От трети опит общината успя да прокара махане на паважа от бул. "Пенчо Славейков"

От трети опит общината успя да прокара махане на паважа от бул. "Пенчо Славейков"

© Николай Дойчинов



Общината в София продължава настоятелно да прокарва искането си за махане на паважите от столични булеварди. Това се вижда от последното заседание на Специализирания експертен съвет за опазване на недвижими културни ценности към Министерството на културата, на което е било решено да бъде премахнат паважът от бул. "Пенчо Славейков" в София. И той да бъде асфалтиран.


В края на май съветът реши след две гласувания, че паважът по този булевард трябва да се запази. А зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев, защитаващ тогава искането на общината за асфалтиране, си тръгна ядосано.


На последното заседание на експертите преди няколко дни обаче Столичната община отново поставя въпроса, се вижда от видеозаписа на заседанието. В аргументите за новото предложение и искане за асфалтиране на булеварда от общината посочват, че има готов инвестиционен проект и планират в края на август - началото на септември да започне рехабилитация на пътните платна.




"Категорично с две гласувания сме изказали своето мнение. Такова поведение е обидно за членовете на съвета, все едно сме гимназисти на поправителен изпит. Поискаха махането на паважите, не се съгласихме и ще го искат, докато се съгласим. Така разбирам поставянето на тази точка за разглеждане", заявява по време на заседанието арх. Валентина Василева, която е представител на камарата на архитектите в съвета.


"Да не сме малоумни, това е ужасно обидна ситуация. Да се поставя един въпрос докато не се удовлетвори желанието на общината. Мачкайки собственото си становище отпреди месец", заявява още тя. Само още един член на съвета я подкрепя в становището, че не е коректно въпросът да се поставя многократно, докато се удовлетвори искането.


Арх. Василева отбелязва още, че всички участници в инвестиционния процес в България са длъжни да се подчиняват на едни и същи правила. И всички трябва да съгласуват със съвета инвестиционните си намерения, проекти, за паметници на културата преди да започнат каквато и да била дейност. "Сега общината си е намерила изпълнител на нещо, за което не е получила разрешение. При бул. "Дондуков" бяхме в същата ситуация – върви ремонтът, а нямаше решение за паважите. На бул. "Прага" съветът не разреши и министърът не подписа премахването на паважите на булеварда. Общината ги премахна. С което показа, че стои над правилата и законите. Как ще поискаме от гражданите да ги спазват, след като самата община не ги спазва", заявява Василева.


Преди време пред "Дневник" арх. Василева посочи, че общината очевидно няма намерение да има паважи в столицата, а обясненията, че асфалтът е по-тих, по-екологичен, по-лесен за поддръжка са несъстоятелни аргументи. Столична община всъщност няма павьори, това е факт от години и не се прави нищо по въпроса. Така дори и там, където паважите биват запазени след сериозен обществен натиск, настилката се полага некачествено, отбеляза архитектът. Това поражда и проблемите с павираните улици – паветата се вадят, стават на вълни, отварят се дупки и др.


Този път да защити искането на общината пред експертите на заседанието присъства зам.-кметът по културата Тодор Чобанов. В отговор на това защо отново се внася искането, след като то вече е било гласувано два пъти, той казва: "Получили сме уведомление от министъра на културата, но процедурата не е изчерпана. На последното заседание на съвета не е взето такова решение, което да удовлетворява изчерпването на процедурата. Има и нови обстоятелства, които изискват гледането на въпроса". Отбелязва, че има писма от директори на болници в района на булеварда, които също искат премахването на паважите, тъй като се затрудняват линейките.


Чобанов съобщава, че е възложено на музея за история на София да направи обследване на павираните улици в София и за това дали те трябва да са културна ценност. По думите му навремето, когато паважът на бул. "Пенчо Славейков" е бил обявен за защитен, не е направено такова обследване и той всъщност не отговаря на изискванията за защита. Нямало и сгради - паметници на културата, които да правят обща територия на културно-историческо наследство. Той пак декларира че в туристически и слабо натоварени зони из малки улици пък ще бъдат положени паважи.


Това провокира изказвания от членове на съвета, които искат общината "да не жонглира" с културно-историческото наследство, а ясно да обяви кои улици ще са с паважи, кои няма да са. И да не се налага постоянно ваденето и снемането на статути "на парче". Чобанов коментира, че и това някога ще стане, но обследването не е "бърза и лесна работа".


При гласуването този път искането на общината получава одобрение.

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ourson
    ourson
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Ами ще искат - като сте малоумници.
    Павета по пешеходни зони - да.
    Павета по булеварди-не.

  2. 2 Профил на radovel
    radovel
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Браво на общината, покрай Прага си отдъхнахме от шум и прахоляк след слагането на асфалта. Най-после и Пенчо Славейков ще се оправи. Моля се накрая на малоумниците да им увре канчето и от общината да махнат паважа и от Цар Борис, че е ужасно.

  3. 3 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    Ами ще искат - като сте малоумници.Павета по пешеходни зони - да.Павета по булеварди-не.
    —цитат от коментар 1 на ourson


    1. Животът на една столица не се гради около това как се кара кола в нея
    2. Животът около една столица се гради около нейния стил. Част от стила на София са паветата (но не само). Хора, които са тук от 10-тина години няма как да разберат това
    3. Правата на пешеходците и велосипедистите са по-важни от тези на шофьорите

    15.02.1989 - 07.02.2018
  4. 4 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    То вече и няма специалисти които могат да редят павета.

    Освен това аргумента за шума и прахоляка е необорим. Здравето на хората живеещи наоколо е на първо място.

  5. 5 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    Общината продължава да унищожава облика на София, да улеснява автоталибанщината, да продава софийското наследство. И като живеещ съвсем наблизо, мога да кажа колко идиотски се прави в момента ремонта на Пенчо Славейков. По безумие и неорганизираност почти е равен на ремонта на Витошка преди няколко години. Целият тротоар откъм Александровска болница е затворен и ако човек тръгне по него трябва да излезе на пътното платно или да се върне 200 м до светофара, което е безумно за възрастни или болни. Такова тъпашко управление на София не е имало никога.

  6. 6 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 343 Неутрално

    До коментар [#2] от "radovel":

    След като в градове като Милано, където трафика е значително по-голям от София, е възможно да има павирани улици и да няма проблем с шум и прах и да са положени както трябва, значи неистивото искане да се махнат има финансова причина- от полгането на асфалт се краде много повече.
    Пък и можем да се обазаложим за ремонта на Прага... за бъдещия ремонт на ремонта, след колко време ще се случи :)

  7. 7 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1179 Любопитно

    До коментар [#3] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Ти карал ли си велосипед по павета. Доста е натъртващо, а ако е мокро е и главочупещо. Последното ми яко падане беше именно на мокри павета. Разминах се с едно пукнато ребро.

  8. 8 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 924 Весело

    До коментар [#7] от "Обществен деятел":

    Аз съм карал, и в Копенхаген и в Стокхолм, даже в Гьотеборг, предната ми гума се заклечи в трамвайната релса и се пречуках като куче. Това обаче, не ми дава основание, да искам премахването на трамваите.
    В твоя и моя случай, както казват специалистите от КАТ, имаме неспазване на скоростта с пътната обстановка.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  9. 9 Профил на radovel
    radovel
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#2] от "radovel":След като в градове като Милано, където трафика е значително по-голям от София, е възможно да има павирани улици и да няма проблем с шум и прах и да са положени както трябва, значи неистивото искане да се махнат има финансова причина- от полгането на асфалт се краде много повече.Пък и можем да се обазаложим за ремонта на Прага... за бъдещия ремонт на ремонта, след колко време ще се случи :)
    —цитат от коментар 6 на osuald


    Първо, за да се слагат павета трябва да имаш качествен калибриран материал, какъвто в България НЯМА. Второ, никой по света не слага на шосета с трафик павета по технология от преди век - коленичили на улицата и блъскай с чука. Слагат се със специални машини, а и фугиращия материал не е обикновен пясък, който всъщност прави прахоляка. За което обаче е нужна ПЕРФЕКТНА здрава основа, най-често със усилен стоманобетон, каквато тук не вярвам някой да може да изпълни. А това е много по-скъпо и трудоемко от асфалта.

  10. 10 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Паветата са една добра основа, ако върху тях се положи асфалта.

  11. 11 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 1057 Неутрално
  12. 12 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 343 Неутрално

    До коментар [#9] от "radovel":

    В много европейски градове има павирани улици с доста по-голям трафик от нашите улици.
    Материал има!
    След като няма наши фирми, които могат да се справят с полагането на паветата, да се извикат чужди фирми.
    Правилно положени павета са в пъти по рентабилни от асфалта.
    Но както писах вече- от асфалта се краде повече :)

  13. 13 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    От трети опит общината успя да прокара махане на паважа от бул. "Пенчо Славейков"

    А от кой опит малоумниците от общината ще прокарат махането на жълтите павета? А фирмата изпълнител на нещо което още не е одобрено има ли ,,Трейс" в заглавието си?

  14. 14 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Супер новина.

    Имайте предвид, че това са булверади без някаква историческа стойност (като Шан-з-елизе например), че да настояваме да се запазва настилката. А настилката от павета е ужасна - шум, прах, друсане. Ужасно е за всички замесени - шофьори, пешеходци, живущи в близост. За малки улици мога да приема павета, но не и за просторни булеварди, предназначени за бързо и удобно придвижване в милионен град. И изобщо престанете с този мазохизъм да бягате от очевидното удобство зад някакви псевдоинтелектуални аргументи.

    А колкото до павиранте големи булеварди "на Запад", където съм живял години, не мога да се сетя за друг пример освен споменатия Шан-з-елизе. Нормата насвякъде е гладък, добре положен АСФАЛТ.

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  15. 15 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 863 Неутрално

    До коментар [#9] от "radovel":В много европейски градове има павирани улици с доста по-голям трафик от нашите улици.
    —цитат от коментар 12 на osuald


    Например?

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  16. 16 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 887 Неутрално

    До коментар [#7] от "Обществен деятел":

    Всеки ден минавам с велосипед по ул. Цар Иван Асен. Велоспиеда е твърд , с гуми напомпани на 5 атмосфери. По тази улица това всъщност не е паваж, а дялан камък (има разлика)
    Преживява се - по-бавничко на по-висока предавка и готово. Никога не бих искал да махнат паважа от там. Кварталът ще помръкне без него, както помръкна бул. Христо Ботев с асфалта и изсечените дървета, преди много години, па макар и по-широк и гладък

  17. 17 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 887 Неутрално

    До коментар [#14] от "clint_eastwood":

    Шанзелисе не е павирана бе и е ужасен пример шъ знаиш. Огромна шумна улица с трафик по средата..... лош пример например, чини ми се не си бил там

  18. 18 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    Твърдо подкрепям да се постави асфалт. Паветата са ужасни за колите, а специално жълтите опасни и за пешеходците при дъждовно време. Не може да се потрошим в името на някакъв "дух на столицата". Това е все едно пилотите от 500-те мили на Индианаполис още да караха на оригиналната тухлена настилка - нонсенс.

  19. 19 Профил на С С К
    С С К
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    раво! Хайде сега бул."Дондуков" в участъка от ул."Раковски"
    до Ларгото/каква огромна, друсаща разлика с целия булевард/,
    след това "Иван Асен"( с отвратителните едри павета), много
    ясно и "Цар Борис Трети"(танковото поделение е разформировано).
    "Културно историческо наследство" - дръжки; само шум, прахоляк и
    разбиване на а/ли. Павета само в пешеходни зони, паркове и крайни
    квартали.
    [quote#3:"Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич"][/quote]
    "...Хора, които са тук от 10-тина години няма как да разберат това..."
    ===
    Напротив, приходящи от селата, като теб- свикнали на улици с
    макадам и павета и трополящи каруци по тях, не могат да
    изтръскат селската идилия, вкоренена дълбоко в съзнанието.
    им. Не живеем в 19 век.

    По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
  20. 20 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    Паважа е коларска настилка или е за пешеходни улици. Покажете ми една права павирана улица в София, всичко е на вълни и иска непрекъснато грижа. На Борис двете крайни платна са ужасни, за чий ви е този паваж?

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  21. 21 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 343 Неутрално

    До коментар [#14] от "clint_eastwood":
    Нали не се опитваш да сравняваш Дондуков, Прага или Пенчо Славейков като едни огромни и просторни булеварди с трафик по тях какъвто има на Шан-з-Елизе ?!

  22. 22 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#3] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    И.. как смяташ на пешеходците или велосепедистите им е приятно да ходят по павета или да дишат прах? Или милитари стила е задължителен за столицата, планинарски обувки, камуфлаж ей така да отговаря на павираното мазало.

  23. 23 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3287 Разстроено

    UNITED EU UNION

    Арх. Античная лобира "за" павиране - с аргументи несъстоятелни или противоречиви.

    Ако не е чула, че автомобилен трафик по павиран път е твърде особено шумен,
    да отиде напр. на бул. Дондуков или на Цар Борис III.

    Тема подходяща по тема Противошумна защита и за Вицепремиер В.Симеонов...

    Да, нареждане на гранитни павета е ръчна "пипкава" работа.
    Павета са подходящи Само в сравнително малки пешеходни зони
    "с исторически" облик", Ако са майсторски/прецизно положени.

    А, още едно Ако: Пред входа на всяка павирана пешеходна зона трябва да има
    предупредителен знак срещу обувки с тесни токчета.
    В противен случай зоната е неизрядна.

    Значи:
    трудно се намират майстори за прецизно конструиране с павета...
    шумна настилка... опасна за тесни токчета.

    Следователно:
    Къде са предимствата на такава настилка, бе, лобисти "за"??

    Още една "професионална" димка и уж взаимно неразбиране с Община...

    Незаконни изпълнения "узаконявани" чрез свършени факти.

    Докога?

    "Арх. Василева отбелязва още, че всички участници в инвестиционния процес в България са длъжни да се подчиняват на едни и същи правила.

    И всички трябва да съгласуват със съвета инвестиционните си намерения, проекти, за паметници на културата преди да започнат каквато и да била дейност.

    "Сега общината си е намерила изпълнител на нещо, за което не е получила разрешение.

    При бул. "Дондуков" бяхме в същата ситуация – върви ремонтът, а нямаше решение за паважите.

    На бул. "Прага" съветът не разреши и министърът не подписа премахването на паважите на булеварда. Общината ги премахна.
    С което показа, че стои над правилата и законите.
    Как ще поискаме от гражданите да ги спазват, след като самата община не ги спазва", заявява Василева.

    Преди време пред "Дневник" арх. Василева посочи,
    че общината очевидно няма намерение да има паважи в столицата,

    а обясненията, че асфалтът е по-тих, по-екологичен, по-лесен за поддръжка са несъстоятелни аргументи.
    Столична община всъщност няма павьори, това е факт от години и не се прави нищо по въпроса.
    Така дори и там, където паважите биват запазени след сериозен обществен натиск,
    астилката се полага некачествено, отбеляза архитектът."

  24. 24 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Най-сетне! Преди 2 седмици се подписах за 2-ри път в подписка с подобно искане от живущите в района, ще се подписвам всеки път, докато най-сетне тези смотани павета не бъдат заменени от Хасфалт! Ако най-накрая и "Цар Борис Три" го асфалтират - ще взема и да гласувам за Фандъкова ... :):):) Не обещавам, но може и това да се случи :)

    П.С.: Само за вметка - живея в района от много повече от 10 години и продължавам да ненавиждам вълнообразните павета :):):) И не е нормално пътищата до най-големите болници в София да са павета, тъжно ми става за тези, които линейките карат ...

  25. 25 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Дапреди има няма 70 години повече от половин софия са ниви и селяни - нека да върнем това културно наследство, а в самия център ще бутнем всички сгради и ще живеем в наследството на траките

  26. 26 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 863 Неутрално

    До коментар [#14] от "clint_eastwood":Шанзелисе не е павирана бе и е ужасен пример шъ знаиш. Огромна шумна улица с трафик по средата..... лош пример например, чини ми се не си бил там
    —цитат от коментар 17 на uq


    Така ли? https://www.shutterstock.com/image-photo/paris-august-03-champselysees-arc-de-211201060

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  27. 27 Профил на explorerv
    explorerv
    Рейтинг: 251 Неутрално

    Едно време не даваха да се махат паветата, защото бяха стратегическа суровина - стават за барикади и по тях минават танкове без да ги повреждат. Сега за какво ги държат, не знам. Знам само, като живущ на Борис ІІІ-и, че имам доста главоболия да си планирам маршрута, понеже не обичам да карам по паваж.

  28. 28 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 863 Неутрално

    До коментар [#14] от "clint_eastwood":Нали не се опитваш да сравняваш Дондуков, Прага или Пенчо Славейков като едни огромни и просторни булеварди с трафик по тях какъвто има на Шан-з-Елизе ?!
    —цитат от коментар 21 на osuald


    Споменах го заради културното му значение. И да, за мащабите на София Пенчо Славейков е сравним със значението на Шан-з-Елизе за Париж. Още въпроси?

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  29. 29 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    Спокойно - след 1-2 години като се отворят дупките в кадърно ремонтирания булевард, ще стане същото като с паветата че и по-зле.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  30. 30 Профил на Anfil
    Anfil
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Културно-историческо наследство са жълтите павета в София! Всичко друго отживелица! Ако искате да върнем и волските коли, понеже и това е било част от автентичния облик на София преди един век!

  31. 31 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3287 Разстроено

    UNITED EU UNION

    В интерес на истината, има изключения.

    Общината тачи облика на МОЧА.
    Въпреки свое унищожително решение отпреди 15на години.

    До коментар [#5] от "spiegel":

    Общината продължава да унищожава облика на София,
    да улеснява автоталибанщината,
    да продава софийското наследство.

    И като живеещ съвсем наблизо, мога да кажа колко идиотски се прави в момента ремонта на Пенчо Славейков. По безумие и неорганизираност почти е равен на ремонта на Витошка преди няколко години.

    Целият тротоар откъм Александровска болница е затворен и ако човек тръгне по него трябва да излезе на пътното платно или да се върне 200 м до светофара, което е безумно за възрастни или болни.

    Такова тъпашко управление на София не е имало никога.

  32. 32 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1983 Неутрално

    "Преди време пред "Дневник" арх. Василева посочи, че общината очевидно няма намерение да има паважи в столицата, а обясненията, че асфалтът е по-тих, по-екологичен, по-лесен за поддръжка са несъстоятелни аргументи."
    Така и по такъв начин всичко може да бъде защитено. Аз не разбирам от такъв аргумент, наистина ли паважа е по-чист и по-тих от асфалта - в края на краищата и ние минаваме по тези улици и без апаратура, можем да направим оценка.
    И да не забравяме и другия момент - колко струва работата по павираните улици, с колко се удължава времето за ремонт и поддръжка и кой, такива като въпроснята г=жа професор или всички ния плащаме сметките.

  33. 33 Профил на radovel
    radovel
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Направи ме кефи като гледам как се поправя паважа в София по уникалната българска технология : хвърляш кофа-две пясък, хвърляш паветата (не ги подреждаш) и айде отгоре с трамбовката. После пак кофа с пясък, размахваш с метлата хубаво, за да вдигнеш максимум прахоляк и всичко е идеално !!!!

  34. 34 Профил на sha16312238
    sha16312238
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Те жълтите павета са под всякаква критика ., та какво остава за останалите улици и булеварди! Със спортен автомобил ме е страх да мина покрай народното събрание...

  35. 35 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Съветвам кръстосаното общество от фанатици на павета и велосипеди, (напомпани до 5 атм.), да побързат с потомството, инак простатата им ще стане на кайма!!!

    roo
  36. 36 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8394 Неутрално

    Сега вече фирмите ще си осигурят ремонти след всяка зима.

  37. 37 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2388 Неутрално

    До коментар [#6] от "osuald":

    Дали правите разлика между павирана улица и павиран булевард с тежък трафик?!

  38. 38 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 2066 Весело

    Съветвам кръстосаното общество от фанатици на павета и велосипеди, (напомпани до 5 атм.), да побързат с потомството, инак простатата им ще стане на кайма!!!
    —цитат от коментар 35 на babyroo


    ама да не бързат много, че пак ще сгазят някое детенце

  39. 39 Профил на Пешо
    Пешо
    Рейтинг: 24 Любопитно

    [quote#3:"Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич"][/quote]

    Аз като активен водач на двуколесни (мотциклет и велосипед) мога да заявя, че паветата в никакъв случай не ме обезопасяват, точно обратното.

    unable to join #real-life (address is banned)
  40. 40 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 834 Неутрално

    До коментар [#5] от "spiegel":


    Общината продължава да унищожава облика на София, да улеснява автоталибанщината, да продава софийското наследство. И като живеещ съвсем наблизо, мога да кажа колко идиотски се прави в момента ремонта на Пенчо Славейков. По безумие и неорганизираност почти е равен на ремонта на Витошка преди няколко години. Целият тротоар откъм Александровска болница е затворен и ако човек тръгне по него трябва да излезе на пътното платно или да се върне 200 м до светофара, което е безумно за възрастни или болни. Такова тъпашко управление на София не е имало никога.
    —цитат от коментар 5 на spiegel


    Или си нахален манипулатор или си много тъп, ако не разбираш, че ремонтът, за който пишеш е заради ИЗГРАЖДАНЕ НА НОВАТА ЛИНИЯ НА МЕТРОТО И МЕТРОСТАНЦИЯТА. Каква автоталибанщина, какво софийско наследство?
    Друг въпрос е, че този вид строителство в София се извършва ужасно неефективно и с големи и продължителни затруднения за гражданите. Фрапиращ пример е частичното затваряне на Цар Борис в района на Красно село за почти две!! години.

  41. 41 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 834 Весело

    А на феновете на паветата ще им пожелая да минават по-често по Цар Борис и да се радват на "естетиката" на вълнообразния паваж. Е, има и един положителен ефект де, ако имат камъни в бъбреците, могат и да ги изкарат.

  42. 42 Профил на dobri_i
    dobri_i
    Рейтинг: 287 Неутрално

    [quote#3:"Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич"]
    —цитат от коментар 39 на Пешо
    Аз като активен водач на двуколесни (мотциклет и велосипед) мога да заявя, че паветата в никакъв случай не ме обезопасяват, точно обратното.[/quote]

    Павета са противни на всички - автомобилисти, мотоциклетисти, велосипедисти и пешеходци дори и при сухо време.
    При дъжд паважа става пързалка, а зимата когато фугите са пълни с лед минаването е екстремно преживяване.

    Иначе от паветата има полза - идеални са за затискане на киселото зеле :)

  43. 43 Профил на dobri_i
    dobri_i
    Рейтинг: 287 Неутрално

    [quote#3:"Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич"]
    —цитат от коментар 39 на Пешо
    Аз като активен водач на двуколесни (мотциклет и велосипед) мога да заявя, че паветата в никакъв случай не ме обезопасяват, точно обратното.[/quote]

    Павета са противни на всички - автомобилисти, мотоциклетисти, велосипедисти и пешеходци дори и при сухо време.
    При дъжд паважа става пързалка, а зимата когато фугите са пълни с лед минаването е екстремно преживяване.

    Иначе от паветата има полза - идеални са за затискане на киселото зеле :)

  44. 44 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    е сега примерно ме кефи Солунска, че я павираха.

  45. 45 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 758 Неутрално

    Аз такова, само да попитам, знае ли някой колко струва едно паве и къде ще отидат паветата след асфалтирането?

  46. 46 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10006 Неутрално

    И да сложат "смеската-убиец" на Трейс от Своге...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  47. 47 Профил на explorerv
    explorerv
    Рейтинг: 251 Неутрално

    Аз такова, само да попитам, знае ли някой колко струва едно паве и къде ще отидат паветата след асфалтирането?
    —цитат от коментар 45 на lz73


    На мен ли ми се струва или става дума за конспирация, да ни откраднат скъпо струващите паветата и да ни пробутат евтин асфалт ;)

  48. 48 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 759 Неутрално

    На мен ми е любопитно какво правят с паветата. Защото не спират да се появяват пред/около тузарските къщи, които гледам. А съм сигурен, че собствениците им не са чукали камъни от кариерата.

  49. 49 Профил на the_thraex
    the_thraex
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Историята на книга една от най-богатите а няма запазени много старини в България и няма този тип туристи, които ги ценят като в останалата Европа.

    Бетоново-афалтови глави!

  50. 50 Профил на explorerv
    explorerv
    Рейтинг: 251 Неутрално

    Историята на книга една от най-богатите а няма запазени много старини в България и няма този тип туристи, които ги ценят като в останалата Европа.Бетоново-афалтови глави!
    —цитат от коментар 49 на the_thraex


    Ами вече и в Европа пропищаха от туристи и разбраха, че туризма не е икономическа панацея, освен ако не си реститут(ка) или бакшиш.

  51. 51 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1143 Любопитно

    Баща ми дълги години се е занимавал с паваж, от него знам, че се правят от твърд камък, най-често гранит, реолит - по-рядко. Ако са издялани както трябва, всяка страна на кубчето можело да изкара до 60 години, след което всичкия паваж се пренарежда на следващата страна. Но си има майсторлък, който в Бг вече липсва. Преди години Виена е изкупувала наш паваж по левче бройката, сега не знам колко би струвало едно паве.

    В конкретния случай съм "за" с две ръце за премахването му от булевард "Пенчо Славейков", живея в района, а ако има как и от "Цар Борис III", в днешно време не си е работа с тоя трафик да се лашкаш по вълнообразния разбит паваж, който циганските бригади така или иначе не могат да наредят правилно...

  52. 52 Профил на ouk01308652
    ouk01308652
    Рейтинг: 243 Неутрално

    И по Шипка паветата трябва да се махнат. Много шум и прах.

  53. 53 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 671 Неутрално

    "Арх. Василева посочи, че общината очевидно няма намерение да има паважи в столицата, а обясненията, че асфалтът е по-тих, по-екологичен, по-лесен за поддръжка са несъстоятелни аргументи. Столична община всъщност няма павьори, това е факт от години и не се прави нищо по въпроса. Така дори и там, където паважите биват запазени след сериозен обществен натиск, настилката се полага некачествено, отбеляза архитектът. Това поражда и проблемите с павираните улици – паветата се вадят, стават на вълни, отварят се дупки и др."

    След първия абзац арх. Василева трябва веднага да си хвърли дипломата в кошчето, защото казаното от нея е ТЪПИЗЪМ на който ще се изсмее всеки осмокласник. По втората глупост и предлагам със собствени средства, (защото иначе няма как), да открие частно училище за павьори и понеже е ясно колко може да просъществува такова нещо да даде личен пример и да запише в него своя син или внук с оглед бъдещия му гарантиран професионален и материален просперитет.
    Очевидно е, че ако глупостта имаше криле таз госпожа щеше да пърха като гълабица.

  54. 54 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#45] от "lz73":
    В Драгалевци, Симеоново, Бояна , Бистрица....- в полите на Витоша. Ама не по улиците.😀

  55. 55 Профил на Божидар Азманов
    Божидар Азманов
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Твърдо подкрепям да се постави асфалт. Паветата са ужасни за колите, а специално жълтите опасни и за пешеходците при дъждовно време. Не може да се потрошим в името на някакъв "дух на столицата". Това е все едно пилотите от 500-те мили на Индианаполис още да караха на оригиналната тухлена настилка - нонсенс.
    —цитат от коментар 18 на Alex Prime


    Страхотно е сравнението между улиците на град и писта за моторни спортове! Да изкъртят и жълтите павета, че да не се хлъзнеш, а? Заради подобни малоумници с къса памет, отношението към културно-историческото наследство в България е на такова ниво, палят се сгради, паметници на културата, разсипват се археологически обекти и се строят бутафории.

  56. 56 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2621 Неутрално

    Едно разумно решение на общината. Въпреки ината на г–жа архитектката.

  57. 57 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#44] от "mihail_p":

    Крайно некадърно я направиха, 'щото Христо Белчев клони към безкрайно некадърно...
    Какво се случва с премахнатите павета ми е много любопитно?

  58. 58 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#45] от "lz73":

    Май е поне 10-на лв., ама според цената на общината сигурно е стотинки(заради амортизацията)... ;)

  59. 59 Профил на nevermindme
    nevermindme
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Аман от тъпaнaри и културтрегери. Паветата нямат място по натоватени с трафик пътни артерии. Шум, лош спирачен път и най-малкото - амортизиране на автомобила.

  60. 60 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    В Самоков как няма павета. И в Банкя няма.

  61. 61 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    [quote#55:"Божидар Азманов"][/quote]

    Цялата памет и наследство не струват пред изпочупените крака на живите ДНЕС хора по тия тъпи жълти павета. Да ги махат и тях! Един кръг може да оставят около НС.

  62. 62 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    До коментар [#40] от "marker":

    Глупости. Очевидно вчера си дошъл от село и не знаеш къде е строителството на метрото и къде е ремонта на тротоарите на Пенчо Славейков.

  63. 63 Профил на carlgustavjung
    carlgustavjung
    Рейтинг: 228 Неутрално

    Ми като ви е шумно, прашно и неудобно от паветата. ми беж обратно на чакъла в село бе, мили съграждани!

  64. 64 Профил на Добромир Генов
    Добромир Генов
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Да махат паветата и от бул. Цар Борис III.

  65. 65 Профил на Flogger
    Flogger
    Рейтинг: 418 Неутрално

    А защо арх. Василева трябва да е единствената знаеща и последна инстанция?

  66. 66 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    София е столица само на едно, на парвенющината. Карайте ти си смотаните колички по смотания асфалт и си гласувайте за ГЕРБ. Аман от простотия.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK