
© Надежда Чипева, Капитал
Бързият влас от Бургас до София е закъснял с 5 часа, като е пристигнал на столичната Централна гара в 3 ч. тази сутрин. До голямото закъснение се стигна заради вчерашния инцидент, при който два влака последователно удариха лек автомобил на прелеза край село Михайлово, съобщава БНР.
При инцидента загина шофьорът на колата, опитал се да премине през прелез при сигнал и спуснати бариери.
Железопътната линия Пловдив - Стара Загора остана затворена близо пет часа заради катастрофата. Инцидентът стана малко след 17 ч.
Над 200 пътници чакаха през цялото време следователите да си свършат работата, тъй като БДЖ не им осигури алтернативен превоз, подчертава БНР.
Лео
Рейтинг: 1097 НеутралноЕто това е да си майстор на волана - опитваш да минеш жп прелез на свалена бариера и два влака да те ударят! Много хора започнаха да се мислят за безсмъртни, но само глупостта е безсмъртна!
penetrating
Рейтинг: 5610 РазстроеноДарвинисти..
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertАзКлавдия
Рейтинг: 914 НеутралноХм, инцидент. Отначало помислих да не е паднало дърво на линията.
Доброто е заразноА то било виртуозен шофьор.
Хубаво, че не са дерайлирали влаковете, тогава какъв ужас щеше да бъде!
rainbou1
Рейтинг: 1216 ЛюбопитноМного бих искал държавите да правят и статистика колко от смъртните случаи по пътя са причинени от очеизвадна тъпотия, като в случая. Много се съмнявам, че ще окупираме първото място с труден за биене резултат...
Pandipool
Рейтинг: 529 НеутралноЗаглавието е малко смешно "бързият влак..закъсня с 5 часа"!
За да се оправи БДЖ, трябва да се сменят линиите. Това налага изключително големи инвестиции, които не виждам как ще станат. Жалко наистина. В Белия свят ЖП транспорта е изключително удобен и сравнително евтин.
lz2
Рейтинг: 2057 НеутралноТой пак като е пристигнал, е постижение за БДЖ!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!4ort
Рейтинг: 1294 НеутралноВ белия свят не е имало работническо-селска власт.
b0b069
Рейтинг: 356 НеутралноПриматите още дивеят из територията България.
Deaddark
Рейтинг: 2720 НеутралноТози вярно ли е слязъл и вдигнал бариерата, за да мине? Или не е бил чак толкова тъп.
Аз съм българче обичам наште планини зелени
Рейтинг: 2289 НеутралноДо коментар [#3] от "dogwoman":
Слава Богу че не се е случило, че тогава кривите релси щяха да са виновни.....
WC1
Рейтинг: 488 НеутралноСлед подобна катастрофа Виктор Николаев (или негов колега) беше попитал в сутрешния блок: "до кога влаковете на БДЖ ще блъскат коли по прелезите?"
ATXСд
Рейтинг: 712 НеутралноВместо прелези, да направят надлези или подлези.
Voiko
Рейтинг: 1188 НеутралноТрудно е да се прецени с каква скорост се движи влак, защото е огромен, мнозина не съзнават и колко дълъг е спирачния му път, но е недопустимо да се преминава през прелез при спуснати бариери.
topal
Рейтинг: 333 НеутралноЗакривайте го това бдж и да се свършва! Бездънна яма - компания за социален превоз.
Julius
Рейтинг: 282 НеутралноАз пък не се съмнявам, че ще го окупираме!
Сигурен съм. :))
yavooor
Рейтинг: 1438 НеутралноУдарен от два влака?
Този направи Голям шлем преди Гришо.
vingen
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#5] от "Pandipool":
Ремонти по линиите и смени се правят постоянно (и там е НКЖИ, не БДЖ), но властта няма желание за развитие на ЖП транспорта, защото голяма част от сухопътно-транспортните фирми са обвързани с власт имащи, т.е. има стабилен кофликт на интереси.
Освен това ЖП транспорта е удобен, но определено не е сравнително евтин в нормалните страни, по-скоро е сравнително скъп.
vingen
Рейтинг: 8 НеутралноВ България има хиляди жп прелези. Ако всички бъдат направени на надлез/подлез, то това означава мултимилиардна инвестиция заради това, че някои хора са тъпи.
Мисля, че е по-добре да ги инвестираме тия пари в качественио образование, че там положението е трагично и резултатът е всичко, което виждаме около нас всеки ден.
kdesen
Рейтинг: 335 НеутралноБДЖ-то не било осигурило алтернативен превоз. То от БДЖ по-алтернативно няма!
elevation04
Рейтинг: 594 НеутралноШофьорът е на 81 години, явно не е имал вече никакво чувство за реална преценка. Изобщо психотехническата оценка никаква я няма при раздаване на лиценз за шофиране. Това не важи само за възрастните хора...
А иначе за БДЖ 5 часа са като 5 минути....
Pandipool
Рейтинг: 529 НеутралноДо коментар [#17] от "vingen":
Имам предвид подмяна на инфраструктурата, защото например високоскоростни влакове не могат да се движат по нашите трасета. Нали нашите политици гледаха и някакви такива японски влакове :)
Колкото до това дали е скъп или евтин - в Холандия, Германия и ВБ ми е било по-евтино да се движа с влак, от колкото с автобус (за от-до едни и същи дестинации).
Roni
Рейтинг: 381 ГневноГадняри машинисти! Виждат кола на прелеза, ами завий малко, и не се кьоскай в нея! Костовисти гадни!!! А Костов е видян в кабината на машиниста на първия влак! А Христо Иванов е видян в кабината на втория влак! Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
4ort
Рейтинг: 1294 Неутрално[quote#22:"Roni"][/quote]
Сорос е бил прелезопазач и затова не е попречил на прогресиста да вдигне бариерата.
eti mehter
Рейтинг: 3504 НеутралноЗатова пък "Ориент експрес" е в Русе.
Bukalemunvingen
Рейтинг: 8 НеутралноБългария е достатъчно малка (и бедна), за да няма нужда от високоскоростни влакове, а политиците вероятно са правили някакви популистки изказвания както обикновено. Пропуснал съм случая. Както и да е, 160км/ч, за колкото се проектират новите трасета в БГ, са абсолютно достатъчни.
Иначе съм живял и в трите държави и честно казано нямам подобни наблюдения, особено пък сега с навлизането на Flixbus. Друг е въпросът, че рядко съм ползвал автобуси, защото макар и по-евтини не са ми удобни.
ban
Рейтинг: 665 НеутралноДо коментар [#5] от "Pandipool":
Ами явно не пътуваш, правят се много ремонти с европейски пари. По ремонтираните линии се пътува доста бързо и скоростта даже не се усеща! Досега, мисля, че по европейски програми са инвестирани към два милиарда лева!
Pandipool
Рейтинг: 529 НеутралноДо коментар [#26] от "ban":
Супер! Кои са линиите - София-Варна? София-Пловдив? София-Бургас? Колко е времетраенето, за да разбера какво имаш предвид под "доста бързо"?
krasenoFski
Рейтинг: 544 Неутрално"При инцидента загина шофьорът на колата, опитал се да премине през прелез при сигнал и спуснати бариери."
Този си го е търсел и се е правил на по-тарикат отколкото е. За такива хора, таква съдба, сори!
glavatar
Рейтинг: 527 НеутралноЗаради един малоумник, 200 души страдат, най-малко.
ВаняХр
Рейтинг: 596 НеутралноСега виновни ще са машинистите, бариерата ще е крива, релсите ще са кекави.... а шофьора, че се е мислил за безсмъртен, не е от значение!
ban
Рейтинг: 665 НеутралноДо коментар [#27] от "Pandipool":
Основните ремонти са по софия пловдив и бургас, но за съжаление има още много незавършени и ремонтиращи се в момента участъци, така че пътуването си е дълго, но все пак по сигурно от автобуса!
Роси
Рейтинг: 7638 НеутралноДобре, че не е валяло, за да изкарат виновен дъжда.
uporit
Рейтинг: 938 РазстроеноЗа какво им трябват на разследващите 5 часа, че блокират основен транспортен коридор???
По същия начин се мотат и по магистралите, та предизвикват многочасови задръствания. Малоумници и мърлячи!
tacheaux
Рейтинг: 3904 Неутрално"Над 200 пътници чакаха близо пет часа през следователите да си свършат работата, тъй като БДЖ не им осигури алтернативен превоз"
Това е за коментар , а не ,че някой си самоубиец решил да пресича прелез през спуснати бариери. Ако не е имало повреда в локомотива е трябвало влакът след този инцидент да продължи пътя си. Какво има толкова да разследват следователите. Виновникът е загинал.
Peni Nikol
Рейтинг: 6668 НеутралноДобре, че не е било през деня в тази горещина да са се "опържили" във влака. Бог да прости глупака дръзнал да мине на спусната бариера.