Ръководството на БДЖ подаде оставка

Ръководството на БДЖ подаде оставка

© Надежда Чипева, Капитал



Тримата членове на съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" са подали оставките си късно снощи. Това съобщи министърът на транспорта Росен Желязков, цитиран от "Нова телевизия".


Оставките са депозирани в кабинета на министъра, който ще се запознае с мотивите и ще се произнесе в определения от закона срок. Тримата, които се оттеглят, са шефът на борда Велик Занчев, който е и зам.-министър на транспорта, главният изпълнителен директор Владимир Владимиров, както и Филип Алексиев.


В края на септември при поемане на поста министърът на транспорта Росен Желязков заяви, че разрешаването на проблемите в БДЖ ще е един от основните приоритети на кабинета в сектор "Транспорт". Другият е концесията на летище "София". Това каза новият министър на транспорта Росен Желязков в ефира на Би Ти Ви. Тогава той добави, че не го притеснява, че има обжалване на обществената поръчка за нови влакове от страна на "Сименс" и "Шкода". "Лично мое желание и цел е да се справя с проблема с безопасността по пътищата. Ивайло Московски свърши много работа и се надявам да я продължа", добави Желязков.


В края на октомври кабинетът удължи с една година срока, който даде на БДЖ да погаси изтеглен в началото на август 2017 г. държавен заем. Първоначално беше обявено, че железопътното дружество ще изплати възмездното си задължение до края на тази година, но периодът беше увеличен до края на 2019 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 913 Неутрално

    Време беше! Гътнаха петербурски и микро шайката се разпуска!

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3760 Неутрално

    в БДЖ ще е един от основните приоритети на кабинета в сектор "Транспорт". Другият е концесията на летище "София".
    ________________
    Ако наемат някой японец или германец за 20 000$ на месец хем ще ги научи да работят , хем ще ги научи да не краднат!
    За летище София схемата е ясна , при 7-10% растеж годишно зорлем да се концесионира !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 568 Любопитно

    Интересно, интересно, какво ли са си казали снощи, че така бързо да подават оставки. Въпроса е, дали се бяга от отговорност или предстои търсене на такава?

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5524 Неутрално

    Не искат да са бушони ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2966 Неутрално

    България е единствената страна в Европа, чиито железници са на загуба

  6. 6 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1279 Неутрално

    Е, и?!!!Това е просто поредното ръководство, което съвсем забатачи БДЖ.И никой нито беше подведен под отговорност, нито ще бъде глобен или съден.Стояха няколко години на едни проветриви места, но си отидоха доста по-богати.И съвсем скоро ще ги настанят някъде другаде, та да влошат положението и там.
    Макар, че, и Стив Джобс, ако беше жив, да го сложиш на БДЖ начело и той не би я спасил.Когато можеше да се приватизира никой не посмя да го направи, а вече е късно.Решението е фалит.Но никое правителство няма да посмее, защото тогава ще настане бунт, тъй като в БДЖ работят много хора, които едва издържат семействата си, а да не говорим за пътниците - всичките гласоподаватели.И само се наливат милиони в продънената каца.
    И още има хора, които твърдят, че Костов е виновен за приватизацията.Ако не беше той днес и БТК щеше да е като БДЖ, Пощите и Булгартабак - пътници.А сума ти държавни предприятия, работещи на загуба, щяха да гълтат средства от нас, без да дават нищо.Виновни са всичките преди него - комунистите - които източиха не едно и две предприятия и забогатяха така - като Корнелия Нинова, а после излъгаха глупавите българи, че Костов е тиранинът.Нищо, че преди него - Виденов - ги докара буквално до смърт от глад, студ и хиперинфлация!

  7. 7 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3192 Неутрално

    Владимиров ще остане ли футболист?

  8. 8 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3192 Весело

    Не искат да са бушони ?
    —цитат от коментар 4 на КМЕТ В СЯНКА


    Те са целите в бяло!

  9. 9 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 513 Неутрално
  10. 10 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#5] от "arcanum":

    Глупости! Железниците навсякъде се дотират! Друг е въпросът с ефективността на управление.

  11. 11 Профил на galin83
    galin83
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Да докарат някой китайски мениджър с китайски прокурор. И там имаше кражби и жертви, но много главни бяха осъдени на смърт за корупция и сега Китай има 20 000 км бързи линии. Ние сме 100 години назад в ЖП Превоза. Но за да има силно БДЖ трябва силна държава.

  12. 12 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2872 Неутрално

    Слава Богу!
    Много отдавна беше време.
    Познавам Владко от студентските години...мъка...мъка...

  13. 13 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1452 Любопитно

    А някой ще им търси ли сметка за некадърност, мързел и прикриване на престъпления ?

  14. 14 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    И оправиха ли БДЖ-то? Или само себе си...
    "Идат като тигри, бегат като овци"

  15. 15 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 534 Разстроено

    Ивайло Московски свърши много работа и се надявам да я продължа", добави Желязков.


    Оставките добре, но чногооооо закъснели! А горният израз на новата пионка говори, че всичко е проформа и няма да бъде търсена реална отговорност, тъй като Московски и едно от главните действащи лица в съвременното разграбване.

    www.commcrime.blogspot.com
  16. 16 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3357 Неутрално

    Оставките -добре ,но кога ще съдят Московски?

  17. 17 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3841 Неутрално

    Логично е тези тримата да бъдат освободени от длъжност, но не и от отговорност.
    Не вярвам, обаче, собственикът /държавата/ чрез принципала /трансп. министерство/ да им я потърси.

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  18. 18 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#10] от "ralita68":

    До коментар [#5] от "arcanum":Глупости! Железниците навсякъде се дотират! Друг е въпросът с ефективността на управление.
    —цитат от коментар 10 на ralita68

    Дотират се, но в нормалните страни субсидията трябва да е до 50% от приходите и целта й просто се да се компенсират загубите на железниците от пенсионерски и ученически карти. А субсидията на БДЖ е около 85% от приходите от пътнически превози, т.е. БДЖ не печелят почти нищо от пътниците поради няколко причини - 1) групата на хората с привилегии у нас е много голяма, 2) компанията е принудена да поддържа прекалено много линии с рентабилност под 10%, 3) останалите (непривилегировани) пътници не проявяват особен интерес към услугата на железниците

  19. 19 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#6] от "Капабланка":

    Е, и?!!!Това е просто поредното ръководство, което съвсем забатачи БДЖ.
    —цитат от коментар 6 на Капабланка

    Ами не е точно така. Преди десетина години дълговете на компанията бяха около 900 млн. Предишното ръководство ги намали до 500-600 млн, а сегашното - още 5-6 пъти до 100 млн.). Друг е въпросът, че търпениети на някои кредитори се изчерпа и започнаха да плашат със запори.

  20. 20 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#19] от "kumcho___valcho":
    Всъщност дълговете на БДЖ в момента са 390 млн. (въпреки че по едно време се хвалеха, че са ги намалили до 100). Това е почти двойно намаление за по-малко от 10 години, но проблемът е, че пътническите превози генерират все по-малко приходи, а разходите си остават почти същите, т.е. БДЖ няма шанс да се оправи сама. А преди време имаше експертна оценка, че за цялостното тexнoлoгичнo oбнoвлeниe нa жeлeзницитe ще ca неободими до 1.3 млpд. лв.

  21. 21 Профил на kamenof
    kamenof
    Рейтинг: 292 Неутрално

    До коментар [#5] от "arcanum":

    ... и единствената държава с излаз на море и без крайбрежен транспорт...

  22. 22 Профил на soren
    soren
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Владо Владимиров и бившия министър Ивайло Московски са приятели от студентските години. Бяха някакви студентски "лидери" в началото на 90-те и заедно разпиваха по стачки и окупации. Иначе Владко, без протекции, не за шеф на БДЖ, ами и за железничар не става.

  23. 23 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#11] от "galin83":Да докарат някой китайски мениджър с китайски прокурор. И там имаше кражби и жертви, но много главни бяха осъдени на смърт за корупция и сега Китай има 20 000 км бързи линии.

    Много правилна забележка правите скъпи другарю galin, драги 83,
    Демократичната държава няма защитни механизми срещу кражбите, корупцията и личното обогатяване. В демократичната държава управлява олигархията, заробвайки населението по напълно законен начин. Олигархията е подчинила държавата - това е прехвалената демокрация. Само ние болшевиките може да озаптим зверския апетит на капитала, който за пари ще ни продаде и въжето, на което ще го обесим. Китайските другари излязоха мъдри ръководители!

    /не се чете/
  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8788 Неутрално

    Отдавна трябваше да го направи. Некадърници.

  25. 25 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    Основен приход на железниците са товарните превози.За съжаление тези превози намаляха драстично.Пътническите превози никога не са били основен източник на печалба.И в двата случая тези превози станаха основно автомобилни.
    Колкото до оставките сигурно си има причина,но поне засега не е обявена.

  26. 26 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9180 Неутрално

    Добре са дали оставки, дано им потърсят и отговорност.

  27. 27 Профил на peaspiring
    peaspiring
    Рейтинг: 604 Неутрално

    България е единствената страна в Европа, чиито железници са на загуба
    —цитат от коментар 5 на arcanum


    Всъщност железниците по цял свят са на загуба, и се субсидират от държавата под някаква форма.

    Във Великобритания са частни, но цените са убийствени, и пак едва кретат.

  28. 28 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivanko77":

    При положение че държавата не позволява нищо в БДЖ да се модернизира и субсидията само покрива загубите, това да работиш като директор в БДЖ е доста загубена кауза и демотивираща работа.

    Защо не позволяват да се модернизира? Защото това значи капиталовложения, а пари няма. Също не може да позволят да се съкращават хора, защото работните места в БДЖ са форма на социално подпомагане за малките градове и селата в България, а субсидираната транспортна услуга е ключова за възрастните жители на малки населени места които работят в големите градове наблизо.

    Електровози се палят, но няма пари за нови. Няма пари за ремонт, няма електровози, влаковете закъсняват, но това няма значение. За добро или лошо клиентите на БДЖ не бързат за никъде.

  29. 29 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    Ситуацията в БДЖ е неспасяема!

  30. 30 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Кърлежите се насмукаха и сега падат от тялото, доволно сити и наядени.

  31. 31 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    До коментар [#21] от "kamenof":

    И единствената, която няма речен транспорт по Дунав.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  32. 32 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    За съжаление не става с един - не защото в БДЖ няма читави хора, не ме разбирайте погрешно. Има - малко са, но ги има. Но, проблемът е, че ако има мениджър с нужните умения и желание, добросъвестност, той трябва да има негов също така добросъвестен и способен човек до - повтарям - ДО (не вместо) всяка ключова позиция за бизнеса, за да може тези хора да са неговите сетива и да могат да му превеждат оперативна информация на неговия език. Но не могат да заместят изцяло сегашните специалисти, просто не останаха железничари.... Трябват сериозни усилия на всички нива, иначе ще се продължи движението по инерция (при влаковете е така....).

  33. 33 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#5] от "arcanum":

    Това не е вярно.

  34. 34 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#18] от "kumcho___valcho":

    Това, което пишеш, не е съвсем вярно. Прочети повече за това, какво представлява Договорът за обществена услуга.

    Вярно е, че 85% от приходите идват от държавата, но са заплащане за обществената услуга и малка част от този дял - компенсира социалните намаления.

  35. 35 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#28] от "skeptichen":

    Не е въпросът, че пари няма - пари има, но се насочват предимно за магистрали, вместо да се спазят договорките и да се влагат в екологичен, безопасен и ефективен транспорт като железницата.

    А защо магистрали - помислете - магистралите са скъпи за изграждане (1), поддръжка (2) и могат да се събират тол такси (3). Т.е. има поне три начина да се източат пари от държавата + повишават употребата на горива, а всички знаем, че това е милиарден бизнес (4) и нека не се заблуждаваме, че руснаците обират всички печалби по веригата (това е само за парлама).

    Транспортът е сложна система, тя създава и изисква синергия между различните видове транспорт, за да има максимална стойност за обществото. Което означава мислене и дългосрочно планиране. Тия двете последните - къде сте ги виждали при шайката в МС?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK