Градска железница свързва Казичене с Банкя от днес

Градска железница свързва Казичене с Банкя от днес

© Надежда Чипева, Капитал



Градска железница свързва Казичене и Банкя от днес. Инициативата е на сдружение "Градски транспорт и инфраструктура".


Първата мотриса по трасето тръгна днес в 12.05 от Казичене и стигна в 13.15 ч на гара Банкя. Идеята е градската железница да свързва крайните квартали на града, като не се налага на пътниците да ходят до Централна гара за да стигнат например от Божурище до Подуяне и обратно.


Концепцията за включване на влаковете в системата на градския транспорт е широко разпространена по света, казват от сдружението. У нас първи опит в тази насока се прави в края на 80-те години на ХХ век.




За реализацията на идеята съществуващи влакове от вътрешността на страната, движили се доскоро до Централна гара - София, се удължават до Банкя, създавайки нова услуга на територията на Столичната община. В конкретния случай удължените влакове са по направленията от Копривщица, Септември и Пловдив.


Общо 5 влака ще се движат между Банкя и Казичене – два сутрешни, един обеден и два следобедни. Още от началото на следващата година сдружението ще продължи с настояването за увеличаване на броя на влаковете. Същата организация може да се приложи за влаковете, пристигащи в София от Перник, Своге и Драгоман.


От сдружението съобщават, че механичното удължаване на влакове няма да е достатъчно условие за дългосрочно и устойчиво привличане на пътници. Поради тази причина вече са изпратили искане до Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за въвеждане на единна система за таксуване между влаковете на БДЖ и градския транспорт на Столичната община.


Системата от градски влакове би могла да превозва до 30 хил. пътници само на територията на Столичната община до 2030 г., а отчитайки и крайградските пътувания, дневните пътувания могат да достигнат до 100 хиляди. Ефектът за БДЖ би означавал нови между 1 и 10 милиона пътувания годишно според степента на интегриране на влаковете с градския транспорт. Посоченият ръст ще се равнява на между 5 и 48% спрямо това, което в момента БДЖ превозва на територията на цялата страна.

Ключови думи към статията:

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bosev.asen
    bosev.asen
    Рейтинг: 548 Неутрално

    По-добре късно, отколкото никога...!

  2. 2 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 809 Неутрално

    Много хубава идея,само че 1 час пътуване си е множко....

  3. 3 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 341 Неутрално

    "Общо 5 влака ще се движат между Банкя и Казичене – два сутрешни, един обеден и два следобедни"

    Хубава инициатива ама не виждам къде е проблема да ги учестят малко повече.

  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    Щеше да хубаво и да се оправи и южната дъга на БДЖ за да може перничани и банкянските да пътуват от Захарна Фабрика до Винзаавода,Гара Пионер и до Цариградско!!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Гара Пионер ли? Там май няма вече как да мине БДЖ, или се бъркам?

  6. 6 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 279 Весело

    Таман Боко да пътува по- кратко като е в домашен отпуск от затвора в Казичене до вилата в Банкя😈😈

  7. 7 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Ех, Банкя!!!Новият Правец!

  8. 8 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 740 Неутрално

    "Общо 5 влака ще се движат между Банкя и Казичене – два сутрешни, един обеден и два следобедни"Хубава инициатива ама не виждам къде е проблема да ги учестят малко повече.
    —цитат от коментар 3 на lustmord


    Няма техника.
    БДЖ бе източено.

  9. 9 Профил на D
    D
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Час и десет минути е множко, на запад това разстояние би отнело 15 минути с влак.

  10. 10 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Кой ще го ползва това, когато отнема 1 час?

  11. 11 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 633 Весело

    Хубаво е, че се орткрива линия Банкя - Пловдив, а Централна гара е някаква си междинна селска спирка. Радостно е, че БДЖ се съобразяват с реалността. Както се казва "по-добре късно, отколкото никога" ;)

    Бог да благослови Америка за България!
  12. 12 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    Час и десет минути е множко, на запад това разстояние би отнело 15 минути с влак.
    —цитат от коментар 9 на D

    Кой ще го ползва това, когато отнема 1 час?
    —цитат от коментар 10 на Yavor Raychev


    Това не е директен бърз влак. Работи като метро - обслужва всички спирки по пътя.

  13. 13 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3306 Неутрално

    До коментар [#7] от "Капабланка":

    Някое заводче за смартфончета няма ли да бацнем там.

  14. 14 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    Трябва да направят градска железница и до Божурище. Там до няколко години ще работят поне още 10-15 000 души.

    The best way to predict the future is to invent it.
  15. 15 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    До коментар [#7] от "Капабланка":

    Още от едно време си я имаше тази отсечка на БДЖ, пътувал съм по нея, така че както винаги вие умните все се оаквате, защото ние простите и го помним и сме се возили

  16. 16 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    До коментар [#7] от "Капабланка":

    Още от едно време си я имаше тази отсечка на БДЖ, пътувал съм по нея, така че както винаги вие умните все се оаквате, защото ние простите и го помним и сме се возили

  17. 17 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7270 Любопитно

    Хубаво, но много време отнема, по бърже не става ли?

  18. 18 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    ,,Градска железница свързва Казичене с Банкя от днес,,

    Още от едно време си беше. И влаковете тръгваха от централна гара, три вагончета и паровозка. Кога имаше събор вагоните биваха повече

  19. 19 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    До коментар [#5] от "nema_labavo":

    Бъркаш и то ного. Едно време, петдесетте години влака тръгваше от централна гара. И гара Банкя си я има

  20. 20 Профил на 10 стинки
    10 стинки
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Защо "градска" между две села?

    Една шепа хора останахме, колкото средно китайско градче, а не можем да се справим на тая богата земя... Колко да сме смотани!
  21. 21 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    Много хубава идея,само че 1 час пътуване си е множко....
    —цитат от коментар 2 на miho45


    Часът ще е около половин - по-голямата част от хората ще се трансферират от и до ЦГ / Подуяне, Захарна , Искър/. Онези които ще я ползват от Банкя до Казичене ще са единици. Ежедневно пътувам от Княжево до центъра на София за около 29-33 минути. И съм софиянец. Е, с този транспорт / особено при по-голяма честотност / всички жители по линията му се превръщат в жители на столицата. А това са няколко десетки хиляди души. Никак не е малко!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  22. 22 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2045 Весело

    Кой ще го ползва това, когато отнема 1 час?
    —цитат от коментар 10 на Yavor Raychev


    Още един ентеуектуауец, който публично си въобразява, че масата от пътници ще се избие да пътува по крайно натовареното трасе Казичене/Банкя....
    Хе, хе ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  23. 23 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    До коментар [#10] от "Yavor Raychev":

    Е ми работници и чиновници от Банкя може да я ползват. Когато пътувах по тази отсечка в самата София имаше три спирки от централна до Банкя

  24. 24 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Ура-а-а-а! Бе-Ка-Пе, Бе-Ка-Пе!
    Тия май че бяха, дето преди десетки години решиха, че околовръстната железница в София е остатък от гнилия капитализъм и я ликвидираха отчасти.
    Техните днешни наследници успяха да я ликвидират изцяло (къде отидоха релсите и траверсите остава загадка).
    А сега продължават да ликвидират трамвайните ни трасета едно след друго.
    Докога бе, нещастници?
    Докато ги търпим, естествено.

  25. 25 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    До коментар [#14] от "EU defender":

    Нали тази минава оттам бе умен...
    Леле колко си....

  26. 26 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 552 Весело

    Товаа е доста безмислено :-(
    По добре да се продължи метрото от Люлин към Банкя, като С-Бан извънградско надземно метро.
    И без това ж.п. товарни превози до Банкя почти няма.
    И тогава няма да има 5 влака на ден + автобуси. А метро на всеки час или половин час в зависимост от натоварването

  27. 27 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    До коментар [#10] от "Yavor Raychev":

    Ами от Банкя ще го ползва Бойко бе, като ходи до Казичене. В общежитията открит тип...

  28. 28 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Добро е като начало, но ива какво да се прави със съпътстващата инфраструктура. Много. Вземете една спирка "Смирненски" (между Подуене и Гара Искър). Тя би решила проблемите на маса народ, ама за да го направи, първо трябва да стигнат до нея, а това засега си е екстремен спорт. Както и да е, все отнякъде трябва да се почне, пожелавам успех!

  29. 29 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 933 Весело

    До коментар [#7] от "Капабланка":Някое заводче за смартфончета няма ли да бацнем там.
    —цитат от коментар 13 на blondofil


    Смартфонче "Bankya"? Купувам го веднага!...

  30. 30 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#26] от "ЙЕИ":

    Това е добра идея, но първо трябва да се измисли какво да се справи с едни 30-400 пубери, за които мятането на камъни пе движещ с влак е основно развлечение.

  31. 31 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2822 Неутрално

    Има проект за нова спирка на влака, близо до Обеля, където се пресича с метрото и това е за да облекчат транспорта до промишлена зона Божурище.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  32. 32 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2591 Неутрално

    Ура-а-а-а! Бе-Ка-Пе, Бе-Ка-Пе!Тия май че бяха, дето преди десетки години решиха, че околовръстната железница в София е остатък от гнилия капитализъм и я ликвидираха отчасти.Техните днешни наследници успяха да я ликвидират изцяло (къде отидоха релсите и траверсите остава загадка).А сега продължават да ликвидират трамвайните ни трасета едно след друго.Докога бе, нещастници?Докато ги търпим, естествено.
    —цитат от коментар 24 на ppopov_67


    Още 2-3 мандата и ще ги сменим.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  33. 33 Профил на viktorlc
    viktorlc
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Трябва да направят градска железница и до Божурище. Там до няколко години ще работят поне още 10-15 000 души.
    —цитат от коментар 14 на EU defender


    Божурище се обслужва от линията Банкя - Казичене. Има спирка на 50 метра от индустриалната зона.

  34. 34 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#30] от "8th_ball":

    Ами в Германия С-Бан-а е отделен с ограда от останалия свят, защото е опасно за хората. Движеи се бързо както в тунелите и гони разписание. Просто оградата ще е с малко по ситна мрежа и по-висока, а и камери ще трябва да се сложат. ИИИИ полиция с кучета, като се събере групичка от определен етнос да ходят да ги разгонват.

    Кучето скача според тоягата.

  35. 35 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3167 Неутрално

    Добра идея, трябва спешно да се направи нещо и за трафика от и до Перник - там сутрин и вечер хиляди коли превозват хора, идващи на работа в София. Да не говорим, че може и да се окаже една от малкото печеливши линии на БДЖ.

  36. 36 Профил на bojidar67
    bojidar67
    Рейтинг: 1240 Разстроено

    [quote#33:"viktorlc"][/quote]

    Лошото е, че точно преди тази спирка ж.п.трасето затапва с бариера пътя между София и Божурище, който се ползва все по-интензивно ежедневно и в двете посоки, като обезмисля в голяма степен отпушването, постигнато чрез изграденото кръгово с няколко нива на околовръстното до "Мосю Бриколаж"!

    Само слабите се стремят към порядък ... силните владеят хаоса!
  37. 37 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#35] от "boevbisser":
    Твърди се : "Цял Перник идва в София...."
    Пътуват в периода 6 - 19 часа към София около 17 хиляди и после обратно - с лични автомобили, бусове, автобуси и електричката. Трудоспособното население (вкл.учащи) е около 45 хиляди.
    Не един влак, метро, скоростна железница им трябва.....

  38. 38 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#35] от "boevbisser":
    Твърди се : "Цял Перник идва в София...."
    Пътуват в периода 6 - 19 часа към София около 17 хиляди и после обратно - с лични автомобили, бусове, автобуси и електричката. Трудоспособното население (вкл.учащи) е около 45 хиляди.
    Не един влак, метро, скоростна железница им трябва.....

    До коментар [#32] от "lz2":
    И защо трамвай (в този му вид), а не тролей - и двата са електрически (чисти), но по отношение на шума...... ( Шумът от трамвая на Графа, беше 85 - 90 децибела). Дали с новите релси ще е по-малко. Ще го измерим и ще видим.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK