Ситуацията в БДЖ е зле, обобщи председателят на транспортната комисия

Ситуацията в БДЖ е зле, обобщи председателят на транспортната комисия

© Анелия Николова



Зле", това с една дума е състоянието на БДЖ, каза днес по БНТ председателят на транспортната комисия Халил Летифов. Изказването му дойде, след като днес комисията изслуша по темата министърът на транспорта Росен Желязков.


Според Летифов в железниците има много проблеми, но най-големият е, че всеки прехвърля отговорност на подчинен или висшестоящ за всички проблеми. Той допълни, че е проблем спирането на поръчките да ремонт на локомотиви и доставка на нови мотриси, при положение, че 154 локомотива 128 са с пробег на лимита, а от 726 пътнически вагона, 414 са извън експлоатация.


Халил Летифов предупреди, че никой не може да гарантира какво е състоянието на влаковете, които са ремонтирани и които са в движение. Той изрази надежда, че поръчаният от министъра одитнеи доклад ще даде отговор на всички въпроси.




Председателят на транспортната комисия каза, че министърът е уверил депутатите, че сигурността е на първо място, дори ако се наложат промени в разписанията.


Попитан, защо чак сега стават ясни проблемите, Летифов уточни, че ръководителите на "БДЖ Пътнически превози", "БДЖ Товарни превози" и целият холдинг са уверявали депутатите, че всичко е наред. Както е известно те подадоха оставки през миналата седмица, но те още не са приети.


Летифов не се ангажира с мнение дали информацията за тежката ситуация в железниците е крита умишлено, като се надява одитният доклад да отговори и на този въпрос.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Зле ли?Тя е катастрофална.БДЖ е в практически фалит от години и само изливаните пари от държавата там я поддържат а командно дишане.
    БДЖ е пробита каца!!!

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4487 Гневно

    Ами като е зле закривайте я тази дездънна яма!Спрете 20 годишното точне и крадене !!!Фалит и толкоз!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  3. 3 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2595 Весело

    И този гУсин взема заплата, мила моя майнольо...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  4. 4 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2595 Любопитно

    Зле ли?Тя е катастрофална.БДЖ е в практически фалит от години и само изливаните пари от държавата там я поддържат а командно дишане. БДЖ е пробита каца!!!
    —цитат от коментар 1 на Капабланка


    така е, защото е правено умишлено това от 27 и повече години. Кой ли има интерес да се съсипе жп транспорта, а той е най-икономичния и незамърсяващ...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  5. 5 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    И какво излиза? Преди 10 години БДЖ са били зле, а сега са още по-зле. Задачката е проста: Какво е правил петербурски 10 години министър? Освобождавенето от длъжност не освобождава от отговорност и защо прокуратурата не се е самосъзирала?

  6. 6 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 763 Неутрално

    И още нещо - явно депутатите трябва по-често да се возят с публичния транспорт, та да виждат реалната ситуация. А не някой да им хвърля прах в очите невинни и да разчитат на доклади ... :-)

  7. 7 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9116 Неутрално

    От дълги години е зле и все по зле става в БДЖ, явно ще го приватизират вече.

  8. 8 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9011 Неутрално
  9. 9 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2049 Неутрално

    Допреди седмици ни заливахте с бодряшки рапорти за оздравяването на БДЖ.
    Днес получихте прозрение и признахте това, което е видно и за слепеца.

  10. 10 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Ситуацията в БДЖ е зле, обобщи председателят на транспортната комисия

    Обаче той не знае, че .. Всички истински мъже, членуват в БДЖ".

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5170 Неутрално

    До коментар [#1] от "Капабланка":

    Канят се да налеят още няколкостотин милиона от концесията на летището в тази бездънна яма!

  12. 12 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#9] от "Virgin":

    Днес са решили че от тука могат да крадат и сега ни спретнаха едно селско театри да похарчат няколко милиарда а в БДЖ и половината от тези пари да не влязат.

    Дела трябват, а не думи.
  13. 13 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3209 Неутрално


    "Зле ли?Тя е катастрофална.БДЖ е в практически фалит от години и само изливаните пари от държавата там я поддържат а командно дишане. БДЖ е пробита каца!!!
    —цитат от коментар 1 на Капабланка
    така е, защото е правено умишлено това от 27 и повече години. Кой ли има интерес да се съсипе жп транспорта, а той е най-икономичния и незамърсяващ..."
    ========================================================================
    Ето тази мантра се повтаря от мноооого време и тя е толкова удобна за поредните "мениджъри" начело на тази пробита каца,каквато е БДЖ,защото им дава възможност да искат още нови държавни пари,които отново да се излеят в нея,и от които да получават достатъчно голям дял!Умишлено?!? Хайде,де!:)))Е,кой е този луд,който ще убие кравата,която му дава мляко и то без особено хранене,и грижи?Ах,да-автобусните фирми,които видите ли, искат да унищожат железниците и да бъдат монополисти...:)))Прощавайте,но ако и железниците, и автобусите се намираха в условията на истинска пазарна среда,и истинска конкуренция,то мениджърите и собствениците на железниците, нямаше ли да правят всичко възможно,да търсят нови и по-рационални начини за водене на бизнеса си,за да оцелеят,и да имат печалба?
    Да,но те не се намират в такава среда,а жп-управленците люто я мразят.Че,защо трябва да се тормозиш и да си напрягаш ума в дейност,която би могла да ти донесе пари,след като можеш да си ги получаваш хей-така,без много-много да си напрягаш гънките?!? Включваш фабриката за мантри( а те по тези ширини имат благодатна почва) почваш да се явяваш по студия,и да обясняваш,как железницата има и социална функция,как ако я няма хората от Дермендере няма как да пътуват до там,нищо,че до него пътуват пет човека,и пр.,и пр....И,хоп -отпускат ти 135 милиона, или 580 милиона, или 35 милиона...И така много пъти...Хайде,да сметнете за 25 години,колко пари са изсипани в това нещо.И? Ами,нищо..! "...154 локомотива 128 са с пробег на лимита, а от 726 пътнически вагона, 414 са извън експлоатация."!!! Е,какво е това?!? Това нещо трябва да спре!Фалит,както е за всяка компания,която не е успяла да се справи!Другото е социализъм и грабеж.Което е едно и също...:))))

  14. 14 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 763 Неутрално

    До коментар [#13] от "objektivist96":

    Има нещо вярно с коментара, особено за кражбите - явно на нашенските политици име слаб ангелът...

    НО!

    Влаковете и автобусите не са истинска конкуренция! Както не са автобусите и самолетите/корабите и т.н. Те са по-скоро допълващи се, отколкото заменяеми в икономически смисъл. И тука е нашата грешка досега - не се опитваме да са добре ЖП превозите, за да е добре и авто-транспортът, а си мислим, че авто транспортът ще е добре, ако сринем влаковете.... Голяма заблуда е това, но е основата на цялото авто лоби в последните 25 години...

  15. 15 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 705 Неутрално

    По-добре ужасен край, отколкото ужас без край.

    Турете му край и дайте на някой можещ да се оперира на чисто. В интерес на потребители и служители.

  16. 16 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 763 Неутрално

    До коментар [#15] от "babalyuga":

    Вярна е поговорката, обаче дайте на същия принцип да затворим и правосъдната система (щото в управляващите няма желание за истинска реформа и подобрение), и държавната администрация, и полицията, и здравеопазването.... И какво ще остане накрая?

    Най-лесно е да се разтури нещо, но по правило най-се втурват да разтурят тези, които нищо не са съградили....

  17. 17 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#13] от "objektivist96":

    точно това е проблема бе колега - че БДЖ не я поставихме в по-конкурентна среда, и че се съсипваше от немърливост и безхаберие в резултат на осигурените държавни субсидии и липса на реформи. Не вярвам в теорията за автобусната мафия и конспирация и тн.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  18. 18 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    И като си говорим за пазарни принципи при ЖП превозите, Германия дава 17 милиарда евро субсидии, дори УК, този стожер на англо-саксонския капитализъм налива едни 5 милиарда в железниците си...Така, че прекалено сме крайни май-

    https://en.wikipedia.org/wiki/Rail_subsidies #Europe

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  19. 19 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#15] от "babalyuga":

    Май е в интерес на някой чакащ купувач.
    Положението било зле, цената ще падне.. подготвят ни

  20. 20 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    Собственикът като не може да се справя с един актив - продава го, държавата многократно доказа, че не може да управлява БДЖ, а всички ние любезно платихме.
    Айде стига толкова.

  21. 21 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    До коментар [#18] от "Пешката":

    става дума обаче само за субсидии за превоза на пътници и инфраструктурата, доколкото знам. превозът на товари си е навсякъде частен.
    това ми се иска да стане и в България - да продадат БДЖ товарни превози, а управлението на инфраструктурата и на пътническите превози да ги дадат на чужд оператор - така загубите за държавата, или субсидиите, ще са значимо по-малко.
    Но Герб никога, ама никога няма да предприеме някаква радикална стъпка или реформа нито там, нито където и да било - липсва им смелост, а вече отдавна им липсват и подготвени хора.

  22. 22 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 745 Неутрално

    Поне 1000 човека има на големи заплати, за да кажат тази фраза "ПОЛОЖЕНИЕТО Е ЗЛЕ". Всеки българин може да го каже и без един лев, като веднъж пътува по БДЖ !

  23. 23 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3209 Неутрално

    До коментар [#17] от "Пешката":
    Ами,вижте,това се опитвам да обясня в поста си- БДЖ не се намира в пазарни условия,тя не прави нищо,което да доведе до подобряване на услугата,която предлага,а вместо това се предлагат различни конспиративни теории за заговор на автопревозвачите,които видите ли, искат да станат монополисти.Прощавайте,но преди две или три години БДЖ имаше някакъв юридически проблем и,за да го разреши, плати на частна юридическа фирма,която да направи това,и то при наличието на достатъчно количество юристи,които са на работа в самата компания!Е,какво е това?Защо са им тези юристи,които са на заплати в компанията?Примери за неправилни управленски решения в тази компания-колкото искате.Примери за разхищения-също.И-нищо!Поредното отпускане на пари от държавата,за да се поддържа това чудо,в това състояние на будна кома!Но,забележете,че и сега,и даже тук има достатъчно гласове против това да има по-решителни мерки спрямо тази компания,защото, видите ли,как така ще я фалираме?При все това,че тя сама се е докарала до това състояние-с неправилно управление,с разхищения на средства,с неправилна кадрова политика с имитация на действия...и пр.,и пр....
    И така - много години...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK