
© Надежда Чипева, Капитал
Градска железница свързва Казичене и Банкя от днес. Инициативата е на сдружение "Градски транспорт и инфраструктура".
Първата мотриса по трасето тръгна днес в 12.05 от Казичене и стигна в 13.15 ч на гара Банкя. Идеята е градската железница да свързва крайните квартали на града, като не се налага на пътниците да ходят до Централна гара за да стигнат например от Божурище до Подуяне и обратно.
Концепцията за включване на влаковете в системата на градския транспорт е широко разпространена по света, казват от сдружението. У нас първи опит в тази насока се прави в края на 80-те години на ХХ век.
За реализацията на идеята съществуващи влакове от вътрешността на страната, движили се доскоро до Централна гара - София, се удължават до Банкя, създавайки нова услуга на територията на Столичната община. В конкретния случай удължените влакове са по направленията от Копривщица, Септември и Пловдив.
Общо 5 влака ще се движат между Банкя и Казичене – два сутрешни, един обеден и два следобедни. Още от началото на следващата година сдружението ще продължи с настояването за увеличаване на броя на влаковете. Същата организация може да се приложи за влаковете, пристигащи в София от Перник, Своге и Драгоман.
От сдружението съобщават, че механичното удължаване на влакове няма да е достатъчно условие за дългосрочно и устойчиво привличане на пътници. Поради тази причина вече са изпратили искане до Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за въвеждане на единна система за таксуване между влаковете на БДЖ и градския транспорт на Столичната община.
Системата от градски влакове би могла да превозва до 30 хил. пътници само на територията на Столичната община до 2030 г., а отчитайки и крайградските пътувания, дневните пътувания могат да достигнат до 100 хиляди. Ефектът за БДЖ би означавал нови между 1 и 10 милиона пътувания годишно според степента на интегриране на влаковете с градския транспорт. Посоченият ръст ще се равнява на между 5 и 48% спрямо това, което в момента БДЖ превозва на територията на цялата страна.
bosev.asen
Рейтинг: 548 НеутралноПо-добре късно, отколкото никога...!
miho45
Рейтинг: 809 НеутралноМного хубава идея,само че 1 час пътуване си е множко....
lustmord
Рейтинг: 341 Неутрално"Общо 5 влака ще се движат между Банкя и Казичене – два сутрешни, един обеден и два следобедни"
Хубава инициатива ама не виждам къде е проблема да ги учестят малко повече.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2347 НеутралноЩеше да хубаво и да се оправи и южната дъга на БДЖ за да може перничани и банкянските да пътуват от Захарна Фабрика до Винзаавода,Гара Пионер и до Цариградско!!
Libertarianism is just anarchy for rich peoplenema_labavo
Рейтинг: 1984 НеутралноДо коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Гара Пионер ли? Там май няма вече как да мине БДЖ, или се бъркам?
кокошката
Рейтинг: 279 ВеселоТаман Боко да пътува по- кратко като е в домашен отпуск от затвора в Казичене до вилата в Банкя😈😈
Капабланка
Рейтинг: 812 НеутралноЕх, Банкя!!!Новият Правец!
Virgin
Рейтинг: 740 НеутралноНяма техника.
БДЖ бе източено.
D
Рейтинг: 233 НеутралноЧас и десет минути е множко, на запад това разстояние би отнело 15 минути с влак.
Yavor Raychev
Рейтинг: 287 НеутралноКой ще го ползва това, когато отнема 1 час?
Günther
Рейтинг: 633 ВеселоХубаво е, че се орткрива линия Банкя - Пловдив, а Централна гара е някаква си междинна селска спирка. Радостно е, че БДЖ се съобразяват с реалността. Както се казва "по-добре късно, отколкото никога" ;)
Бог да благослови Америка за България!tamada
Рейтинг: 1863 НеутралноТова не е директен бърз влак. Работи като метро - обслужва всички спирки по пътя.
blondofil
Рейтинг: 3306 НеутралноДо коментар [#7] от "Капабланка":
Някое заводче за смартфончета няма ли да бацнем там.
EU defender
Рейтинг: 1083 НеутралноТрябва да направят градска железница и до Божурище. Там до няколко години ще работят поне още 10-15 000 души.
The best way to predict the future is to invent it.сидер
Рейтинг: 2267 НеутралноДо коментар [#7] от "Капабланка":
Още от едно време си я имаше тази отсечка на БДЖ, пътувал съм по нея, така че както винаги вие умните все се оаквате, защото ние простите и го помним и сме се возили
сидер
Рейтинг: 2267 НеутралноДо коментар [#7] от "Капабланка":
Още от едно време си я имаше тази отсечка на БДЖ, пътувал съм по нея, така че както винаги вие умните все се оаквате, защото ние простите и го помним и сме се возили
Peni Nikol
Рейтинг: 7270 ЛюбопитноХубаво, но много време отнема, по бърже не става ли?
сидер
Рейтинг: 2267 Неутрално,,Градска железница свързва Казичене с Банкя от днес,,
Още от едно време си беше. И влаковете тръгваха от централна гара, три вагончета и паровозка. Кога имаше събор вагоните биваха повече
сидер
Рейтинг: 2267 НеутралноДо коментар [#5] от "nema_labavo":
Бъркаш и то ного. Едно време, петдесетте години влака тръгваше от централна гара. И гара Банкя си я има
10 стинки
Рейтинг: 515 НеутралноЗащо "градска" между две села?
Една шепа хора останахме, колкото средно китайско градче, а не можем да се справим на тая богата земя... Колко да сме смотани!Манчо
Рейтинг: 2045 НеутралноЧасът ще е около половин - по-голямата част от хората ще се трансферират от и до ЦГ / Подуяне, Захарна , Искър/. Онези които ще я ползват от Банкя до Казичене ще са единици. Ежедневно пътувам от Княжево до центъра на София за около 29-33 минути. И съм софиянец. Е, с този транспорт / особено при по-голяма честотност / всички жители по линията му се превръщат в жители на столицата. А това са няколко десетки хиляди души. Никак не е малко! Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
Манчо
Рейтинг: 2045 ВеселоОще един ентеуектуауец, който публично си въобразява, че масата от пътници ще се избие да пътува по крайно натовареното трасе Казичене/Банкя....
Хе, хе ;) Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
сидер
Рейтинг: 2267 НеутралноДо коментар [#10] от "Yavor Raychev":
Е ми работници и чиновници от Банкя може да я ползват. Когато пътувах по тази отсечка в самата София имаше три спирки от централна до Банкя
ppopov_67
Рейтинг: 773 НеутралноУра-а-а-а! Бе-Ка-Пе, Бе-Ка-Пе!
Тия май че бяха, дето преди десетки години решиха, че околовръстната железница в София е остатък от гнилия капитализъм и я ликвидираха отчасти.
Техните днешни наследници успяха да я ликвидират изцяло (къде отидоха релсите и траверсите остава загадка).
А сега продължават да ликвидират трамвайните ни трасета едно след друго.
Докога бе, нещастници?
Докато ги търпим, естествено.
Велков
Рейтинг: 1435 НеутралноДо коментар [#14] от "EU defender":
Нали тази минава оттам бе умен...
Леле колко си....
ЙЕИ
Рейтинг: 552 ВеселоТоваа е доста безмислено :-(
По добре да се продължи метрото от Люлин към Банкя, като С-Бан извънградско надземно метро.
И без това ж.п. товарни превози до Банкя почти няма.
И тогава няма да има 5 влака на ден + автобуси. А метро на всеки час или половин час в зависимост от натоварването
Велков
Рейтинг: 1435 НеутралноДо коментар [#10] от "Yavor Raychev":
Ами от Банкя ще го ползва Бойко бе, като ходи до Казичене. В общежитията открит тип...
8th_ball
Рейтинг: 879 НеутралноДобро е като начало, но ива какво да се прави със съпътстващата инфраструктура. Много. Вземете една спирка "Смирненски" (между Подуене и Гара Искър). Тя би решила проблемите на маса народ, ама за да го направи, първо трябва да стигнат до нея, а това засега си е екстремен спорт. Както и да е, все отнякъде трябва да се почне, пожелавам успех!
puknatastotinka
Рейтинг: 933 ВеселоСмартфонче "Bankya"? Купувам го веднага!...
8th_ball
Рейтинг: 879 НеутралноДо коментар [#26] от "ЙЕИ":
Това е добра идея, но първо трябва да се измисли какво да се справи с едни 30-400 пубери, за които мятането на камъни пе движещ с влак е основно развлечение.
Корки
Рейтинг: 2822 НеутралноИма проект за нова спирка на влака, близо до Обеля, където се пресича с метрото и това е за да облекчат транспорта до промишлена зона Божурище.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.lz2
Рейтинг: 2591 НеутралноОще 2-3 мандата и ще ги сменим. ПравописА е поле за изява на неграмотните!
viktorlc
Рейтинг: 8 НеутралноБожурище се обслужва от линията Банкя - Казичене. Има спирка на 50 метра от индустриалната зона.
ЙЕИ
Рейтинг: 552 НеутралноДо коментар [#30] от "8th_ball":
Ами в Германия С-Бан-а е отделен с ограда от останалия свят, защото е опасно за хората. Движеи се бързо както в тунелите и гони разписание. Просто оградата ще е с малко по ситна мрежа и по-висока, а и камери ще трябва да се сложат. ИИИИ полиция с кучета, като се събере групичка от определен етнос да ходят да ги разгонват.
Кучето скача според тоягата.
boevbisser
Рейтинг: 3167 НеутралноДобра идея, трябва спешно да се направи нещо и за трафика от и до Перник - там сутрин и вечер хиляди коли превозват хора, идващи на работа в София. Да не говорим, че може и да се окаже една от малкото печеливши линии на БДЖ.
bojidar67
Рейтинг: 1240 Разстроено[quote#33:"viktorlc"][/quote]
Само слабите се стремят към порядък ... силните владеят хаоса!Лошото е, че точно преди тази спирка ж.п.трасето затапва с бариера пътя между София и Божурище, който се ползва все по-интензивно ежедневно и в двете посоки, като обезмисля в голяма степен отпушването, постигнато чрез изграденото кръгово с няколко нива на околовръстното до "Мосю Бриколаж"!
Софианец
Рейтинг: 600 НеутралноДо коментар [#35] от "boevbisser":
Твърди се : "Цял Перник идва в София...."
Пътуват в периода 6 - 19 часа към София около 17 хиляди и после обратно - с лични автомобили, бусове, автобуси и електричката. Трудоспособното население (вкл.учащи) е около 45 хиляди.
Не един влак, метро, скоростна железница им трябва.....
Софианец
Рейтинг: 600 НеутралноДо коментар [#35] от "boevbisser":
Твърди се : "Цял Перник идва в София...."
Пътуват в периода 6 - 19 часа към София около 17 хиляди и после обратно - с лични автомобили, бусове, автобуси и електричката. Трудоспособното население (вкл.учащи) е около 45 хиляди.
Не един влак, метро, скоростна железница им трябва.....
До коментар [#32] от "lz2":
И защо трамвай (в този му вид), а не тролей - и двата са електрически (чисти), но по отношение на шума...... ( Шумът от трамвая на Графа, беше 85 - 90 децибела). Дали с новите релси ще е по-малко. Ще го измерим и ще видим.