
© Анелия Николова
В разписанието на "Райънер" летище Пловдив остава с полетите до Лондон - Станстед.
Нискотарифната авиокомпания "Райънер" от 1 ноември спира да лети между Пловдив и Брюксел (Шарлероа) и Милано (Бергамо), се вижда от резервационната система на превозвача. До края на октомври компанията лети между Пловдив и двете европейски летища всеки понеделник и петък.
В отговор на запитване на "Дневник" пресслужбата на авиокомпанията обясни прекратяването на полетите с търговски причини.
Дали полетите до българския град, който догодина ще е Европейска столица на културата, ще бъдат възобновени с лятната програма на "Райънер" за 2019 г. засега не е известно. "В момента приключваме работата по нашата програма за лято 2019 г. , която скоро ще бъде обявена", се казва в отговора до "Дневник". В него се уточнява, че авиокомпанията постоянно следи всеки от своите 1800 маршрута и съставя графиците въз основа на натоварването и търсенето на пазара.
В отговор на въпрос дали се планират полети между Пловдив и други летища "Райънер" уточнява, че включването на нови маршрути зависи от наличния капацитет на самолетите, търсенето и запълняемостта на седалките.
От резервационната система се вижда, че през зимата "Райънер" ще продължи да лети между Пловдив и лондонското летище "Станстед", както и сега с четири полета седмично - в понеделник, сряда, петък и неделя.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2223 НеутралноВ отговор на запитване на "Дневник" пресслужбата на авиокомпанията обясни прекратяването на полетите с търговски причини.
Libertarianism is just anarchy for rich people_______________
Ей го къде е летище София - на един час от Пловдив!
vagabond66
Рейтинг: 1446 ВеселоТия не спират да си играят на
"иди ми, дойде ми"!
lustmord
Рейтинг: 314 ВеселоАко те чакат с кола и шофьор ти е Хамилтон-а.
manin
Рейтинг: 213 НеутралноА дали ще може да попитате Уизеър дали спира да лети София - Варна след края октомври, понеже и там тихомълком са спрени резервациите? Предполагам, че доста хора ги вълнува:) Мерси!
lustmord
Рейтинг: 314 ЛюбопитноНякой ако е летял оттам - пълни ли се самолета?
Пипера е много лют
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#1] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
седеньето го зголемува задникотТо и Ниш е на толкова от София, колкото и Пловдив, но на сърбето и през ум не им минава да закриват летището си. Принцпно, летище Пловдив е важно и заради общините и областите Стара Загора, Хасково и Кърджали, за които София е вече далеч. А и не може целия трафик да минава през София, с всички последици за магистралния поток после. Важно е да има децентрализация и Пловдив обслужва близо 2 млн. население в една от икономически най-активните зони в страната. Жалко, че трябва да разчитат само на чартъри и на циганите от Райънер, които искат директно пари от общините за всяка седалка в самолетите си.
Stavrogin
Рейтинг: 726 Неутралноидеално, че много ми бучат на главата тия самолети
Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.vagabond66
Рейтинг: 1446 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "lustmord":
От "Станстед" на 95% са винаги пълни.
За Брюксел и Милано не знам.
happymimi
Рейтинг: 470 НеутралноНапоследък май са доста несериозни и не е ок да пътуваш с тях. Щото до последно не знаеш ще тръгнат ли, няма ли.
danvan
Рейтинг: 789 ВеселоРайънЕър ги избягвам, както и България Еър ... По принцип при нискобюджетните разписанието е силно пожелателно, а при БГ Еър пристигането на багажа :)
Българите са малък, но изключително прост народ. Sapienti SatСтойка Петрова
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#10] от "danvan":
Аз лично с Бр ер не съм имала никакви проблеми. За разлика от нискотарифните, които редовно имат забавяния в разписанието или объркана резервация. Като цяло смятам, че на тях всичко им е объркано, даже ниските цени, които като теглиш чертата хич не са толкова ниски.
vagabond66
Рейтинг: 1446 НеутралноДо коментар [#9] от "happymimi":
Когато има стачка на персонала на някоя компания,
имали значение, коя ще е тя?
lustmord
Рейтинг: 314 НеутралноДо коментар [#6] от "Пипера е много лют":
Те и румънците си имат 9-10 провинциални международни летища на по 150-200км едно от друго при положение, че и съответните градове са по-малки от Пловдив.
киро акционера
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#5] от "lustmord":
Не може да имаш нещо, което никога не си имал, без да направиш нещо, което никога не си правил.Почти винаги са пълни, но билетите са по 30-40 евро с ръчен багаж. Пътувах към 10 пъти последните месеци. Просто линията не генерира добри приходи явно. Плащам повече за уикенд паркинг, отколкото за билет. Отделно и часовете бяха добпи. Жалко. .
BIKER
Рейтинг: 422 Неутралноеее жалко, ама е разбираемо, ако са сметнали, че са на загуба
БСП и ДПС вън от политикатаКомпетентен
Рейтинг: 447 НеутралноИ без това никой не пътува по туризъм от Пловдив. Основно гастербайтери са. София е на 2 часа път. Който иска да пътува, може да го прави оттам.
Пипера е много лют
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#13] от "lustmord":
седеньето го зголемува задникотточно така Румъния е за пример в това отношение. За мен е непонятно, защо не се инвестира в летище Русе, което е само на 80 км от Букурещ и може да дръпне трафик (което значи бизнес) оттам. Вместо това, цяла Северна България лети през Букурещ. А Горна Оряховица е в лапите на Вълка...
danitoledov
Рейтинг: 241 НеутралноПо-добре да спрат някои дестинации, отколкото непрекъснато да връзват хората и да ги блокират из света
danitoledovdraxter
Рейтинг: 272 ВеселоПреди около месец пътувах от Милано до това уникално съоръжение Летище Пловдив. Бил съм на десетки летище по целия свят, но за първи път попаднах на такова, което няма връзка с градския транспорт на съответния град. За сметка на това имаше параклис!
Николов
Рейтинг: 1456 НеутралноТака е. По принцип БГ трябва да постъпи като Израел - да обяви субсидия за всеки докаран пасажер и така да субсидира полети от милионните градове в ЕС. Пловдив страшно живна с Райън еър - туристи има целогодишно. А могат да бъдат и повече ако има редовни полети от големите европейски градове.
“If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
zlo38528262
Рейтинг: 471 НеутралноА Пловдив понеже е световна дестинация и затова е голям проблем! Пловдив е едно село и както подобава, ако някой от село иска да се добере до Европа, идва в София, прикачва се тук-там, според дестинацията и готово. То от София няма директни полети до 2/3 от Европа, сега за Пловдив да се тюхкаме, че нямат полети до ШарлероЙ и Бергамо. Че и елемент на голяма драма имаме - догодина бил евро столица на културата. Европейците останаха без култура!
Николов
Рейтинг: 1456 НеутралноГолемият проблем е, че шитнаха летището в ГО на Вълка. Даже променяха наредби за да може да мине. Голяма глупост. Трябваше да го модернизират и да обявят субсидия за докаран пасажер. Маса бюджетни авиокомапнии биха се навили. Търново и региона имат потенциал за целогодишен туризъм подобен на този на Пловдив (или дори по-голям) - просто там няма летище. А сега всичко се затлачи.
А за Русе/Букурещ - поне можеха да обявят концесия за редовен автобусен превоз от северна БГ (Варна, Шумен, Плевен) до Букурещ и летището в Букурещ. Сега има едни маршрутки дето ходят до автогарата в Русе от време на време. После трябва да чакаш други маршрутки за съответния град в Северна БГ. Примитивна работа. А може да мъкнат туристи чрез летището в Букурещ до Северна БГ ако има удобен и редовен превоз. И няма да струва милиони. “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
Компетентен
Рейтинг: 447 НеутралноДо коментар [#20] от "Николай Николов":
Няма никакъв смисъл от това. Започнат ли веднъж с плащания малките летища като Пловдив, Бургас, Варна, от нискотарифните ще започнат да ги изнудват да плащат повече и повече и повече. С тези пари от евентуални субсидии, по-добре да си оправим жп инфраструктурата и да заработи нормален жп оператор в страната, което да направи достъпа до основното БГ летище София бърз и удобен.
b0b069
Рейтинг: 378 НеутралноДо коментар [#3] от "lustmord":
Редовно го правя, 1ч и 15мин при нормално 130|140кмч..
Иначе си мечтая бърз влак.... 120км са, примерно за 40мин...както Айндховен-Амстердам и много други градове..
lustmord
Рейтинг: 314 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "b0b069":
И на отиване към летището в София ли си планираш 1ч и 15мин като пътуваш от Пловдив?
chinaski
Рейтинг: 337 НеутралноДо коментар [#23] от "Компетентен":
Ако се чака на държавата да си оправи инфраструктурата, за да дойдат приходи от туризъм, днес нямаше да има и една четвърт от туристите, които идват в България, с нискотарифните компании.
И проблемът не е в Райън, че закрива тези линии, зщото и те търсят печалба или поне да не генерират загуби, а някъде другаде.Плюс това, Пловдив беше първото летище, където Райън стъпи у нас.Ама явно там се управлява, като селска спирка на автобус - ако дойде някой, добре, ако ли не - карай.Имаше и случай, когато поради невъзможност да се приземи в София, самолет кацна в Пловдив, а там няма никакъв персонал - трябвало да се съобщи предварително, за да отворят.Това да не е хоремаг, летище е все пак!
И времето е такова, че подобни силни авиокомпании, могат както да докарат много туристи, съответно приходи, в даден град, така и да спрат този поток, ако се откажат.Има подобен случай в Англия, точно с Райън, ако не се лъжа Блекпул, май беше градът.Тръгнали да поставят какви ли не условия, направили се на велики, ама ирландците спрели да летят до там и всичко замряло.
Пипера е много лют
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#19] от "draxter":
седеньето го зголемува задникотстрашна тъпотия е това и то, защото летището не било към Община Пловдив, а към друга община и затова не бил градски, а междуградски, или нещо от типа - страшно малоумие
Пипера е много лют
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#21] от "zlo38528262":
седеньето го зголемува задникотмнение в стил - нямам какво да кажа, но го казвам убедено
Пипера е много лют
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#20] от "Николай Николов":
седеньето го зголемува задникотПринципно за всеки 1 млн. население си трябва по едно международно летище, за България има нужда в Северна - там има само едно във Варна. Русе и Видин би могло да се развият също, както и Горна Оряховица, което е до развит туристически регион - Търново-Габрово.
Stavrogin
Рейтинг: 726 Неутралното па София е световна дестинация, Пловдив си е село, ама то и София е, само че по-голямо, така че това не е аргумент, дали през едно село, дали през друго ще се добереш до Европа не е толкова важно, ако и през по-малкото село минава самолета, по-добре за голямото село Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
Пипера е много лют
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#23] от "Компетентен":
седеньето го зголемува задникотняма връзка - парите за седалка са около 4-5 евро, а всеки докаран турист харчи поне двайсет пъти повече и оставя пари косвено, които покриват субсидията. Освен това, субсидии се дават само в началото, после ако има конкуренция между няколко превозвача, се спират. Проблема на Пловдив е в липсата на визия в общината, която не прави нищо, освен да плаща и да иска пари от държавата за тези плащания.
Пешката
Рейтинг: 1193 ЛюбопитноПроблема е точно в Райън - не четете ли напоследък какви неприятности си имат със синдиката на пилотите? Стачки ли не бяха, протести ли. Не причината че няма пътници от Пловдив и региона.
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.А софийските разбирачи, моЕ ли у Лево?! Значи никъде другъде да няма развитие, всичко да е концентрирано в София? Ае да си гледате работата!
Пешката
Рейтинг: 1193 ЛюбопитноСега чакаме да го вземат на концесия от ТИЗ, да видим какво ще стане. С държавно летище - толкова. За съпоставка - Варна и Бургас чупят всякакви рекорди всяка година, и то БЕЗ субсидии! Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
Николов
Рейтинг: 1456 НеутралноНай-бурно развиващия се туристически сегмент по света е този на кратките градски почивки (тип разширен уикенд). Просто пести време и пари. За такъв туризъм е решаващо пътуването да не е повече от 3-4 часа в посока. В случая с БГ полетът от Западна Европа е 2-3 часа. Добави още час-два в чужбина (да стигнеш до летището, да минеш чекин и т.н.) и остава максимум около час. Ако трансферът от летището на наша територия е по-дълъг цялата идея се обзесмисля. Т.е. Пловдив няма да види и малка част от това туристическо раздвижване, което стана през последните 3 години ако трябва туристите да кацат в София.
Ще отида по-далеч - не трябва да е само Лондон - Пловдив. Трябва и от други милионни градове в Европа да имат директни полети до Пловдив. Израел опрощава летищните такси и дава по 20 евро субсидия за всеки авиопасажер докаран до Ейлат (техния курорт на Червено Море). Тези 20 евро се избиват с лихва още първия ден. Нещо подобно трябва да направим и ние за Пловдив. “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
Николов
Рейтинг: 1456 НеутралноАз съм ЗА жп. транспорт. Но ако си мислиш, че със субсидията за бюджетните авиокомпании ще можем да ъпгрейднем и един километър жп линия значи не си наясно с цените.
По-горе писах: Израел плаща летищните такси и дава 20 евро на всяка авиокомпания за докаран пасажер до Ейлат. Ако ние направим това, то на година за дестинация ще плащаме по милион-два. За тези пари я ъпгрейднеш 100 метра жп линия, я не.
Ъпгрейда на жп линиите е смислено начинание, но струва стотици и дори хиляди пъти повече от въпросните субсидии и по тази причина ще се проточи много дълго време. Говоря по принцип - иначе за трасето София - Пловдив вече са заделени милиарди и този участък може да е готов до 5-6 години. Но ъпгрейд на останалите трасета до големите градове ще отнеме десетилетия. А до тогава Мъск като нищо може да наложи Хиперлупа или нещо друго, което е по-ефективно от традиционния жп. транспорт.
На кратко - ъпгрейд на цялата жп мрежа или няма да стане или ще стане след много, много време. Затова до тогава трябва да се раздвижат регионалните летища. “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
Николов
Рейтинг: 1456 НеутралноТака е. Макар, че за мен летището в ГО е по-добър избор от Русе. Но него го харизаха на Вълка и работата умря.
И, да, Видин също е добра идея. Изобщо Северозапада има голям туристически потенциал, който не се използва. Най-добре съхранената средновековна крепост е във Видин. Но няма как да се стигне до там. Друг интересен обект е Белоградчик - и до там не се стига лесно в момента. После има потенциал за ски туризъм край Ком и Миджур. От сръбска страна има нелош ски курорт, от наша - нищо. Там може да стане втори Боровец или Банско.
Да не говорим, че има потенциал за велотуризъм край Дунава. В Австрия по цялото протежение има велопът и през лятото не можеш да се разминеш от велосипедисти. Бизнес за милиони е - маса малки селца с това се препитават. У нас също може да е така, ама у нас край Дунава няма нито един км велопът.
Изобщо Северозапада има голям туристически потенциал, но как да се използва като няма как туристите бързо да стигнат там? “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
Пешката
Рейтинг: 1193 Неутрално[quote#36:"Николай Николов"][/quote]
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.това отдавна го мисля! Трябва да се разшири евровело мрежата, като мине по брега на Дунав от Видин до Силистра с разклон към черноморието. Много подценяваме този туризъм, а не трябва. Сигурен съм че има и дори евро-пари за подобен проект.
Николов
Рейтинг: 1456 НеутралноТака е. А е срамота - 1км велопът е поне 4-5 пъти по-евтин от 1км магистрала. Ако имаме път от Видин до Силистра то край Дунава ще има живот. Велотуризмът е със сезон подобен на морския (или дори малко по-дълъг) - от средата на април до средата на октомври. Това са 6 месеца. Маса селца край Дунава ще живнат. А има много какво да се види. Освен Видин, Свищов е приятен град, Русе - също. Край Русе има невероятен скален манастир. После идва Сребърна край Силистра. Дунавския бряг има голям туристически потенциал. Ама сега на наша територия няма нито веломаршрут, нито удобен въздушен транспорт. “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
b0b069
Рейтинг: 378 НеутралноДо коментар [#25] от "lustmord":
Стана въпрос за пътя.. Ти като планитъш пък от пловдив и ако си от каршияка в колко ще тръгнеш..
b0b069
Рейтинг: 378 НеутралноМждр скоро летях от Бургас... Евала! Не вярвах но имах супер преживяване. Браво. Времве е тоя софийкси хамбар да го дадът на някой да го развие. Летя през 2 седмици от там ако не всяка поради работа и толкова да ме хващат лудите...
Пипера е много лют
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#33] от "Пешката":
седеньето го зголемува задникотСтискам палци да стане. И да пуснат редовни автобуси най-накрая.
vzt34526152
Рейтинг: 312 НеутралноГоляма работа, че пловдивските гастербайтери и Столипиново нямат линия до Брюксел! Да хващат Терминалите в София, еднопосочен билет и така.
vzt34526152
Рейтинг: 312 НеутралноГоляма работа, че пловдивските гастербайтери и Столипиново нямат линия до Брюксел! Да хващат Терминалите в София, еднопосочен билет и така.
Пипера е много лют
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#37] от "Пешката":
седеньето го зголемува задникотДо коментар [#38] от "Николай Николов":
Радвам се, че има хора с които съм на едно мнение 😎😎😎
vagabond66
Рейтинг: 1446 ВеселоДо коментар [#21] от "zlo38528262":
По принцип е добре да се види от къде е по-удобно да летите за някъде?
Ако на мен ми е по-удобно от Пловдив,
защо да ходя до София?
Ама виждам, че сте навлезли в сферата на местния шовинизъм.
Та викате по-добре е да се лети от голямото село -София,
отколкото от селата Пловдив, Варна или Бургас?!?
vagabond66
Рейтинг: 1446 ВеселоДо коментар [#21] от "zlo38528262":
По принцип е добре да се види от къде е по-удобно да летите за някъде?
Ако на мен ми е по-удобно от Пловдив,
защо да ходя до София?
Ама виждам, че сте навлезли в сферата на местния шовинизъм.
Та викате по-добре е да се лети от голямото село -София,
отколкото от селата Пловдив, Варна или Бургас?!?
Пипера е много лют
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#32] от "Пешката":
седеньето го зголемува задникотаз като потомствен софиянец напълно те подкрепям - много хора, дошли оня ден от незнам къде си в София, вече и определят кой откъде ще пътува и как ще се харчат парите за развитие на държавата. Малко е "пази Боже сляпо да прогледа" ситуацията.
choKo
Рейтинг: 500 РазстроеноИ румънските градове Орадеа както и Крайова ще са със същата съдба. Даже в Орадеа спират цели 3 дестинации.
Наскоро бяха закрили базата им в Тимишоара. Явно Б-я И Румъния не са точно техен пазар.
За съжаление се спират и полетите от Варна до Шарльороа от зимата...