Около 6000 автобуса в страната не са оборудвани с колани

Около 6000 автобуса в страната не са оборудвани с колани

© Юлия Лазарова



От общо 17 хил. автобуса, които са преминали технически преглед през годината, под 6000 са произведени в периода преди 2006 г., когато не е имало изискване за монтиране на колани в автобусите. Това каза зам.-министърът по транспорта Ангел Попов, цитиран от пресслужбата на ведомството.


Днес той, депутатът от ресорната парламентарна комисия Станислав Иванов, изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски и експерти проведоха среща с представителите на техническите служби за проверка на изправността на превозните средства. Основна тема на дискусията бяха технологични предложения във връзка с предстоящо изменение на Закона за автомобилните превози за въвеждане на задължително изискване за оборудване на автобусите с маршрутни разписания над 30 километра с обезопасителни колани.


По думите на Попов част от автобусите технологично разполагат с възможност за оборудване с предпазни колани. След катастрофата с автобус край Своге, при която загинаха 17 души и която доведе до три министерски оставки, от Асоциацията на пострадалите при катастрофи изчислиха, че преоборудване на стар автобус с колани струва около 2 хил. лв.




По време на днешната среща лабораториите за изпитания на превозни средства предложиха да направят безплатен анализ на автобуси, които в момента са без колани, за да изготвят разчети колко време и средства ще са необходими за преоборудването.


Представителите на техническите служби бяха категорични, че поставянето на колани в автобусите може да спаси повечето потенциални жертви при пътен инцидент, като дадоха за пример шофьора на катастрофиралия край Своге автобус, който единствен в превозното средство е ползвал предпазен колан и е оцелял с минимални наранявания.

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 666 Неутрално

    Трябва да имат колани минимум като тези в самолетите, много е опасно при обръщане тавана става под, а хората си 'падат' на главите от 1 метър.

  2. 2 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 896 Неутрално

    А биха ли били добри да изчислят колко струват 17 живота за 1 ден...?

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4849 Любопитно

    Бреййй, повече от 11 000 автобуси са на по-малко от 12 години?! Изненадан съм, честно казано...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  4. 4 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2056 Весело

    Тия дни пътувах с автобус до един град, че не ми се занимаваше с автомобили и шофиране. Имаше си колани, хората пуснаха предупреждение на телевизорите преди да тръгнем, лепенки имаше по седалките - не повече от 10% от хората сложихме колани. Това е типично българско, като любимия мурафет на пишман-шофьорчетата да запалят колата, да тръгнат и чак тогава да тръгнат да слагат колана - в движение, държейки волана с една ръка. Полудявам като видя някой такъв.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  5. 5 Профил на шемет
    шемет
    Рейтинг: 229 Любопитно

    Има ли статистика за катастрофите с автобуси преди 2006 г?

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4849 Неутрално

    До коментар [#5] от "шемет":

    Преди 46 години е имало и катастрофа с 36 жертви, от които 14 деца.... За какво ти е подобна статистика?

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  7. 7 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9423 Неутрално

    Би трябвало да са оборудвани всички автобуси с колани , а който не иска да го слага за негова сметка ще е.

  8. 8 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2234 Неутрално

    До коментар [#4] от "Тюфлекчия":

    Бабаити!

  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    Ако оборудването с колани на един автобус отнема 1 час, то ще са необходими 34 месеца за оборудване на всички.
    В законовия срок от 6 месеца ще трябва да се оборудват по 46 автобуса на ден. По 6 на час.

  10. 10 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3609 Неутрално

    " 6000 са произведени в периода преди 2006 г., когато не е имало изискване за монтиране на колани в автобусите"

    Вместо да ги бракуват, ще ги преустройват за колани. Вече ще сме готови за катастрофи с блъскане и преобръщане на автобуса. Само дано не се палят по време на път , че както сме вързани с коланите , така ще си изгорим като факли.
    Щото от стар автобус всичко може да се очаква.

  11. 11 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 972 Неутрално

    Би трябвало да са оборудвани всички автобуси с колани , а който не иска да го слага за негова сметка ще е.
    —цитат от коментар 7 на Peni Nikol

    Същото правило да бъде ли валидно за леките и товарните автомобили?

  12. 12 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    А не трябва ли на първо време шафиорите да станат малко по-отговорни? Не всички и всеки да е виновен. Като ти е лош пътя, караш бавно. Като е тясно и мокро, със завои пак караш бавно. И понеже не може да се разчита на нашето самосъзнание, коланите в автобуса трябва да са част от блокировка. И ма не сложен колан, автобуса не тръгва.

  13. 13 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Очаквайте фирма Х (вече с колани на склад) да оборудва няколко хиляди автобуса с по 40 места. Ако фирма с бизнез автобусни превози има въпроси-справка ГЕРБ.

  14. 14 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 972 Неутрално

    А не трябва ли на първо време шафиорите да станат малко по-отговорни? Не всички и всеки да е виновен. Като ти е лош пътя, караш бавно. Като е тясно и мокро, със завои пак караш бавно. И понеже не може да се разчита на нашето самосъзнание, коланите в автобуса трябва да са част от блокировка. И ма не сложен колан, автобуса не тръгва.
    —цитат от коментар 12 на nema_labavo

    Камера заснема нарушителя, а gsm-модул изпраща sms до КАТ, откъдето изпращат дежурните да съставят акт на водача и пътника.

  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3490 Неутрално

    ГЕРБ и бг медиите успяха да изместят най-важното от полезрението на нашето внимание - КОЙ БЕ ВИНОВЕН ЗА ТЕЖКАТА КАТАСТРОФА?
    1. Имаме един автобус, който се е движил с някакви 40-50 км/ч извън града (където ограничението на скоростта не може да е под 60 км/ч)
    2. Трима министри подадоха оставка, но се оказа, че и тримата работели чудесно (!?).
    3. Пътят бил изтъркан, но фирмата не била виновна, защото можело и така. Тихо-мълком фирмата ремонтира участъка (след 17 убити), но постфактума убегна от вниманието на медии, журналя, и общество.

    Виновни май няма?
    Коя е следващата обществена поръчка за "ТРЕЙС"?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK