Коланите в автобусите могат да застрашат животи, смятат от бранша

Коланите в автобусите могат да застрашат животи, смятат от бранша

© МВР



Безразборното слагане на колани на автобусите няма да доведе до нищо добро, а може да застраши повече живота на хората. Това смята председателят на Браншовия съюз на стопанската инициатива в транспорта Магдалена Милтенова, цитирана от "Фокус".


Според нея ако хората са с колани и автобусът се обърне на таван и се възпламени, коланите няма как да спасят човешки животи.


Автобусите, произведени преди 2008 г., не са оборудвани фабрично с колани и не би следвало да се променя тяхната конструкция, смята Милтенова. Според нея седалките не трябва да се подменят, какъвто е другият вариант, защото при самата конструкция на превозните средства са правени измервания и проби, в т.ч. на килограмите




В събота, след тежката катастрофа край Своге, в която загинаха 17 души, премиерът Бойко Борисов поиска законови поправки, с които превозвачите да бъдат задължени да оборудват с колани всички превозни средства. В момента поставянето на колани в автобусите и микробусите е задължително, само когато превозните средства са снабдени с такива. Много от автобусите обаче са стари и нямат колани (още за коланите в обществените превозни средства четете тук и тук).


"Колко години говорим за коланите в автобусите. Какво ни се отговаря? Първо започват от бранша: "20 хил. автобуси има и едни не са приспособени за колани". Питам по-важно ли е да се иде на екскурзия и дали да остане жив? От 20 хил. автобуси могат да станат 5 хил. Да си сложат нови седалки. При комунизма, когато станаха задължителни - нито москвичите, нито волгите имаха колани. Даде се една седмица, КАТ почна да глобява по 5 лева. Ако искаш да караш, слагаш колана", обясни Борисов.


Според зам.-председателя на ГЕРБ Цветан Цветанов промените ще бъдат приети в спешен порядък.

Ключови думи към статията:

Коментари (82)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7875 Любопитно

    Първият патент на колан за автомобилни седалки е регистриран от американеца Едуард Клагхорн на 10 февруари 1885 г., с цел да бъдат опазени туристите, докато се возят в такси из Ню Йорк.

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2467 Неутрално



    ами тогава вадиш швейцарската армейска ножка от джеба, режеш колана, трошиш джамека... и бегаш.

  3. 3 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Май по-скоро ще застрашат печалбите на бранша

  4. 4 Профил на Roni
    Roni
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    До коментар [#3] от "Калник":


    Май по-скоро ще застрашат печалбите на бранша
    —цитат от коментар 3 на Калник


    Точно, кратко и ясно! Респект!

    П.С. Тази п@т@ от кой технически университет се е дипломирала като "инженер по безопасност" та дава акъл?!? ВСИЧКИТЕ застрахователни компании по света са стигнали до заключение че коланите намаляват процентно вредите на пътуващите при инциденти. ВСИЧКИ производители на коли монтират колани, за да намалят вредите на клиентите си в колите. А тези бранжове въртят ТРИЛИОНИ $$$ бизнес. А тази п@тк@ твърди 1е коланите застрашавали животът на пътниците?!?

    Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
  5. 5 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4008 Неутрално

    "Автобусите, произведени преди 2008 г., не са оборудвани фабрично с колани и не би следвало да се променя тяхната конструкция, смята Милтенова"

    Такива стари автобуси не би следвало да се внасят и да се движат по пътищата.
    Ама за това никой на говори. Опряхме до коланите.

  6. 6 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2306 Неутрално

    Инвестицията за колани не толкова голяма и ако гратисният период е поне 6 месеца ще има мек преход към по-голяма сигурност в автотранспорта.

  7. 7 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    Ами госпожо решението е простичко.
    Всички автобуси извършващи междуградски транспорт и случаен превоз трябва да са с "фабрично" поставени колани, т.е. да са произведени след 2008 г.
    Всички стари щайги се бракуват, защото човешкия живот не струва далаверата на някой тарикат в транспортния браш, дето автобусът му е с гуми галоши, спирачките му не работят, окачването му никакво го няма и т.н.

  8. 8 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    "Според нея ако хората са с колани и автобусът се обърне на таван и се възпламени, коланите няма как да спасят човешки животи".

    Тъй, тъй.
    А ако са без колани ще си умрат още преди автобусът да се е възпламенил.
    Като 17-те жертви край Своге.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  9. 9 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2182 Разстроено

    Защо в Бг всичко трябва да е толкова сложно? Май и в Бг като в Русия действа вертикалната структура — каквото реши баш бабаита, останалите са за цвят.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  10. 10 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3422 Неутрално

    До коментар [#5] от "tacheaux":

    Ти, какви автобуси очакваш да се внасят? Даже, 10 годишните ги водят сравнително нови...! 10 годишна Сетра в добро състояние, гони 100 хиляди евро. Тук се внасят 20-25 годишни кошници на 2-3 милиона километра...! Като се има в предвид, как се минава ГТП, може да си представиш, какво е.
    Всички искат да се возят на нови и хубави автобуси, ама струва към 5-6 лева километъра. Но, всички искат да им е евтинко и шофьорите да са добри, което няма как да се случи с 2-3 лева на километър. Кръгът е затворен и скоро не виждам, нещо да се промени, към по-добро...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  11. 11 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    Бранша да не вземе да се бръкне с некой лев, ще извадят вода от девет дерета.

  12. 12 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 2936 Неутрално

    Нема такъв цирк ... Ако не беше трагедията на загиналите би било много смешно как мутреещите се бизнаесмени - ганьовци ще докарат от 10 кладенеца вода само и само да не се ръснат за колани ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  13. 13 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3651 Весело

    "При комунизма, когато станаха задължителни - нито москвичите, нито волгите имаха колани. Даде се една седмица, КАТ почна да глобява по 5 лева. Ако искаш да караш, слагаш колана", обясни Борисов

    Какви мили спомени има Борисов от времето на комунизма!

  14. 14 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7885 Неутрално

    Коланите предполагат повече убити! Те са нещо като глобалното затопляне-никой нищо не е доказал ама нАучно се обяснява, че трябва да харчим пари за тях!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  15. 15 Профил на Mladen Stefanov
    Mladen Stefanov
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Аре па Боко к`во ми се прави на загрижен. Така или иначе се чуди от де още да украдне та дюшеш му идат 17 пенсионера по млако за бюджета.

  16. 16 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2645 Любопитно

    Автобусът беше с колани и поставането им е задължително.

  17. 17 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3651 Неутрално

    До коментар [#3] от "Калник":

    Май по-скоро ще застрашат печалбите на бранша
    —цитат от коментар 3 на Калник


    Извинете, коментарът Ви на пръв прочит изглежда остоумен, но ако помислите - не е така. Няма да застраши печалбите. Наивно е да смятате, че превозвачите ще платят коланите от джоба си. Ще ги платят от джоба на клиентите. Като вдигнат цените на превозите. С много повече отколкото им струват коланите. А тези, които вече имат колани първи ще го направят.

  18. 18 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3553 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Не успяваме съвсем да догоним събитията.
    Коментарът бе написан по съседна публикация...

    Този диктатор суспендира ли първо Непосредствено Действаща Конституция,
    за да (евентуално) може изпълнителна власт да заповядва на Независима Законодателна, Парламент?
    Имаме данни... чувство, че (официално) не е.

    Камарата протестира горе вече на баира...
    Справка: mediapool.bg (и dnevnik.bg) .

    Безразборно задължаване е грешна мярка.

    1. Риск има "с колан". Риск има и "без".
    Хилади... милиони... индивидуални ситуации.
    Оne size does not fit all...

    Тесноумно централно "решение калъп" не ще реши масов проблем.
    Негово мнение проект, на централен индивид, няма как да е по-адекватно
    от (рискови) решения, в разнообразни реални ситуации, на милиони хора.

    2. Автобусите са произвеждани според стандарти... спецификации на специалисти,
    и тествани (като нови), тех. поддържани нататък (по предположение).
    Заповед "всички с колани" ще доведе до невъобразими импровизации,
    вкл. бутафорни.

    3. Заповед "всички с колани" набързо ще създаде съмнителен "пазар".

    "Борисов разпореди парламентът да задължи
    превозвачите да поставят колани във всички автобуси"

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3772 Неутрално

    вождът рече !
    рече и отсече !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 900 Неутрално

    ТАЯ ГОДИНА СЕ ЗАПАЛИХА НЯКОЛКО РЕЙСА , БЛАГОДАРЕНИЕ НА БЪРЗАТА ЕВАКУАЦИЯ НЯМАШЕ ЖЕРТВИ , ДА КАЖЕМ ЕДНА СЕДЕМДЕСЕТ ГОДИШНА БАБА ТРЪГНАЛА НА ЕКСКУРЗИЯ И НА КОЯТО ДА КАЖЕМЕ ШОФЬОРА И Е ЩТРАКНАЛ КОЛАНА ЩОТО ТЯ Е ВЪЗРАСТНА МИЛАТА И НЕ ЗНАЕ КАК , ПРИ ЕДНА ЕКСТРЕНА СИТУАЦИЯ , КВО ПРАВИМЕ , ХОРАТА БЯГАТ , НЯМА КОЙ ДА Я ОТКЛЙЮЧИ, ПИТАМ КАКВО ПРАВИМЕ ПРИ ТОЯ КАЗУС .....................

  21. 21 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2203 Неутрално

    Коланите предполагат повече убити! Те са нещо като глобалното затопляне-никой нищо не е доказал ама нАучно се обяснява, че трябва да харчим пари за тях!
    —цитат от коментар 14 на lz2


    Да бе, ако се блъснеш челно е по-добре да ти се удари кратуната във волана, нали? Или ако колата се завърти няколко пъти да се лашкаш вътре в кабината?

  22. 22 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3553 Разстроено

    UNITED EU UNION

    Не е еднозначно.

    Ако е за Комерсиални аргументи "за",
    дА, в коланите, нови джаджи, автономно отнемане на контрол, возене, извозване и прочие има много парА.

    Дилемата...
    Контрол им дай. Дай друже, дай.
    За счастие "Овца".

    До коментар [#4] от "Roni":

    П.С. Тази п@т@ от кой технически университет се е дипломирала като "инженер по безопасност" та дава акъл?!? ВСИЧКИТЕ застрахователни компании по света са стигнали до заключение че коланите намаляват процентно вредите на пътуващите при инциденти. ВСИЧКИ производители на коли монтират колани, за да намалят вредите на клиентите си в колите.
    А тези бранжове въртят ТРИЛИОНИ $$$ бизнес.
    А тази п@тк@ твърди 1е коланите застрашавали животът на пътниците?!?

  23. 23 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10772 Неутрално

    Без да иска Милъенова е дала "рецептата":
    Превози на пътници - само в автобуси с фабрично поставени колани...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1957 Гневно

    Ами не ги слагайте безразборно, сложете ги както трябва!
    Ако не може - смяна на автобусите с нови!
    И без друго сега използваните в 70% са тип последна грижа!

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  26. 26 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    От където и да го погледнеш, пътната безопасност струва пари. За по-висока безопасност, повече пари. От проектирането на пътя, през неговото строителство (ремонт), през маркировката и инфраструктурата му, през техническото състояние на МПС, през оборудването му - особено гуми (от тях не пестя дори и 1 ст., преди да избера марка съм гледал с часове тестове на ADAC, AMS и пр.), през консумативи, прегледи и застраховки. И разбира се култура и умения на водачите.

    Обаче случаят край Своге силно изтласка напред отговорността на държавата в целия този процес. Няма кой да ѝ направи пътищата. И понеже Бай Хой се наигра като маймуна в сферата (пустите му обществени поръчки), точно затова в момента заслужава да бъде заплют. Политиката му е на мекере, а такива случаи само напомнят, че не трябва да му се прощава с лека ръка...

  27. 27 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1834 Неутрално

    Да се слагат колани на автобус, който си няма е пълна дебилщина. Кой ще гарантира, че са по спецификация? Ония умници е Технотест? Нали трябват краш тестове, сертификати...

    Просто автобусите без колани - на скраб. Просто и ясно.

  28. 28 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    Вожда каза голяма глупост !!!

  29. 29 Профил на dasvidaniya
    dasvidaniya
    Рейтинг: 505 Неутрално

    само слабоумник може да го анализира така, коланите за леките автомобили също се опитваха да не ги задължат, отново заради няколко паразита и дребни стотинки, както беше и с камерите и гпс устройствата, като видите просяк и бедняк в администрацията, който си брои стотинките за сигурност го смелете по комунистически протокол

    Руски трол. https://мвд.рф/
  30. 30 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1493 Неутрално

    Само с поставяне на колани в автобусите проблема няма да се реши. Трябва да бъдат изменени автобусите конструктивно да бъдат усилени с допълнителни ребра като състезателните автомовили и при удар или падане да не могат лесно да се смачкват тенекиите им. Тази госпожа донякъде е права. Не винаги коланите помагат.

  31. 31 Профил на Diego
    Diego
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#26] от "inn":

    Убива мизерията, простотията и глупостта. Сигурността струва пари, да! Но всъщност, може и да спестява мноого разходи по възстановяване на щетите. Може и даже да носи печалба. Аз моето дете няма да го пратя в автобус без колан. Както едно време автобусите носеха горд надпис "климатик", така и надписът "колани" ще им докара повече пътници.

    "Жить стало лучше, жить стало веселее" Й. В. Сталин :-)
  32. 32 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 966 Неутрално

    Автобусът беше с колани и поставането им е задължително.
    —цитат от коментар 16 на Ще върнем България в Европа


    А ако пътуваш обесен 7-8 часа в нагъчкан до горе автобус,или на дестинации,Германия,Испания,Франция!?Пътувал и знам какъв чанч е!

  33. 33 Профил на Playncooler
    Playncooler
    Рейтинг: 259 Неутрално

    "Безразборно" слагане на коланите!?! 😀 Щяло да стане по-опасно с колан?!! Чудно ми е от къде ги намират такива прости, да ръсят глупости?

  34. 34 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 966 Неутрално

    До коментар [#14] от "lz2":Да, те резултатите от краш тестовете са фейк. Да ви се и идиотите.
    —цитат от коментар 24 на Darth Plagueis


    Краш тестове,на падане в пропаст,преобръщане/на автобус/ или в река има ли!?Аз поне не зная такива!

  35. 35 Профил на Roni
    Roni
    Рейтинг: 1667 Любопитно

    До коментар [#30] от "Toni Ivanov":


    Тази госпожа донякъде е права. Не винаги коланите помагат.
    —цитат от коментар 30 на Toni Ivanov


    Ти прочете ли първото изречение в статията?

    "Безразборното слагане на колани на автобусите няма да доведе до нищо добро, а може да застраши повече живота на хората."

    И как го разбра написаното? Че коланите не винаги помагат? Което е доста по различно от категоричното твърдение на тази п@тк@ "че те ще застрашят повече животи"?!?

    Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
  36. 36 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    [quote#32:"Plamen Shopov"][/quote]

    Вижте какво - правилата са ясни - пътува се с колан. Като не искате, си взимате рент-а-кар или самолет или не пътувате.

  37. 37 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 966 Неутрално

    "При комунизма, когато станаха задължителни - нито москвичите, нито волгите имаха колани. Даде се една седмица, КАТ почна да глобява по 5 лева. Ако искаш да караш, слагаш колана", обясни БорисовКакви мили спомени има Борисов от времето на комунизма!
    —цитат от коментар 13 на Един препатил


    Д не би пък да ги слагахме?Ей така си висяха

  38. 38 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    айде стига простотии.Коланите са полезни и ще станат задължителни.Вярно има малка вероятност ако се запали автобуса и да изгориш,но това се отнася и за колите.А там коланите са задължителни от години.Ще поврякат малко автобусаджиите ,за да могат да вдигнат после цените на билетите.Това е всичко-ще има колани и ще си ги слагаме.

  39. 39 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 966 Неутрално

    В случая до Своге,главната причина е пътят а не коланите!Вместо да оправят пътищата и да ги обезопасят както трябва,каквито ще колани да сложат,все тая!

  40. 40 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1493 Неутрално

    Така и така ще се изменя закона предлагам в автобусите освен колани да се слагат и предпазни каски на главите,така ще бъдем в пълна безопасност. Като сравняваме автобусите с леките коли,защо да не ги сравняваме и с моторите...

  41. 41 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Няма добра инициатива дори за здравето и живота на хората, която да не осерете с тъпи коментари.
    Коланите са спасили повече животи, отколкото са погубили.
    В Своге нямаше да има умрели, ако бяха с колани.

  42. 42 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 641 Неутрално

    На мен пък дерт ми са полицаите, и те карат без колани.

  43. 43 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    До коментар [#39] от "Plamen Shopov":

    Пламенчо, а като е виновен пътя, което е пълна глупост, щото път не носи наказателна отговорност и вина, защо хиляди ППС не паднаха в пропаста, а само автобуса ?!
    Пътя е виновен, нали ;)
    Шофьора е невинен дебил.

  44. 44 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2340 Неутрално

    Мен нещо друго ми изглежда странно - при 60% средно за ЕС, у нас 97% от катастрофите ставали по вина на шофьорите.

    http://www.uab.org/97-от-катастрофите-у-нас-са-по-вина-на-шоф/

    Тия данни как да ги тълкуваме? Нашите пътища са 13 пъти по-добри от германските,
    нашите автомобили са 13 пъти по-добри и изправни от германските...? Вероятно не...
    Не сме ли в другата крайност - да прехвърляме цялата вина върху себе си, а другите фактори за безопасност да ги пренебрегваме...

  45. 45 Профил на Angel Dobrev
    Angel Dobrev
    Рейтинг: 755 Любопитно

    Боко /Тиквоний!/ нали все се пише М А Ч О, но защо съвеитниците му не му припомнят, че н я к о г а глобата "с фиш" беше само!!! 20 / двадесет!!! / лева и НЕ СЕ ОБЖАЛВАШЕ, т.е. плащаш я като ... поп и толькозззз. Та нека и сега водач на лично МПС или пътник в а в т о б у с да знае, че ще плати пак глоба с фиш - 50 / п е т д е с е т!!! / лева, без право наобжалване , ами не само колан ще си закопчае, ами и колана на панталона ще закачи за предната облегалка, ОТИ ПРИ САКАТЛЪК ще остане жив и здрав... А Винету/то!/ Вождов да почне да взема хапчета за опресняване на паметта и против ... Алцхаймеррррр... или да подава оставка не само за трети път, ами и завинаги... Тъй де, тъй де / по бат Весо Парцала! /, нам ни не требе премиер с Алцхаймер и деменция......

  46. 46 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#10] от "tww09306483":

    Че нова 52 местна Сетра струва 350 000 евра. На ден такъв автобус миниму върти 500км
    Ама тия които са Варна- София правят по 1000 на денонощие.
    Т.е. минимум 300000 на година. За 3 години 1 млн км.

    Че то за да се изплати такъв автобус трябва по 50 ст. на км да се отчисляват за амортизации. Билета Варна-София е 28 лв(двупосочен) 70% запълняемост са 1000 лв приход и от тях няма да има 250 лв за амортизации. И не ми обяснявай колко отивали за гориво - не по-вече от 300 лв.

    Айде бе ние да не сме канарчета?

  47. 47 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Ами тогава да предложим да ги отменят и в ЕС, защото те явно не разполагат с тази ценна информация!?

  48. 48 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 411 Неутрално

    В случая до Своге,главната причина е пътят а не коланите!
    —цитат от коментар 39 на Plamen Shopov

    Може пътя или шофьора да са причина за поднасянето на автобуса. Но за броя жертви липсаната на колани е основна причина. Половината трупове са били извън атобуса. Другите са се направили вътре на нищо. Вижте това видео https://www.youtube.com/watch?v=ldfgEJpIgKM шофьора изхръча през прозореца защото е без колан

  49. 49 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    Приветствам решението за коланите, плюс забрана за внос на стари бусове без колан, плюс макс 6 м. гратис за слагане на колани на старите изправни возила.
    Да видим дали правителството ще съумее да го прокара, тук всеки глас против в парламента поне за мен е ясно като какъв може да бъде окачествен.

  50. 50 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Много ми е интересно такива дребни душици като тази госпожа никога ли не пътуват с автобус? Техните роднини и приятели?

  51. 51 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2340 Неутрално

    До коментар [#10] от "tww09306483":Че нова 52 местна Сетра струва 350 000 евра. На ден такъв автобус миниму върти 500кмАма тия които са Варна- София правят по 1000 на денонощие.Т.е. минимум 300000 на година. За 3 години 1 млн км.Че то за да се изплати такъв автобус трябва по 50 ст. на км да се отчисляват за амортизации. Билета Варна-София е 28 лв(двупосочен) 70% запълняемост са 1000 лв приход и от тях няма да има 250 лв за амортизации. И не ми обяснявай колко отивали за гориво - не по-вече от 300 лв. Айде бе ние да не сме канарчета?
    —цитат от коментар 46 на ЙЕИ


    София-Варна е 900 км, отиване и връщане, ако билета двупосочен е 28 лв. както твърдите и трябва да се отчисляват по 0.5 лв на километър, то сметката само за гориво е 900х24/100х2.3 лв=497 лв гориво + 450 лв за амортизационни изчисления + застраховката на пътниците включена в билета + възнаграждение за шофьора...
    Разходите излизат повече от приходите, които според вас са 1000 лв.
    Тоест, човекът на който репликирате е прав и ако вземе нов автобус, той няма как да се изплати при тия цени на билетите.

  52. 52 Профил на Артър Дент
    Артър Дент
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Тези, които са против коланите в автобуса, могат да ползват кола или самолет. Само че и там са задължителни.Чудно ми е как може в наше време да съществува толкова архаично мислене и толкова измислени доводи за бабки, дето не могат да се откопчеят или пътувания до Еврояа. То пък и кой е толкова луд да взема автобус до Германия, например, при тези ниски цени на самолетните билети?

  53. 53 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    Ако за някой печалбата е по-важна от човешки живот, този някой няма право да прави бизнес.

  54. 54 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    Юнион-Ивкони не са съгласни.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  55. 55 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    То бива, бива говорене на глупости но това надминава всякакъв предел. Домораслите браншови специалисти са решили да опровергаят европейската и американската система за краш-тестове. Готови са да донесат вода от девет кладенеца само тяхната да я бъде! Всичко може да бъде направено но нали трябва да се вложат все пак някакви средстава а това всячески се стремят да бъде избегнато.

  56. 56 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Тази лелка да гледа това: https://indianexpress.com/article/trending/viral-videos-trending/watch-china-bus-rollsover-but-seat-belts-save-the-day-4888761/ и след това да си помисли колко щяха да бъдат жертвите, ако нямаше колани.

    И на мен не ми харесва нашествието на чужденци. Но няма да пиша злобни параноични глупости срещу тях, защото така най-вече ще изложа себе си.
  57. 57 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Ся пък,гуспуджа,кво значи "безразборно слагане на колани"? При евентуално обръщане на автобус и възпламеняване, не ще излезете от него със скоростта на светлината,дори и да сте без колан. Но колана ще спаси хората при различна ситуация.

  58. 58 Профил на lry46536968
    lry46536968
    Рейтинг: 23 Любопитно

    Питам се тия от тая органвация сигорно смятат харата са тъпи. По-малоумен аргумент не можаха ли да измислят.

  59. 59 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 637 Весело

    До коментар [#18] от "dnevnikar":

    Ами да! Колко му е да се сложи колан - бормашина, свредло, нитачката и хайде на пътя 😎

  60. 60 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2537 Разстроено

    Автобусът беше с колани и поставането им е задължително.
    —цитат от коментар 16 на Ще върнем България в Европа


    Точно там, накъдето биеш- ще има много работа...

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  61. 61 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2537 Неутрално

    ТАЯ ГОДИНА СЕ ЗАПАЛИХА НЯКОЛКО РЕЙСА , БЛАГОДАРЕНИЕ НА БЪРЗАТА ЕВАКУАЦИЯ НЯМАШЕ ЖЕРТВИ , ДА КАЖЕМ ЕДНА СЕДЕМДЕСЕТ ГОДИШНА БАБА ТРЪГНАЛА НА ЕКСКУРЗИЯ И НА КОЯТО ДА КАЖЕМЕ ШОФЬОРА И Е ЩТРАКНАЛ КОЛАНА ЩОТО ТЯ Е ВЪЗРАСТНА МИЛАТА И НЕ ЗНАЕ КАК , ПРИ ЕДНА ЕКСТРЕНА СИТУАЦИЯ , КВО ПРАВИМЕ , ХОРАТА БЯГАТ , НЯМА КОЙ ДА Я ОТКЛЙЮЧИ,

    ПИТАМ КАКВО ПРАВИМЕ ПРИ ТОЯ КАЗУС .....................
    —цитат от коментар 20 на reply


    Ми какво правимЕ- като начало- да спрем да крещим, и да попишем и с малки букви ли?

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  62. 62 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2537 Неутрално

    [quote#32:"Plamen Shopov"][/quote]

    Дебилно би било да се твърди, че коланите са предназначени за повишаване на комфорта.

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  63. 63 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 966 Неутрално

    [quote#32:"Plamen Shopov"]
    —цитат от коментар 36 на rainbou1
    Вижте какво - правилата са ясни - пътува се с колан. Като не искате, си взимате рент-а-кар или самолет или не пътувате.[/quote]

    Никъде,не съм видял сложени колани в автобус!!Дори и на западни автобуси на дълги дестинации!Абсолютно!При пътуване,с лек автомобил,спираш където ти е кеф и за квото и да е!На дълги разстояния е изключително неудобно,да стоиш като мумия ,щото не можеш да мръднеш.Законите са да слагаш колан и на задната седалка автомобила ама ме съмнява да го правиш!

  64. 64 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2537 Разстроено

    [quote#32:"Plamen Shopov"]
    —цитат от коментар 36 на rainbou1
    Вижте какво - правилата са ясни - пътува се с колан. Като не искате, си взимате рент-а-кар или самолет или не пътувате.[/quote]

    Само последната опция е валидна.

    В рент-а-кар пак трябва да си с колан. В самолет- по правило- катомсе вдигне горе и се успокои- е допустимо да го разкопчаеш, но флай- атендънтите в началото на полета препоръчват да си с колан през цялото време... А при излитане и кацане минават и проверяват всеки пътник- ако е без колан, и се прави, че спи- те се правят, че го будят- докато си сложи колана... Такива работи...

    В нищожен процент от случаите- и коланите, и въздушните възглавници- могат да навредят, вместо да помогнат. Това е като... като пчелния мед, да речем. Всички казват, че е полезен. Да де, ама ако 0,5% от хората са алергични към меда- може да ги убие. Ма никой не си взема думите обратно- човечеството продължава да твърди, че медът е полезен.

    В цял свят твърдят, че коланите спасяват. Само в България се намери някаква женица- да твърди, че щели да отнемат животи.

    За капак на всичко- "на книга"- всички в този злополучен автобус са били длъжни да са с колани (такива е имало). Един Бог знае колко от тях са били закопчани...

    Имаше един виц- българин- на покрив на горяща сграда. Пожарникарите му опънаки едно голямо платнище (като трамплин), и му крещят- скачай тук, бе! Скачай тук!

    Нашият им извикал- Бе вие ли ще ми кажете къде да скачам бе, кви сте вие...

    И скочил от другата страна на сградата.

    Тук е така.

    При някои нации- всичко се получава "со кротце и со благо". При други- ако някога изобщомсе получи- е винаги "со кьотек".

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  65. 65 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    В хеликоптерите за превоз на пътници по море коланите се отключват много лесно с едно завъртане

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  66. 66 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2537 Неутрално

    В хеликоптерите за превоз на пътници по море коланите се отключват много лесно с едно завъртане
    —цитат от коментар 65 на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма


    При нас пък имаме проблем със "заключването", ма не по технически причини.

    А отключването не ни касае- то е за балъците, дето си слагат колани...

    Сарказъм, бе. Последното- за най- захлюпените...

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  67. 67 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Тая идиотка какво си представя, че ще се случи с пътниците, които са без колан, когато автобуса се обърне по таван? То бива да си тъпигьоз, бива, ама ...

  68. 68 Профил на sen
    sen
    Рейтинг: 30 Неутрално

    В случая до Своге,главната причина е пътят а не коланите!Вместо да оправят пътищата и да ги обезопасят както трябва,каквито ще колани да сложат,все тая!
    —цитат от коментар 39 на Plamen Shopov


    Главната причина е шофьорска грешка. Пътувал съм с такива групи, по много по- опасни и лоши пътища. Хората не се съобразяват и отвличат вниманието му по различни поводи. Според признанията на една от пътничките, настроението е било приповдигнато. Всички се познавали, Със сигурност са се черпели, майтапи, вицове. Шофьорът може също да се е включвал.
    Когато аз пътувах, шофьорът дори разказа виц по микорофона.

    sen
  69. 69 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#68] от "sen":

    Какво значение има за загиналите, че шофьорът е допуснал грешка? Грешката е станала, въпросът е ако имаше колани и хората ги бяха сложили, по-малко ли щяха да са жертвите. Според опита, който имам - да. То и самолети падат поради грешка на пилота, а коланът едва ли ще те спаси, но аз винаги съм закопчан с него и смятам, че с него има малко повече шансове за оцеляване. А че има катастрофи, при които никой не може да оцелее, има, но когато са наложени от практиката предпазни средства, редно е и тях да ги има и да се ползват.

  70. 70 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Изречението: "Коланите в автобусите могат да убиват" ми звучи като: "Водата е опасна и от нея можете да се удавите, затова не я пийте, а вместо това си налейте ракия". Някои хора действително трябва да се прегледат в здравните заведения за психична помощ.

    Автомобилните превозвачи вече години наред протакат и разпъват локуми, че да не въведат задължителните колани. То не бяха извинения, ама в старите автобуси няма колани, ама те пътниците не желаят да ги слагат, ама не можем да накараме на сила, ама не можем да ги контролираме... Рев на умряло. А истината е само една - заради пустия келепир. И защото не желаят да дават пари за смяна на седалки или за нови автобуси. И в резултат за 3 големи катастрофи имаме 35 загинали и десетки тежко ранени и с трайни увреждания. Властите десет години отлагат да наложат коланите, за да задоволят лобистките си интереси на своите партийни членове и бизнес партньори дарители на избори.

    Решението е само едно - задължителни колани за всички 40 пътника в автобуса през целия маршрут. На таблото на шофьора да има сигнализация, когато някой колан не е сложен. Ако има такъв, автобусът да спира и да не тръгва до поставянето на колана плюс сигнализиране на МВР за глобяване на пътника.

    Навсякъде в Западна Европа коланът е АБСОЛЮТНО задължителен. Няма "ама, такова, не искам, кой ми казва..." Само Ганьо Балкански се прави на недочул и недоразбрал. Не съм чул досега нито един западен превозвач за е фалирал, защото е сложил задължителни колани в автобусите си. Нито един. Само нашите Ганьовци твърдят, че щяло да има фалити в бранша. Също както при забраната за пушене в заведенията - имаше протести на ресторантьори, че щяло да има масови фалити, съкращения на персонал. Да, ама не. Ядец - нито масови фалити, нито съкращения имаше. Същото е и сега с коланите. И сега ще клекнат.

    Стига рев, стига оправдания. Човешкият живот струва повече от парите и металните автобуси. Който не иска да слага колани в автобусите си - да продава бизнеса си и аривидерчи.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  71. 71 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 817 Неутрално

    Типична Бокова политика:
    Предлагат на батките с автобуси - гробници палиатив, само да монтират колани, (ако трябва и седалки). Те "риват"? Вместо да ги ЗАДЪЛЖАТ да пускат само машини след 2008? И технически проверени! Не само заради колани, а ОБЩО ЗА ПО ВИСОКА БЕЗОПАСТНОСТ!!! А чичо Столарски откровено признава, че липсват качествени водачи, и събират от кол и въже...

    roo
  72. 72 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1930 Неутрално

    В хеликоптерите за превоз на пътници по море коланите се отключват много лесно с едно завъртане
    —цитат от коментар 65 на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма


    Да ама като го закопчееш няма мърдане, не е като при самолета. 😀

  73. 73 Профил на Georgi Popov
    Georgi Popov
    Рейтинг: 276 Любопитно

    По-горе един умник питаше кой ще откопчае колана на една баба при катастрофа - ами онзи, който ще откопчае бабата ако тя пътува със самолет или на задната седалка на лека кола с колани.

  74. 74 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3422 Неутрално

    До коментар [#46] от "ЙЕИ":

    Ами, купи си две Сетри и скачай в бизнеса....! С такива калкулации, няма начин да не преуспееш. :)))

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  75. 75 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Ако проблемът е в коланите, питам се защо в чужбина в междуградските автобуси няма колани? Не говоря за колите и микробусите.

  76. 76 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 848 Весело

    До коментар [#75] от "canuck99":

    Защото пътищата са качествени. Там не се икономисва от качеството и асфалта не става за ядене.

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  77. 77 Профил на JFK
    JFK
    Рейтинг: 43 Неутрално

    Това с коланите е доста тъпа идея. Шанс да се спазва - минимален. Може би е важно при поредните жертви да се посочи, че са нямали колани и все едно сами са си виновни.

    А никой досега дума не отвори да се задължат всички междуградски автобуси да имат качествени видеорегистратори снимащи в двете посоки с вграден GPS (да се вижда скоростта по всяко време). При предната катастрофа, която уж стана, защото кола бутнала автобуса и го обърнала щеше да е доста полезен един видеозапис. Ако се записва и звука ще е още по-добре, но там ще писнат за човешки права и незаконни записи. Пишат го в закона и оправят нещата.

    много стана
  78. 78 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    Пак Ганьо разказва мъдрости. Из цял ЕС се поставят колани в автобусите. Само на Ганьо са му опасни

    malart.blog.bg
  79. 79 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 966 Неутрално

    До коментар [#39] от "Plamen Shopov":Пламенчо, а като е виновен пътя, което е пълна глупост, щото път не носи наказателна отговорност и вина, защо хиляди ППС не паднаха в пропаста, а само автобуса ?!Пътя е виновен, нали ;)Шофьора е невинен дебил.
    —цитат от коментар 43 на mop36557620


    ,,Пламенчо,,,гони 60-така и е видял и две и двеста!Със близо 40 годишен професионален стаж зад волана!Иструктоктори ,нагледно показаха,как в завоя се влиза опасно,дори и с 40км в час!!??Показаха и хората,които живеят там,колко пъти са сигнализирали именно за този участък!Лесно може да се обеси водача или да се нарича дебил!Но,фактите са други!

  80. 80 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 966 Неутрално

    Пак Ганьо разказва мъдрости. Из цял ЕС се поставят колани в автобусите. Само на Ганьо са му опасни
    —цитат от коментар 78 на malart


    Сигурен ли си че ги слагат?

  81. 81 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 966 Неутрално

    До коментар [#70] от "Lou":

    Нещо си гледал филм за извънземни!Сигнализации,камери,бесене с колани!Па в Европа итн....хе хе

  82. 82 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 284 Любопитно

    Да се монтират колани там където не са монтирани фабрибчно е все едно да се напикаеш в папмперс. Пак си напикан ама ти е сухо, но в случая памперса са пътниците а пикаещите - тех ги знаем всички





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK