Wizz Аir спира да лети между София и Варна от края на октомври

Wizz Аir спира да лети между София и Варна от края на октомври

© Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт



Нискобюджетната компания "Уизер" (Wizz Аir) преустановява от полетите между София и Варна от 27 октомври. Новината беше потвърдена както от авиокомпанията, така и от дружеството "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", концесионер на летищата във Варна и Бургас.


"Уизер" летя по линията София - Варна до 2010 г., след което прекрати полетите, за да ги възстанови отново през март 2017 г.


"Ние непрекъснато следим заетостта на маршрутите си и ако е необходимо, разпределяме определени капацитети по други, по-популярни линии", гласи отговорът, който от компанията дадоха на въпроса каква е причината за прекратяването на летателната им програма от София до Северното Черноморие.




Макар че информацията за прекратяването на полетите дойде изненадващо, от варненското летище отговориха, че "още през юли т.г. "Уизер" публично са комуникирали, че оптимизират графика си за София и Варна през зимния сезон". Пак тогава от нискобюджетния авиопревозвач са информирали концесионера на Летище Варна, че временно, отново за зимния сезон, ще бъдат преустановени полетите от Варна до Милано Бергамо и Тел Авив. Тези полети ще бъдат изпълнявани само през лято.


Алтернативите


До момента "Уизер" обслужваше линията София – Варна с един полет дневно и така отиване и връщане в един и същ ден беше невъзможно, но при купуване на двупосочен билет с ранна резервация цената на полета започваше от 70 лв. (по 34.99 лв. в едната посока). На тази цена могат да бъдат купени в момента и билетите за последните полети на авиокомпанията в края на октомври.


При липсата на бърза пътна връзка между София и Варна, амортизирания и бавен жп транспорт и седемчасовото пътуване с автобус, макар и на цена от около 50 лв. в двете посоки, полетите на "Уизер" бяха без алтернатива като съотношение цена, качество и скорост на придвижването. От края на октомври обаче те спират, а към момента идея за възобновяването им за следващия летен сезон няма.


Три възможности


Според отговора на въпроси, които "Дневник" изпрати до "Уизер", "обичайната практика на авиокомпанията е автоматично да информира всички засегнати пътници чрез персонализиран имейл за настъпилите промени и техните възможности". Така, въпреки, че официално съобщение за прекратяване на полетите и до този момент не е публикувано на официалната страница на компанията в интернет, пътниците с резервации, засегнати от промяната, са уведомени, че имат три възможности. Те са да изберат алтернативен полет от графика на "Уизер", да им бъде изцяло възстановена платената сума или да получат 120% от първоначалната платената тарифа в своя WIZZ акаунт, които ще използват за бъдещи резервации.


Конкурентът


Освен "Уизер" между София и Варна в момента с три полета дневно лети и националният превозвач "България ер" - дружество от групата "Химимпорт". Цените, които авиокомпанията предлага през сайта си за пътуване през последната седмица на октомври, започват от 56 лв. при включен само един ръчен багаж. Същите цени "България ер" запазва и за месеците ноември и декември, когато вече ще е без конкуренция.


По данни на "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" - смесено дружество между германската Fraport и групата "Химимпорт", през м.г. двата авиопревозвача са превозили между София и Варна над 249 хил. пристигащи и заминаващи пътници. Само от януари до август т.г. в двете посоки по същия маршрут са летели над 195 хил. пътници.


От "Уизер" информираха, че капацитетът им за тези полети през 2017 г. е бил близо 103 хил. места, докато от януари до август 2018 г. той е намалял до около 86 хил. места. Броят на превозените пътници и коефициентът на натоварване обаче остава поверителна информация на компанията.


Големите надежди


В средата на лятото м.г. "Уизер" откри втората си база у нас във Варна, като обяви, че ще обслужва 8 целогодишни дестинации със самолета Airbus А320, базиран там. "Направената от нас инвестиция възлиза на над 99 млн. долара, каза тогава каза Оуен Джонс, корпоративен директор на унгарския превозвач. Общо 333 хил. места в нашите самолети са вече в продажба, като планираме още през следващата година растеж от 11%". Обявените в средата на м.г. полети бяха да Ларнака, Дортмунд, Айндховен, Лондон, Милано, Тел Авив, Мюнхен, както и до Летище София. Днес обаче от компанията потвърдиха, че заедно с последния ще бъдат преустановени и полетите до Милано (Бергамо) и Тел Авив.


Една пропаднала идея


В края на януари 2017 г. дружеството "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" предложи да бъде учреден регионален фонд за развитие на въздушните връзки от и до летище Варна по подобие на този, който преди време функционираше в Пловдив. Неговата цел беше да удължи летния сезон и да осигури туристически поток в региона и извън сезона.


Според предварителните разчети, направени от "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", само една нова целогодишна въздушна линия до Варна би довела по Северното Черноморие около 60 хил. пътници годишно. Финансовата подкрепа, необходима за 4 полета седмично в продължение на една година, трябваше да е в рамките на 150 – 200 хил. евро. Това означава, че ако трите морски общини – Варна, Балчик и Каварна, отделяха по 20% от приходите си от туристическия данък, акумулираните средства за една година щяха да са около 500 хил. евро, достатъчни за "дотирането" на 3-4 нови въздушни линии.


Фондът трябваше да осигури финансова подкрепа за поддържането именно на редовни въздушни линии от и до летище Варна извън активния летен сезон – от 1 октомври до 31 май, като този до София, който в момента авиокомпанията закрива поради нерентабилност.


Писмо с такова съдържание беше изпратено до кмета на Варна Иван Портних и председателя на общинския съвет в града Тодор Балабанов. То трябваше да бъде разгледано от общинския съвет в града, но това така и не се случи. Същите писма бяха изпратени и до кметовете на Балчик и Каварна, но и там резултатът беше същият. На въпроси на "Капитал" от двете общини отговориха, че не са предприели нищо по предложението, тъй като е нямало реакция от страна на Варна - водещата община в района.

Ключови думи към статията:

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Тимаджиите успяха да изритат Wizz Air

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  2. 2 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 489 Разстроено

    Може би, общин(ар)ите предпочитат да няма конкуренция на България Еър...

  3. 3 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Дали им е готино сега на всички, които се натискаха за концесия на летище София на същите тези ТИМ

  4. 4 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 916 Неутрално

    Интересно, летището на Варна е на ТИМ, авиокомпанията също. КЗК нещо. То така някак не е много редно. А полетът е кратък и разликата в цената си натежава, защото за 50 минути няма значение чак толкова обслужването.

  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2424 Неутрално

    Не мисля, че ТИМ имат нещо общо в случая. Явно дестинацията е нерентабилна за Уиз през зимата. Дано я пуснат пак напролет.

  6. 6 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    Неприятна новина, явно не е финансово изгодно, иначе щяха да продължават.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  7. 7 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#1] от "Darcas":

    Не съм много съгласен. Уиз Ер винаги са били много евтини и цените почти никога не надвишаваха 100лв в двете посоки. Но самата истина е че, Уиз сега се концентрита върху други по-богати пазари какъвто е австрийският както и базата в Лутън край Лондон.
    Същото важи и за Атина. В момента билетите с Райън са винаги около 35€ средна цена за двупосочен билет.
    За съжаление все още оставаме малък и по-беден пазар.

  8. 8 Профил на riazor_bg
    riazor_bg
    Рейтинг: 278 Неутрално

    Летях няколко пъти с тях и бяха на 70% пълни за смешни пари насред сезона. Със сигурност има дни, в които са фул, но голяма част от печалбата на такива авиокомпании се формират от допълнителните продажни на багаж и на услуги на борда. За 30 мин полет ясно, че не видях някой да си купи нещо...

    Плюс, че в момента правят експанзия в Западна Европа (Виена и Лутън), та и стратегически, и финансово им е по-рационално да си пратят/използват самолета другаде. Жалко. Сега мутрите 100% ще увеличат цените, монополчето е сладко за всяка фирма.

    А ТИМер колкото и смешна компания да е (сравнена дори с превозвачите от региона, например Хърватска и Сърбия), не мисля, че има пръст в това. Ако имаше, нямаше да почнат да летят отново.

  9. 9 Профил на riazor_bg
    riazor_bg
    Рейтинг: 278 Неутрално

    Директорът на УИЗ още преди няколко месеца каза, че такива кратки полети са с много ниска рентабилност. Мисля, че беше питал, дали има шанс да пуснат Бургас...
    Та дори УИЗ не са благотворително дружество :Д

    От друга страна тогава каза, че имат интерес към Пловдив, да видим дали ще има раздвижване там..

  10. 10 Профил на r3tro
    r3tro
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Въпросните билети по 35 лв са в малките часове - тоест удобен транспорт до летището няма и пак трябва да разчиташ на бакшишите. Отделно не са много удобни ако искаш да си свършиш някаква работа и да се прибереш. Полетите им по нормално време бяха по-скъпи с около 80 лв от на България еър, което ми се виждаше странно. Жалко все пак, че спират полетите. Сега съм сигурен, че България еър ще си надуят цените.

  11. 11 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2035 Весело

    И сега какво? Варна-София с ТИМеър ще е по-скъпо от Варна - Букурещ-София с Уиз или Райън.....

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  12. 12 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 676 Неутрално

    "полетите на "Уизер" бяха без алтернатива като съотношение цена, качество и скорост на придвижването."

    Полетите на България Еър, поне досега, бяха на точно същите цени... така че алтернатива имаше.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10172 Неутрално

    Жалко. Беше добра връзка София - Варна

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 975 Разстроено
  15. 15 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    Интересно, летището на Варна е на ТИМ, авиокомпанията също. КЗК нещо. То така някак не е много редно. А полетът е кратък и разликата в цената си натежава, защото за 50 минути няма значение чак толкова обслужването.
    —цитат от коментар 4 на victortrt


    Не че нещо ама на тази линия в БГ еър няма никакво обслужване ако не броим малкото шоколадче което раздават.

  16. 16 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Уплашили са че Бобо ще построи много бързо и хубаво Хемус...

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  17. 17 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 828 Весело

    "Уизер" публично са комуникирали, че оптимизират графика си по локациите"
    Колко европейско, а?
    И колко е селско да кажеш просто "Нема фъркаме до Варна".

  18. 18 Профил на zaza
    zaza
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Минималната цена преди да дойдат уиз Еър беше над 100лв. Те свалиха цената на полетите София-Варна и бяха избутани в такъв часови диапазон - винаги точно след тим Еър и преди последното метро. Веднъж скапания самолет на ТИМ закъсня с 2 часа и в 3 часа трябваше да обикалям половин София с такси, вместо с метрото. Дано да се върнат преди лятото.

    Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!
  19. 19 Профил на Chung Kuo
    Chung Kuo
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Мразя ТИМ....но от Уизеър по-големи боклуци няма. Номера с бордните карти и времето за чек-ин (за който иначе ви вземат още 70 евро - честито!), смяна на гейтове, че и терминали в последната минута, изцеждането на всяка стотинка за услуги от типа на "избор на място", което въобще не е услуга, неуслужливите и непотребни служители, които ще ви излъжат за всичко - от таксите за багажа, до на кой терминал ви е полета. Благодаря, но предпочитам да летя с ТИМ - въпреки сухия сандвич/кроасан за храна, всичко останало поне е нормално. Цената наистина е същата. Да не говорим, че Уиз със сигурност ще ви натоварят сериозно отгоре, с неочаквани такси за глупости.

  20. 20 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1887 Неутрално

    Като качество Уиз не може да се мери с България Еър, а като вземем предвид, че билетите им често бяха по-скъпи, логично развитие.

  21. 21 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Не виждам ТИМ-аджиите каква далавера имат да е по-къс сезона на морето, нали всички хотели и заведения са техни, колкото по-дълъг сезона, толкова повече оборот, толкова повече кинти!

  22. 22 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#19] от "Chung Kuo":

    Летях до Варна ...август, разгара на сезона, 39 лв,с ръчен багаж.. никой не те задължава да се чекираш на летишето, онлайн е безплатно, както и запазено място... една хитрост, позлвайте Еконт да си изпратите багажа ден преди да летите :) шоколадчета не ви трябват за 40 мин, във Варна 409 автобусът е на 15 мин и пътува през целия град, чак до Златни...какво ти трябва повече...освен УизЕър
    Нямах точна дата на връщане, затова ползвах Варна-София БДж... още от гара Варна тръгна с 30 мин закъснение, в София "навакса" още 2 пъти по толкова, демек час и половина, прозорецът не се затваря, с подръчни материали го прилостваш да влиза някакъв въздух, защото вътре е 45 градуса и блясък от лъснити ромски зъби срещу теб... и цялото това удоволствие (8ч) за 25 лв

  23. 23 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2458 Неутрално

    Не излиза сметката. БГ еър са смешници. Дано фалират

  24. 24 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 147 Неутрално

    Хахахахх. Супер световна линия Софие-Варние... Няма желаещи. Бедна държава, хората се движат с каруци, за какви самолети говорите. Това не ви е цивилизовани свят...

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  25. 25 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Wizz Air е най-отвратителната авиокомпания! Седалките им са толкова малки, че нормален човек не може да седне в тях. Дори стюардесите си признаха че и те не могат да стоят на тия бебешки седалки! По-добре да фалират тия кожодери!

    Не на глобалистите и глобуса!
  26. 26 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 348 Неутрално

    При положение, че Химимпорт са от 2006 година с миноритарно участие на летищата във Варна и в Бургас, как така са изгонили Уиз и то на два пъти? Ако имаше подобни силови методи, то те нямаше да подновят линията за втори път!
    Просто по дестинацията София-Варна, трябва да има по-малки самолети. А Уиз разполагат със самолети с 180 и с 230 места и те идват големи.
    Единственото, което ме очудва, е че няма да върнат полетите през лятото. Както и от статията става ясно, са спрени още 2 други полети, но те ще бъдат върнати от април.

  27. 27 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    Срамота е, че от сф до варна няма магистрала!

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  28. 28 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 361 Неутрално

    не разбирате ли, че комсомолския "вестник" води тенденциозна война с няколко нискотарифни превозвача? Чудя се защо - получават по сто германски марки на статия от луфтханза, или просто следват комунистки заръки да се сее психоза против лесното пътуване на запад, че да си стоят всички в ткзс-то.....? Прекратили една лятна линия до следващия сезон, но пеят ли се такива песни за други превозвачи? От разградска гледна точка светът наистина е дота страшен :Д

  29. 29 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 639 Неутрално

    103,000 места означава 290 човека на ден. При един полет излиза че ползват Боинг 777 от София до Варна 😄

  30. 30 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    Ето това е истината- Варна изобщо не е добре развит икономически град, за да има достатъчно пътуващи ( по работа, за удоволствие и т.н.), което най-вероятно прави една такава въздушна линия нерентабилна. Изобщо не ми е жал за Уиз еър, защото ги недолюбвам по реда причини, но е срамно че в България не можем да изминем 500 км бързо нито с обществен, нито с личен транспорт....

  31. 31 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 348 Неутрално

    До коментар [#29] от "aussie":

    Полетите започнаха март месец 2017 година. И тези 100-хиляди места се броят и в двете посоки. Все пак един самолет излита от София, каца във Варна и след това си завършва ротацията отново в София.

  32. 32 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 348 Неутрално

    До коментар [#30] от "Orchid":

    Бг Ер ще продължат да си изпълняват по 3 полета на ден, не е като да няма желаещи да летят. Просто цените бяха много ниски и на Уиз не им е рентабилно да летят. При 35лв. на посока и повечето хора си пращат багажите по Еконт и заради краткия полет не консумират нищо.

  33. 33 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2180 Неутрално

    ако на някого му е рентабилно да пътува ,ще пътува ,явно дестинацията не е печеливша и затова няма да има самолет ,останалото е пазарна икономика ,а след като няма пътуващи ,естествено е да няма и самолет там , ако има нужда от по малък ,ще дойде друг и ще пусне ,това е логиката .

  34. 34 Профил на Chung Kuo
    Chung Kuo
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#22] от "alray":

    А ако случайно не се чекнете онлайн и то в зададеното от Уиз време,знаете ли какво ви очаква? 70 евро отгоре - е така, без нищо - за да ви издадат бордна карта. Това лято ги ползвах за последно - никога повече!

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  37. 37 Профил на boras
    boras
    Рейтинг: 266 Любопитно

    От статията става ясно, че през 2018 г. превозените пътници с Уиз са намалели с 20% а при това е увеличен пътникопотока на летище Варна. Ясно е, че сметките им не са излезли и затова закриват линията. Да не забравим, че тази цена за билет бе само при резервация доста време преди пътуването! И който е решил по спешност да ползва Уизер знае на какви цени продават билети.

  38. 38 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    В отговора на Уиз ясно е пояснено, че преустановяват временно полетите защото е необходимо да обърнат внимание на по-популярни линии. Не виждам нищо странно в това. Нито някой ги гони, нито нещо подобно. При по-слаб пътникопоток просто не им е изгодно да я поддържат и решават да прекратят тези полети през зимния сезон. Догодина с настъпване на лятото ще я пуснат отново на 100%.

  39. 39 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 314 Весело

    Хората започват да търсят и малко удобство вече, не само ниска цена. При Уиза е ниска цената ама само за билета, ако имаш допълнителен багаж плащаш повече от колкото билет при друга авиокомпания. Дори и за 30 мин. не си струва да си смачкан като в кутийка с една чантичка, която ако няма място за ръчен багаж, даже може и да не е при теб.

  40. 40 Профил на Василева
    Василева
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Трудно се поддържа вътрешна линия с тези цени извън активен туристически сезон. Ще почакаме, на пролет съм сигурна, че ще се възстанови.

  41. 41 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Статията намеква общините да субсидират нови самолетни линии. С това изобщо не съм съгласен. На първо място трябва да се удължи туристическият сезон, с това ще дойде и пътникопотокът и новите самолетни дестинации.

  42. 42 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 725 Неутрално

    Голям проблем....Дрис Еър спрели полетите.

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  43. 43 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#42] от "borko_to":

    Ти от родното си село излизаш ли на повече от 5 км?

  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3891 Неутрално

    .....Колко европейско, а?И колко е селско да кажеш просто "Нема фъркаме до Варна".
    —цитат от коментар 17 на Неизвестен Извършител

    Тъй, унгарската авиокомпания ни е виновна. нали има и българска?
    И каква ли е таксата обслужване от двете летища?

  45. 45 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Статията намеква общините да субсидират нови самолетни линии. С това изобщо не съм съгласен. На първо място трябва да се удължи туристическият сезон, с това ще дойде и пътникопотокът и новите самолетни дестинации.
    —цитат от коментар 41 на Густав


    Яйцетоооооо......
    Кокошкатаааааааа....
    Как ще удължите сезона ако няма линии?
    Със съобщение в "Черно море"?
    "Считано от днес увеличаваме....."

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  46. 46 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 567 Неутрално

    До коментар [#22] от "alray":А ако случайно не се чекнете онлайн и то в зададеното от Уиз време,знаете ли какво ви очаква? 70 евро отгоре - е така, без нищо - за да ви издадат бордна карта. Това лято ги ползвах за последно - никога повече!
    —цитат от коментар 34 на Chung Kuo


    Моля?!

    Какво всъщност значи "да ви издадат бордна карта"? Изпращат ви ПДФ файл, който можете да си го отпечатате -- това е бордната ви карта. Оттам направо на секюритито и никакви опашки на никакъв чек-ин...
    Освен това бордната карта е достъпна и в ап-а на Уиз еър, та даже не се налага и да принтите нищо..

  47. 47 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Хората започват да търсят и малко удобство вече, не само ниска цена. При Уиза е ниска цената ама само за билета, ако имаш допълнителен багаж плащаш повече от колкото билет при друга авиокомпания. Дори и за 30 мин. не си струва да си смачкан като в кутийка с една чантичка, която ако няма място за ръчен багаж, даже може и да не е при теб.
    —цитат от коментар 39 на Иво


    Истината е, че и "високобюджетните" авиокомпании вече предлагат в базовата си цена само ръчен багаж. И вече започват да предлагат и само платени храни и напитки.

    Последен пример беше пътуването ми д Бритиш Еъруейз до Лондон: Ръчен багаж, платено меню на борда - същото като нискотарифните, само че за доста повече пари. Единствено удобството на Хийтроу им е предимство..

  48. 48 Профил на riazor_bg
    riazor_bg
    Рейтинг: 278 Неутрално

    До коментар [#34] от "Chung Kuo":

    Имат си апликация, можеш да се чекнеш няколко дена преди това, без хартия и принтер. Та извинение няма. Сам си си виновен/виновна

  49. 49 Профил на riazor_bg
    riazor_bg
    Рейтинг: 278 Неутрално

    ТИМ има файда УИЗ да са във Варна, иначе ще им умрат хотелчетата и всички заведения, които държат във Варна. Та трябва да се молят на Уиз да базира втори самолет там.

  50. 50 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    Ако имахме нормални железници и магистрали, до Варна надали щеше и да се лети. Ама нямаме...

  51. 51 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#42] от "borko_to":Ти от родното си село излизаш ли на повече от 5 км?
    —цитат от коментар 43 на Компетентен


    не знам какво сензационно има в новината, че ниско тарифен превозвач спира полетите извън сезона между Варна и София. Очакваш да работят на загуба ли? В крайна сметка от бай Тошово време сезонът е максимум четири месеца. Пък с идеята общините да им плащат да летят през останалото време, мисля че дълбоко потъваме в комунизма.

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  52. 52 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3891 Неутрално

    Истината е, че сме малък пазар. И съжалявам, но за 400 км никой няма да подържа целогодишна линия, при условия че за 20 години демокрация построиха само 20 км от 450 км магистрала. И бракувани влакове!

    И 3,5 млрд лв в един гьол!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK