Остарелите и неефективни пътни знаци са голям фактор за катастрофите, смята експерт

Владимир Тодоров

© Георги Кожухаров

Владимир Тодоров



Един от най-големите фактори за жертвите в катастрофи, е лошото състояние на пътната инфраструктура и по-конкретно за неефективните и остарели пътни знаци. Това коментира председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров в ефира на "Нова телевизия".


"Над 50% от инцидентите са заради състоянието на пътищата според доклад на Европейската комисия. Ако неефективните знаци бъдат премахнати, това ще бъде видимо за всичко и трафикът ще се отпуши", коментира Тодоров.


Той и Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите коментираха новите мерки на държавата срещу войната по пътищата. "Нека първо да отчетем стратегията за периода 2010-2020 г., преди да пишем нова", смята Красимир Георгиев. Според него да се пише нова стратегия преди да се види какво е свършено по предишната е "безсмислено".




"Често се къса нишката между нормативните уредби и реалното им прилагане", добави Георгиев. Той разкритикува и идеята за въвеждане на задължително кормуване на полигон като част от курсовете за бъдещи шофьори. Георгиев смята, че това не учи кандидат-водачите как да шофират в реална среда. Освен това, местата на съществувалите някога полигони вече били застроени. Друг проблем и неплащането на глоби. Двамата дадоха за пример Унгария, където наплатените глоби за нарушения по пътищата се събират от частни съдебни изпълнител или колекторски фирми.


Министерството на регионалното развитие и благоустройството подготвя въвеждането на нови изисквания, които целят да направят движението по-безопасно. Сред тях е промяна в начина за проектиране на пътищата. Обмисля се обособяването на зони за безопасност. Така, ако автомобил излезе от пътя, той ще влезе в тях, а няма да се удари в дърво, стълб или стена. Обхватът на зоната ще се определя в зависимост от класа на пътя и допустимата максимална скорост на движение за автомобилите.

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на spectator
    spectator
    Рейтинг: 139 Неутрално

    Вярно е, че голяма част от пътищата ни все още са много зле и знаците често неадекватни, но основната причина за катастрофите все пак съвсем не е това, а пълното малоумие на част от задкормилните устройства, толерирано от полицията понякога заради корупция, понякога просто от мързел.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4852 Неутрално

    Пътувайте нощно време по една магистрала в Европа или пък по Тракия и ще разберете , че последната НЕ е магистрала а и е много опасна.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на начинаещ
    начинаещ
    Рейтинг: 8 Неутрално

    още при проектирането на пътищата/включително и новопостроените /е заложена бомба.
    това са КАНАВКИТЕ.
    прочетете сводките на кат .общото при тях е ".....след което автомобила навлиза в канавката и се обръща"
    ГОСПОДА ,УПРАВЛЯВАЩИ,А И ТАКИВА,КОИТО СЕ ПОКАЗВАТЕ ПО ТВ И КОМЕНТИРАТЕ ПЪТНАТА БЕЗОПАСТНОСТ,-ОБЪРНЕТЕ ВНИМАНИЕ НА ФАКТА ,ЧЕ В ЕВРОПА ,КАНАВКИТЕ НЕ СА ОКОПИ ,А МАЛКИ БЕЗОПАСТНИ КАНАЛИ,КОИТО СПОКОЙНО ОТВЕЖДАТ ДОРИ И ОБИЛЕН ДЪЖД.
    уважаеми,колеги пишещи по форумите,ако случайно можете да стигнете до тия кухи кратуни от апи ,които одобряват проектите,моля обърнете им внимание и на този факт.
    то ,че знаците са стари и плачат за подмяна е ясно,но кат и другите трибуквени рекетьорски организации въобще не се интересуват от безопасността по пътищата.ако съм на мястото на министъра първо ще обвържа заплатите на всички началници с броя на произшествията, също и за тези ,които се "борят"с престъпленията и т.н.всеки месец отчет-намаляват инцидентите -вдига се заплатата-какво е това на всички чиновници с 10%-да не са ги изкарали те случайно тия пари.
    а сега и тоя идиотизъм с новите самолети-американците изкараха цяла война в сирия с няколко дрона, а при нас за 100-на чиновници ,които обичат да играят на войници,да им купим самолети за милиарди,че и се сърдят на всичкото отгоре...

    читател
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4852 Неутрално

    До коментар [#3] от "николай борисов":

    Навсякъде по Европа има мантинели и то много здрави. Тук не е така. като на много места няма и се объщаш директно в канавката.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Ти остави знаците, защото, за да се видят въпросните, първо трябва да е почистена растителността поне 2-3м встрани от пътя - нещо което е видно дори и по третостепенните пътища в Унгария и напълно отсъства дори и по първокласните в България

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  6. 6 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2771 Неутрално

    Да махнат всички бензиностанции, заради които има допълнително ограничение на скоростта. Т.е. всички, които нямат локално платно.

    Любовта ще спаси света!!!
  7. 7 Профил на Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Цъкльо ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДИЗАЙН.
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Айде сега отделете някое милионче за подмяна на знаците....
    ПП' На места ситуацията е неадекватна .Ограничения целящи писане на глоби и /или липса на такива.

    АМАН ОТ НЕКАДЪРНИ ОБНОВЛЕНИЯ
  8. 8 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 793 Неутрално

    И маркировката на много места е неадекватна и опасна.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  9. 9 Профил на vkiril
    vkiril
    Рейтинг: 263 Неутрално

    Най-малкото и евтино нещо, което могат да направят е да вземат да мият поне 2 пъти годишно наличните мантинели (добри или лоши), за да се виждат котешките очи нощно време. Инак си пътуваш и гадаеш.....

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4852 Неутрално

    До коментар [#9] от "vkiril":

    Точно това имах предвид нощното каране по Тракия.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK