Първите 20 електробуса за София са пристигнали в Бургас

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (81)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Браво на Фандъкова. Ще гласуваме за нея отново за нов мандат. Спаси София и всички хейтъри да се изядат от злоба.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3901 Любопитно

    Това със зареждането не знам как ще го изчислят да става по времето докато автобуса не кара пътници иначе на знам кой луд ще чака повече от половин час да се зарежда?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  5. 5 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2557 Весело

    Това добре , а още по добре ако почне производство и у нас ...

  6. 6 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 1202 Весело

    До коментар [#1] от "nema_labavo":

    Настанал е шок и потрес.😱

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  7. 7 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1316 Весело

    Ако китайците построят Белене ще си имат ефтин ток за автобусите

  8. 8 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 1202 Весело

    До коментар [#4] от "Julian Mall":

    Зареждат на последна спирка. Електрически рейсове има в доста европейски градове.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  9. 9 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#4] от "Julian Mall":

    10 вървят, 10 се зареждат
    Какво не ти е ясно?

  10. 10 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2936 Весело

    До коментар [#7] от "Велков":

    ми офсетна програма , нали е модерно . БДЖ чака

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  11. 11 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Все още не могат да ги правят качествено. Като се има предвид и нашенската поддръжка, нямаш шансове.

    https://www.morgenpost.de/berlin/article213480769/Technische-Probleme-Einer-von-vier-Elektrobussen-faellt-aus.html

    http://www.spiegel.de/auto/aktuell/elektrobusse-in-deutschland-zu-teuer-zu-unzuverlaessig-zu-aufwendig-a-1138185.html

  12. 12 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Кметица Юрдечка е кмет от 9 години. През това време тя винаги е знаела, че има десетократни превишения на нормите за замърсяване на въздуха, но не направи нищо, защото "общественото мнение не беше узряло за решаване на този проблем" (по нейните собствени думи). Кажете ми, с какво тя е по-добра от другаря Григор Стоичков, който знаеше за аварията в Чернобил и замърсяването от нея, но кри за проблема и не направи нищо за защита на населението. Кметица Юрдечка е избрана там, за да мери общественото мнение или за да решава проблемите, независимо от общественото мнение?

    Сега тя продължава упорито да отрича, че проблемът със замърсяването на въздуха се дължи основно на отоплението с твърдо гориво. Затова тя предпочита да харчи безсмислено милиони левове за електробуси, за да симулира борба със замърсяването, вместо да направи нещо с горенето на всякакви лайна рпез зимата.

    И нека никой да не ми опонира, че тя няма законова база да направи нещо с твърдото гориво, защото нейната партия е на власт от 9 години, а тя е "тежката артилерия", и ако закони са ѝ пречели, е можела да направи предложение и да ги промени.

  13. 13 Профил на Todor Plamenov
    Todor Plamenov
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Честито на софиянци за придобивката,а на хюмнетата дето искали да дишат планински въздух в двумилионен град- марш в Трън.

  14. 14 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    "В поръчката е включена и доставката на пет зарядни станции с мощност 120 кВтч на единична цена 138 хил. лв.
    ______

    единицата за мощност е ват/киловат, а не киловатчас.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  15. 15 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Замърсяването на София в голям процент е от печките на твърдо гориво, вижте какво ще стане по кварталите с къщи след месец и колко теми за прахови частици ше има. Просто пушещите коли трябва да ги спрат на прегледите и готово. Вместо това се вихри някаква огромна корупция и все още може да се мине с всякаква кола на преглед. Това трябва да престане и да минават само изправни коли, но трябва още да се надишаме. Дори китайците се усетиха и вече се виждат резултатите от екологичните им норми. Само ние тук си горим галошите, парцали, гуми, най-скапания кюмюр и мокри дърва.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  16. 16 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Като гледам цената на зарядните станции оставам с впечатлението, че те ще произвеждат електичеството за зареждане, а няма да гп взимат от мрежата. Може пък и толкова и да си струват.

  17. 17 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 764 Неутрално

    А, тука има нещо гнило. Може ли от 15 минути новина и да няма поне една плюнка?
    —цитат от коментар 1 на nema_labavo


    На маратона са умните и красивите, но и аз мога да се включа.

    Първо Фандъчка не ги пазари тея бусове с пари на ГЕРБ, а с наши, на всички граждани, от бюджета.

    Второ, обществена поръчка с един участник? Ми по-добре да се бяха договорили директно с китайците, сега 1-2 милиона отиват в джоба на Еврохолд ей така за нищо.

  18. 18 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    До коментар [#7] от "Велков":

    Абе ние и сега имаме повече ток отколкото ни трябва!Не осъзна ли че проект БелЯне няма!И няма да има!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4029 Неутрално

    До коментар [#17] от "abdulhazred":

    Може би ОЛАФ ще забележи и тези схеми за усвояване на европари !?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2850 Неутрално

    До коментар [#17] от "abdulhazred":

    https://www.168chasa.bg/article/7098110

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4029 Любопитно

    До коментар [#8] от "DDR":

    А сега как ще дойдат до София ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#18] от "Willy Messerschmitt":

    Има, има...и падат доста пари от поддръжката...
    А охранителната фирма докога ще е там изобщо не можеш да се сетиш

  23. 23 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#18] от "Willy Messerschmitt":

    Има, има...и падат доста пари от поддръжката...
    А охранителната фирма докога ще е там изобщо не можеш да се сетиш

  24. 24 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2850 Неутрално

    До коментар [#7] от "Велков":Абе ние и сега имаме повече ток отколкото ни трябва!Не осъзна ли че проект БелЯне няма!И няма да има!
    —цитат от коментар 18 на Willy Messerschmitt



    До коментар [#18] от "Willy Messerschmitt":

    След двадесет години,(20год.),ще имаме нужда от нови атомни мощности и нова АЕЦ,въпроса е дали дотогава двата руски реактора няма да се повредят,макар и консервирани?!

  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4879 Любопитно

    Някой знае ли какво стана с онези американци от Chariot motors? Технологията с кондензотори вместо акумулатори е интересна!

  26. 26 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#12] от "Smoke":

    Като сте прав - прав сте. В момента в Овча Купел 1 смрадтта е ужасна...

  27. 27 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 479 Любопитно

    Електробуси-мелектробуси. Какво им е лошото на нормалните тролеи?
    https://www.sustainable-bus.com/dn/wp-content/uploads/2018/09/urban-iveco-crealis-2-1024x576.jpg

    мурзилка
  28. 28 Профил на transnational
    transnational
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Безспорно добра новина, но да погледнем общата картина.

    За съжаление, тези 20 електробуса няма да заменят закупените през 2012-та 130 дизелови. Който се интересува знае че изгореното дизеловото гориво е далеч най-вредящото на човешкото здраве. Тези 130 дизела тровят софиянци всеки ден. Да не говорим за все още неограничаваните дизелови автомобили.

    Така че, реално погледнато, но на този фон 20 електробуса са незначителни.

  29. 29 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 3419 Неутрално

    Возил съм се няколко пъти на китайските дизеляци по линията на 314. Изключително неподходящи за нашите условия - тесни, с много малко седящи и правосточщи места. Това са автобусчета за някакви крайградски линии, да извозват бабите да садят пипер по вилните зони или тийнейджъри да ходят да се напиват по поляните. Като гледам електрическите са със същата каросерия, та не знам....

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  30. 30 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Добро начало, дано продължи !!!

  31. 31 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8528 Неутрално

    До коментар [#25] от "vassilun":

    Тези китайските не са ли също на технология с кондензатори?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  32. 32 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1161 Любопитно

    Фандъкова, хубаво сте тествали различни технологии, но така и не става ясно коя/каква технология е избрана и на базата на какви критерии....

  33. 33 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1161 Любопитно

    Електробуси-мелектробуси. Какво им е лошото на нормалните тролеи? https://www.sustainable-bus.com/dn/wp-content/uploads/2018/09/urban-iveco-crealis-2-1024x576.jpg
    —цитат от коментар 27 на Маршалов


    Нищо - само дето трябва да има опънати жици навсякъде, където ходят...

  34. 34 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 437 Неутрално

    ТИЯ РЕЙСОВЕ НЕМА ДА ИСКАРАТ ПОВЕЧЕ ОТ ГОДИНА

  35. 35 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 217 Весело

    Фандъкова, хубаво сте тествали различни технологии, но така и не става ясно коя/каква технология е избрана и на базата на какви критерии....
    —цитат от коментар 32 на rainbou1


    На базата на най голямата комисиона (под масата) предполагам😀
    ----------------------------------------
    До коментар [#31] от "penetrating":

    Имаш Л.С.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  36. 36 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8528 Неутрално

    До коментар [#35] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":

    :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  37. 37 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 479 Любопитно

    [quote#33:"rainbou1"][/quote]

    Жици, има вече опънати по много маршрути, никой никога не е предвидил и няма да има големи превозни средства на градският транспорт, които да обикалят и най-забуталите улички. Който се е нанесъл да живее в такава и през 22 век и в най-богата страна в света да е, пак ще трябва да припка пеша до спирката, ако няма лично ППС. Та, някакви по-състоятелни аргументи?

    мурзилка
  38. 38 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2564 Неутрално

    В Солун решиха в началото на 2019 да бъдат купени 300 рейса които се движат с ток и газ.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  39. 39 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4879 Неутрално

    До коментар [#31] от "penetrating":

    Не зная. Нищо не пише в статията дали са с кондензатори.

  40. 40 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Столична компания градски транспорт има под 600 автобуса общо - стратегията на общината е тотално сбъркана - вместо да ми се хвалят с 20 електро автобуса трябваше поне да утроят броя на автобусите и да осигурят бързи бус ленти - това е някакъв абсурд да очакваш, че хората ще слязат от колите си и ще висят по 20 минути на спирката понеже сега автобуса им бил електрически. Виж ако имаше редовен и чист автобус на всеки 4-5 минути доста повече хора щяха да се замислят дали им трябва непременно да се качват на колата за работи из града.

  41. 41 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1387 Любопитно

    Все още не могат да ги правят качествено. Като се има предвид и нашенската поддръжка, нямаш шансове.
    —цитат от коментар 11 на von_seeckt


    Пишат, че:
    - са 2 пъти по- скъпи от дизеловите
    - зимата има голяма грижа с отоплението
    - 1 от 4 винаги не бачка

    Според както още пишат:
    - батерията деяни 8 часа и после се зарежда
    https://www.telezueri.ch/zuerinews/zuerich-testet-elektro-bus-133454304
    - след 6 години треба нова
    https://emobilitaet.online/news/ladeinfrastruktur/4491-hamburg-ebus-batterien-secondlife

    Батериите ако са половината цена на буса и след 6 г се купуват нови, значи треба билетчето да поскъпне като за начало поне на 3 лева.

  42. 42 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4879 Неутрално

    До коментар [#40] от "lustmord":

    В последните години софийският градски транспорт се подобри значително. Преди да изляза от къщи, мога да проверя в нета кога се очаква моят автобус / трамвай / тролей / метромотриса да бъде на моята спирка. Правя си сметка кога да изляза и в 90% от случаите информацията е вярна. Когато въведат и електронно таксуване, няма да има нужда и от допотопното дупчене на билети!

  43. 43 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3954 Весело

    До коментар [#41] от "dosetliv":

    Да,най добре е да върнем конните трамваи!

    klimentm
  44. 44 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4204 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Да, мощност не е количество енергия, числото 138 не е цифра и т.н.

    Но да не затормозяваме управленски и пр. матрял ;)

    Важна е поръчката... големата картина.
    Качеството от Китай - качество е най най най

    До коментар [#14] от "Нинов":

    "В поръчката е включена и доставката на пет зарядни станции с мощност 120 кВтч на единична цена 138 хил. лв.
    ______

    единицата за мощност е ват/киловат, а не киловатчас.

  45. 45 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4204 Неутрално

    секи 4ти км

    Ами недейте.

    Некои Еко логично си горят боклука* далече от Столицата,
    чак край Радомир ;)

    _____________________________________________________
    *морално остарели счетоводни документи, пластмасови смартфони и др.

    До коментар [#15] от "dragozow":

    Замърсяването на София в голям процент е от печките на твърдо гориво, вижте какво ще стане по кварталите с къщи след месец и колко теми за прахови частици ше има. Просто пушещите коли трябва да ги спрат на прегледите и готово. Вместо това се вихри някаква огромна корупция и все още може да се мине с всякаква кола на преглед. Това трябва да престане и да минават само изправни коли, но трябва още да се надишаме. Дори китайците се усетиха и вече се виждат резултатите от екологичните им норми.

    Само ние тук си горим галошите, парцали, гуми, най-скапания кюмюр и мокри дърва.

  46. 46 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 636 Неутрално

    760 000 лв за градски автобус!?
    + 138 000 лв. за зарядна!?

    Нека някой да ме убеждава, че само от Гепи груп крадяли!

  47. 47 Профил на ejl15566519
    ejl15566519
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Испанските ел-автобуси Irizar (марката използвана от Биомед ) излизат 350000 евро.Марсилия , Щутгарт,Лондон......ги ползват а и цената е изгодна.

    .The bet that Irizar is doing for the electric bus, which has a unit price of 350,000 euros, has to do with the changes that will occur in public transport in cities. "The trend towards electric mobility is unstoppable," said Gómez, who highlighted Irizar's membership in the ZeUS project led by the EU for the study of electric mobility in large cities.

    The commitment of a high-end premium product, where brand value is based on innovation, has led Irizar to face the international market with a 100% integral bus with technology from the cooperative whose first units will circulate through the United States. United next year, after closing an agreement with a distributor. A sale of 1,600 vehicles is calculated in this country, where road transport competes in the medium and long distance sector with the plane.

  48. 48 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 636 Неутрално

    760 000 лв за градски автобус!?+ 138 000 лв. за зарядна!?Нека някой да ме убеждава, че само от Гепи груп крадяли!
    —цитат от коментар 46 на historama


    Във Варна и Бургас се движат съчленени Соларис Урбино с дизели Евро 6 и с газови уредби, с чудесен климатик, на цена по 584 000 лв с ДДС, платени в голямата си част по европейската програма ОПРР. Но в София се набляга на китайското (от полските автобуси отчисления за ГЕРБ няма)

  49. 49 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#47] от "ejl15566519":

    "...Испанските ел-автобуси Irizar (марката използвана от Биомед ) излизат 350000 евро...."

    Което означава, че за касата на ГЕРБ са заделени поне по 100 000 лв. за всеки автобус.
    Вярвам, че Данчето не е взела нито лев, но не и Борисов и ковчежника на ГЕРБ

  50. 50 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Замърсяването на София в голям процент е от печките на твърдо гориво, вижте какво ще стане по кварталите с къщи след месец и колко теми за прахови частици ше има. Просто пушещите коли трябва да ги спрат на прегледите и готово. Вместо това се вихри някаква огромна корупция и все още може да се мине с всякаква кола на преглед. Това трябва да престане и да минават само изправни коли, но трябва още да се надишаме. Дори китайците се усетиха и вече се виждат резултатите от екологичните им норми. Само ние тук си горим галошите, парцали, гуми, най-скапания кюмюр и мокри дърва.
    —цитат от коментар 15 на dragozow


    Добре де, в момента никой не ползва печка на твърдо гориво, а по колите има половин пръст пепел. Не е валяло от месец и града е потънал в прах. Фандъкова не мие града. Това е истината. Парите се изливат в касата на Вълка, а контрол върху свършеното няма. Точно както с Графа.

  51. 51 Профил на Just Бахур
    Just Бахур
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Бях писал преди мнооого време по тази тема, нацвъкаха ми много минуси троловете!
    За стотиците милиони, които столицата и големите областни градове дадоха за автобуси, можехме да изградим една голяма, модерна и конкурентна фабрика за проектиране и производство на градски електробуси и такива с ДВГ. В България има достатъчно млади, интелигентни и образовани хора, които биха повели този завод към световния пазар.
    Просто вместо комисионни, трябваше да инвестираме в развоен център и производствнеи халета. Седалките например отдавна ги шием в Грамар, с. Трудовец, общ. Ботевград. В Русе леем алуминий, Сенсата правят сензори, а ИМИ - платките с електроника...

    ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!
  52. 52 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4029 Неутрално

    До коментар [#42] от "vassilun":

    То и сега е въведено.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  53. 53 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 269 Любопитно

    760 000 лв за градски автобус!?+ 138 000 лв. за зарядна!?Нека някой да ме убеждава, че само от Гепи груп крадяли!
    —цитат от коментар 46 на historama


    И аз се чудя,
    гледам телефони по 30 лева, а пък за някакъв с ябълка на него го продават за по 2000 лева
    гледам Дачия за 15 хиляди, пък някакви електромобили с името на тесла ги продават за 100 хиляди

    Луда работа и само крадци и балами

  54. 54 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 269 Любопитно

    [quote#48:"Партийна секретарка"][/quote]

    В София се движат метанови МАН и вече пристигат мотриси Сименс за метрото, които струват доста повечко милиони бройката

  55. 55 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 271 Неутрално

    До коментар [#42] от "vassilun":

    Еми не съм на това мнение - почти всеки път, когато минавам през спирката до нас, където спират 4 тролея и 2 автобуса и гледам на новоинсталираното инфотабло разни времена от сорта на 12; 15; 17 минути. Живея в широкия център и в повечето случаи ми трябват за 2-3 спирки и после да ги сменя за още 2-3 спирки - сиреч за едно разстояние от 4-5км ми се събират 20-25 мин чакане и 20-25 пътуване + 2 билета - не ми се струва добър резултат това за ГТ, дето да ми подскаже, че освен на краката си или на колата си мога да разчитам и на тях.

  56. 56 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 3065 Весело

    За да ги докарат до София ще им закачат по едно ремарке с дизелгенератор, а може и в София да се движат така, тъкмо ще спестят от зарядни станции. :-)

    Червена линия, червен картон
  57. 57 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2145 Неутрално

    Тези бусчета са готини! Гледам ги и се сещам за ................ АЕЦ Белене. Аз сега се сещам, некои другаре по-късно ще се сетят. Ма няма да им се размине.

    Judjuk
  58. 58 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1628 Весело

    Батериите ако са половината цена на буса и след 6 г се купуват нови, значи треба билетчето да поскъпне като за начало поне на 3 лева.
    —цитат от коментар 41 на dosetliv


    3 лева много ли са?

    Щом е за екологията и 5 лева са малко !!!

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  59. 59 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1628 Весело

    ...Вярвам, че Данчето не е взела нито лев, ...
    —цитат от коментар 49 на Партийна секретарка


    В една мъдра книга пише - Блажени са верующите !

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  60. 60 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Добре де, в момента никой не ползва печка на твърдо гориво, а по колите има половин пръст пепел. Не е валяло от месец и града е потънал в прах. Фандъкова не мие града. Това е истината. Парите се изливат в касата на Вълка, а контрол върху свършеното няма. Точно както с Графа.

    [quote#50:"znayko84"][/quote]

    ++++++ точно така като само ще добавя, че камионите за миене са вече с гребла в очакване на снега н9 не зная дали цоцат и от там.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4029 Неутрално

    До коментар [#58] от "Онуфри":

    Колкото и да са етносът все ще се вози без пари и ще компрометира масовото ползване. това е едно от предимствата на Метрото.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4029 Гневно

    До коментар [#60] от "Танас":

    Много ми се иска да се види кога е мита софия и къде това лято и колко фалшиви миенета сме платили.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  63. 63 Профил на tsb00482740
    tsb00482740
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Европа. България. 21-ви век. Технологии. Китайски автобуси. Комисионни. Обществени поръчки. ГЕРБ.

  64. 64 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#46] от "historama":

    за толкова пари ще асфалтират наново половин Русе , егати и дъ ржавата ,дето всичко отива за София , а за провинцията нищо ,само ни обират данъците с хиляди ,а за нас остава щастието сами да си кърпим улиците ,сами да си ги чистим ,зимата да си ги ринем ,щото не стигали парите ,кражбата продължава .

  65. 65 Профил на amebata
    amebata
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Електрически автобус на газ? Това е някаква технологична революция, както и подвеждащ материал.

  66. 66 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    Ютонг...
    Поредната схема. Аз не знам що за идиот трябва да си, че да си купиш китайско МПС от какъвто и да е вид.
    Колко ги хвалиха тия новите автобуси, оранжевите. Много яки били, на ниска цена. Класираният на второ място го видях в Братислава и е като космически кораб. Ама за доброто на софиянци било, скъп бил.

  67. 67 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4029 Гневно

    До коментар [#64] от "edin drug":

    На изборите да не се ходи за гъби , риба и други а да се участва активно. тогава може и на вашата улица да съмне !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  68. 68 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4029 Неутрално

    До коментар [#65] от "amebata":

    Казват им хибридни.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  69. 69 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4029 Неутрално

    До коментар [#66] от "Killing Joke":

    + обаче така поддържаме комунистически Китай.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  70. 70 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    До коментар [#69] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Поддържаме касичката на ГЕРБ, това поддържаме...
    Китайците са разбрани хора, готови са на схеми. То затова родните ни футболни президенти обичат да продават в Китай.

  71. 71 Профил на skyfighter
    skyfighter
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#12] от "Smoke":

    Ами права е, хората не са узрели да искат чист върдух, за момента се набляга на билетчета за лотарията, биричка с чиста вода и тн. Също не е узряло за нуждата от тротоари навсякъде, не само на места. Не е узряло и за нуждата от работещи институции.

    Време си трябва.

  72. 72 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8528 Неутрално

    До коментар [#39] от "vassilun":

    :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  73. 73 Профил на Krum Traykov
    Krum Traykov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#8] от "DDR": Всичките 20 автобуса ще зареждат акумулаторите си в гаража, след дневните смени, използвайки времето, през което енергосистемата не е толкова натоварена. Едно пълно зареждане осигурява 300 километра преход в града. С включени системи за отопление, респ. охлаждане.

  74. 74 Профил на Krum Traykov
    Krum Traykov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#17] от "abdulhazred":

    Както се вижда от публичната информация в страницата на Столичен автотранспорт, срокът за подаване на оферти е бил удължаван два пъти. В крайна сметка се е явил само един желаещ лизингодател, който е предложил да финансира сделката и да предостави автобусите на столичния превозвач за ползване на лизинг. А споменатият лизингодател е преценил да придобие именно тези автобуси, които покриват всички изисквания на лизингополучателя, посочени в тръжната документация.

  75. 75 Профил на Krum Traykov
    Krum Traykov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#41] от "dosetliv":

    Идентичен електрически автобус (като тези, които се доставят сега) е бил изпробван успешно в София преди една година. С едно зареждане е покривал прехода на две смени (250-300 км./ден). Сега доставените имат акумулатори с капацитет по-голям от тази на тествания. Гаранцията на акумулаторите е 8 години.

  76. 76 Профил на Krum Traykov
    Krum Traykov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#34] от "reply":

    Срокът на гаранцията на автобусите е 48 месеца, а против корозия - 120 месеца. Акумулторите са покрити от 84 месечна гаранция.

  77. 77 Профил на Krum Traykov
    Krum Traykov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#29] от "Тюфлекчия":

    Т. нар. от Вас "китайски дизеляци" отговарят на стандартните размери за единичен градски автобус. Освен това, броят на седящите (и правостоящи) места съответства на изискванията на техния купувача.

  78. 78 Профил на Krum Traykov
    Krum Traykov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#28] от "transnational":

    Не съм сигурен за кои 130 дизелови автобуси, доставени през 2012 г. става дума. Аз помня доставените 2014/2105 г. 126 съчленени автобуси МАН, то те са ЕВРО 6 (възможно най-щадящи околната среда) и замениха 126 броя 30 (и повече) годишни автобуси, които наистина бълваха огромни количества емисии.

  79. 79 Профил на Krum Traykov
    Krum Traykov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#47] от "ejl15566519":

    Възможно е да е цитираната от теб цена, но тя вероятно не включва лизингови вноски, както е в случая с разглежданата доставка.

  80. 80 Профил на Krum Traykov
    Krum Traykov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#66] от "Killing Joke":

    Защо си сигурен, че си видял точно този модел, който е предлаган в София от "втория класиран" в търга за 110 дизелови автобуси? И защо смяташ, че цената е имала решаващо значение за класирането на участниците. Не е зле да прегледаш публично достъпната информация за този търг, където "космическият кораб" е класиран на второ място.

  81. 81 Профил на Krum Traykov
    Krum Traykov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#48] от "Партийна секретарка":

    Не е зле да провериш какви са пазарните цени за автобуси от вида на споменатите от теб бургаски автобуси.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK