Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Това със зареждането не знам как ще го изчислят да става по времето докато автобуса не кара пътници иначе на знам кой луд ще чака повече от половин час да се зарежда?
Кметица Юрдечка е кмет от 9 години. През това време тя винаги е знаела, че има десетократни превишения на нормите за замърсяване на въздуха, но не направи нищо, защото "общественото мнение не беше узряло за решаване на този проблем" (по нейните собствени думи). Кажете ми, с какво тя е по-добра от другаря Григор Стоичков, който знаеше за аварията в Чернобил и замърсяването от нея, но кри за проблема и не направи нищо за защита на населението. Кметица Юрдечка е избрана там, за да мери общественото мнение или за да решава проблемите, независимо от общественото мнение?
Сега тя продължава упорито да отрича, че проблемът със замърсяването на въздуха се дължи основно на отоплението с твърдо гориво. Затова тя предпочита да харчи безсмислено милиони левове за електробуси, за да симулира борба със замърсяването, вместо да направи нещо с горенето на всякакви лайна рпез зимата.
И нека никой да не ми опонира, че тя няма законова база да направи нещо с твърдото гориво, защото нейната партия е на власт от 9 години, а тя е "тежката артилерия", и ако закони са ѝ пречели, е можела да направи предложение и да ги промени.
Замърсяването на София в голям процент е от печките на твърдо гориво, вижте какво ще стане по кварталите с къщи след месец и колко теми за прахови частици ше има. Просто пушещите коли трябва да ги спрат на прегледите и готово. Вместо това се вихри някаква огромна корупция и все още може да се мине с всякаква кола на преглед. Това трябва да престане и да минават само изправни коли, но трябва още да се надишаме. Дори китайците се усетиха и вече се виждат резултатите от екологичните им норми. Само ние тук си горим галошите, парцали, гуми, най-скапания кюмюр и мокри дърва.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
Като гледам цената на зарядните станции оставам с впечатлението, че те ще произвеждат електичеството за зареждане, а няма да гп взимат от мрежата. Може пък и толкова и да си струват.
На маратона са умните и красивите, но и аз мога да се включа.
Първо Фандъчка не ги пазари тея бусове с пари на ГЕРБ, а с наши, на всички граждани, от бюджета.
Второ, обществена поръчка с един участник? Ми по-добре да се бяха договорили директно с китайците, сега 1-2 милиона отиват в джоба на Еврохолд ей така за нищо.
След двадесет години,(20год.),ще имаме нужда от нови атомни мощности и нова АЕЦ,въпроса е дали дотогава двата руски реактора няма да се повредят,макар и консервирани?!
Безспорно добра новина, но да погледнем общата картина.
За съжаление, тези 20 електробуса няма да заменят закупените през 2012-та 130 дизелови. Който се интересува знае че изгореното дизеловото гориво е далеч най-вредящото на човешкото здраве. Тези 130 дизела тровят софиянци всеки ден. Да не говорим за все още неограничаваните дизелови автомобили.
Така че, реално погледнато, но на този фон 20 електробуса са незначителни.
Возил съм се няколко пъти на китайските дизеляци по линията на 314. Изключително неподходящи за нашите условия - тесни, с много малко седящи и правосточщи места. Това са автобусчета за някакви крайградски линии, да извозват бабите да садят пипер по вилните зони или тийнейджъри да ходят да се напиват по поляните. Като гледам електрическите са със същата каросерия, та не знам....
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Жици, има вече опънати по много маршрути, никой никога не е предвидил и няма да има големи превозни средства на градският транспорт, които да обикалят и най-забуталите улички. Който се е нанесъл да живее в такава и през 22 век и в най-богата страна в света да е, пак ще трябва да припка пеша до спирката, ако няма лично ППС. Та, някакви по-състоятелни аргументи?
Столична компания градски транспорт има под 600 автобуса общо - стратегията на общината е тотално сбъркана - вместо да ми се хвалят с 20 електро автобуса трябваше поне да утроят броя на автобусите и да осигурят бързи бус ленти - това е някакъв абсурд да очакваш, че хората ще слязат от колите си и ще висят по 20 минути на спирката понеже сега автобуса им бил електрически. Виж ако имаше редовен и чист автобус на всеки 4-5 минути доста повече хора щяха да се замислят дали им трябва непременно да се качват на колата за работи из града.
В последните години софийският градски транспорт се подобри значително. Преди да изляза от къщи, мога да проверя в нета кога се очаква моят автобус / трамвай / тролей / метромотриса да бъде на моята спирка. Правя си сметка кога да изляза и в 90% от случаите информацията е вярна. Когато въведат и електронно таксуване, няма да има нужда и от допотопното дупчене на билети!
Замърсяването на София в голям процент е от печките на твърдо гориво, вижте какво ще стане по кварталите с къщи след месец и колко теми за прахови частици ше има. Просто пушещите коли трябва да ги спрат на прегледите и готово. Вместо това се вихри някаква огромна корупция и все още може да се мине с всякаква кола на преглед. Това трябва да престане и да минават само изправни коли, но трябва още да се надишаме. Дори китайците се усетиха и вече се виждат резултатите от екологичните им норми.
Само ние тук си горим галошите, парцали, гуми, най-скапания кюмюр и мокри дърва.
Испанските ел-автобуси Irizar (марката използвана от Биомед ) излизат 350000 евро.Марсилия , Щутгарт,Лондон......ги ползват а и цената е изгодна.
.The bet that Irizar is doing for the electric bus, which has a unit price of 350,000 euros, has to do with the changes that will occur in public transport in cities. "The trend towards electric mobility is unstoppable," said Gómez, who highlighted Irizar's membership in the ZeUS project led by the EU for the study of electric mobility in large cities.
The commitment of a high-end premium product, where brand value is based on innovation, has led Irizar to face the international market with a 100% integral bus with technology from the cooperative whose first units will circulate through the United States. United next year, after closing an agreement with a distributor. A sale of 1,600 vehicles is calculated in this country, where road transport competes in the medium and long distance sector with the plane.
Във Варна и Бургас се движат съчленени Соларис Урбино с дизели Евро 6 и с газови уредби, с чудесен климатик, на цена по 584 000 лв с ДДС, платени в голямата си част по европейската програма ОПРР. Но в София се набляга на китайското (от полските автобуси отчисления за ГЕРБ няма)
Което означава, че за касата на ГЕРБ са заделени поне по 100 000 лв. за всеки автобус. Вярвам, че Данчето не е взела нито лев, но не и Борисов и ковчежника на ГЕРБ
Замърсяването на София в голям процент е от печките на твърдо гориво, вижте какво ще стане по кварталите с къщи след месец и колко теми за прахови частици ше има. Просто пушещите коли трябва да ги спрат на прегледите и готово. Вместо това се вихри някаква огромна корупция и все още може да се мине с всякаква кола на преглед. Това трябва да престане и да минават само изправни коли, но трябва още да се надишаме. Дори китайците се усетиха и вече се виждат резултатите от екологичните им норми. Само ние тук си горим галошите, парцали, гуми, най-скапания кюмюр и мокри дърва.
Добре де, в момента никой не ползва печка на твърдо гориво, а по колите има половин пръст пепел. Не е валяло от месец и града е потънал в прах. Фандъкова не мие града. Това е истината. Парите се изливат в касата на Вълка, а контрол върху свършеното няма. Точно както с Графа.
Бях писал преди мнооого време по тази тема, нацвъкаха ми много минуси троловете! За стотиците милиони, които столицата и големите областни градове дадоха за автобуси, можехме да изградим една голяма, модерна и конкурентна фабрика за проектиране и производство на градски електробуси и такива с ДВГ. В България има достатъчно млади, интелигентни и образовани хора, които биха повели този завод към световния пазар. Просто вместо комисионни, трябваше да инвестираме в развоен център и производствнеи халета. Седалките например отдавна ги шием в Грамар, с. Трудовец, общ. Ботевград. В Русе леем алуминий, Сенсата правят сензори, а ИМИ - платките с електроника...
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще!
Потомствен антикомунист!
И аз се чудя, гледам телефони по 30 лева, а пък за някакъв с ябълка на него го продават за по 2000 лева гледам Дачия за 15 хиляди, пък някакви електромобили с името на тесла ги продават за 100 хиляди
Еми не съм на това мнение - почти всеки път, когато минавам през спирката до нас, където спират 4 тролея и 2 автобуса и гледам на новоинсталираното инфотабло разни времена от сорта на 12; 15; 17 минути. Живея в широкия център и в повечето случаи ми трябват за 2-3 спирки и после да ги сменя за още 2-3 спирки - сиреч за едно разстояние от 4-5км ми се събират 20-25 мин чакане и 20-25 пътуване + 2 билета - не ми се струва добър резултат това за ГТ, дето да ми подскаже, че освен на краката си или на колата си мога да разчитам и на тях.
Тези бусчета са готини! Гледам ги и се сещам за ................ АЕЦ Белене. Аз сега се сещам, некои другаре по-късно ще се сетят. Ма няма да им се размине.
Добре де, в момента никой не ползва печка на твърдо гориво, а по колите има половин пръст пепел. Не е валяло от месец и града е потънал в прах. Фандъкова не мие града. Това е истината. Парите се изливат в касата на Вълка, а контрол върху свършеното няма. Точно както с Графа.
[quote#50:"znayko84"][/quote]
++++++ точно така като само ще добавя, че камионите за миене са вече с гребла в очакване на снега н9 не зная дали цоцат и от там.
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
за толкова пари ще асфалтират наново половин Русе , егати и дъ ржавата ,дето всичко отива за София , а за провинцията нищо ,само ни обират данъците с хиляди ,а за нас остава щастието сами да си кърпим улиците ,сами да си ги чистим ,зимата да си ги ринем ,щото не стигали парите ,кражбата продължава .
Ютонг... Поредната схема. Аз не знам що за идиот трябва да си, че да си купиш китайско МПС от какъвто и да е вид. Колко ги хвалиха тия новите автобуси, оранжевите. Много яки били, на ниска цена. Класираният на второ място го видях в Братислава и е като космически кораб. Ама за доброто на софиянци било, скъп бил.
Поддържаме касичката на ГЕРБ, това поддържаме... Китайците са разбрани хора, готови са на схеми. То затова родните ни футболни президенти обичат да продават в Китай.
Ами права е, хората не са узрели да искат чист върдух, за момента се набляга на билетчета за лотарията, биричка с чиста вода и тн. Също не е узряло за нуждата от тротоари навсякъде, не само на места. Не е узряло и за нуждата от работещи институции.
До коментар [#8] от "DDR": Всичките 20 автобуса ще зареждат акумулаторите си в гаража, след дневните смени, използвайки времето, през което енергосистемата не е толкова натоварена. Едно пълно зареждане осигурява 300 километра преход в града. С включени системи за отопление, респ. охлаждане.
Както се вижда от публичната информация в страницата на Столичен автотранспорт, срокът за подаване на оферти е бил удължаван два пъти. В крайна сметка се е явил само един желаещ лизингодател, който е предложил да финансира сделката и да предостави автобусите на столичния превозвач за ползване на лизинг. А споменатият лизингодател е преценил да придобие именно тези автобуси, които покриват всички изисквания на лизингополучателя, посочени в тръжната документация.
Идентичен електрически автобус (като тези, които се доставят сега) е бил изпробван успешно в София преди една година. С едно зареждане е покривал прехода на две смени (250-300 км./ден). Сега доставените имат акумулатори с капацитет по-голям от тази на тествания. Гаранцията на акумулаторите е 8 години.
Т. нар. от Вас "китайски дизеляци" отговарят на стандартните размери за единичен градски автобус. Освен това, броят на седящите (и правостоящи) места съответства на изискванията на техния купувача.
Не съм сигурен за кои 130 дизелови автобуси, доставени през 2012 г. става дума. Аз помня доставените 2014/2105 г. 126 съчленени автобуси МАН, то те са ЕВРО 6 (възможно най-щадящи околната среда) и замениха 126 броя 30 (и повече) годишни автобуси, които наистина бълваха огромни количества емисии.
Защо си сигурен, че си видял точно този модел, който е предлаган в София от "втория класиран" в търга за 110 дизелови автобуси? И защо смяташ, че цената е имала решаващо значение за класирането на участниците. Не е зле да прегледаш публично достъпната информация за този търг, където "космическият кораб" е класиран на второ място.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Tzariqt e Gol
Рейтинг: 217 НеутралноБраво на Фандъкова. Ще гласуваме за нея отново за нов мандат. Спаси София и всички хейтъри да се изядат от злоба.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Julian Mall
Рейтинг: 3901 ЛюбопитноТова със зареждането не знам как ще го изчислят да става по времето докато автобуса не кара пътници иначе на знам кой луд ще чака повече от половин час да се зарежда?
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоSS
Рейтинг: 2557 ВеселоТова добре , а още по добре ако почне производство и у нас ...
DDR
Рейтинг: 1202 ВеселоДо коментар [#1] от "nema_labavo":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Настанал е шок и потрес.😱
Велков
Рейтинг: 1316 ВеселоАко китайците построят Белене ще си имат ефтин ток за автобусите
DDR
Рейтинг: 1202 ВеселоДо коментар [#4] от "Julian Mall":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Зареждат на последна спирка. Електрически рейсове има в доста европейски градове.
Велков
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#4] от "Julian Mall":
10 вървят, 10 се зареждат
Какво не ти е ясно?
дерибеев
Рейтинг: 2936 ВеселоДо коментар [#7] от "Велков":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васми офсетна програма , нали е модерно . БДЖ чака
von_seeckt
Рейтинг: 217 НеутралноВсе още не могат да ги правят качествено. Като се има предвид и нашенската поддръжка, нямаш шансове.
https://www.morgenpost.de/berlin/article213480769/Technische-Probleme-Einer-von-vier-Elektrobussen-faellt-aus.html
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/elektrobusse-in-deutschland-zu-teuer-zu-unzuverlaessig-zu-aufwendig-a-1138185.html
Smoke
Рейтинг: 730 НеутралноКметица Юрдечка е кмет от 9 години. През това време тя винаги е знаела, че има десетократни превишения на нормите за замърсяване на въздуха, но не направи нищо, защото "общественото мнение не беше узряло за решаване на този проблем" (по нейните собствени думи). Кажете ми, с какво тя е по-добра от другаря Григор Стоичков, който знаеше за аварията в Чернобил и замърсяването от нея, но кри за проблема и не направи нищо за защита на населението. Кметица Юрдечка е избрана там, за да мери общественото мнение или за да решава проблемите, независимо от общественото мнение?
Сега тя продължава упорито да отрича, че проблемът със замърсяването на въздуха се дължи основно на отоплението с твърдо гориво. Затова тя предпочита да харчи безсмислено милиони левове за електробуси, за да симулира борба със замърсяването, вместо да направи нещо с горенето на всякакви лайна рпез зимата.
И нека никой да не ми опонира, че тя няма законова база да направи нещо с твърдото гориво, защото нейната партия е на власт от 9 години, а тя е "тежката артилерия", и ако закони са ѝ пречели, е можела да направи предложение и да ги промени.
Todor Plamenov
Рейтинг: 262 НеутралноЧестито на софиянци за придобивката,а на хюмнетата дето искали да дишат планински въздух в двумилионен град- марш в Трън.
Нинов
Рейтинг: 1542 Неутрално"В поръчката е включена и доставката на пет зарядни станции с мощност 120 кВтч на единична цена 138 хил. лв.
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.______
единицата за мощност е ват/киловат, а не киловатчас.
dragozow
Рейтинг: 740 НеутралноЗамърсяването на София в голям процент е от печките на твърдо гориво, вижте какво ще стане по кварталите с къщи след месец и колко теми за прахови частици ше има. Просто пушещите коли трябва да ги спрат на прегледите и готово. Вместо това се вихри някаква огромна корупция и все още може да се мине с всякаква кола на преглед. Това трябва да престане и да минават само изправни коли, но трябва още да се надишаме. Дори китайците се усетиха и вече се виждат резултатите от екологичните им норми. Само ние тук си горим галошите, парцали, гуми, най-скапания кюмюр и мокри дърва.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.Цайко
Рейтинг: 950 НеутралноКато гледам цената на зарядните станции оставам с впечатлението, че те ще произвеждат електичеството за зареждане, а няма да гп взимат от мрежата. Може пък и толкова и да си струват.
abdulhazred
Рейтинг: 764 НеутралноНа маратона са умните и красивите, но и аз мога да се включа.
Първо Фандъчка не ги пазари тея бусове с пари на ГЕРБ, а с наши, на всички граждани, от бюджета.
Второ, обществена поръчка с един участник? Ми по-добре да се бяха договорили директно с китайците, сега 1-2 милиона отиват в джоба на Еврохолд ей така за нищо.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 1917 НеутралноДо коментар [#7] от "Велков":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Абе ние и сега имаме повече ток отколкото ни трябва!Не осъзна ли че проект БелЯне няма!И няма да има!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4029 НеутралноДо коментар [#17] от "abdulhazred":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Може би ОЛАФ ще забележи и тези схеми за усвояване на европари !?!?
deaf
Рейтинг: 2850 НеутралноДо коментар [#17] от "abdulhazred":
https://www.168chasa.bg/article/7098110
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4029 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "DDR":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!А сега как ще дойдат до София ?
Велков
Рейтинг: 1316 ВеселоДо коментар [#18] от "Willy Messerschmitt":
Има, има...и падат доста пари от поддръжката...
А охранителната фирма докога ще е там изобщо не можеш да се сетиш
Велков
Рейтинг: 1316 ВеселоДо коментар [#18] от "Willy Messerschmitt":
Има, има...и падат доста пари от поддръжката...
А охранителната фирма докога ще е там изобщо не можеш да се сетиш
deaf
Рейтинг: 2850 НеутралноДо коментар [#18] от "Willy Messerschmitt":
След двадесет години,(20год.),ще имаме нужда от нови атомни мощности и нова АЕЦ,въпроса е дали дотогава двата руски реактора няма да се повредят,макар и консервирани?!
vassilun
Рейтинг: 4879 ЛюбопитноНякой знае ли какво стана с онези американци от Chariot motors? Технологията с кондензотори вместо акумулатори е интересна!
rainbou1
Рейтинг: 1161 НеутралноДо коментар [#12] от "Smoke":
Като сте прав - прав сте. В момента в Овча Купел 1 смрадтта е ужасна...
Маршалов
Рейтинг: 479 ЛюбопитноЕлектробуси-мелектробуси. Какво им е лошото на нормалните тролеи?
мурзилкаhttps://www.sustainable-bus.com/dn/wp-content/uploads/2018/09/urban-iveco-crealis-2-1024x576.jpg
transnational
Рейтинг: 217 НеутралноБезспорно добра новина, но да погледнем общата картина.
За съжаление, тези 20 електробуса няма да заменят закупените през 2012-та 130 дизелови. Който се интересува знае че изгореното дизеловото гориво е далеч най-вредящото на човешкото здраве. Тези 130 дизела тровят софиянци всеки ден. Да не говорим за все още неограничаваните дизелови автомобили.
Така че, реално погледнато, но на този фон 20 електробуса са незначителни.
Тюфлекчия
Рейтинг: 3419 НеутралноВозил съм се няколко пъти на китайските дизеляци по линията на 314. Изключително неподходящи за нашите условия - тесни, с много малко седящи и правосточщи места. Това са автобусчета за някакви крайградски линии, да извозват бабите да садят пипер по вилните зони или тийнейджъри да ходят да се напиват по поляните. Като гледам електрическите са със същата каросерия, та не знам....
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!valtoro
Рейтинг: 945 НеутралноДобро начало, дано продължи !!!
penetrating
Рейтинг: 8528 НеутралноДо коментар [#25] от "vassilun":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertТези китайските не са ли също на технология с кондензатори?
rainbou1
Рейтинг: 1161 ЛюбопитноФандъкова, хубаво сте тествали различни технологии, но така и не става ясно коя/каква технология е избрана и на базата на какви критерии....
rainbou1
Рейтинг: 1161 ЛюбопитноНищо - само дето трябва да има опънати жици навсякъде, където ходят...
reply
Рейтинг: 437 НеутралноТИЯ РЕЙСОВЕ НЕМА ДА ИСКАРАТ ПОВЕЧЕ ОТ ГОДИНА
МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
Рейтинг: 217 ВеселоНа базата на най голямата комисиона (под масата) предполагам😀
----------------------------------------
До коментар [#31] от "penetrating":
Имаш Л.С. THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
penetrating
Рейтинг: 8528 НеутралноДо коментар [#35] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert:)
Маршалов
Рейтинг: 479 Любопитно[quote#33:"rainbou1"][/quote]
мурзилкаЖици, има вече опънати по много маршрути, никой никога не е предвидил и няма да има големи превозни средства на градският транспорт, които да обикалят и най-забуталите улички. Който се е нанесъл да живее в такава и през 22 век и в най-богата страна в света да е, пак ще трябва да припка пеша до спирката, ако няма лично ППС. Та, някакви по-състоятелни аргументи?
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2564 НеутралноВ Солун решиха в началото на 2019 да бъдат купени 300 рейса които се движат с ток и газ.
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !vassilun
Рейтинг: 4879 НеутралноДо коментар [#31] от "penetrating":
Не зная. Нищо не пише в статията дали са с кондензатори.
lustmord
Рейтинг: 271 НеутралноСтолична компания градски транспорт има под 600 автобуса общо - стратегията на общината е тотално сбъркана - вместо да ми се хвалят с 20 електро автобуса трябваше поне да утроят броя на автобусите и да осигурят бързи бус ленти - това е някакъв абсурд да очакваш, че хората ще слязат от колите си и ще висят по 20 минути на спирката понеже сега автобуса им бил електрически. Виж ако имаше редовен и чист автобус на всеки 4-5 минути доста повече хора щяха да се замислят дали им трябва непременно да се качват на колата за работи из града.
dosetliv
Рейтинг: 1387 ЛюбопитноПишат, че:
- са 2 пъти по- скъпи от дизеловите
- зимата има голяма грижа с отоплението
- 1 от 4 винаги не бачка
Според както още пишат:
- батерията деяни 8 часа и после се зарежда
https://www.telezueri.ch/zuerinews/zuerich-testet-elektro-bus-133454304
- след 6 години треба нова
https://emobilitaet.online/news/ladeinfrastruktur/4491-hamburg-ebus-batterien-secondlife
Батериите ако са половината цена на буса и след 6 г се купуват нови, значи треба билетчето да поскъпне като за начало поне на 3 лева.
vassilun
Рейтинг: 4879 НеутралноДо коментар [#40] от "lustmord":
В последните години софийският градски транспорт се подобри значително. Преди да изляза от къщи, мога да проверя в нета кога се очаква моят автобус / трамвай / тролей / метромотриса да бъде на моята спирка. Правя си сметка кога да изляза и в 90% от случаите информацията е вярна. Когато въведат и електронно таксуване, няма да има нужда и от допотопното дупчене на билети!
klimentm
Рейтинг: 3954 ВеселоДо коментар [#41] от "dosetliv":
klimentmДа,най добре е да върнем конните трамваи!
dnevnikar
Рейтинг: 4204 НеутралноUNITED EU UNION
Да, мощност не е количество енергия, числото 138 не е цифра и т.н.
Но да не затормозяваме управленски и пр. матрял ;)
Важна е поръчката... големата картина.
Качеството от Китай - качество е най най най
До коментар [#14] от "Нинов":
"В поръчката е включена и доставката на пет зарядни станции с мощност 120 кВтч на единична цена 138 хил. лв.
______
единицата за мощност е ват/киловат, а не киловатчас.
dnevnikar
Рейтинг: 4204 Неутралносеки 4ти км
Ами недейте.
Некои Еко логично си горят боклука* далече от Столицата,
чак край Радомир ;)
_____________________________________________________
*морално остарели счетоводни документи, пластмасови смартфони и др.
До коментар [#15] от "dragozow":
Замърсяването на София в голям процент е от печките на твърдо гориво, вижте какво ще стане по кварталите с къщи след месец и колко теми за прахови частици ше има. Просто пушещите коли трябва да ги спрат на прегледите и готово. Вместо това се вихри някаква огромна корупция и все още може да се мине с всякаква кола на преглед. Това трябва да престане и да минават само изправни коли, но трябва още да се надишаме. Дори китайците се усетиха и вече се виждат резултатите от екологичните им норми.
Само ние тук си горим галошите, парцали, гуми, най-скапания кюмюр и мокри дърва.
historama
Рейтинг: 636 Неутрално760 000 лв за градски автобус!?
+ 138 000 лв. за зарядна!?
Нека някой да ме убеждава, че само от Гепи груп крадяли!
ejl15566519
Рейтинг: 8 НеутралноИспанските ел-автобуси Irizar (марката използвана от Биомед ) излизат 350000 евро.Марсилия , Щутгарт,Лондон......ги ползват а и цената е изгодна.
.The bet that Irizar is doing for the electric bus, which has a unit price of 350,000 euros, has to do with the changes that will occur in public transport in cities. "The trend towards electric mobility is unstoppable," said Gómez, who highlighted Irizar's membership in the ZeUS project led by the EU for the study of electric mobility in large cities.
The commitment of a high-end premium product, where brand value is based on innovation, has led Irizar to face the international market with a 100% integral bus with technology from the cooperative whose first units will circulate through the United States. United next year, after closing an agreement with a distributor. A sale of 1,600 vehicles is calculated in this country, where road transport competes in the medium and long distance sector with the plane.
shumkar
Рейтинг: 636 НеутралноВъв Варна и Бургас се движат съчленени Соларис Урбино с дизели Евро 6 и с газови уредби, с чудесен климатик, на цена по 584 000 лв с ДДС, платени в голямата си част по европейската програма ОПРР. Но в София се набляга на китайското (от полските автобуси отчисления за ГЕРБ няма)
shumkar
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#47] от "ejl15566519":
"...Испанските ел-автобуси Irizar (марката използвана от Биомед ) излизат 350000 евро...."
Което означава, че за касата на ГЕРБ са заделени поне по 100 000 лв. за всеки автобус.
Вярвам, че Данчето не е взела нито лев, но не и Борисов и ковчежника на ГЕРБ
znayko84
Рейтинг: 516 НеутралноДобре де, в момента никой не ползва печка на твърдо гориво, а по колите има половин пръст пепел. Не е валяло от месец и града е потънал в прах. Фандъкова не мие града. Това е истината. Парите се изливат в касата на Вълка, а контрол върху свършеното няма. Точно както с Графа.
Just Бахур
Рейтинг: 445 НеутралноБях писал преди мнооого време по тази тема, нацвъкаха ми много минуси троловете!
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!За стотиците милиони, които столицата и големите областни градове дадоха за автобуси, можехме да изградим една голяма, модерна и конкурентна фабрика за проектиране и производство на градски електробуси и такива с ДВГ. В България има достатъчно млади, интелигентни и образовани хора, които биха повели този завод към световния пазар.
Просто вместо комисионни, трябваше да инвестираме в развоен център и производствнеи халета. Седалките например отдавна ги шием в Грамар, с. Трудовец, общ. Ботевград. В Русе леем алуминий, Сенсата правят сензори, а ИМИ - платките с електроника...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4029 НеутралноДо коментар [#42] от "vassilun":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!То и сега е въведено.
001
Рейтинг: 269 ЛюбопитноИ аз се чудя,
гледам телефони по 30 лева, а пък за някакъв с ябълка на него го продават за по 2000 лева
гледам Дачия за 15 хиляди, пък някакви електромобили с името на тесла ги продават за 100 хиляди
Луда работа и само крадци и балами
001
Рейтинг: 269 Любопитно[quote#48:"Партийна секретарка"][/quote]
В София се движат метанови МАН и вече пристигат мотриси Сименс за метрото, които струват доста повечко милиони бройката
lustmord
Рейтинг: 271 НеутралноДо коментар [#42] от "vassilun":
Еми не съм на това мнение - почти всеки път, когато минавам през спирката до нас, където спират 4 тролея и 2 автобуса и гледам на новоинсталираното инфотабло разни времена от сорта на 12; 15; 17 минути. Живея в широкия център и в повечето случаи ми трябват за 2-3 спирки и после да ги сменя за още 2-3 спирки - сиреч за едно разстояние от 4-5км ми се събират 20-25 мин чакане и 20-25 пътуване + 2 билета - не ми се струва добър резултат това за ГТ, дето да ми подскаже, че освен на краката си или на колата си мога да разчитам и на тях.
Корки
Рейтинг: 3065 ВеселоЗа да ги докарат до София ще им закачат по едно ремарке с дизелгенератор, а може и в София да се движат така, тъкмо ще спестят от зарядни станции. :-)
Червена линия, червен картонJudjuk
Рейтинг: 2145 НеутралноТези бусчета са готини! Гледам ги и се сещам за ................ АЕЦ Белене. Аз сега се сещам, некои другаре по-късно ще се сетят. Ма няма да им се размине.
JudjukОнуфри
Рейтинг: 1628 Весело3 лева много ли са?
Щом е за екологията и 5 лева са малко !!!
: )
Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
Онуфри
Рейтинг: 1628 ВеселоВ една мъдра книга пише - Блажени са верующите !
Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
Танас
Рейтинг: 993 НеутралноДобре де, в момента никой не ползва печка на твърдо гориво, а по колите има половин пръст пепел. Не е валяло от месец и града е потънал в прах. Фандъкова не мие града. Това е истината. Парите се изливат в касата на Вълка, а контрол върху свършеното няма. Точно както с Графа.
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.[quote#50:"znayko84"][/quote]
++++++ точно така като само ще добавя, че камионите за миене са вече с гребла в очакване на снега н9 не зная дали цоцат и от там.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4029 НеутралноДо коментар [#58] от "Онуфри":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Колкото и да са етносът все ще се вози без пари и ще компрометира масовото ползване. това е едно от предимствата на Метрото.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4029 ГневноДо коментар [#60] от "Танас":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Много ми се иска да се види кога е мита софия и къде това лято и колко фалшиви миенета сме платили.
tsb00482740
Рейтинг: 267 НеутралноЕвропа. България. 21-ви век. Технологии. Китайски автобуси. Комисионни. Обществени поръчки. ГЕРБ.
Nikoi
Рейтинг: 741 НеутралноДо коментар [#46] от "historama":
за толкова пари ще асфалтират наново половин Русе , егати и дъ ржавата ,дето всичко отива за София , а за провинцията нищо ,само ни обират данъците с хиляди ,а за нас остава щастието сами да си кърпим улиците ,сами да си ги чистим ,зимата да си ги ринем ,щото не стигали парите ,кражбата продължава .
amebata
Рейтинг: 217 НеутралноЕлектрически автобус на газ? Това е някаква технологична революция, както и подвеждащ материал.
Killing Joke
Рейтинг: 1402 НеутралноЮтонг...
Поредната схема. Аз не знам що за идиот трябва да си, че да си купиш китайско МПС от какъвто и да е вид.
Колко ги хвалиха тия новите автобуси, оранжевите. Много яки били, на ниска цена. Класираният на второ място го видях в Братислава и е като космически кораб. Ама за доброто на софиянци било, скъп бил.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4029 ГневноДо коментар [#64] от "edin drug":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!На изборите да не се ходи за гъби , риба и други а да се участва активно. тогава може и на вашата улица да съмне !!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4029 НеутралноДо коментар [#65] от "amebata":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Казват им хибридни.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4029 НеутралноДо коментар [#66] от "Killing Joke":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!+ обаче така поддържаме комунистически Китай.
Killing Joke
Рейтинг: 1402 НеутралноДо коментар [#69] от "КМЕТ В СЯНКА":
Поддържаме касичката на ГЕРБ, това поддържаме...
Китайците са разбрани хора, готови са на схеми. То затова родните ни футболни президенти обичат да продават в Китай.
skyfighter
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#12] от "Smoke":
Ами права е, хората не са узрели да искат чист върдух, за момента се набляга на билетчета за лотарията, биричка с чиста вода и тн. Също не е узряло за нуждата от тротоари навсякъде, не само на места. Не е узряло и за нуждата от работещи институции.
Време си трябва.
penetrating
Рейтинг: 8528 НеутралноДо коментар [#39] от "vassilun":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert:)
Krum Traykov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#8] от "DDR": Всичките 20 автобуса ще зареждат акумулаторите си в гаража, след дневните смени, използвайки времето, през което енергосистемата не е толкова натоварена. Едно пълно зареждане осигурява 300 километра преход в града. С включени системи за отопление, респ. охлаждане.
Krum Traykov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#17] от "abdulhazred":
Както се вижда от публичната информация в страницата на Столичен автотранспорт, срокът за подаване на оферти е бил удължаван два пъти. В крайна сметка се е явил само един желаещ лизингодател, който е предложил да финансира сделката и да предостави автобусите на столичния превозвач за ползване на лизинг. А споменатият лизингодател е преценил да придобие именно тези автобуси, които покриват всички изисквания на лизингополучателя, посочени в тръжната документация.
Krum Traykov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#41] от "dosetliv":
Идентичен електрически автобус (като тези, които се доставят сега) е бил изпробван успешно в София преди една година. С едно зареждане е покривал прехода на две смени (250-300 км./ден). Сега доставените имат акумулатори с капацитет по-голям от тази на тествания. Гаранцията на акумулаторите е 8 години.
Krum Traykov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#34] от "reply":
Срокът на гаранцията на автобусите е 48 месеца, а против корозия - 120 месеца. Акумулторите са покрити от 84 месечна гаранция.
Krum Traykov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#29] от "Тюфлекчия":
Т. нар. от Вас "китайски дизеляци" отговарят на стандартните размери за единичен градски автобус. Освен това, броят на седящите (и правостоящи) места съответства на изискванията на техния купувача.
Krum Traykov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#28] от "transnational":
Не съм сигурен за кои 130 дизелови автобуси, доставени през 2012 г. става дума. Аз помня доставените 2014/2105 г. 126 съчленени автобуси МАН, то те са ЕВРО 6 (възможно най-щадящи околната среда) и замениха 126 броя 30 (и повече) годишни автобуси, които наистина бълваха огромни количества емисии.
Krum Traykov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#47] от "ejl15566519":
Възможно е да е цитираната от теб цена, но тя вероятно не включва лизингови вноски, както е в случая с разглежданата доставка.
Krum Traykov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#66] от "Killing Joke":
Защо си сигурен, че си видял точно този модел, който е предлаган в София от "втория класиран" в търга за 110 дизелови автобуси? И защо смяташ, че цената е имала решаващо значение за класирането на участниците. Не е зле да прегледаш публично достъпната информация за този търг, където "космическият кораб" е класиран на второ място.
Krum Traykov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#48] от "Партийна секретарка":
Не е зле да провериш какви са пазарните цени за автобуси от вида на споменатите от теб бургаски автобуси.