Пътната агенция ще назначи нови 921 служители, за да управляват тол-системата

Пътната агенция ще назначи нови 921 служители, за да управляват тол-системата

© Надежда Чипева, Капитал



В Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) да бъдат назначени нови 921 служители, които да управляват тол-системата за плащане на пътни такси по републиканските пътища. Според проект за промяна на структурата в агенцията, качен на сайта на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, ще бъде създадено ново звено - "Национално ТОЛ управление", което ще изземе основните функции на съществуващото вече "Пътни такси и разрешителни", но ще има и други задължения.


Предложението за промяна в структурата на АПИ е на министъра в оставка Николай Нанков на 31 август. Макар то да е качено за обществено обсъждане, не всички документи са публикувани на сайта, като липсват приложенията за финансовата обосновка. От частичната оценка за въздействие се вижда, че създаването на новото звено няма да има негативен ефект върху агенцията, но за издържането й ще са необходими близо 3.7 млн. лева на година.


В края на юли Министерският съвет разреши на МРРБ да си увеличи разходите със 180 млн. лева за тол-системата, като за решението нямаше обяснение. Системата се изгражда от консорциума "Капш трафик солюшънс" с водещ партньор австрийската Kapsc. Дружеството би трябвало да я изгради за своя сметка, а след това да си върне парите именно чрез таксите.




Новото звено "Национално ТОЛ управление" ще подготвя издаването на разрешителни, събиране таксите за движение на тежки и извънгабаритни превозни средства и за рекламните съоръжения в обхвата на пътя и в обслужващите зони, ще поддържа съоръженията и системите на системата.


Към нея ще бъде създаден Център за обработване на данни, в който ще се извършват всички дейности, свързани със събиране на данните за целите на пътното таксуване, изчисляване на пътните такси и тяхното събиране. Отделно се предвижда създаването на кол-център, в който да се получава информация за нередности, запитвания на ползватели на платените пътища и да бъде предоставяна информация и отговори на запитвания.


Предвижда се до края на 2018 г. да бъдат назначени до 393 служители, като поетапно през следващата година ще се назначат и останалите до 921, необходими за ефективното и безпрепятствено функциониране на тол-системата. Така общият брой на служителите в АПИ ще достигне 2432.

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 874 Гневно

    Ajde още една хранилка за партийни кадри ...

  2. 2 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    Хайде стига сте увеличавали хората дето нищо не правят, а лапат по няколко хиляди лева месечни заплати!
    Преди да назначите нови, кажете колко съкращавате от закрити служби и длъжности?!!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  3. 3 Профил на galindimov
    galindimov
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Абсурдно много хора!!
    Никаква обосновка, никаква иновация, пак постарому. Тея хора ще знаят ли английски или ще са старите пенсионери дето компютъра го включват през монитора??
    И 3.7 млн лева на година, са 300 хил на месец.. за 1000 човека щат? Освен ако не наемат любители за хоби..
    Лъжи и измами!

  4. 4 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2112 Весело

    До коментар [#2] от "traveler1":


    Хайде стига сте увеличавали хората дето нищо не правят, а лапат по няколко хиляди лева месечни заплати!Преди да назначите нови, кажете колко съкращавате от закрити служби и длъжности?!!
    —цитат от коментар 2 на traveler1


    Те ГЕРБ не са дошли на власт за да съкращават служби и длъжности!
    Б.Б. и ГЕРБ дойдоха на власт за да "бият комунистите" !
    Как ги бият може да попита някой?!?
    Ами то се вижда как, като ги уреждат
    на синекурни длъжности и резултата е постоянно повишение на данъчните натоварвания на населението та да издържа "калинки, малинки и други подобни"?

  5. 5 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1221 Любопитно

    Това ли ще е новото шефско кресло на Агаин?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  6. 6 Профил на ivan_v
    ivan_v
    Рейтинг: 333 Весело

    Я турете Лилето, тя го разбира тоя бисзнес....

  7. 7 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    Звена, комисии, правителствени организации, органи, подоргани, надоргани – и всичката тази администрация, като се случи нещо вследствие некомпетентната ѝ работа, чака Бойко (органът на органите) да се произнесе.

  8. 8 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Нова роилка на калинки се роди, алилуя!

  9. 9 Профил на Vidin_123
    Vidin_123
    Рейтинг: 275 Неутрално

    По-добре да ги пуснат да копаят тунел под Петрохан - и на ръка да работят за три години са готови

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  12. 12 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 1160 Весело

    До коментар [#7] от "Fiji":

    Държавна Агенция "Електронно управление". Има. Без майтап.

  13. 13 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Още 1000 твърди избирстели минимум, да не бройм и техните близки дето могат пък да замажат някое друго местенце.... Не остана опозиция в общините и сяка държавна институция, много добър план, сичко е герб, няма мърдане, бетонирани са поне още 5 6 мандата

  14. 14 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 566 Неутрално

    921 човека ще са поне 20 милиона разход на година.

  15. 15 Профил на rat
    rat
    Рейтинг: 478 Гневно
  16. 16 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 776 Неутрално

    още 1000 лежачи на наш гръб. скоро време май всички ще станат държавни служители. население не остана обаче държавната администрация расте. уж новите технологии замествали хората. ала бала. сега ще плащаме поне два пъти повече веднъж за поддръжка, заплати, бонуси.... . 3,7 мил тези и на минимална заплата да са пак няма да стигнат за толкова народ или остатъка ще е кои колко си докара допълнително :)

  17. 17 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Нищо не се разбира от тази статия...
    Нали уж Капш инвестира и управлява системата за да си върне инвестицията?
    Или Капш инвестира а АПИ ще управлява и ще отчита процент на Капш?
    Или АПИ инвестира и управлява, а Капш е само изпълнител на проекта?

    Умен и красив жълтопаветник.
  18. 18 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 902 Весело

    ТОЛосъбирачи демек.....:-) !

  19. 19 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    До коментар [#16] от "ck2013":

    Прочетох Вашият пост и се отказах да добавям каквото и да било. Изглежда ми кратко и изчерпателно.

  20. 20 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 168 Неутрално

    Тц, тц... страхотно управление! 921 дъбили ще се хранят ей така, лесничко... Позор!
    Цялата политическа класа е позор, срам. Ама и ние сме същите май..

  21. 21 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1205 Разстроено

    къде се подават документи, директно в централата на ГРАБ/ителите/ или може и при обидените идиоти

    Тиква под наем.
  22. 22 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 952 Неутрално

    При почти 1000 човечЕта, тази ТОЛ-система ще да е като едно време в киното - един чичко къса билетите на входа. .... Електронно каквооо ?!?!?!

  23. 23 Профил на TzZar
    TzZar
    Рейтинг: 1205 Неутрално

    До коментар [#15] от "rat":
    Паривзети

    Тиква под наем.
  24. 24 Профил на xqv31309910
    xqv31309910
    Рейтинг: 882 Неутрално

    338,08 лева средно на месец. Това показва калкулатора. Опашата лъжа герберска!

    100% антикомунист, ненавиждам ГЕРБ и ще си остана парламентарно непредставен. 100% ЗА БЕЛЕНЕ. Инженер-енегретик.
  25. 25 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 622 Неутрално

    В България на практика безработица няма.
    От къде ще намерят 1000 човека ЗА РАБОТА?

  26. 26 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    За управлението на системата не са необходими толкова хора. Тол системата трябва да се направи "Изипас". Колите само преминават и който има изипас системата си дръпва парите от сметката му,а тези които нямат изипас камерите ги снимат и по номерата на колите им пращат писма да си платят преминаването. Който не си плати го спират от движение,докато си плати сметката. Така е в Ню Йорк и вече няма касиери на тол системите. Така се намалява персонала,толсистемата се самоиздържа и носи печалба. Друго само е за увеличаване електората на Герб и заобикаляне закона за купуване на гласове. Ако така я карат скоро на Герб ще им е необходим нов заем,но балона не може да се надува безкрайно и един ден като се спука ще стане страшно.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  28. 28 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 637 Неутрално

    921 служители? Тези ще местят бариерите на ръка ли, че са толкова много - по 7 служителя на всеки вход в тол системата. Поредното гърбаво безумие.

  29. 29 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 686 Неутрално

    1000 лева заплата. 1000 лева други плащания. Откарване и закарване на работа - на всеки пункт са по няколко души на 3 смени. Работно облекло - зимно и лятно. Ток, вода, отопление, мобилни телефони, интернет... Сигурно има и още. За почти 1000 човека и десетки превозни средства разходът прилича да гони едни 100 млн. лв. на година. Нещо започва да ни излиза много скъпичка таз тол система.

  30. 30 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Огромен човешки ресурс е това. Само потвърждава анализа на Илиян Василев за тол системата като икономически неоправдана.
    http://bulgariaanalytica.org/en/2018/08/05/toll-system-the-new-grand-slam-design/

    Ще цитирам ключовия въпрос от анализа тук:
    Second, one must apprehend the lack of basic logic in assuming that while it is difficult to control the heavy truck traffic and collect the due at the roughly 15 border checkpoints, it will be easier to do the same at more than 500 of them!? Add to this that the operational costs for the toll system are enormous, both fixed and variable, direct and indirect.

    Наистина, защо не контролираме транзитния товарен трафик на 15 гкпп-та а трябва да правим огромни вложения за да има много повече входно изходни точки които изискват и 900 служители?

  31. 31 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 2062 Неутрално
  32. 32 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 895 Весело

    Я турете Лилето, тя го разбира тоя бисзнес....
    —цитат от коментар 6 на ivan_v


    Как така Лилето. Тя такова унизително понижение няма да преглътне.

  33. 33 Профил на Димитър Нанев
    Димитър Нанев
    Рейтинг: 427 Гневно

    Излиза по-евтино да пуснем всички free, защото издръжката на тези 1000 лемура ще надхвърля събраното от тол такси! И ако Капш ще си избиват инвестицията от оперирането на тол-системата, защо оперативната издръжката да е за сметката на държавата? Пак приватизираме приходите и споделяме разходите!!!
    А, иначе, 921 семейства сигурни избиратели са това, пък данъкоплатците ... кучета ги яли! Гарантирано от ГЕРБ!

  34. 34 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8835 Неутрално

    Че то при толкова народ няма нужда от Тол система. Ще ги разставим по магистралите и да събират таксите.

  35. 35 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2310 Гневно

    921 служители!!!
    Вземете ги от контольорите в градския транспорт. Самозабравиха се!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  36. 36 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 479 Любопитно

    Любопитен съм относно предложението - има ли опция самата агенция да се позиционира в град различен от София?
    Питам, понеже би било чудесно да поработим по въпроса с презаселяването на София.

    Ако са лемури на държавна хранилка и така или иначе ще ги издържаме - поне да си живеят добре. Все пак с 1000 лева чиста заплата в прованса ще си живеят чудесно тези семейства, а с 1000 лева в София - хем ще мизерстват, хем ще товарят ненужно така или иначе липсващата инфраструктура, хем ще допринасят към абсурдно високите цени за покупка/наем на НИ.

    Лично аз - не виждам минуса тези агенции да са разпръснати по областните градове + по едно скромно офисче с 20-тина души в София.

  37. 37 Профил на snk22555877
    snk22555877
    Рейтинг: 378 Неутрално
  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  39. 39 Профил на snk22555877
    snk22555877
    Рейтинг: 378 Неутрално

    За Юръп незнам как е но в Щатите разкараха всички черняци които събираха центовете по будките. Имат си хората стикери на колите, вързани с кредитна карта, колата минава сканира се стикера, кинтите се взимат от карта и това е. Бързо и лесно.

    Сега в бг ще има масови опашки да събират тола некви полузаспали лелки които ги мързи да дишат. Но така се създава заетост. Раздуване на държавната администрация и гарантиране на гласове по изборите.

  40. 40 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#24] от "xqv31309910": Тези ще взимат поне по 1000 кинта чисто......Сметай само за заплатки ще 17-18 милиона ....плюс още два пъти по толкова за издръжка, а бе легнат някъде с 60-70 милиона бюджетец...... Пей сърце !

  41. 41 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 881 Неутрално

    ШАЙКАТА СЕ РАЗРАСТВА В ГЕОМЕТРИЧНА ПРОГРЕСИЯ , ИДЕАЛА НА МУТРАТА Е ДА ЗАСТАНЕ ДО ПЪТЯ ДА ТУРИ ЕДНА БАРИЕРА И ДА РЕКЕТИРА БАЛЪЦИТЕ ЗА ДА МУ ПЛАЩАТ ЗА ДА ПРЕМИНАТ

  42. 42 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 680 Разстроено

    Това не е за вярване ! ! !

    В Германия с 10 пъти по-високи заплати магистралите са безплатни ! ! !

  43. 43 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2756 Неутрално

    Ама стига с тия половинчати опити за превръщане на българина в крепостен селянин/роб. Най-добре да изкопаете по един ров около всяко гето, наречено български град. Или да заключите решетките на килиите наречени апартаменти.

  44. 44 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 1160 Любопитно

    До коментар [#36] от "realismisthename":

    "Любопитен съм относно предложението - има ли опция самата агенция да се позиционира в град различен от София?
    Питам, понеже би било чудесно да поработим по въпроса с презаселяването на София."
    А! Вярно бе! Тез, гербарите, нали пробваха да пращат министерства в Пловдив и Варна? с тази идея какво стана? Или само милионите за проучване и консултантски ги няма?

  45. 45 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Скритата безработица трябва да се подкрепя.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK