Около 6000 автобуса в страната не са оборудвани с колани

Около 6000 автобуса в страната не са оборудвани с колани

© Юлия Лазарова



От общо 17 хил. автобуса, които са преминали технически преглед през годината, под 6000 са произведени в периода преди 2006 г., когато не е имало изискване за монтиране на колани в автобусите. Това каза зам.-министърът по транспорта Ангел Попов, цитиран от пресслужбата на ведомството.


Днес той, депутатът от ресорната парламентарна комисия Станислав Иванов, изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски и експерти проведоха среща с представителите на техническите служби за проверка на изправността на превозните средства. Основна тема на дискусията бяха технологични предложения във връзка с предстоящо изменение на Закона за автомобилните превози за въвеждане на задължително изискване за оборудване на автобусите с маршрутни разписания над 30 километра с обезопасителни колани.


По думите на Попов част от автобусите технологично разполагат с възможност за оборудване с предпазни колани. След катастрофата с автобус край Своге, при която загинаха 17 души и която доведе до три министерски оставки, от Асоциацията на пострадалите при катастрофи изчислиха, че преоборудване на стар автобус с колани струва около 2 хил. лв.




По време на днешната среща лабораториите за изпитания на превозни средства предложиха да направят безплатен анализ на автобуси, които в момента са без колани, за да изготвят разчети колко време и средства ще са необходими за преоборудването.


Представителите на техническите служби бяха категорични, че поставянето на колани в автобусите може да спаси повечето потенциални жертви при пътен инцидент, като дадоха за пример шофьора на катастрофиралия край Своге автобус, който единствен в превозното средство е ползвал предпазен колан и е оцелял с минимални наранявания.

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Трябва да имат колани минимум като тези в самолетите, много е опасно при обръщане тавана става под, а хората си 'падат' на главите от 1 метър.

  2. 2 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 603 Неутрално

    А биха ли били добри да изчислят колко струват 17 живота за 1 ден...?

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Любопитно

    Бреййй, повече от 11 000 автобуси са на по-малко от 12 години?! Изненадан съм, честно казано...

  4. 4 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1944 Весело

    Тия дни пътувах с автобус до един град, че не ми се занимаваше с автомобили и шофиране. Имаше си колани, хората пуснаха предупреждение на телевизорите преди да тръгнем, лепенки имаше по седалките - не повече от 10% от хората сложихме колани. Това е типично българско, като любимия мурафет на пишман-шофьорчетата да запалят колата, да тръгнат и чак тогава да тръгнат да слагат колана - в движение, държейки волана с една ръка. Полудявам като видя някой такъв.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  5. 5 Профил на шемет
    шемет
    Рейтинг: 479 Любопитно

    Има ли статистика за катастрофите с автобуси преди 2006 г?

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Неутрално

    До коментар [#5] от "шемет":

    Преди 46 години е имало и катастрофа с 36 жертви, от които 14 деца.... За какво ти е подобна статистика?

  7. 7 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10225 Неутрално

    Би трябвало да са оборудвани всички автобуси с колани , а който не иска да го слага за негова сметка ще е.

  8. 8 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2756 Неутрално

    До коментар [#4] от "Тюфлекчия":

    Бабаити!

  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    Ако оборудването с колани на един автобус отнема 1 час, то ще са необходими 34 месеца за оборудване на всички.
    В законовия срок от 6 месеца ще трябва да се оборудват по 46 автобуса на ден. По 6 на час.

  10. 10 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3927 Неутрално

    " 6000 са произведени в периода преди 2006 г., когато не е имало изискване за монтиране на колани в автобусите"

    Вместо да ги бракуват, ще ги преустройват за колани. Вече ще сме готови за катастрофи с блъскане и преобръщане на автобуса. Само дано не се палят по време на път , че както сме вързани с коланите , така ще си изгорим като факли.
    Щото от стар автобус всичко може да се очаква.

  11. 11 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    Би трябвало да са оборудвани всички автобуси с колани , а който не иска да го слага за негова сметка ще е.
    —цитат от коментар 7 на Peni Nikol

    Същото правило да бъде ли валидно за леките и товарните автомобили?

  12. 12 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    А не трябва ли на първо време шафиорите да станат малко по-отговорни? Не всички и всеки да е виновен. Като ти е лош пътя, караш бавно. Като е тясно и мокро, със завои пак караш бавно. И понеже не може да се разчита на нашето самосъзнание, коланите в автобуса трябва да са част от блокировка. И ма не сложен колан, автобуса не тръгва.

  13. 13 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    Очаквайте фирма Х (вече с колани на склад) да оборудва няколко хиляди автобуса с по 40 места. Ако фирма с бизнез автобусни превози има въпроси-справка ГЕРБ.

  14. 14 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    А не трябва ли на първо време шафиорите да станат малко по-отговорни? Не всички и всеки да е виновен. Като ти е лош пътя, караш бавно. Като е тясно и мокро, със завои пак караш бавно. И понеже не може да се разчита на нашето самосъзнание, коланите в автобуса трябва да са част от блокировка. И ма не сложен колан, автобуса не тръгва.
    —цитат от коментар 12 на nema_labavo

    Камера заснема нарушителя, а gsm-модул изпраща sms до КАТ, откъдето изпращат дежурните да съставят акт на водача и пътника.

  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3729 Неутрално

    ГЕРБ и бг медиите успяха да изместят най-важното от полезрението на нашето внимание - КОЙ БЕ ВИНОВЕН ЗА ТЕЖКАТА КАТАСТРОФА?
    1. Имаме един автобус, който се е движил с някакви 40-50 км/ч извън града (където ограничението на скоростта не може да е под 60 км/ч)
    2. Трима министри подадоха оставка, но се оказа, че и тримата работели чудесно (!?).
    3. Пътят бил изтъркан, но фирмата не била виновна, защото можело и така. Тихо-мълком фирмата ремонтира участъка (след 17 убити), но постфактума убегна от вниманието на медии, журналя, и общество.

    Виновни май няма?
    Коя е следващата обществена поръчка за "ТРЕЙС"?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK