Правителството отпусна 1.35 млрд. лв. за изграждането на 134 километра от "Хемус"

Бойко Борисов

© Юлия Лазарова

Бойко Борисов



Северна България винаги е била приоритет на правителството, а изграждането на автомагистрала "Хемус" трябва да стане необратимо. Това заяви премиерът Бойко Борисов по време на правителствено заседание, цитиран от "Фокус". На заседанието присъстваха и кметовете на Варна, Търговище, Велико Търново, Севлиево, Ловеч и Плевен.


"Знаете, че преди години "Хемус" не знам поради какви причини, но по времето на друго управление, беше извадена от възможността да бъде финансирана от европейски програми. А ние искаме да направим процесът необратим", посочи премиерът. "Затова с нашето решение заделяме парите, за да можете като си отидете, да кажете на хората това, което сме поели като ангажимент - не само на юг –" Струма", "Марица", "Тракия", а и "Хемус" да е необратим проект и после да няма някой, който да каже, че няма пари", обърна се Борисов към присъстващите кметове. Той акцентира, че средствата са събирани повече от битката с корупцията и контрабандата.


По време на същото заседания министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова съобщи, че 1.349 млрд. лв. ще бъдат отпуснати за изграждането на 134.2 км от АМ "Хемус". Това е записано в проекта на постановление за допълнителни разходи по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройство. Те се осигуряват за сметка на предвидените средства от централния бюджет чрез преструктуриране на разходи и трансфери.


По думите ѝ средствата ще бъдат използвани за изграждане на участък, който е от изключително важен държавен и обществен интерес за развитието на пътната инфраструктура в Северна България. "С построяването на отсечката на автомагистрала "Хемус" ще се повиши както безопасността на движението, така и ще се постигне максимална скорост", допълни тя. Министър Аврамова припомни, че общата дължина на АМ "Хемус" от София до Варна е 420 км, от които са изградени 170. Тя каза, че в момента се строят 26 км от автомагистралата - отсечката Ябланица-Боаза – 9.3 км и Буховци – Белокопитово – 16.32 км.

Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2867 Весело

    Тоя съвсем го удари през просото!

  2. 2 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    Ха...??! Ако не ме лъже паметта, според Борисов, Варна беше някакво село...! И нямало смисъл да се наливат пари там, нито да се прави магистрала Хемус. :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  3. 3 Профил на Georgi Todorov
    Georgi Todorov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Резултатите от тези приоритети са видни.... също така би било хубаво да се знае, че международен път Е-79 не включва единствено трасето за Гърция

  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2867 Весело

    Тоя съвсем го удари през просото!
    —цитат от коментар 1 на xm...

    Опс!
    Това беше по повод турбопопулиЗкото изцепване на Баце, че Северна България винаги им била приоритет.
    Ама Дневничарите смениха изведнъж темата чрез смяна на заглавието.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 961 Неутрално

    То ...княжество България има няма 1,8 милиона ..., защо да се дават . Княжеството се отцепва и си взема парите. Кой пречи за Хемус ? Вероятно тъмните сили и ОРКИТЕ, без да броим САУРОН ?

  8. 8 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5089 Весело

    Асфалтът не се яде!!!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  9. 9 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 967 Разстроено

    "Усвоявам стабилно и необратимо."
    Буда Вишну

  10. 10 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    До коментар [#5] от "Капабланка":


    Демек, според Еднокнижника, някои магистрали са обратими, тъй ли?!!! Ама така е - "Аз съм прост и вие сте прости, затова така добре се разбираме!" - Тиквоний Банкянски.
    —цитат от коментар 5 на Капабланка


    Много ясно, че не някой, а всички български магистрали са тотално обратими. След 5 години са лунен пейзаж, а след 10 вече са земеделска земя хахах :-) Това да не са немските магистрали. те вече са необратими. хахах :-)

  11. 11 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2128 Неутрално

    Кога най- накрая ще се построи магистралният пръстен на България? 2030- та ли?

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  12. 12 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3053 Неутрално

    Ха дано, отдавна беше време!!!

  13. 13 Профил на unbiased
    unbiased
    Рейтинг: 455 Неутрално

    "1.349 млрд. лв. ще бъдат отпуснати за изграждането на 134.2 км".
    10 млн.лв на километър??? Явно има инфлация на комисионните. Ако си спомням правилно, последните 100 км от Тракия бяха направени за около 1.5 млн/км. Разбирам че тук терена е по-сложен но 6-7 пъти по-висока цена ми се струва пресилена. Или може би след проведените обществени поръчки ще имаме само 3-4 пъти по-висока цена и ще може да се похвали със спестени средства

  14. 14 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Демек милиардите за раздаване на ортаците от Джипи груп, Доган, Черепа, Тим и т.н трябва да се гарантират в следващите години, независимо кой е на власт. За качеството на строителството няма да говорим - убитите по пътищата сами говорят за това.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  15. 15 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#1] от "xm...":

    Кое не е вярно?

    Аз едва издържам....да стане поне ⅔ от "Хемус", че тогава пътят от Шумен до София ще стане около 3 часа, което е приемливо.

    Досега съм го правил без магистрала за 3,45 часа, но бях сам в колата.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  16. 16 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#10] от "xox55541929":

    Пътувам по всички.
    Това, което си написал е тотална глупос=лъжа.
    Умишлена лъжа.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  17. 17 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#2] от "tww09306483":


    Ха...??! Ако не ме лъже паметта, според Борисов, Варна беше някакво село...! И нямало смисъл да се наливат пари там, нито да се прави магистрала Хемус. :)
    —цитат от коментар 2 на tww09306483


    Лъже те паметта.
    Варна не е някакво село, а пристанището на гр. Шумен и магистралата до София ни трябва.
    До пристанището е изцяло магистрала.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  18. 18 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1279 Весело

    Май до нова година трябва да се изхарчат едни "излишъци".
    А не е и зле нашите фирми да получат по един аванс иначе догодина с какво ще се правят избори?
    Нали за толкова пари беше и предходната поръчка, ама тогава май му се стори скъпо, а сега вече не е.

    Поне магистралата да я направят

  19. 19 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 267 Неутрално

    От 20 години пътувам редовно София-Плевен. Когато слезя от магистралата на пътния възел до Баховица и влезя през 35 в Плевен тогава ще повярвам.

  20. 20 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    ................изграждането на 134.2 км от АМ "Хемус"...............

    С тези километри нещата се оправят за нас в северна България.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  21. 21 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    До коментар [#16] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Остави ги. Налазиха троловете. Това е страхотна новина и действително трябва да се дадат сега, понеже после ......... явно няма да има пари за магистралите.

  22. 22 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    Видях сроковете.
    Вероятно или няма да доживея дотогава, или пък няма да мога да карам вече.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  23. 23 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    Спомени:
    "Магистрала "Хемус" не е инфраструктурен проект, към който приоритетно да се насочват европейски средства. Това обяви премиерът Пламен Орешарски по време на парламентарния контрол днес. ..."
    https://dnevnik.bg/biznes/2013/09/20/2144775_evrosredstva_niama_da_se_nasochvat_prioritetno_za/

  24. 24 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3680 Неутрално

    Разбира се, че трябва да бъде завършена Хемус, във всеки случай от това ще има много повече ползи, отколкото от 1 млрд. на година за изолации.
    Цената от 10 млн. лв. на км. е малко стряскаща.
    пп. И след това - от София до Видин, и тогава поне малко ще заприличаме, поне по магистрали, на една средно развита държава, член на ЕС. По другите признаци ще продължаваме да сме назад, но както и да е.

  25. 25 Профил на T
    T
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#13] от "unbiased":

    А бе, господинчо-тролчо, то нали цената зависи от релефа бе?! ЩО за малоумие е да сравняваш трасето в тракийската низина с това с Северна България?!

  26. 26 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    До коментар [#16] от "Росен съм аз Путлер капут":

    До коментар [#10] от "xox55541929":Пътувам по всички.Това, което си написал е тотална глупос=лъжа.Умишлена лъжа.
    —цитат от коментар 16 на Росен съм аз Путлер капут


    Значи не си пътувал между Стара Загора и Бургас и между Шумен и Варна скоро. ;-)

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на kondio_savov
    kondio_savov
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Лъжа е, че Хемус е извадена от някакви европрограми - тя не може да се финансира с тях, понеже не е част от новата мрежа еврокоридори, специално коридора „Ориент/Източно Средиземноморие“, който минава през страната ни. Част от него е отсечката Ботевград - Мездра, за която при Ореха бяха стартирани тръжни процедури, които при ББ бяха спрени. И чак сега има някакво размърдване.

  29. 29 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 720 Весело

    преди години "Хемус" не знам поради какви причини, но по времето на друго управление, беше извадена от възможността да бъде финансирана от европейски програми

    Бойко, отвори картата на България и виж магистрала „Хемус“ свързва ли съседни държави. Тогава може да си обясниш поради какви причини за нея няма европейско финансиране. Само че картата я няма сред илюстрациите на „Винету“, та нищо чудно че не я е виждал.

  30. 30 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#26] от "xox55541929":

    Шумен Варна го правеХА, ама не помня преди месец ли беше.
    Около Стара Загора отсечката, в която дясната лента люлее здраво.....камионите.....не знам дали са я направили. Върти ми се в главата, че щяха да я правят до този месец, ама не помня точно.

    По принцип в Бургас нямам работа и не съм ходил там отдавна.

    Най-благодатна се оказа северната тангента около София.
    Адски много нерви ми спестява, когато нямам работа в София.
    Минава се за 14 минути при спазване на ограниченията.
    Преди при отличен късмет минавах София за 45, 50 минути. При лош късмет е час и половина.
    Сега е 14 минути. Нямам думи.

    Иначе лятото е дразнещо да пътувам почти два часа до Петолъчката....и после да изляза на магистралата.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  31. 31 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 795 Весело

    Ха...??! Ако не ме лъже паметта, според Борисов, Варна беше някакво село...! И нямало смисъл да се наливат пари там, нито да се прави магистрала Хемус. :)
    —цитат от коментар 2 на tww09306483

    На фона на днешния ден - няма никакво значение какво е казал вчера.
    Също така, на фона на утрешния ден - няма да има никакво значение какво е казал днес. :-)))

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  32. 32 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    Тиквун - тя да се построи - спор няма - може би на 100ната годишнина


    ако можеше и без да крадете - ехх мечти

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  33. 33 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#25] от "T":

    80%....знаеш. И го каза един от техните.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  34. 34 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#13] от "unbiased":

    Километър магистрала, доколкото помня при СОЦА беше около един милион лева.

    Почвай да слагаш коефициенти, но сметни и това, което ти е написал човека в пост № 25.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  35. 35 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2894 Разстроено

    "Хемус": Магистрала към ада

    "По филмите се самоубиват с изгорели газове, а у нас е на живо, гарантирано от правителството"

    https://www.segabg.com/category-observer/hemus-magistrala-kum-ada

    мурзилка
  36. 36 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 795 Весело

    До коментар [#31] от "инж. Ганев - малцинство от 5.87%":

    Исках да кажа : наш Буда си е постигнал нирваната и си живее за днешния ден. :-))))

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  37. 37 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#32] от "Sinite - завоят наляво забранен":

    Тия ги приказваше и за "Тракия" и "Струма" пък те емен-емен готови.

    Не ми дреме, че някой ще надуе цената.
    Нужни са ни магистралите.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  38. 38 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#31] от "инж. Ганев - малцинство от 5.87%":

    Само дето никога не го е казвал.

    През 2009-та каза, че ще построи магистралите и го направи.
    Това не може да се отрече.

    Пък "вчера", "днеска" можете да се почесвате, но не пътувате и не знаете какво благо е да и караш по път БЕЗ насрещно движение.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  39. 39 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3680 Неутрално

    До коментар [#38] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Съгласен, колкото и пари да са потрошени излишно в процеса, дългосрочните ползи от магистралите са за всички, и особено за хората и регионите, до които не са стигали до момента.
    въпреки всичките ми съображения към Борисов, за магистралите мълча.

  40. 40 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#35] от "Маршалов":

    Избирателен пасаж.

    А истината е друга. От линка ти разбира се.
    Факта, че някой идиот не си върши работа не е причина да обвиняваш правителството тавариш.

    ...............Органицацията на движението е такава, че позволява на българският шофьор да извърши всички свинщини, на които е способен. Пътната полиция просто липсва. Пардон, присъства тялом в една патрулка, от която не си подава носа............

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  41. 41 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Лъжа е, че Хемус е извадена от някакви европрограми - тя не може да се финансира с тях, понеже не е част от новата мрежа еврокоридори, специално коридора „Ориент/Източно Средиземноморие“, който минава през страната ни. Част от него е отсечката Ботевград - Мездра, за която при Ореха бяха стартирани тръжни процедури, които при ББ бяха спрени. И чак сега има някакво размърдване.
    —цитат от коментар 28 на kondio_savov


    Точно това се канех да напиша - Филията с мас пак лъже като банкянски циганин!

  42. 42 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#35] от "Маршалов":Избирателен пасаж.А истината е друга. От линка ти разбира се.Факта, че някой идиот не си върши работа не е причина да обвиняваш правителството тавариш................Органицацията на движението е такава, че позволява на българският шофьор да извърши всички свинщини, на които е способен. Пътната полиция просто липсва. Пардон, присъства тялом в една патрулка, от която не си подава носа............
    —цитат от коментар 40 на Росен съм аз Путлер капут


    Фактите са, че Боко не ще да повери изграждането на магистралите на частни инвеститори. Изцяло, не само фазата на строежа, или още по-зле само поддръжката. Да даде концесия с условие да се направи магистралата от нулата от частните инвеститори, та ако ще концесията да е за 50 години.

    мурзилка
  43. 43 Профил на nesty
    nesty
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Аз ли не мога да смятам или наистина липсва финансиране за 90 км от магостралата? 420-170-134-9-16 не е нула

  44. 44 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3693 Неутрално

    "Аврамова припомни, че общата дължина на АМ "Хемус" от София до Варна е 420 км, от които са изградени 170. Тя каза, че в момента се строят 26 км от автомагистралата - отсечката Ябланица-Боаза – 9.3 км и Буховци – Белокопитово – 16.32 км."

    Така е, необратимо е, ще се строи до 2118 г.

  45. 45 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#44] от "Judjuk":

    Това вече беше.
    При "мъдрото" соц управление.
    40 години чаках да стигна до Варна по магистрала.

    Сега виждам как и за колко време се строи.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  46. 46 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Брей, тия пари от "корупцията и контрабандата" нЕмат свършване бе!

  47. 47 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#42] от "Маршалов":

    Фактите са, че манипулираш. Опитваш де.

    На тоя частен изпълнител от винетките електронни ли ще му плащат?
    Айде мисли с главата си, не с флашка.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  48. 48 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#43] от "nesty":

    90 км. са бял кахър.
    Нека останалите километри да станат.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  49. 49 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 747 Неутрално

    До коментар [#11] от "С Стоянов":

    Оптимист си

  50. 50 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    До коментар [#2] от "tww09306483":

    Доколкото помня, Б.Б. по време на правителството Борисов 1 заяви, че магистрала "Хемус" изобщо не му е приоритет. А сега цитира някакво неизвестно правителство, че магистралата била извадена от възможността да бъде финансирана от европейски програми. А сега твърди, че му е приоритет. Кога казва истината?

  51. 51 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    До коментар [#45] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Баща ми мечтаеше да го карам с колата до Варна, отиде си преди 5 години и така не доживя да го закарам дотам.

  52. 52 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#42] от "Маршалов":Фактите са, че манипулираш. Опитваш де.На тоя частен изпълнител от винетките електронни ли ще му плащат?Айде мисли с главата си, не с флашка.
    —цитат от коментар 47 на Росен съм аз Путлер капут


    На магистралите в нормалните страни се плащат ТОЛ такси. Тук в БГ, положението е точно обратното на ЕС, магистралите без пари, останалите пътища с пари. Как ще станем нормална бяла държава, като сме наопаки?

    мурзилка
  53. 53 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 1561 Весело

    Необратими и не отвратително са само последващите ремонти на прясно построената магистрала 😏.

  54. 54 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 1561 Весело

    До коментар[ 53]

    Отново шаблон, извинявайте. Имах предвид неотвратими

  55. 55 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#51] от "ikar_01":

    Съжалявам, че баща ти не е доживял да види лесното отиване във Варна.

    Бях малък и ходим на море за един ден...в неделя обикновено. Извън почивката.
    Баща ми казваше, че като направят магистралата ще стигаме по-бързо.
    Пораснах. Роди се първият ми син.
    Аз му разказвах как ще стигаме бързо до морето.
    Порасна той, обаче, но магистрала няма и няма.
    Минаха още 21 години и се роди вторият ми син.
    Него вече го карах почти по магистрала до морето, ама и той порасна.
    Сега чак от вратата на жилището ми до плажа, до пясъка е точно един час.
    Ако съм жив третият и четвъртия ми син ще ги карам по магистрала до морето, а при добър късмет и по магистрала до другите им баба дядо.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  56. 56 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#50] от "ikar_01":

    Пари нямаше за втора магистрала.
    Беше изправен пред избор.
    Или югът или северът беше дилемата и нормално нас ни заеба, но ето, че все пак ще стане.
    Ходенето до Гърция вече няма да е екстремна и дълга екскурзия, а лесен преход за по-малко от един ден време.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  57. 57 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8484 Неутрално

    Излишъците не свършиха ли. Или това са парите за самолетите.

  58. 58 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3680 Весело

    До коментар [#57] от "Роси":

    Пепел ти на устата, ей сега и Каракачанов ще излезе на протест....
    Страшен цирк ни е държавата.

  59. 59 Профил на Gligani
    Gligani
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Четейки коментарите, ми е трудно да повярвам, че се намират хора, които да оплюят тази толкова добра новина за Северна България. Откъде произтична тази омраза към всеки и всичко?!

  60. 60 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 358 Неутрално


    Четейки коментарите, ми е трудно да повярвам, че се намират хора, които да оплюят тази толкова добра новина за Северна България. Откъде произтична тази омраза към всеки и всичко?!
    —цитат от коментар 59 на Gligani


    Прав сте! И аз не мога да си го обясня. Това трябва да е вторият национален ден на България... Това е половината държава, която най-накрая ще има магистрала - това са работни места, това е бизнес, това е безопасност... И пак се оплюва.

  61. 61 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#59] от "Gligani":

    Нормалната българска злоба към не комуноидно правителство, което поне построи нещо необходимо за Севера.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  62. 62 Профил на Can I play with madness
    Can I play with madness
    Рейтинг: 1962 Любопитно

    От статия по темата в Офнюз, но показваща всички разходи подробно:

    "Със 120 хил. лв. се увеличава капиталът на „Проектна компания нефтопровод Бургас-Александруполис БГ“ ЕАД . Това ще стане чрез емитирането на 1200 броя нови акции на тази стойност. Средствата са предвидени в бюджета на Министерството на енергетиката за 2018 година и са предназначени за издръжка на проектната компания, както и за обезпечаване на финансовите ангажименти на дружеството като акционер в международната компания „Транс Болкан Пайплайн Б. В.“, регистрирана в Амстердам, Холандия."

    Някой знае ли повече подробности относно това дружество и за какъв все още "съществувува"?

  63. 63 Профил на Can I play with madness
    Can I play with madness
    Рейтинг: 1962 Неутрално

    До коментар [#59] от "Gligani":

    "Откъде произтична тази омраза към всеки и всичко?!"

    От непрекъснатите скандали и усещането за корупция както и липсата на адекватна реакция от страна на управляващите. Неща които всеки ден излизат в медиите. Доверието става все по оскъдно, някой път се реагира и по инерция.

  64. 64 Профил на Can I play with madness
    Can I play with madness
    Рейтинг: 1962 Любопитно

    Ето и линк към статията с пълния списък в Офнюз за която споменах:

    "За едно заседание правителството раздаде и преразпредели близо 2 млрд. лв."

    https://m.offnews.bg/news/Politika_8/Za-edno-zasedanie-pravitelstvoto-razdade-i-prerazpredeli-blizo-2-mlrd_693706.html

  65. 65 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    До коментар [#38] от "Росен съм аз Путлер капут":

    Абе, Роска... Бате Бойко казва толкова неща, както му дойде и лъже с такава непринуда, че никой не си прави труда да помни или да чете, какво е казал. Просто, хората си му свикнаха и знаят, че лъже, ама не се прави на въпрос. Приема се, за нормално.
    Колкото до Хемус, по предизборната кампания обещаваха, че ще завършат Хемус до края на мандата. Естествено, вече е забравено и всички чакат, какво ще ги лъже Бойко, само че с днешна дата...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  66. 66 Профил на tisho_one
    tisho_one
    Рейтинг: 247 Неутрално

    До коментар [#14] от "Darcas":

    С такъв тип пътно строителство се занимават много малко фирми в България и предимно приближени до ДПС и Доган, Там е заровено кучето и етническия мир в страната...да има поръчки за точните обръчи от фирми.

  67. 67 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3693 Неутрално

    До коментар [#44] от "Judjuk":Това вече беше.При "мъдрото" соц управление.40 години чаках да стигна до Варна по магистрала.Сега виждам как и за колко време се строи.
    —цитат от коментар 45 на Росен съм аз Путлер капут


    Ми нали това казвам. За 40 години - до Варна. Още 100 години до София.

  68. 68 Профил на kkk_20
    kkk_20
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    Аз ли не мога да смятам или наистина липсва финансиране за 90 км от магостралата? 420-170-134-9-16 не е нула
    —цитат от коментар 43 на nesty


    Точно така,финансира се само отсечката до Велико Търново. За участъка до Шумен ще се чака още.

  69. 69 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3693 Неутрално

    "Някой знае ли повече подробности относно това дружество и за какъв все още "съществувува"?"
    До коментар [#62] от "Rick and Morty":

    Ма как може да не знаеш? Терминалът на нефтопровода е готов. Работи се по проекта. Белене също се подготвя. ЮП не е закрит, функционира си, скоро ще проработи. Чакаме ЕС да се разтури.

  70. 70 Профил на Can I play with madness
    Can I play with madness
    Рейтинг: 1962 Любопитно

    До коментар [#69] от "Judjuk":

    Съвсем сериозно, сега го видях в Офнюз и се учудих, че още съществува, а от така представените детайли хич не ми става ясно.

    Какви са тези ангажименти и каква е тази „Транс Болкан Пайплайн Б. В.“, регистрирана в Амстердам, Холандия."?
    Любопитно и защо не прехвърлят тези акции на друго дружество и защо това „Проектна компания нефтопровод Бургас-Александруполис БГ“ ЕАД още съществува?

    Явно ще трябва да потърся из нета, но попитах ако тук има някой който да знае.
    Защо трябва да се заяждаш не ми е ясно?

    "издръжка на проектната компания, както и за обезпечаване на финансовите ангажименти на дружеството като акционер в международната компания „Транс Болкан Пайплайн Б. В.“, регистрирана в Амстердам, Холандия."

  71. 71 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    Тази магистрала се строи от 30 години.

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  72. 72 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3693 Неутрално

    "Защо трябва да се заяждаш не ми е ясно?"
    До коментар [#70] от "Rick and Morty":

    Ми не се заяждам, обяснявам ти. Теб ти изглежда заяждане, щото не харесваш информацията. Що не я харесваш?

  73. 73 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3693 Неутрално

    Тази магистрала се строи от 30 години.
    —цитат от коментар 71 на султана глаушева


    40!

  74. 74 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#65] от "tww09306483":


    До коментар [#31] от "инж. Ганев - малцинство от 5.87%":Само дето никога не го е казвал.През 2009-та каза, че ще построи магистралите и го направи.Това не може да се отрече.Пък "вчера", "днеска" можете да се почесвате, но не пътувате и не знаете какво благо е да и караш по път БЕЗ насрещно движение.
    —цитат от коментар 38 на Росен съм аз Путлер капут


    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  75. 75 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#71] от "султана глаушева":

    40.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  76. 76 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    До коментар [#75] от "Росен съм аз Путлер капут":
    Още по-зле. Руснаците керченския мост опънаха за има-няма година и нещо, а тези, дето ги наричат “ватенки”, “ушанки”, “мужици” и от рода, за 40 години есна магистрала не могат да спреетнат! Наздраве!

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  77. 77 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Весело

    До коментар [#76] от "султана глаушева":

    Мостът се оказа колкото два танкера дълъг. Аз мислех, че е повече.

    Строи се на теория, обаче от 60 години.

    А ние все пак ще видим магистралата в реално време, не както беше при комунистическите темпове.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  78. 78 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    До коментар [#77] от "Росен съм аз Путлер капут":
    Блаблабла

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  79. 79 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#78] от "султана глаушева":

    Сталин се е опитвал да го строи още, ако за това е бла-бла-то ти.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  80. 80 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#78] от "султана глаушева":

    Впрочем този мост се оказа напълно безсмислен.
    Нищо не пътува по него. Нито хора, нито превози някакви.

    Виж какво намерих от 2017-та.
    Изяснява се, че руснаците са предвидили ескалацията на напрежението при този мост.
    Може би затова е построен. Видеото при мен прекъсва, че има сто прозореца отворени в Мозилата.

    https://www.bloombergtv.bg/svetat-e-biznes/2017-10-05/prevrashta-li-se-krimskiyat-most-v-problem-za-ukrayna

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  81. 81 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    До коментар [#80] от "Росен съм аз Путлер капут":
    Не плачи на чужди гробища!

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  82. 82 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#81] от "султана глаушева":

    Мордор, оказва се е планирал всички свинщини, които извърши, но както винаги не са мислили за последствията от действията си.

    Мостът е построен върху глина, неустойчив е тоест. Сигурно си го чула във видеото.
    Най-лек трус ще го срути рано или късно.
    Това, обаче е сред малките проблеми, които Путаран сам си създаде.
    Големият проблем е оцеляването на Русия като държава.
    Заплаха за света няма как да е. Твърде слаба беше още като Съветски съюз, а сега е смешна във военно отношение.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  83. 83 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    До коментар [#82] от "Росен съм аз Путлер капут":
    Мостостроителю, защо реши, че точно с мен можеш да се упражняваш по теми, от които нищо, ама нищо не разбираш? Нали така? Ти си го знаеш. Хайде, със здраве. До тук. Доскуча ми.

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  84. 84 Профил на Росен съм аз Путлер капут
    Росен съм аз Путлер капут
    Рейтинг: 2975 Неутрално

    До коментар [#83] от "султана глаушева":

    Разбира се, че не разбирам не само от мостове, но и от строителство.
    Оказва се, че и руснаците не ги бива. Най-хубавите им сгради са строени от бели хора.
    Видеото. Аз самият не ги знаех тези неща.
    Нали точно затова ти го пратих. Открих покрай тия коментари, но щом ти е скучно със здраве тогава.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  85. 85 Профил на ocean
    ocean
    Рейтинг: 18 Неутрално

    С едно 40-50% е завишена цената.
    С тези пари, може да я изградят оставащите км от София до Варна и да е готова цялата.
    За инфо цена в Полша и то на малки отсечки е 6 млн на км.
    wonder how expensive is construction 1 km motorway and expressway road is in your country.
    You may write examples of road sections which was build in last years. Please remember write some informations about road standard (motorway or expressway, lanes amount, asphalt or concrete, plain terrain or mountains, tunnels ect.) Some examples from Poland are below. Prices are very variable. I used rate exchange 4.30 PLN/EUR in the calculations. S2/S79 south bypass of Warsaw (3 lanes expressway, asphalt, urban terrain) 8.9 km - 29.3 mln EUR/km (126 mln PLN/km) A1 Pyrzowice - Piekary Sl.(motorway, 2 lanes, asphalt, plain terrain) 16 km - 26 mln EUR/km (113 mln PLN/km) S69 Bielsko-Biala - Zywiec (2 lanes expressway, mountains but no tunnels, asphalt) 15.6 km - 11.6 mln EUR/km (50 mln PLN/km) A1 Piątek-Stryków (2 lanes motorway, asphalt, plain terrain) 21 km - 6.3 mln EUR/km (27 mln PLN/km) S8 Syców - Kępno (2 lanes expressway, asphalt, plain terrain) 15.3 km - 4.9 mln EUR/km (21 mln PLN/km) A4 Zgorzelec - Krzyżowa (motorway, 2 lanes, concrete, plain terrain) 51.4 km - 4.6 mln EUR/km Very accurate statistic about roads building costs in Poland created @Maya83 in post https://www.skyscrapercity.com/showpo...99&postcount=7. Prices per 1 kilometr in PLN are in last column of tables ("cena za km")





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK