Гражданите имат един месец за възражения по новата зелена зона

Гражданите имат един месец за възражения по новата зелена зона

© Надежда Чипева, Капитал



Гражданите имат срок от един месец, в който да разгледат схемите на новите зелени зони за паркиране в София по райони и да информират съответното кметство, ако имат възражения по определените места. Това информира директорът на дирекция "Паркиране и гаражи" в Центъра за градска мобилност Румяна Милова в интервю за агенция "Фокус".


"Сигнали се приемат само ако са мотивирани и законосъобразни. Районните кметства имат ангажимента да ни изпратят въпросните сигнали", уточнява тя.


От 1 ноември зелената зона за паркиране в столицата се разширява. В разширението влизат четири района. Първият е "Оборище" и включва пространството между бул. "Ген. Данаил Николаев", бул. "Евлоги и Хр. Георгиеви", бул. "Ситняково" и ул. "Хан Омуртаг". В район "Лозенец", или Горни Лозенец, пространството е между пл. "Велчова завера", бул. "Пейо Яворов", ул. "Атанас Дуков", ул. "Люба Величкова", ул. "Хенрих Ибсен", ул. "Козяк"; а в район "Красно село" зоната е в участъка между ул. "Св. Георги Софийски", бул. "Академик Ив. Евст. Гешов" и бул. "Ген. Тотлебен".




В район "Възраждане" нови паркоместа ще има в пространството между бул. "Ген. Тотлебен", ул. "Йоаким Кърчовски", ул. "Камен Андреев", ул. "Охридско езеро", ул. "Гюешево", бул. "Инж. Иван Иванов", бул. "Ал. Стамболийски", ул. "Димитър Петков" (до ул. Д-р Калинков и обратно), бул. "Ал. Стамболийски", бул. "Константин Величков", бул. "Сливница" и ул. "Опълченска". Общо това са около 5500 места.


"Разширението на зелената зона е по предложение на районните кметове в резултат на множество жалби и сигнали на живеещите срещу неправилно паркирани автомобили пред домовете им", разяснява Румяна Милова.


Били са направени поредици от обществени обсъждания по районните, преди предложенията на кметовете да се разгледат и да бъдат приети от Столичния общински съвет.


Екипите на Центъра за градска мобилност вече проверяват районите, състоянието на тротоарите, определят къде ще има нови антипаркинг елементи, обсъждат предстоящите ремонти на тротоарите, подготвят и информационна кампания за жителите на кварталите, информира още Милова.


Първоначалните разходи за техническо и ресурсно обезпечаване на контрола са 3 175 993 лв., а прогнозните приходи са 4 276 753 лв.

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    Направо всичко до Околовръстното. Само не знам дали имат толкова роднини за Хранилката !?!?!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1194 Любопитно

    Екстра, така трябва. Откакто преди години направиха моя район зелена зона, се родих. Преди това беше голям батак. Друг е въпросът къде отиват събраните средства, там ми е тъмна Индия...

  3. 3 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1272 Весело

    абе ква е тая история с тея зони... от много години не живея у софия... има ли некой мераклия да обясни, моля... все чета за зелени, сини и кви ли не зони, ма хабер си немам кво значат...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#3] от "tucker case":

    Вид хранилка за близките на гербаджиите от по-ниските нива и данък за притежателите на МПС в центъра.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 687 Любопитно

    Разширението на зелената зона е по предложение на районните кметове в резултат на множество жалби и сигнали на живеещите срещу неправилно паркирани автомобили пред домовете им.
    —цитат от коментар 0 на Румяна Милова


    За неправилно паркиране си има КАТ, а не Зелена зона. Глобата за неправилното паркиране е една и съща и със, и без Зелена зона. Да се поразшетат „паяците“ из въпросните райони и ще приключи бързо неправилното паркиране. В „Гео Милев“ все още няма Зона, но паяците сноват непрекъснато и редът при паркирането е съвсем приличен.

    @)----,--'--
  6. 6 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    Направо всичко до Околовръстното....
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Един ден и това ще стане. Независимо дали го искаме и кой е власт. Няма да е толкова далеч времето.

  7. 7 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1117 Весело

    Браво селяците с трошляците няма да спират пред моята еднофамилна къща с двор и гараж.
    Нека ги е яд и мойте бивши съседи дето си дадоха прекрасните къщи с двор за апартаменти в кооперацйи дето разни парвенюта и диви селяци ги считат за второ качество хора.
    Сега идват в двора под лозата дет се носи мирис от липата.
    Въздъхнат и викат.
    Мале ква простотия направихме да си дадем дворовете и къщите за застрояване.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  8. 8 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Браво селяците с трошляците няма да спират пред моята еднофамилна къща с двор и гараж.Нека ги е яд и мойте бивши съседи дето си дадоха прекрасните къщи с двор за апартаменти в кооперацйи дето разни парвенюта и диви селяци ги считат за второ качество хора.Сега идват в двора под лозата дет се носи мирис от липата.Въздъхнат и викат.Мале ква простотия направихме да си дадем дворовете и къщите за застрояване.
    —цитат от коментар 7 на dedoliben


    Дедо Либене, ама тази еднофамилна къща в центъра на София ли е?

  9. 9 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1117 Весело

    До коментар [#8] от "canuck99":

    Да що само три на улицата останаха другото е супер дупер ексклузив.
    Обаче нашето къшле е двуетажно масивно 70см стена строено 1934 и не е мръднало микрон.
    Когато дойде майстора за дограмата с лазерната ролетка се фана за главата.
    Прозорците бяха така измазани че геометрията на отворът се различаваше с два милиметра.
    Електро ключовете и звънеца още са Сименс ония с врътките като при баба ти.
    А новото до мене вече почна да се скапва.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 6030 Неутрално

    До коментар [#9] от "dedoliben":

    имам два резервни ключа ако закъсаш някой ден.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1117 Весело

    Мерси ама тея пущини трошене немат.
    Ходя по приятели да подменям водопровода любителски значи.
    Щото на прогресивният строй с тръбите нали знаеш кво се случва.
    Наложи се да отрежа едно парче в къщи.
    Все едно вчера са сложени явно фашагите са знаели да подцинковат.
    Работя в комуникацйите фен съм на новото.
    Имам най модерните електронни играчки.
    Айде да не са най модерните щото телевизора ми е плазма.
    Мисля че тази технология незаслужено беше изместена от леда.
    Ама от баба ми останаха шевна машина Сингер и радйо Лоренц.
    И двете работят та пушек се дига.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4006 Неутрално

    До коментар [#7] от "dedoliben":

    Всъщност, пак ще си спират...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    С рестрикции се получава обратен ефект. Сега прилежащите към новите зелени зони улици ще се задръстят. Новите зони са точно за това. Задръстиха се. Има изначална грешка в подхода на общината. Мислят за рестрикции и ограничения, а не за паркоместа. Написано е и в публикацията: Основна грижа са им "новите антипаркинг елемент"!?!? Вместо основна грижа да са им нови паркоместа. Сега хората паркират върху тротоари, и разкаляните външни части на градинки и пр. Има и някакви "зелени" ивици между бордюра и самия тротоар. Които са разкаляни, с бурени и камъни. Защо не се подравнят и се разшири улицата с места за успоредно паркиране, например? Защо, където хората така и така паркират колите си в жабунясали "зелени" площи, не се направят нормални паркоместа. Какво като градинката ще се намали. Където хората паркират въобще градинка ли е? Да не паркират? А къде? В домакинство има поне по две коли. Друг въпрос е, че сега ги товарят с поне по 200 лв. минимум годишен данък паркиране.

  14. 14 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Не по 200 лв. минимум годишен данък за паркиране. По 300 лв.! За първа кола - 100 лв. За втората вече - 200 лв. Общо - 300 лв. Ако приемем, че са поне по две коли в домакинство.

  15. 15 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 720 Неутрално

    С рестрикции се получава обратен ефект. Сега прилежащите към новите зелени зони улици ще се задръстят. Новите зони са точно за това. Задръстиха се. Има изначална грешка в подхода на общината. Мислят за рестрикции и ограничения, а не за паркоместа. Написано е и в публикацията: Основна грижа са им "новите антипаркинг елемент"!?!? Вместо основна грижа да са им нови паркоместа. Сега хората паркират върху тротоари, и разкаляните външни части на градинки и пр. Има и някакви "зелени" ивици между бордюра и самия тротоар. Които са разкаляни, с бурени и камъни. Защо не се подравнят и се разшири улицата с места за успоредно паркиране, например? Защо, където хората така и така паркират колите си в жабунясали "зелени" площи, не се направят нормални паркоместа. Какво като градинката ще се намали. Където хората паркират въобще градинка ли е? Да не паркират? А къде? В домакинство има поне по две коли. Друг въпрос е, че сега ги товарят с поне по 200 лв. минимум годишен данък паркиране.
    —цитат от коментар 13 на nik_77.


    Напротив, ефектът си е много добър, особено за живущите в зоните. Колко са 300 лв. на година за едно домакинство? Ако са много, то не би трябвало да имат 2 коли. Страдат работещите в зоните, които ползват коли и точно това е целта: да слезем от колите и да ползваме масовият транспорт. Кой ходи с кола на работа в центъра в големите европейски градове? Никой. Тези, които живеят извън града си оставят колите в покраинините и се качват на масовия транспорт и така е правилно. Принципно аз съм от потърпевшите, където работя и от печелившите, където живея, но тъкмо ще ме накарат да ходя малко пеш, току виж е добре за кардиото.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK