За падането на децата в морето вината била на родителите, обяви шефът на пристанищата (обновена)

За падането на децата в морето вината била на родителите, обяви шефът на пристанищата (обновена)

© Надежда Чипева, Капитал



Вина за инцидента, при който вълна събори две деца от вълнолома в близост до Морската гара във Варна, имат родителите, които позволяват на деца да се разхождат сами в района при 5 бала вълнение, каза днес по Би Ти Ви директорът на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" Ангел Забуртов. Според него няма как на вълнолома да се сложи парапет или той да се обезопаси по някакъв друг начин.


"Мястото и съоръжението е вълнолом, етимологията е да разбива вълните. Разходките по вълнолома са страничен ефект", каза още Забуртов.


Попитан дали трябва да се ограничи достъпът до вълнолома, той обяви: "След като за 110 г. докарахме обществото до ниво да го обучаваме за опасността при 5 бала вълнение, може би това трябва да се направи".




Междувременно днес около 9.10 часа водолази локализираха тялото и на второто паднало в морето дете. Създадена е организация по изваждане на тялото на 14-годишния Диян.


Тялото на другото момче беше намерено от водолази вчера. Падналите в морето момчета на 13 и 14 години били част от група от общо шестима тийнейджъри, който си правили снимки, застанали на първото стъпало на вълнолома.

Ключови думи към статията:

Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    Че то по принцип си има ограничения, да не говорим че за да се стигне до нивото на водата трябва да се скочи на 2.2-2.5 м

  2. 2 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Много хубаво го е казал! Жалко е, че след 110 г. общество все по-малко хора имат смелост и доблест да говорят честно и открито каквото мислят, без да се съобразяват как другите ще го приемат.

  3. 3 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1497 Гневно

    да учим се здраво от ония дето в инструкциите за ползване на даден уред пишат че за да работи първо трябва да се включи в ел.мрежата

    гошо
  4. 4 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2415 Любопитно

    Е, как родителите? Не е ли длъжна "тая държава" да се грижи за децата им??

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4416 Неутрално

    "...той обяви: "След като за 110 г. докарахме обществото до ниво да го обучаваме за опасността при 5 бала вълнение, може би това трябва да се направи"."


    Интелигентен човек е Ангел Забуртов, искал е да каже, че в конкретния случай, някои наистина са много прости хора...

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10353 Неутрално

    В България, като в "Дванадесетте стола":
    "Делото на давещите се е в ръцете на самите давещи се."

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    "След като за 110 г. докарахме обществото до ниво да го обучаваме за опасността при 5 бала вълнение, може би това трябва да се направи".
    Адмирации, напълно съм съгласна.

    Доброто е заразно
  8. 8 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    Глупости. На вълнолома трябва да има полицаи през един метър, които с дружни усилия да спасяват хората решили да се къпят при 5 бала вълнение. Държавата е виновна, че няма полицай до всеки потенциален самоубиец. Абе до всеки човек направо.

  9. 9 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    Прав е, за огромно съжаление.

  10. 10 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    А бе как родителите ще са виновни бе? Няма такова нещо! Те нехранимайковците им са прекрасно възпитани и в този случай, при 5 бала вълнение, следва да си правят селфита на вълнолома!
    Много добре го е казал човекът, матрияла е прост и следва всичко да му е забранено, но най-вече да му е забранено да гласува!

    Предразсъдъците са за ограничените.
  11. 11 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4786 Неутрално

    Новата мода - селфи на фона на пет бала вълни, в окото на торнадо, в огнена вихрушка, под 25 000 волта контактна мрежа на покрива на вагон и т.н. Типични примери за закърнял инстинкт за самосъхранение вследствие на хипертрофирало усещане за сигурност, в следствие на придобивките на цивилизацията.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  12. 12 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    Нещо като смъртоносно колективно селфи. Но каквато и вина да имат родителите, няма как по-лошо да бъдат наказани. Затова трябва да бъдат оставени с мъката си. На всекиго може да се случи, да пази господ.

  13. 13 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Оставете тия 110 г., а вижте как само за 30 г. нивото на обществото е паднало драстично. Вече трябва да се обяснява бавно и полека, с думи прости, че небето е синьо и че водата е мокра. Дотам ни докараха. Карат като луди по пътищата, устройват си гонки, бащите им нехаят, псуват в училище, майките ги защитават, обвинявайки учителите, ежедневно ни лъжат по телевизиите, ние им "вярваме", избираме уж да ни управляват, а те идват доволно на власт с мазни усти само да за грабят, крадат и уреждат родата до девето коляно. И т.н.

  14. 14 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8027 Неутрално

    Преди 30-40 години по това време или щяха да са на лагер, или щяха да помагат на полето, а сега се мотаят и си щракат селфита.........

    karabastun1@abv.bg
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Неутрално

    До коментар [#12] от "hammurabi":

    + Освн това мисля, че въпросният НЕ Е орган по определянето на вината в България.
    Москов е много по-виновен за мен но явно за органите НЕ е така.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    100 процента съгласна! Ненаказуемата безотговорност води до подобни анархия в поведението на цялото общество. Най- прозрачно е при децата! Няма друг виновен, освен закърнелите инстинкти за самосъхранение, благодарение на безотговорноста на цялото ни общество!

  17. 17 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8027 Неутрално

    До коментар [#7] от "dogwoman":

    За съжаление сигурно либералите ще му се нахвърлят заради изказването си , но е абсолютно прав.
    Днешните деца не са научени какво трябва да направят и какво не трябва!Какво може - и какво -НЕ!

    karabastun1@abv.bg
  18. 18 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    Прав е, за съжаление. Навсякъде, където има опасност от нещастни случаи се поставят предупредителни табели, които се игнорират от любопитните деца.
    Обаче всеки, който има деца знае, че децата не винаги се вслушват в предупрежденията на родителите и правят неща, от които на родителите биха им настръхнали косите ако знаеха.
    Моя близка беше видяла двамата си сина на 13 и 11 години да карат двамата едно колело на оживена улица, като единият седял върху кормилото.
    Съболезнования за родителите, много е жестоко!

  19. 19 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3928 Неутрално

    Варненският вълнолом е много по-безопасно съоръжение за разходки отколкото преди 20, или 40 години.Ако преди 20 или 40 години вълните се разбиваха в самата конструкция на вълнолома, и пръските се изсипваха дори от другата страна на стената към Морската гара, сега благодарение на хилядите тетраподи, изсипани пред конструкцията това не се случва.

    Между другото децата не са били много малки, но така не разбрахме къде са били в този момент родителите?

  20. 20 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1802 Весело

    До коментар [#5] от "hamiltonf":

    "някои наистина са много прости хора..."

    Отдавна трябваше да се въведе правното понятие "подсъдна тъпота".
    Такъв следва да бъде осъден на принудително наливане на малко ум в едното ухо при запушено друго (дълъг трудоемък процес в интернат) за да може след това що-годе да функционира в овществото.
    (ще стане- все пак научиха горила на към 2000 думи)

  21. 21 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3928 Неутрално

    В България, като в "Дванадесетте стола":"Делото на давещите се е в ръцете на самите давещи се."
    —цитат от коментар 6 на penetrating


    колега, в този случай не съм съгласен. Какво трябва да има човек в междуушието си, за да влезе в морето при червен флаг?

  22. 22 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3271 Неутрално

    Глупости. На вълнолома трябва да има полицаи през един метър, които с дружни усилия да спасяват хората решили да се къпят при 5 бала вълнение. Държавата е виновна, че няма полицай до всеки потенциален самоубиец. Абе до всеки човек направо.
    —цитат от коментар 8 на Jumbo Jet



    До коментар [#8] от "Jumbo Jet":

    Преди "10-ти" на Сънито вълни от по два-три метра високи се разбиваха с грохот от брега. За капак имаше и мъртво вълнение. Но въпреки това ЧУЖДИТЕ туристи се опитваха да се хвърлят срещу вълните! Спасителите се бяха уплашили за живота им и се чудеха как да ги накарат без насилие да си стоят на брега! Образуваха нещо като верига от пост до пост и търчаха помежду им и изблъскваха към брега разните му там немци,англичани,скандинавци и прочие.

  23. 23 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Прав е. И дано се чуе по-силно тази квалификация. Но, все пак, изказването е леко нетактично, защото не е ясно в конкретните случаи какво са правили родителите. Не бива да се държим като тълпа за линч, защото в много случаи родителите нямат опция да осигурят постоянен контрол на децата си.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  24. 24 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    До коментар [#15] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Е как да не виновен като се промъква по вълноломите и бута тинейдржърите във вълните. Или имате предвид че не е осигурил въоражена охрана на всеки вълнолом ?. Но няма значение, виновен си е по принцип, да се разтреля.

  25. 25 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    Прав е и го е казал добре!

  26. 26 Профил на Камбанка
    Камбанка
    Рейтинг: 402 Разстроено

    Изключително жал ми е за децата! Но наистина просто няма как да заградим всичко - морето, пътищата, влаковете, че дори и останалите деца/възрастни.

  27. 27 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    До коментар [#20] от "balgariez":

    Съгласен съм е трябва да има юридическо понятие "много тъп" но не виждам защо обществото да е длъжно да полага специални грижи за такива индивиди. Те само замърсяват генетичното ни наследство.

  28. 28 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Разстроено

    До коментар [#24] от "m17":

    Виновен е за смъртта на собственото си дете - май не разбираш писан текст ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  29. 29 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3749 Неутрално

    Селфи манията не прощава...! Що народ се изпотрепа, за да си прави снимки по красиви и опасни места, че да ги споделя с хора, които не познава...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    До коментар [#28] от "КМЕТ В СЯНКА":

    И какво общо има личната трагедия на Московски, който забележете караше лицензиран джет, на лизензирано място с всички изисквани мерки за безопасност ?. Не мога да разбера защо всеки склеротик се чувства длъжем да направи маджа с грозде от несвързани събития, веднага щом остатъците от мозък в главата му свържат някаква отделни думи като "дете".

  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Разстроено

    До коментар [#30] от "m17":

    Трудно е за осмисляне от индивид като теб. Връзката е във вината на родителите.
    И да те питам- ако караш лицензирано МПС по лицензиран път и убиеш човек - виновен ли си ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    До коментар [#27] от "m17":

    Така погледнато и ти си прав по своему, ама съпротивата с/у евгениката е много мощна. Темата поначало е много полемична.
    Дори за елементарен общ умерен контрол над раждаемостта няма (засега) преобладаваща поддръжка, уви...

  33. 33 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    Съгласен съм с човека.
    Очевидно нещатен случаи. Дали ще ходят по вълнолома или по ръба на покрив или в насрещното платно няма значение...и очевидно не може всичко да се предвиди.
    Родителите вече са получили най-голямото възможно наказание. Заслужават единствено съчувствие, а който мисли, че с неговите деца не може нищо лошо да се случи е или глупак или тиранин.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  34. 34 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2024 Неутрално

    Селфи манията е като чума, във тубата има ужасяващи клипове !!!

  35. 35 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    До коментар [#32] от "balgariez":

    Липсата на елементарен инстинкт за самосъхранение няма общо с евгениката. Евгениката е като комунизма - добра идея но тотално неприложима заради същността на човека. Ако дадем власта над възпроизводството на хората, вероятността злоупотребата да доведе до много тежки проблеми е доминираща над евентуалните позитиви.

  36. 36 Профил на SF
    SF
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Глупавият често си уговаря среща с Опасността.
    Тя обикновено я отклонява със снизхождение.
    Но, реши ли да дойде на срещата,


    инициаторът не се връща от нея.

  37. 37 Профил на Nike
    Nike
    Рейтинг: 562 Гневно

    До коментар [#2] от "kritikar":

    Не разбирам за какво толкова му се радвате на този .....
    Най простото е да се постави бариера пред входа на вълнолома и при опасно време тя да е спусната.
    Не можем да искаме от 13 - 14 г. деца да се пазят сами и да знаят какво е 5 бала вълнение.
    А да виниш родителите е безобразие!!!
    Отвратен съм не само от този безотговорен и нагъл чиновник , но и от Вас които сте поставили 42 плюса...

  38. 38 Профил на SF
    SF
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Вълноломът, всъщност е едно прекрасно място.
    Любимо за рибари, разхождащи се човеци, влюбени и самоубийци.
    Но, той принадлежи и на тях и на морето, и както и самото море понякога е опасен.
    Не се изисква чак толкова сложност да прецениш, кога е опасен и кога е красив. Не повече, отколкото, дали да пресечеш булеварда, който води към него, или да изчакаш да преминат колите/вълните.


  39. 39 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    До коментар [#7] от "dogwoman":За съжаление сигурно либералите ще му се нахвърлят заради изказването си , но е абсолютно прав.Днешните деца не са научени какво трябва да направят и какво не трябва!Какво може - и какво -НЕ!
    —цитат от коментар 17 на karabastun


    Карабастуне, не знам кой ще се нахвърли, но аз си спомням как в селото, където прекарвах често ваканциите си в дълбокия соц, почти всяка седмица в някоя къща се ядеше голям, ама много голям пердах заради напоителния канал, който минаваше наоколо. Момчетата кръжаха с велосипеди из тракторските пътища и въпреки многобройни, изрични, под заплаха от смъртно наказание забрани, тоя канал ги влечеше като магнит!
    И въпреки опъването на уши и редовните лекции, придружени с по някой енергезиращ шамар, двама горе-долу на моята възраст загинаха в тоя канал, повлечени и удавени в ямата на един шлюз.
    Представи си днес, когато даже няма с какво особено да заплашиш децата, за какво иде дума.
    То по принцип основното, което си казваш, е "да ги пази Господ", защото ние не можем от всичко да ги опазим, въпреки всичките усилия.

    Доброто е заразно
  40. 40 Профил на labby
    labby
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Вие явно не сте ходили на варненския вълнолом и не знаете,че няма начин да се сложи бариера на входа му. Освен това не мисля, че ако някой е решил да отиде там, бариерата ще му попречи - има доста случаи на хора които не признават дори бариерите пред железопътните линии и минават пред идващ влак. И в случая, както не могат да се винят родителите, защото децата все пак не са толкова малки че да се очаква че ще са под постоянен родитески контрол, също толкова тъпо е да се обвинява шефа на пристанището - нито е безотговорен, нито е нагъл. А най грозното е, че всяка трагедия се използва за политически цели

  41. 41 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    До коментар [#2] от "kritikar":Не разбирам за какво толкова му се радвате на този .....Най простото е да се постави бариера пред входа на вълнолома и при опасно време тя да е спусната.Не можем да искаме от 13 - 14 г. деца да се пазят сами и да знаят какво е 5 бала вълнение.А да виниш родителите е безобразие!!!Отвратен съм не само от този безотговорен и нагъл чиновник , но и от Вас които сте поставили 42 плюса...
    —цитат от коментар 37 на Nike


    На 13-14 години даже законът, ултраконсервативен, позволява да се разхождат сами.
    Май не познаваш много деца на тази възраст - те не само знаят какво е 5 бала вълнение, но и много други неща, които е вероятно ти вече да си забравил!

    Доброто е заразно
  42. 42 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3079 Любопитно

    Селфи манията е като чума, във тубата има ужасяващи клипове !!!
    —цитат от коментар 34 на valtoro


    Вярно ли е, че са си правили селфи?
    Тук го виждам само из коментарите, нито в статията го има, нито съм го прочела другаде?

    Доброто е заразно
  43. 43 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    До коментар [#39] от "dogwoman":

    АААА на втория бой престанах да ходя на вълнолома, ама баща ми работеше на пристанището. Първия беше поучителен, а втория си беше - или вълнолома или аз ще те убия. И после кат ме викаха: - Ааа тати не дава!!!!

  44. 44 Профил на Nike
    Nike
    Рейтинг: 562 Гневно

    [quote#41:"dogwoman"][/quote]

    Ако беше прав нямаше да са мъртви!
    Аз може и да съм забравил много неща ,но нещо зная ....
    Когато едно обществено място стане опасно то трябва да се сигнализира!
    ПЪНО БЕЗХАБЕРИЕ!!!!!!!!!!!!

  45. 45 Профил на the next K
    the next K
    Рейтинг: 458 Разстроено

    За съжаление, в природата всичко това се описва с един термин: "естествен подбор".

    "Who controls the Past controls the Future; who controls the Present controls the Past"
  46. 46 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3928 Неутрално

    .... А най грозното е, че всяка трагедия се използва за политически цели
    —цитат от коментар 40 на labby

    това е неминуемо, след като вече за трети ден се тиражира и следи отблизо една трагедия.

  47. 47 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3928 Неутрално

    До коментар [#44] от "Nike":

    сложих ти (-). Ако случайно дойдеш към Варна, отдели 2-3 ч. за разходка по вълнолома, мястото е прекрасно (при условие че не вали дъжд, или сняг - тогава виелицата е гарантирана). Дори когато морето се вълнува -още по-вълнуващо е. Сигурен съм, че няма да рискуваш да слезеш на най-ниското ниво, защото там е много трудно - трябва да се скочи от почти 2м.
    А предполагам вече, че децата от с. Каменар няма тичат към тетраподите.

  48. 48 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    До коментар [#39] от "dogwoman":АААА на втория бой престанах да ходя на вълнолома, ама баща ми работеше на пристанището. Първия беше поучителен, а втория си беше - или вълнолома или аз ще те убия. И после кат ме викаха: - Ааа тати не дава!!!!
    —цитат от коментар 43 на ЙЕИ


    Мхм. Ама не си се обадил в Агенцията за закрила на децата, че те подлагат на домашно насилие, нали.

    Доброто е заразно
  49. 49 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3079 Неутрално

    [quote#41:"dogwoman"]
    —цитат от коментар 44 на Nike
    Ако беше прав нямаше да са мъртви!Аз може и да съм забравил много неща ,но нещо зная ....Когато едно обществено място стане опасно то трябва да се сигнализира!ПЪНО БЕЗХАБЕРИЕ!!!!!!!!!!!![/quote]

    Стига бе човек. Какво искаш - табела под всяко дърво насред полето "НЕ ИЗПОЛЗВАЙ ЗА УБЕЖИЩЕ ПО ВРЕМЕ НА ГРЪМОТЕВИЧНА БУРЯ"???
    Какво означава "обществено място" да стане опасно? Че то всяко място е опасно - хлъзгаш се, падаш, удряш си лошо главата и си приключил!

    Доброто е заразно
  50. 50 Профил на stefan_ge6a
    stefan_ge6a
    Рейтинг: 271 Неутрално

    То при 3-4 бала има осезаема разлика в сравнение с 1-2 бала, а камо ли при пет. Последната ми мисъл в такива моменти е да ида на вълнолома да ме плиска водица.

  51. 51 Профил на Nike
    Nike
    Рейтинг: 562 Разстроено

    До коментар [#47] от "historama":

    Погледни за какво става въпрос и после пиши глупости..............

    https://frognews.bg/novini/izdirvat-dve-izcheznali-moreto-momcheta.html

  52. 52 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2043 Разстроено

    Е сега пък, заради 5 бала вълнение ще разваляте вечерното пиене на биричка на родителите - недейте така... Биричката и цигарките са по-важни за някои хора, отколкото сигурността на децата им.

  53. 53 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    Преди "10-ти" на Сънито вълни от по два-три метра високи се разбиваха с грохот от брега. За капак имаше и мъртво вълнение. Но въпреки това ЧУЖДИТЕ туристи се опитваха да се хвърлят срещу вълните! Спасителите се бяха уплашили за живота им и се чудеха как да ги накарат без насилие да си стоят на брега! Образуваха нещо като верига от пост до пост и търчаха помежду им и изблъскваха към брега разните му там немци,англичани,скандинавци и прочие.
    —цитат от коментар 22 на deaf


    Можеха да постигнат същото, ако бяха оставили един да се удави. :)

    Тогава другите чинно щяха да седят на брега и да подсмърчат. :)

  54. 54 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1260 Разстроено

    Всичко което каза човекът е 100% така, но според мен не е подходящ момента. Все пак две деца са загинали. Тъжно е, дори жалко е тази натрупана злоба в обществото. А тази журналистка, която задаваше идиотските въпроси с пазач на вълнолома при пет бала, по-интелигентна от децата ли е!? Имам чувството, че дълбаем, дълбаем и продължаваме да дълбаем.....

  55. 55 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    До коментар [#51] от "Nike":

    Е ли това бурята когато децата са тръгнали да си правят селфита и нещастието се е случило. Ако е така, то тогава са постъпили изключително безотговорно. И аз съм варненец, но при такова вълнение дори и през ум не ми е минавало да се разхождам покрай вълнолома, да не говорим да ходя по самото съоръжение.

  56. 56 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    До коментар [#54] от "stoiank":

    Какъв пазач при такова вълнение? Само след 5 минутки ще мокър до костите. Проблемът е че дори хората израснали покрай морето, са забравили едно основно правило - морето трябва да се уважава. Да, носи много емоции, но също така и много скръб. Не трябва да се правят шегички със силата и яростта на водата, това води до нещастия.

  57. 57 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3055 Гневно

    Бог да прости децата! Съчувствие на родителите!
    Защо този изрод не замълчи? Трагедията не е време да показваш интелектуалното си безсилие. Никой родител не трябва да забранява на децата си. Моето дете се е разхождало на същото място. И да говороли сме му, възпитавали сме го да спазва правилата, да се пази, да не е лекомислен. Това не гарантира, че няма да му се случи нещо подобно (пази Боже!).

    А според изрода министър Модковски е невинен за смъртта на детето си?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  58. 58 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    Когато едно обществено място стане опасно то трябва да се сигнализира!ПЪНО БЕЗХАБЕРИЕ!!!!!!!!!!!!
    —цитат от коментар 44 на Nike
    Сам по себе си вълнолома не е опасен. Опасно е морето! Но най-вече е опасно 5 БАЛА ВЪЛНЕНИЕ. И звукът на разбиващите се вълни е достатъчен сигнал, за да има нужда от повече сигнализация.
    Това е същото, като да притичаш по булевард при силен трафик - може и да успееш, но по-вероятно е колите да те пометат. И какво - трябва ли допълнителна сигнализация за да не се пресича булеварда? НЕ! Но на родителите това им е задачата - да научат децата си да се пазят от колите и къде и кога могат да пресичат!

  59. 59 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Напълно прав е Забуртов - особено за оценката му за обществото ни.
    В момента огромното мнозинство от природонаселението е убедено, че някой друг (бате, тато и др. такива) трябва да се погрижи за него, да го дундурка на всяка крачка. Например, в една етажна собственост може да цари разруха, защото никой не поема инициативата да направи нещо, а се чака провидението (или общината) да се намеси. Или пък някой паднал от скала, щото... нямало парапет там (имаше такива обвинения по някои псевдо "медии" преди време) - явно всички скали трябва да се обзаведат с парапети, за да не падне някой, някога, чийто акъл не му е достигнал. А сега вълноломите, понеже това е обичайно "място за разходка и селфита", да се нацвъкат парапети.

    Жалко за децата. Това е много рискова възраст - те самите се смятат за възрастни и не приемат наставления от никого, дори и от родителите си.

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  60. 60 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1424 Неутрално

    Това да разчитаме за всичко на правила и органи води до там.

  61. 61 Профил на Nike
    Nike
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#58] от "cristo_n":

    "И какво - трябва ли допълнителна сигнализация за да не се пресича булеварда? НЕ! "

    Как не !?!!?
    А за какво са пешеходните пътеки и светофарите!??!?

  62. 62 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4011 Гневно

    До коментар [#52] от "cristo_n":

    Умник !!! Теб майка ти до колко години те водеше за ръчичка - 15, 20 , КОЛКО ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  63. 63 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    "Това е същото, като да притичаш по булевард при силен трафик - може и да успееш, но по-вероятно е колите да те пометат. И какво - трябва ли допълнителна сигнализация за да не се пресича булеварда? НЕ! Но на родителите това им е задачата - да научат децата си да се пазят от колите и къде и кога могат да пресичат!"
    ==========================================================================

    ,,За мнозинството български граждани държавата произлиза от глагола държа: -Дръжте държавата за всичко ! Ние държим да я уверим,че тя е длъжна да ни поддържа ! "
    Д. Подвързачов "

    "Ако ти пиеш с крадци се страхувай за своя портфейл.
    Ако вървиш по кален път,ти не може да не изцапаш краката си.
    Ако изскубнеш косми от главата си,ти не можеш да ги поставиш обратно.
    И твоята глава винаги е отговорна за това,къде ще седне твоят задник."
    Наутилус Помпилиус
    https://www.youtube.com/watch?v=YcY6r-tmMjk

  64. 64 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2214 Неутрално

    До коментар [#30] от "m17":

    На улицата стават стотици ПЪП-та с "лицензирани" автомобили на "лицензирани" пътища. Най-важно е обаче, зад кормилото устройство, т.е. спазени ли са били правилата. Това важи и в случая с Московски. След злополука няма голяма разлика дали си дал на дете да кара МПС, без то да има необходимите знания и умения, или си карал самонадеяно или небрежно с детето в МПС-то.

  65. 65 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8716 Неутрално

    Там всеки може да бъде пометен от вълна, не само деца. Въобще не е обезопасено.

  66. 66 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Осъзнайте се! Говорите за хора, загубили децата си. Говорите за мъртвите им деца. Да, родителите са ОТГОВОРНИ за децата си и вероятно за това, което се е случило, но чак пък виновни!

  67. 67 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10316 Разстроено

    И родителите нямат вина, просто нещастен случай. Бог така е решил.

  68. 68 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    До коментар [#25] от "deymus":

    Може да е прав за случая, но лично аз не съм видял нито една предупредителна табела на вълнолом.
    ...Ей така, можеха да отделят от онези за камери по пътищата, за които потрошиха едни пари и решиха после да махат. По вълноломи с тетраподи и при 0 бала вълнение може се потроши човек.
    Ако бяха чужденци до дни щяха да наковат -Keep of bteakwater, keep of rocks..
    Жалко за децата.

  69. 69 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2710 Неутрално

    Някой, някога да е чул български чиновник да е виновен за нещо?

  70. 70 Профил на pepola
    pepola
    Рейтинг: 485 Весело

    До коментар [#7] от "dogwoman":За съжаление сигурно либералите ще му се нахвърлят заради изказването си , но е абсолютно прав.Днешните деца не са научени какво трябва да направят и какво не трябва!Какво може - и какво -НЕ!
    —цитат от коментар 17 на karabastun


    И защо трябва либералите да му се нахвърлят? Според либералите не е ли човек свободен и отговорен сам за действията си?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK