До две години ще бъдат ремонтирани всички магистрални мостове в лошо състояние

До две години ще бъдат ремонтирани всички магистрални мостове в лошо състояние

© Агенция Пътна инфраструктура



До две години ще бъдат ремонтирани всички магистрални пътни мостове в лошо състояние. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в Министерския съвет, цитиран от БНР.


"Още до края на месеца стартираме с ремонт на тези три съоръжения – двете на автомагистрала "Хемус" и на автомагистрала "Тракия" едно съоръжение, разбира се, при въвеждане на необходимата временна организация и недопускане при такива ситуации трудност в придвижването", информира министърът.


В момента се правят ремонти на пет от 17-те моста, чиито експлоатационни срокове изтичат, а в близките дни ще започнат ремонтите на още три. Миналата година са ремонтирани седем от тях. Отделените средства за това са над 130 млн. лв. Съоръжения са строени преди повече от 45 години.




Министър Нанков добави, че ремонтите ще приключат до 1 ноември и при въвеждането на зимното поддържане на магистралите ще бъде възстановено движението на тежкотоварните коли. Останалите мостове според възможностите на бюджета планово ще бъдат ремонтирани в рамките на 2019-2020 г.


На 15 август министър-председателят Бойко Борисов нареди на министрите на регионалното развитие Николай Нанков и на транспорта Ивайло Московски спешно да предложат решение, което да дава възможност ремонтите на мостовете по пътната и транспортна инфраструктура да вървят едновременно.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Браво на Нанков. Много добър министър на ГЕРБ. Успех и напред.

  2. 2 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1613 Неутрално
  3. 3 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 549 Весело

    Що пари за усвояване ...

    Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  4. 4 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7272 Неутрално

    Вчера беше веднага и едновременно. днеска е до две години. А утре...

  5. 5 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7272 Неутрално

    Вчера беше веднага и едновременно. днеска е до две години. А утре...

  6. 6 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    Естествено, казаното от министърът Нанков, няма как да се случи... :)

    Бивш tww09306483.
  7. 7 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 323 Неутрално

    "В момента се правят ремонти на пет от 17-те моста, чиито експлоатационни срокове изтичат, а в близките дни ще започнат ремонтите на още три. Миналата година са ремонтирани седем от тях. Отделените средства за това са над 130 млн. лв. Съоръжения са строени преди повече от 45 години"

    Под ремонти - разбирайте боядисване и смяна на улуците.

  8. 8 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4124 Неутрално

    До коментар [#7] от "lustmord":
    "Под ремонти - разбирайте боядисване и смяна на улуците."

    както и подмяна на асфалта, боядисване на парапети и мантинели. Това е козметика. Друго за заздравяване на мостовите не може да се направи, освен смяна на носещи греди и колони , което е всъщност строителство на нов мост.
    Но важното е да се усвояват пари.

  9. 9 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#7] от "lustmord":"Под ремонти - разбирайте боядисване и смяна на улуците."както и подмяна на асфалта, боядисване на парапети и мантинели. Това е козметика. Но важното е да се усвояват пари.
    —цитат от коментар 8 на tacheaux


    Няма как да не се доверим на "компетентното" ти мнение на водещ мостостроител! Пхахах!

  10. 10 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    Ремонтирането е задължителна дейност при всички съоръжения. Мостът Моранди беше ремонтиран преди 2 години и нещеш ли изведнъж се срути!

  11. 11 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Много, много тъжно. Трябваше да се случи трагедията в италия, за да се усетят, че мостовете трябва да се поддържат. Реакции вместо акции. Въпрос на случайност да сме ги изпреварили, така ли? Да. Сама си питам, сама си отговарям. Поне не се нервя. Имам си дискусионен партньор, дето ме уважава и не ме прави на ампер.

    Мърфи е оптимист!
  12. 12 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 323 Неутрално

    До коментар [#8] от "tacheaux":

    Еми поне да правиха проверки и опробване по предписанията на самите конструкции щото то сегашното е наистина грим и козметика. И е глупав аргумента - ама били на 45г - трябва да се "ремонтират" наред (по начина по, който ние ги разбираме ремонтите) - ей моста на Колю Фичето е на 145 и отгоре и си седи по-здрав от новия в съседство.

  13. 13 Профил на IE B
    IE B
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Разбира се, че трябва да се инспектира и ремонтира всякаква инфраструктура. Тъпо, разбира се, че нямат системно изграден план за това, а се сещат в последния момент.

  14. 14 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 881 Неутрално

    И на моста в Италия му били правили ремонт преди 2-3 години, та и ако тукашните ремонтите ще са такива, то е коректно да се чете: "До две години ще бъдат усвоени едни пари за всички магистрални мостове в лошо състояние" :(

  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    Я глей ти... а кога изследваха мостовете, кога написаха заданията, кога проведоха поръчките, оцениха ги и сключиха договори? За три дни ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на croth
    croth
    Рейтинг: 227 Разстроено

    От 30 г. пътувам по тази псевдомагистрала ежеседмично. За това време не се събират и 4-5 месеца да са работили и двете платна едновременно. Не знам какви фирми печелят търговете, но ако и утре минете до 10 и след 15 часа, ще видите 2 - 3 мърлзеливци да пушат и гледат в небето. Ремонта на еди тунел продълажаваше толкова време, за колкото изкопаха онзи под ламанш. А настилката по лентите е като тази, на която пробват окачването на танковете. И това за 50 км. псевдо път. Невероятна некадърност и на ръководители и на строители. Как пък нито една сериозна западна фирма не спечели поне един търг. Какво ли ще стане ако наистина след стотина години завършат пръстена. Вероятно това което е сега ще се превърне в археологически находки.

  17. 17 Профил на croth
    croth
    Рейтинг: 227 Разстроено

    Като допълнение към предното, което написах. Не минавайте по стария път през Витиня ако не сте с БТР или танк. Съсипан е ужасно. По закон трябва да има алтернативен път. В момента най-изгоден е през Шипка и обратно по Тракия ако не е затворена и тя.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK