Гаранцията при строителството на магистрали да се увеличи на седем години, поиска Аврамова

Гаранцията при строителството на магистрали да се увеличи на седем години, поиска Аврамова

© Юлия Лазарова



Гаранцията при строителство на магистрали да бъде увеличена от пет на седем години. Това поиска в интервю за Би Ти Ви регионалният министър Петя Аврамова. Тя допълни, че това е едно от предложенията за промяна в нормативната уредба, която цели да има ефективен контрол по време на целия инвестиционен процес - и при оценката на проекта, и при строителните дейности.


Аврамова потвърди още един път идеята да се отнема лицензът на дружествата за строителен надзор при две нарушения в рамките на две години. Глобите пък ще са от 30 до 150 хил. лв. "Фирмите, които са добронамерени, няма от какво да се притесняват. Искаме да извадим на показ недобросъвестните", уточни тя.


Идеята за промени в нормативната уредба е предшествана от скандала с ремонта на централната софийска улица "Граф Игнатиев", където заради неефективност фирмата за надзор беше глобена със 100 хил. лв. Преди това в резултат на катастрофа с 18 жертви на пътя в Искърското дефиле също се заговори за некачествен ремонт, докато изпълнителят му твърди, че надзорът е приел работата без забележки.


Скандалът с "Джи Пи груп" няма да забави строежа на "Струма"




Регионалният министър каза още, че не очаква забавяне на строежа на магистрала "Струма" заради отказа на "Джи Пи груп" да изгради тунела "Железница".


"В момента тече процедура за тунела. Има обжалване, което Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отхвърли. Чакаме да видим дали ще има обжалване във Върховния административен съд и ако той потвърди решението на КЗК, ще предложим официално на "Джи Пи груп" да строи "Железница". Тогава те трябва да потвърдят, че се отказват, и класираната на второ място в търга фирма ще получи предложение за строежа", обясни Аврамова.


С пет месеца по-рано пък ще бъде пусната отсечката по магистрала "Струма" от Кресна до Сандански. Очаква се това да стане около Коледа.


Министърът добави, че договорите на министерството с "Джи Пи груп" са 10, като по 2 от тях тече проверка. "В София няма проверка на място, защото общината не е депозирала искане за възстановяване на средствата", каза още Аврамвова.


В момента прокуратурата проверява "Джи Пи груп" за злоупотреба с еврофондове. В началото на месеца бяха запорирани пари и бяха блокирани парични преводи на стойност около 14 млн. евро на фирми и търговци около компанията във връзка със сигнала на вицепремиера Томислав Дончев и сайта "Биволъ" за злоупотреба при разходване на евросредства. Премиерът Бойко Борисов пък поиска от Агенция "Пътна инфраструктура" да намери форми "Джи Пи груп" да се извади от проектите с европейско и държавно финансиране". След това от фирмата съобщиха, че се отказва от строежа на най-дългия в България тунел - "Железница", както и от проекта за ремонт на трамвайното трасе на линия 5 по бул. "Цар Борис III" в София.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2021 Неутрално

    Какъв е смисълът като фирмата изпълнител днес я има, утре: не? Пример: ГиПси Груп!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 3190 Неутрално

    Съгласен, даже и 10 може да стане.

  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3203 Неутрално

    Добра мярка- магистралите не са кисело мляко и гаранцията им наистина трябва да е с дългогодишен срок

  4. 4 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    "Глобите пък ще са от 30 до 150 хил. лв. "

    Това са доста ниски глоби за голямата стойност на инфраструктурните съоръжения, освен ако гаранцията на строителя не поема всички разходи по премахване на дефектите и покриване на загубите от тях (примерно, обезщетенията за катастрофата до Своге).

  5. 5 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4279 Неутрално

    Вчера минах в двете посоки по отсечката на Хемус, която започва от Jumbo и заобикаля Богров. Откриха я с фанфари преди 5 години, това лято беше вече напукана и хлътнала на места във външната лента. Сега е цялата на кръпки, не особено равни.

    Случи се така, че минах по магистрала Марица (за Свиленград) буквално в деня СЛЕД откриването й. Още стояха разни тържествени транспаранти на мястото, дето Боко и ваклото Лиле бяха рязали ленти, плискали вода с менчета и т.н. На 2-3 места видях на границата между основната и аварийната лента бабуни от асфалт с размерите на бая едра къртичина - точно колкото да се вреже някой в тях с голяма скорост и да си съсипе напълно колата.

    Същевременно и това, и предишното лято, и няколко лета преди това имах възможност да шофирам по магистралите на Словения и Хърватска, също построени (частично) с европейски пари. Разликата е като между нищо и нещо, т.е. принципна и фундаментална.

    Защо едни бивши соц държави да могат, а други да не?!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5338 Гневно

    До коментар [#2] от "НеКой":


    До коментар [#3] от "selqnin":

    Не се ли "сещате" малко късно ? ОЛАФ ли ви подсети ? Корумпета !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5338 Гневно

    До коментар [#4] от "plamen_b":

    Трябва да са % от стойността на обекта.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Пътен възел Белокопитово, вече има ремонт на ремонта. Само две години и почна да се изорава. Някъде към Девня, вече има трети ремонт на ремонта. Какви гаранции, какви 5 лева? 😞😟😖

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  9. 9 Профил на aha
    aha
    Рейтинг: 474 Весело

    Тази бабичка дали въобще знае принципа на строителните фирми - тука има, а за вас винаги нема! Какви глоби като с един анекс ще могат да се разплащат с години напред. Контролът ви е халтав,контролът! Сега увеличете на 7 години, след 2 на 15, а най-добре на 50 години гаранция и като се оправят тия ми ти пътища ... мечта! Докато няма наказателно производство за некадърен контрол и политически натиск, ще се радваме на дупки и смешни ограничения :)

  10. 10 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4279 Неутрално

    До коментар [#8] от "PETZL":

    "Пътен възел Белокопитово, вече има ремонт на ремонта. "

    Това ме подсети, че споменатата от мен по-горе магистрала Марица я затвориха ТРИ МЕСЕЦА след мегатържественото й откриване от половината кабинет, защото беше ПРОПАДНАЛА в един участък поради подпочвени води, които строителите се бяха направили, че не забелязват.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  11. 11 Профил на rotor
    rotor
    Рейтинг: 511 Неутрално

    По-добре я намалете на 6 месеца. Оправдайте се с времето (най-лошото в света е в България), с опозицията (най-неконструктивната опозиция в света е в България), матриала (най-големите загубеняци в света живеят в България). Да не пропуснете международното положение (както подчерта министърът на финансите ви вчера).

    "Успехът не е окончателен, провалът не е фатален! Онова, което е от значение, е куражът да продължиш!" Уинстън Чърчил / " Success is not final, failure is not fatal! It is the courage to continue that counts!" Winston Churchill
  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9128 Неутрално

    Хубаво, ама питала ли е Борисов?

  13. 13 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1884 Неутрално

    Лошото е, че няма как тези години да са ефективни, особено в случаите на големи по обем и финанси претенции. Няма как да ги принудиш - те ще се фалират, преобразуват, ще изгори някой и друг бушон и с това ще се приключи.
    Ако се замислим, ще видим че за изпълнението на такива големи обекти, се изискват големи технически, кадрови и финансови възможности на съответната фирма, което прави и избора на изпълнител предрешено, защото няма как да стоят някъде фирми в резерв, които да имат свободен капацитет, да стоят с назначени хиляди хора, техника за милиони в очакване на поредния договор.
    Затова големите поръчки, без значение дали става дума за магистрали или големи обекти в градове като София, се печелят от един кръг фирми. Те впрочем също нямат безкрайни ресурси и се получава, че така както в бита един майстор "хваща" няколко бани или апартаменти за ремонт и след това ги бави във времето и бързайки си "оставя" ръцете. така постъпват и въпросните фирми.
    Що се отнася до крадене и корупция - това е валидно за целия свят и разликата е в размера - дали ще е поносим или не, но да се избегне напълно е утопия. Неприятно но..факт.

  14. 14 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3353 Неутрално

    Вчера минах в двете посоки по отсечката на Хемус, която започва от Jumbo и заобикаля Богров. Откриха я с фанфари преди 5 години, това лято беше вече напукана и хлътнала на места във външната лента. Сега е цялата на кръпки, не особено равни.Случи се така, че минах по магистрала Марица (за Свиленград) буквално в деня СЛЕД откриването й. Още стояха разни тържествени транспаранти на мястото, дето Боко и ваклото Лиле бяха рязали ленти, плискали вода с менчета и т.н. На 2-3 места видях на границата между основната и аварийната лента бабуни от асфалт с размерите на бая едра къртичина - точно колкото да се вреже някой в тях с голяма скорост и да си съсипе напълно колата.Същевременно и това, и предишното лято, и няколко лета преди това имах възможност да шофирам по магистралите на Словения и Хърватска, също построени (частично) с европейски пари. Разликата е като между нищо и нещо, т.е. принципна и фундаментална.Защо едни бивши соц държави да могат, а други да
    не?!
    —цитат от коментар 5 на Norman Granz



    Защото са се избавили от ченгетата и зависимостта от Кремъл . При нас не просто има мафия, а мафията си има държава . Всичко което се краде, се дели с руската мафия . Това се отнася не само до магистралите и санирането, а и до избомбването на КТБ, грабежа от " Белене " и " Южен поток " и буквално за всичко, на което българо-руската мафия е турила ръка . Остава да гадаем, къде тя отсъства и трябва да призная, че не се сещам .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  15. 15 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Примерно - 50% !

  16. 16 Профил на gps
    gps
    Рейтинг: 240 Неутрално

    Като част от офтера, трябва да искат застраховка за работа - от някой международна застраховител - който покрива цялата сума за ремонт на некачествена завършена работа.
    Принципът е, че тези финансови фирми ще проверят фирмата, вклучено собствениците, и предишните проекти, и ще предладат сьответната цена - който ще стана част от оферта на фирма. Най-скапаните фирми просто няма да могат да участват в търговията, защото никой застраховател няма да покрие тяхната работа.

    за съжъление това ще води до ситуация, в койта нито една Българска фирма ще спечели нито един договор. Но поне ще имаме качествени пътища.

  17. 17 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3116 Неутрално

    Това с гаранциите в строителството е велика глупост и параван за крупни далавери. Разни глупаци с купени дипломи, докопали се до властта при всеки провал в строителството, а такива напоследък има при всеки строеж с публични финанси, ми обяснява назидателно от телевизора, че като си ремонтирам къщата и има проблем в гаранционния срок фирмата го отстранява.
    Истината, разбира се е друга. Майсторите, които наемам никога не ми дават гаранция. Ако се издънят или ги гоня без да им платя (преди да са завършили) или ги гоня, плащам им за свършеното до този момент и целия град разбира категорично, че тези не стават. И те се изнасят далече, за да съсипват там, където не ги познават.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13313 Неутрално

    10 текущи договора или общо 10 ? И двата случая никак не са малко...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  19. 19 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 959 Гневно

    Трябва да е поне 10г!
    И при Софиянски имаше злоупотреби, но не бяха 90%.

  20. 20 Профил на ciq09583377
    ciq09583377
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "aleks ivan":
    На мен по-ми харесва ГеПиГруп





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK