Преоборудване на стар автобус с колани струва около 2 хил. лв., смятат експерти

Владимир Тодоров

© Георги Кожухаров

Владимир Тодоров



Преоборудване на стар автобус с колани струва около 2 хил. лв. Ако коланите се използват при инцидент, жертвите със сигурност ще са по-малко. Това коментира председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров в ефира на "Нова телевизия".


"След проведени разговори с лаборатории стана известно, че цената за даване на становище и сертифициране е около 500 лв. Най-близката подобна лаборатория до България е в Турция", каза той и добави, че цената на един колан е около 15 лв., а общата сума за един автобус е около 2 хил. лв.


"Проблемът е, че седалките в старите автобуси не са оразмерени конструктивно да понесат въпросното натоварване, когато се добавят коланите. Това е технически проблем", съобщи другият събеседник в студиото - Петър Захариев, член на управителния съвет на Сдружението на автобусните превозвачи.




По думите му един нов автобус струва от 200 000 лева нагоре и затова не е толкова лесно да се купи. "Ако се приеме нова наредба за задължителни колани във всички автобуси, има опасност от фалит на много фирми", каза той. Захариев заяви, че проверка на Централната автогара в София е показала, че 99% от автобусите са с колани и имат видеорегистратори.


Според него в страната има 15 000 автобуса, а средната възраст е между 15-20. Той напомни, че в автобуса от катастрофата край Своге коланите са били налични, но не са били използвани. В момента приоритет на превозвачи и експерти е да затегнат мерките срещу практиката за непоставяне на колани.

Ключови думи към статията:

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Аз за 15 лв. колан за гащите не мога да си купя, той за автобус ми говори да оборудва.

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  2. 2 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    Ха, не може да бъде, в автобуса дето падна имало колани и всички дето са ги сложили са живи и с минимални наранявания. А безсмърните баби, дето им стяга колана са на оня свят. Но разбиора се, виновен е минситъра, премиета и асфалта дето не бил подходящ за щумахера дето го е карал автобуса.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3599 Неутрално

    До коментар [#2] от "m17":

    Стига глупости. Карал е с под 40 км/ч.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3599 Неутрално

    "експертите" нещо не умеят да смятат.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9611 Весело

    "...Преоборудване на стар автобус с колани струва около 2 хил. лв., смятат експерти..."
    и неточни и опасни сметки :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 705 Любопитно

    Е, щом са чак 15 лв. - по-добре да мрем, нали така ;)

    А такава свръхвисокотехнологична "лаборатория" може да се спретне за 3 дена във всеки втори гараж в Каспичан (например)...

    Що за малоумни дискусии и полемики се водят от "специалисти".

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    Нещо ме съмнява тази цена, силно при това.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1820 Неутрално

    Разтягане на локуми на тема безопасност !!!

  11. 11 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    Вижте, проблемите са няколко. Коланите са единият, другият е че в България се строи ужасно некачествено, корупцията е потресаваща и се краде ужасно много. Факт! Жизнено необходими са мерки и в тая насока, иначе Шиши, Батко и Братко ще продължават да ни заличават като народ и нация.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  12. 12 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#1] от "borko_to":

    Айде малко по-сериозно - ако си купиш 50 колана за гащи, ще ти ги продам и по 12 лева! Автобусните колани не са нищо особено и специално. По-скоро е скъпо да се модифицират седалките ако не са предвидени да се закрепва колан към тях.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  13. 13 Профил на borko_to
    borko_to
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#12] от "Дразнител":

    аз нали това казвам, 15 лв. е абсурдна цена за комплект с крепежите и закопчаването. Трудът отделно. Отделно сертификацията за безопасност трябва да е след монтажа, защото е повече от ясно, че ще се побългарява.

    Правите дървета в гората, първи се отсичат!
  14. 14 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#13] от "borko_to":

    2000/50=40 лева на място. 15 за колана и 25 за монтажа и сертификацията. Изглежда напълно реалистично.

    Ако питаш мен, и 3000 и 5000 да струва, пак е по-малко, отколкото дори и един спасен човешки живот! Само че в ГБ никой не мисли за жертвите, а само за собствената си печалба. Да не говорим колко струва лечението на пострадали от катастрофи, които можеше и да не пострадат толкова тежко или пък изобщо да не пострадат, ако имаха колани.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#2] от "m17":

    А кой е виновен бе, експерте? Що е в оставка?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Абе какво преоборудване, покупка на НОВИ автобуси има нужда.
    Не може да возиш хора с над 10 год автобуси на 2-3 млн км и да не се случи нещо.

    За незнаещите - Българските фирми превозвачи, автобусите им навъртат 1 млн км за 3 години. Това е под 1000 км на ден. Т.е. Варна-София-Варна и понеже в 1 посока е 6-6.5 часа, и го грабва следващия екипаж. На ден могат да навъртят и 1500 км.

  17. 17 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1773 Неутрално

    Добре де след като знаем, че Гошо и Тошо като пият по две ракии могат да ди основат Асоциация на екстрасенсите или на пострадалите от катастрофи или на любителите на варени картофи, защо ни цитирате мнението на председателите на такива асиции!? В случая отново става дума за откровени глупости!

  18. 18 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 1810 Неутрално

    Добър шофьор е този който изисква и следва правилата, а не този който се мазни на пътниците. Същото е и с политиците.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  19. 19 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    Такива стари баракуди пътуват по пътищата на мамковината особено по по- малките населени мета, че не е иситна.

    Дори ЕДИН спасен човешки живот няма цена, затова, който не може да го направи ... ами фалит или забрана за превози.

  20. 20 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Е, и? Ако искате да сте в бизнеса с автобусни превози плащате, ако искате да прекратите бизнеса - не плащате. Друго нещо неясно?

  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#17] от "svoboden":

    Щото Тошо и Гошо, които понастоящем са министри имат същата, че и по-малка експертиза. Със все подопечните им комисии.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Човек... Как ще кара с под 40 и ще падне в дерето от неговата страна след завоя вече.. Сигурно марсиянците го избутали от хлъзгавият асфалт...
    За коланите в стари автобуси.... Малоумие.. Лато гледам кви гробници се движат по пътищата тръпки ме побиват, камиони и микробуси също.. Масово се карат стари таратайки с някви регенерирани изтъркани гуми.

  23. 23 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 615 Неутрално

    А човешкият живот колко струва????????????????????????

  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8065 Неутрално

    Щом трябва, ще купят, ако искат да са превозвачи на пътници.

  25. 25 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Да бе, тахошайбата що показва 65км при разрешени 40 ?. Басирам се че е хвърчал като луд в дъжда за да закара бабичките на време за вечерната доза сапунки.

  26. 26 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9595 Неутрално

    Две хилядарки не са много за един автобус, стига да има ефект, а не обратен.

  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#25] от "m17":

    Верно ли толкова покзава? От 44, та на 53, сега 65? Без да се знае към кой момент? Редовно впечатляваш с ум...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    До коментар [#27] от "Darth Plagueis":

    Ето го пак умнокрасивия глист, изпълзя от под опашката на коня.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK