Право на отговор на Министерството на отбраната

Министърът на отбраната Красимир Каракачанов и Александър Урумов, директор на Дирекция "Връзки с обществеността" на Министерството на отбраната.

© Георги Кожухаров

Министърът на отбраната Красимир Каракачанов и Александър Урумов, директор на Дирекция "Връзки с обществеността" на Министерството на отбраната.



Пресцентърът на Министерството на отбраната поиска право на отговор на статия на "Дневник", описваща как се движи обществена поръчка за ремонтиране на български бойни самолети. Отговорът (вижте пълния текст по-долу) на практика се занимава със заглавието, не опровергава нищо от съдържанието на статията и повтаря много от фактите в нея.


За сметка на това министерството говори за "внушения" и "съмнения за тенденциозност". Обяснява се и каква всъщност била целта на "Дневник" да направи публикацията и гради хипотези в духа на "А може би пък искат...".


1. От писмото няма да научите за редакционния пропуск на "Дневник", който тук посочваме. В заглавието и в текста на статията се говори за допусната от комисията до преговори "цена за изпълнение на поръчката" от 132 485 980 евро без ДДС. Докато действително в документите на министерството пише, че на тези преговори е постигнато намаляване до 73 665 500 евро без ДДС. За тези 144 053 074 млн. лв без ДДС няма да научите от правото на отговор на министерството.




2. В текста на пресцентъра продължава да се настоява, че "щурмовите самолети Су-25 е възможно да бъдат ремонтирани (...) за 41 млн. лв. без ДДС". С допълнението, че тази сума може да се увеличи до 82.5 млн. лв "но само ако правителството реши!" (както е написал и "Дневник"). Министерството не посочва, че в документите му се казва, че тези над 80 млн. лв (половината от тях - условни) вече са прогнозирани по години, като общата сума за първите две от четиригодишното рамково споразумение е почти 43.7 млн. лв без ДДС.


Пресцентърът щеше да е много по-полезен на данъкоплатците и на редакцията на "Дневник", ако беше отговорил с числа и обяснения, вместо да оставя въпросителни, докъде в ремонта смята, че ще му стигнат споменатите от него 41 млн. лв., какво е общото със договореното от комисията намаление на "сумата, необходима за поръчката" до 144 млн. лв и какво е отношението към забележката в негов документ, в която се казва, че "посочените стойности са индикативни и съобразно наличния финансов ресурс на Възложителя, като те могат да бъдат променяни без да се надвишава прогнозната стойност на поръчката" (подчертаването е на "Дневник").


Право на отговор на Министерството на отбраната


3. "Дневник" не написа по въпроса, но забеляза публикация на специализирано българско издание, в която още през август бе написано следното: "Интересно е, че в спецификацията към поръчката, е оставена опция за доставка на ново оборудване за самозащита, както и поставяне на нова система за управление на въоръжението, което да позволи използването на управляеми ракети "изделие 72" (това е Р-73), нови радиостанции и ново навигационно оборудване. Интересен е въпросът за евентуалното поставяне на нова система за самозащита, която трябва да е интегрирана със Су-25."


4. Оставяме на читателите отношението към тях в текста, което "Дневник" оценява като PR for Dummies в израза "Образно казано това е все едно да влезеш в ресторанта и да поръчаш цялото меню. Избираш си това, което ти харесва и което ти е по джоба. Така стоят нещата и в случая." Този пасаж, впрочем, както и "разясненията" какви били целите на редакцията, отсъстват от официалното съобщение, пубикувано на сайта на министерството в четвъртък вечерта. Така или иначе, за всеки случай внимавайте с кого ходите на ресторант.


Ето текста от Пресцентъра на Министерството на отбраната:


В отговор на статия в новинарския сайт "Дневник", озаглавена "Български Су-25 ще бъдат ремонтирани за 310 млн. лв след обява за 41 млн. лв." заявяваме, че изнесената информация не отговаря на истината.


Щурмовите самолети Су-25 е възможно да бъдат ремонтирани, но не за 310 млн. лв с ДДС, каквото е внушението на статията, а за 41 млн. лв. без ДДС. Ако Министерският съвет реши, сумата по рамковото споразумение може да нарасне до 82,5 млн. лв. без ДДС. Но само ако правителството реши! Процедурата за ремонта на самолетите всъщност е по договаряне. Според проучване на експерти от Военновъздушните сили единствено заводи в Беларус и Русия могат да извършват такива ремонти. Затова са поканени и представители на двете страни.


Оферта е подала само една – беларуският авиоремонтен завод "558". В нея е включен пълният набор от услуги за ремонт и модернизация на този тип самолети, от които Министерството на отбраната да избере най-необходимите за нашите машини.


Така че сумата от 310 млн. лв., която се появява в публикацията на "Дневник", изобщо не е договаряна. Образно казано това е все едно да влезеш в ресторанта и да поръчаш цялото меню. Избираш си това, което ти харесва и което ти е по джоба. Така стоят нещата и в случая. Затова се и сключва рамково споразумение, което означава, че конкретни ремонтни дейности ще се поръчват само при необходимост и при финансова възможност.


Защо е толкова належащо да ремонтираме самолетите Су-25? Защото техният технически и междуремонтен ресурс е изтекъл преди повече от 10 години.


Това са фактите. Остават съмненията за тенденциозност в поднасянето на информацията. Защото статията е публикувана без проверка и отговор на въпросите, които авторът е поставил пред пресцентъра на МО. Обаждаш се в 15 ч. и настояваш до час-два да получиш отговор. Сложността и обемът на информацията, която трябва да се проучи, обаче изисква повече време. Бързината, с която се случва публикацията, показва, че обективността е последното, което е търсено. Целта е да се внуши, че едни хора искат да похарчат стотици милиони ей-така, на вятъра. А може би пък искат да прокарат тезата, че друга фирма – на руския завод-производител, трябва да получи поръчката. И да излезе, че защитават руски корпоративни интереси...

Ключови думи към статията:

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 737 Неутрално

    "Щурмовите самолети Су-25 е възможно да бъдат ремонтирани, но не за 310 млн. лв с ДДС, каквото е внушението на статията, а за 41 млн. лв. без ДДС."

    Е, как за 41 млн. лв, като в крайна сметка сте подписали за 144 млн. лв без ДДС?
    За 41 млн. лв - около 4 броя, а останалите 10 разсрочено ще плащате през годините.
    Правят на ударени в МО...

  2. 2 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1534 Весело

    Дневник, като публикувате право на отговор просто го направете. Не е нужно обяснението да е по-дълго от самия отговор. Така предизвиквате съмнения, че подценявате интелекта на читателите си или че се опитвате да им давате "правилната" насока.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  3. 3 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    Какъвто министъра, такъв и отговора.

  4. 4 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2442 Неутрално

    Много непрофесионално отношение Дневник. Не съм изненадан.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  5. 5 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2702 Неутрално

    Самият отговор трябваше да бъде таблица с числа и обяснението за всяко число.
    Допустимо е статия на вестник да не е таблица и да има общи приказки, защото на вестниците им плащат и за общи приказки.
    НО
    Държавната институчия не може да задава въпроси а мжжи само да отговаря на въпроси.

    подпис
  6. 6 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    Дневник, що не е подписана тая статия?

    МО - дайте цифрите, кви са тия глупости дето сте избълвали типично като за фуражки?

  7. 7 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    Дневник, що не е подписана тая статия?

    МО - дайте цифрите, кви са тия глупости дето сте избълвали типично като за фуражки?

  8. 8 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2702 Неутрално

    До коментар [#5] от "Иван К":
    Явно да защо в България медиите са некачествени. Защото министерствата се изявяват като медии

    подпис
  9. 9 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 737 Неутрално

    Доста неясна е както информацията от "Дневник", така и отговора на МО.
    Доста по ясно и подробно е в специализирания сайт за авиация:
    http://www.aeropress-bg.com/news/bulgaria/5745-беларус-ще-ремонтира-су-25

    "Може да се предположи, че МО ще бърза да сключи рамковото споразумение с белоруския завод, а след това и ще се цели сключване на конкретен договор в рамките на тази година, вероятно с цел усвояване на част от бюджетния излишък, който се генерира традиционно. Близо 400 млн. лева от него са от несключените договори за нов боен самолет за ВВС и нови патрулни кораби за ВМС. Може да се предположи, че МО ще поиска поне част от тези пари за бързи сделки за ремонт на военна техника."

  10. 10 Профил на KA2
    KA2
    Рейтинг: 3194 Неутрално

    Беше ясно , че пазителите на имперската рента ще се опитат да замажат това за което всички се съмняват.Има по-лесен начин. Предизвикват обществен дебат и документите на масата.

  11. 11 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 831 Разстроено

    Защо трябва да се хаби обществен ресусрс за стари таралясници, които никога няма да бъдат използвани? За да осигурим работа на 100 тина човека?

    Това са морално остарели оръжия, руснаците разбраха че трябва да наваксат изоставането си в БПЛА, макар че те имат много човешки материал и те не го жалят въобще.
    Кой от тия 100 човека ще отиде да щурмува нападащи танкове, ама тия самолети и за това са негодни?

  12. 12 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 871 Неутрално

    До коментар [#11] от "ЙЕИ":

    Защото пилотите трябва да летят все пак на нещо за да трупат опит и да покриват нальота си.
    При положение,че държавата няма финасовите възможности да закупи достатъчно на брой нови самолети ще трябва да се използва максимално ресурса на старите и то само за подържане на опита на пилотите,а не като гаранция за опазване на родината.

  13. 13 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    Другаре военни, бракувайте го тоя дърт анахронизъм. Какво оръжие може да бъде самолет, който не може да води войни действие срещу пехота, въоръжена с някоя друга преносима ракета. Може единствено да ръси бомби от пет километра височина на кьораво. С парите за реставрация на тия антики може да се купи някой нов Ф-16. Ф-16 и безаналогов самальот ще изпердаши, преди оня дори да го забелязал изобщо, па и зелени човечета и подводничари ще прати при 72-те комсомолки от колхозния рай.

  14. 14 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    Считам, че дори и 40 милиона лева за тези стари таралясници е акт на прахосничество.

    Но не мога да не отбележа, че и Дневник леко е пресолил манджата. МО явно се опитват да кажат, че от Беларус съм им дали рамково предложение не само за ремонт, но и за ЪПГРЕЙД. Докато Дневник писа само за ремонт. Така, че Дневник можеше да бъде малко по-акуратен.

    Но, пак повтарям, дори и 40 милиона за тези таралясници е прахосничество. А пък "ъпгрейд" за 300 милиона си е живо престъпление.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  15. 15 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 723 Весело

    До коментар [#12] от "tosho_toto":

    „да покриват нальота си.“
    Тъй де, нальота...русските фуражки нЕмате спиране.

  16. 16 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4127 Неутрално

    До коментар [#1] от "Котаракът на Шрьодингер":

    къде го видя това

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  17. 17 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    Ако черешовото топче беше съветско, пълничкия войвода щеше да прати делегация в Маскве, да му купи нов обков, да го лакира и да му вдигне ресурса до 100 години, за без пари, срещу десетина милион. Ако останат пари от бюджета, може да му турят и прибори за нощно виждане, както и лазерен прицел.

  18. 18 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#11] от "ЙЕИ":Защото пилотите трябва да летят все пак на нещо за да трупат опит и да покриват нальота си.
    —цитат от коментар 12 на tosho_toto
    Нальотът не се прави по принцип, а на конкретни машини. Нальот с използването на Су-25 не развива умения за боравене с друг модел (МиГ-29 или пък Ф-16). Нальотът на Су-25 е смислен само ако готвиш пилотите да летят със Су-25.

    То ако нальотът се правеше с произволен самолет най-евтиният вариант ще е да ги пуснем всички пилоти да си правят нальота с учебните самолети Л-39 и Пилатус-ите.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  19. 19 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3388 Неутрално

    80 милиона за ремонти? Колко е комсионната? Ще има ли достатъчно за другаря Десет Кюфтета с гарнитура?

  20. 20 Профил на KA2
    KA2
    Рейтинг: 3194 Неутрално

    До коментар [#18] от "Николай Николов":

    Ами Пилатусите за това бяха купени.За обучение и за да не се губят умения.

  21. 21 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#18] от "Николай Николов":Ами Пилатусите за това бяха купени.За обучение и за да не се губят умения.
    —цитат от коментар 20 на КА2
    Ама е нелепо същият аргумент да се ползва и за Су-25. Това не е учебен самолет.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  22. 22 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 931 Неутрално

    доста мъгляво обяснение...на МО и според мен целта е една ,а именно плащането за дъртите самолети танкове и прочие...преди месец май шкембе-войводата обясни че ще модернизира Т-72,и така като е тръгнал може и БМП-1 и прочие...и то за нови самолети и друга техника няма да останат кинти...ама той е с добро сърце и няма да иска повече.. :) само тия да 'опука' в правилната посока...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  23. 23 Профил на KA2
    KA2
    Рейтинг: 3194 Неутрално

    До коментар [#21] от "Николай Николов":

    Естествено.

  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9128 Неутрално

    Ами тия и двамата са си лика прилика и направо се сливат с общата картинка в правителството.

  25. 25 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3902 Неутрално

    Ремонтът струва толкова, колкото струва. Другото са празни приказки. Иначе самолетите трябва да се нарежат за скраб. Те не може до безкрайност да стоят в склада. Никой няма да ни даде евтини самолети или да ни направи подарък. Одисеята със самолетите е време да бъде прекратена и да се доставят 4 дивизиона С400 и още толкова С300, за да опазят небето ни от навлеци.

  26. 26 Профил на KA2
    KA2
    Рейтинг: 3194 Неутрално

    До коментар [#25] от "Judjuk":

    Абе на тия не им ли пречеше кривина земли?

  27. 27 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Вместо да влизам в дълъг и безмислен спор с хора,които заемат позиция заради политическите си пристрастия,ще отстъпя мъдро и със спокойствие,че лидерите им ще получат заслуженото доверие от обществото на избори.

  28. 28 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2304 Весело

    Нов СУ-25 струва 11 милиона долара. Смятайте за какво крадене става въпрос, щом ремонта на тези ръждиви железа е съпоставим с цената на нов самолет.
    За какъв дявол беше необходимо закупуването от държавата на Авионамс, след като завода няма лицензи и възможности за ремонт на никаква съвременна техника?

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  29. 29 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3360 Неутрално

    Доколкото става ясно от цялата тази пушилка официален договор не е сключен.
    В момента се плаче за нероден Петко.

  30. 30 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Самият отговор трябваше да бъде таблица с числа и обяснението за всяко число.Допустимо е статия на вестник да не е таблица и да има общи приказки, защото на вестниците им плащат и за общи приказки.НОДържавната институчия не може да задава въпроси а мжжи само да отговаря на въпроси.
    —цитат от коментар 5 на Иван К


    Шефа на пресцентъра се бори с нещо си тия дни и затова не може да отговори точно. Уùдвам де как не говорят за кръга "Капитал" нали все той им е виновен на нашенските разбойници- политици.

  31. 31 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2304 Весело

    До коментар [#25] от "Judjuk":

    Румъния купува Пейтриът, защото прехвалените С300 и С400 освен за сваляне на ИЛ-18 за друго не стават.
    И да попитам, ако трябва да се ескортира чужда правителствена делегация, с две противовъздушни ракети ли ще ги ескортираш?

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  32. 32 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2304 Весело

    До коментар [#29] от "palav_nik":

    То и за АЕЦ"Белене" няма сключен официален договор, което не пречи всяка година да се изливат грешни пари в посока Русия...

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  33. 33 Профил на KA2
    KA2
    Рейтинг: 3194 Неутрално
  34. 34 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Ремонтът струва толкова, колкото струва. Другото са празни приказки. Иначе самолетите трябва да се нарежат за скраб. Те не може до безкрайност да стоят в склада. Никой няма да ни даде евтини самолети или да ни направи подарък. Одисеята със самолетите е време да бъде прекратена и да се доставят 4 дивизиона С400 и още толкова С300, за да опазят небето ни от навлеци.
    —цитат от коментар 25 на Judjuk


    А знаеш ли, че тези дивизиони, които имаме в момента не могат да стрелят, когато летят наши самолети, защото ги разпознават като чужди, пак по същата приìна - откраднаха парите и система за разпознаване свой-чужд е приложена само на самолетите, докато радарите на ПВО са с руската система.

  35. 35 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3360 Неутрално

    До коментар [#29] от "palav_nik":То и за АЕЦ"Белене" няма сключен официален договор, което не пречи всяка година да се изливат грешни пари в посока Русия...
    —цитат от коментар 32 на mitko11


    Мисля, че си в грешка.
    Българската страна има официално сключен договор с Росатом за изработване и доставка на реактори. Въз основа на този официален договор, Росатом осъди България да плати 620 милиона евро.
    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2016/06/16/2778378_nek_e_osudena_da_plati_mejdu_550_i_620_mln_evro_zaradi/

  36. 36 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#16] от "дерибеев":

    http://www.aeropress-bg.com/news/bulgaria/5745-беларус-ще-ремонтира-су-25

    Първоначалната оферта била за €132 485 980 без ДДС, с 6% оскъпяване на годишна база за периода до 2022 г. тоест тия 310 милиона лева за които писа Дневник.

    После след два кръга преговори, цената пада на €73 665 500 без ДДС (или малко под €5,3 млн. на самолет), тоест 144 млн. лв за 14 броя СУ-25.


  37. 37 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 737 Неутрално

    откраднаха парите и система за разпознаване свой-чужд е приложена само на самолетите, докато радарите на ПВО са с руската система
    —цитат от коментар 34 на Uprsport


    Грешна ви е информацията, няма монтирана натовска система свой-чужд на самолетите ни, нито на СУ, нито на МИГ. Несъвместими са с НАТО, затова си кибичат в България.

  38. 38 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3902 Неутрално

    До коментар [#25] от "Judjuk":Абе на тия не им ли пречеше кривина земли?
    —цитат от коментар 26 на КА2


    Като ги пробват, ще се разбере какво пречи.

  39. 39 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3902 Неутрално

    До коментар [#25] от "Judjuk":Румъния купува Пейтриът, защото прехвалените С300 и С400 освен за сваляне на ИЛ-18 за друго не стават.И да попитам, ако трябва да се ескортира чужда правителствена делегация, с две противовъздушни ракети ли ще ги ескортираш?
    —цитат от коментар 31 на mitko11


    Добре де и за Патриот съм съгласен само мир да има. А за ескорта нали прочете, че ще ремонтират СУ-тата. И МИГ-овете вършат работа. За друго просто няма пари, разбра ли!?

  40. 40 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Аз фейсбук статусите си ги пиша с повече журналистическа мисъл от тая статия...

  41. 41 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#35] от "palav_nik":

    глупости имало договор.
    има меморандум 11.
    оня предател красимир първанов
    обслужи путин.
    не се прави на неразбрал.

  42. 42 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13313 Неутрално

    Предполагам, че кометарът на Дневник не е бил много точен, но пък от отговора на министерството излиза, че те искат като във вица - "отрежете ми за 2 лева"

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  43. 43 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3360 Неутрално

    До коментар [#35] от "palav_nik":глупости имало договор.има меморандум 11.оня предател красимир първановобслужи путин.не се прави на неразбрал.
    —цитат от коментар 41 на mihail_p


    Може би имате предвид Георги Първанов.
    Лицето Красимир Първанов не ми е известно.

  44. 44 Профил на KA2
    KA2
    Рейтинг: 3194 Неутрално

    До коментар [#38] от "Judjuk":

    Ами ние си имаме С300 . Само дето няма как да разпознават нашите машини между тези на НАТО, не е налична с-ма свой чужд.

  45. 45 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#43] от "palav_nik":

    еми провери си с гугъл.
    кво ми се праиш на
    неразбрал. ало симеоново.
    само глупости.

  46. 46 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 410 Неутрално

    бюджети , излишъци , бонуси ,комисиони ,държавност ,сигурност ,;закони; и далавери = заплати по 240 евра на месец , не на седмица

  47. 47 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Така, като чета, хем в министерството са толкова глупави, че не могат да обяснят, хем от Дневник лъжат - онзи ден твърдяха за 310 млн. лв., сега станах 148,2 млн.(с ДДС), от които 99 млн. (с ДДС) явно са за нещо допълнително, щом не е обвързано с ремонтите и е "ако правителството реши".

  48. 48 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3902 Неутрално

    До коментар [#38] от "Judjuk":Ами ние си имаме С300 . Само дето няма как да разпознават нашите машини между тези на НАТО, не е налична с-ма свой чужд.
    —цитат от коментар 44 на КА2


    Ми то много просто: Нашите са си в нашето небе, чуждите са аут. Навлеци не ни трябват.

  49. 49 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Аз фейсбук статусите си ги пиша с повече журналистическа мисъл от тая статия...
    —цитат от коментар 40 на xax


    Ти пък - те заглавията си не могат да пишат, ти към статиите имаш претенции...

    Пример от онзи ден: "Транспортирана извън града е открита стара бомба в центъра на София".

  50. 50 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4127 Неутрално

    До коментар [#36] от "Котаракът на Шрьодингер":

    айде по сериозно , от фейк 310 млн до оферта 140млн и до липса на договор са "факти" закономерно водещи до 1.7%

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  51. 51 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1036 Неутрално

    Ето за това са допълнителните евентуално 99 млн.лв (ако правителството реши):

    "опция за доставка на ново оборудване за самозащита, както и поставяне на нова система за управление на въоръжението, което да позволи използването на управляеми ракети "изделие 72" (това е Р-73), нови радиостанции и ново навигационно оборудване. Интересен е въпросът за евентуалното поставяне на нова система за самозащита, която трябва да е интегрирана със Су-25"

    Сами са си го написали Дневник, ама иначе в заглавието е фалшивата новина, че всичките пари ще са за ремонт, а това горното е МОДЕРНИЗАЦИЯ, при това само ако преценим, че ни е нежна.

  52. 52 Профил на @
    @
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Дневник, нямате никакво оправдание за вчерашното заглавие. Никой не е приел офертата на беларусите, няма подписан договор, обаче вие тръбите, че "Су-25 ЩЕ бъдат ремонтирани за 310 млн. лв." Дори от приличие да бяхте сложили думата "вероятно" вместо "ще", пак щеше да си бъде фейк нюз.

  53. 53 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2365 Неутрално
  54. 54 Профил на @
    @
    Рейтинг: 419 Неутрално

    "В заглавието и в текста на статията се говори за допусната от комисията до преговори "цена за изпълнение на поръчката" от 132 485 980 евро без ДДС."

    Не, Дневник, в заглавието НЕ говорите за допусната за преговори цена, а внушавате, че тази цена е вече приета, което е фейк нюз. Освен това в статията внушавате, че беларуският завод е "единственият участник, допуснат до финала". Все едно са се явили хиляди фирми, и видиш ли, Каракачанов избрал точно тази да допусне до финала. А всъщност оферта е подал само този завод, т.е. има само един участник, и МО логично /както е по процедура/ кани само него на преговори.

  55. 55 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    Доколкото става ясно от цялата тази пушилка официален договор не е сключен.В момента се плаче за нероден Петко.
    —цитат от коментар 29 на palav_nik


    А бе то с Белене беше така, ама се окаже, че пак ще трябва да се плаща. Сега ще ни бъде натресена модернизацията на някаква грешка на природата отпреди 45 години, скалъпена набързо по нареждане на някой дърт генерал по спомени за Ил-2. Какво има да му модернизираш на самолет без радар, снабден с архаични едноконтурни двигатели с горещи газове, които канят всяка ракета с топлинно насочване да ги изпердаши. А системите пък ще ги модернизират кияци, чиято електроника мяза на сглобена от хора със забавено развитие в час по трудово, с части купени от Алиекспрес.

  56. 56 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2397 Неутрално

    Отговор от агенти на ДС и руски слуги.

  57. 57 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    Нагледен пример кой всъщност плаща сметката. Путин нали заклейми България, че големите все плащали сметката. Сега са направили някаква врътка с Беларус /Беларус, Русия всьо равно/, та, направили са врътката, да изтарашат малко от пробитите български джобове за ремонтчета, нещо... И да не бързаме с Ф-16.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK