Проблемите в БДЖ и концесията на столичното летище ще са първите задачи за Росен Желязков

Проблемите в БДЖ и концесията на столичното летище ще са първите задачи за Росен Желязков

© Велко Ангелов



Проблеми в БДЖ има и решението им е един от основните приоритети на кабинета в сектор "Транспорт". Другият е концесията на летище "София". Това каза новият министър на транспорта Росен Желязков в ефира на Би Ти Ви.


"Не мога да кажа дали съм доволен от шефа на БДЖ, защото все още не съм разговарял с него. Тепърва ще се срещам и провеждам разговори с мениджърския екип. Няма да говоря сега за кадрови промени. Към 2009 година БДЖ са имали 900 млн. лв. задължения, които сега са изплатени. Ще се работи за модернизация", каза той и добави, че не го притеснява, че има обжалване на обществената поръчка за нови влакове от страна на "Сименс" и "Шкода".


"Лично мое желание и цел е да се справя с проблема с безопасността по пътищата. Ивайло Московски свърши много работа и се надявам да я продължа", добави Желязков.




Той очерта и очакванията си за новия пост. "Един министър трябва да е добър мениджър, а не най-добрият експерт, ще работя за подобряване на координацията и взимането на решения, което е проблем за цялата администрация", смята той.


Според него няма спешни "пожари за гасене" в оглавяваното от него министерство. Желязков уточни, че кандидатурата му е била предложена от премиера, но това не е било най-благоприятният начин да влезе на новия пост - на мястото на предшественика му, с когото се познава от 10 години.


Той уточни, че публикациите, които се тиражират в публичното пространство, че е близък до началника на кабинета на Борисов - Румяна Бъчварова, са жълти новини. "Всеки , който е в публичната сфера, не е застрахован да го залеят фалшиви новини. С Бъчварова съм работил четири години – беше добро служебно сътрудничество", каза той.

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    А за бюлетините в Костинброд нещо нема ли да каже?
    Щото беше много интересно как не е упражнен контрол и са отпечатани доста повечко от нормалното.

  2. 2 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 462 Весело

    В БДЖ има създадена "култура на крадене" - от раб.време, пари(директно от кондукторите във влака), нафта, общ.поръчки, каквото се сетиш.
    Тая компания трябва да се закрие и да се открие нова. Или просто да и се създаде конкурентна с 500 млн лв капитал, за да бъде накарана да работи. Което много ме съмнява като гледаме резултатите в товарните превози.

  3. 3 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3010 Неутрално

    Преди БДЖ да продаде поделението за товарни превози оправия няма да има, ако с пътническите не се оправят, поне ще крадат по-малко.
    А концесия би била чудесна, само че параметрите, или поне последните, които прочетох, са силно пожелателни, а обосновката - да дадем 600 млн. лв. от концесията на БДЖ е толкова абсурдна, че чак не ми се говори.
    Иначе желая успех на Росен Желязков, поне според мен един от най-интелигентните и подготвени хора във висшата администрация.

  4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#3] от "boevbisser":

    Товарните отделно от пътническите, а? Догане, ти ли си бре, Сокол?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3010 Неутрално

    До коментар [#4] от "Darth Plagueis":

    Всъщност в цяла Европа е почти изцяло така - превозът на товари си е бизнес, а превозът на пътници има силен социален елемент. Досега обаче всички опити БДЖ товарни превози да се приватизира - на което аз съм лично голям привърженик, се проваляха, очевидно оттам се краде добре и постоянно и на никой не му се отказва.

  6. 6 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 969 Неутрално

    А за бюлетините в Костинброд нещо нема ли да каже?Щото беше много интересно как не е упражнен контрол и са отпечатани доста повечко от нормалното.
    —цитат от коментар 1 на НеКой


    Всичко по темата е казано. Единственото, което не беше казано, че целия цирк с Костинброд беше организиран от Шиши и БК(С)П с помощта на верни Цацарки и бойни другари на отчет в Москва.

    No Pain No Gain
  7. 7 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Минал е възрастта за "адм.секретар" затова го направиха министър.

  8. 8 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Тоя сигурно непрекъснато се вози на самолет (в бизнес класа, естествено), но надали е стъпвал във влак през последните 15-20 години.
    Нека се повози и тогава да се перчи, че ще оправи железниците.
    Един от последните бастиони на "развития" социализЪм, пълен с дърти номенклатурчици и млади мафиоти. И с крадци на всички равнища.

  9. 9 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    До коментар [#6] от "Умнокрасив":

    Я па ти.
    Цирк, цирк, ама едни големи бройки ненужни бюлетини си бяха отпечатани и се държаха в бойна готовност, ако потрябват. И само Герб ги знаеха тез неща.
    Цацаров, ако беше от БКП можеше да касира изборите.
    Да, ама не, както казваше Бочаров...

  10. 10 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Концесията на летището е единствено с цел да се вземат пари и да се загробят в БДЖ (вместо както е по закон в Сребърния фонд...)

    БДЖ няма оправия .. всеки има интерес да се крепи а не оправи положението, да се точи.... Това там разделяне на бизнесите, търсене на стратегически инвеститор забрави...

    Умерен толераст
  11. 11 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#3] от "boevbisser":

    "Преди БДЖ да продаде поделението за товарни превози оправия няма да има, ако с пътническите не се оправят, поне ще крадат по-малко."
    Приходите в БДЖ са основно от "товарни превози". Ако съм те разбрал правилно мислиш, че БДЖ трябва да си продаде печелившия бизнес и да си остави този който се дотира от държавата. Убягва ми логиката тук.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  13. 13 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 365 Неутрално

    R&Bo - Why do you love me? (Ютуб) - Като музикант обаче е много талантлив, от много време не е създавана толкова добра българска песен...
    Като министър ще видим, но поне на мен не ми вдъхва доверие... Почти целият му стаж е само в общински и държавни администрации.

  14. 14 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 365 Неутрално

    До коментар [#3] от "boevbisser":"Преди БДЖ да продаде поделението за товарни превози оправия няма да има, ако с пътническите не се оправят, поне ще крадат по-малко."Приходите в БДЖ са основно от "товарни превози". Ако съм те разбрал правилно мислиш, че БДЖ трябва да си продаде печелившия бизнес и да си остави този който се дотира от държавата. Убягва ми логиката тук.
    —цитат от коментар 11 на todor._89


    Каква печалба в товарни превози? Никога не е имало печалба от съществуването си и само гълта пари от данъкоплатците... Всичко на всичко имат 3 влака и огромна администрация, много по-голяма от тази в ПП. Добре работещите частни превозвачи им издърпаха кадрите.

  15. 15 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 782 Весело

    До коментар [#9] от "НеКой":


    До коментар [#6] от "Умнокрасив":Я па ти.Цирк, цирк, ама едни големи бройки ненужни бюлетини си бяха отпечатани и се държаха в бойна готовност, ако потрябват. И само Герб ги знаеха тез неща.Цацаров, ако беше от БКП можеше да касира изборите.Да, ама не, както казваше Бочаров...
    —цитат от коментар 9 на НеКой


    А да ми обЯсниш как и в кой момент от изборния процес тези бюлетини могат да станат действителни гласове???

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  16. 16 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    До коментар [#15] от "todor._89":

    Оооо, ти не познаваш възможностите на Цвъцко.
    Блажени са вярващите.
    Помисли си само дали Фандъкова наистина има 62 % подкрепа в София...

  17. 17 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3010 Неутрално

    До коментар [#11] от "todor._89":

    никога, ама никога БДЖ товарни превози не са били на печалба, само правят едни счетоводни гимнастики да изкарат нещо позитивно, но всъщност винаги са губили пари - може би по-малко от пътническите превози все пак.
    Казвам, че няма нито една причина това да е държавно дружество, освен да се краде, каква е причината примерно АДИС с дипломатическите имоти да е държавно - да не би апартаментите под наем да са част от националната сигурност, или пък ТЕЦ София да е държавна, пардон общинска, постоянно да трупа дълг и да изнервя клетите граждани. Не ми се продължава.

  18. 18 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#16] от "НеКой":


    До коментар [#15] от "todor._89":Оооо, ти не познаваш възможностите на Цвъцко.Блажени са вярващите.Помисли си само дали Фандъкова наистина има 62 % подкрепа в София...
    —цитат от коментар 16 на НеКой


    Освен общи приказки, нещо конкретно???

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  19. 19 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 441 Любопитно

    Всъщност в цяла Европа е почти изцяло така - превозът на товари си е бизнес, а превозът на пътници има силен социален елемент. Досега обаче всички опити БДЖ товарни превози да се приватизира - на което аз съм лично голям привърженик, се проваляха, очевидно оттам се краде добре и постоянно и на никой не му се отказва.
    —цитат от коментар 5 на boevbisser


    Тоест държавата да продаде печелившата фирма и да си остави губещата?

  20. 20 Профил на sugar
    sugar
    Рейтинг: 256 Неутрално

    До коментар [#12] от "aleks ivan":

    Има си кандидатстване за концесионер на летището и след това одобрение, до тогава нищо не е официално. А за дълговете, те си имат договорени условия и си ги плащат.

  21. 21 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    Преди БДЖ да продаде поделението за товарни превози оправия няма да има, ако с пътническите не се оправят, поне ще крадат по-малко.А концесия би била чудесна, само че параметрите, или поне последните, които прочетох, са силно пожелателни, а обосновката - да дадем 600 млн. лв. от концесията на БДЖ е толкова абсурдна, че чак не ми се говори.Иначе желая успех на Росен Желязков, поне според мен един от най-интелигентните и подготвени хора във висшата администрация.
    —цитат от коментар 3 на boevbisser

    След като има 4-5 частни ЖП Превозвачи - наистина няма нужда от Товарното Движение.Обаче основните загуби идват от Пътническо Движение и спирането на влакове до сега просто малко намалиха загубите,но това не може да е трайно икономическо решение.Истината е,че Железницата в частта си Пътническо Движение е скъпо но необходимо предприятие което е почти изцяло на дотации от държавите(Дори и САЩ -Амтрак си е държавна компания) У нас е въпрос обаче - Може ли държавата да субсидира БДЖ - Пътнически Превози така,че предприятието да е на средно европейско ниво,а не само да съществува - щото не може пък съвсем без Железопътен пътнически превоз.

  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#6] от "Умнокрасив":

    Факт. Нека ги припомним:
    Цацата („ти си го избра”, и основна гербава гордост).
    Марин Райков, гербав служебен премиер, имащ единствена задача да проведе избори.
    Шеф на кабинета - калинката, която обсъждаме.
    Собственик на печатницата Йордан Бончев, гербав общински съветник.
    Красимира Медарова, гербава калинка, шефка на ЦИК.

    В тва са хората, пряко ангажирани със случая.
    Към тях можем да добавим и разгласяващата част - Бюреков, кумец на Баце, и Мая Манолова, избрана от Герб за Омбудсман.
    Разкош!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#19] от "Panda":

    Гениално, нали?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#15] от "todor._89":

    А защо трябва да стават? Никой не прави така манипулации отдавна.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  25. 25 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#5] от "boevbisser":

    Всъщност, нека допълним картинката. Именно защото товарните превози са на печалба, а пътническите на загуба, те вървят заедно и товарните дотират пътническите. Разделянето им означава закриване на пътническите, или увисването им на врата на данъкоплатците.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 26 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3010 Неутрално

    До коментар [#25] от "Darth Plagueis":

    не са на печалба товарните и никога не са били

  27. 27 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3010 Неутрално

    До коментар [#25] от "Darth Plagueis":

    не са на печалба товарните и никога не са били

  28. 28 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#24] от "Darth Plagueis":

    А защо беше този вой: Подготва се грандиозна манипулация, подмяна на изборните резултати.... И защо Бюреков и сестра Галева не са съдени за опит за опорочаване на изборния процес?

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  29. 29 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#27] от "boevbisser":


    До коментар [#25] от "Darth Plagueis":не са на печалба товарните и никога не са били
    —цитат от коментар 27 на boevbisser


    https://www.monitor.bg/bg/a/view/32819-БДЖ-излезе-на-печалба-от-товарните-превози

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  30. 30 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5306 Любопитно

    Парадоксът е че в цяла Европа товарните превози са бизнес...при това печеливш.Само у нас са на загуба!В цяла Европа разтоянията от 30 до 350 км.приоритет за пътниците са влаковете!Скоростни,чисти и супер удобни...само тука не!Е с това трябва да се заеме минЕстъра!А локумите да ги остави за парламента....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  31. 31 Профил на Веселин Петров
    Веселин Петров
    Рейтинг: 347 Неутрално

    До коментар [#29] от "todor._89":

    Е, да но за цялата 2016 г. са отчели печалба от 201 хиляди, а за следващата 2017 загубата е 6 милиона (е пак е добре на фона на загуба от 22 милиона за 2014).

  32. 32 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3010 Неутрално

    До коментар [#29] от "todor._89":
    това е текущ резултат за 6 м. за 2016, ето ги резултатите за последната 2017 година.
    твърдя, че никога БДЖ не е изкарвало пари - губело е повече или по-малко, и стопеният му дълг не е от тяхна увеличена дейност, а от субсидията - от нашите данъци.
    Ако сте разбрал - разбрал, ако ли не - здраве.


    Увеличаването на финансовите загуби в държавните жп дружества продължава. Това показват отчетите на компаниите за 2017 г. Най-голям е минусът на Национална компания "Железопътна инфраструктура" - над 50 млн. лв.

    С подобрен финансов резултат спрямо предходната 2016 г. от групата на превозвача БДЖ може да се похвали единствено холдинговото дружество майка. Не така стоят нещата за двете дъщерни компании - за превоз на пътници и на товари, като най-незавидно е положението при товарните превози. "БДЖ – Товарни превози" завършва 2917 г. на загуба от 6.2 млн. лв., което е влошаване на финансовия резултат спрямо предходната година, и то с цели 5.7 млн. лв. По данни на НКЖИ държавният жп превозвач продължава да губи пазарен дял спрямо останалите компании, занимаващи се с карго, и през миналата година "БДЖ – Товарни превози" държат 47.8% от пазара на база изминати километри.

    Товарните превози

    Според отчета на "БДЖ - Товарни превози" увеличаването на загубата се дължи на промяна в структурата на превозените товари и превоз на товари с по-ниска приходна ставка. Други причини са увеличението на минималната работна заплата за страната от началото на 2017 г. и съответните корекции на възнагражденията на служителите, както и на увеличените разходи за амортизации.

    Дейността на "БДЖ - Товарни превози" става и по-нерентабилна, тъй като увеличаването на загубата идва при ръст на приходите с 5% за миналата година, като в абсолютна стойност за 2017 г. те са 109.4 млн. лв. Основната причина за увеличението са отдадени под наем локомотиви на външни клиенти и на свързани лица. Като резултат от увеличената загуба намалява собственият капитал на компанията с 8% до 100 млн. лв., а се увеличава и задлъжнялостта - с 5.4 млн. лв., достигайки 105.5 млн. лв. Обяснението на компанията е, че плащанията са основно към НКЖИ.

    От отчета се вижда още, че делът на големите товародатели и спедитори се е свил с 5% до 65.5% от общия микс на товарите на държавната железница. Най-голямо е намаляването на товарите, подавани от мините на Ти Би Ел - 64% по-малко спрямо предходната година. Това не е изненада, тъй като мините са свързани с Христо Ковачки и той си създаде частна жп компания, която да намали зависимостта от БДЖ. "От началото на тази година (бел. ред. - Ти Би Ел) осъществява самостоятелно превозите на каменни въглища по релацията гара Драгоман (Бели брег и Станянци) – Голямо село. Отпаднали са превози на въглища от гара Сарафово до гара Сливен поради закриване на мината в Сарафово", пише като пояснение и в отчета на "БДЖ – Товарни превози".

    Пътници и компанията майка

    Увеличаване на негативния финансов резултат има и при пътническото поделение. "БДЖ - Пътнически превози" е на загуба за 2017 г. от 8.5 млн. лв., като година по-рано тя е била 4.6 млн. лв. Приходите се увеличават с 1% и за 2017 г. те са 239.6 млн. лв., като огромната част от тях - 175 млн. лв. идват като държавна субсидия.

    От групата с успех по отношение на финансовите резултати може да се похвали компанията майка "Холдинг БДЖ". За 2017 г. тя има приходи в размер на 14.3 млн. лв., като през изминалата година загубата е 8.2 млн. лв. при отчетена загуба в размер на 20.2 млн. лв. за 2016 г., или подобрение с 11.9 млн. лв. Дължи се предимно на намалените разходи за обезценка на вземания 10.8 млн. лв. и продажба на имоти и финансови активи, собственост на дружеството, от които 1 млн. лв. от продажбата на дял от 2.8% от капитала на ЗАД "Алианц България" и 831 хил. лева от продажбата на Почивна станция "Банкя". Като цяло реализирана печалба от продажба на дълготрайни активи е в размер на 4 млн. лв., като това е с 2.6 млн. лв. по-малко от 2016 г. Приходите от отдадени под наем сгради се увеличават с 895 хил. лева.

    А инфраструктурата

    Все по-голяма е финансовата дупка в Национална компания "Железопътна инфраструктура", която движи жп проектите по оперативна програма "Транспорт". НКЖИ приключва 2017 г. със счетоводна загуба 50.6 млн. лв., като през 2016 г. тя е била 28.2 млн. лв. Това се получава въпреки голямата дотация от страна на държавата

    Приходите на НКЖИ за 2017 г. в размер на 380.6 млн. лв., т.е. с 35.4 млн. лв. (10%) повече от отчетените приходи за 2016 г. Причината - увеличението на приходите от финансирания, свързани с амортизационни отчисления на дълготрайни материални активи след въвеждането им в експлоатация. От въпросните 380.6 млн. лв. 108.3 млн. лв. са от приходи от услуги, в това число от инфраструктурни такси (53.1%), които заплащат на НКЖИ жп превозвачите. Приходите от финансирания за 2017 г. са 257.6 млн. лв., или с 32 млн. лв. (14.3%) повече от предходната година.

  33. 33 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2779 Неутрално

    Като става въпрос за концесията на летищет,о това правителство вече е компрометирано по отношения на транспорта и не трябва да се занимава с концесии касаещи националната сигурност!
    Колкото до БДЖ, там просто трябва да се краде по-малко и за 2-3 години ще изплуват!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  34. 34 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3010 Неутрално

    До коментар [#33] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    колкото повече държавата е собственик на летището и БДЖ, толкова повече се краде и точно това подкопава националната сигурност и националните интереси.
    може да съм малко краен, но аз твърдо вярвам, че българската държава е лош стопанин и колкото по-малко активи управлява, толкова по-добре.

  35. 35 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3714 Неутрално

    Да бе...! ГЕРБ и реформи! Някой друг път...!
    БДЖ ще продължава да затъва. Летищата и РВД ще продължават да са хранилка за семействата на номенклатурата. ГЕРБ е партия на статуквото. Явно, на хората им харесва.

    Бивш tww09306483.
  36. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    До коментар [#28] от "todor._89":

    Ми питай Баце?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  37. 37 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 782 Весело

    До коментар [#36] от "Darth Plagueis":

    Благодаря,че ми напомни. Утре като си пием кафето непременно ще го попитам.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  38. 38 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8520 Неутрално

    Нали вчера казаха, ще има приемственост. Т.е. пак същото.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK