Няма законов ред да се изследва настилката на вече изградени пътища

Няма законов ред да се изследва настилката на вече изградени пътища

© Анелия Николова



Няма законов ред да се изследва настилката на вече изградени пътища - това пише в отговор до депутати от БСП агенция "Пътна инфраструктура". Те бяха поискали независима експертиза на пътната настилка на участъци от републиканските пътища, строени и въвеждани в експлоатация в периода 1982-2016 г.


В писмото се посочва, че АПИ е анализирала нормативната база, определяща извършването на експертиза и изпитвания на пътната настилка. Установено е, че разписаните процедури в нормативните актове се отнасят за етапа на строителство на пътната инфраструктура, а след въвеждането на обектите в експлоатация не е предвиден ред, по който да бъдат изпълнявани изследвания на вече готовите пътни обекти.


Агенцията предлага БСП да излъчи работна група от пътни експерти, с която да "потърсят варианти за експертни и технически решения, съответстващи на законовите рамки, подписаните договори за безвъзмездна финансова помощ и на международния опит". Предложението е обосновано "с широкия обществен интерес, както и политизирането на въпроса".




В отговора се посочва, че евентуалното съгласие за експертиза е необходимо да бъде предшествано от уточняване на вида изследване, точно на кой метър от участъка ще бъде извършено, при какви мерки за безопасност, при какви условия и от кого.


Дотук се стигна след катастрофата с 20 жертви край Своге през август и последвалите съмнения, че на този и други участъци не се строи качествено. Инициативата изследването да се направи от европейска лаборатория
е на депутата от БСП Елена Йончева, а партията я подкрепи. Целта е да се получи отговор краде ли се от българските магистрали.

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4266 Неутрално

    "Няма законов ред да се изследва настилката на вече изградени пътища"

    Да не се чудим защо сме на първо място в ЕС по загинали на пътищата

  2. 2 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    За такъв отговор по времето на цар Костадин Велики са падали глави.

  3. 3 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10450 Любопитно

    Гласувайте един такъв закон за да дадете на йончева да ги разследва и изследва.

  4. 4 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    "евентуалното съгласие за експертиза" - или нещо се прави КАЧЕСТВЕНО, или се прави комисия от експерти, които отсъждат, оказва се без закон, че нещо е направено, но не заради него, а заради друго нещо. Наистина няма такава ДЪРЖАвна администрация!?!

    Коментиране на анализираното, вече...
  5. 5 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3052 Неутрално

    Повярвали са си Герб много.
    Тази дупка на снимката е на Тракия, с разрешена скорост 140?

  6. 6 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    За какво говорим.
    Аутобаните от времето на Хитлер са в отлично състояние.

  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    Олигофрени. Завършени.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    От строежа на магистрали в БГ НЕ СЕ КРАДЕ!!!Казах!!!🤥🤥

  9. 9 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2615 Любопитно

    Та значи след толкова години чак сега става ясно че в действителност в законите уреждащи материята не е предвидено изследване на пътната настилка след като документите за обекта са подписани. Което ще рече че не може да се търси отговорност за настилката след пуска на обекта. Чудно ми е защо този факт до сега не е направил впечатление на никого?

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11624 Весело

    Затова и проверка от чужбина е най-добре :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    Изводът от статията е – така е законоусукано, че можеш да променяш настилката ,но никой да не може да докаже кражба, поевтиняване, влошаване на качеството на пътя в резултат от кражбата, хората да мрат и да не подлежиш на проверка!?!
    Гениално! Да не се чудим на неочакваното забогатяване на лица и фирми!

  12. 12 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2987 Разстроено

    Защо ли ми се струва, че тези нещо ни се подиграват?

    Вариант 1:
    Има такъв законов регламент, но тези са толкова зле че не могат да го намерят.

    Вариант 2:
    Всички свързани с ремонт на пътища, дружно за хващат за ръчичка и се отправят към затвора. Ако наистина няма законов регламент за изследване на въведени в експлоатация пътища, как точно някой доказва, че е небходимо да се потрошат държавни средства за ремонт?
    Няма ли регламент всеки разпоредил ремонт на пътя може да бъде обвинен за най-малкото нецелесъобразно изразходване на средства.

    Модератора е неадекватен!
  13. 13 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2369 Неутрално

    Няма пречка това да бъде извършено в рамките на едно разследване - назначава се комплексна експертиза с конкретно зададени въпроси. Дори няма пречка вещите лица (експертите) да са чужденци. Въпросът е, че няма политическа воля. И от едните, и от други. Защото знаят какви са ги вършили.

  14. 14 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1620 Весело

    "Инициативата... е на... Елена Йончева... Целта е да се получи отговор краде ли се от българските магистрали."
    с други думи на рушняшката мата хари от красно село не ѝ пука за безопасността на народеца, а дали некой е гепѝл повече отколку нейната глутница помияри...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  15. 15 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#9] от "tsyrvulan":

    Защото след толкова години от толкова неща се окраде, че не знаем кои факти да гледаме първо. И за всички тях се оказа, че работата е поготвяна години назад.

  16. 16 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#12] от "Ivan_":

    Няма парламент-няма регламент, дори ресорно министерство няма. Нямало законов ред, че откъде да дойде.
    Всъщност няма нищо а само за някои много.

  17. 17 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3685 Неутрално

    Това фрапантно признание няма да попречи на съдъ да издаде присъда и обезщетение за лоша настилка. Пък АПИ като иска да поеме щетите. АПИ обаче е държавна фирма и един вид самата държава. Алоооу, Министъро, кво прайш?

  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    До коментар [#13] от "hammurabi":

    +++++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 1391 Гневно


    "Няма законов ред да се изследва настилката на вече изградени пътища - това пише в отговор до депутати от БСП агенция "Пътна инфраструктура".
    "Целта е да се получи отговор краде ли се от българските магистрали."
    Резултатът го показва. Сигурно обаче е, че ще се окаже, че няма и законов ред да се изследва и ЖП транспорта, и морският транспорт, и още колкото искаш забатачени проблеми! Тогава за какъв го крепят всички ония горе?!

  20. 20 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    "Няма законов ред..."

    Вярно е!
    Първо, защото никой не е очаквал, начело на държавата, да се настанят толкова крадливи Управници и ОПГ-та!
    И второ, Кой прави законите?!
    Отговорът е ясен - същите, които обичат, все някой друг да им е виновен, когато крадат!😈

  21. 21 Профил на ebf52574941
    ebf52574941
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Така е законоусукано, че можеш да променяш настилката ,но никой да не може да докаже кражба, поевтиняване, влошаване на качеството на пътя в резултат от кражбата, хората да мрат и да не подлежиш на проверка!?!
    Гениално! Да не се чудим на неочакваното забогатяване на лица и фирми!

  22. 22 Профил на gps
    gps
    Рейтинг: 226 Неутрално

    ами, няма нужда да направи нищо освен да ходят там, събират малко от разбитина асфалт, и да направят проверка на качество. знаем много добре каквото липсва - воля.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK