Цитат на деня: Извършва се преврат спрямо волята на народа за електронния вот

Димитър Делчев

© ДБГ

Димитър Делчев



Правителството извършва преврат спрямо волята на народа за електронния вот от референдума преди 3 години. Това коментира председателят на "Движение България на гражданите" в ефира на БНТ. Тогава над 2 млн. души се обявиха за въвеждането на тези промени. "ГЕРБ извадиха от бюджета средствата за това гласуване. От 2017 г. законът се нарушава с всяко гласуване заради неизползването на машини за гласуване. То не позволява манипулации, ето защо управляващите нямат интерес от неговото въвеждане", смята Делчев. В понеделник извънпарламентарни десни партии се обединиха около обща позиция за въвеждане на електронното гласуване.

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    Да не са луди да разрешат електронно гласуване ... Това означава повишена избирателна активност, драматично намаляване на купен (предимно цигански) вот и влизане на неподвластни на Кремъл хора в управлението ....

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  2. 2 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Пак ли няма да има машини? Лошо!

  3. 3 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Да не са луди, та да го разрешат?! Вервайте им пак!

  4. 4 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    Електронно - не. Ако беше хубаво, демократичните държави щяха да го въведат. Например Франция, или САЩ...

  5. 5 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 604 Весело

    Този "голобрадко" на снимката е "председателят на Движение България на гражданите"...
    ХА ХА ХА ХА
    Е, ще прокопсате много :)))

  6. 6 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    Сега със Слави ли ще играем?

  7. 7 Профил на Nikolay Savov
    Nikolay Savov
    Рейтинг: 1370 Разстроено

    Този "голобрадко" на снимката е "председателят на Движение България на гражданите"... ХА ХА ХА ХАЕ, ще прокопсате много :)))
    —цитат от коментар 5 на cristo_n


    Не му се сърди............
    И на него не му е лесно.....
    Такива сочни торбички под очите не стават лесно.....
    Не му трябват машини за гласуване а за бира.....

  8. 8 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1247 Любопитно

    Прав е човека и е ясно, че скоро няма да ни огрее нищо електронно. Щото управляващите са издънки от бостана на Тиквата, а те се плашат от модерния, независим свят и няма да допуснат да им бъде развален бостана...

  9. 9 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2872 Неутрално

    КОЙ е упълномощил тази персона да говори от името на НАРОДА???

  10. 10 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2399 Неутрално

    И да направят електронно гласуване, резултатите пак ще са същите. Щом в Чикаго от 50 000 българи не са пуснали двайсет имейла за секция - няма и да гласуват от тях си. А ако избори веднъж на четири години те затрудняват да се организираш да гласуваш, то е за смях - но по-смешни ще са оправданията, че не си могъл да гласуваш електронно, защото си бичил у фейса и си гледал сериали.

  11. 11 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Стига с този електронен вот бе хора - твърде е рисково и скъпо, и времеемко да се прави необходимата инфраструктура.

    Много по-евтино и бързо трябва да се въведе пощенския вот. Той е по-ефективен и сигурен от елетронния и много по-лесен за внедряване.

  12. 12 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9149 Любопитно

    "Движение България на гражданите" и електронно няма да помирише повече НС !

    karabastun1@abv.bg
  13. 13 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 884 Весело

    До коментар [#4] от "Велков":

    Е Швейцария, дето не е толкова демократична, го е въвела - и по пощата, и електронно. Всеки три месеца има референдум и по незнайни причини всичко работи без проблеми. Обаче на нас такива примери не ни вършат работа, най-добре да мрънкаме за това, как щяла да се наруши тайната на вота, как хакерите щели да манипулират резултатите и още от тоя сорт.

  14. 14 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    С електронното гласуване не можеш да приготвиш протокол и да подмениш истинския!
    Не можеш да грабнеш чувала с електронни гласове от бременната и да и "помагаш"!
    Циганите не могат да мерят с клечка кое квадратче да задраскат!
    Не можеш да видиш как вятърът развява по улиците бюлетини...
    А бе страшно много минуси има това електронно гласуване!

    Приятел от Швеция гласува с писмо – противно! Трае цяла седмица! Друго си е на опашка в края на единствения ден за гласуване, когато хаосът е най-голям!
    Да направим ГЕРп вечни на кормилото, понеже няма друг толкова способен да управлява! Никаква алтернатива!
    Долу всяка друга форма на гласуване!

  15. 15 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2026 Весело

    До коментар [#13] от "stein":

    Не умешвай пряка с представителна демокрация. И не ни сравнявай с Швейцария. Циганите ни са много различни...

  16. 16 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2872 Неутрално

    "Довиждане България" -един файтон хора с претенции да говорят от "името на народа"- хайде НЯМА НУЖДА!!!!

  17. 17 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2399 Весело

    Анкета:
    Ще промени ли нещо електронното гласуване:
    + Да;
    - Не;
    ! Не знам.

  18. 18 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2026 Весело

    До коментар [#14] от "Alexander97":

    С хакната система можеш да си приготвиш какъвто си искаш протокол, ако играеш с хакера. Или изборите да се обявят за невалидни. И какво правим?
    Циганите ще гласуват още "по-правилно" на тумби, от един компютър...

    Абе що не вкарваш малко мисъл, ей така... за авторитет...

  19. 19 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1959 Весело

    ауууу, че тешка драма... ми Делчев да напусне правителството, като не го кефи е... oh wait, отидОха ДЦК-тата

  20. 20 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2399 Неутрално

    До коментар [#18] от "Велков":

    Сега в махалата има 40% невалидни бюлетини, защото гласуват за БСП и зачеркват по два номера (20 и 22), при електронно гласуване ще са близо 100% валидни. При ГЕРБ и ДПС също ще има повече валидни. А "умните и красивите" (в т.ч. и аз), ще си останем същите бройки и така няма да вземем и един процент.

  21. 21 Профил на royal_sperm
    royal_sperm
    Рейтинг: 492 Неутрално

    ъъъъъ ама хакерите. ъъъ бат бойко винетуто каза, че хакерите дебнат ъъъъъ къде по сигурно е бай мангал с бюлетината

    In real life it is always the anvil that breaks the hammer...” ― George Orwell
  22. 22 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2106 Неутрално

    Думата преврат вече я ползват за щяло и не щяло. Преврат спямо волята. И на мен вчера в магазина ми направиха преврат спрямо волята, исках да си купя пържоли, то нямаше.

  23. 23 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2106 Неутрално

    С електронното гласуване не можеш да приготвиш протокол и да подмениш истинския!
    —цитат от коментар 14 на Alexander97


    С електронното гласуване можеш да си напишеш каквито проценти искаш. Вота е анонимен, никой не знае кой за какво е гласувал. Нито можеш да отвориш чувала и да преброиш отново бюлетините при нужда.

  24. 24 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 884 Весело

    До коментар [#15] от "Велков":

    Ъхъ, не ги умешвам, защото става дума за технология за гласуване, а не за сравняване на политическите системи. Може да се прилага при всякакви избори, референдуми и допитвания. А цигани или не ще я използват няма значение

  25. 25 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2581 Неутрално

    Така е. Напълно прав е г-н Делчев. Крайно време е да се въведе е-гласуване. Инак ще останем вовеки в 20-ти век, докато целият свят върви към 22-ри.

  26. 26 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    Е Швейцария, дето не е толкова демократична, го е въвела - и по пощата, и електронно.
    —цитат от коментар 13 на stein


    Не е. От 15 години все го тестват това електронно гласуване в отделни кантони, междувременно излезе ново поколение системи и едва тази година обявиха, че смятат да го въведат за постоянно.
    Не ни сравнявай със Швейцария. Ние пък имаме Търговски регистър от вече 10 години и видяхме какво стана това лято. И тъкмо го оправиха взе, че пак спря. :)
    https://www.dnevnik.bg/biznes/2018/10/15/3327407_turgovskiia_registur_moje_da_spre_rabota_do_20_dni/

    драматично намаляване на купен (предимно цигански) вот
    —цитат от коментар 1 на danvan

    С електронното гласуване не можеш да приготвиш протокол и да подмениш истинския!... Циганите не могат да мерят с клечка кое квадратче да задраскат!
    —цитат от коментар 14 на Alexander97


    Какви цигани бе, хора? С дистанционното електронно гласуване купуването на гласове става още по-лесно. Отпада задължението да ходят лично да се идентифицират пред избирателните комисии.

    Отпада тайната на вота. Обърнете внимание, че ежегодно растат заявките за проследяване, както и за подслушване със СРС! Спомнете си, че ДАНС на няколко пъти отказа да позволи проверки от Бюрото за контрол на СРС. Как се наричат служби, които отказват законните проверки?
    Що си мислите, че с електронното гласуване ще бъде различно? Изобщо не става дума за хакери - системата може да бъде пробита отвътре и то така, че да се разбере след години, ако изобщо се разбере.

  27. 27 Профил на миро родозов
    миро родозов
    Рейтинг: 393 Неутрално

    ъъъ ДБГ не умряха ли отдавна и ако да - какви са тези стонове от отвъдното, да викнем поп ако трябва ?

  28. 28 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    До коментар [#18] от Велков

    До коментар [#14] от "Alexander97":

    С хакната система можеш да си приготвиш какъвто си искаш протокол, ако играеш с хакера. Или изборите да се обявят за невалидни. И какво правим?
    Циганите ще гласуват още "по-правилно" на тумби, от един компютър...

    Абе що не вкарваш малко мисъл, ей така... за авторитет...

    Правиш ли се или наистина не знаеш, че всичките избори са "хакнати" по съвсем простичък начин?
    Има си готови протоколи, които само чакат "да свърши изборният ден", които са "правилни" и заменят "сбърканите". В нашата секция на последните две гласувания хванахме липси на гласове на хора, които познаваме съвсем отблизо!
    Къде отидоха тези гласове? Проверката е изключително проста - по интернет!
    Протоколите се въвеждат и всеки може да провери колко гласа за кого!!
    Колкото до авторитета, мисълта, вкарването и ваденето – ти отдавна си доказал колко имаш! Доста си "хакнат" в гл-вата 🤣!

  29. 29 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#28] от "Alexander97":

    Няма какво да се мъчиш. Българинът гледа с недоверие на всичко ново, особено свързано с интернет. "Око да види, ръка да пипне". Особено ако са гледали "Хакери" или "Парола риба меч". По-добре паричките вкъщи, под юргана, на сигурно. Ако ще ме мамят, по-добре физически. Същото е си ел.гласуване - колкото и доказателства за манипулации на хартиени бюлетини да им извадиш, страхът от новото е по-голям.

  30. 30 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#1] от "danvan":

    Проф. Константинов, (както сам призна, дясно мислещ), обясни подробно и професионално защо това НЕ трябва да се прави и НЕ се прави дори в развитите демокрации. Припомням само това, как баба Гица от Долно нанагорнище, евентуално би гласувала машинно и колко биха стрували покупката, доставянето и поддръжката на тези машини за гласуване?! Що се касае до онлайн гласуването Константинов обясни, че то не е достатъчно защитено от "пробиване".
    Ентусиазмът на този иначе симпатичен момък е разбираем, но оптимизмът НЕ, защото с машини или без резултатът на неговата партия ще е горе, долу същият.

  31. 31 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2026 Любопитно

    До коментар [#28] от "Alexander97":

    Пак не разсъждаваш. Ама хич.
    Да си се сетил, че тези гласове не са отчетени, защото бюлетините им са били невалидни?
    Ех, електорат...

  32. 32 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2026 Любопитно

    Евентуалните машинно и електронно гласуване имат само един плюс - няма невалидни гласове/защото няма невалидни бюлетини/. всичко друго е минус...

  33. 33 Профил на bash
    bash
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Електронно - не. Ако беше хубаво, демократичните държави щяха да го въведат. Например Франция, или САЩ...
    —цитат от коментар 4 на Велков


    При големите държави е доста по-трудно. За малките няма проблеми стига да искат.
    Проблемът е че БГ ръководството е страхливо, некадърно и когато не може да разбере после как да си прави врътките - не желае промени!

  34. 34 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2736 Неутрално

    Не разбирам какъв епроблема с електронно, пощенско или машинно гласуване? В Холандия пращат бюлетините по пощата, на постоянният ти адрес! Подпълваш я както намериш за добре. Можеш да се консултираш със Сульо и Пульо, ако щеш. Дори има drive through - секции! Никой няма да ти предложи пари, дори да искаш!

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  35. 35 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 884 Неутрално

    До коментар [#26] от "tamada":

    Ами ето връзка към информацията за Швейцария.

    https://www.ch.ch/en/demokratie/voting-online/

    Прав си, че електронното гласуване е въведено само в някои кантони, но скоро ще бъде навсякъде. Добре е нашите политици на нещо да се научат.

  36. 36 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#34] от "С Стоянов":

    Защото холандците са технологично възприемчиви, а ние не сме. Например при тях 89% използват онлайн банкиране. При нас са 5%:

    https://www.statista.com/statistics/222286/online-banking-penetration-in-leading-european-countries/

  37. 37 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    Евентуалните машинно и електронно гласуване имат само един плюс - няма невалидни гласове/защото няма невалидни бюлетини/. всичко друго е минус...
    —цитат от коментар 32 на Велков


    Е, не си прав. Има още един плюс - по-удобно е за гласуване.

    "В безкрайната битка между удобството и сигурността винаги печели удобството."
    Бари Айслър - "Рейн сан...", 2005.
    Превод: Росица Панайотова.

  38. 38 Профил на pifi
    pifi
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Много им се иска на руските подлоги електронно гласуване...Нали тоя начин е най- уязвим за руските хакери и най-приемлив за панславянистите.Българопродажниците нямат спиране......за съжаление!

  39. 39 Профил на bash
    bash
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#38] от "pifi":

    При всички противници на електронното гласуване, виждам едно и също: Аргументи, които дори и да са обосновани, важат само при положение, че имаш изцяло електронно гласуване. Това обаче не е така и показва слабо мислене.
    Аз лично съм за всяко алтернативно гласуване. Както е казал мечо Пух: Колкото повече, толкова повече.
    Когато имаш няколко списъка, които се кросчекват от различни форми на гласуване, манипулирането им става изключително трудно. Купуване на гласове няма да се ограничи, но няма и да се задълбочи. Проблемът обаче с манипулиране на списъци и бюлетините на хора, които реално не са гласували, ще отпадне.

  40. 40 Профил на bojidar petkov
    bojidar petkov
    Рейтинг: 13 Неутрално

    За БСП- ГЕРБ това е заплаха! Забравете!

  41. 41 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    При всички противници на електронното гласуване, виждам едно и също: Аргументи, които дори и да са обосновани, важат само при положение, че имаш изцяло електронно гласуване.
    —цитат от коментар 39 на bash


    Не си гледал достатъчно добре.
    На изборите през 2014, когато в парламента влязоха много партии разликата между втората и третата беше малко над 18 000 гласа. Това беше около 1,5% от гласувалите.
    А разликата между седмата и осмата беше 12 000 гласа. По-малко от половин процент.

    На миналогодишните избори разликата между третата и четвъртата сила беше само 2500 гласа - 0,07% от гласовете. Няма и 1/10 от процента.
    Третата сила стана определяща за съставяне на правителство. И сега заради нея се говори за предсрочни избори.

    Изобщо не е задължително да има изцяло електронно гласуване за да се подмени вотът. Важната промяна може да стане и с частично въвеждане. Може да се окаже, че трябват най-много 10-12 000 гласа.
    Приказките, че щели да отпаднат хората, които реално не са гласували са глупости. Коя ще е независимата организация, която да засече кой циганин има компютър и кой няма? На досегашни избори имаше възможност да се проверяват адресните регистрации и пак не го правеха. Многократно са минавали гласове на хора регистрирани по 50-100 на един и същ адрес. Даже имаше случаи на изборни туристи регистрирани от кметовете на адресите на земеделски земи. Трябваха им 25 години за да го ограничат законово (едва през 2015), обаче пак оставиха контрола в ръцете на кметовете. Как ще го промениш това? Даже при дистанционното електронно гласуване няма да е задължително да гласуваш в секцията по постоянен или настоящ адрес. При него вече си ID в общата система, а не привързан към конкретно място.

    Приказвате за светло бъдеще, ама не мислите много.

  42. 42 Профил на bash
    bash
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#41] от "tamada":

    Ти май не ме разбра. За мен електронното гласуване (говоря за гласуване с електронна лична карта. машинното е само стъпка в тази посока) няма да оправи нещата, а ще даде алтернатива на хората, които иначе не биха отишли в секция. не съм съгласен с изказването ти:

    "Приказките, че щели да отпаднат хората, които реално не са гласували са глупости. "

    Понеже аз лично познавам хора, които биха гласували само, ако има подобна алтернатива. Да повечето от тях са извън граница, но и в БГ имам много познати. Това са най вече хора, които са отишли в друг град, но адресната им регистрация е в родния им.
    Пак казвам:
    Разширяването на начините за достъп до някоя услуга винаги е в плюс (да, начинът на провеждане на избори е вид предоставяне на услуга, която е право на гражданите). Като пример, можеш да вземеш дори и черния петък. Да, магазините бяха пълни и улиците бяха задръстени, но ако видиш колко онлайн поръчки се направиха, ще разбереш какво говоря. Това е бъдещето и не знам защо се съпротивлявате.

  43. 43 Профил на matematika
    matematika
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#9] от "selqnin":

    Кой народ, този, дето търка картончета, гледа "Биг Брадър" и чете Телеграф ли?

  44. 44 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    Пак казвам: Разширяването на начините за достъп до някоя услуга винаги е в плюс... колко онлайн поръчки се направиха... Това е бъдещето и не знам защо се съпротивлявате.
    —цитат от коментар 42 на bash


    А аз пак ти казвам, че невинаги е в плюс. Само дето ти ми говориш общи приказки пронизани от идеализъм, а аз ти дадох примери от реалността и сега пак продължавам.

    Защо все повтаряте, че щяла да се повиши изборната активност? Гласоподавателите в чужбина не са чак толкова много и невинаги гласуват против настоящото правителство, което и да е то в даден момент. Дай да не си разправяме кой какви познати има! Не можем да правим изводи от частното към общото само заради няколко познати.
    Активността е ниска, защото болшинството хора не виждат за кого да гласуват, а не защото няма лесен начин да го правят. Защото левите партии въвеждат десни мерки, а десните - обратно. Защото виждат, че партиите с шанс да влязат в управлението са уж различни по платформа, но са еднакви в корупцията.

    А досега като нараснаха начините за общуване с държавата какво стана?
    От 15 години все го правим това електронно правителство и все го няма. Над 2 милиарда лева са изхарчени с никакъв резултат. Дори там където е въведено не работи добре - вече споменах Търговския регистър. А със СУП-ата на НАП колко проблеми имаше? А със сайта на НОИ - само преди 2 месеца го спряха, защото се оказа, че достъпът до справките е безпрепятствен за който си иска.
    Това са все услуги, за които дълго време са писани стратегии, подготвяни са проекти с безкрайни заседания на работни групи, в тях са вложени един куп пари и ежедневно се поддържат от специално избрани мрежови администратори, и експерти по IT сигурност... и пак не работят както трябва.

    Не се съпротивлявам на бъдещето. От години плащам всичките си сметки по Интернет и до банка ходя само ако ми паднат твърде много пари в брой. Данъчни декларации по Интернет подавам и въобще, когато държавата ми позволява да общувам с нея електронно съм много доволен да го правя.
    Съпротивлявам се на фантазиите, че платеният вот щял да изчезне и че проверките щели да бъдат много прости.
    Само преди няколко години се разбра, че в СДОТО правят незаконни подслушвания (оная история с отверката и харддисковете). Даже не се разбра кого точно са подслушвали - уж щяха да викат специалисти от чужбина за възстановяване на записите, а после всичко утихна.
    Но тогава се разбра и нещо много по-важно. Че СРС има, работят, но няма правила за използването им. Тепърва щели да ги създават.

    А ти ми разправяш, че същите тези хора ще въведат електронно гласуване и всичко ще бъде много сигурно. Ще бъде, ама друг път.

  45. 45 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#42] от "bash":

    +++
    И аз съм на мнение, че електронно и дистанционно гласуване няма да спре ГЕРБ и приятели да купуват гласове, но ще осигури повече комфорт и алтернатива на нормалните гласуващи. Ако се абстрахираме от българите в чужбина (щото ще се завихри един дебат дали изобщо трябва да имат право да гласуват) има труднподвижни хора, хора в командировка, хора заети по други начини, има опашки, има лошо време, въобще причини бол.

  46. 46 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    Всъщност основната грешка беше на инициаторите на референдума и как беше зададен въпросът. "Електронно" може да значи много неща. Трябваше да гласува за "предварително гласуване по пощата от цял свят".

  47. 47 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1134 Весело

    До коментар [#44] от "tamada":

    Дискусията тук е по-скоро дали електронно гласуване по принцип е добро. Че управляващите ще се ос*рат в реализацията не подлежи на съмнение.

  48. 48 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    До коментар [#38] от "pifi":
    Кого искаш да закачиш на кукичка без стръв?! Колко прост трябва да е един читател, че да ти повярва?! Ако руските подлоги искат електронно гласуване, тогава защо днешните партии в парламента, всички от които са руски подлоги, не искат електронно гласуване? Или ти си толкова прост, че не можеш да защитиш по-убедително интересите на парламентарно представените, т.е . руските партии в парламента.

  49. 49 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    До коментар [#44] от "tamada":
    На всички, които уж ги е страх, че няма да се повиши изборната активност: Спокойно, другари, може ако не искате да глрасувате електронно, пак да пуснете бюлетина в урните. Това не отпада. Другото, което говориш са али-бали.

  50. 50 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8788 Неутрално

    Страх ги е, че неграмотния им електорат няма да се оправи.

  51. 51 Профил на matematika
    matematika
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#49] от "авторът":

    Сигурна съм че ще се повиши избирателната активност при електронното гласуване!

  52. 52 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    До коментар [#44] от "tamada":
    "Гласоподавателите в чужбина не са чак толкова много"

    В Бостън са само 300 000
    Скоро се появиха данни за Германия, Испания, Англия...
    Въобще не са ЧАК ТОЛКОВА МАЛКО :-)

    Някой много го е страх, че ще изпусне контрола и после няма връщане.
    Добре си е така. Нали Цвъки?
    За колко купихте проф. Константинов?

  53. 53 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    В Бостън са само 300 000Скоро се появиха данни за Германия, Испания, Англия...Въобще не са ЧАК ТОЛКОВА МАЛКО :-)
    —цитат от коментар 52 на Alexander97


    Абе 300 000 в Бостън... то в целите САЩ я има половин милион, я не.
    Е, точно затова казвам, че сте се поддали на фантазии. :)

    Първо, говоря за ГЛАСОПОДАВАТЕЛИ. Не всички българи в чужбина са пълнолетни. Нито пък всички имат и българско гражданство.

    Второ, айде да погледнем резултатите от последните избори! Дето много се надявахме, че вотът от чужбина ще е протестен.
    https://i2.offnews.bg//events/2017/04/05/652070/phpcypt7o_559x *.jpg
    Най-много гласове за ГЕРБ, двойно по-малко за БСП и по-малко за останалите. Имаше разлика само в турските гласове плюс малко за Зелените. Как пък решихте, че с повишена активност ще е много по-различно?

    Трето, явно броите и старите емигранти? Само че много от тях са се изселили преди 20-30 или 60-70 години. Ще гласуват - нъцки.
    Примерно в Германия много българи изгубиха двойното си гражданство, останаха с немско и после някъде едва около 10% възстановиха българското си, когато станахме членове на ЕС.
    А в САЩ на теория може да са много, но на практика при преброяванията там едва 100 хиляди от емигрантите посочват български произход. Така че може да се разчита само на скорошни изселници от последните десетина години, на съвсем пресните които чакат паспорт и на студенти плюс гастарбайтери.

    Много били. Много са във фантазиите.

  54. 54 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    Дискусията тук е по-скоро дали електронно гласуване по принцип е добро. Че управляващите ще се ос*рат в реализацията не подлежи на съмнение.
    —цитат от коментар 47 на kapitan_laino


    Аз не виждам дискусия "по принцип". Виждам възторжени мечти, че електронното гласуване ще свали корумпираната власт и ще изберем едни честни, мъдри и справедливи управници. Още не знаем кои са, защото не могат да минат даже 4%-ната бариера, но сме сигурни, че ги има там някъде. :)

    Но дори и "по принцип" няма как да дискутираме. Още е новост, която кара на тестове. Има ли достатъчно държави, които да са го ползвали на достатъчно избори без да са имали проблеми?

    До коментар [#44] от "tamada":На всички, които уж ги е страх, че няма да се повиши изборната активност: Спокойно, другари, може ако не искате да глрасувате електронно, пак да пуснете бюлетина в урните. Това не отпада. Другото, което говориш са али-бали.
    —цитат от коментар 49 на авторът


    Тези али-бали, мойто момче са реални примери от реалния живот. Не си имал вземане-даване с НАП, НОИ и Агенцията по вписванията, затова не разбираш какво говоря. Там където властта е въвела голяма електронна система неизбежно се е случила голяма издънка.
    За електронното правителство се говори още от времето на НДСВ (ако си достатъчно голям за да го помниш). Децата, които се родиха тогава скоро ще станат пълнолетни, а още не сме стигнали дори средно положение на въвеждане.

    Айде, някой ден като въведат онлайн гласуването ще си говорим пак! Тъкмо вече ще си се срещнал с реалния живот. :)

  55. 55 Профил на chernomorski
    chernomorski
    Рейтинг: 527 Неутрално

    До коментар [#23] от "Jumbo Jet":

    А какво означава, че по време на преброяването преди няколко години около 3 млн. българи ползваха именно електронната форма на преброяване? Да не би тогава да имаше манипулации?

  56. 56 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 688 Неутрално

    до противниците на ЕГ
    страх ви е от компютъра??. я се замислете:
    заплатата ви се смята електронно, парите ви в банките пак така!
    що там не ви е страх!
    и то там е по-лесно може да се направим шашма! и е за пари веднага!
    ама си работи! и го ползвате.
    Разберете - всяко нещо може са се фалшифицира и тази възможност НЕ е аргумент срещу него! а вероятността от фалшификации при електронното гласуване е значително по- малка от сегашното!
    Така че : всички евентуални минуси на електронното гласуване ги има и при сегашното!
    А важен плюс е че хора далеч от секцията ще могат да гласуват от къщи! в дъжд, сняг, инвалиди,.. заети... Ама свещена простота и консерватизъм. ОК ваша работа!
    аз си купувам билети онлайн, а вие като искате ходете до касите!
    купувам и електроника така - доставят ми я в къщи! а вие си ходете до магазина!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK