Минути преди инцидента с влака в Кресненското дефиле трасето е било проверено

Росен Желязков

© Велко Ангелов

Росен Желязков



Минути преди инцидента в Кресненското дефиле е имало обход и не е имало индикации за проблем. Влакът е бил в добро състояние. Това заяви транспортният министър Росен Желязков в ефира на Би Ти Ви. "Това е слабо място, говорим за непреодолима сила, по време не обхода не е имало нито падане на елементи, нито пропукване по време на обхода на охранителите, които са различни от кантонерите и задължението им е да обикалят проблемните участъци", каза министърът.


По думите му в страната има 120 км подобни проблемни участъци, които се инспектират 24 часа. Освен това всяка пролет с безопасността са ангажирани и алпинисти, които предлагат мерки - замрежаване, плъзгачи. Министърът добави, че в процес на изграждане е видеонаблюдение, докато бъде изградена в България . "Трябва да се изгради Train control system", каза Желязков и обясни, че именно тя ще даде възможност за автоматизирана комуникация между релсовия път и влака без човешка намеса", смята Желязков.


Той засегна и темата с проблемите в БДЖ. "В момента има недостиг на локомотиви и мотриси, оставките на ръководството на дружеството бяха подадени заради липса на план за действие. "Склонен съм да твърдя, че ще приема оставките в БДЖ", каза все пак той и поясни, че според него това ръководство вече няма с какво да допринесе за развитието на железниците.


Другата седмица се очаква одитен доклад, на базата на който ще вземе окончателното си решение дали да ги приеме. По думите му вече няма нужда от съществуването на "Холдинг БДЖ". "Холдинговата структура е създадена през 2011 г., за да послужи за буфер с кредиторите. Сега, когато задълженията са изплатени, вече няма смисъл от нея", каза Желязков.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Гладки пътища да им е леко на поизносените авртомобили, но пък после нов проблем.
    В горивото "слагали нещо".

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    Въй въй въййй, вече знае и каква система трябва да се изгради, добре, че не и знае цената, щото, ... ще брадяса.

  3. 3 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    Кой ли е управлявал 2011 година? Откриваха холдинг - рязаха ленти, сега закриваме холдинг пак ще се режат ленти. Или както беше казал поета движението е всичко - посоката нищо

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2250 Неутрално

    КОЛКО минути преди това е било проверено!
    Няколко хиляди минути???
    Хайде стига сме се лъгали, че "всичко е наред с БДЖ"!!!!
    НИЩО С БДЖ НЕ Е НАРЕД!!!!

  5. 5 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 635 Неутрално

    А дали е документирано някъде, че е проверено?! И дали това не е станало "пост фактум"?!
    Може би генът ни е такъв все да се съмняваме или историята ни е дала това качество, не знам. Не веднъж сме лъгани, така че е редно да нямаме пълно доверие.

  6. 6 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2478 Любопитно

    КОЛКО минути преди това е било проверено!Няколко хиляди минути???Хайде стига сме се лъгали, че "всичко е наред с БДЖ"!!!!НИЩО С БДЖ НЕ Е НАРЕД!!!!
    —цитат от коментар 4 на selqnin


    Според министъра само няколко минути преди срутването мястото е било проверено и огромният скален блок се срутва точно когато влакът минава. Ако това е така това говори за терористичен акт с дистанционен взрив. Няма как точно по това време от само себе си да се срути такъв огромен блок. Както правилно е отбелязал по надолу критичният сезон е напролет а не в началото на зимата. Такива здрави скали могат да се срутят само след продължителни периоди на заледяване и размразяване!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  7. 7 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 512 Весело

    Контрольор го бил проверил.
    Ами значи вече на човешкия фактор не може да се разчита. Крайно време е да почне да се разчита на технически прийоми. Хората имат такива системи да се въвеждат за тия 120 км,ще се изплатят от парите за заплати на човешкия фактор

  8. 8 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8319 Неутрално

    Кой го е проверявал и колко са минутите или часове, може би.

  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8319 Неутрално

    Кой го е проверявал и колко са минутите или часове, може би.

  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10289 Неутрално

    Проверено на хартия постфактум с фалшиви дати :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 430 Любопитно

    "Трябва да се изгради Train control system"
    —цитат от коментар 0 на Статията


    А не можеше ли да бъде "система за контрол на ЖП движението"? Например.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  12. 12 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 866 Неутрално

    И тия недоразумения от снимката очакват да им повярваме.
    След като техният КАПО ДИ ТУТИ КАПИ денонощно ни баламосва и лъже, докато разбойниците му крадат ли, крадат.

  13. 13 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Безплатна идея: Да сложат камери във въпросния участък и всичко ще е Ок

  14. 14 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1080 Весело

    Ако от проверката в сегашния и начин е имало смисъл, то някой трябва да бъде наказан. А ако е нямало- защо я правят?!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK