Министър Желязков поискал оставките в БДЖ заради невъзможност за работа в екип

Росен Желязков при приемането на поста министър на транспорта от Ивайло Московски.

© Велко Ангелов

Росен Желязков при приемането на поста министър на транспорта от Ивайло Московски.



До оставките на ръководството на холдинг БДЖ се е стигнало заради лоша комуникация, невъзможност за работа в екип и общуване през медиите, каза на извънредна пресконференция днес министърът на транспорта Росен Желязков. Тримата членове на съвета на директорите на БДЖ - неговият председател Велик Занчев, който е и зам.-министър на транспорта, главният изпълнителен директор Владимир Владимиров, както и Филип Алексиев подадоха оставки снощи.


Желязков намекна, че той е поискал оставките, като това не било оценка за качествата на всеки един от тримата, а реакция срещу невъзможността им да работят заедно. "По-скоро това е моето разбиране за отговорността на целия борд на директорите. Има напрежение, което не искам да се пренася върху дъщерните дружества", каза министърът.


Росен Желязков обяви, че ще реши дали да приеме оставките през следващата седмица, като за момента нямал предвид друг екип. Той уточни, че на 24 октомври е назначил одит от звеното за вътрешен одит в "Холдинг БДЖ", както и в неговите дружества, сред които са "БДЖ Пътнически превози" и БДЖ Товарни превози". Резултатите от него трябва да бъдат изготвени в срок от 40 дни.




Росен Желязков изрази изненада, че на среща с него ръководството на "Холдинг БДЖ" и управителите на дружествата в него го уверили, че проблеми няма, освен известните с обществените поръчки за ремонт на локомотиви и доставката на нови мотриси, а скоро след това в медиите се появил доклад от изпълнителния директор на холдинга Владимир Владимиров, в който се коментират такива. Според публикации на Offnews в доклада има твърдения за злоупотреби, сигнали за некачествени ремонти и други.


Министърът обяви, че въпреки твърденията, че докладът е изпратен до него и до ДАНС, не е получен нито в министерството на транспорта, нито в агенцията за национална сигурност и той не го е виждал.

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2709 Весело

    Браво на министъра, отдавна тези нахалници трябваше да бъдат изгонени, нищо не направиха, БДЖ продължава да пропада. Въпросът е обаче кои ще дойдат, вероятно пак верни хора. Както казва един приятел - назначават се хора по политически съображения, а очакваме експертно управление....

  2. 2 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Бе поне веднъж няма ли да махнат някой екип поради обща и/или лична некадърност?
    Както и да го изкелифенчвате, точно за некадърност иде реч.

  3. 3 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2709 Неутрално

    До коментар [#2] от "Лелка":

    точно така е, ама неудобно някак си ще се получи - тези хора управляват, тъй да се каже, БДЖ вече петилетка.

  4. 4 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    Бе поне веднъж няма ли да махнат някой екип поради обща и/или лична некадърност?Както и да го изкелифенчвате, точно за некадърност иде реч.
    —цитат от коментар 2 на Лелка


    От 1978 г. работя в БДЖ . По-некомпетентни ръководства,от назначаваните от Московски,не е имало.

  5. 5 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9595 Неутрално

    В БДЖ си продължават както преди доста години, да се краде и да се замазва. Дори само това да работят работници на вилата на шефа си е вид кражба, да не говорим от къде се изписват материалите.

  6. 6 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    До коментар [#4] от "4ort":

    А аз пътувам от малко по рано по дефилето.
    Преди всички даваха на кондуктора пари на ръка.
    Сега само постоянно пътуващите.
    А дали проблемът е само ръководството?

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  7. 7 Профил на vkiril
    vkiril
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Не могат значи да работят като тийм...
    https://youtu.be/pGFGD5pj03M

  8. 8 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Как така им ги искал, пък щял да мисли дали да ги приема?

  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8065 Неутрално

    Напълно резонно. Толкова години потъва БДЖ, а ръководството не мърда, нито е виновно за нещо.

  10. 10 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    До коментар [#4] от "4ort":А аз пътувам от малко по рано по дефилето.Преди всички даваха на кондуктора пари на ръка.Сега само постоянно пътуващите.А дали проблемът е само ръководството?
    —цитат от коментар 6 на dedoliben


    Ами, ако ръководството не упражнява контрол, няма как кондукторите да се самодисциплинират.

  11. 11 Профил на Georgi Popov
    Georgi Popov
    Рейтинг: 252 Гневно

    Министърът да започне например от това - защо от 20-30 години по гарите стоят стотици повредени, неставащи за ремонт товарни и пътнически вагони (само една разходка до Подуяне Разпределителна ще му е достатъчна), които биха могли да се реализират поне като скрап. После да надникне и към НКЖИ - там пък отлежават хиляди тонове демонтирани релси и хиляди демонтирани бетонови траверси.
    А дано бие шута поне на Владимиров!

  12. 12 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    "невъзможност за работа в екип" в политическите среди означава - не искат да участват в далавери със властта ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK