
© Николай Дойчинов
Общината в София продължава настоятелно да прокарва искането си за махане на паважите от столични булеварди. Това се вижда от последното заседание на Специализирания експертен съвет за опазване на недвижими културни ценности към Министерството на културата, на което е било решено да бъде премахнат паважът от бул. "Пенчо Славейков" в София. И той да бъде асфалтиран.
В края на май съветът реши след две гласувания, че паважът по този булевард трябва да се запази. А зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев, защитаващ тогава искането на общината за асфалтиране, си тръгна ядосано.
На последното заседание на експертите преди няколко дни обаче Столичната община отново поставя въпроса, се вижда от видеозаписа на заседанието. В аргументите за новото предложение и искане за асфалтиране на булеварда от общината посочват, че има готов инвестиционен проект и планират в края на август - началото на септември да започне рехабилитация на пътните платна.
"Категорично с две гласувания сме изказали своето мнение. Такова поведение е обидно за членовете на съвета, все едно сме гимназисти на поправителен изпит. Поискаха махането на паважите, не се съгласихме и ще го искат, докато се съгласим. Така разбирам поставянето на тази точка за разглеждане", заявява по време на заседанието арх. Валентина Василева, която е представител на камарата на архитектите в съвета.
"Да не сме малоумни, това е ужасно обидна ситуация. Да се поставя един въпрос докато не се удовлетвори желанието на общината. Мачкайки собственото си становище отпреди месец", заявява още тя. Само още един член на съвета я подкрепя в становището, че не е коректно въпросът да се поставя многократно, докато се удовлетвори искането.
Арх. Василева отбелязва още, че всички участници в инвестиционния процес в България са длъжни да се подчиняват на едни и същи правила. И всички трябва да съгласуват със съвета инвестиционните си намерения, проекти, за паметници на културата преди да започнат каквато и да била дейност. "Сега общината си е намерила изпълнител на нещо, за което не е получила разрешение. При бул. "Дондуков" бяхме в същата ситуация – върви ремонтът, а нямаше решение за паважите. На бул. "Прага" съветът не разреши и министърът не подписа премахването на паважите на булеварда. Общината ги премахна. С което показа, че стои над правилата и законите. Как ще поискаме от гражданите да ги спазват, след като самата община не ги спазва", заявява Василева.
Преди време пред "Дневник" арх. Василева посочи, че общината очевидно няма намерение да има паважи в столицата, а обясненията, че асфалтът е по-тих, по-екологичен, по-лесен за поддръжка са несъстоятелни аргументи. Столична община всъщност няма павьори, това е факт от години и не се прави нищо по въпроса. Така дори и там, където паважите биват запазени след сериозен обществен натиск, настилката се полага некачествено, отбеляза архитектът. Това поражда и проблемите с павираните улици – паветата се вадят, стават на вълни, отварят се дупки и др.
Този път да защити искането на общината пред експертите на заседанието присъства зам.-кметът по културата Тодор Чобанов. В отговор на това защо отново се внася искането, след като то вече е било гласувано два пъти, той казва: "Получили сме уведомление от министъра на културата, но процедурата не е изчерпана. На последното заседание на съвета не е взето такова решение, което да удовлетворява изчерпването на процедурата. Има и нови обстоятелства, които изискват гледането на въпроса". Отбелязва, че има писма от директори на болници в района на булеварда, които също искат премахването на паважите, тъй като се затрудняват линейките.
Чобанов съобщава, че е възложено на музея за история на София да направи обследване на павираните улици в София и за това дали те трябва да са културна ценност. По думите му навремето, когато паважът на бул. "Пенчо Славейков" е бил обявен за защитен, не е направено такова обследване и той всъщност не отговаря на изискванията за защита. Нямало и сгради - паметници на културата, които да правят обща територия на културно-историческо наследство. Той пак декларира че в туристически и слабо натоварени зони из малки улици пък ще бъдат положени паважи.
Това провокира изказвания от членове на съвета, които искат общината "да не жонглира" с културно-историческото наследство, а ясно да обяви кои улици ще са с паважи, кои няма да са. И да не се налага постоянно ваденето и снемането на статути "на парче". Чобанов коментира, че и това някога ще стане, но обследването не е "бърза и лесна работа".
При гласуването този път искането на общината получава одобрение.
ourson
Рейтинг: 291 НеутралноАми ще искат - като сте малоумници.
Павета по пешеходни зони - да.
Павета по булеварди-не.
radovel
Рейтинг: 442 НеутралноБраво на общината, покрай Прага си отдъхнахме от шум и прахоляк след слагането на асфалта. Най-после и Пенчо Славейков ще се оправи. Моля се накрая на малоумниците да им увре канчето и от общината да махнат паважа и от Цар Борис, че е ужасно.
Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Рейтинг: 1458 Неутрално1. Животът на една столица не се гради около това как се кара кола в нея
2. Животът около една столица се гради около нейния стил. Част от стила на София са паветата (но не само). Хора, които са тук от 10-тина години няма как да разберат това
3. Правата на пешеходците и велосипедистите са по-важни от тези на шофьорите 15.02.1989 - 07.02.2018
MORTAR
Рейтинг: 226 НеутралноТо вече и няма специалисти които могат да редят павета.
Свободен архитект, урбанист и еколог!Освен това аргумента за шума и прахоляка е необорим. Здравето на хората живеещи наоколо е на първо място.
spiegel
Рейтинг: 1925 НеутралноОбщината продължава да унищожава облика на София, да улеснява автоталибанщината, да продава софийското наследство. И като живеещ съвсем наблизо, мога да кажа колко идиотски се прави в момента ремонта на Пенчо Славейков. По безумие и неорганизираност почти е равен на ремонта на Витошка преди няколко години. Целият тротоар откъм Александровска болница е затворен и ако човек тръгне по него трябва да излезе на пътното платно или да се върне 200 м до светофара, което е безумно за възрастни или болни. Такова тъпашко управление на София не е имало никога.
osuald
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#2] от "radovel":
След като в градове като Милано, където трафика е значително по-голям от София, е възможно да има павирани улици и да няма проблем с шум и прах и да са положени както трябва, значи неистивото искане да се махнат има финансова причина- от полгането на асфалт се краде много повече.
Пък и можем да се обазаложим за ремонта на Прага... за бъдещия ремонт на ремонта, след колко време ще се случи :)
MORTAR
Рейтинг: 226 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":
Свободен архитект, урбанист и еколог!Ти карал ли си велосипед по павета. Доста е натъртващо, а ако е мокро е и главочупещо. Последното ми яко падане беше именно на мокри павета. Разминах се с едно пукнато ребро.
Bullet
Рейтинг: 851 ВеселоДо коментар [#7] от "Обществен деятел":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.Аз съм карал, и в Копенхаген и в Стокхолм, даже в Гьотеборг, предната ми гума се заклечи в трамвайната релса и се пречуках като куче. Това обаче, не ми дава основание, да искам премахването на трамваите.
В твоя и моя случай, както казват специалистите от КАТ, имаме неспазване на скоростта с пътната обстановка.
radovel
Рейтинг: 442 НеутралноПърво, за да се слагат павета трябва да имаш качествен калибриран материал, какъвто в България НЯМА. Второ, никой по света не слага на шосета с трафик павета по технология от преди век - коленичили на улицата и блъскай с чука. Слагат се със специални машини, а и фугиращия материал не е обикновен пясък, който всъщност прави прахоляка. За което обаче е нужна ПЕРФЕКТНА здрава основа, най-често със усилен стоманобетон, каквато тук не вярвам някой да може да изпълни. А това е много по-скъпо и трудоемко от асфалта.
Toni Ivanov
Рейтинг: 1871 НеутралноПаветата са една добра основа, ако върху тях се положи асфалта.
J.J.
Рейтинг: 907 НеутралноПрекрасна новина.
osuald
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#9] от "radovel":
В много европейски градове има павирани улици с доста по-голям трафик от нашите улици.
Материал има!
След като няма наши фирми, които могат да се справят с полагането на паветата, да се извикат чужди фирми.
Правилно положени павета са в пъти по рентабилни от асфалта.
Но както писах вече- от асфалта се краде повече :)
koko65bg
Рейтинг: 914 НеутралноОт трети опит общината успя да прокара махане на паважа от бул. "Пенчо Славейков"
А от кой опит малоумниците от общината ще прокарат махането на жълтите павета? А фирмата изпълнител на нещо което още не е одобрено има ли ,,Трейс" в заглавието си?
Clint_Eastwood
Рейтинг: 949 НеутралноСупер новина.
Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/Имайте предвид, че това са булверади без някаква историческа стойност (като Шан-з-елизе например), че да настояваме да се запазва настилката. А настилката от павета е ужасна - шум, прах, друсане. Ужасно е за всички замесени - шофьори, пешеходци, живущи в близост. За малки улици мога да приема павета, но не и за просторни булеварди, предназначени за бързо и удобно придвижване в милионен град. И изобщо престанете с този мазохизъм да бягате от очевидното удобство зад някакви псевдоинтелектуални аргументи.
А колкото до павиранте големи булеварди "на Запад", където съм живял години, не мога да се сетя за друг пример освен споменатия Шан-з-елизе. Нормата насвякъде е гладък, добре положен АСФАЛТ.
Clint_Eastwood
Рейтинг: 949 НеутралноНапример? Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
uq
Рейтинг: 2213 НеутралноДо коментар [#7] от "Обществен деятел":
Всеки ден минавам с велосипед по ул. Цар Иван Асен. Велоспиеда е твърд , с гуми напомпани на 5 атмосфери. По тази улица това всъщност не е паваж, а дялан камък (има разлика)
Преживява се - по-бавничко на по-висока предавка и готово. Никога не бих искал да махнат паважа от там. Кварталът ще помръкне без него, както помръкна бул. Христо Ботев с асфалта и изсечените дървета, преди много години, па макар и по-широк и гладък
uq
Рейтинг: 2213 НеутралноДо коментар [#14] от "clint_eastwood":
Шанзелисе не е павирана бе и е ужасен пример шъ знаиш. Огромна шумна улица с трафик по средата..... лош пример например, чини ми се не си бил там
Alex Prime
Рейтинг: 442 НеутралноТвърдо подкрепям да се постави асфалт. Паветата са ужасни за колите, а специално жълтите опасни и за пешеходците при дъждовно време. Не може да се потрошим в името на някакъв "дух на столицата". Това е все едно пилотите от 500-те мили на Индианаполис още да караха на оригиналната тухлена настилка - нонсенс.
С С К
Рейтинг: 645 Неутралнораво! Хайде сега бул."Дондуков" в участъка от ул."Раковски"
По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.до Ларгото/каква огромна, друсаща разлика с целия булевард/,
след това "Иван Асен"( с отвратителните едри павета), много
ясно и "Цар Борис Трети"(танковото поделение е разформировано).
"Културно историческо наследство" - дръжки; само шум, прахоляк и
разбиване на а/ли. Павета само в пешеходни зони, паркове и крайни
квартали.
[quote#3:"Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич"][/quote]
"...Хора, които са тук от 10-тина години няма как да разберат това..."
===
Напротив, приходящи от селата, като теб- свикнали на улици с
макадам и павета и трополящи каруци по тях, не могат да
изтръскат селската идилия, вкоренена дълбоко в съзнанието.
им. Не живеем в 19 век.
dragozow
Рейтинг: 768 НеутралноПаважа е коларска настилка или е за пешеходни улици. Покажете ми една права павирана улица в София, всичко е на вълни и иска непрекъснато грижа. На Борис двете крайни платна са ужасни, за чий ви е този паваж?
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.osuald
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#14] от "clint_eastwood":
Нали не се опитваш да сравняваш Дондуков, Прага или Пенчо Славейков като едни огромни и просторни булеварди с трафик по тях какъвто има на Шан-з-Елизе ?!
ceci_
Рейтинг: 668 НеутралноДо коментар [#3] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":
И.. как смяташ на пешеходците или велосепедистите им е приятно да ходят по павета или да дишат прах? Или милитари стила е задължителен за столицата, планинарски обувки, камуфлаж ей така да отговаря на павираното мазало.
dnevnikar
Рейтинг: 3704 РазстроеноUNITED EU UNION
Арх. Античная лобира "за" павиране - с аргументи несъстоятелни или противоречиви.
Ако не е чула, че автомобилен трафик по павиран път е твърде особено шумен,
да отиде напр. на бул. Дондуков или на Цар Борис III.
Тема подходяща по тема Противошумна защита и за Вицепремиер В.Симеонов...
Да, нареждане на гранитни павета е ръчна "пипкава" работа.
Павета са подходящи Само в сравнително малки пешеходни зони
"с исторически" облик", Ако са майсторски/прецизно положени.
А, още едно Ако: Пред входа на всяка павирана пешеходна зона трябва да има
предупредителен знак срещу обувки с тесни токчета.
В противен случай зоната е неизрядна.
Значи:
трудно се намират майстори за прецизно конструиране с павета...
шумна настилка... опасна за тесни токчета.
Следователно:
Къде са предимствата на такава настилка, бе, лобисти "за"??
Още една "професионална" димка и уж взаимно неразбиране с Община...
Незаконни изпълнения "узаконявани" чрез свършени факти.
Докога?
"Арх. Василева отбелязва още, че всички участници в инвестиционния процес в България са длъжни да се подчиняват на едни и същи правила.
И всички трябва да съгласуват със съвета инвестиционните си намерения, проекти, за паметници на културата преди да започнат каквато и да била дейност.
"Сега общината си е намерила изпълнител на нещо, за което не е получила разрешение.
При бул. "Дондуков" бяхме в същата ситуация – върви ремонтът, а нямаше решение за паважите.
На бул. "Прага" съветът не разреши и министърът не подписа премахването на паважите на булеварда. Общината ги премахна.
С което показа, че стои над правилата и законите.
Как ще поискаме от гражданите да ги спазват, след като самата община не ги спазва", заявява Василева.
Преди време пред "Дневник" арх. Василева посочи,
че общината очевидно няма намерение да има паважи в столицата,
а обясненията, че асфалтът е по-тих, по-екологичен, по-лесен за поддръжка са несъстоятелни аргументи.
Столична община всъщност няма павьори, това е факт от години и не се прави нищо по въпроса.
Така дори и там, където паважите биват запазени след сериозен обществен натиск,
астилката се полага некачествено, отбеляза архитектът."
dedo_goshko
Рейтинг: 341 НеутралноНай-сетне! Преди 2 седмици се подписах за 2-ри път в подписка с подобно искане от живущите в района, ще се подписвам всеки път, докато най-сетне тези смотани павета не бъдат заменени от Хасфалт! Ако най-накрая и "Цар Борис Три" го асфалтират - ще взема и да гласувам за Фандъкова ... :):):) Не обещавам, но може и това да се случи :)
П.С.: Само за вметка - живея в района от много повече от 10 години и продължавам да ненавиждам вълнообразните павета :):):) И не е нормално пътищата до най-големите болници в София да са павета, тъжно ми става за тези, които линейките карат ...
ceci_
Рейтинг: 668 НеутралноДапреди има няма 70 години повече от половин софия са ниви и селяни - нека да върнем това културно наследство, а в самия център ще бутнем всички сгради и ще живеем в наследството на траките
Clint_Eastwood
Рейтинг: 949 НеутралноТака ли? https://www.shutterstock.com/image-photo/paris-august-03-champselysees-arc-de-211201060 Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
explorerv
Рейтинг: 225 НеутралноЕдно време не даваха да се махат паветата, защото бяха стратегическа суровина - стават за барикади и по тях минават танкове без да ги повреждат. Сега за какво ги държат, не знам. Знам само, като живущ на Борис ІІІ-и, че имам доста главоболия да си планирам маршрута, понеже не обичам да карам по паваж.
Clint_Eastwood
Рейтинг: 949 НеутралноСпоменах го заради културното му значение. И да, за мащабите на София Пенчо Славейков е сравним със значението на Шан-з-Елизе за Париж. Още въпроси? Като епидемиолози по инфекциозни болести и учени в областта на общественото здраве имаме сериозни опасения относно вредното въздействие върху физическото и психическото здраве на населението, в резултат на преобладаващите политики наложени във връзка с COVID-19: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-bulgarian/
Свинчуга
Рейтинг: 1586 НеутралноСпокойно - след 1-2 години като се отворят дупките в кадърно ремонтирания булевард, ще стане същото като с паветата че и по-зле.
Обичам да грухтя и плюскам.silverman
Рейтинг: 807 НеутралноКултурно-историческо наследство са жълтите павета в София! Всичко друго отживелица! Ако искате да върнем и волските коли, понеже и това е било част от автентичния облик на София преди един век!
dnevnikar
Рейтинг: 3704 РазстроеноUNITED EU UNION
В интерес на истината, има изключения.
Общината тачи облика на МОЧА.
Въпреки свое унищожително решение отпреди 15на години.
До коментар [#5] от "spiegel":
Общината продължава да унищожава облика на София,
да улеснява автоталибанщината,
да продава софийското наследство.
И като живеещ съвсем наблизо, мога да кажа колко идиотски се прави в момента ремонта на Пенчо Славейков. По безумие и неорганизираност почти е равен на ремонта на Витошка преди няколко години.
Целият тротоар откъм Александровска болница е затворен и ако човек тръгне по него трябва да излезе на пътното платно или да се върне 200 м до светофара, което е безумно за възрастни или болни.
Такова тъпашко управление на София не е имало никога.
tsvetko_51
Рейтинг: 1738 Неутрално"Преди време пред "Дневник" арх. Василева посочи, че общината очевидно няма намерение да има паважи в столицата, а обясненията, че асфалтът е по-тих, по-екологичен, по-лесен за поддръжка са несъстоятелни аргументи."
Така и по такъв начин всичко може да бъде защитено. Аз не разбирам от такъв аргумент, наистина ли паважа е по-чист и по-тих от асфалта - в края на краищата и ние минаваме по тези улици и без апаратура, можем да направим оценка.
И да не забравяме и другия момент - колко струва работата по павираните улици, с колко се удължава времето за ремонт и поддръжка и кой, такива като въпроснята г=жа професор или всички ния плащаме сметките.
radovel
Рейтинг: 442 НеутралноНаправи ме кефи като гледам как се поправя паважа в София по уникалната българска технология : хвърляш кофа-две пясък, хвърляш паветата (не ги подреждаш) и айде отгоре с трамбовката. После пак кофа с пясък, размахваш с метлата хубаво, за да вдигнеш максимум прахоляк и всичко е идеално !!!!
sha16312238
Рейтинг: 234 НеутралноТе жълтите павета са под всякаква критика ., та какво остава за останалите улици и булеварди! Със спортен автомобил ме е страх да мина покрай народното събрание...
babyroo
Рейтинг: 279 НеутралноСъветвам кръстосаното общество от фанатици на павета и велосипеди, (напомпани до 5 атм.), да побързат с потомството, инак простатата им ще стане на кайма!!!
rooРоси
Рейтинг: 8064 НеутралноСега вече фирмите ще си осигурят ремонти след всяка зима.
yanne
Рейтинг: 1008 НеутралноДо коментар [#6] от "osuald":
Дали правите разлика между павирана улица и павиран булевард с тежък трафик?!
Alex Prime
Рейтинг: 442 Веселоама да не бързат много, че пак ще сгазят някое детенце
Петърчо
Рейтинг: 420 Любопитно[quote#3:"Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич"][/quote]
Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, КМЕТ В СЯНКА, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Smart Bulgarian, LudLustratorАз като активен водач на двуколесни (мотциклет и велосипед) мога да заявя, че паветата в никакъв случай не ме обезопасяват, точно обратното.
marker
Рейтинг: 689 НеутралноДо коментар [#5] от "spiegel":
Или си нахален манипулатор или си много тъп, ако не разбираш, че ремонтът, за който пишеш е заради ИЗГРАЖДАНЕ НА НОВАТА ЛИНИЯ НА МЕТРОТО И МЕТРОСТАНЦИЯТА. Каква автоталибанщина, какво софийско наследство?
Друг въпрос е, че този вид строителство в София се извършва ужасно неефективно и с големи и продължителни затруднения за гражданите. Фрапиращ пример е частичното затваряне на Цар Борис в района на Красно село за почти две!! години.
marker
Рейтинг: 689 ВеселоА на феновете на паветата ще им пожелая да минават по-често по Цар Борис и да се радват на "естетиката" на вълнообразния паваж. Е, има и един положителен ефект де, ако имат камъни в бъбреците, могат и да ги изкарат.
dobri_i
Рейтинг: 425 НеутралноПавета са противни на всички - автомобилисти, мотоциклетисти, велосипедисти и пешеходци дори и при сухо време.
При дъжд паважа става пързалка, а зимата когато фугите са пълни с лед минаването е екстремно преживяване.
Иначе от паветата има полза - идеални са за затискане на киселото зеле :)
dobri_i
Рейтинг: 425 НеутралноПавета са противни на всички - автомобилисти, мотоциклетисти, велосипедисти и пешеходци дори и при сухо време.
При дъжд паважа става пързалка, а зимата когато фугите са пълни с лед минаването е екстремно преживяване.
Иначе от паветата има полза - идеални са за затискане на киселото зеле :)
mihail_p
Рейтинг: 1502 Неутралное сега примерно ме кефи Солунска, че я павираха.
lz73
Рейтинг: 1540 НеутралноАз такова, само да попитам, знае ли някой колко струва едно паве и къде ще отидат паветата след асфалтирането?
penetrating
Рейтинг: 5675 НеутралноИ да сложат "смеската-убиец" на Трейс от Своге...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertexplorerv
Рейтинг: 225 НеутралноНа мен ли ми се струва или става дума за конспирация, да ни откраднат скъпо струващите паветата и да ни пробутат евтин асфалт ;)
johnniewalker
Рейтинг: 947 НеутралноНа мен ми е любопитно какво правят с паветата. Защото не спират да се появяват пред/около тузарските къщи, които гледам. А съм сигурен, че собствениците им не са чукали камъни от кариерата.
the_thraex
Рейтинг: 225 НеутралноИсторията на книга една от най-богатите а няма запазени много старини в България и няма този тип туристи, които ги ценят като в останалата Европа.
Бетоново-афалтови глави!
explorerv
Рейтинг: 225 НеутралноАми вече и в Европа пропищаха от туристи и разбраха, че туризма не е икономическа панацея, освен ако не си реститут(ка) или бакшиш.
geordgeo
Рейтинг: 1364 ЛюбопитноБаща ми дълги години се е занимавал с паваж, от него знам, че се правят от твърд камък, най-често гранит, реолит - по-рядко. Ако са издялани както трябва, всяка страна на кубчето можело да изкара до 60 години, след което всичкия паваж се пренарежда на следващата страна. Но си има майсторлък, който в Бг вече липсва. Преди години Виена е изкупувала наш паваж по левче бройката, сега не знам колко би струвало едно паве.
В конкретния случай съм "за" с две ръце за премахването му от булевард "Пенчо Славейков", живея в района, а ако има как и от "Цар Борис III", в днешно време не си е работа с тоя трафик да се лашкаш по вълнообразния разбит паваж, който циганските бригади така или иначе не могат да наредят правилно...
ouk01308652
Рейтинг: 240 НеутралноИ по Шипка паветата трябва да се махнат. Много шум и прах.
shule
Рейтинг: 279 Неутрално"Арх. Василева посочи, че общината очевидно няма намерение да има паважи в столицата, а обясненията, че асфалтът е по-тих, по-екологичен, по-лесен за поддръжка са несъстоятелни аргументи. Столична община всъщност няма павьори, това е факт от години и не се прави нищо по въпроса. Така дори и там, където паважите биват запазени след сериозен обществен натиск, настилката се полага некачествено, отбеляза архитектът. Това поражда и проблемите с павираните улици – паветата се вадят, стават на вълни, отварят се дупки и др."
След първия абзац арх. Василева трябва веднага да си хвърли дипломата в кошчето, защото казаното от нея е ТЪПИЗЪМ на който ще се изсмее всеки осмокласник. По втората глупост и предлагам със собствени средства, (защото иначе няма как), да открие частно училище за павьори и понеже е ясно колко може да просъществува такова нещо да даде личен пример и да запише в него своя син или внук с оглед бъдещия му гарантиран професионален и материален просперитет.
Очевидно е, че ако глупостта имаше криле таз госпожа щеше да пърха като гълабица.
zegi
Рейтинг: 433 НеутралноДо коментар [#45] от "lz73":
В Драгалевци, Симеоново, Бояна , Бистрица....- в полите на Витоша. Ама не по улиците.😀
Божидар Азманов
Рейтинг: 225 НеутралноСтрахотно е сравнението между улиците на град и писта за моторни спортове! Да изкъртят и жълтите павета, че да не се хлъзнеш, а? Заради подобни малоумници с къса памет, отношението към културно-историческото наследство в България е на такова ниво, палят се сгради, паметници на културата, разсипват се археологически обекти и се строят бутафории.
stedim
Рейтинг: 2165 НеутралноЕдно разумно решение на общината. Въпреки ината на г–жа архитектката.
Tademan
Рейтинг: 795 НеутралноДо коментар [#44] от "mihail_p":
Крайно некадърно я направиха, 'щото Христо Белчев клони към безкрайно некадърно...
Какво се случва с премахнатите павета ми е много любопитно?
Tademan
Рейтинг: 795 НеутралноДо коментар [#45] от "lz73":
Май е поне 10-на лв., ама според цената на общината сигурно е стотинки(заради амортизацията)... ;)
nevermindme
Рейтинг: 279 НеутралноАман от тъпaнaри и културтрегери. Паветата нямат място по натоватени с трафик пътни артерии. Шум, лош спирачен път и най-малкото - амортизиране на автомобила.
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2730 НеутралноВ Самоков как няма павета. И в Банкя няма.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)Alex Prime
Рейтинг: 442 Неутрално[quote#55:"Божидар Азманов"][/quote]
Цялата памет и наследство не струват пред изпочупените крака на живите ДНЕС хора по тия тъпи жълти павета. Да ги махат и тях! Един кръг може да оставят около НС.
spiegel
Рейтинг: 1925 НеутралноДо коментар [#40] от "marker":
Глупости. Очевидно вчера си дошъл от село и не знаеш къде е строителството на метрото и къде е ремонта на тротоарите на Пенчо Славейков.
carlgustavjung
Рейтинг: 243 НеутралноМи като ви е шумно, прашно и неудобно от паветата. ми беж обратно на чакъла в село бе, мили съграждани!
Добромир Генов
Рейтинг: 230 НеутралноДа махат паветата и от бул. Цар Борис III.
Flogger
Рейтинг: 229 НеутралноА защо арх. Василева трябва да е единствената знаеща и последна инстанция?
lechevalier
Рейтинг: 450 НеутралноСофия е столица само на едно, на парвенющината. Карайте ти си смотаните колички по смотания асфалт и си гласувайте за ГЕРБ. Аман от простотия.
mcs06612232
Рейтинг: 5 НеутралноПаветата на бул. “Цар Борис”3 ОТДАВНА БЕШЕ НЕОБХОДИМО ДА СЕ МАХНАТ!!!
Това е основен булевард!
Недопустимо е в това време да сме като Археоптерикси !!!
Нека да се направи качественна настилка и да се уредят АДЕКВАТНО ПЕШЕХОДНИТЕ ЗОНИ И СЛЪЛБИ за да се предпазят хората от пребивания и сгазване !