Кабинетът удължи с година срока, в който БДЖ трябва да върне държавен заем

Кабинетът удължи с година срока, в който БДЖ трябва да върне държавен заем

© Надежда Чипева, Капитал



Кабинетът удължи с една година срока, който даде на БДЖ да погаси изтеглен в началото на август 2017 г. държавен заем. Първоначално беше обявено, че железопътното дружество ще изплати възмездното си задължение до края на тази година, но периодът беше увеличен до края на 2019 г.


В средата на 2017 г. Министерският съвет реши над 60 млн. лв. да бъдат преведени от Министерството на финансите към БДЖ, като това беше един от многото пъти, в които дружеството получи пари от държавата. Тогавашният министър на транспорта Ивайло Московски съобщи, че 42 млн. лв. ще бъдат върнати на бюджета още при отпускането на заема, тъй като те трябва да погасят една активирана стара държавна гаранция, т.е. ангажимент от бюджета към Световната банка.


Останалите около 20 млн. лв. пък трябваше да бъдат разпределени за погасяване на облигационния заем към пет банки. Тогава Московски уточни, че дълговете към банките са за над 150 млн. лв. Той подчерта още, че става въпрос за възмездно финансиране, т.е. останалите сектори в държавата и данъкоплатците няма да бъдат ощетени с тези пари, които получава БДЖ.


Именно заради задълженията към банките частен съдебен изпълнител обяви през юни тази година, че продава половината сграда, в която се намира централата на БДЖ в центъра на столицата, на ул. "Иван Вазов" 3. Все пак между двете страни се постигна договорка за подписване на споразумение по втория облигационен заем на дружеството. По този начин се спря продажбата на активи на компанията.

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7659 Неутрално

    Ма те изобщо няма да ги върнат. Откъде ще вземат, че да върнат.

  2. 2 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 527 Весело

    До коментар [#1] от "Роси":

    Ами нали всяка година получават субсидия - 150-60 млн.
    За няколко години ще им ги отдържат, докато е на власт правителството на ГЕРП ще им ги оправят

  3. 3 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3780 Неутрално

    БДЖ е на път да спре в буквалния смисъл. Няма годен подвижен състав. Да се развали локомотив по време на път е вече редовно явление. Пътниците чакат с часове да им се подмени локомотива , за да продължат пътуването си. Състоянието на пътническите вагони е плачевно. Никога състоянието на това най-старо в България държавно предприятие, връстник на самата държава, не е било толкова зле.

  4. 4 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Откъде накъде държавата ще отпуска пари на някаква фирма.
    Това си е чист соц.
    Управлява ни БКП-2, опозиция са им БСП !?
    Както казваше един протестиращ:
    „Оти ручахме жабетата?“

  5. 5 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    БДЖ отдавна трябваше да се продаде на Дойче Бан или СНСФ или някой частен Европейски оператор. В днешния си вид Бдж е една машина за пране на пари, а технологично е някъде на ниво ВСВ. Абсолютен анахронизъм и пилеене на пари.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK