Бойко Рановски: Вече няма място за отстъпление от изискването за колани в автобусите

Бойко Рановски: Вече няма място за отстъпление от изискването за колани в автобусите

© Николай Дойчинов



Вече няма място за отстъпление и коланите трябва да са налични във всички автобуси. Това коментира в ефира на "Нова телевизия" директорът на "Автомобилна администрация" Бойко Рановски, след като при инцидент с автобус в събота загинаха 16 души, а други са тежко ранени.


В момента това задължение е валидно само за автобусите, произведени след 2008 г., тъй като в по-старите фабрично няма колани. Въпросът бе дискутиран без резултат при предишен инцидент с автобус и много жертви.


Сега Рановски смята, че още в първите дни от работата на Народното събрание през септември ще бъдат внесени нужните законодателни промени. С дискусия в парламента по темата в неделя се ангажира и председателят на транспортната комисия в Народното събрание Халил Летифов. Това стана на среща в Министерски съвет през уикенда след катастрофата.




Според Рановски промяната ще е такава, че ще задължи всички автобуси да имат такива колани, като за по-старите за целта ще се наложи подмяна на седалките, ако е невъзможно монтирането на колани.


По негова информация в страната има над 23 хил. регистрирани автобуса, като около 15 хил. от тях са с регистрация до 2006 г., което означава, че вероятно са без фабрични колани. Автобусите с лиценз за превоз на пътници пък са общо 13 хил. и според него половината не отговарят на изискването да имат колани.


В репортаж от централната автогара в София телевизията показа, че тази сутрин се прави проверка на документите на всички превозвачи.

Ключови думи към статията:

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    После ще са необходими усилия, а не отново забрава и сладка дрямка, за принуждаване с глоби матриала да ползва коланите

    malart.blog.bg
  2. 2 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    В интерес на пътниците е да бъдат защитени при катастрофа(не дай Боже!!!).Все пак колкото и да е колана пази в някакъв процент от фатален край.

  3. 3 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2501 Гневно

    А защо отстъпвахте до сега?
    Да не е само това отстъпление. Утре ще загинат други и отново ще откриете топлата вода.

    подпис
  4. 4 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2501 Гневно

    Аз съм превърнал главата си в карта на дефектите по пътищата, за да не попадам в тях повторно. Тове не е нормално шофиране.

    подпис
  5. 5 Профил на Roni
    Roni
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    Нещо не разбирам в следния цитат от статията:

    По негова информация в страната има над 23 хил. регистрирани автобуса, като около 15 хил. от тях са с регистрация до 2006 г., което означава, че вероятно са без фабрични колани. Автобусите с лиценз за превоз на пътници пък са общо 13 хил. и според него половината не отговарят на изискването да имат колани.
    —цитат от коментар 0 на статията


    Ако само 13,000 автобуса имат лиценз да возят пътници, КАКВО возят останалите 10,000 автобуса? Говеда, дребен добитък, друга стока?

    Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
  6. 6 Профил на Damyan Ganchev
    Damyan Ganchev
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#5] от "Roni":

    може би са някакви фирмени/ ведомствени, за превоз на собствени пътници, не за обществен превоз, напр. някакви големи заводи, който събират персонала от 5-6 села и градове, за да ги закарат на работа

  7. 7 Профил на С С К
    С С К
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    Не за първи път се повдига въпросът с коланите, за жалост
    винаги след тежък инцидент. Дано не остане само добро
    пожелание, както досега..
    Между другото, саитът не разполага ли с актуална снимка на
    Рановски, та сте го изтипосали с униформа от бившата му
    месторабота. За по-голям авторитет ли...

    По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
  8. 8 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1908 Неутрално

    А, няма...спокойно може да се обърнат още няколко автобуса, матряла си е толерантен и бързо забравя, дори брандираните репортажи на битивито.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  9. 9 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Абсолютно задължителни трябва да са коланите. В противен случай дори само полягане на автобуса на една страна, както беше при предишната катастрофа води до тежки последици за пътниците и наглед не толкова сериозни инциденти могат да се превърнат в трагедии, когато хората изпаднат от местата си...

    Stef
  10. 10 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#5] от "Roni":

    Вие не сте ли разбрали зе журналистите (в България, не знам за света) нито могат да смятат, нито разбират дори повърхностно това което преразказват.

  11. 11 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Не могат ли само колани да се монтират на старите автобуси, защо да сменят седалките?

  12. 12 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#4] от "Иван К":

    И какво общо имат дефектите по пътущата със сегашната трагедия ?. Както виждате, шофьора дето е бил с колан се е отървал с охлузвания а много хора без колани са мъртви или тежко ранени. И това е представителна извадка - ако спрете произволен автобус, дори с налични колани няма да видите и един пътник да го сложил. Но като стане инцидент, един няма да си признае че и той си е виновен. А ревнар - пътя бил лош, скъп бил пък бил крив и не може да караш като шумахер, ДАИ били корумпирани, правителството било виновно, нямало държавност, господ бил виновен ча валяло точно тогава и т.н.

  13. 13 Профил на Roni
    Roni
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    До коментар [#6] от "Damyan Ganchev":

    В статията се споменава "Автобусите с лиценз за превоз на пътници пък са общо 13 хил.. , не че те са в обществения транспорт (непостоянни пътници, плащащи са своя превоз). А и пътниците пътуващи във ведомстени автобуси са ПЪТНИЦИ (нищо че не си купуват билетчета). Нещо неясно има в тези статистики, поне за мен.

    Иначе не критикувам твоя коментар, просто....не разбирам нещата в сттията. Е, ама съм бая прост, сигурно това е причината:)

    Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
  14. 14 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 382 Неутрално

    До коментар [#4] от "Иван К":И какво общо имат дефектите по пътущата със сегашната трагедия ?. Както виждате, шофьора дето е бил с колан се е отървал с охлузвания а много хора без колани са мъртви или тежко ранени. И това е представителна извадка - ако спрете произволен автобус, дори с налични колани няма да видите и един пътник да го сложил. Но като стане инцидент, един няма да си признае че и той си е виновен. А ревнар - пътя бил лош, скъп бил пък бил крив и не може да караш като шумахер, ДАИ били корумпирани, правителството било виновно, нямало държавност, господ бил виновен ча валяло точно тогава и т.н.
    —цитат от коментар 12 на m17


    Викаш пътят е бил супер. Толкова добър, че държавата ПЕТ пъти се е молила на фирмата да си го оправи (при това нашата държава, която по принцип нищо не забелязва освен ако няма официален сигнал с входящ номер). Същата тази държава все още не е направила коланите в автобусите задължителни.... защо не го е направила след толкова инциденти....отговор няма.
    А това да караш с 50 км/ч да се води, че си Шумахер...

  15. 15 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Не знам как досега 60-70 години сме преживели без колани в автобусите. При следваща катастрофа няма да се учудя, ако поискат и въздушни възглавници. Мъчат се с пожарникарски методи да потушат пожара и да демонстрират на електората, че вземат мерки, за да не ги обвинява той после в бездействие. А това колко ще струва на собствениците на автобуси и как ще се контролира ползването на коланите в автобусите, не ги интересува въобще.

    Преди 1-2 години, когато пък разни глупаци си отваряха врати на асансьорите, за да си ги саморемонтират и взеха че паднаха в шахтата, какво направи държавата - ами задължи ни да слагаме осветление в шахтите и техническите прегледи да асансьорите да не са веднъж месечно, а да са 2 пъти месечно, в резултат на което таксите за техническа поддръжка скочиха двойно. Ама кого го интересува това!?

  16. 16 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 743 Неутрално

    И като скочат с по 50% цените на билетите, всеки ще се качи на колата. Представям си как ще приемат един такъв ръст всекидневно пътуващите към София, Пловдив и т.н. жители на близките населени места.

    Хубаво, дошло е време за задължително слагане на колани, но не е това начинът. По-удачно е да се въведе засилен контрол на всички автобуси с фабрично монтирани колани (дали са изправни, дали се ползват) и евентуално маркиране на автобусите без колани, за да могат пътниците да направят информиран избор. Диференциране на размера на задължителните застраховки според това дали има монтирани колани или не също е вариант.

  17. 17 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10199 Неутрално

    Коланите нямаше да спасят хората при тази катастрофа - нито скоростта е била голяма нито е имало силно движение напред-назад. Иначе си струва усилието...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  18. 18 Профил на Пеевски вярва в демокрацията                                                              И вие ли
    Пеевски вярва в демокрацията И вие ли
    Рейтинг: 1918 Разстроено

    Като гледам снимката на автобуса, не знам и колани до колко биха помогнали. Правете качествени ремонти и не крадете мантинелите-мантинелите не ги крадат чиновниците, а БХК и Сорос, и техните питомци

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  19. 19 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3860 Неутрално

    Коланите няма да решат проблема със сигурността на автобусите.
    Трябва да се гласува закона за забрана вноса на стари автобуси до определена възраст и забрана да се експлоатират автобуси също до определена възраст. С трошките , които сега се карат по пътищата на България винаги ще стават катастрофи с много жертви.
    Но такъв закон няма да се приеме , защото мафиотската държава защитава интересите на своите фирми вносителки на стари автобуси и превозваческите фирми.

  20. 20 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Коланите нямаше да спасят хората при тази катастрофа - нито скоростта е била голяма нито е имало силно движение напред-назад. Иначе си струва усилието...
    —цитат от коментар 17 на penetrating

    Автобусът не е летял и паднал върху бетонна площадка от 20 метра височина, както обясняваха в началото някакви малоумни журналя, а се е изтърколил странично по склона и е спрял долу. При търкалянето всичко вътре е се е търкаляло и блъскало като дрехи в пералня. Ако е имало колани, щеше да има само натъртвания и контузии, но не и загинали. Автобусът си е цял, не е смачкан.

    П.П. Отделен е въпросът ако е имало колани, колко от пасажерите са щели да са ги сложили. Тя технически би вършила работа, но е почти сигурно, че никой няма да я прилага.

  21. 21 Профил на gil
    gil
    Рейтинг: 265 Неутрално

    И при следващия инцидент, ако се запали автобуса без катастрофа и пътниците се омотаят в коланите и изгорят живи или падне автобус в река и се издавят хората - ще махаме коланите ...

    "Днес някой седи на сянка, защото преди много време някой друг е посадил дърво"
  22. 22 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#14] от "Smile":

    Разберет че държавата това сме ние всички. Държавата не може да накара хората да се грижат за безопасността си, ако те не искат. Може да ги проверява, може да ги глобява ама не може да назначим полицай до всеки ътник да ми закопчава колана.
    А за т.н. накатравне на фирма аз лично не рабрах за коя фгирма става дума - фирмата ремонтирала пътя преди 4 години или фирмата която го подържа. Според мне пътя си е съвсем добре за темонтиран преди 4 години, ако се подържаше малко по-добре бих го класифицирал като идеален.

  23. 23 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    Ако коланите решаваха проблема, полицаите също щяха да ги ползват.

  24. 24 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#17] от "penetrating":

    Да бе да, а шофьора що му няма нищо при положение че там е най-смачкан покрива.

  25. 25 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#21] от "gil":

    Блокиране на колана е градски мит, няма доказан случай да е попрезил на излизане на хората. Отделно дори да има такава малка вероятност, би помогнал в 100 слузая и евентуално навредил в 1.

  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10199 Неутрално

    До коментар [#24] от "m17":

    Не ме разбирайте погрешно. Не отричам необходимостта от колани. Спасителят каза, ме хората са били по седалките си. Не съм виждал шофьор на автобус с колан по време на път, защо мислите, че този е бил изключение? За мен по-малките му поражения са защото той е виждал какво става и се е подготвил, доколкото може.
    Ще ми бъде добре да се направи описание къде са били починалите и къде ранените. Да не се окаже, че едните са седели отдясно по посока на движение, а другите отляво

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2388 Неутрално

    То и при предните трагедии "нямаше място", но за съжаление при нас "всяко чудо е за три дни"...

  28. 28 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1521 Неутрално

    Също така е много важно Шиши, ДПС и обръчите да продължават да ни строят пътищата. Никакво отстъпление!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  29. 29 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    За някои хора да се защити и запази живота на човек е нещо по-на заден план от това да се краде от където може и колкото може повече.Нямам думи просто за подобна циганска простотия!

  30. 30 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#25] от "m17":

    Коланите наистина предотвратяват смъртни случаи при преобръщане или търкаляне на превозните средства, но тези, които минават само през скута (каквито са коланите в повечето автобуси), създават други проблеми при ПТП - деваскуларизация на малките черва, прекъсване на коремната аорта и други коремни нарушения. Изводът на специалистите е, че хората трябва не само да бъдат мотивирани да използват коланите, но и как да го правят правилно. Аз съм останала с впечатлението, че общото допускане е, че всички се раждаме с това познание и не е нужно никакво обучение или инструктаж.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  31. 31 Профил на Roni
    Roni
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    До коментар [#12] от "m17":


    До коментар [#4] от "Иван К":И какво общо имат дефектите по пътущата със сегашната трагедия ?. Както виждате, шофьора дето е бил с колан се е отървал с охлузвания а много хора без колани са мъртви или тежко ранени. .
    —цитат от коментар 12 на m17


    Точно това твърдях в другата статия снощи: За катастрофата са виновни и пътя, и предимно начина на шофиране ! Други коли и автобуси преди този не са катастрофирали на същото място. нали?

    ОБАЧЕ за голямият брой загинали причината е незакпчани колани (ако ги е имало). Факт, шофьора с колан поохлузен но жив. Другите-в кратно по лошо състояние. И разбирачите ме засипаха с минуси.
    Коланите нямаше да спасят хората при тази катастрофа - нито скоростта е била голяма нито е имало силно движение напред-назад. Иначе си струва усилието...
    —цитат от коментар 17 на penetrating


    До коментар [#17] от "penetrating":
    прочети коментар 12, отново.


    Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
  32. 32 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#30] от "baba_zozolana":

    Коланите в автобусите са точно съоите като в лек автомобил - през краката и през гърдите. В самолетите се ползват само единични, но той е по-скоро върху краката. Отделно шанас аза коремни увреждания е приемлив предвид сигурното счупване на врата при преобръщане.

  33. 33 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#28] от "virtual brain":

    Е що се напрягате, като здравите сили в лизето на Христо и Радан вземат властта, ше изгонят Шиши и некадърните строители и ше намерят много по-добри. И тогава пътищата ще са идеални и хората няма да измират, въпреки че не слагат колани.

  34. 34 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#26] от "penetrating":

    Откъдето и да са седели, проблема е преобръщането което е размятало хората и ги е потрошило. И дори не е нужно голямо размятане - при предишния случаи на магистралата автобуса едвам се беше килнал в канавката и доста хора бяха потрошени и умрели.

  35. 35 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#23] от "yavooor":

    Полицайте са също част от тоя малоумен народ, що очаквате да са по-отговорни ?. Пушачите сред докторите са горе долу същия процент, въпреки че са съвсем наясно какво причинява пушенето.

  36. 36 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1580 Неутрално

    До коментар [#32] от "m17":

    Няма да споря с Вас. Във всички автобуси, с които съм пътувала и е имало колани, са били само през скута, а не с три точки на захващане. Освен това не мисля, че има особена разлика дали човек ще умре от счупване на врата или от масиран коремен кръвоизлив. Тезата ми е, че не само комуникацията куца на българските институции (най-новият пример е чумата по овцете и козите), но и информационната и образователната им работа изобщо я няма. Това, разбира се, се надгражда над корупцията, кражбите и тоталното безхаберие.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  37. 37 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#19] от "tacheaux":

    Онзи автобус на магистралата беше чисто нов, нямаше 3 месеца в употреба. И пак след едно леко килване в канавката умряха доста хора. Не отричам нуждата да се ограничи ползването на трошки но новия автомобил/автобус не грантира липса на инциденти, ако се ползва от същите малоумни шофьори и пътници.

  38. 38 Профил на vingen
    vingen
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Не могат ли само колани да се монтират на старите автобуси, защо да сменят седалките?
    —цитат от коментар 11 на redguy


    Седалките ще ги сменят, защото по принцип коланите в автобусите са интегрирани в седалките.

  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#22] от "m17":

    Как можеш да оцениш като идеален път, на който има концентрация на ПТП?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на patsis
    patsis
    Рейтинг: 1841 Разстроено

    До коментар [#5] от "Roni":

    Материал, съфорумецо, лош материал!

  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#33] от "m17":

    Разбира се, Христо и Радан са виновни.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1065 Разстроено

    Аз първи повдигнах въпроса за коланите и явно съм бил прав.
    Тука много се коментира но фактите са си факти.
    Естеството на ранените никой не обяснява а и никой не пита.
    Как са се получили тези наранявания.
    Смазани гръдни кошове и разкъсани вътрешности.
    Разберете хора седалките за пътници не са за да приседнете на тях.
    Ако беше така щеше да има табуретки.
    Те са направени да защитават пътника при катастрофа.
    Миали са сертификация и краш тестове.
    Проблемът идва от числата във статията.
    Много фирми ще се бръкнат едни пари за преоборудване а те не искат.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  43. 43 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    Нима е имало съмнения? И контролът в междуградските/междунардните автобуси трябва да се затегне и да стане правило.

  44. 44 Профил на FL
    FL
    Рейтинг: 258 Неутрално

    За такова изречение на друго място би влязъл в затвора. Държавен орган, който открито признава, че след 50 катастрофи с автобуси не е направил аб-со-лют-но нищо, за да предотврати жертвите. Сега вече нямало да отсъпват. Кой няма да отстъпи? Същите тези ДАИ_КАТ_и кой знае още колко институции, които досега са се разсейвали?

  45. 45 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#39] от "Darth Plagueis":

    Казах че ако се подържаше по добре, би могъл да е идеален, сега е приемлив. Под което разбирам че е без дупки, с мантинели, знаци и маркировка. И за съжаление инцидентите ги правят хора а не пътища. Целия участък е много крив, опасен и много натоварен. А конркетно по тези чукари и живет много, много твърдоглави хора и ви го казвам от личен опит.

  46. 46 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#41] от "Darth Plagueis":

    Не твърдя такова нещо но твърдя че дори и те да управляват, за манталитета на българите няма да има голяма разлика.

  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#46] от "m17":

    Тук манталитета няма нищо общо, колкото и удобно да е това. Нужни са няколко, и не чак толкова много неща, за да се променят нещата. Едното основно такова е, чиновникът да не е зависим от фирмата изпълнител.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#47] от "Darth Plagueis":

    Нещата изглеждат лесни само на пълните наивници, които няма никакъв реален досег с материята. Как предлагате да научим "материала" да ползва колани като дори тук, в този форум дето участва "цвета на нацията" маса хора не виждат смисъл да си слагат коланите. А представяте ли си сред дивите шопи от махалите над Своге какво е ?.

  49. 49 Профил на vingen
    vingen
    Рейтинг: 52 Неутрално

    До коментар [#48] от "m17":

    Абсолютно съм съгласен.

    Мисля, че корените на проблема са в простотията (както и на куп други сериозни проблеми). Те и DW добре бяха коментирали инцидента "В България обаче част от причините са мизерия и немарливост". А мизерията и немърливостта вървят ръка за ръка с простотията и съответно липсата на образование.

  50. 50 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1607 Неутрално

    Просто КАТ трябва да спира автобуси и да проверява за сложени колани. Ако някой не си е сложил се глобява както пасажера, така и шофьора. Това ще научи Ганьо на дисциплина.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  51. 51 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#50] от "Николай Николов":

    Вие виждате ли сте на живо как се глобява пешеходец за неправилно пресичане ?. Е аз имах нещастието да го наблюдавам преди няколко години. Беше застанал един полицай на един доста опасен светофар и се опитваше да глоби неправилно и опасно пресичащи бабички. Е такива клетви, такива викове, крясъчи, рев и сълзи за един фиш от 10лв. Представям си ако влезе полицая я автобуса и каже = ейде сега който е без колан по едни фиш за 10лв какво ще стане, сигурно ще го изхвърлят с ритници.
    Та накратко, извода е че ако повечето хора в едно общество не са съгласни с едно правило, няма сила която да ги принуди, независимо какво пише в някакви си закони.

  52. 52 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10199 Неутрално

    До коментар [#34] от "m17":

    Не съм специалист, не знам, верятно сте прав. Моето разбиране за полезността идва от обучението ми по физика и механика в училище...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  53. 53 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9873 Неутрално

    Стига отстъпки на гърба на пътниците и за сметка на тяхната сигурност.

  54. 54 Профил на Damyan Ganchev
    Damyan Ganchev
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#13] от "Roni":

    Еми и аз не съм по-запознат, само спекулирам. Иначе, както казваш, 20 хил. регистрирани автобуса, от тях 10 хил. с лиценз за превоз на пътници, така че за другите, които няма какво друго да возят освен пътници - ако возеха товари, щяха да са камиони, просто няма изискване за лиценз, карат само с регистрация (вероятно) в КАТ.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK