Правителството отпусна допълнителни 36 млн. лв. за обхода на Габрово

Снимка: архив

© Георги Кожухаров

Снимка: архив



Правителството отпусна допълнителни 36.2 млн. лв. по бюджета на регионалното министерство, които ще се използват за изграждането на обхода на Габрово. Сумата е част от предвидените до 100 млн. лв. за 2018 г., които държавата е предвидила за проекта.


Средствата трябва да се използват от Агенция "Пътна инфраструктура" за разплащане на строително-монтажни работи, строителен надзор и проектиране на разширен идеен проект на тунел под връх Шипка.


В края на 2015 г. тогавашният регионален министър Лиляна Павлова обяви, че довършването на обхода на Габрово ще стане с пари от държавния бюджет, тъй като европейското финансиране на проекта било спряно заради забавяне. Тя изрази надежда, че строителството му ще приключи през 2016 г.


Обходният път на Габрово е част от европейския коридор IX, който минава през Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис. Прогнозната стойност на проекта е 130 млн. лв.

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7899 Любопитно

    Почна да блещука светлина в тунела - ''Шипка'' ....

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    Обхода стана почти готов, но води до несъществуващ тунел Шипка...какво го мъчим този тунил вече над 100 години не мога да разбера. На София може лъчове, тангенти, обръчи, и други геометрични фигури, на централна и източна България един тунел не може...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  3. 3 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#2] от "Пешката":

    Сигурно може, но нашите, които трябва да крадат от него, явно не могат да правят тунели. Май същото става и с тунелите по магистрала Струма. И за Петрохан сигурно ще има да чакаме.

  4. 4 Профил на гражданин
    гражданин
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Тунелът на Шипка е икономически напълно безсмислен!
    Преди него България би трябвало да завърши магистралата до Варна и скоростния път до Видин!
    В момента правителството изпълнява детска мечта на Томислав Дончев за сметка на останалите региони на България!

  5. 5 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    Тунелът на Шипка е икономически напълно безсмислен!Преди него България би трябвало да завърши магистралата до Варна и скоростния път до Видин!В момента правителството изпълнява детска мечта на Томислав Дончев за сметка на останалите региони на България!
    —цитат от коментар 4 на гражданин


    ти пък сега! Значи е имало смисъл преди над 100 години, сега не? АМ Хемус е нужна, естествено, но пътят през Шипка е един от малкото важни в централна България като връзка между севера и юга. Ти колко пъти си преминавал балкана при зимни условия в този район?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  6. 6 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 410 Неутрално

    До коментар [#5] от "Пешката":

    За много по-малко пари можеше да се разшири и обезопаси сравнително ниския и по-добър проход "Хаинбоаз" (Прохода на републиката). Сега бъдещата "магистрала" Русе-В. Търново ще завършва в нищото и неизбежно ще трябва да се прави и Хаинбоаз най-малко с 4 ленти.

  7. 7 Профил на Скиорски
    Скиорски
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#6] от "Oggie Petkov":

    Колко малко пари - имаш ли точна сметка?

    За тунела под Шипка заедно с подходите към него са предвидени 520 млн.(макар че според мен и половината ще стигнат). За "твоето" разширение колко ще са необходими?
    Трафикът от Русе-Търново първоначално ще се разпределя между Шипка и Хаинбоаз и магистрала Хемус. После ще се вземе решение как да продължи. Ако си гледал последния одобрен проект, магистралата завършва със завой, сочещ към Габрово, а не към Хаинбоаз.
    Тунелът под Шипка ще обслужва и Плевен, Ловеч,Габрово, Казанлък, Пловдив,Стара Загора....... както и Видин/Оряхово - Капитан Андреево. Не може целият трафик да се забие в Хаинбоаз, понеже на теб ти е по-удобно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK