Несоъбразената скорост е причина за 30% от катастрофите

Несоъбразената скорост е причина за 30% от катастрофите

© Цветелина Николаева, Капитал



Броят на загиналите при катастрофи е най-голям през август и септември, в петъците, а най-рисковите часове са между 18 и 20 ч. Това сочат данните на Националния статистически институт за 2017 г.


През годината са регистрирани 6888 тежки пътнотранспортни произшествия (ПТП), вследствие на които са загинали 682 души, а ранените са 8 680. В сравнение с 2016 г. броят на ПТП намалява със 7.0%, този на загиналите с 3.7%, а на ранените - със 7.4%.


Несоъбразената скорост е причина за 30% от катастрофите

© НСИ




95% от катастрофите са резултат на неправилни действия на водачите като близо една трета са заради превишена или несъобразена скорост. От общия брой произшествия през 2017 г. с най-голям относителен дял са: блъскане на пешеходец - 26.8%, и сблъскване между две превозни средства - 32.0%.


Несоъбразената скорост е причина за 30% от катастрофите

© НСИ


Всеки десети е загинал през месеците юли и август, а най-малък е делът на жертвите през февруари - 5.9%. В рамките на денонощието най-голям брой пътнотранспортни произшествия с фатален край са станали между 18 и 20 часа - 997 произшествия с 90 загинали.


През 2017 г. в петъчните дни от седмицата са регистрирани най-много пътнотранспортни произшествия с най-голям брой ранени и загинали - съответно 15.8% от общия брой на произшествията, 15.5% от всички ранени и 18.0% от всички загинали.


Несоъбразената скорост е причина за 30% от катастрофите

© НСИ

Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 2754 Неутрално

    Глоби и свързана система на КАТ и застрахователи ... Когато ГО стане колкото струва половин нова кола след произшествие по вина находка, дори и Ганьо се замисля преди да се прави на клети рацер ....

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  2. 2 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2142 Неутрално
  3. 3 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Само НЕ на тази в край Своге ! Там е виновен САМО "пътят убиец " ! Някой да не си помисли нещо друго !

  4. 4 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2237 Любопитно

    Май има нещо нередно в първата графика на ПТП по месеци - Януари почва с малко над 300 а Декември свършва с близо 600 - някой методика ли е сменил или не е рапортувал всичките произшествия през първите два месеца на годината?

  5. 5 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    Само скорост 0 е съобразена скорост. Про нея няма никакви катастрофи.
    Щом е имало катастрофа значи скоростта е несъобразена.
    Например знаеш в каква държава живеем, ама си тръгнал да се возиш с колата. Несъобразяването вече е налице, и катастрофата е въпрос на време.

  6. 6 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Знаете ли, че:
    Несъобразената скорост, всъщност е разрешена;
    Че е задължение на полицията при възникване на обстоятелства, застрашаващи безопасността на движението, да ограничат максималната разрешена скорост;
    Че има написани актове за движение с несъобразена скорост на спрели автомобили;
    Всички мерки за ограничаване на произшествията са свързани само с вземане на пари.

  7. 7 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Какво прозрение само!!! Да, ако никой не се движи, катастрофи вероятно въобще няма да има. Както и ако никой не се ражда, никой няма да умира - за това не ли бяхте сетили? :)

  8. 8 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Както е казал мъдрецът - хората не умират от висока скорост, а от рязко спиране.

  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4061 Неутрално

    "загуба на вниманието" фигурира ли в статистиката?

  10. 10 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Разни талибани искат да ограничат скоростта по пътищата. Цял свят се мъчи да повиши скоростта, за да пести време, а ние умишлено ще я намаляваме. Искаме да има задръствания и тапи.

    Давайте си сметка в коя епоха живеете, какви са автомобилите, какви са пътищата. Навремето жигулито на баща ми, когато вдигнеше 100 км/ч, имах чувството, че хвърчим, а при 120 км/ч сякаш моторът ще изскочи от напън, а колата ще се разпадне от вибрации. Днес при 120 км/ч усещането ми е като при 60 км/ч с жигулито, а при 180 км/ч колата е като закована за пътя.

    Предприемете мерки за ограничаване на таралясниците, а не за ограничаване на скоростта.

  11. 11 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    Несъобразената скорост е най-любимата причина на българския катаджия и на българската юридическа мисъл.. Кво има да се чудиш, кой и защо бил виновен. Шибваш му една несъобразена скорост в акта и отиваш да пиеш кафе.

  12. 12 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    До коментар [#7] от "Митко Палаузофф":

    Статистиката го доказва ясно. При скорост 0 катастрофи няма. А сред родените вероятността от смърт е 100 процента.

  13. 13 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3146 Неутрално

    До коментар [#6] от "yavooor":

    Аха...! На мене ми бяха писали акт, че съм блъснал движещото се зад мен превозно средство...! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  14. 14 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4646 Неутрално

    Масата от возещите се си мисли, че единствената функция на ограниченията на скоростта, е да се събират глоби.
    Масата от возещите се си мисли, че да спазваш правилата, е проява на малодушие, а да ги нарушаваш, е мъжество и смелост.
    Масата от возещите се си мисли, че отговорността за събитията по пътищата е на държавата и природата и че те не носят никаква отговорност, каквото и да направят.
    Посредственост, лошо възпитание, нетърпимост и агрсия.
    Да стигнеш с 20 мин по-рано до морето е мноооо яко, а да закъснееш за среща с половин час, е нормално...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  15. 15 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Когато карам бавно, лесно се разконцентрирам, защото имам чувството, че стоя на място и започвам да мисля за други неща. Когато карам бързо, никога не губя концентрация и през цялото време следя пътя на 360 градуса около мен.

  16. 16 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 2754 Весело

    Масата от возещите се си мисли, че единствената функция на ограниченията на скоростта, е да се събират глоби.Масата от возещите се си мисли, че да спазваш правилата, е проява на малодушие, а да ги нарушаваш, е мъжество и смелост.Масата от возещите се си мисли, че отговорността за събитията по пътищата е на държавата и природата и че те не носят никаква отговорност, каквото и да направят.Посредственост, лошо възпитание, нетърпимост и агрсия.Да стигнеш с 20 мин по-рано до морето е мноооо яко, а да закъснееш за среща с половин час, е нормално...
    —цитат от коментар 14 на Незнайко в Слънчевия град


    Замени масата с Ганьо и сме на едно мнение ... ГГЗ :)

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  17. 17 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9825 Неутрално

    Използване на най-лесното и очевидно обяснение. Защо тогава не е така в чужбина с "лошите" български шофьори, а България е с най-много ибити на пътя? :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  18. 18 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Един съвет от мен - никога не правете компромис с гумите. Купете си по-добър модел гуми. Те често струват само 15-20 лв/гума по-скъпо от масовия модел, но разликата е от земята до небето.

  19. 19 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3146 Неутрално

    До коментар [#11] от "blondofil":

    Мене ми е интересно, в колко други държави се прилага тази брилянтна юридическа конструкция, за несъобразената скорост? :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  20. 20 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    "Несъобразената скорост" е една голяма полицайска глупост, която стои в закона само за да може винаги да изкара шофьора виновен. Спомням си за случай на позната, която минава през софийска дупка на пътя и си чупи колата, вика полицаите за да се установи, че причината е неизправност на пътя и да си търси правата а онези и пишат акт за "несъобразена скорост". Думи нямам.

  21. 21 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    До коментар [#19] от "tww09306483":

    Във всички в които ценят милиционерското мислене.

  22. 22 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 2754 Неутрално

    До коментар [#11] от "blondofil":Мене ми е интересно, в колко други държави се прилага тази брилянтна юридическа конструкция, за несъобразената скорост? :)
    —цитат от коментар 19 на tww09306483


    Във всички, където съм шофирал - от САЩ и Канада до Южна Корея.

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  23. 23 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    До коментар [#14] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Има разлика между несъобразена и превишена скорост. Чети по-внимателно за какво става въпрос. Тези дето ги обвиняват в несъобразена скорост си спазват всички правила за движение, но стане ли нещо никога пътя или пешеходеца не е виновен дори и те да са причината. Винаги шофьора е виновен щото карал с несъобразена скорост, дори и тази скорост да е 20 км.

  24. 24 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2519 Весело

    Терминът, "съобразена скорост", е релативен, поради това, да се свърже смислово с "инструкцията" за завиване на гайки:" Гайката се завива до скъсване, след което се връща 1/4 оборот назад!"
    (От учебника за индивиди със специални потребности - подсказка към преподавателите) ;)

  25. 25 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3146 Неутрално

    Нещо, което никога не се коментира, качеството на обучение на водачите и психологическата им годност. При тоталната корупция в ДАИ, Министерството на транспорта и КАТ, какво учудващо има във високия брой катастрофи?

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  26. 26 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Погледнете стълбчетата в диаграмите горе. Съотношението между ПТП-тата на различните пътища се запазва през годините. А увеличението на абсолютните стойности е съвсем обяснимо - подобрена покупателна способност на населението и повече автомобили по пътищата. Това всеки го забелязва, когато се огледа около жилището си и когато тръгне да шофира.

  27. 27 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Глобиха ме, защото съм карал със 71 км/час по четирилентов булевард!
    Повтарям - четири ленти в едната посока!
    И там е застопорена патрулка!
    Не на опасни кръстовища, а на четирилентовия булевард!

    А градската управа се чуди защо имало колони и задръствания!
    И въздуха бил нам-какъвси.
    Ми ако първата кола в колоната кара с 50, при петата скоростта пада на 30, а десетата вече не се движи!

    Ма на кой ли му пука ...

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  28. 28 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3146 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ashiata Shiemash":

    Естествено, че всеки, който е минал през дупка и си е счупил колата е виновен! Това е милиционерската ни държава в действие! Иначе, виновни са общината и държавата и трябва да поемат щетите на гражданите. А това е недопустимо...!
    Нищо не се е променило в манталитета на управляващите, от 1944-та година, насам...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  29. 29 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    Осезаеми резултати от вливането на милиционерските кадри в юридическите факултети.

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8227 Неутрално

    80 % дебили, какво да очакваш.

  31. 31 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2519 Весело

    До коментар [#27] от "b_52_strato":"Ми ако първата кола в колоната кара с 50, при петата скоростта пада на 30, а десетата вече не се движи!"

    Тук не съм съгласен!
    При "движение в колона", ако първата кола се движи с 50 км/ч, последната се движи винаги с по-висока скорост, която зависи, като стойност, от уменията на шофьорите в колоната! :)

  32. 32 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3146 Неутрално

    До коментар [#23] от "Ashiata Shiemash":

    Именно, щом има ПТП, значи скоростта е несъобразена. Независимо, че се движиш с разрешената скорост. От там изниква резонният въпрос, как разрешената скорост се превръща в несъобразена при ПТП.
    Между другото, може да те изкарат виновен, ако някой те блъсне челно в твоето платно...! По закон, при опасна ситуация си длъжен да намалиш скоростта и да отбиеш в страни. Един приятел го бяха прекарали така... Беше го блъснал някакъв милиционер, с алкохол в кръвта.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  33. 33 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3146 Неутрално

    До коментар [#22] от "danvan":

    И там ли така масово се прилага...? :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  34. 34 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    Причината за повечето ПТП-та са емоционалните реакции на пътя. Те се случват заради това, че съвременното общество изстисква хората като лимони, емоционално и психически. Никой не е сигурен в бъдещето си, постоянно трябва да решаваш хиляди проблеми. Децата станаха проблемни, защото от тях се изкарват много пари - енергийни напитки, огромно количество захар, хазарт, наркотици. Хората са в постоянен стрес.
    И на фона на този живот, трябва да караш по четирилентов път с две мантинели по средата /Мездра-Враца/, със....60. Учудвам се, че някой си е дал сметка, че само 30% от катастрофите се дължат на “несъобразена” скорост.

  35. 35 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    Разни талибани искат да ограничат скоростта по пътищата. Цял свят се мъчи да повиши скоростта, за да пести време, а ние умишлено ще я намаляваме. Искаме да има задръствания и тапи.Давайте си сметка в коя епоха живеете, какви са автомобилите, какви са пътищата. Навремето жигулито на баща ми, когато вдигнеше 100 км/ч, имах чувството, че хвърчим, а при 120 км/ч сякаш моторът ще изскочи от напън, а колата ще се разпадне от вибрации. Днес при 120 км/ч усещането ми е като при 60 км/ч с жигулито, а при 180 км/ч колата е като закована за пътя.Предприемете мерки за ограничаване на таралясниците, а не за ограничаване на скоростта.
    —цитат от коментар 10 на Smoke


    Айде излез от България и тия мисли ги разказвай на тамошните катаджии...

  36. 36 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#33] от "tww09306483":


    До коментар [#22] от "danvan":И там ли така масово се прилага...? :)
    —цитат от коментар 33 на tww09306483


    Съмнявам се, там освен полицаи има и добре работещ съд...

  37. 37 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 970 Весело

    За ужас на талибаните, искащи ограничаване на скоростта - в Гърция се обсъжда вдигане на ограничението на скоростта по някои автомагистрали от 130 км/ч на 150 км/ч :)

    ... Ама те са прости, де :)

  38. 38 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 970 Весело

    Я па като станем министер, че спрем всички коли и на пътя че останем само АЗ! :)))

  39. 39 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Интересни са данните за брой ПТП според вида на пътя. Магистралите очевидно са най-безопасните пътища. Пътищата от втори и трети клас съвкупно "виждат" най-много ПТП при все че далеч не са най-натоварени. Дайте някакво обяснение?

  40. 40 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    За да запишат в протокол превишена скорост трябва да има и изчисление и доказване на числовото изражение. Несъобразена скорост се доказва с възникнала катастрофа. Затова преобладава несъобразена пред превишена скорост.

  41. 41 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    Поправете заглавието на статията "Несоъбразената"!

  42. 42 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Интересни са данните за брой ПТП според вида на пътя. Магистралите очевидно са най-безопасните пътища. Пътищата от втори и трети клас съвкупно "виждат" най-много ПТП при все че далеч не са най-натоварени. Дайте някакво обяснение?
    —цитат от коментар 39 на tko42434569

    Веднага обяснявам: Първо, при автомагистралите движението е еднопосочно, по-тудно (но не невъзможно, както доказва практиката от последните години) е да се блъснеш челно в насрещен. Второ, автомагистралите са в много по-добро състояние и с по-добра поддръжка от другите пътища. Трето, третокласните пътища са запуснати селски пътища, където редовно карат пияни селяци и местни келеши без книжка.

  43. 43 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Интересни са данните за брой ПТП според вида на пътя. Магистралите очевидно са най-безопасните пътища. Пътищата от втори и трети клас съвкупно "виждат" най-много ПТП при все че далеч не са най-натоварени. Дайте някакво обяснение?
    —цитат от коментар 39 на tko42434569

    Веднага обяснявам: Първо, при автомагистралите движението е еднопосочно, по-тудно (но не невъзможно, както доказва практиката от последните години) е да се блъснеш челно в насрещен. Второ, автомагистралите са в много по-добро състояние и с по-добра поддръжка от другите пътища. Трето, третокласните пътища са запуснати селски пътища, където редовно карат пияни селяци и местни келеши без книжка.

  44. 44 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2202 Неутрално

    97% от ПТП-тата в България ставали по вина на шофьорите, при средно 60% в ЕС.
    С две думи, радвай се народе, нашите пътища и автомобили са най-добрите в света и само шофьорите са виновни.

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  46. 46 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    До коментар [#39] от "tko42434569":

    Ми то е ясно. Всичко идва от мисленето. Магистралите помагат на мисленето, което означава на съобразяването и оттам по-малко катастрофи с несъобразена скорост.
    Съвет към студентите в милиционерското. Преди изпит задължително карайте по 30 километра по магистралата за да вържете тройка.

  47. 47 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    До коментар [#44] от "Котаракът на Радев":
    Всеки може да тълкува данните както иска, но от графиката се вижда, че най-малко ПТП има на АМ. Това е показва, че на добър път, където се кара със скорост която не само, че не е несъобразена, а е над разрешената, където има място за изпреварване и водачите не са изнервени, на такъв път смъртните случаи са най-малко.

  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    Тук има три потресаващи факта:
    1. В юли и август умирали всеки десети. Кой идиот го написа това?
    2. Несъобразената скорост била причина за 30% от катастрофите.
    3. Самото наличие на понятието Несъобразена скорост.

    За всеки един от тези три факта трябва да летят оставки в МВР.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#37] от "Smoke":

    Виждал и си гръцка магистрала?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 50 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#10] от "Smoke":

    Да махнат таралясниците, които едва вдигат 120 за да можеш ти да се движиш със 180?

  51. 51 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Несъобразената скорост, сиреч Водача на МПС е виновен.
    И това е абсолютно вярно!
    Нищо, че повечето се оправдават с пътя, с другите, с Държавата, АПИ, общината, корупцията и т.н.
    Виновни са основно Водачите.

  52. 52 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7197 Неутрално

    Нека някой да даде ЯСНА дефиниция, що е това "несъобразина скорост" и как се съобразява! Как например можеш да не катастрофираш на нов пън, с току-що положен асфалт и дупка на него. По какъв начин трябва да съобразиш това! Ако понятието "несъобразена скорост" се премахне, пътните полицаи ще напуснат масово поради рязко намаляване на доходите им!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#51] от "mop36557620":

    Разбира се.. Впрочем, понятието Несъобразена скорост означава единствено, че полицаят е твърде тъп и корумпиран, за да схване истинската причина за ПТПто. В резултат, няма как да отстраниш причините, защото не ги знаеш, и катастрофите ще продължават да се случват. Както вече се случиха 42 тежки катастрофи с автобуси, откакто Герб са на власт.
    Така става, когато вместо да разровиш смърдящата кочина МВР да уволниш всички, ти ги назначаваш във властта.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#52] от "lz2":

    Я, как си схванал. Ама не само пътните полицаи, ами всички, защото благодарение на Герб всичко в МВР се върти около корупцията на пътя. Така Герб държи служителите си с фуражки.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  55. 55 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#10] от "Smoke":

    Мини със 180 покрай мен и ако те настигна на светофара, ще ти покажа как правим "на село".
    Всеки пъпчивец, кара все едно ще ходи да го е***. Голямо нещо, че ще го забележат девойките, които иначе няма с какво да впечатли, а те са толкова ниско в йерархията, че се впечатляват от подобни неща. Искаш да живееш "на ръба"? Ми ходи и чукай проститутки без гума.
    Когато бяхме по-млади се возихме при един познат, който краше като побеснял, а току що бе взел книжка. След един звучен шамар и забелжка, че никой не му се мре, започна да кара с ограничението, та мисълта ми е, че на селските ефета им омекват веднага колената, когато ги засрамиш. Това не важи само за шофиране.

  56. 56 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#27] от "b_52_strato":

    Да не би да е на Ботевградско шосе , защото и аз изгорях там, полу празен 4-5 лентов път, има място да кацне Бойнг 747 , но ограничението било 50 , а аз с 90 с 40 километра над разрешението, все едно съм минал покрай училище ..... 400 лева назад , ама карай.

  57. 57 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 360 Неутрално

    Да се забрани на пътните полицаи да вписват като причина за ПТП - " Несъобразена скорост" . Вместо това да се използва термина "дебилизъм" . Така поне в 80 % от случаите ще са прави .

  58. 58 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    До коментар [#56] от "Иван К.":

    “Владимир Вазов” е същата работа.
    Тези глоби сигурно си ги разпределят като премии гадните полицаи!
    Да им преседнат дано.
    Но най-вече на Борисов да му преседне някоя бюлетина на следващите избори.

  59. 59 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#10] от "Smoke":

    Проблемът е, че и в Жигулито, и в новата бегачка, зад волана седи същият кретен. Имаш идея на какво ще прилича черепната кутия, гръдният кош и коремната кухина на човек, който е бил в кола при сблъсък със 100 км/ч и нагоре? Дроб сарма, илюстративно казано...

  60. 60 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    Ние водачите можем да си помогнем, ако предупреждаваме насрещно движещите се, за проблем пред тях. Премигването с фаровете помага за избягване на верижните катастрофи.

  61. 61 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#27] от "b_52_strato":Да не би да е на Ботевградско шосе , защото и аз изгорях там, полу празен 4-5 лентов път, има място да кацне Бойнг 747 , но ограничението било 50 , а аз с 90 с 40 километра над разрешението, все едно съм минал покрай училище ..... 400 лева назад , ама карай.
    —цитат от коментар 56 на Иван К.


    На Ботевградско има светофар .Ако си се засилил с 90 и ти светне червено ,като нищо ще отнесеш пешеходеца. Пък и все пак е път в града. А там по закон максималната скорост е 50 км/ч. Това,че за нас е удобно нещо друго не значи,че е правилно.

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  62. 62 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Интересни са данните за брой ПТП според вида на пътя. Магистралите очевидно са най-безопасните пътища. Пътищата от втори и трети клас съвкупно "виждат" най-много ПТП при все че далеч не са най-натоварени. Дайте някакво обяснение?
    —цитат от коментар 39 на tko42434569


    Ами да започнем с дългите участъци без възможност за изпреварване на бавно движещи се МПС , които карат водачите да правят рискови изпреварвания без видимост. На всеки му се е случвало да попадне някъде зад претоварен камион движещ се с 20 км/ч и като знае , че следващите 10-20 километра няма къде безопасно да го задмине и се започва едно нервничене и малко по малко започва търсенето на възможност за изпреварване. Ако тези пътища бяха само с една лента повече , то катастрофите щяха да са значително по-малко.

    Dum Spiro, Spero
  63. 63 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    Ние водачите можем да си помогнем, ако предупреждаваме насрещно движещите се, за проблем пред тях. Премигването с фаровете помага за избягване на верижните катастрофи.
    —цитат от коментар 60 на korc


    Свърши тая. Сега камерите снимат само в едната посока, не се виждат от насрещното. Полицаи не се виждат, предполагам си охраняват камерите от храстите.

  64. 64 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    До коментар [#61] от "Чичо Ваньо":


    “На Ботевградско има светофар .Ако си се засилил с 90 и ти светне червено ,като нищо ще отнесеш пешеходеца. Пък и все пак е път в града. А там по закон максималната скорост е 50 км/ч. Това,че за нас е удобно нещо друго не значи,че е правилно.”

    Светофарите са през два и повече километра, има достатъчно време да намалиш. Освен това се вижда отдалече, като премигват няколко пъти.
    Там проблема е, че пешеходците прескачат мантинелите, защото ги мързи да влизат в подлезите, за това са катастрофите. Няма глобен пешеходец.
    А на “Владимир Вазов” пък няма нито един подлез.

  65. 65 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 486 Неутрално

    разбира се че не са слепи и много добре знаят истинските причини за катастрофите ? и това не са формулировките ;не съобразена скорост; и други подобни , но Те им пълнят джобовете и създават предпоставки за още по крадливи закони от които е доволна и властта , но пък за сметка на това жертвите по пътищата се увеличават , но на ТЯХ не им пука , важно е да има закони за пътен грабеж

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  67. 67 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#61] от "Чичо Ваньо":

    Не , не е път в града , не всеки път , който минава в града може да бъде класифициран като градски път , Цариградско шосе да не би да не е в града или градските магистрали , там колко е ограничението , Ограничение от 70 -80 километра за Ботвградско шосе е в рамките на разумното и напълно безопасно предвид трафика и широчината на пътя , а не 50.

  68. 68 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Не ми е ясно такива като Smoke, за къде бързат?
    Виждал съм ги такива в болницата окървавени и опикани, и изобщо не приличат на пичове.

  69. 69 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 228 Неутрално

    До коментар [#34] от "hope":

    Милия той, как се е напрегнал, че трябва да работи. По спокойни и мирни десетилетия в България не е имало отдавна. Да не говорим, че българина не е бил толкова свободен откакто съществува България, като държава. Ама като ви се даде свобода и почвате да се напрягате, че има "много въпроси за решаване".

  70. 70 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 923 Неутрално

    ами графата "поради неизправен път" дали съществува като опция в списъка

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  71. 71 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    До коментар [#69] от "L Glassman":

    Може би си още млад и без опит, но ако си умен все някога ще разбереш, че човек сам трябва да постави граница за алчността си.
    Аз съм била работохолик, имам бизнес, деца.
    Така, че като започнеш да даваш надницата си за нещо безмислено и осъзнаеш, че това ти струва здраве или време с деца или внуци, ще се светнеш, работливецо !!!!

  72. 72 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 228 Неутрално

    До коментар [#71] от "hope":

    Нито съм млад (за съжаление), нито без опит, затова толкова уверено твърдя, че по свободни не сме били. А когато една работа или бизнес, с който се захвана ми създава прекален стрес - сменям. Никога не съм бил работохолик. След 5 не ме търсете. И престанете да дундуркате децата докато станат на 30. Единствената ни работа е да се погрижим те да живеят в свободна страна и да се радват на същото право на избор като нас. От там нататък те ще се оправят, не са глупави.

  73. 73 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 608 Неутрално

    А 70% се дължат на манталит, връзкарство, рушвети и т.н.
    Защо не се покаже статистиката по области и то по показател брой загинали отнесени към 1 милион население. Ето каква е за 2017 г.: Средно загинали за ЕС - 50 на 1 млн, за България-96 на 1 млн. Айде не падайте: Ловешка област - 325 (приведени) към 1 млн, Софийска - 209, Силистра -187, Разградска -208, Монтана -164 и т.н. И това са "първенци" от последните години. Пият, карат, всички са роднини. Ако се вземе статистиката за наложени актове и фишове се вижда, че при тези има най-много фишове, а най-малнко актове.
    И една прогноза за 2018 г. : Броят на загиналите в Б-я ще бъде както през 2017 (682), а много по вероятно ще надхвърли и стойността (708) за 2016г. Защо - защото нищо не се прави, а се разнасят тъпоумия на самозвани "експерти", "Институти", продавачи, чистачи, портиери и т.н.

  74. 74 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#73] от "Софианец2":

    Тъй верно, но изводът е грешен. Не е до манталитет. Виж, рушветите имат бая общо.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  76. 76 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2015 Неутрално

    Причина за катастрофите са многото коли. Съсипаха градовете. Вече красив град (изключая малка затворена част в центъра) няма! Градовете са за коли, не за хора. Бръмчи, смърди, хората са изтикани по тесните тротоарчета, ако изобщо ги има. Щироките улици са за ламарината! Това сам да си натресеш такова нещо, трябва да си абсолютно сбъркан!

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  77. 77 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    До коментар [#72] от "L Glassman":

    Многократно съм писала, отглеждането на здрави деца, стана невъзможна мисия. Темата не е за тази статия. Не става въпрос за “дундуркане”. Това причинява сериозни притеснения на жените. Не случайно във Франция забраниха влизането с телефони в училище. Надявам се нещо да се промени у нас. Жените ще раждат все по-малко.

  78. 78 Профил на Playncooler
    Playncooler
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ashiata Shiemash":

    Спомням си преди години за един случай в който докато една жена си кара колата из софийските улици се чупи капакът на шахта и предната гума пропада, колата засяда и не може да мръдне. Жената вика КАТ, а те и пишат акт за неправилно паркиране и викат паяк...

  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  80. 80 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4055 Неутрално

    До коментар [#77] от "hope":

    Тук обаче грешиш жестоко. Не виждам чак такъв проблем с отглеждането на деца. А това с телефоните беше върховна тъпотия.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  81. 81 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3699 Неутрално

    За съжаление у нас се кара масово безотговорно!Твърдя гоо от личен опит,защото съм карал/и карам / редовно в други държави от ЕС и това просто се "набива на очи"!

  82. 82 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    До коментар [#77] от "hope":Тук обаче грешиш жестоко. Не виждам чак такъв проблем с отглеждането на деца. А това с телефоните беше върховна тъпотия.
    —цитат от коментар 80 на Darth Plagueis


    Пред нашия панелен блок съм виждала деца под 10 години да гледат порно. Играят игри с виртуални убийства. Постоянно са на телефоните /момчета/. В училище всички момчета, с едно изключение имат конзола или геймърски компютър. Мисълта им е там, в мозъка им остава все по-малко място за знания. След 4-ти клас, като ги оставят сами по половин ден, какво правят. Това да стоиш часове в някаква триизмерна игра изтощава психиката до крайна степен. Като добавям факта, че отвсякъде са заляти със реклами на захарни изделия и много от тях ядат кроасан за закуска, после един Сникърс и за обяд пица, на 15 са със сериозни дефицити на витамини и минерали. А, извинявай, пропуснах детската градина, където в месеца по една седмица децата са на лекарства, а през 50% от времето са с хрема и под кашлят, но нямат температура и за това госпожите не ги връщат. В София има 200 средни училища, в 190 от тях, родителите няма как да разберат детето в клас ли е или не, защото отсъствия не се пишат /поради административните проблеми за ръководството след това. Тогава се пропушва, започват карти, залагания.
    Не искам да продължавам.
    А пък 90% от момичетата са със хранителни проблеми, заради налагания модел на скелетообразни манекенки. На много от тях не им кичи, но съм говорила с психоложка. Чувство на срам и вина изпитват.
    Не можем да седнем цялото семейство пред телевизора, няма филм без убийства, трупове, езика е просташки. Дъщеря ми преди няколко години изпадна в шок, като видя едно убито куче, беше го влачил някакъв вързано на колата. В 8 часа.
    Как се гледат деца?

  83. 83 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2343 Неутрално

    Само да допълня за телефоните. Началната учителка на сина ми споделя, че момчетата специално всички междучасия са на телефоните. Не могат да се концентрират, акъла им е в игрите, напрегнати са. В ПЧМГ например телефоните се оставят при портиера.

  84. 84 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9471 Неутрално

    До коментар [#81] от "bat_plamen":

    ++++++++++++ Много точно, но Ганьовците са "мъжкари" и трябва да се покажат.

  85. 85 Профил на BohrMottelson
    BohrMottelson
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#22] от "danvan":
    Глупости!
    Я кажи как е несъобразена скорост на англиийски, умник

    BohrMottelson
  86. 86 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 258 Неутрално

    Проблема идва от това че в градовете се кара супер безотговорно. Никой не се грижи за реда на пътя.
    Масова не се дава мигач
    Масово се спира на пътя защот трябва да се купят цигари, баничка и т.н.
    При задръствяна голяма част от движещите се се правят на по-умни и се опитват да прередят цялата колона и да са първи.
    След като в града може да се движиш без правила, какво остава за извън града.
    Когато почнат в града да налагат правила, ще видите как и извън града ще се нормализират нещата

  87. 87 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Да махнат таралясниците, които едва вдигат 120 за да можеш ти да се движиш със 180?
    —цитат от коментар 50 на truly

    На мен таралясниците не ми пречат, тъй като не ме интересува колко катастрофи ще предизвикат. Те обаче пречат на тези, които искат хубава статистика за ПТП.

  88. 88 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 970 Весело

    Мини със 180 покрай мен и ако те настигна на светофара, ще ти покажа как правим "на село".
    —цитат от коментар 55 на chepokalipsis

    Селски, не можеш да ме настигнеш на светофара. Аз не карам със 180 км/ч в града.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK