Да "хакнеш" мениджмънта

Да "хакнеш" мениджмънта

© Цветелина Белутова, Капитал



Хората правят компаниите, а не обратното, именно затова фокусът трябва да бъде върху тях. Резултатите на всяка компания зависят от хората, които я движат напред. Едва ли има някой, който може да оспори това твърдение. Ако хората са демотивирани и недоволни от нещо, то това определено се отразява директно върху тяхната продуктивност, а това удря и по успеха на организацията.


И какъв е изводът - хората правят компаниите, а не обратното. Именно затова фокусът трябва да бъде върху тях, служителите, представляващи една фирма - брандът, дори стилът на една компания се изгражда от хората в нея. Но как да се измести фокусът върху служителите, какви мениджърски практики се прилагат в управлението на хора?


Всеизвестен факт е, че царе в иновациите на мениджърски практики в управлението на човешките ресурси са големи компании като Apple, Google, Facebook, но такива се внедряват и в компании извън Силициевата долина и дори отвъд границите на САЩ, а именно в Скандинавия. Редица скандинавски компании, включително и световни марки като Ikea, Lego, Volvo, H&M, Novo Nordisk, Maersk и т.н., се опиват да "хакнат мениджмънта" и да предложат иновации в управлението на хора и процеси. Целта е една - мениджърските практики да отговарят в по-голяма степен на съвременната реалност, така че служителите да бъдат по-ангажирани и ефективни.




Ето и четири от най-любопитните идеи, дошли от иноватори от най-прогресивните компании в региона:


Избери си шеф – всеки служител може сам да реши на кого иска да докладва за свършената от него работа.


Радикална прозрачност – използване на вътрешна рейтингова система по типа на Trip Advisor, чрез която служителите да оценяват нивото на ангажираност в различните отдели на компанията.


Лидер за седмица – на ротационен принцип служителите в компанията разменят ролите си, с което се цели увеличаване на разбирането в двете посоки - на функции, роли и предизвикателства.


Ограничаване на лидерството – за да се избегне т.нар. силозно мислене, напр. фокусиране върху конкретна задача или работата на собствения отдел, лидерът има временна роля. Впоследствие той трябва да застане начело на друга група или отдел, което да насърчи талантите и "раждането" на идеи.


В коментарите долу може да споделите иновативни мениджърски практики, които се провеждат във вашата компания. Междувременно разгледайте и актуалните обяви за работа на Karieri.bg.


Разгледайте и актуалните обяви за работа на Karieri.bg.


Hoch schwarzwald търси:
Рецепционисти и обслужващ персонал (м/ж)
Готвачи (м/ж)
Кухненски помощници/миячи (м/ж)
Камериерки/Камериери


Организация на евреите в България "Шалом" търси:
Директор на училище


"Еконт" търси:
Проектен мениджър Бизнес развитие


Cargill търси:
Advanced Tax accountant
TRANSACTION MANAGEMENT SETTLEMENT SUPERVISOR
Counterparty Risk Analyst with Spanish


Coca-Cola търси:
Digital Manager - Coca-Cola


"Агрополихим" търси:
Юрисконсулт


"Икономедиа" търси:
Event Coordinator
Event Manager
PHP програмист


KPMG търси:
Advisor, Transfer Pricing


ExTempore Services търси:
Traineeship program


ROITI търси:
ETRM Business Analyst


Фонд на фондовете търси:
Financial Instrument Senior Expert


A1 търси:
CCIE IP Network Engineer


Още обяви за работа можете да намерите на Karieri.bg.

Ключови думи към статията:

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 997 Весело

    Тези ли ще хакват мениджмънта ?

    Hoch schwarzwald търси:
    Рецепционисти и обслужващ персонал (м/ж)
    Готвачи (м/ж)
    Кухненски помощници/миячи (м/ж)
    Камериерки/Камериери





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK