Току-що приключил ремонт разкри "тайната" на наводнените улици във Варна

Още при първия дъжд стана ясно, че отводнителните шахти по току-що ремонтираната ул. "Георги Бенковски" във Варна са поставени над нивото на асфалта.

© nakratko.bg

Още при първия дъжд стана ясно, че отводнителните шахти по току-що ремонтираната ул. "Георги Бенковски" във Варна са поставени над нивото на асфалта.



Отводнителните шахти по варненската ул. "Георги Бенковски", чийто ремонт завърши само преди дни, са поставени по-високо от нивото на уличната настилка. Това стана ясно след първия дъжд в началото на седмицата, който наводни улицата още преди да е открита. Снимки на наводненото платно и сухите решетки на шахтите бяха публикувани от онлайн изданието nakratko.bg. Но независимо от това само няколко дни по-късно, без да е извършена каквато и да е корекция на настилката и шахтите, по новия асфалт беше положена хоризонтална маркировка.


По-високото ниво на отводнителните шахти по ул. "Георги Бенковски" е "старателно" компенсирано с наслоен асфалт

© nakratko.bg

По-високото ниво на отводнителните шахти по ул. "Георги Бенковски" е "старателно" компенсирано с наслоен асфалт


В средата на лятото т.г. улиците на Варна бяха наводнени няколко пъти заради падналите дъждове. От местната администрация тогава се оправдаха, че засега решение на проблема няма, тъй като за ремонт на отводнителната канализация били необходими 150 млн. лв. Случаят с ул. "Георги Бенковски" обаче показва, че липсата на финансиране е само част от проблема.




Автомобили, "удавени" в средата на лятото в подлеза на ул. "Шипка" във Варна. Снимката е публикувана с публичен достъп във фейсбук групата "Варна"

© facebook.com/groups/odesos

Автомобили, "удавени" в средата на лятото в подлеза на ул. "Шипка" във Варна. Снимката е публикувана с публичен достъп във фейсбук групата "Варна"


Ремонтираният участък на ул. "Георги Бенковски", по който


отводняването се оказва явно компрометирано


е дълъг около 250 м. Въпреки това и по неизвестни причини строителството по него, започнало в края на август, отне четири месеца.



Цялата еднопосочна улица, по която ремонтът продължава, е дълга малко под 1 км. За нейното обновяване в инвестиционната програма на местната администрация за тази година са предвидени около 2.4 млн. лв. Това означава, че ремонтът на варненската улица ще струва точно толкова, колкото беше средната цена за изграждането на 1 км от автомагистрала "Тракия" през 2012 г. - с четири платна, две аварийни ленти, мантинели, канавки, обезопасителни мрежи и т.н.


Високата цена на ремонта


по ул. "Георги Бенковски" беше обяснена от местната администрация с факта, че освен ремонт на уличното платно проектът предвижда и благоустрояване на предблокови и околоблокови пространства по дължината й. В случая с въпросната отсечка тези дейности се ограничиха единствено с полагането на нови тротоарни настилки.


Ремонтът на ул. "Георги Бенковски" във Варна е част от инвестиционната програма на местната администрация, която беше представена в началото на април т.г. "През 2018 г. Общината е възложител на проекти за над 350 млн. лв. по линия на европейските фондове и с финансиране от републиканския и от общинския бюджет, каза тогава кметът на града Иван Портних. За да бъдем по-оперативни, трябва да спазваме сроковете. Същевременно заедно трябва да гарантираме и високото качество на изпълнените проекти, защото резултатите от дейността на строителните фирми се виждат от


гражданите на Варна, които са най-важният коректив


за нас."


Именно качеството при изпълнението на уличните ремонти във Варна обаче се оказва проблем. Още в края на март т.г. в блога civi.bg бяха публикувани снимки от реконструкцията та градския бул. "Васил Левски" на стойност 80.5 млн. лв. На тях ясно се виждат недопустимо криви бордюри, положени край асфалтовите ленти.


Кривите бордюри край реконструираното трасе на бул. "Васил Левски" във Варна

© civi.bg

Кривите бордюри край реконструираното трасе на бул. "Васил Левски" във Варна


В началото на лятото в социалните мрежи се появиха и снимки на току-що ремонтираното "в дълбочина" платно на булеварда пред Регионалната здравна инспекция. То беше разкопаното заради ВиК авария само дни след полагането на асфалта. Отговорът на общинската администрация по този повод гласеше, ремонтът не е фатален, тъй като предстояло полагането на последен слой от настилката.


Това обаче се оказа блъф


тъй като всички отводнителни шахти вече бяха поставени на нивото на разкопаната настилка.


Строителството на новото трасе на бул. "Васил Левски" във Варна започна без работен проект, а резултатите от това станаха ясни скоро след началото му. Вече месеци наред част от трасето не може да бъде отводнена

© karabastun

Строителството на новото трасе на бул. "Васил Левски" във Варна започна без работен проект, а резултатите от това станаха ясни скоро след началото му. Вече месеци наред част от трасето не може да бъде отводнена


"Дневник" изпрати до общинската администрация във Варна няколко въпроса, касаещи ниското качеството на извършените ремонтни работи по ул. "Г. Бенковски". От техните отговори трябва да стане ясно предстои ли ремонт на ремонта и за чия сметка ще бъде той.

Ключови думи към статията:

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4826 Неутрално

    За "само" 2.4 млн. лв., толкова....

    скоростен индекс "Y"
  2. 2 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2757 Неутрално

    На първата снимка съвсем определено липсва последния слой асфалт и затова шахтата стърчи отгоре. Маркировката съшо изглежда временна и май е точно пешеходна пътека. Като цяло статията изглежда фейк, тип оплюване на кмет от ГЕРБ.

  3. 3 Профил на wbn11521191
    wbn11521191
    Рейтинг: 277 Неутрално

    #ВидимиРезултати с марка ГРОБ. Малко ни е!

  4. 4 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2622 Неутрално

    Ако ремонтът е приключил, значи шахтите са си наред, но не е сложен последният слой асфалт.

  5. 5 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 1005 Весело

    Ей, варналии! Нали знаете, че веригата на нашите хора е дълга? Трябва да има за всекиго по нещо. Догодина ще направим ремонт на ремонта, та може и да се оправи нещо евентуално

  6. 6 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 883 Неутрално

    До коментар [#2] от "m17":

    Фейк си ти и цялата граблива шайка на ГЕРБ. Вие от Симеоново на черното бяло викате.
    Не знам дали в последните трийсет години е имало по нагли управляващи. Може би само Виденов беше толкова нахален.
    Но като се има предвид ,че произхождате от партията -майка....

    Краденето по места е в пъти по-голямо от централната власт. Същото е и в София умножено по две.
    То, в София няма вече софиянци, та е обяснима селската циркулация във властта.

  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4255 Неутрално

    До коментар [#2] от "m17":

    Т.е., hubavoe, noneegotovo? Again? 😂😂😂

    Сладури. А що е с маркировка, като не е готово?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1906 Неутрално

    Не знам, дали отводнителните шахти са неправилно поставени, но фактът, че се строи булевард, т.е. голяма улица БЕЗ РАБОТЕН ПРОЕКТ ме хвърли в музиката.
    Звучи като новина от Бонго-Бонго, Френска Екваториална Африка - XIX век, а не като от европейска страна - ХХI век.

    E PLVRIBVS VNVM
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1755 Неутрално

    До коментар [#2] от "m17":

    По какво разбрахте че липсва последният слой асфалт. И ако липсва, защо са поставили маркировка? Нещо не ми се връзва.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 801 Весело

    ТИМуровската команда в действие.... пък може и да греша... Съвременният ѝ вариант май е ТИМутровската команда...

  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8919 Неутрално

    Ами то няма нужда да си специалист, за да знаеш, че така не се слага шахта. Абе, откъде ги събират тези строители.

  14. 14 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1412 Разстроено

    С кмет гербав Потник толкова.
    Другия път-умната,нали?

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  15. 15 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    Ей, руско-българската мафия съсипва систематично хубавия град.

  16. 16 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 368 Неутрално

    Ясно се вижда, че улицата е асфалтирана до "биндер" и липсва износващия слой, който е около 4см. Ако ремонтът не е приключил, то това е обяснимо. Ако ремонтът е приключил, тогава трябва да се търси обяснение. Друг въпрос е, защо не е направено някакво временно решение за отводняването.

  17. 17 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Стабилно!Гарантирано от БКП/ГЕРБ/.

  18. 18 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Стабилно!Гарантирано от БКП/ГЕРБ/.

  19. 19 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    Достойно за филма "Тримата глупаци", но тук глупаците са повече. Кой приема резултатите от ремонта, кой подписва тези протоколи и няма ли да му се поиска сметка. Сметка трябва да му поиска възложителят, а именно варненска община, но там явно е пълно с безхаберници или корумпета.

  20. 20 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 570 Весело

    На всички е ясно, че наводненията се причиняват от обилното дъждовалене. Снежинките могат да се ловят във въздуха, но дъждовните капки - няма как...

  21. 21 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    До коментар [#16] от "gwa59354694":

    Явно ги разбирате работите. Може ли да ни разясните на нас?

    1. Защо улицата е отворена за автомобили и маркировка, ако ще се слага още един износващ слой, който би трябвало да е най-лесен и бърз, и за кога се отлага след 4 месеца за 250 метра ремонт
    2. Шахтите не са просто над асфалта, а той е направен с наклон към тях. Ако се слагат още 4 сантиметра отгоре, още повече ще се дигне нивото на асфалта около шахтите и съвсем ще се забатачи. Ако са някакви магьосници и ще го изтъняват майсторски към шахтите, около тях ще има съвсем тъничък слой ли? Голяма играчка се заформа, а с тези майстори не ми се вярва да се получи професионално
    3. Ако се сложат още 4 сантиметра, видно от снимките, тротоарите съвсем ще изчезнат
    4. Няколко ремонта на улици около мен се случиха, не просто преасфалтиране върху стария асфалт, но никъде не видях 2 пъти да асфалтират.

    Нещо не се вързва, но ние сме лаици и хейтъри.

  22. 22 Профил на nasko.com
    nasko.com
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Когато минах по улицата тези дни, ми направи впечатление, че асфалтът се рони и не е изгладен. Изглежда като да трябва още един слой асфалт. Но пък в същото време имаше маркировка. Та си казах - я да си гледам работата, аз ли ще разбирам повече от инженерите. Ама сега като чета това...

  23. 23 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    До коментар [#2] от "m17":Фейк си ти и цялата граблива шайка на ГЕРБ. Вие от Симеоново на черното бяло викате.Не знам дали в последните трийсет години е имало по нагли управляващи. Може би само Виденов беше толкова нахален.Но като се има предвид ,че произхождате от партията -майка....Краденето по места е в пъти по-голямо от централната власт. Същото е и в София умножено по две.То, в София няма вече софиянци, та е обяснима селската циркулация във властта.
    —цитат от коментар 6 на SSS


    + с една корекция. Виденов не беше толкова нахален, а невеж за геополитическите сили на деня и възможностите им за въздействие. Не беше и крадец. Грешките му са други, най-вече че не успя да осъществи контрол и върху своите и върху чуждите и държавата я разграбиха, извинявам се - преструктурираха фактически, а при Костов след него и легално. Същата грешка допусна и Желев. Но няма как да им се сърдим, то не трябва да си човек, за да се справиш с тая измет.

  24. 24 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    На първата снимка съвсем определено липсва последния слой асфалт и затова шахтата стърчи отгоре. Маркировката съшо изглежда временна и май е точно пешеходна пътека. Като цяло статията изглежда фейк, тип оплюване на кмет от ГЕРБ.
    —цитат от коментар 2 на m17


    Временната маркировка е жълта и бързо изтриваема. Въпреки, че у нас нищо не би ме очудило.

  25. 25 Профил на Milva
    Milva
    Рейтинг: 676 Неутрално

    По какво разбрахте че липсва последният слой асфалт. И ако липсва, защо са поставили маркировка? Нещо не ми се връзва.
    До коментар [#10] от "tsyrvulan":

    (ПО ПРИНЦИП)
    Ако гледаме техническите изисквания за качествено строене на пътища, полагането на нов път е многостепенен процес. Слагат се пясък, фракции, т.н., после по-едър асфалт и накрая е ситен асфалт и последно маркировка. При това има изисквания за дебелината на всеки слой.

    Временна маркировка се слага, защото минава време преди обектът да може да бъде издаден и да мине проверка. След това трябва да се сложи трайна маркировка, която също да отговаря на определени изискавания.

    (ДЕ ФАКТО)
    Всичко това е само на думи, много удобни за извинения при това. На практика т.н. строители на пътища удобно забравят за изискванията за дебелина на слоевете, материалите и т.н. И типично по български временното остава постоянно, щото както се казваше в един виц с италианската мафия, тая вила с какво да я построиш...

    Та, колега, липсва горния слой, защото съм чела спецификации за строеж на пътища и според тях се прави така. Дали някога ще го видим този горен слой... да цитирам един български филм, тате ще ми купи колело, ама друг път!

    I don't want to believe. I want to know.
  26. 26 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    Другарки и другари ,Варна е морската ни столица ,затова там има иновативни методи за строителство ,целта е да се ползват булевардите и като плавателни канали в посока от баиря към морето ,иначе как гражданите ще усетят ,че са в морски град,затова канализацията е направена така ,че водата да се стича по пресно асфалтираните булеварди ,а за варненци остава да изкарат канутата и да се чувстват хем на море ,хем като венецианци .

  27. 27 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#12] от "puknatastotinka":

    Да не би те да са се заели с ремонта на улицата? До колкото ми е известно е друга фирмата, а всички знаем коя точно, така че към тях да се обърнем защо не са си свършили качествено работата.

  28. 28 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2754 Неутрално

    ТИМ е голяма структура, трябва за всеки по нещо. Така за обикновените варненци не остава нищо.

  29. 29 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2192 Неутрално

    До коментар [#2] от "m17":По какво разбрахте че липсва последният слой асфалт. И ако липсва, защо са поставили маркировка? Нещо не ми се връзва.
    —цитат от коментар 10 на tsyrvulan


    За временна маркировка чували ли сте? Професионални плюватели.

  30. 30 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Добре бе, какви кретени са тия?

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  31. 31 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    Ето така са правят фалшивите новини!

    Първо имаме една вярна информация, а именно - малоумно направените шахти, задигнати с 2-3-4 см над нивото на асфалта (всъщност, възможно и да е само една!) и след това снимки на наводнение, където водата стига до кръста, което няма нищо общо с шахтите. Така се създават внушения, така се правят кинти от к@лпави "журналисти".

  32. 32 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2757 Неутрално

    До коментар [#10] от "tsyrvulan":

    Личи си по едрата фракция на асфалта - толкова едър е носешия слой, износващия е дребен и седи мазен. Не знам защо са маркирали, може би е временна маркировка за пешеходната пътека.

  33. 33 Профил на SF
    SF
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Това на "Бенковска" е нищо, сравнение с грандиозния скандал, който се очертава на булевард "Левски"!

  34. 34 Профил на SF
    SF
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Няма нещо, което Портних да не изпорти.

  35. 35 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 325 Неутрално

    Престъпно безхаберие. КОЙ е приел обекта в това състояние, очевидно некачествено, да не говорим ако се измери.

  36. 36 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    Сега по стара традиция Община Варна ще даде още 3-4 млн., за да поправи щетите от ремонта. Като трагикомедията с машините за билети - машини има, билети няма. Парите дадени, но ще дадем още 30 млн, за да решим проблема. Догодина варненци отново да гласуват за ТИМаджии.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  37. 37 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2757 Неутрално

    До коментар [#35] от "grem":

    Никой не го е приел щото не е завършен щото му липсва последния слой асфалт.

  38. 38 Профил на XtReMe
    XtReMe
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#28] от "arcanum":

    Тук не мисля, че имат нещо общо, не те са се хванали да ремонтират улиците. Както в София, така и във Варна наемат супер евтина работна ръка, хора, които грам не знаят кое и как да правят и резултата е на лице.

  39. 39 Профил на Tata Mata
    Tata Mata
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#28] от "arcanum":

    Това го правят фирмите на Пеевски и Станев - Хидрострой.

  40. 40 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2376 Неутрално

    ГЕРБ трябва сериозно да се замислят кой ще е кмет на следващите избори. Портних определено се насира показно.

  41. 41 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    Знам поне 4 места в София, където се прови ремонт след ремонт и шахтите винаги се оказват не в най-ниската точка.

    Ама за мен не е виновен никой друг освен проектанта, надзора и строителя. Всички знаем че водата не тече нагоре, само българския пътен инженер не го знае.

    Ако аз работя на такъв обект и не ми се предостави възможност да го направя качествено, просто ще откажа да го изпълня.

    Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото, е много голяма.
  42. 42 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    Кривия бюрдюр също е впечатляващ. И защо е повдигнат? За да пречи на водата да отива в канавката. Опс, то и канавката са пропуснали.

    Още в древен Рим първо са правели канавките, а после са насипвали пътя между тях. Защото опитно са установили че път без правилно отводняване е път за един сезон.

    Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото, е много голяма.
  43. 43 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3788 Неутрално

    До коментар [#29] от "Jumbo Jet":

    Стига глупости бе...! Един ремонт няма свършен из България, както трябва!
    Една, нищо и никаква улица я ремонтират с месеци и накрая, пак неоправена. Все нещо пречело, все нещо не станало, все нещо забравили. Пред очите ни е, поредният калпав ремонт. За какво плюене ни говориш...? По кого и за какво се плюе в този случай...?!? Това, не е плюене! Това е поредната некадърност, вероятно съчетана с кражба...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  44. 44 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    подобни "ремонти" са си кражби на милиони!

    няма институция, която да спре такива нагли грабежи на публични средства - наличните институции са отдавна превзети и насочени да защитават заграбеното!

  45. 45 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    Точно същите криви повдигнати бордюри в момента правят в Борисовата по алеята зад басейна Мария Луйза. Там са даже по криви. А на места асфалта не е стигнал до бюрдюра. И са заплескали пространството с бетон. Нема такава пародия.

    Отделно, там шахти няма, но има добър наклон. При първия по як дъжд надувам лодката и егати якия рафтинг.

    Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото, е много голяма.
  46. 46 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 1021 Весело

    За 40 милиона долара НАТО планира да изгради нова военна база в Албания.
    Във Варна им трябвали 150 милиона лева да си почистят кенефната канализация.
    Къде сбъркахме?

  47. 47 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1736 Неутрално

    До коментар [#44] от "хм":

    Не мисля че кражбите и некачественото строителство вървят ръка за ръка. И в други държави се краде. Но само в БГ ремонтирани обекти дават дефект почти веднага. Това си е чиста проба некадърност. И то не толкова на работниците, колкото на инженери и ръководители.

    Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото, е много голяма.
  48. 48 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2564 Неутрално

    Начи, причината щахта да не поема вода до кръста, е че е на два пръста над земята.

    Тоя матрял що не е в секцио 'наука'

  49. 49 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 622 Неутрално

    До коментар [#15] от "Мондиана":

    Вече не е хубав, уви!

  50. 50 Профил на rotor
    rotor
    Рейтинг: 718 Неутрално

    На първата снимка съвсем определено липсва последния слой асфалт и затова шахтата стърчи отгоре. Маркировката съшо изглежда временна и май е точно пешеходна пътека. Като цяло статията изглежда фейк, тип оплюване на кмет от ГЕРБ.
    —цитат от коментар 2 на m17


    То от птичи поглед се вижда, че шахтата е по-високо и от бордюрите на пешеходната пътека. Грозна картинка. Гарантирана от ГЕРБ!!!!

    "Успехът не е окончателен, провалът не е фатален! Онова, което е от значение, е куражът да продължиш!" Уинстън Чърчил / " Success is not final, failure is not fatal! It is the courage to continue that counts!" Winston Churchill
  51. 51 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#16] от "gwa59354694":Явно ги разбирате работите. Може ли да ни разясните на нас?1. Защо улицата е отворена за автомобили и маркировка, ако ще се слага още един износващ слой, който би трябвало да е най-лесен и бърз, и за кога се отлага след 4 месеца за 250 метра ремонт2. Шахтите не са просто над асфалта, а той е направен с наклон към тях. Ако се слагат още 4 сантиметра отгоре, още повече ще се дигне нивото на асфалта около шахтите и съвсем ще се забатачи. Ако са някакви магьосници и ще го изтъняват майсторски към шахтите, около тях ще има съвсем тъничък слой ли? Голяма играчка се заформа, а с тези майстори не ми се вярва да се получи професионално3. Ако се сложат още 4 сантиметра, видно от снимките, тротоарите съвсем ще изчезнат4. Няколко ремонта на улици около мен се случиха, не просто преасфалтиране върху стария асфалт, но никъде не видях 2 пъти да асфалтират.Нещо не се вързва, но ние сме лаици и хейтъри.
    —цитат от коментар 21 на Дундурук


    Не съм пътно-строителен инженер и не претендирам че разбирам но ще ви отговоря с малкото познания които имам (надявам се, някой специалист да даде по-добър отговор).

    1. Според регулациийте и правилата асфалтиране се извършва когато:
    - не вали силен дъжд
    - няма мъгла
    - среднодневната температура е не по-малка от +5 градуса.
    Нито едно от тези условия не се изпълнява в последните седмици. Следователно взетото (евентуално!) решение да не се полага износващ слой е правилно. Улицата е отворена, за да се облекчи трафика и улеснят ползвателите, докато настъпи промяна на атмосферните условия и стане възможно полагането на последния слой.

    2. Неравността около шахтите ще бъде изкъртена и заравнена с циментов разтвор преди поставянето на последния слой.
    3. До ръба на тротоара, там където е скосението има със сигурност повече от 4см. височина. Коментари относно качеството на асфалтовите работи могат да се правят след полагане на финалния слой.

    4. Обикновено се полагат мин. 3 слоя асфалт - основен, биндер и износващ слой. Дебелината на слоевете, съставът на материалите и т.н се определят от различните стандарти за съответните класове пътища и изискванията за товароносимос на настилката.
    Дали строителите са си свършили качествено работата се определя от това дали са спазили съответния проект и съответните технологични изисквания.

  52. 52 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    От статията не става ясно, но от коментарите разбрах, че ГЕРБ са откраднали последния слой асфалт.
    Не става ясно защо.

  53. 53 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    И по бул Витоша в София велоалеите са катоснимка#1,ана места канали липсват!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  54. 54 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Тъй ли няма кой да направи по-добри снимки, та да стане ясно има ли издънка.
    На първата снимка се вижда, че решетката равни с регулата.
    Даже и да няма последен слой, тя трябва да е поставена поне 2см по-долу.

  55. 55 Профил на kapac
    kapac
    Рейтинг: 413 Неутрално

    В интерес на истината, строителите неколкократно информираха, че ще се изчака дори до пролетта, за да се положи последния слой асфалт.
    Каквато държавата-такава и журналистиката. Щом авторът не е проверил елементарни факти и обстоятелства, какво остава за разкриването и съобщаването за далеч по-сложни казуси.

  56. 56 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    Ремонтите в България трябва да бъдат забранени, защото само влошават положението.

  57. 57 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#2] от "m17":

    Ако липсва последния слой асфалт, то ще къртят бордюри, защото ТОЗИ асфалт е вече на нивото на бордюра на пешеходните пътеки. Освен това маркировката съвсем не е временна, а е изписана от единия край до другия край. Дори медийно нахвалената пешеходна пътека днес я рисуваха. Пропуск на опортюниста Спасов.
    Но за маркировката може би си прав - всичките маркировки във Варна издържат не повече от година и следователно са си временни.
    Освен това Спасов ако беше огледал асфалта, а не да прави преразказ по подсказване от приятел/поръчител, може би щяхме да видим и снимки как се е напукал и рони.

  58. 58 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#51] от "gwa59354694":

    3. Няма 4 см. поне на повечето. Струва ми се, че Спасов не е посещавал мястото, а само преразказва.

  59. 59 Профил на niko_to
    niko_to
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#6] от "SSS":

    Две от снимките май не са от този булевард или дори и от Варна . Живея на това място и леко се съмнявам в истинноста на материала. Да има шахти по високи от настилката но те са на временните трасета . Но да се плюе и повръща върху всичко е хубав спорт за определени " хора " , но така или иначе колелото се върти напред - за сега.


  60. 60 Профил на Мариа Николаева
    Мариа Николаева
    Рейтинг: 32 Неутрално

    И ВЪВ ВАРНА ОБЩИНАРИТЕ КРАДАТ КАТО ЗА СВЕТОВНО.МИЛА РОДНА КАРТИНКА.

  61. 61 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2257 Весело

    Варна - новата Венеция.

    Гларусите ще заменят плажа с плоско дънни лодки по канале Васил Левски...

  62. 62 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10641 Весело

    Пазим шахтите - те са ни скъпи :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  63. 63 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#51] от "gwa59354694":

    има си специална технология за полагана на асфалт. специално за такива шахти се прави по определен начин, който ИЗКЛЮЧВА къртене!

    стигне ли се дотам да се кърти около отводнителни канали или ВиК шахти, значи технологията не се прилага!

    също така в Бг масово се полага асфалт с недостатъчна температура - забелязва се по замазаните участъци. това също е недопустимо, но се прави масово. разбира се отговорни институции има предостатъчно, но явно се плаща където трябва за "стабилност".

  64. 64 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 663 Неутрално

    За 40 милиона долара НАТО планира да изгради нова военна база в Албания. Във Варна им трябвали 150 милиона лева да си почистят кенефната канализация.Къде сбъркахме?
    —цитат от коментар 46 на Неизвестен Извършител


    Спас отново пише полуистини и откровенни манипулации, премълчавания и разни други недомислия. Поровил се по форумите на скайскрейпъра и вадил снимки, писал от "информираното мнение" на различни мрънкачи,

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  65. 65 Профил на Фуджисава
    Фуджисава
    Рейтинг: 259 Неутрално

    До коментар [#12] от "puknatastotinka":

    Без да искам натиснах удивителна знак към публикацията, съжалявам





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK