Първият патент на колан за автомобилни седалки е регистриран от американеца Едуард Клагхорн на 10 февруари 1885 г., с цел да бъдат опазени туристите, докато се возят в такси из Ню Йорк.
П.С. Тази п@т@ от кой технически университет се е дипломирала като "инженер по безопасност" та дава акъл?!? ВСИЧКИТЕ застрахователни компании по света са стигнали до заключение че коланите намаляват процентно вредите на пътуващите при инциденти. ВСИЧКИ производители на коли монтират колани, за да намалят вредите на клиентите си в колите. А тези бранжове въртят ТРИЛИОНИ $$$ бизнес. А тази п@тк@ твърди 1е коланите застрашавали животът на пътниците?!?
....OF
Ами госпожо решението е простичко. Всички автобуси извършващи междуградски транспорт и случаен превоз трябва да са с "фабрично" поставени колани, т.е. да са произведени след 2008 г. Всички стари щайги се бракуват, защото човешкия живот не струва далаверата на някой тарикат в транспортния браш, дето автобусът му е с гуми галоши, спирачките му не работят, окачването му никакво го няма и т.н.
Ти, какви автобуси очакваш да се внасят? Даже, 10 годишните ги водят сравнително нови...! 10 годишна Сетра в добро състояние, гони 100 хиляди евро. Тук се внасят 20-25 годишни кошници на 2-3 милиона километра...! Като се има в предвид, как се минава ГТП, може да си представиш, какво е. Всички искат да се возят на нови и хубави автобуси, ама струва към 5-6 лева километъра. Но, всички искат да им е евтинко и шофьорите да са добри, което няма как да се случи с 2-3 лева на километър. Кръгът е затворен и скоро не виждам, нещо да се промени, към по-добро...!
Нема такъв цирк ... Ако не беше трагедията на загиналите би било много смешно как мутреещите се бизнаесмени - ганьовци ще докарат от 10 кладенеца вода само и само да не се ръснат за колани ...
Българите са малък, но изключително прост народ.
Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti Sat
"При комунизма, когато станаха задължителни - нито москвичите, нито волгите имаха колани. Даде се една седмица, КАТ почна да глобява по 5 лева. Ако искаш да караш, слагаш колана", обясни Борисов
Какви мили спомени има Борисов от времето на комунизма!
Коланите предполагат повече убити! Те са нещо като глобалното затопляне-никой нищо не е доказал ама нАучно се обяснява, че трябва да харчим пари за тях!
Извинете, коментарът Ви на пръв прочит изглежда остоумен, но ако помислите - не е така. Няма да застраши печалбите. Наивно е да смятате, че превозвачите ще платят коланите от джоба си. Ще ги платят от джоба на клиентите. Като вдигнат цените на превозите. С много повече отколкото им струват коланите. А тези, които вече имат колани първи ще го направят.
Не успяваме съвсем да догоним събитията. Коментарът бе написан по съседна публикация...
Този диктатор суспендира ли първо Непосредствено Действаща Конституция, за да (евентуално) може изпълнителна власт да заповядва на Независима Законодателна, Парламент? Имаме данни... чувство, че (официално) не е.
Камарата протестира горе вече на баира... Справка: mediapool.bg (и dnevnik.bg) .
Безразборно задължаване е грешна мярка.
1. Риск има "с колан". Риск има и "без". Хилади... милиони... индивидуални ситуации. Оne size does not fit all...
Тесноумно централно "решение калъп" не ще реши масов проблем. Негово мнение проект, на централен индивид, няма как да е по-адекватно от (рискови) решения, в разнообразни реални ситуации, на милиони хора.
2. Автобусите са произвеждани според стандарти... спецификации на специалисти, и тествани (като нови), тех. поддържани нататък (по предположение). Заповед "всички с колани" ще доведе до невъобразими импровизации, вкл. бутафорни.
3. Заповед "всички с колани" набързо ще създаде съмнителен "пазар".
"Борисов разпореди парламентът да задължи превозвачите да поставят колани във всички автобуси"
ТАЯ ГОДИНА СЕ ЗАПАЛИХА НЯКОЛКО РЕЙСА , БЛАГОДАРЕНИЕ НА БЪРЗАТА ЕВАКУАЦИЯ НЯМАШЕ ЖЕРТВИ , ДА КАЖЕМ ЕДНА СЕДЕМДЕСЕТ ГОДИШНА БАБА ТРЪГНАЛА НА ЕКСКУРЗИЯ И НА КОЯТО ДА КАЖЕМЕ ШОФЬОРА И Е ЩТРАКНАЛ КОЛАНА ЩОТО ТЯ Е ВЪЗРАСТНА МИЛАТА И НЕ ЗНАЕ КАК , ПРИ ЕДНА ЕКСТРЕНА СИТУАЦИЯ , КВО ПРАВИМЕ , ХОРАТА БЯГАТ , НЯМА КОЙ ДА Я ОТКЛЙЮЧИ, ПИТАМ КАКВО ПРАВИМЕ ПРИ ТОЯ КАЗУС .....................
Коланите предполагат повече убити! Те са нещо като глобалното затопляне-никой нищо не е доказал ама нАучно се обяснява, че трябва да харчим пари за тях!
Да бе, ако се блъснеш челно е по-добре да ти се удари кратуната във волана, нали? Или ако колата се завърти няколко пъти да се лашкаш вътре в кабината?
П.С. Тази п@т@ от кой технически университет се е дипломирала като "инженер по безопасност" та дава акъл?!? ВСИЧКИТЕ застрахователни компании по света са стигнали до заключение че коланите намаляват процентно вредите на пътуващите при инциденти. ВСИЧКИ производители на коли монтират колани, за да намалят вредите на клиентите си в колите. А тези бранжове въртят ТРИЛИОНИ $$$ бизнес. А тази п@тк@ твърди 1е коланите застрашавали животът на пътниците?!?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ами не ги слагайте безразборно, сложете ги както трябва! Ако не може - смяна на автобусите с нови! И без друго сега използваните в 70% са тип последна грижа!
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
От където и да го погледнеш, пътната безопасност струва пари. За по-висока безопасност, повече пари. От проектирането на пътя, през неговото строителство (ремонт), през маркировката и инфраструктурата му, през техническото състояние на МПС, през оборудването му - особено гуми (от тях не пестя дори и 1 ст., преди да избера марка съм гледал с часове тестове на ADAC, AMS и пр.), през консумативи, прегледи и застраховки. И разбира се култура и умения на водачите.
Обаче случаят край Своге силно изтласка напред отговорността на държавата в целия този процес. Няма кой да ѝ направи пътищата. И понеже Бай Хой се наигра като маймуна в сферата (пустите му обществени поръчки), точно затова в момента заслужава да бъде заплют. Политиката му е на мекере, а такива случаи само напомнят, че не трябва да му се прощава с лека ръка...
Да се слагат колани на автобус, който си няма е пълна дебилщина. Кой ще гарантира, че са по спецификация? Ония умници е Технотест? Нали трябват краш тестове, сертификати...
Просто автобусите без колани - на скраб. Просто и ясно.
само слабоумник може да го анализира така, коланите за леките автомобили също се опитваха да не ги задължат, отново заради няколко паразита и дребни стотинки, както беше и с камерите и гпс устройствата, като видите просяк и бедняк в администрацията, който си брои стотинките за сигурност го смелете по комунистически протокол
Само с поставяне на колани в автобусите проблема няма да се реши. Трябва да бъдат изменени автобусите конструктивно да бъдат усилени с допълнителни ребра като състезателните автомовили и при удар или падане да не могат лесно да се смачкват тенекиите им. Тази госпожа донякъде е права. Не винаги коланите помагат.
Убива мизерията, простотията и глупостта. Сигурността струва пари, да! Но всъщност, може и да спестява мноого разходи по възстановяване на щетите. Може и даже да носи печалба. Аз моето дете няма да го пратя в автобус без колан. Както едно време автобусите носеха горд надпис "климатик", така и надписът "колани" ще им докара повече пътници.
"Жить стало лучше, жить стало веселее" Й. В. Сталин :-)
"Безразборното слагане на колани на автобусите няма да доведе до нищо добро, а може да застраши повече живота на хората."
И как го разбра написаното? Че коланите не винаги помагат? Което е доста по различно от категоричното твърдение на тази п@тк@ "че те ще застрашят повече животи"?!?
....OF
"При комунизма, когато станаха задължителни - нито москвичите, нито волгите имаха колани. Даде се една седмица, КАТ почна да глобява по 5 лева. Ако искаш да караш, слагаш колана", обясни БорисовКакви мили спомени има Борисов от времето на комунизма!
айде стига простотии.Коланите са полезни и ще станат задължителни.Вярно има малка вероятност ако се запали автобуса и да изгориш,но това се отнася и за колите.А там коланите са задължителни от години.Ще поврякат малко автобусаджиите ,за да могат да вдигнат после цените на билетите.Това е всичко-ще има колани и ще си ги слагаме.
В случая до Своге,главната причина е пътят а не коланите!Вместо да оправят пътищата и да ги обезопасят както трябва,каквито ще колани да сложат,все тая!
Така и така ще се изменя закона предлагам в автобусите освен колани да се слагат и предпазни каски на главите,така ще бъдем в пълна безопасност. Като сравняваме автобусите с леките коли,защо да не ги сравняваме и с моторите...
Няма добра инициатива дори за здравето и живота на хората, която да не осерете с тъпи коментари. Коланите са спасили повече животи, отколкото са погубили. В Своге нямаше да има умрели, ако бяха с колани.
Пламенчо, а като е виновен пътя, което е пълна глупост, щото път не носи наказателна отговорност и вина, защо хиляди ППС не паднаха в пропаста, а само автобуса ?! Пътя е виновен, нали ;) Шофьора е невинен дебил.
Тия данни как да ги тълкуваме? Нашите пътища са 13 пъти по-добри от германските, нашите автомобили са 13 пъти по-добри и изправни от германските...? Вероятно не... Не сме ли в другата крайност - да прехвърляме цялата вина върху себе си, а другите фактори за безопасност да ги пренебрегваме...
Боко /Тиквоний!/ нали все се пише М А Ч О, но защо съвеитниците му не му припомнят, че н я к о г а глобата "с фиш" беше само!!! 20 / двадесет!!! / лева и НЕ СЕ ОБЖАЛВАШЕ, т.е. плащаш я като ... поп и толькозззз. Та нека и сега водач на лично МПС или пътник в а в т о б у с да знае, че ще плати пак глоба с фиш - 50 / п е т д е с е т!!! / лева, без право наобжалване , ами не само колан ще си закопчае, ами и колана на панталона ще закачи за предната облегалка, ОТИ ПРИ САКАТЛЪК ще остане жив и здрав... А Винету/то!/ Вождов да почне да взема хапчета за опресняване на паметта и против ... Алцхаймеррррр... или да подава оставка не само за трети път, ами и завинаги... Тъй де, тъй де / по бат Весо Парцала! /, нам ни не требе премиер с Алцхаймер и деменция......
Че нова 52 местна Сетра струва 350 000 евра. На ден такъв автобус миниму върти 500км Ама тия които са Варна- София правят по 1000 на денонощие. Т.е. минимум 300000 на година. За 3 години 1 млн км.
Че то за да се изплати такъв автобус трябва по 50 ст. на км да се отчисляват за амортизации. Билета Варна-София е 28 лв(двупосочен) 70% запълняемост са 1000 лв приход и от тях няма да има 250 лв за амортизации. И не ми обяснявай колко отивали за гориво - не по-вече от 300 лв.
Може пътя или шофьора да са причина за поднасянето на автобуса. Но за броя жертви липсаната на колани е основна причина. Половината трупове са били извън атобуса. Другите са се направили вътре на нищо. Вижте това видео https://www.youtube.com/watch?v=ldfgEJpIgKM шофьора изхръча през прозореца защото е без колан
Приветствам решението за коланите, плюс забрана за внос на стари бусове без колан, плюс макс 6 м. гратис за слагане на колани на старите изправни возила. Да видим дали правителството ще съумее да го прокара, тук всеки глас против в парламента поне за мен е ясно като какъв може да бъде окачествен.
До коментар [#10] от "tww09306483":Че нова 52 местна Сетра струва 350 000 евра. На ден такъв автобус миниму върти 500кмАма тия които са Варна- София правят по 1000 на денонощие.Т.е. минимум 300000 на година. За 3 години 1 млн км.Че то за да се изплати такъв автобус трябва по 50 ст. на км да се отчисляват за амортизации. Билета Варна-София е 28 лв(двупосочен) 70% запълняемост са 1000 лв приход и от тях няма да има 250 лв за амортизации. И не ми обяснявай колко отивали за гориво - не по-вече от 300 лв. Айде бе ние да не сме канарчета?
София-Варна е 900 км, отиване и връщане, ако билета двупосочен е 28 лв. както твърдите и трябва да се отчисляват по 0.5 лв на километър, то сметката само за гориво е 900х24/100х2.3 лв=497 лв гориво + 450 лв за амортизационни изчисления + застраховката на пътниците включена в билета + възнаграждение за шофьора... Разходите излизат повече от приходите, които според вас са 1000 лв. Тоест, човекът на който репликирате е прав и ако вземе нов автобус, той няма как да се изплати при тия цени на билетите.
Тези, които са против коланите в автобуса, могат да ползват кола или самолет. Само че и там са задължителни.Чудно ми е как може в наше време да съществува толкова архаично мислене и толкова измислени доводи за бабки, дето не могат да се откопчеят или пътувания до Еврояа. То пък и кой е толкова луд да взема автобус до Германия, например, при тези ниски цени на самолетните билети?
То бива, бива говорене на глупости но това надминава всякакъв предел. Домораслите браншови специалисти са решили да опровергаят европейската и американската система за краш-тестове. Готови са да донесат вода от девет кладенеца само тяхната да я бъде! Всичко може да бъде направено но нали трябва да се вложат все пак някакви средстава а това всячески се стремят да бъде избегнато.
Ся пък,гуспуджа,кво значи "безразборно слагане на колани"? При евентуално обръщане на автобус и възпламеняване, не ще излезете от него със скоростта на светлината,дори и да сте без колан. Но колана ще спаси хората при различна ситуация.
ТАЯ ГОДИНА СЕ ЗАПАЛИХА НЯКОЛКО РЕЙСА , БЛАГОДАРЕНИЕ НА БЪРЗАТА ЕВАКУАЦИЯ НЯМАШЕ ЖЕРТВИ , ДА КАЖЕМ ЕДНА СЕДЕМДЕСЕТ ГОДИШНА БАБА ТРЪГНАЛА НА ЕКСКУРЗИЯ И НА КОЯТО ДА КАЖЕМЕ ШОФЬОРА И Е ЩТРАКНАЛ КОЛАНА ЩОТО ТЯ Е ВЪЗРАСТНА МИЛАТА И НЕ ЗНАЕ КАК , ПРИ ЕДНА ЕКСТРЕНА СИТУАЦИЯ , КВО ПРАВИМЕ , ХОРАТА БЯГАТ , НЯМА КОЙ ДА Я ОТКЛЙЮЧИ,
ПИТАМ КАКВО ПРАВИМЕ ПРИ ТОЯ КАЗУС .....................
Вижте какво - правилата са ясни - пътува се с колан. Като не искате, си взимате рент-а-кар или самолет или не пътувате.[/quote]
Никъде,не съм видял сложени колани в автобус!!Дори и на западни автобуси на дълги дестинации!Абсолютно!При пътуване,с лек автомобил,спираш където ти е кеф и за квото и да е!На дълги разстояния е изключително неудобно,да стоиш като мумия ,щото не можеш да мръднеш.Законите са да слагаш колан и на задната седалка автомобила ама ме съмнява да го правиш!
Вижте какво - правилата са ясни - пътува се с колан. Като не искате, си взимате рент-а-кар или самолет или не пътувате.[/quote]
Само последната опция е валидна.
В рент-а-кар пак трябва да си с колан. В самолет- по правило- катомсе вдигне горе и се успокои- е допустимо да го разкопчаеш, но флай- атендънтите в началото на полета препоръчват да си с колан през цялото време... А при излитане и кацане минават и проверяват всеки пътник- ако е без колан, и се прави, че спи- те се правят, че го будят- докато си сложи колана... Такива работи...
В нищожен процент от случаите- и коланите, и въздушните възглавници- могат да навредят, вместо да помогнат. Това е като... като пчелния мед, да речем. Всички казват, че е полезен. Да де, ама ако 0,5% от хората са алергични към меда- може да ги убие. Ма никой не си взема думите обратно- човечеството продължава да твърди, че медът е полезен.
В цял свят твърдят, че коланите спасяват. Само в България се намери някаква женица- да твърди, че щели да отнемат животи.
За капак на всичко- "на книга"- всички в този злополучен автобус са били длъжни да са с колани (такива е имало). Един Бог знае колко от тях са били закопчани...
Имаше един виц- българин- на покрив на горяща сграда. Пожарникарите му опънаки едно голямо платнище (като трамплин), и му крещят- скачай тук, бе! Скачай тук!
Нашият им извикал- Бе вие ли ще ми кажете къде да скачам бе, кви сте вие...
И скочил от другата страна на сградата.
Тук е така.
При някои нации- всичко се получава "со кротце и со благо". При други- ако някога изобщомсе получи- е винаги "со кьотек".
БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
В хеликоптерите за превоз на пътници по море коланите се отключват много лесно с едно завъртане
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
Тая идиотка какво си представя, че ще се случи с пътниците, които са без колан, когато автобуса се обърне по таван? То бива да си тъпигьоз, бива, ама ...
В случая до Своге,главната причина е пътят а не коланите!Вместо да оправят пътищата и да ги обезопасят както трябва,каквито ще колани да сложат,все тая!
Главната причина е шофьорска грешка. Пътувал съм с такива групи, по много по- опасни и лоши пътища. Хората не се съобразяват и отвличат вниманието му по различни поводи. Според признанията на една от пътничките, настроението е било приповдигнато. Всички се познавали, Със сигурност са се черпели, майтапи, вицове. Шофьорът може също да се е включвал. Когато аз пътувах, шофьорът дори разказа виц по микорофона.
sen
Какво значение има за загиналите, че шофьорът е допуснал грешка? Грешката е станала, въпросът е ако имаше колани и хората ги бяха сложили, по-малко ли щяха да са жертвите. Според опита, който имам - да. То и самолети падат поради грешка на пилота, а коланът едва ли ще те спаси, но аз винаги съм закопчан с него и смятам, че с него има малко повече шансове за оцеляване. А че има катастрофи, при които никой не може да оцелее, има, но когато са наложени от практиката предпазни средства, редно е и тях да ги има и да се ползват.
Изречението: "Коланите в автобусите могат да убиват" ми звучи като: "Водата е опасна и от нея можете да се удавите, затова не я пийте, а вместо това си налейте ракия". Някои хора действително трябва да се прегледат в здравните заведения за психична помощ.
Автомобилните превозвачи вече години наред протакат и разпъват локуми, че да не въведат задължителните колани. То не бяха извинения, ама в старите автобуси няма колани, ама те пътниците не желаят да ги слагат, ама не можем да накараме на сила, ама не можем да ги контролираме... Рев на умряло. А истината е само една - заради пустия келепир. И защото не желаят да дават пари за смяна на седалки или за нови автобуси. И в резултат за 3 големи катастрофи имаме 35 загинали и десетки тежко ранени и с трайни увреждания. Властите десет години отлагат да наложат коланите, за да задоволят лобистките си интереси на своите партийни членове и бизнес партньори дарители на избори.
Решението е само едно - задължителни колани за всички 40 пътника в автобуса през целия маршрут. На таблото на шофьора да има сигнализация, когато някой колан не е сложен. Ако има такъв, автобусът да спира и да не тръгва до поставянето на колана плюс сигнализиране на МВР за глобяване на пътника.
Навсякъде в Западна Европа коланът е АБСОЛЮТНО задължителен. Няма "ама, такова, не искам, кой ми казва..." Само Ганьо Балкански се прави на недочул и недоразбрал. Не съм чул досега нито един западен превозвач за е фалирал, защото е сложил задължителни колани в автобусите си. Нито един. Само нашите Ганьовци твърдят, че щяло да има фалити в бранша. Също както при забраната за пушене в заведенията - имаше протести на ресторантьори, че щяло да има масови фалити, съкращения на персонал. Да, ама не. Ядец - нито масови фалити, нито съкращения имаше. Същото е и сега с коланите. И сега ще клекнат.
Стига рев, стига оправдания. Човешкият живот струва повече от парите и металните автобуси. Който не иска да слага колани в автобусите си - да продава бизнеса си и аривидерчи.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Типична Бокова политика: Предлагат на батките с автобуси - гробници палиатив, само да монтират колани, (ако трябва и седалки). Те "риват"? Вместо да ги ЗАДЪЛЖАТ да пускат само машини след 2008? И технически проверени! Не само заради колани, а ОБЩО ЗА ПО ВИСОКА БЕЗОПАСТНОСТ!!! А чичо Столарски откровено признава, че липсват качествени водачи, и събират от кол и въже...
По-горе един умник питаше кой ще откопчае колана на една баба при катастрофа - ами онзи, който ще откопчае бабата ако тя пътува със самолет или на задната седалка на лека кола с колани.
Това с коланите е доста тъпа идея. Шанс да се спазва - минимален. Може би е важно при поредните жертви да се посочи, че са нямали колани и все едно сами са си виновни.
А никой досега дума не отвори да се задължат всички междуградски автобуси да имат качествени видеорегистратори снимащи в двете посоки с вграден GPS (да се вижда скоростта по всяко време). При предната катастрофа, която уж стана, защото кола бутнала автобуса и го обърнала щеше да е доста полезен един видеозапис. Ако се записва и звука ще е още по-добре, но там ще писнат за човешки права и незаконни записи. Пишат го в закона и оправят нещата.
До коментар [#39] от "Plamen Shopov":Пламенчо, а като е виновен пътя, което е пълна глупост, щото път не носи наказателна отговорност и вина, защо хиляди ППС не паднаха в пропаста, а само автобуса ?!Пътя е виновен, нали ;)Шофьора е невинен дебил.
,,Пламенчо,,,гони 60-така и е видял и две и двеста!Със близо 40 годишен професионален стаж зад волана!Иструктоктори ,нагледно показаха,как в завоя се влиза опасно,дори и с 40км в час!!??Показаха и хората,които живеят там,колко пъти са сигнализирали именно за този участък!Лесно може да се обеси водача или да се нарича дебил!Но,фактите са други!
Да се монтират колани там където не са монтирани фабрибчно е все едно да се напикаеш в папмперс. Пак си напикан ама ти е сухо, но в случая памперса са пътниците а пикаещите - тех ги знаем всички
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
karabastun
Рейтинг: 4371 ЛюбопитноПървият патент на колан за автомобилни седалки е регистриран от американеца Едуард Клагхорн на 10 февруари 1885 г., с цел да бъдат опазени туристите, докато се возят в такси из Ню Йорк.
[email protected]Нинов
Рейтинг: 1968 Неутрално
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.ами тогава вадиш швейцарската армейска ножка от джеба, режеш колана, трошиш джамека... и бегаш.
Калник
Рейтинг: 772 НеутралноМай по-скоро ще застрашат печалбите на бранша
Roni
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#3] от "Калник":
Точно, кратко и ясно! Респект!
П.С. Тази п@т@ от кой технически университет се е дипломирала като "инженер по безопасност" та дава акъл?!? ВСИЧКИТЕ застрахователни компании по света са стигнали до заключение че коланите намаляват процентно вредите на пътуващите при инциденти. ВСИЧКИ производители на коли монтират колани, за да намалят вредите на клиентите си в колите. А тези бранжове въртят ТРИЛИОНИ $$$ бизнес. А тази п@тк@ твърди 1е коланите застрашавали животът на пътниците?!? ....OF
tacheaux
Рейтинг: 4554 Неутрално"Автобусите, произведени преди 2008 г., не са оборудвани фабрично с колани и не би следвало да се променя тяхната конструкция, смята Милтенова"
Такива стари автобуси не би следвало да се внасят и да се движат по пътищата.
Ама за това никой на говори. Опряхме до коланите.
Корки
Рейтинг: 2587 НеутралноИнвестицията за колани не толкова голяма и ако гратисният период е поне 6 месеца ще има мек преход към по-голяма сигурност в автотранспорта.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.ЙЕИ
Рейтинг: 487 НеутралноАми госпожо решението е простичко.
Всички автобуси извършващи междуградски транспорт и случаен превоз трябва да са с "фабрично" поставени колани, т.е. да са произведени след 2008 г.
Всички стари щайги се бракуват, защото човешкия живот не струва далаверата на някой тарикат в транспортния браш, дето автобусът му е с гуми галоши, спирачките му не работят, окачването му никакво го няма и т.н.
Das Territorium
Рейтинг: 1252 Неутрално"Според нея ако хората са с колани и автобусът се обърне на таван и се възпламени, коланите няма как да спасят човешки животи".
A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry PratchettТъй, тъй.
А ако са без колани ще си умрат още преди автобусът да се е възпламенил.
Като 17-те жертви край Своге.
DDR
Рейтинг: 2639 РазстроеноЗащо в Бг всичко трябва да е толкова сложно? Май и в Бг като в Русия действа вертикалната структура — каквото реши баш бабаита, останалите са за цвят.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Petleshev
Рейтинг: 2739 НеутралноДо коментар [#5] от "tacheaux":
Бивш tww09306483.Ти, какви автобуси очакваш да се внасят? Даже, 10 годишните ги водят сравнително нови...! 10 годишна Сетра в добро състояние, гони 100 хиляди евро. Тук се внасят 20-25 годишни кошници на 2-3 милиона километра...! Като се има в предвид, как се минава ГТП, може да си представиш, какво е.
Всички искат да се возят на нови и хубави автобуси, ама струва към 5-6 лева километъра. Но, всички искат да им е евтинко и шофьорите да са добри, което няма как да се случи с 2-3 лева на километър. Кръгът е затворен и скоро не виждам, нещо да се промени, към по-добро...!
nema_labavo
Рейтинг: 1439 НеутралноБранша да не вземе да се бръкне с некой лев, ще извадят вода от девет дерета.
danvan
Рейтинг: 4178 НеутралноНема такъв цирк ... Ако не беше трагедията на загиналите би било много смешно как мутреещите се бизнаесмени - ганьовци ще докарат от 10 кладенеца вода само и само да не се ръснат за колани ...
Българите са малък, но изключително прост народ. Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti SatЕдин препатил
Рейтинг: 2444 Весело"При комунизма, когато станаха задължителни - нито москвичите, нито волгите имаха колани. Даде се една седмица, КАТ почна да глобява по 5 лева. Ако искаш да караш, слагаш колана", обясни Борисов
Какви мили спомени има Борисов от времето на комунизма!
lz2
Рейтинг: 2238 НеутралноКоланите предполагат повече убити! Те са нещо като глобалното затопляне-никой нищо не е доказал ама нАучно се обяснява, че трябва да харчим пари за тях!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Mladen Stefanov
Рейтинг: 225 НеутралноАре па Боко к`во ми се прави на загрижен. Така или иначе се чуди от де още да украдне та дюшеш му идат 17 пенсионера по млако за бюджета.
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 1694 ЛюбопитноАвтобусът беше с колани и поставането им е задължително.
Един препатил
Рейтинг: 2444 НеутралноДо коментар [#3] от "Калник":
Извинете, коментарът Ви на пръв прочит изглежда остоумен, но ако помислите - не е така. Няма да застраши печалбите. Наивно е да смятате, че превозвачите ще платят коланите от джоба си. Ще ги платят от джоба на клиентите. Като вдигнат цените на превозите. С много повече отколкото им струват коланите. А тези, които вече имат колани първи ще го направят.
dnevnikar
Рейтинг: 3741 НеутралноUNITED EU UNION
Не успяваме съвсем да догоним събитията.
Коментарът бе написан по съседна публикация...
Този диктатор суспендира ли първо Непосредствено Действаща Конституция,
за да (евентуално) може изпълнителна власт да заповядва на Независима Законодателна, Парламент?
Имаме данни... чувство, че (официално) не е.
Камарата протестира горе вече на баира...
Справка: mediapool.bg (и dnevnik.bg) .
Безразборно задължаване е грешна мярка.
1. Риск има "с колан". Риск има и "без".
Хилади... милиони... индивидуални ситуации.
Оne size does not fit all...
Тесноумно централно "решение калъп" не ще реши масов проблем.
Негово мнение проект, на централен индивид, няма как да е по-адекватно
от (рискови) решения, в разнообразни реални ситуации, на милиони хора.
2. Автобусите са произвеждани според стандарти... спецификации на специалисти,
и тествани (като нови), тех. поддържани нататък (по предположение).
Заповед "всички с колани" ще доведе до невъобразими импровизации,
вкл. бутафорни.
3. Заповед "всички с колани" набързо ще създаде съмнителен "пазар".
"Борисов разпореди парламентът да задължи
превозвачите да поставят колани във всички автобуси"
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4507 Неутралновождът рече !
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!рече и отсече !!!
reply
Рейтинг: 404 НеутралноТАЯ ГОДИНА СЕ ЗАПАЛИХА НЯКОЛКО РЕЙСА , БЛАГОДАРЕНИЕ НА БЪРЗАТА ЕВАКУАЦИЯ НЯМАШЕ ЖЕРТВИ , ДА КАЖЕМ ЕДНА СЕДЕМДЕСЕТ ГОДИШНА БАБА ТРЪГНАЛА НА ЕКСКУРЗИЯ И НА КОЯТО ДА КАЖЕМЕ ШОФЬОРА И Е ЩТРАКНАЛ КОЛАНА ЩОТО ТЯ Е ВЪЗРАСТНА МИЛАТА И НЕ ЗНАЕ КАК , ПРИ ЕДНА ЕКСТРЕНА СИТУАЦИЯ , КВО ПРАВИМЕ , ХОРАТА БЯГАТ , НЯМА КОЙ ДА Я ОТКЛЙЮЧИ, ПИТАМ КАКВО ПРАВИМЕ ПРИ ТОЯ КАЗУС .....................
Yard
Рейтинг: 1705 НеутралноДа бе, ако се блъснеш челно е по-добре да ти се удари кратуната във волана, нали? Или ако колата се завърти няколко пъти да се лашкаш вътре в кабината?
dnevnikar
Рейтинг: 3741 РазстроеноUNITED EU UNION
Не е еднозначно.
Ако е за Комерсиални аргументи "за",
дА, в коланите, нови джаджи, автономно отнемане на контрол, возене, извозване и прочие има много парА.
Дилемата...
Контрол им дай. Дай друже, дай.
За счастие "Овца".
До коментар [#4] от "Roni":
П.С. Тази п@т@ от кой технически университет се е дипломирала като "инженер по безопасност" та дава акъл?!? ВСИЧКИТЕ застрахователни компании по света са стигнали до заключение че коланите намаляват процентно вредите на пътуващите при инциденти. ВСИЧКИ производители на коли монтират колани, за да намалят вредите на клиентите си в колите.
А тези бранжове въртят ТРИЛИОНИ $$$ бизнес.
А тази п@тк@ твърди 1е коланите застрашавали животът на пътниците?!?
penetrating
Рейтинг: 7940 НеутралноБез да иска Милъенова е дала "рецептата":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertПревози на пътници - само в автобуси с фабрично поставени колани...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
rapidfire
Рейтинг: 1366 ГневноАми не ги слагайте безразборно, сложете ги както трябва!
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Ако не може - смяна на автобусите с нови!
И без друго сега използваните в 70% са тип последна грижа!
inn
Рейтинг: 1564 НеутралноОт където и да го погледнеш, пътната безопасност струва пари. За по-висока безопасност, повече пари. От проектирането на пътя, през неговото строителство (ремонт), през маркировката и инфраструктурата му, през техническото състояние на МПС, през оборудването му - особено гуми (от тях не пестя дори и 1 ст., преди да избера марка съм гледал с часове тестове на ADAC, AMS и пр.), през консумативи, прегледи и застраховки. И разбира се култура и умения на водачите.
Обаче случаят край Своге силно изтласка напред отговорността на държавата в целия този процес. Няма кой да ѝ направи пътищата. И понеже Бай Хой се наигра като маймуна в сферата (пустите му обществени поръчки), точно затова в момента заслужава да бъде заплют. Политиката му е на мекере, а такива случаи само напомнят, че не трябва да му се прощава с лека ръка...
niakoi_si
Рейтинг: 660 НеутралноДа се слагат колани на автобус, който си няма е пълна дебилщина. Кой ще гарантира, че са по спецификация? Ония умници е Технотест? Нали трябват краш тестове, сертификати...
Просто автобусите без колани - на скраб. Просто и ясно.
valtoro
Рейтинг: 958 НеутралноВожда каза голяма глупост !!!
dasvidaniya
Рейтинг: 225 Неутралносамо слабоумник може да го анализира така, коланите за леките автомобили също се опитваха да не ги задължат, отново заради няколко паразита и дребни стотинки, както беше и с камерите и гпс устройствата, като видите просяк и бедняк в администрацията, който си брои стотинките за сигурност го смелете по комунистически протокол
Руски трол. https://мвд.рф/Toni Ivanov
Рейтинг: 442 НеутралноСамо с поставяне на колани в автобусите проблема няма да се реши. Трябва да бъдат изменени автобусите конструктивно да бъдат усилени с допълнителни ребра като състезателните автомовили и при удар или падане да не могат лесно да се смачкват тенекиите им. Тази госпожа донякъде е права. Не винаги коланите помагат.
Diego
Рейтинг: 392 НеутралноДо коментар [#26] от "inn":
"Жить стало лучше, жить стало веселее" Й. В. Сталин :-)Убива мизерията, простотията и глупостта. Сигурността струва пари, да! Но всъщност, може и да спестява мноого разходи по възстановяване на щетите. Може и даже да носи печалба. Аз моето дете няма да го пратя в автобус без колан. Както едно време автобусите носеха горд надпис "климатик", така и надписът "колани" ще им докара повече пътници.
Plamen Shopov
Рейтинг: 452 НеутралноА ако пътуваш обесен 7-8 часа в нагъчкан до горе автобус,или на дестинации,Германия,Испания,Франция!?Пътувал и знам какъв чанч е!
Playncooler
Рейтинг: 225 Неутрално"Безразборно" слагане на коланите!?! 😀 Щяло да стане по-опасно с колан?!! Чудно ми е от къде ги намират такива прости, да ръсят глупости?
Plamen Shopov
Рейтинг: 452 НеутралноКраш тестове,на падане в пропаст,преобръщане/на автобус/ или в река има ли!?Аз поне не зная такива!
Roni
Рейтинг: 388 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "Toni Ivanov":
Ти прочете ли първото изречение в статията?
"Безразборното слагане на колани на автобусите няма да доведе до нищо добро, а може да застраши повече живота на хората."
И как го разбра написаното? Че коланите не винаги помагат? Което е доста по различно от категоричното твърдение на тази п@тк@ "че те ще застрашят повече животи"?!? ....OF
rainbou1
Рейтинг: 1471 Неутрално[quote#32:"Plamen Shopov"][/quote]
Вижте какво - правилата са ясни - пътува се с колан. Като не искате, си взимате рент-а-кар или самолет или не пътувате.
Plamen Shopov
Рейтинг: 452 НеутралноД не би пък да ги слагахме?Ей така си висяха
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1765 Неутралноайде стига простотии.Коланите са полезни и ще станат задължителни.Вярно има малка вероятност ако се запали автобуса и да изгориш,но това се отнася и за колите.А там коланите са задължителни от години.Ще поврякат малко автобусаджиите ,за да могат да вдигнат после цените на билетите.Това е всичко-ще има колани и ще си ги слагаме.
Plamen Shopov
Рейтинг: 452 НеутралноВ случая до Своге,главната причина е пътят а не коланите!Вместо да оправят пътищата и да ги обезопасят както трябва,каквито ще колани да сложат,все тая!
Toni Ivanov
Рейтинг: 442 НеутралноТака и така ще се изменя закона предлагам в автобусите освен колани да се слагат и предпазни каски на главите,така ще бъдем в пълна безопасност. Като сравняваме автобусите с леките коли,защо да не ги сравняваме и с моторите...
mop36557620
Рейтинг: 296 НеутралноНяма добра инициатива дори за здравето и живота на хората, която да не осерете с тъпи коментари.
Коланите са спасили повече животи, отколкото са погубили.
В Своге нямаше да има умрели, ако бяха с колани.
jmf29537805
Рейтинг: 619 НеутралноНа мен пък дерт ми са полицаите, и те карат без колани.
mop36557620
Рейтинг: 296 НеутралноДо коментар [#39] от "Plamen Shopov":
Пламенчо, а като е виновен пътя, което е пълна глупост, щото път не носи наказателна отговорност и вина, защо хиляди ППС не паднаха в пропаста, а само автобуса ?!
Пътя е виновен, нали ;)
Шофьора е невинен дебил.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 279 НеутралноМен нещо друго ми изглежда странно - при 60% средно за ЕС, у нас 97% от катастрофите ставали по вина на шофьорите.
http://www.uab.org/97-от-катастрофите-у-нас-са-по-вина-на-шоф/
Тия данни как да ги тълкуваме? Нашите пътища са 13 пъти по-добри от германските,
нашите автомобили са 13 пъти по-добри и изправни от германските...? Вероятно не...
Не сме ли в другата крайност - да прехвърляме цялата вина върху себе си, а другите фактори за безопасност да ги пренебрегваме...
Angel Dobrev
Рейтинг: 605 ЛюбопитноБоко /Тиквоний!/ нали все се пише М А Ч О, но защо съвеитниците му не му припомнят, че н я к о г а глобата "с фиш" беше само!!! 20 / двадесет!!! / лева и НЕ СЕ ОБЖАЛВАШЕ, т.е. плащаш я като ... поп и толькозззз. Та нека и сега водач на лично МПС или пътник в а в т о б у с да знае, че ще плати пак глоба с фиш - 50 / п е т д е с е т!!! / лева, без право наобжалване , ами не само колан ще си закопчае, ами и колана на панталона ще закачи за предната облегалка, ОТИ ПРИ САКАТЛЪК ще остане жив и здрав... А Винету/то!/ Вождов да почне да взема хапчета за опресняване на паметта и против ... Алцхаймеррррр... или да подава оставка не само за трети път, ами и завинаги... Тъй де, тъй де / по бат Весо Парцала! /, нам ни не требе премиер с Алцхаймер и деменция......
ЙЕИ
Рейтинг: 487 НеутралноДо коментар [#10] от "tww09306483":
Че нова 52 местна Сетра струва 350 000 евра. На ден такъв автобус миниму върти 500км
Ама тия които са Варна- София правят по 1000 на денонощие.
Т.е. минимум 300000 на година. За 3 години 1 млн км.
Че то за да се изплати такъв автобус трябва по 50 ст. на км да се отчисляват за амортизации. Билета Варна-София е 28 лв(двупосочен) 70% запълняемост са 1000 лв приход и от тях няма да има 250 лв за амортизации. И не ми обяснявай колко отивали за гориво - не по-вече от 300 лв.
Айде бе ние да не сме канарчета?
Kosta Delev
Рейтинг: 916 НеутралноАми тогава да предложим да ги отменят и в ЕС, защото те явно не разполагат с тази ценна информация!?
shogun
Рейтинг: 400 НеутралноМоже пътя или шофьора да са причина за поднасянето на автобуса. Но за броя жертви липсаната на колани е основна причина. Половината трупове са били извън атобуса. Другите са се направили вътре на нищо. Вижте това видео https://www.youtube.com/watch?v=ldfgEJpIgKM шофьора изхръча през прозореца защото е без колан
boevbisser
Рейтинг: 2896 НеутралноПриветствам решението за коланите, плюс забрана за внос на стари бусове без колан, плюс макс 6 м. гратис за слагане на колани на старите изправни возила.
Да видим дали правителството ще съумее да го прокара, тук всеки глас против в парламента поне за мен е ясно като какъв може да бъде окачествен.
tulup
Рейтинг: 1587 НеутралноМного ми е интересно такива дребни душици като тази госпожа никога ли не пътуват с автобус? Техните роднини и приятели?
Не ме търсете преди обядКотаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 279 НеутралноСофия-Варна е 900 км, отиване и връщане, ако билета двупосочен е 28 лв. както твърдите и трябва да се отчисляват по 0.5 лв на километър, то сметката само за гориво е 900х24/100х2.3 лв=497 лв гориво + 450 лв за амортизационни изчисления + застраховката на пътниците включена в билета + възнаграждение за шофьора...
Разходите излизат повече от приходите, които според вас са 1000 лв.
Тоест, човекът на който репликирате е прав и ако вземе нов автобус, той няма как да се изплати при тия цени на билетите.
Артър Дент
Рейтинг: 445 НеутралноТези, които са против коланите в автобуса, могат да ползват кола или самолет. Само че и там са задължителни.Чудно ми е как може в наше време да съществува толкова архаично мислене и толкова измислени доводи за бабки, дето не могат да се откопчеят или пътувания до Еврояа. То пък и кой е толкова луд да взема автобус до Германия, например, при тези ниски цени на самолетните билети?
Таралеж
Рейтинг: 2607 НеутралноАко за някой печалбата е по-важна от човешки живот, този някой няма право да прави бизнес.
Свинчуга
Рейтинг: 1944 НеутралноЮнион-Ивкони не са съгласни.
Обичам да грухтя и плюскам.citoyen
Рейтинг: 1284 НеутралноТо бива, бива говорене на глупости но това надминава всякакъв предел. Домораслите браншови специалисти са решили да опровергаят европейската и американската система за краш-тестове. Готови са да донесат вода от девет кладенеца само тяхната да я бъде! Всичко може да бъде направено но нали трябва да се вложат все пак някакви средстава а това всячески се стремят да бъде избегнато.
Емо
Рейтинг: 521 НеутралноТази лелка да гледа това: https://indianexpress.com/article/trending/viral-videos-trending/watch-china-bus-rollsover-but-seat-belts-save-the-day-4888761/ и след това да си помисли колко щяха да бъдат жертвите, ако нямаше колани.
Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.Petia Nikolova
Рейтинг: 360 НеутралноСя пък,гуспуджа,кво значи "безразборно слагане на колани"? При евентуално обръщане на автобус и възпламеняване, не ще излезете от него със скоростта на светлината,дори и да сте без колан. Но колана ще спаси хората при различна ситуация.
lry46536968
Рейтинг: 8 ЛюбопитноПитам се тия от тая органвация сигорно смятат харата са тъпи. По-малоумен аргумент не можаха ли да измислят.
georgi_ww
Рейтинг: 817 ВеселоДо коментар [#18] от "dnevnikar":
Ами да! Колко му е да се сложи колан - бормашина, свредло, нитачката и хайде на пътя 😎
Дедов'та Колюуа Унукя!
Рейтинг: 334 РазстроеноТочно там, накъдето биеш- ще има много работа... БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
Дедов'та Колюуа Унукя!
Рейтинг: 334 НеутралноМи какво правимЕ- като начало- да спрем да крещим, и да попишем и с малки букви ли? БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
Дедов'та Колюуа Унукя!
Рейтинг: 334 Неутрално[quote#32:"Plamen Shopov"][/quote]
БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!Дебилно би било да се твърди, че коланите са предназначени за повишаване на комфорта.
Plamen Shopov
Рейтинг: 452 НеутралноНикъде,не съм видял сложени колани в автобус!!Дори и на западни автобуси на дълги дестинации!Абсолютно!При пътуване,с лек автомобил,спираш където ти е кеф и за квото и да е!На дълги разстояния е изключително неудобно,да стоиш като мумия ,щото не можеш да мръднеш.Законите са да слагаш колан и на задната седалка автомобила ама ме съмнява да го правиш!
Дедов'та Колюуа Унукя!
Рейтинг: 334 РазстроеноСамо последната опция е валидна.
В рент-а-кар пак трябва да си с колан. В самолет- по правило- катомсе вдигне горе и се успокои- е допустимо да го разкопчаеш, но флай- атендънтите в началото на полета препоръчват да си с колан през цялото време... А при излитане и кацане минават и проверяват всеки пътник- ако е без колан, и се прави, че спи- те се правят, че го будят- докато си сложи колана... Такива работи...
В нищожен процент от случаите- и коланите, и въздушните възглавници- могат да навредят, вместо да помогнат. Това е като... като пчелния мед, да речем. Всички казват, че е полезен. Да де, ама ако 0,5% от хората са алергични към меда- може да ги убие. Ма никой не си взема думите обратно- човечеството продължава да твърди, че медът е полезен.
В цял свят твърдят, че коланите спасяват. Само в България се намери някаква женица- да твърди, че щели да отнемат животи.
За капак на всичко- "на книга"- всички в този злополучен автобус са били длъжни да са с колани (такива е имало). Един Бог знае колко от тях са били закопчани...
Имаше един виц- българин- на покрив на горяща сграда. Пожарникарите му опънаки едно голямо платнище (като трамплин), и му крещят- скачай тук, бе! Скачай тук!
Нашият им извикал- Бе вие ли ще ми кажете къде да скачам бе, кви сте вие...
И скочил от другата страна на сградата.
Тук е така.
При някои нации- всичко се получава "со кротце и со благо". При други- ако някога изобщомсе получи- е винаги "со кьотек". БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
Рейтинг: 1611 НеутралноВ хеликоптерите за превоз на пътници по море коланите се отключват много лесно с едно завъртане
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...Дедов'та Колюуа Унукя!
Рейтинг: 334 НеутралноПри нас пък имаме проблем със "заключването", ма не по технически причини.
А отключването не ни касае- то е за балъците, дето си слагат колани...
Сарказъм, бе. Последното- за най- захлюпените... БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
potrebitelll
Рейтинг: 823 НеутралноТая идиотка какво си представя, че ще се случи с пътниците, които са без колан, когато автобуса се обърне по таван? То бива да си тъпигьоз, бива, ама ...
не мога да коментирам, без да обиждамsen
Рейтинг: 10 НеутралноГлавната причина е шофьорска грешка. Пътувал съм с такива групи, по много по- опасни и лоши пътища. Хората не се съобразяват и отвличат вниманието му по различни поводи. Според признанията на една от пътничките, настроението е било приповдигнато. Всички се познавали, Със сигурност са се черпели, майтапи, вицове. Шофьорът може също да се е включвал.
Когато аз пътувах, шофьорът дори разказа виц по микорофона. sen
potrebitelll
Рейтинг: 823 НеутралноДо коментар [#68] от "sen":
не мога да коментирам, без да обиждамКакво значение има за загиналите, че шофьорът е допуснал грешка? Грешката е станала, въпросът е ако имаше колани и хората ги бяха сложили, по-малко ли щяха да са жертвите. Според опита, който имам - да. То и самолети падат поради грешка на пилота, а коланът едва ли ще те спаси, но аз винаги съм закопчан с него и смятам, че с него има малко повече шансове за оцеляване. А че има катастрофи, при които никой не може да оцелее, има, но когато са наложени от практиката предпазни средства, редно е и тях да ги има и да се ползват.
Lou
Рейтинг: 1536 НеутралноИзречението: "Коланите в автобусите могат да убиват" ми звучи като: "Водата е опасна и от нея можете да се удавите, затова не я пийте, а вместо това си налейте ракия". Някои хора действително трябва да се прегледат в здравните заведения за психична помощ.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Автомобилните превозвачи вече години наред протакат и разпъват локуми, че да не въведат задължителните колани. То не бяха извинения, ама в старите автобуси няма колани, ама те пътниците не желаят да ги слагат, ама не можем да накараме на сила, ама не можем да ги контролираме... Рев на умряло. А истината е само една - заради пустия келепир. И защото не желаят да дават пари за смяна на седалки или за нови автобуси. И в резултат за 3 големи катастрофи имаме 35 загинали и десетки тежко ранени и с трайни увреждания. Властите десет години отлагат да наложат коланите, за да задоволят лобистките си интереси на своите партийни членове и бизнес партньори дарители на избори.
Решението е само едно - задължителни колани за всички 40 пътника в автобуса през целия маршрут. На таблото на шофьора да има сигнализация, когато някой колан не е сложен. Ако има такъв, автобусът да спира и да не тръгва до поставянето на колана плюс сигнализиране на МВР за глобяване на пътника.
Навсякъде в Западна Европа коланът е АБСОЛЮТНО задължителен. Няма "ама, такова, не искам, кой ми казва..." Само Ганьо Балкански се прави на недочул и недоразбрал. Не съм чул досега нито един западен превозвач за е фалирал, защото е сложил задължителни колани в автобусите си. Нито един. Само нашите Ганьовци твърдят, че щяло да има фалити в бранша. Също както при забраната за пушене в заведенията - имаше протести на ресторантьори, че щяло да има масови фалити, съкращения на персонал. Да, ама не. Ядец - нито масови фалити, нито съкращения имаше. Същото е и сега с коланите. И сега ще клекнат.
Стига рев, стига оправдания. Човешкият живот струва повече от парите и металните автобуси. Който не иска да слага колани в автобусите си - да продава бизнеса си и аривидерчи.
babyroo
Рейтинг: 279 НеутралноТипична Бокова политика:
rooПредлагат на батките с автобуси - гробници палиатив, само да монтират колани, (ако трябва и седалки). Те "риват"? Вместо да ги ЗАДЪЛЖАТ да пускат само машини след 2008? И технически проверени! Не само заради колани, а ОБЩО ЗА ПО ВИСОКА БЕЗОПАСТНОСТ!!! А чичо Столарски откровено признава, че липсват качествени водачи, и събират от кол и въже...
foxa5
Рейтинг: 545 НеутралноДа ама като го закопчееш няма мърдане, не е като при самолета. 😀
Georgi Popov
Рейтинг: 279 ЛюбопитноПо-горе един умник питаше кой ще откопчае колана на една баба при катастрофа - ами онзи, който ще откопчае бабата ако тя пътува със самолет или на задната седалка на лека кола с колани.
Petleshev
Рейтинг: 2739 НеутралноДо коментар [#46] от "ЙЕИ":
Бивш tww09306483.Ами, купи си две Сетри и скачай в бизнеса....! С такива калкулации, няма начин да не преуспееш. :)))
canuck99
Рейтинг: 754 НеутралноАко проблемът е в коланите, питам се защо в чужбина в междуградските автобуси няма колани? Не говоря за колите и микробусите.
Mai-ski_17.
Рейтинг: 225 ВеселоДо коментар [#75] от "canuck99":
Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.Защото пътищата са качествени. Там не се икономисва от качеството и асфалта не става за ядене.
JFK
Рейтинг: 8 НеутралноТова с коланите е доста тъпа идея. Шанс да се спазва - минимален. Може би е важно при поредните жертви да се посочи, че са нямали колани и все едно сами са си виновни.
много станаА никой досега дума не отвори да се задължат всички междуградски автобуси да имат качествени видеорегистратори снимащи в двете посоки с вграден GPS (да се вижда скоростта по всяко време). При предната катастрофа, която уж стана, защото кола бутнала автобуса и го обърнала щеше да е доста полезен един видеозапис. Ако се записва и звука ще е още по-добре, но там ще писнат за човешки права и незаконни записи. Пишат го в закона и оправят нещата.
malart
Рейтинг: 645 НеутралноПак Ганьо разказва мъдрости. Из цял ЕС се поставят колани в автобусите. Само на Ганьо са му опасни
malart.blog.bgPlamen Shopov
Рейтинг: 452 Неутрално,,Пламенчо,,,гони 60-така и е видял и две и двеста!Със близо 40 годишен професионален стаж зад волана!Иструктоктори ,нагледно показаха,как в завоя се влиза опасно,дори и с 40км в час!!??Показаха и хората,които живеят там,колко пъти са сигнализирали именно за този участък!Лесно може да се обеси водача или да се нарича дебил!Но,фактите са други!
Plamen Shopov
Рейтинг: 452 НеутралноСигурен ли си че ги слагат?
Plamen Shopov
Рейтинг: 452 НеутралноДо коментар [#70] от "Lou":
Нещо си гледал филм за извънземни!Сигнализации,камери,бесене с колани!Па в Европа итн....хе хе
nehaen
Рейтинг: 324 ЛюбопитноДа се монтират колани там където не са монтирани фабрибчно е все едно да се напикаеш в папмперс. Пак си напикан ама ти е сухо, но в случая памперса са пътниците а пикаещите - тех ги знаем всички