Столичани ще могат да изчисляват новия данък на колата си чрез електронен калкулатор

Столичани ще могат да изчисляват новия данък на колата си чрез електронен калкулатор

© Надежда Чипева



Всеки ще може да изчисли данъка на колата си сам чрез електронен калкулатор, разработен по предложение на Столична община и "Информационно обслужване" АД, съобщиха от общината. Калкулаторът вече е достъпен онлайн.


Новата формула, по която се формира данъкът за моторните превозни средства от 2019 г., включва годината на производство, мощността и екологичния стандарт на колата. В калкулатора за регистрираните в София автомобили са заложени минималните коефициенти, приети от парламента с измененията на Закона за местните данъци и такси, които влизат в сила от 1 януари 2019 г.

Данните за колата, които трябва да се нанесат в калкулатора, за да се изчисли нейният данък, са вписани в документите за автомобила - в малкия или големия талон. Чрез калкулатора всеки собственик може да се ориентира какви стойности на данъка се получават за автомобила му.

Ключови думи към статията:

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1799 Любопитно

    Линкът към калкулатора не бачка, явно вече се е претоварил...

  2. 2 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Даааа, както всяко нещо, което общината върши - не работи!!!Важното е, че ще плащаме, нали?

  3. 3 Профил на eth
    eth
    Рейтинг: 16 Неутрално

    А дали Столична община наистина ще остави коефициентите на минималните, защото разликата между минималните и максималните е огромна и се изразява в пъти повече? Данъка за моя автомобил би се различавал с няколкостотин лева, ако са избрани максималните коефициенти.

  4. 4 Профил на eth
    eth
    Рейтинг: 16 Неутрално

    До коментар [#1] от "Г.Е.М.":

    Сайта работи, опитайте се да заредите линка без параметрите в края - https://cartax.uslugi.io/

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4765 Весело

    Ухааа:
    809.51 лева
    Ставка на киловат - 2.10 лв.
    Коефициент за възраст - 2.3
    Екологичен коефициент - 0.40

    Да видим в Бургас как ще е положението...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    Мммммм е га ти кефа. Айде да видим след една година дали въздуха ще е станал по-чист.

  7. 7 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 840 Весело

    До коментар [#5] от "hamiltonf":


    Ухааа:809.51 леваСтавка на киловат - 2.10 лв.Коефициент за възраст - 2.3Екологичен коефициент - 0.40Да видим в Бургас как ще е положението...
    —цитат от коментар 5 на hamiltonf


    Ухааа! Ти влак ли караш Ве?

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  8. 8 Профил на Кольо Христов
    Кольо Христов
    Рейтинг: 251 Весело

    Сменете мощността в конски сили? Кой си знае кВ-тите?

  9. 9 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 906 Неутрално

    Моята кола е 2009 г. - на 10 години ли се води, или на 11?
    Когато има "рожден ден" по средата на годината, дали вземат по-леката ставка, по-тежката, или пропорционално? Защото ставката рязко се променя от 10 на 11 г.
    То и ставката на киловат просто "прескача" от една категория в друга, дори разликата да е само 1кВ. Типично по български, за да им е по-лесно на лелите да смятат.
    Би трябвало да е както при подоходния данък (преди да го направят плосък).
    Прост пример :
    В момента ставката е: от 55 до 74кВ - 0.68 лв/кВ, над 74 до 110кВ - 1.38 лв/кВ
    Значи за кола 74кВ 50.32лв, а за кола 75кВ 103.20 лв.
    Къде е смисъла в това нещо? Би трябвало на първите 74кВ и двете коли да имат една ставка, за надвишението над 74 вече да се прилага по-висока.
    А над 200-300кВ ако искат и по 50 лева на кВ да слагат. Но пак - само на надвишението. Това ще засегне само Бенчовците с Ролс-Ройсовете.

  10. 10 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Тоя калкулатор май е направен от третокласник. Не отчида отделните стъпки за мощност и работи само със минималната ставка. Поне третокласника да беше изчакал СОС да гласува ставките.

  11. 11 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1070 Весело

    До коментар [#5] от "hamiltonf":

    Печка, камион ли изчисляваш?

  12. 12 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2933 Весело

    Важното е - какво ще покаже калкулатора на общинските служби. Ние смятаме едно, а при тях се получава друго. Та, като дойде честитката(плащането), тогава ще разберем.

  13. 13 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    Интересно .. излиза ми по-малък данък от сегашния .. с 15ина процента.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  14. 14 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 313 Неутрално

    До коментар [#8] от "Кольо Христов":

    В талона мощността е дадена в киловати. Но е добре в сайта да може да се въвеждат и конски сили.

  15. 15 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2325 Неутрално

    Калкулатора е сделан от функционално неграмотни безделници с тройка по алгебра.

    мурзилка
  16. 16 Профил на bladezone
    bladezone
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Хм, ако изчисленията на калкулатора са правилни (визирам ставките), то излиза че данъка на моето МПС пада наполовина. Ще видим дали ще е така и на практика...

  17. 17 Профил на Тошо Корп.
    Тошо Корп.
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Дневник са пропуснали двете точки в https://
    Работещ линк:
    https://cartax.uslugi.io/

    краен идеалист
  18. 18 Профил на Тошо Корп.
    Тошо Корп.
    Рейтинг: 647 Любопитно

    До коментар [#14] от "Симеон":

    Съгласен съм. Иначе в Google лесно може да обърнеш конски сили в киловати, както и обратното:

    https://www.google.com/search?ei=VDISXOu5NoGqrgSTvqawBg&q=100 +hp+to+kw&oq=100+hp+to+kw&gs_l=psy-ab.3.0.0i203j0i22i30l3j0i22i10i30j0i22i30l5.13266.17401..17755...1.0..0.220.1707.5j9j1......0....1..gws-wiz.......0i71j0i7i30j0i7i5i30j0i8i30j0i8i7i30j0i8i7i10i30.sn9DGInnuLc

    краен идеалист
  19. 19 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 373 Неутрално

    268 лв за моите 249 кс сметнах. Требе да има грешка. Миналата година май платих повече.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  20. 20 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    За кола, регистрирана в София, с евро 6, 120 к.с. (88 КВ), произведена 2016г., досега плащах данък над 300 лв. Тоя калкулатор ми сметна, че данъкът трябва да е 89 лв. и стотинки.
    Сега се чудя да се радвам ли или "Информационно обслужване" са си оставили ръцете и в калкулатора.

  21. 21 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2325 Неутрално

    Я сметнете реактивен самолет Еърбъс с 200000 киловата, колко данък трябва да плаща. Май е колкото 20 годишен дизел.

    мурзилка
  22. 22 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 373 Весело

    Ако калкулатора е верен, общината фарила

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  23. 23 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Дневник, както обикновено, са дали грешен линк. Във всички други вестници линкът е даден правилно и се зарежда без проблем:
    https://cartax.uslugi.io/ #София/СТОЛИЧНА

    За специалистите, които не знаят какво е киловат - това е единицата за мощност, както в нашите, така и в международната система за мерните единици SI (Système international d'unités)= Конска сила е извънсистемна единица. Лесно се пресмята от едното в другото -
    1 кс = 0.7457 кВ, 1 кВ = 1.3596 кс

  24. 24 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Аман от некадърници, навсякъде. Тоя калкулатор се прави точно за 1 час работа и после 1 час тестване дали работи верно. Па, чак тогава го пусни и го представи в медиите.

    Те такива редат плочки, асфалтират улици, поставят шахтите... сега почнали и софтуер да пишат. Ужас!

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  25. 25 Профил на Кольо Христов
    Кольо Христов
    Рейтинг: 251 Весело

    До коментар [#18] от "Тошо Корп.":

    То и данъкът може сам да си го сметнеш като видиш закона и наредбите, но тогава за какво ти е калкулатора?

  26. 26 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2327 Неутрално

    316 лева. Надявам се да ги ползват правилно.

  27. 27 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    Те са написали как смятат:
    Ставка на киловат - 1.10 лв.
    Коефициент за възраст - 2.3
    Екологичен коефициент - 0.40
    За 88 КВ това прави: 88*1.10*2.3*0.4 = 89.06 лв.
    Въпросът е, това ли е правилната формула, по която ще се смята реално данъкът, защото в моя случай това значи 4 пъти надолу. Не, че се оплаквам, просто не знам дали да се радвам:)

  28. 28 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Пак оср..на работа. Моята на границата между 10 и 11. Смятам я като 10 годишна и после като 11 годишна - все с Евро 4. За 11 годишна данъка по-нисък с 15%.

    Смятам я като петгодишна с Евро 5 - данъка още по-голям.

    И пак няма значение дали ще караш дизел, бензин или LPG / CNG.

  29. 29 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2325 Весело

    Българските формули, най-правилните формули.
    Лозунг.

    мурзилка
  30. 30 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    До коментар [#28] от "iavorski":

    Мда. Коефициентът за възраст намалява с годините, докато кенефът стане на 20г. За коли между 16 и 20 г. е 1 коефициентът за възраст. След това, за 20+ става 1.1...
    За коли до 5 години е 2.3....

  31. 31 Профил на Alexander Futekov
    Alexander Futekov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Онзи ден бях направил едно такова калкулаторче за бърза проверка, качвам го за който е по-удобно да въвежда конски сили - https://futekov.github.io/car-tax-2019/ - дава минимум и максимум, който зависи какви ставки ще гласуват общините (неизвестни все още).

    Сайта на информационно обслужване прави същото, но дава само абсолютния минимум.

  32. 32 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Чисто нова кола 130кВт с евро 6 - данък 144лв.
    Тази година беше повече.
    Ако няма грешка наистина има малко справедливост. 12 годишна подобна кола с Евро 3 ще плати 191лв.

  33. 33 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf":

    560 к.с. ли ти е колата?

  34. 34 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4765 Неутрално

    До коментар [#31] от "Alexander Futekov":

    Футеков, задал си неточна ст-ст на кW, трябва да е 0.7457, а не 0.74 като в твоя случай.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  35. 35 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4765 Неутрално

    До коментар [#33] от "taratanki":

    Точно

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  36. 36 Профил на Alexander Futekov
    Alexander Futekov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#34] от "hamiltonf":

    Мерси, прецизирах стойността.

  37. 37 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#33] от "taratanki":Точно
    —цитат от коментар 35 на hamiltonf


    За 560 кс все тая какъв е данъка. Веднъж годишно да отидеш до най-близкия ГТП и си изгорил гориво за повече пари :)

  38. 38 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2160 Неутрално

    До коментар [#13] от "bludniq_sin":

    Това е смисъла, нови и екологични коли да плашат по-малко. За мен пада над 3 пъти данъка, което малко ме съмнява щото информацията беше че ще има намаление ама не чак толкова.

  39. 39 Профил на Момо
    Момо
    Рейтинг: 363 Неутрално

    До коментар [#19] от "Обществен деятел":

    Аз карам хибриден туарег 280к.с. Е5, 2012г. Миналата година платих 450лв., а сега калкулатора ми изкарва 290? Това са 160лв. Има някаква грешка в този калкулатор.

  40. 40 Профил на barlog
    barlog
    Рейтинг: 303 Неутрално

    Сметнахи си данъка, калкулатора смята точно. По най-ниските стваки. За последния 1 коловат ще платя със 130 лева повече! Тоест 1 киловат - 22 процента по-висок данък. Да ми е честит
    За тези, които сега ще се чудят - до 245 киловата включително по 1,73 лв за киловат.
    От 246 киловата нагоре по 2,10 за киловат. Та затова ще платя със 130 лева повече за този 1 киловат.
    Мислите ли, че е справедливо? Колата е евро 4 и не пуши отзаде като дизеляк, щото не е дизел.
    Тук са си оставили ръцете с тези скокове от около 20 до 50 процента в данъка само за разликата от 1 киловт.
    Трябваше да сложат стойност за киловата - примерно 1,50 и да си изчислява всеки колкото му е данъка, значително по справедливо.
    Една друга несправедливост оправиха - тая история с N1 дето джипарите с 400 коня плащаха по 7 лева, но натвориха другата глупост с тия скокове от киловат в коловат.

  41. 41 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    Екологичният коефициент за Е1 и коли без категоризация НЕ е 1.1 както го смята калкулатора. Стойностите в двете променливи във формулата са минималните по наредбата, Столична община едва ли ще приеме точно тях. Не бързайте да се радвате толкова

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ НА ЛУКОЙЛ, ГАЗПРОМ, ОМВ, ПЕТРОЛ, ШЕЛ И ЕКО.
  42. 42 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2327 Неутрално

    Бих желал минималния данък на автомобил в София да е 5000 лева.

  43. 43 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf":

    Е много си мощен. При мен е по-добро положението:

    175.62лв
    Ставка на киловат: 1.23
    Коефициент на възраст: 1.1
    Екологичен коефициент: 1.10

    Като гледам полижението остава същото, независимо дали съм Евро 0, 1, 2. Чак при Евро 3 има леко намаление, от около 20 лв. на година. Интересно ми е как ще става сертифицирането, или просто по години? Дали ще може да се защитава Евро степен или ще я приемат наготово от датата в талона, което не гарантира нищо.

    Малолитражките по 45 КВ, пак ще плащат по 15-20 лв. независимо от Евро стандарта.

    Къде отиде екологичната инициатива?

    Къде отиде инициативата за спреведливост? 45 киловата са 20лв., 120 киловата са 180 лв. Нещо не ми изглежда справедливо.



  44. 44 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 921 Неутрално

    A какво става с данъка, кого да питат? Нали трябваше да отива за пътища? И винетките, и акцизите от бензина - всичкото за пътища! Е, аз питам! Колко е сума сумарум? И защо междуселищните пътища са един позор, когато хората там плащат същия данък, същите винетки и същия акциз? Питам си го от намсикогаси, ама глас в пустиня!

    Мърфи е оптимист!
  45. 45 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 921 Неутрално

    A какво става с данъка, кого да питат? Нали трябваше да отива за пътища? И винетките, и акцизите от бензина - всичкото за пътища! Е, аз питам! Колко е сума сумарум? И защо междуселищните пътища са един позор, когато хората там плащат същия данък, същите винетки и същия акциз? Питам си го от намсикогаси, ама глас в пустиня!

    Мърфи е оптимист!
  46. 46 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2160 Неутрално

    До коментар [#42] от "arcanum":

    Айде да сме реалисти - от 500лв за нови до 2000лв за таралясници. Аз лично съм готов да гласувам за кандидат който го обещае но за съжаление сис сигурност няма да спечели.

  47. 47 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    Имам питане - на талона ми не пише какъв е екологичния стандарт. Защо ли е така - не знам. Колата е 2008 зафира - закупена е от официалния вносител на опел за България ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  48. 48 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    Опел Комбо - 2002 г. - производство - 1686 кубика Евро 3
    32.40 лева прогнозен нов данък а старият е към 20 лева.
    Ставка на киловат - 0.54 лв.
    Коефициент за възраст - 1
    Екологичен коефициент - 1.00

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  49. 49 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    До коментар [#7] от "todor._89":

    Доклкото си спомням, шестмесечен Лексус с 600 конски сили.

  50. 50 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    А за колите на пропан-бутан и метан, защо няма коефициент?

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  51. 51 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2160 Неутрално

    До коментар [#50] от "rapidfire":

    Щото такива коли със СЕРТИФИКАЦИЯ се броя на пръсти. Всички таралясници кръстосани с газ/метан са с недоказуемни параметри и съответно не могат да получат отстъпки.

  52. 52 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#51] от "m17":

    Напротив, има едно нещо наречено ГТП и там по прницип трябва да измерват количеството на определени замърсители.

    Има доста 5-10 годишни дизелчета, които няма да покрият никакви Еко норми, докато дорипо-стари бензинови автомобили, особено такива на газ, ще вържат поне Евро 2 и Евро 3. А ако са с изправни катализатори може и Евро 4.

    Или пък да подлежат на сертифициране от отделна институция - Технотест, Декра или подобни.

    В момента определянето на Евро-стандарта става на база талона, а там е взето от годината на производство - което не доказва техническата годност на горивната система и катализаторите и филтрите за твърди частици.

    Както е казал Радой Ралин:
    Погледнато формално, всичко е нормално.
    Погледнато реално, всичко е формално.

    За 30-40 години не сме мръднали и йота в развитието си като национално мислене.

  53. 53 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2160 Неутрално

    До коментар [#52] от "subsonic":

    Погледнато реално - въобще не съм убеден че един таралясник на 20 години на газ замърсява по-малко от нов (1-3 години ) бензинов двигател.
    А погледнато формално - за да има отстъпка, трабва да има документ от сертифицираш орган че преработен по точно точи начин автомобил има еди си какво показатели. Измерването и издаването на такъв сертификат би струвало по-скъпо от повечето таралясници на газ. Иначе има смисъл да има по-ниска ставак за автомобили с фабрична инталация на газ или метан където производителя може да гарантира някакви параметри.

  54. 54 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До коментар [#53] от "m17":

    Нещата слънце, не стават по убеждения а чрез измервания.
    Човекът над мен ти го е обяснил достатъчно ясно.
    20 години карах коли на пропан, в момента съм на метан от чисто екологически съображения.
    Начинът по който се правят т.нар. реформа не е нищо друго, освен лобизъм и поредното стрижене на най-бедните.
    Ако толкова се бяха замислили за екологията, щяха да стимулират пропан-бутановите и метанови коли, а не с едната ръка да стимулират ползването на дизеляци а с дугата да въвеждат върху тях данъци, които нищо няма да променят, освен да направят бедните още по-бедни.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  55. 55 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    всичките ни работи все терсене - вместо с всяка година ( или поне от 20 нататък ) данъка за колите да се увеличава, той намалява - е как ще се стимулира купуването на нова кола ( или поне на по малко години )

  56. 56 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    A какво става с данъка, кого да питат? Нали трябваше да отива за пътища? И винетките, и акцизите от бензина - всичкото за пътища! Е, аз питам! Колко е сума сумарум? И защо междуселищните пътища са един позор, когато хората там плащат същия данък, същите винетки и същия акциз? Питам си го от намсикогаси, ама глас в пустиня!
    —цитат от коментар 44 на султана глаушева


    Сега да се разберем кое за какво отива - По начало всичко отива в София и от там почват да пускат някакви сумички натам натам, но конкретно по случая - данъка е за общининските пътища, винетките за репубиканската пътна мрежа ( към която спада и тая тангента за която софиянци реват , но ако я искат "безплатна" да си я вземат и подържат със бюджата на София), а акциза и ДДС отиват дитектно в бюджета и там Владко си ги е присметнал за пенсии, заплати, сигурност, здравеопазване, образование и още хиляди неща. Така че ако искаш прозрачност просто данъците от ППС и винетите би трябвало да си отиват по предназначение, но с това демонстративно сиромахомилство на всички досега управляващи едва, ли парите ще стигнат за лъжиците които са приготвени.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK