Купувачите ще могат да проверяват онлайн дали колата е с предишни нарушения

Владимир Савов

© Надежда Чипева, Капитал

Владимир Савов



При покупка на кола гражданите ще могат да проверяват онлайн дали предишният й собственик има тежки нарушения, които правят застраховката й "Гражданска отговорност" по-скъпа. Това е един от вариантите за решаване на едно от най-спорните положения в проектонаредбата за въвеждане на системата "бонус - малус", съобщи зам.-председателят на Комисията за финансов надзор (КФН) Владимир Савов пред Би Ти Ви.


Вчера комисията представи подробно идеите си за въвеждане на системата, чиято цел е да се насърчат дисциплинираните шофьори и да се накажат предприемащите риск. Подробностите четете тук.


Савов каза, че сега проверка е възможна в гаранционния фонд на застрахователите по регистрационния номер, а вбъдеще ще е по номера на рамата на колата, който би трябвало да е известен на кандидат-купувача.




"Когато има възможност да се прехвърли лесно колата на свързано лице, ако това води до изчистване на малуса, а той (предишният собственик) продължава да кара безразсъдно, системата няма смисъл", поясни Савов идеята застраховката да се обвърже не само с шофьора, но и с колата. "Отговорността е на шофьора, а собственикът да мисли на кого я предоставя, защото всеки може да даде законно ключовете и документите на всеки", добави той.


Друг възможен вариант е при продажба на колата малусът да се "откупува" от продавача, "изчиства по някакъв начин", каза Савов.


Помолен да коментира друго спорно положение - че системата "бонус - малус" няма да важи за държавните и общинските автомобили, представителят на КФН поясни, че това ще се отнася само за администрацията, но не и за държавните и общинските дружества.

Коментари (235)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5222 Весело

    Това,че КОЛАТА Е или НЕ Е С НАРУШЕНИЯ

    е върха на МЪДРОСТТА

    Ами дай тогава, при ИЗВЪРШЕНИ ОТ КОЛАТА НАРУШЕНИЯ

    за които се лежи в затвора,

    КОЛАТА ДА ИЗЛЕжИ В ЗАТВОРА

    НАКАЗАНИЕТО за НАРУШЕНИЕТО КОЕТО Е ИЗВЪРШИЛА

  2. 2 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 442 Неутрално

    КФН начело с тоя захилен папур счупиха глупомера, и до ден днешен не могат да кажат ЗАЩО колата трябва да носи негативи и на новия собственик? Пълни идиоти, и ако си ги траем ще го прокарат и това кретените.

    Дела трябват, а не думи.
  3. 3 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 977 Неутрално
  4. 4 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Тотална каша ще сътворят тези измисленяци с тези безумия...

  5. 5 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Всички по медиите ни облъчват с какви ли не смешни аргументи, същити с бели конци, само и само за да замаскират реалните причини за връзването на ГО с автомобила, а не с водача. А истинската причина е следната:

    АВТОМОБИЛИТЕ МОГАТ ЛЕСНО ДА БЪДАТ СЛЕДЕНИ С ТЕХНИЧЕСКИ СРЕДСТВА (КАМЕРИ), ЧРЕЗ КОИТО ДА СЕ УСТАНОВЯВА КОЙ АВТОМОБИЛ ИМА ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ И КОЙ НЯМА. ВОДАЧИТЕ НЕ МОГАТ ДА БЪДАТ СЛЕДЕНИ С ТЕХНИЧЕСКИ СРЕДСТВА - НЯМА КАК С КАМЕРА АВТОМАТИЧНО ДА СЕ УСТАНОВЯВА КОЙ ШОФИРА.

    Ако ГО е на водач, а не на автомобил, голяма част от водачите няма да я плащат, тъй като смешната ни "държавица" няма механизъм, по който да ги контролира и санкционира. За да ги санкционират, трябва някой да ги спре и провери, за което КАТ няма капацитет. Един патрул може да спре и провери 100 човека на ден, докато покрай него са минали няколко хиляди коли. А когато ГО е на автомобил, камера снима всички автомобили, проверява номера на автомобила в базата данни и автоматично издават глоба на собственика, ако няма ГО.

    Другата скрита причина е още по-лоша:

    БЪРЗАТ ДА ВЪВЕДАТ СИСТЕМАТА ТОЧНО СЕГА, ЗА ДА ЗАМАСКИРАТ ЧРЕЗ НЕЯ ПОВИШАВАНЕТО НА ЦЕНАТА НА ЗАСТРАХОВКАТА, ПОИСКАНО ОТ ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ.

  6. 6 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3435 Неутрално


    Друг възможен вариант е при продажба на колата малусът да се "откупува" от продавача, "изчиства по някакъв начин", каза Савов.

    Ето, стигнахме си до целта на тази разпоредба – да се събират пари, а не да се направи по-безопасно пътуването и с по-малко жертви на пътя. Джигитите няма да бъдат възпирани, а ще бъдат финансово обирани.

  7. 7 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3435 Весело

    КФН начело с тоя захилен папур счупиха глупомера, и до ден днешен не могат да кажат ЗАЩО колата трябва да носи негативи и на новия собственик? Пълни идиоти, и ако си ги траем ще го прокарат и това кретените.
    —цитат от коментар 2 на Infernus

    Много комичен беше вчера, когато обясняваше колко много нарушения самият той е правил на пътя и колко малко пъти са го хващали.

  8. 8 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 713 Неутрално

    Ако съм им разбрал замисъла, след година-две обявите за коли ще изглеждат така:
    "Продавам Фолксваген Голф, 2008 г., с малус"
    Не знам дали го има това някъде, правиш нарушение и това ти се отразява на колата.

  9. 9 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1335 Весело

    Сбърканяците в нашия Парламент стигнаха нови висини с израза "КОЛАТА Е или НЕ Е С НАРУШЕНИЯ"!

    Тази идея им се зароди в главите, след като чуха и разбраха, че в бъдеще колите ще бъдат роботизирани и ще бъдат привеждани в движение по улиците и пътищата без шофьор, от което следва верният извод, че няма как да го накажат или осъдят (шофьора), щото такъв няма!!!

  10. 10 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3435 Весело

    Тотална каша ще сътворят тези измисленяци с тези безумия...
    —цитат от коментар 4 на SaveBG

    Професионалисти са в това да вземат нещо умно и работещо от белите държави и да го превърнат в истинско безумие.

  11. 11 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално



    Ччччееекай малко бре чиляк!

    Не е ли актулното (а не бившото) задкормилно устройство, което е решаващо колко ще струва застраховката?

  12. 12 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5602 Неутрално

    Колата носи нарушения?
    Това някаква шега ли е?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  13. 13 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1599 Неутрално
  14. 14 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 765 Неутрално

    През 2018г застраховката Гражданска отговорност поскъпна 3(три) пъти и никой не реагира. Сега малко шум за този бонус-малус.
    Резултатът ще е един - 1000лв през 2019г.
    Все пак министър председателят е застраховател.

  15. 15 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 635 Любопитно

    А колата ще може ли да заведе обратен иск към водача, че е карана лошо? Нещастници...

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  16. 16 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3435 Весело

    Ако съм им разбрал замисъла, след година-две обявите за коли ще изглеждат така:"Продавам Фолксваген Голф, 2008 г., с малус"
    —цитат от коментар 8 на Killing Joke

    Или: продавам изгодно малус.
    Или пък: откупувам малуси.

  17. 17 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 824 Неутрално

    За държавните и общински автомобили нямало било да важи тази система. Защото, разбирате ли, техните застраховки се сключвали по обществени поръчки и не можело там да изброяват кола по кола! Затова колите, които били ДИРЕКТНА собственост на държавата или общината, щели да бъдат изключени от системата. А тези, които били собственост на държавни и общински фирми, нямало да са изключени от системата!!!

    Питам аз - неразбиращ, глупав и прост - държавните и общиснки фирми не са ли длъжни да провеждат обществени поръчки, бе аланкоолу?

  18. 18 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално



    Първо ще требе да се ходи врачка да каже дали става дума за кола-куцуз или за късметлийска.

    После водиш автомóбила на поп да го освети и благослови... и чак тогаз го застраховаш на евтинко.

  19. 19 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Урочасване, бе господа, толкова ли е сложно!
    Хората са го казали - колата е урочасана, затова кой седне в нея, и прави бели!
    Пернишките номера са урочасани, от там идват белите!
    Политиците се вслушват в народа, п-о-н-я-т-н-а?
    Аз бих добавил, имаш малус точки, сипваш по три кила захар на пътя, и изчистваш уроките!

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  20. 20 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Просто колите са много повече от активните шофьори, затова гледат колите, за да съберат повече пари. Също пари от застраховки и пътен данък се събират и от колите, които са неактивни т.е. не са ежедневно в движение. А има и шофьори, които се намират в чужбина, но в БГ имат коли, за които трябва да плащат застраховката.

  21. 21 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 872 Неутрално

    Неам думи:
    а иначе в Наредбата за задължителното застраховане тази застраховка се нарича "Гражданска отговорност" на собствениците, държателите, ползвателите и водачите на моторни превозни средства ......

    Скрит стимул да се купуват автомобили НОВ ВНОС - това ли ви е целта !!!!
    Мишки...

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  22. 22 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2440 Неутрално

    В България има и други абсурди като например ако купиш жилище, за което Топлофикация е начислила сметки, които не са платени от предишния собственик, те се "наследяват".
    Kакто виждам, подобна дивотия са направили и при застраховките на колите.
    Това е защото бюрократите не ги интересува кой ще плаща и дали е справедливо да плаща стига да могат да измъкнат отнякъде пари.

  23. 23 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#21] от "DS":

    И аз това си мисля вече.
    Защото подобни автомобили ще са чисти откъм нарушения.
    А тези с натрупан малус ще са непродаваеми.
    Безумие пълно.

  24. 24 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1162 Гневно

    И на тези идиоти им плащаме заплатите !?!
    Значи не те ,а ние сме идиоти.....

  25. 25 Профил на k.d
    k.d
    Рейтинг: 277 Гневно

    До коментар [#5] от "Smoke":

    Всъщност причината е точно че ПО ТОЗИ НАЧИН ВЕЧЕ Е ПОВИШЕНА ЦЕНАТА 3 ПЪТИ. 400% малус и 25% бонус показва точно това. Иначе дори тези неграмотни безхаберници трябва да знаят, че поощрението действа повече, т.е. трябваше да е 4 пъти малус и 6 пъти бонус от БАЗОВА цена. Ама трябва да я кажат и тя не е 200 лв....

  26. 26 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1680 Любопитно

    Абсолютна глупост е рискът да се определя от конкретната кола (с конкретен сериен номер). Това че една кола е била управлявана от недисциплиниран шофьор не значи, че е има "лош характер" и обратното. Може би даден _модел кола_ е по-безопасна в случай на катастрофа (благодарение на по-добра конструкция), или има по-добри спирачки така че шофьорите да могат избягват катастрофите, или има радар, който да помага на шофьорите?

  27. 27 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3564 Неутрално

    До коментар [#6] от "Fiji":

    Да де....! Плащаш едни пари и хоп! Колата е "чиста"! Все едно няма нарушения...! И какъв е смисълът? Естествено, едни пари да отиват в застрахователите...! Тоест, пътните бабаити, като си платят и всичко е точно. За останалите, малуси от 50-100 процента, за превишения на скоростта с 10-20 километра в час! Честито...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  28. 28 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#2] от "Infernus":

    Много ясно защо - за да може човек да си купи "невинна" кола и да продължи с идиотизмите по пътищата. Един вид съвременна индулгенция :) Хората със скромни финансови въможности ще трябва да си продават "болните" коли в Македония, Гърция, Сърбия и т.н. По-интересното е защо никой нищо не казва ЗАЩО автомобилите на държавната администрация ще са извън "наказателната" система.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  29. 29 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    "Когато има възможност да се прехвърли лесно колата на свързано лице, ако това води до изчистване на малуса,... ...системата няма смисъл"
    Има логика, макар и да не ми харесва.

    А тези с натрупан малус ще са непродаваеми.
    —цитат от коментар 23 на Killing Joke

    ЩЕ са непродаваеми само за ЕДНА ГОДИНА - причинилият нарушения ще е принуден да държи колата една година "на трупчета", за да не прави една година нарушения и чак тогава да я пусна за продажба. Разбира се, от това ще загуби пари.

  30. 30 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2357 Разстроено

    гербавите идиотщони край и дъно нямат
    :-) да вменяваш вина на неодушевен предмет е уникум

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  31. 31 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#29] от "cristo_n":

    Една година е много време в днешния забързан свят.
    И все пак идеята ми се струва безумна. Ако някой знае за подобна практика някъде - да каже.

  32. 32 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1462 Гневно

    Съжалявам за констатацията, но тя е искрена - идиоти!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  33. 33 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    ЗАЩО колата трябва да носи негативи и на новия собственик? Пълни идиоти, и ако си ги траем ще го прокарат и това кретените.
    —цитат от коментар 2 на Infernus

    Колата няма как да носи негативи на новия собственик, защото ако малусът на една кола е голям:
    1. новият собственик ще я купи на толкова по-ниска цена от пазарната, колкото е завишената застраховка.
    2. няма изобщо да я купят и текущият собственик ще я държи една година, без възможност да я продаде, докато й падне малус-а.

  34. 34 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Застрахователите полудяха.Не стигат че стрижат по 10 кожи а сега готвят поредната дивотия.Като има бонус 25%,направи и фалуса 25%.А те-за на 25 минус за вас 400 минус.Нещо доста голяма разлика.В никоя друга страна го няма.И когато поискаш да видиш дайте да видим на какви данни са стъпили-ами той договора изтекъл и данните ги няма.Че нали като си поръчал нещо и ти го изработят не теб ти представят всичко.Съвсем ни хванаха за канарчета тез хорица.

  35. 35 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    Добре де. Нъл сме членове на ЕС. КАК Е В ДРУГИТЕ СТРАНИ ОТ ЕС.
    КАК Е?????
    В чуждите мобилета като се влезе, нема такива обяви - кола със застрахователни тежести

    ОСТАВКА

    И след туй що имало протести - АМИ ЕЙ ЗАРАД' ТОВА ИМА

  36. 36 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1190 Любопитно

    Някой от хейтърите по-горе има ли по-добро решение как да се заобиколи възможността да фиктивно прехвърляне на колите на баби и дядовци, за да се избегне натрупания на колата малус?
    Аз като не харесвам нещо, обикновено имам по-добро предложение, а ако нямам - си трая.

  37. 37 Профил на k.d
    k.d
    Рейтинг: 277 Гневно

    Сбърканяците в нашия Парламент стигнаха нови висини с израза "КОЛАТА Е или НЕ Е С НАРУШЕНИЯ"!Тази идея им се зароди в главите, след като чуха и разбраха, че в бъдеще колите ще бъдат роботизирани и ще бъдат привеждани в движение по улиците и пътищата без шофьор, от което следва верният извод, че няма как да го накажат или осъдят (шофьора), щото такъв няма!!!
    —цитат от коментар 9 на Дедо Либен


    Е много надценяваш България :) Тук това бъдеще няма да повлияе поне още 70-80 години. А и лапачите в парламента и държавните институции не мислят в перспектива - гледат да грабят сега колкото могат. Прав е колегата по-горе - ако ги търпим ще продължат безумията на наш гръб!

  38. 38 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1190 Любопитно

    До коментар [#35] от "Хи-хи":

    Няма коли със застрахователни тежести, но има коли със свалена регистрация "само за експорт". Разбира се, причините да това са различни.
    Същевременно в тези държави данъците за прехвърляне на МПС са достатъчно големи, че никой да не се занимава с фиктивно прехвърляне.

    Пак казвам - и за мен това е глупаво, но по-умно решение аз лично не мога да измисля.

  39. 39 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 509 Неутрално

    В Германия всеки модел кола е в определена "рискова група" базираща на статистика. Застраховката е на водача, като се взима на предвид колко години стаж и дали има често ПТП.

  40. 40 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Честито на бъдещите фалирали рент а кар фирми! Така става обикновено, когато държавата се меси и изкуствено изкривява пазара... За да не фалират едни, ще фалират други.

  41. 41 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#36] от "cristo_n":

    Заради такива като теб ни управлява тази банда разбойници, не питам ,дали вече не е дошло време да ги намажем с катран и отъркаляме в перушина??

  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4478 Неутрално

    До коментар [#11] от "Нинов":

    Моля , кажи колко ти е ГО в Германия. И за какви нарушения ти я увеличават.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    Така е, като искат хем популистко решение, хем и застрахователите да са доволни. Стига се до абсурдни закони....
    Вместо да се повише събираемостта на глобите и така да се “лекуват” нарушителите, се гласува абсурдна наредба. В една страна където инвалидите си продават правото, за да може разни собственици на джипове да спестят някой лев за паркинг или родители “разболяват” децата си за да ги запишат в определено училище, никаква наредба не може да спре тарикатите.

  44. 44 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1190 Любопитно

    До коментар [#29] от "cristo_n":Една година е много време в днешния забързан свят.И все пак идеята ми се струва безумна. Ако някой знае за подобна практика някъде - да каже.
    —цитат от коментар 31 на Killing Joke


    Съгласен съм, идеята изглежда безумна, но както писах по-горе, на другите места в цивилизования свят данъците за прехвърляне/придобиване на автомобил са достатъчно високи, за да не благоприятстват фиктивното прехвърляне. Просто и при нас данъците за прехвърляне трябва да имат минимална стойност от примерно 500 лв, дори и за най-евтините таралясници (хем така ще се обезсмисли продажбата много стари коли) и тогава никой няма да се занимава да прехвърля фиктивно заради натрупан малус. Обаче тогава хората ще скокнат срещу този данък... Не може да се угоди на всички - това е.

  45. 45 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 947 Неутрално

    ЧЕ ОБЪРНЕТЕ КАРУЦАТА ,СОПРЕТЕ СЕ

  46. 46 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4478 Гневно

    ЧЕСТИТ ВИ ЕКСПЕРИМЕНТ МИШЛЕТА ТЪРПЕЛИВИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  47. 47 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1819 Неутрално

    Тия малоумници продълцават с тая глупост. И то упорито...
    Аз съм в шокинг!!!
    Докато не ги избвърлим с много много бой, нвма да се спрат!!!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  48. 48 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#44] от "cristo_n":

    Проблемът със старите коли може да се реши доста лесно - като наистина се правят както трябва ГТП-тата. И примерно се въведе платено паркиране в цяла София. Моментално ще отпадне маса нещо.

  49. 49 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Някой от хейтърите по-горе има ли по-добро решение как да се заобиколи възможността да фиктивно прехвърляне на колите на баби и дядовци, за да се избегне натрупания на колата малус?
    —цитат от коментар 36 на cristo_n

    Доброто предложение е казвано многократно - ГО да е на водач, а не на автомобил.

    Никой от властимащите обаче не иска да го коментира, а ни казват без никакви аргументи "Не, не може - у нас така е от години, не може. Не може, защото не може". И ни пускат разни шутове като този смешния тази сутрин, за да запълни времето, да мине времето за обсъждане и да отклони темата.

  50. 50 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1819 Неутрално

    Не существува проблем с мнимо прехвърляне на роснини!!!!
    Ако аз съм нарушител и правя нарушения, ще прехвърля колата на старата си леля, като ще я карам пак аз. Пак ще правя нарушения и ще се вдигне задтраховката и на леля ми.
    Нека го направят, коефициентът да е за водача И СОБСТВЕНИКА на колата, но не за самата кола.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  51. 51 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 484 Неутрално

    не виждам друг начин освен гражд отг да си върви с колата в момента. по закон гр отг е на колата, не е на човека. но има няколко момента, които тр да бъдат решени. 1 - държ и общ администрация тр да са вътре в кюпа, а не освободени - надявам се някой да заведе дело за липса на равнопоставеност и това предимство на администрацията да бъде отменено 2. при фирмените коли - назначавам служител, той прави 4 нарушения за 1 седмица и го уволнявам. ок, ама неговата едноседмична служба при мен ще ми виси на гр отговорност още няколко години ??

    та казвам, че по някакъв начин тр да има начин и за персонална отговорност. как - да си го мислят

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  52. 52 Профил на Хаджи Генчо
    Хаджи Генчо
    Рейтинг: 482 Неутрално

    А бе, тия хора наред ли са????
    Все си мислех, че тази безподобна глупост с обвързването на малуса с колата е някаква временна недомислица, дето няма начин да остане, но те упорито продължават да си държат на нея...
    Това са хора неадекватни с неадекватно мислене! Не знам какво трябва да се случи, за да им уврат тиквите....
    Не намират вече думи, бесен съм!

  53. 53 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Това е върхът на скудоумието. Как колата ще е с нарушения????
    Тези или са луди или са пълни неграмотници и наглеци. Стига сте се опитвали да давате едни лесни пари на застрахователните дружества. Което от тях не може да работи в пазарна среда, фалира и толкова. Нали искаме пазарна икономика???

    Do or do not. There is no try. Yoda
  54. 54 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":

    Докога ще се правите на интересни с това? Колата ще има нарушения за да бъде накаран българина да кара внимателно. Ако си джигити хем ще имаш висока гражданска хем няма да можеш да си продадеш колата! Мисля че за нашите географски ширини тази мярка ще е много възпитателна!

  55. 55 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3586 Неутрално

    В София има два булеварда, където ограничението от 50 км./ч. е поставено единствено, за да има Коледни бонуси в КАТ.

    1. Ботевградско шосе - 6 ленти и подлези

    2. Владимир Вазов - 6 ленти без подлези

    Трябва да е поне 70 км./час.
    Да не говорим за Ботевградско шосе в участъка след Опел, в посока Околовръстното.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  56. 56 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#42] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Германското ГО зависи най-вече от това дали търсиш застраховката да плаща, а не какви ПТП правиш. Целта е застрахованите сами да си покриват щетите с цел да не им вдигнат премията.

    Ако в посл. 7 години нямаш рег. МПС започваш на 140% и за 15 год без да търсиш застрахователя за щети след 15 год падаш на 33% където съм аз в момента.

  57. 57 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#42] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Германското ГО зависи най-вече от това дали търсиш застраховката да плаща, а не какви ПТП правиш. Целта е застрахованите сами да си покриват щетите с цел да не им вдигнат премията.

    Ако в посл. 7 години нямаш рег. МПС започваш на 140% и за 15 год без да търсиш застрахователя за щети след 15 год падаш на 33% където съм аз в момента.

  58. 58 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    Сега еазбирате ли какво имат првдвид хората които напускат България с думите "На мен в тая кочина не ми се кисне."

  59. 59 Профил на gorodetski
    gorodetski
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Страхотна глупост просто, думи нямам.
    Това ще стимулира още повече вноса на стари коли от Европа, тъй като те няма да имат никакви нарушения?!
    Нали щяхме да ограничаваме вноса на стари коли?!

  60. 60 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Страшна тъпня. Само внос коли ще се търгуват а тези, които са въртели в БГ са обречени да са вечно наши.

  61. 61 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1335 Гневно

    До коментар [#53] от "vladivlad":
    Колегата пита: "Как колата ще е с нарушения"????
    Друг колега пита "Докога ще се правите на интересни с това"?

    Аз пък питам: "ЩО БИЕТА САМАРА, А НЕ МАГАРЕТО?????

  62. 62 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1819 Неутрално

    До коментар [#54] от "patrokalche":

    Малоумник, за всяко нарушение на джигитите има предвидено наказание в ЗДвП.
    ЧАСТНИТЕ застрахователни компании не са никакви, че да налагат наказания за нарушения!!!!

    Всички са се побуркали!!!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  63. 63 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#36] от "cristo_n":

    Кажи си честно: за кинти ли дращиш тия дивотии в защита на незащитимото или си просто полезен идиот?
    Ето ти 3 варианта, всеки от които не е натоварен с малоумието "нарушения на колата":
    Вариант 1. Застраховка на водача, не на колата. Диференцирана по възраст, шофьорски стаж, нарушения. В която и кола да седне, малусът си ходи с него;
    Вариант 2. Отделни застраховки на колата и на водача. Така водачите плащат за прехвърляне на рисковете за причиняване на щети, вследствие на своето поведение на пътя, а собствениците на коли плащат за прехвърляне на рисковете за щети, причинени от техническото състояние на колите (кола се запалва на паркинг, изпуска й ръчната и се изтърколва по баир и т.н.);
    Вариант 3. Застраховка на колата, но с приложен списък от водачи, които я карат. За коли, за които не може да се каже кой ще я кара - максимална премия, "на база". При ПТП с водач, който не е в списъка, обезщетението е на минимума.
    Реализирането на всеки от горните варианти обаче значи и истински контрол, какъвто родните "органи" нямат желание да упражняват.

  64. 64 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4478 Гневно

    До коментар [#36] от "cristo_n":

    Не дразни хората. Просто е - не го праавете този ЕКСПЕРИМЕНТ ВЪРХУ ХОРАТА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  65. 65 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#57] от "Нинов":

    Ако 5-10 години караш колата на името на друг човек,, който я кара един път на шест месеца??? Пак не ми се връзва и тази система. Пак се обвързва нещо което няма значение за безопасността по пътищата - регистрация на кола на твое име.

  66. 66 Профил на Хаджи Генчо
    Хаджи Генчо
    Рейтинг: 482 Неутрално

    За тези, които не могат да се сетят, как да стане така, че с фиктивно прехвърляне да се отърваш от малуса, една проста и ефективна (според мен) идея:
    Базата за ГО е според колата, както и сега, примерно за 100 коня кола - 200 лв.
    Коефициентите за бонус/малус са на водача - имаш 2 години без произшествия, минус 12% (примерно), т.е. плащаш 176 лв ГО. Имаш малус 20% - 240 лв.
    Въпросът при ползване на колата от повече от 1 човек - прави се списък към ГО , с водачите, които го карат и се взима най-неблагоприятния коефициент. Например: семейна кола, караме я аз и жена ми, тя има бонус 15% , а имам малус 25 - ГО за колата се смята с +25, заради моя малус, защото аз вдигам риска. Ако ГО е на шофьор - в случая трябва и двамата да си направим отделни застраховки, което не е по-добра оферта, все пак колата е една, няма как да я караме едновременно.
    Ако колата се кара от човек, не вписан в полицата, като водач, ГО е невалидна и при произшествие - няма да се изплати нищо, а ще се търси от него. Същото, като и сега да караш без ГО.
    Служебните коли, които се карат от повече хора - ще се прави списък, все пак изброими са, не знам за вариант да не е ясно , кой може да кара дадена служебна кола. Наеме се нов водач - прави се анекс към ГО и се добавя в списъка. Ако е с по-неблагоприятен коеф. от текущия - доплаща се разликата.
    Плюсове:
    - изключително дисциплиниращ ефект за водачите на служебни коли. Ако караш като джигит, от един момент нататък, никой няма да те наеме, защото му вдигаш ГО-то на колите.
    - колата не се обвързва никакви коефициенти - тя не прави произшествия, за да се наказва и спокойно ще се продава/купува.
    - бонус/малуса е обвързан ЕДИНСТВЕНО с водача, който единствен може да носи вина.

    Не знам защо тия кратуни от КФН се опитват да откриват и колелото и топлата вода...
    И да престанат с тая глупост да почваме от 0 всички - информацията я има, не стига, че го чакаме това 10 години, а сега и още почти толкова, та барем се възползваме от някакъв смешен бонус.

  67. 67 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4478 Гневно

    До коментар [#57] от "Нинов":

    Кажи като цена.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  68. 68 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 329 Неутрално

    До коментар [#22] от "pamela":

    Глупости! Че топлофикация 'пробват' и има балъци, е друга бира!

  69. 69 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4478 Гневно

    До коментар [#63] от "Николай Николов":

    Платен трол на мафията Е.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  70. 70 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Колата носи нарушения?Това някаква шега ли е?
    —цитат от коментар 12 на Незнайко в Слънчевия град


    А защо само колата? Защо не и пътят? Състоянието на пътищата е сред основните причини за ПТП.

    И каква изобщо е логиката да се начислява малус ако няма ПТП и щети? По правилата на КФН шофьор с 40 г. стаж без нито едно ПТП може да се окаже с 400% малус заради дребни нарушения, от които не е възниканала никаква щета за никого.

    От друга страна същият шофьор с 40 г. стаж е плащал ГО през всичките тези 40 г. Ами като ще се въвежда санкция на шофьорите за ЕВЕНТУАЛНИ бъдещи ПТП застрахователите да върнат на шофьорите "неизползваните" застраховки за РЕАЛНИТЕ минали периоди без ПТП.

    Никога повече мутри начело на България.
  71. 71 Профил на kikiriki01
    kikiriki01
    Рейтинг: 215 Весело

    Жорж Ганчев беше веселата страна на глупоста , но изглежда прероден в консултант на застрахователи по Гражаданска отговорност.


  72. 72 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3010 Весело

    Това велико изобретение на истинността ще реши всички кардинални проблеми на България

  73. 73 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1335 Любопитно

    Народът, понеже е хитър като Андрешко, ще намери решение и на този уникален казус.

    Както руските помешчици, според Гогол, са намерили решението чрез "Мъртви души", така и ние ще създадем "Мъртви коли"!!!

  74. 74 Профил на gorodetski
    gorodetski
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Решението е много просто:
    Застраховката се прави на водача + колата. Ако искаш да караш и колата на жена си - още една застраховка - за теб + колата на жена ти.

  75. 75 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#65] от "falkoneti":

    Значи при мен стана така, че 1994 г. смачках врата на опел и застрхователят плати 2500 дойчмарки щети, след коетот ми вдигна премията на 220%.
    Аз пререгистрирах голфа на името на съпругата, започвайки на 140%.

    От 1998 г до 2003 г. карах фирмени бенцове и 2004 като отидох да рег. собствен смарт (на мое име) ме туриха на 140%. Аз ги питам, абре аз бях замръзнал на 220% през ХХ век. Те ми викат: "Братчед след 7 години започваш на ново - независмо дали си бил на 220% или на 30%!"

  76. 76 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3586 Неутрално

    Сега еазбирате ли какво имат првдвид хората които напускат България с думите "На мен в тая кочина не ми се кисне."
    —цитат от коментар 58 на blondofil


    Ти прочети в германската "кочинана" как е и дали ти харесва повече.
    В 57 пост.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  77. 77 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Тук някои пишат глупости. Как гражданска отговорност може да е НА колата? Как колата може да е отговорна?
    Гражданската отговорност е ЗА колата, Тя може да бъде само на собственика, на шофьора или на производителя, но как да е на колата?
    А тези дето измислят такива парадокси са пълни идиоти.

  78. 78 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3586 Неутрално

    Усещам как разходите на бизнеса за шофьори се покачват.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  79. 79 Профил на bash
    bash
    Рейтинг: 251 Неутрално

    До коментар [#5] от "Smoke":

    Всичко е точно както го казваш, като само мога да добавя:

    Слушах единия от ентусиастите на закона (мисля по бнт) и той каза, че малуса ще е за автомобила, собственика и водача..... и ще се прехвърля от едното на другото. По този начин никой няма да се измъквал... :)

    Превод: След няколко години повечето коли/водачи ще са с малус по една или друга причина.
    Или още по-просто казано: Вдигаме застраховката!

  80. 80 Профил на blue_apollo
    blue_apollo
    Рейтинг: 381 Разстроено

    Ако е извършено нарушение за него се понася съответното наказание. С това ограничение се въвежда един вид второ наказание за извършено нарушение. Не може да има две наказания за едно и също деяние. Отделно е ограничаването на оборота. Това, че не могат да събират глобите не означава, че нормалните хора трябва да страдат.

  81. 81 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 872 Неутрално

    Някой от хейтърите по-горе има ли по-добро решение как да се заобиколи възможността да фиктивно прехвърляне на колите на баби и дядовци, за да се избегне натрупания на колата малус?Аз като не харесвам нещо, обикновено имам по-добро предложение, а ако нямам - си трая.
    —цитат от коментар 36 на cristo_n


    Писал съм го по горе: тази застраховка се нарича "Гражданска отговорност" на собствениците, държателите, ползвателите и водачите на моторни превозни средства - т.е. застраховат се ЛИЦА не ВЕЩИ.

    Само си представи какъв малус ще натупва ЮРИДИЧЕСКО ЛИЦЕ собственик на дестетки МПС -та .....

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  82. 82 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#70] от "bgkurshum":

    Логиката да се начислява малус, когато има само нарушения, но няма щети, е че застраховката е инструмент за прехвърлянае на риска. Рискът е вероятностно събитие, проявяването на което оказва някакъв (негативен) ефект, който искаме да избегнем/смекчим. В случая рискът е взъникване на ПТП, а ефектът са щетите (материални щети, телесни повреди, смърт). Застраховайки се срещу определена сума, ние прехвърляме риска на застрахователите, т.е. те следва да покрият щетите, ако рсикът се прояви. Ясно е, че вноската в общия случай е по-ниска от обезщетенията, защото се изчилява именно с оценка на вероятността за реализиране на риска. 1000 души се застраховат, но много по-малко правят ПТП. Обаче, водачите, които правят нарушения са рискови, за тях вероятността да причинят ПТП, респективно щети е по-висока и е справедливо да плащат повече за прехвърляне на този риск.

  83. 83 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#41] от "naskom44":

    Разбир асе, този глупендър е гербераст и в червата! Можеш да го познаеш, по интелихгентните глупости, които ръси...

  84. 84 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#67] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Цената е €189 на година, но трябва да се вземе предвид, че е 33% от номиналната (заради 15 години без да съм търсил застраховката да бецалва), колата е нискорискова и изминава не повече от 12 хил.км годишно.

  85. 85 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#48] от "Killing Joke":

    Тооочно така ! В момента няма НИТО ЕДИН ТАРАЛЯСНИК, откакто е зелена зона при мен. Предимно нови колички, който не му харесва- довиждане и на метрото.
    Същото ще е и с прегледите ! Ако ги затегнат, всички слеяндури тънкачи ще изчезнат.
    Аз карам кола 97 година, но е на газ и СЪС катализотор. Също така ВИНАГИ МИНАВА прегледа без забележки откъм състояние и вредни емисии.... ама защото си я поддържам.

  86. 86 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 329 Неутрално

    До коментар [#84] от "Нинов":

    А можеш ли да караш с твоята застраховка Джипката на съседа?

  87. 87 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#85] от "Позорно събрание":

    Известно време живях в зелена зона и е точно така :)
    Сега пак съм извън зоната и на паркинга има поне 5 коли, дето няма да мръднат повече и поне още 10, дето не знам какво ГТП са минали.

  88. 88 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#86] от "nickkal":

    Не!

    Джипката на съседа я караш с неговата застраховка.

    Даже в моята застраховка съм задал, че само двама души (съпруг/съпруга) ще карат колата.
    Ако я кара трети - тогава ще има голям проблем.

  89. 89 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 329 Неутрално

    До коментар [#86] от "nickkal":Не!Джипката на съседа я караш с неговата застраховка.Даже в моята застраховка съм задал, че само двама души (съпруг/съпруга) ще карат колата. Ако я кара трети - тогава ще има голям проблем.
    —цитат от коментар 88 на Нинов


    Обясни го на повечето, че не се разбира за какво иде реч....

  90. 90 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1819 Неутрално

    До коментар [#82] от "Николай Николов":

    Водачите, които правят нарушения, са рискови...
    Айде бе?!?
    Можеш ли да покажеш някаква статистика, която го доказва?!?
    Щото мен ме шибна отзад една девойка без никакви нарушения досега.
    А аз имам десетки нарушения (за в8 години активен шофьорски стаж), но нямам причинено ПТП по моя еина.
    Това, че някой са го хванали да извършва нарушение, а дриг е имал късмета да не го хванат, нищо не значи.
    От друга страна, много нарушители просто нутат пари на катаджиите и остават с чисти досиета, а примерни граждани като мен (никога не съм давал пари на полицай), им се пишат фишове и актове.
    Аз от известно време съм решил да спазвам доколкото е възможно ограниченията или поне да съм до +10 км/ч... Е няма някой, който да кара зад мен, всички си карат с една идея по-бързо, без това да е рисково или да стават пред мен ПТПта...
    А безумни и безсмислени ограничения на пътя - колкото искаш.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  91. 91 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#88] от "Нинов":

    Това е голяма тъпотия и ограничаеване на свободата на индвидите!
    Ми ако искам да си пийна и кара Пешо от компанията, който не пие?

  92. 92 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4478 Неутрално

    До коментар [#84] от "Нинов":

    Благодаря. Защото вчера имаше спор за цените.
    Би ли ни казал ако едно семейство с деца е САМО на помощи може ли да управлява личен автомобил ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  93. 93 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#87] от "Killing Joke":

    Остави тези спрелите! Вдигна се и нивото на паркиращите автомобили, които не са живущи !
    Вече няма Пасат 89 хвърлен на тротоара или в градинката за цял ден....
    Отделно ТРАФИКЪТ НАМАЛЯ с поне 70% през деня , което значи, че същите кретени, които сега ги няма са правели 2/3 от трафика, замъсяването и фоновият шум !

    Довиждане селяндури, няма да ни липсвате

  94. 94 Профил на Благой - Босаков
    Благой - Босаков
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ако е правено дете автоматично ставаш баща на детето 😂! Така ще е щом търпим говеда да ни управляват...

  95. 95 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 329 Гневно

    Никъде в Европа няма ГО само на водач! Ние бяхме в другата крайност, че беше само на кола! И е Гражданска отговорност, защото поема риска от граждански щети на пострадалото лице т.е. аз като собственик на МПС сключвам застраховка, която 'пази' пострадалите от вреди пречинени от това МПС, независимо, кой и дали го управлява. Подчеравам граждански, защото наказателните последици са други!

  96. 96 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#91] от "Позорно събрание":

    Няма проблем застраховки има всякакви.

    Аз съм цицина стремящ се да пести на макс. от автомобила - затуй съм го ограничил на 12 хил. км.

    Иначе при обикновените застраховки няма проблем.
    Ти си пийнал.
    Пешо кара колата.
    Ако я люсне ще прецака твоята ГО.

  97. 97 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#91] от "Позорно събрание":

    Няма проблем застраховки има всякакви.

    Аз съм цицина стремящ се да пести на макс. от автомобила - затуй съм го ограничил на 12 хил. км.

    Иначе при обикновените застраховки няма проблем.
    Ти си пийнал.
    Пешо кара колата.
    Ако я люсне ще прецака твоята ГО.

  98. 98 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12185 Неутрално

    Идеята е безумна, ако целта е да се намалят произшествията и еиновния да плаща. Защо:
    - колата не прави нарушения, я водачът
    - наказвайки колата, застрахователят дава възможност на водача да се откупи.
    - купувачът ще плаща за нарушенията на продавач и при това достатъчно дълго
    Какво ще наблюдаваме? Продавач-джигит ще кара 2-3 години автомобил, ще натрупа малуси (30%) и ще продаде колата (с някаква отстъпка). Ще си купи нов (чист от малуси) автомобил. И НЯМА ДА ПЛАЩА за това, че е джигит,

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  99. 99 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Държавата вместо да се меси в пазара и да измисля наредби (за което очевидно не й стига акъла) просто нека да направи достъпна за лицензирани застрахователи базата данни с нарушения за последните 5 години - по ЕГН на водача, собственика, и ВИН на колата. Това е.
    Премиите ще си ги изчислят застрахователните компании, особено тези дъщерните на западни (Дженерали, Алианц, Групама и т.н.) си имат методики за оценка на риска, които работят в други държави от десетилетия.
    Ако ме преценят за нискорисков, ще ми дадат бонус, нищо че колата ми може с предишния си собственик да била "с нарушения". Ако ме преценят за високорисков - тоест, ако съм правил ПТП дори с колата на учинайка ми - ще ми сложат висок малус.

    Виж, мутренските фирмички, които са готови да вземат 200-те лева от всеки джигит, ако ще да е сгазил човек или на негово име да има 50 коли, движещи се из Румъния - много бързо ще фалират. Само надзорът трябва да ги затваря навреме.

  100. 100 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#96] от "Нинов":

    Тук засягаш един много, много кофти проблем в БГ - всичко е на някакви масови планове и никаква диференциация няма. Като почнеш от застраховки, та до тарифни планове за интернет.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK