Цените на горивата са високи заради липсата на конкуренция, смята Мартин Димитров

Мартин Димитров

© Надежда Чипева

Мартин Димитров



Държавата е част от причините за високите цени на горивата, защото бяха ударени малките бензиностанции и няма конкуренция. Възможни са още протести и предсрочни избори. Това коментира Мартин Димитров в ефира на Би Ти Ви.


"ГЕРБ и БСП приеха Закон за горивата през лятото, който удари малките бензиностанции и цените тръгнаха нагоре. Когато на пазара има малки играчи, има ценова конкуренция, а когато ги няма, цените се повишават. Правителството работи да има по-малко конкуренция на пазара", каза той.


Мартин Димитров смята, че това е само началото на протестите и са възможни предсрочни избори. "България не предоговори цената на газа, въпреки че Европейската комисия дава тази възможност и от нея се възползваха много страни", смята той. По думите му акцизът плюс ДДС е 53% от цената на горивата. Друг проблем, върху който акцентира, е, че в България 80% от данъчните складове се държат от една фирма.




Димитров допълни, че дори са пращали сигнал до Европейската комисия. "В България цените са над средноевропейските без данъците в редица случаи, което показва, че проблемът не е в добавката", каза той и добави, че са пращани сигнали до Европейската комисия. Според него не се търсят истинските решения, а Комисията за защита на конкуренцията не работи достатъчно по казуса. Днес "Демократична България" ще внесе конкретни законодателни промени.


Депутатът коментира и темата с данъка върху старите дизелови автомобили. "Глупаво е да се увеличи данъкът на колите. Трябва да се намалят драстично данъците на коли, които по-малко замърсяват въздуха, а не да се вдига на старите коли", смята Димитров.

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    Мартинчо, данъчните складове са под контрола на Лукойл, каква конкуренция искаш.
    Каквато цена искат, такава ще си направят.
    Да не го бяхте продавали на руснаци, като сте такива русофоби.
    Не че, ако бяха американци, англичани или французи нямаше да направят същото, монополът си е монопол.

  2. 2 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    Де юре трябва да се насърчава лоялната конкуренция. При нас това е невъзможно - тук е царството на споразумения, решения и съгласувани практики, с които се ограничава конкуренцията, злоупотребява се с господстващо положение и се използват всякакви други актове и действия, които предотвратява, ограничава или нарушава тая пуста конкуренция. Извод: всичко ни е на обратно.

  3. 3 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    Де юре трябва да се насърчава лоялната конкуренция. При нас това е невъзможно - тук е царството на споразумения, решения и съгласувани практики, с които се ограничава конкуренцията, злоупотребява се с господстващо положение и се използват всякакви други актове и действия, които предотвратява, ограничава или нарушава тая пуста конкуренция. Извод: всичко ни е на обратно.

  4. 4 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    Де юре трябва да се насърчава лоялната конкуренция. При нас това е невъзможно - тук е царството на споразумения, решения и съгласувани практики, с които се ограничава конкуренцията, злоупотребява се с господстващо положение и се използват всякакви други актове и действия, които предотвратява, ограничава или нарушава тая пуста конкуренция. Извод: всичко ни е на обратно.

  5. 5 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2055 Весело

    Конкуренцията между моите две "аз" води до мултиплициране.

  6. 6 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8350 Неутрално

    Каква конкуренция, когато една фирма държи повечето складове.

  7. 7 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    Ако цените наистина са високи, този защо не вземе да продава горива и да спеèли много пари!?

  8. 8 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 311 Неутрално

    До коментар [#7] от "svoboden":

    Защото не можеш да внесеш гориво, ако не минеш през склад на Лукойл.

  9. 9 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 311 Неутрално

    "Глупаво е да се увеличи данъка на колите. Трябва да се намалят драстично данъците на коли, които по-малко замърсяват въздуха, а не да се вдига на старите коли", смята Димитров.

    Тук вече не е прав, ефектът от това намаление ще е нулев. Никой, който си купува 15 годишен дизел не го прави, защото данъка на нова кола е 350лв.

  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2942 Неутрално

    Освен че са много ниски, данъците за стари таратайки масово не се събират. Разходите по принудителното събиране на 4 години по 15 лева данък са по-ниски от прихода. Налице е една всеобща данъчна амнистия за собствениците на бракми.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  11. 11 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    Мартинчо, данъчните складове са под контрола на Лукойл, каква конкуренция искаш.Каквато цена искат, такава ще си направят.Да не го бяхте продавали на руснаци, като сте такива русофоби.
    —цитат от коментар 1 на НеКой

    Световният злозей Костов продаде фалиращия Нефтохим като производствена база, акцизните складове и монопола над тях му ги хариза охраняваният от Баце "цар" и самия тиквун.
    Ама малко се помни в тая държава, още по-малко се мисли кой става за управленец, кой не.


  12. 12 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 915 Неутрално

    Ако цените наистина са високи, този защо не вземе да продава горива и да спеèли много пари!?
    —цитат от коментар 7 на svoboden

    Лукойл работи с огромна печалба, която изнася от България. Ако се наложи, могат много да намалят цените, на които доставят горива.
    В момента, в който някой се пробва да внася на цени, значително по-ниски от тези, на които продават Лукойл, автоматично ще го задушат.

  13. 13 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2568 Неутрално

    Причината за високите цени на горивата в България е шуробаджанащината и русоблизството. А имената са: Лукойл, златев-борисов.

  14. 14 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    Не само това - шефът на Борисов го бие на карти. После Пеевски го защитава в медиите си.
    ГЕРБ = БКП + ДПС

  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11024 Неутрално

    Мартин Димитров отдавна говори тези неща, но Борисов играе карти с този, който му диктува какви да са действията на правителството :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1060 Разстроено

    Тоя говори, ония говори, а накрая всички ние плащаме (високата) цена, определена от/за Русия. Няма какво да се лъжем - бай Тошо не успя да ни хариже като 16-та република на СССР едно време (официално), сегашните управници отдавна го направиха (неофициално)...

  17. 17 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2486 Неутрално

    Нефтохим, корупцията, лъжата:

    "Когато през 2004 г. Иван Костов напуска СДС, за да реализира своя политически проект ДСБ, се стига до остри спорове между него и тогавашния син лидер Надежда Михайлова[1]. В хода на тези спорове тя му задава публично пет въпроса – и получава също тъй публично неговите отговори.[2] Единият от въпросите е кога е бил искрен – когато пише статии за Русия или когато продава ключови предприятия като „Петрол“ и „Нефтохим“ на руснаците. Отговорът за „Петрол“ гласи, че това е една от най-успешните приватизационни сделки, в която OMV, българският „Петрол“ и руският „Нафтекс“ са имали равно участие. Тук Иван Костов пропуска да спомене, че всъщност руското участие не е толкова руско, колкото на руската мафия; че става дума не за друг, а за Денис Ершов[3], изгонен от България като заплаха за националната сигурност; че старото име на „Нафтекс“ е „Юкос Петролеум“ и руската компания „Юкос“ официално отрича да има нещо общо с тази фирма; че същият този „Юкос Петролеум“ неизменно снабдява с петрол „Нефтохим“ с протекциите на Красимир Премянов по време на правителството на Жан Виденов, а след това и с протекциите на Йордан Цонев по време на правителството на Иван Костов; че банката, която стои зад тези доставки и последвалата ги приватизационна сделка за „Петрол“, осъществена под натиска на Христо Бисеров[4] и Йордан Цонев[5], се казва първоначално „Балканска ортодоксална банка“, създадена от хора на Държавна сигурност и функционираща като един от основните спонсори на БСП под контрола на ген. Любен Гоцев[6], а по-късно – вече като „Нефтинвестбанк“, тясно свързана с Майкъл Чорни.

    По-интересен е другият негов отговор – за продажбата на единствената работеща българска рафинерия на „Лукойл“. Цитирам дословно:

    „Нефтохим” беше продаден на руска фирма, защото е с руска технология и преработва руски нефт. И затова представляваше интерес само за руски фирми.

    Винаги ме е впечатлявала способността на държавниците да изричат публично неистини, без да им мигне окото. От справка за вноса на суров петрол за периода 1991 – 2003 г.[7], официално поискана от Лъчезар Тошев, народен представител в тогавашното 38-мо Народно събрание, и официално издадена от Изчислителния център на Министерството на финансиите, става ясно, че съвсем не сме купували и преработвали само руски нефт."
    http://corruptionbg.com/Sdelkata-Za-Neftohim

  18. 18 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1319 Любопитно

    До коментар [#1] от "НеКой":

    Кой го е страх да направи проверка на тея складове? Ама истинска!!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  19. 19 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    Преди време патрона му (лаборанта) го удари на социализъм във визията си. Айде той вече е одъртял, приемаме го за нормално.

    Ама десния Мартинчо да ми хленчи като стара баба пенсионерка... нещо ми иде нанагорно.

  20. 20 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3635 Любопитно

    Прав е Мартин Димитров,но какво от това?!?Монополистът ще си е един и същ,складовете ще си бъдат на един и същ,и който ѝ да е премиер -министър,ще вдига рамене,и ще обяснява,че "...това е положението"...Тя,тази бомба, е заложена още мноооого отдавна и сега,онези,които са я заложили(или синовете и внуците им)доволно потъркват ръце ,и се смеят на електоралните единици,които упорито искат повече,и повече държава в дейности,където тя изобщо няма място!

  21. 21 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 867 Неутрално

    Чета го с отвращение, този пара-икономист... Проектът "Южен поток" бил вреден за България! Майка му трябва да е родила хидроцефал. Сега дава рецепти за сваляне на държавните надценки, ама не казва откъде ще се пълни бюджета за качване на заплатите. Ситуацията е кръгова: правителството с една ръка дава на гражданите, а с другата взима, естествено. Няма как инъче, защото още не е потекъл нефт от Черно море. Разгеле, третият сондаж на "Тотал" в морския блок се казва "Мелник-1"! Какво ли са пили шефовете на компанията на кръщенката?

  22. 22 Профил на helixs
    helixs
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#9] от "taratanki":

    Идеята е колите да не се делят на ни ви и стари , а на замърсяващи и незамърсяващи.
    Така 30 годишен голф на газ може да има по-нисък данък от 5 годишен дизел.

  23. 23 Профил на helixs
    helixs
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#18] от "aleks ivan":

    В Нефтохим се съхранява и държавният резерв, като държавата плаща по 4лв на тон на месец. За около 200 000 тона.
    Дано ако потрябват, да ги има в действителност.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK