Държавата може само да съди пътни фирми за неизпълнени ремонти, обяви строителният министър

Държавата може само да съди пътни фирми за неизпълнени ремонти, обяви строителният министър

© Анелия Николова



Фирмите, които са ремонтирали даден път и не изпълнят направени предписания за качеството на ремонта, могат да бъдат съдени. Това предвиждали процедурите, се разбра от думите на министъра на регионалното развитие Николай Нанков пред "Нова телевизия". Така той отговори на въпрос какво може да се предприеме в подобни случаи, след като на пътя, към който е имало забележки, в събота катастрофира автобус и 16 пътници загубиха живота си.


До 15 август ремонтиралата пътя "Трейс" е трябвало да отстрани дефекти, за които пет пъти е била предупреждавана от Агенция "Пътна инфраструктура", но не го е направила. Общо 22 проблемни участъка с дефекти са констатирани през март от експертна група и втори път юли с констативен протокол, неподписан само от фирмата изпълнител на обекта, включително и в участъка с катастрофата, обясни Нанков.


"Проектът за изпълнение е одобрен въз основа на заданието. Цялата техническа спецификация е одобрена от агенция "Пътна инфраструктура", включително типа на използвания асфалт и цената му. Обектът е втори клас и не е предвиден да носи максимално натоварване", обяви директорът на компанията вчера пред БНР.




Директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов разказа пред Би Ти Ви, че на изпратените пет писма до фирмата за проблеми на пътя е получен отговор само на това, което е за ден за оглед. Оглед е направен и тогава фирмата е получила указания да отстрани дефектите до 15 август, което не е станало.


Няма други механизми за действие в такива случаи срещу фирми освен завеждане на съдебно дело, се разбра както от думите на Нанков, така и от коментара на Глосов. И двамата посочиха, че заради това е въведено ограничение на скоростта на пътя, тъй като друго не може да се направи. От думите им се разбра, че ако с друга фирма започне ремонт на пътя, гаранцията, която все още е валидна, отпада. Тя по договор изтича в края на годината, а банковата гаранция е вече възстановена на фирмата.


В отговор на въпрос Глосов посочи, че не знае за други пътни участъци да има подобни казуси с фирмите, които са ги ремонтирали. .


Глосов обясни, че ремонтът на пътя е изпълнен според изискванията, което важи и за мястото на мантинелата, за която през последните дни имаше коментари, че е трябвало да е между тротоара и пътя , а не между тротоара и пропастта. В същото време тя не можела да издържи 4-тонен автомобил.


Министърът на регионалното развитие изрази учудване, че пътят, който е ремонтиран при управлението на трима различни директори на пътната агенция, е приет от държавна комисия 2 г. след полагането на асфалта, при това без нито една забележка. Той не навлезе в детайли, като се позова на провежданите следствени действия.


За състоянието на пострадалите четете тук.
Обобщение за инцидента четете тук. Кадри от катастрофата вижте тук.
Хронология на случилото се четете тук.
Хронология за жертвите на пътя при пътуване с автобус четете тук.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK