А дали Столична община наистина ще остави коефициентите на минималните, защото разликата между минималните и максималните е огромна и се изразява в пъти повече? Данъка за моя автомобил би се различавал с няколкостотин лева, ако са избрани максималните коефициенти.
Моята кола е 2009 г. - на 10 години ли се води, или на 11? Когато има "рожден ден" по средата на годината, дали вземат по-леката ставка, по-тежката, или пропорционално? Защото ставката рязко се променя от 10 на 11 г. То и ставката на киловат просто "прескача" от една категория в друга, дори разликата да е само 1кВ. Типично по български, за да им е по-лесно на лелите да смятат. Би трябвало да е както при подоходния данък (преди да го направят плосък). Прост пример : В момента ставката е: от 55 до 74кВ - 0.68 лв/кВ, над 74 до 110кВ - 1.38 лв/кВ Значи за кола 74кВ 50.32лв, а за кола 75кВ 103.20 лв. Къде е смисъла в това нещо? Би трябвало на първите 74кВ и двете коли да имат една ставка, за надвишението над 74 вече да се прилага по-висока. А над 200-300кВ ако искат и по 50 лева на кВ да слагат. Но пак - само на надвишението. Това ще засегне само Бенчовците с Ролс-Ройсовете.
Тоя калкулатор май е направен от третокласник. Не отчида отделните стъпки за мощност и работи само със минималната ставка. Поне третокласника да беше изчакал СОС да гласува ставките.
Важното е - какво ще покаже калкулатора на общинските служби. Ние смятаме едно, а при тях се получава друго. Та, като дойде честитката(плащането), тогава ще разберем.
Хм, ако изчисленията на калкулатора са правилни (визирам ставките), то излиза че данъка на моето МПС пада наполовина. Ще видим дали ще е така и на практика...
За кола, регистрирана в София, с евро 6, 120 к.с. (88 КВ), произведена 2016г., досега плащах данък над 300 лв. Тоя калкулатор ми сметна, че данъкът трябва да е 89 лв. и стотинки. Сега се чудя да се радвам ли или "Информационно обслужване" са си оставили ръцете и в калкулатора.
Дневник, както обикновено, са дали грешен линк. Във всички други вестници линкът е даден правилно и се зарежда без проблем: https://cartax.uslugi.io/ #София/СТОЛИЧНА
За специалистите, които не знаят какво е киловат - това е единицата за мощност, както в нашите, така и в международната система за мерните единици SI (Système international d'unités)= Конска сила е извънсистемна единица. Лесно се пресмята от едното в другото - 1 кс = 0.7457 кВ, 1 кВ = 1.3596 кс
Аман от некадърници, навсякъде. Тоя калкулатор се прави точно за 1 час работа и после 1 час тестване дали работи верно. Па, чак тогава го пусни и го представи в медиите.
Те такива редат плочки, асфалтират улици, поставят шахтите... сега почнали и софтуер да пишат. Ужас!
Те са написали как смятат: Ставка на киловат - 1.10 лв. Коефициент за възраст - 2.3 Екологичен коефициент - 0.40 За 88 КВ това прави: 88*1.10*2.3*0.4 = 89.06 лв. Въпросът е, това ли е правилната формула, по която ще се смята реално данъкът, защото в моя случай това значи 4 пъти надолу. Не, че се оплаквам, просто не знам дали да се радвам:)
Пак оср..на работа. Моята на границата между 10 и 11. Смятам я като 10 годишна и после като 11 годишна - все с Евро 4. За 11 годишна данъка по-нисък с 15%.
Смятам я като петгодишна с Евро 5 - данъка още по-голям.
И пак няма значение дали ще караш дизел, бензин или LPG / CNG.
Мда. Коефициентът за възраст намалява с годините, докато кенефът стане на 20г. За коли между 16 и 20 г. е 1 коефициентът за възраст. След това, за 20+ става 1.1... За коли до 5 години е 2.3....
Онзи ден бях направил едно такова калкулаторче за бърза проверка, качвам го за който е по-удобно да въвежда конски сили - https://futekov.github.io/car-tax-2019/ - дава минимум и максимум, който зависи какви ставки ще гласуват общините (неизвестни все още).
Сайта на информационно обслужване прави същото, но дава само абсолютния минимум.
Чисто нова кола 130кВт с евро 6 - данък 144лв. Тази година беше повече. Ако няма грешка наистина има малко справедливост. 12 годишна подобна кола с Евро 3 ще плати 191лв.
Това е смисъла, нови и екологични коли да плашат по-малко. За мен пада над 3 пъти данъка, което малко ме съмнява щото информацията беше че ще има намаление ама не чак толкова.
Аз карам хибриден туарег 280к.с. Е5, 2012г. Миналата година платих 450лв., а сега калкулатора ми изкарва 290? Това са 160лв. Има някаква грешка в този калкулатор.
Сметнахи си данъка, калкулатора смята точно. По най-ниските стваки. За последния 1 коловат ще платя със 130 лева повече! Тоест 1 киловат - 22 процента по-висок данък. Да ми е честит За тези, които сега ще се чудят - до 245 киловата включително по 1,73 лв за киловат. От 246 киловата нагоре по 2,10 за киловат. Та затова ще платя със 130 лева повече за този 1 киловат. Мислите ли, че е справедливо? Колата е евро 4 и не пуши отзаде като дизеляк, щото не е дизел. Тук са си оставили ръцете с тези скокове от около 20 до 50 процента в данъка само за разликата от 1 киловт. Трябваше да сложат стойност за киловата - примерно 1,50 и да си изчислява всеки колкото му е данъка, значително по справедливо. Една друга несправедливост оправиха - тая история с N1 дето джипарите с 400 коня плащаха по 7 лева, но натвориха другата глупост с тия скокове от киловат в коловат.
Екологичният коефициент за Е1 и коли без категоризация НЕ е 1.1 както го смята калкулатора. Стойностите в двете променливи във формулата са минималните по наредбата, Столична община едва ли ще приеме точно тях. Не бързайте да се радвате толкова
175.62лв Ставка на киловат: 1.23 Коефициент на възраст: 1.1 Екологичен коефициент: 1.10
Като гледам полижението остава същото, независимо дали съм Евро 0, 1, 2. Чак при Евро 3 има леко намаление, от около 20 лв. на година. Интересно ми е как ще става сертифицирането, или просто по години? Дали ще може да се защитава Евро степен или ще я приемат наготово от датата в талона, което не гарантира нищо.
Малолитражките по 45 КВ, пак ще плащат по 15-20 лв. независимо от Евро стандарта.
Къде отиде екологичната инициатива?
Къде отиде инициативата за спреведливост? 45 киловата са 20лв., 120 киловата са 180 лв. Нещо не ми изглежда справедливо.
A какво става с данъка, кого да питат? Нали трябваше да отива за пътища? И винетките, и акцизите от бензина - всичкото за пътища! Е, аз питам! Колко е сума сумарум? И защо междуселищните пътища са един позор, когато хората там плащат същия данък, същите винетки и същия акциз? Питам си го от намсикогаси, ама глас в пустиня!
A какво става с данъка, кого да питат? Нали трябваше да отива за пътища? И винетките, и акцизите от бензина - всичкото за пътища! Е, аз питам! Колко е сума сумарум? И защо междуселищните пътища са един позор, когато хората там плащат същия данък, същите винетки и същия акциз? Питам си го от намсикогаси, ама глас в пустиня!
Айде да сме реалисти - от 500лв за нови до 2000лв за таралясници. Аз лично съм готов да гласувам за кандидат който го обещае но за съжаление сис сигурност няма да спечели.
Имам питане - на талона ми не пише какъв е екологичния стандарт. Защо ли е така - не знам. Колата е 2008 зафира - закупена е от официалния вносител на опел за България ..
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
Опел Комбо - 2002 г. - производство - 1686 кубика Евро 3 32.40 лева прогнозен нов данък а старият е към 20 лева. Ставка на киловат - 0.54 лв. Коефициент за възраст - 1 Екологичен коефициент - 1.00
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
Щото такива коли със СЕРТИФИКАЦИЯ се броя на пръсти. Всички таралясници кръстосани с газ/метан са с недоказуемни параметри и съответно не могат да получат отстъпки.
Напротив, има едно нещо наречено ГТП и там по прницип трябва да измерват количеството на определени замърсители.
Има доста 5-10 годишни дизелчета, които няма да покрият никакви Еко норми, докато дорипо-стари бензинови автомобили, особено такива на газ, ще вържат поне Евро 2 и Евро 3. А ако са с изправни катализатори може и Евро 4.
Или пък да подлежат на сертифициране от отделна институция - Технотест, Декра или подобни.
В момента определянето на Евро-стандарта става на база талона, а там е взето от годината на производство - което не доказва техническата годност на горивната система и катализаторите и филтрите за твърди частици.
Както е казал Радой Ралин: Погледнато формално, всичко е нормално. Погледнато реално, всичко е формално.
За 30-40 години не сме мръднали и йота в развитието си като национално мислене.
Погледнато реално - въобще не съм убеден че един таралясник на 20 години на газ замърсява по-малко от нов (1-3 години ) бензинов двигател. А погледнато формално - за да има отстъпка, трабва да има документ от сертифицираш орган че преработен по точно точи начин автомобил има еди си какво показатели. Измерването и издаването на такъв сертификат би струвало по-скъпо от повечето таралясници на газ. Иначе има смисъл да има по-ниска ставак за автомобили с фабрична инталация на газ или метан където производителя може да гарантира някакви параметри.
Нещата слънце, не стават по убеждения а чрез измервания. Човекът над мен ти го е обяснил достатъчно ясно. 20 години карах коли на пропан, в момента съм на метан от чисто екологически съображения. Начинът по който се правят т.нар. реформа не е нищо друго, освен лобизъм и поредното стрижене на най-бедните. Ако толкова се бяха замислили за екологията, щяха да стимулират пропан-бутановите и метанови коли, а не с едната ръка да стимулират ползването на дизеляци а с дугата да въвеждат върху тях данъци, които нищо няма да променят, освен да направят бедните още по-бедни.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
всичките ни работи все терсене - вместо с всяка година ( или поне от 20 нататък ) данъка за колите да се увеличава, той намалява - е как ще се стимулира купуването на нова кола ( или поне на по малко години )
A какво става с данъка, кого да питат? Нали трябваше да отива за пътища? И винетките, и акцизите от бензина - всичкото за пътища! Е, аз питам! Колко е сума сумарум? И защо междуселищните пътища са един позор, когато хората там плащат същия данък, същите винетки и същия акциз? Питам си го от намсикогаси, ама глас в пустиня!
Сега да се разберем кое за какво отива - По начало всичко отива в София и от там почват да пускат някакви сумички натам натам, но конкретно по случая - данъка е за общининските пътища, винетките за репубиканската пътна мрежа ( към която спада и тая тангента за която софиянци реват , но ако я искат "безплатна" да си я вземат и подържат със бюджата на София), а акциза и ДДС отиват дитектно в бюджета и там Владко си ги е присметнал за пенсии, заплати, сигурност, здравеопазване, образование и още хиляди неща. Така че ако искаш прозрачност просто данъците от ППС и винетите би трябвало да си отиват по предназначение, но с това демонстративно сиромахомилство на всички досега управляващи едва, ли парите ще стигнат за лъжиците които са приготвени.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
geordgeo
Рейтинг: 1414 ЛюбопитноЛинкът към калкулатора не бачка, явно вече се е претоварил...
Капабланка
Рейтинг: 624 НеутралноДаааа, както всяко нещо, което общината върши - не работи!!!Важното е, че ще плащаме, нали?
eth
Рейтинг: 8 НеутралноА дали Столична община наистина ще остави коефициентите на минималните, защото разликата между минималните и максималните е огромна и се изразява в пъти повече? Данъка за моя автомобил би се различавал с няколкостотин лева, ако са избрани максималните коефициенти.
eth
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#1] от "Г.Е.М.":
Сайта работи, опитайте се да заредите линка без параметрите в края - https://cartax.uslugi.io/
hamiltonf
Рейтинг: 4092 ВеселоУхааа:
cellular-goods.com809.51 лева
Ставка на киловат - 2.10 лв.
Коефициент за възраст - 2.3
Екологичен коефициент - 0.40
Да видим в Бургас как ще е положението...
442
Рейтинг: 1505 НеутралноМммммм е га ти кефа. Айде да видим след една година дали въздуха ще е станал по-чист.
todor._89
Рейтинг: 662 ВеселоДо коментар [#5] от "hamiltonf":
Ухааа! Ти влак ли караш Ве? Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
Кольо Христов
Рейтинг: 236 ВеселоСменете мощността в конски сили? Кой си знае кВ-тите?
Камен
Рейтинг: 1098 НеутралноМоята кола е 2009 г. - на 10 години ли се води, или на 11?
Когато има "рожден ден" по средата на годината, дали вземат по-леката ставка, по-тежката, или пропорционално? Защото ставката рязко се променя от 10 на 11 г.
То и ставката на киловат просто "прескача" от една категория в друга, дори разликата да е само 1кВ. Типично по български, за да им е по-лесно на лелите да смятат.
Би трябвало да е както при подоходния данък (преди да го направят плосък).
Прост пример :
В момента ставката е: от 55 до 74кВ - 0.68 лв/кВ, над 74 до 110кВ - 1.38 лв/кВ
Значи за кола 74кВ 50.32лв, а за кола 75кВ 103.20 лв.
Къде е смисъла в това нещо? Би трябвало на първите 74кВ и двете коли да имат една ставка, за надвишението над 74 вече да се прилага по-висока.
А над 200-300кВ ако искат и по 50 лева на кВ да слагат. Но пак - само на надвишението. Това ще засегне само Бенчовците с Ролс-Ройсовете.
tvr18355030
Рейтинг: 462 НеутралноТоя калкулатор май е направен от третокласник. Не отчида отделните стъпки за мощност и работи само със минималната ставка. Поне третокласника да беше изчакал СОС да гласува ставките.
Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
Рейтинг: 638 ВеселоДо коментар [#5] от "hamiltonf":
WornoxmaniakПечка, камион ли изчисляваш?
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3656 ВеселоВажното е - какво ще покаже калкулатора на общинските служби. Ние смятаме едно, а при тях се получава друго. Та, като дойде честитката(плащането), тогава ще разберем.
bludniq_sin
Рейтинг: 1288 НеутралноИнтересно .. излиза ми по-малък данък от сегашния .. с 15ина процента.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlСимеон
Рейтинг: 385 НеутралноДо коментар [#8] от "Кольо Христов":
В талона мощността е дадена в киловати. Но е добре в сайта да може да се въвеждат и конски сили.
Маршалов
Рейтинг: 506 НеутралноКалкулатора е сделан от функционално неграмотни безделници с тройка по алгебра.
мурзилкаbladezone
Рейтинг: 450 НеутралноХм, ако изчисленията на калкулатора са правилни (визирам ставките), то излиза че данъка на моето МПС пада наполовина. Ще видим дали ще е така и на практика...
Тошо Корп.
Рейтинг: 616 НеутралноДневник са пропуснали двете точки в https://
краен идеалистРаботещ линк:
https://cartax.uslugi.io/
Тошо Корп.
Рейтинг: 616 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "Симеон":
краен идеалистСъгласен съм. Иначе в Google лесно може да обърнеш конски сили в киловати, както и обратното:
https://www.google.com/search?ei=VDISXOu5NoGqrgSTvqawBg&q=100 +hp+to+kw&oq=100+hp+to+kw&gs_l=psy-ab.3.0.0i203j0i22i30l3j0i22i10i30j0i22i30l5.13266.17401..17755...1.0..0.220.1707.5j9j1......0....1..gws-wiz.......0i71j0i7i30j0i7i5i30j0i8i30j0i8i7i30j0i8i7i10i30.sn9DGInnuLc
MORTAR
Рейтинг: 229 Неутрално268 лв за моите 249 кс сметнах. Требе да има грешка. Миналата година май платих повече.
Свободен архитект, урбанист и еколог!Николай Николов
Рейтинг: 906 НеутралноЗа кола, регистрирана в София, с евро 6, 120 к.с. (88 КВ), произведена 2016г., досега плащах данък над 300 лв. Тоя калкулатор ми сметна, че данъкът трябва да е 89 лв. и стотинки.
Сега се чудя да се радвам ли или "Информационно обслужване" са си оставили ръцете и в калкулатора.
Маршалов
Рейтинг: 506 НеутралноЯ сметнете реактивен самолет Еърбъс с 200000 киловата, колко данък трябва да плаща. Май е колкото 20 годишен дизел.
мурзилкаMORTAR
Рейтинг: 229 ВеселоАко калкулатора е верен, общината фарила
Свободен архитект, урбанист и еколог!aralambi
Рейтинг: 616 НеутралноДневник, както обикновено, са дали грешен линк. Във всички други вестници линкът е даден правилно и се зарежда без проблем:
https://cartax.uslugi.io/ #София/СТОЛИЧНА
За специалистите, които не знаят какво е киловат - това е единицата за мощност, както в нашите, така и в международната система за мерните единици SI (Système international d'unités)= Конска сила е извънсистемна единица. Лесно се пресмята от едното в другото -
1 кс = 0.7457 кВ, 1 кВ = 1.3596 кс
MORTAR
Рейтинг: 229 НеутралноАман от некадърници, навсякъде. Тоя калкулатор се прави точно за 1 час работа и после 1 час тестване дали работи верно. Па, чак тогава го пусни и го представи в медиите.
Свободен архитект, урбанист и еколог!Те такива редат плочки, асфалтират улици, поставят шахтите... сега почнали и софтуер да пишат. Ужас!
Кольо Христов
Рейтинг: 236 ВеселоДо коментар [#18] от "Тошо Корп.":
То и данъкът може сам да си го сметнеш като видиш закона и наредбите, но тогава за какво ти е калкулатора?
Slick
Рейтинг: 450 Неутрално316 лева. Надявам се да ги ползват правилно.
Николай Николов
Рейтинг: 906 НеутралноТе са написали как смятат:
Ставка на киловат - 1.10 лв.
Коефициент за възраст - 2.3
Екологичен коефициент - 0.40
За 88 КВ това прави: 88*1.10*2.3*0.4 = 89.06 лв.
Въпросът е, това ли е правилната формула, по която ще се смята реално данъкът, защото в моя случай това значи 4 пъти надолу. Не, че се оплаквам, просто не знам дали да се радвам:)
iavorski
Рейтинг: 229 НеутралноПак оср..на работа. Моята на границата между 10 и 11. Смятам я като 10 годишна и после като 11 годишна - все с Евро 4. За 11 годишна данъка по-нисък с 15%.
Смятам я като петгодишна с Евро 5 - данъка още по-голям.
И пак няма значение дали ще караш дизел, бензин или LPG / CNG.
Маршалов
Рейтинг: 506 ВеселоБългарските формули, най-правилните формули.
мурзилкаЛозунг.
Николай Николов
Рейтинг: 906 НеутралноДо коментар [#28] от "iavorski":
Мда. Коефициентът за възраст намалява с годините, докато кенефът стане на 20г. За коли между 16 и 20 г. е 1 коефициентът за възраст. След това, за 20+ става 1.1...
За коли до 5 години е 2.3....
Alexander Futekov
Рейтинг: 8 НеутралноОнзи ден бях направил едно такова калкулаторче за бърза проверка, качвам го за който е по-удобно да въвежда конски сили - https://futekov.github.io/car-tax-2019/ - дава минимум и максимум, който зависи какви ставки ще гласуват общините (неизвестни все още).
Сайта на информационно обслужване прави същото, но дава само абсолютния минимум.
taratanki
Рейтинг: 515 НеутралноЧисто нова кола 130кВт с евро 6 - данък 144лв.
Тази година беше повече.
Ако няма грешка наистина има малко справедливост. 12 годишна подобна кола с Евро 3 ще плати 191лв.
taratanki
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#5] от "hamiltonf":
560 к.с. ли ти е колата?
hamiltonf
Рейтинг: 4092 НеутралноДо коментар [#31] от "Alexander Futekov":
cellular-goods.comФутеков, задал си неточна ст-ст на кW, трябва да е 0.7457, а не 0.74 като в твоя случай.
hamiltonf
Рейтинг: 4092 НеутралноДо коментар [#33] от "taratanki":
cellular-goods.comТочно
Alexander Futekov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#34] от "hamiltonf":
Мерси, прецизирах стойността.
iavorski
Рейтинг: 229 НеутралноЗа 560 кс все тая какъв е данъка. Веднъж годишно да отидеш до най-близкия ГТП и си изгорил гориво за повече пари :)
m17
Рейтинг: 1506 НеутралноДо коментар [#13] от "bludniq_sin":
Това е смисъла, нови и екологични коли да плашат по-малко. За мен пада над 3 пъти данъка, което малко ме съмнява щото информацията беше че ще има намаление ама не чак толкова.
Момо
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#19] от "Обществен деятел":
Аз карам хибриден туарег 280к.с. Е5, 2012г. Миналата година платих 450лв., а сега калкулатора ми изкарва 290? Това са 160лв. Има някаква грешка в този калкулатор.
barlog
Рейтинг: 292 НеутралноСметнахи си данъка, калкулатора смята точно. По най-ниските стваки. За последния 1 коловат ще платя със 130 лева повече! Тоест 1 киловат - 22 процента по-висок данък. Да ми е честит
За тези, които сега ще се чудят - до 245 киловата включително по 1,73 лв за киловат.
От 246 киловата нагоре по 2,10 за киловат. Та затова ще платя със 130 лева повече за този 1 киловат.
Мислите ли, че е справедливо? Колата е евро 4 и не пуши отзаде като дизеляк, щото не е дизел.
Тук са си оставили ръцете с тези скокове от около 20 до 50 процента в данъка само за разликата от 1 киловт.
Трябваше да сложат стойност за киловата - примерно 1,50 и да си изчислява всеки колкото му е данъка, значително по справедливо.
Една друга несправедливост оправиха - тая история с N1 дето джипарите с 400 коня плащаха по 7 лева, но натвориха другата глупост с тия скокове от киловат в коловат.
acarid
Рейтинг: 775 НеутралноЕкологичният коефициент за Е1 и коли без категоризация НЕ е 1.1 както го смята калкулатора. Стойностите в двете променливи във формулата са минималните по наредбата, Столична община едва ли ще приеме точно тях. Не бързайте да се радвате толкова
Slick
Рейтинг: 450 НеутралноБих желал минималния данък на автомобил в София да е 5000 лева.
subsonic
Рейтинг: 550 НеутралноДо коментар [#5] от "hamiltonf":
Е много си мощен. При мен е по-добро положението:
175.62лв
Ставка на киловат: 1.23
Коефициент на възраст: 1.1
Екологичен коефициент: 1.10
Като гледам полижението остава същото, независимо дали съм Евро 0, 1, 2. Чак при Евро 3 има леко намаление, от около 20 лв. на година. Интересно ми е как ще става сертифицирането, или просто по години? Дали ще може да се защитава Евро степен или ще я приемат наготово от датата в талона, което не гарантира нищо.
Малолитражките по 45 КВ, пак ще плащат по 15-20 лв. независимо от Евро стандарта.
Къде отиде екологичната инициатива?
Къде отиде инициативата за спреведливост? 45 киловата са 20лв., 120 киловата са 180 лв. Нещо не ми изглежда справедливо.
султана глаушева
Рейтинг: 340 НеутралноA какво става с данъка, кого да питат? Нали трябваше да отива за пътища? И винетките, и акцизите от бензина - всичкото за пътища! Е, аз питам! Колко е сума сумарум? И защо междуселищните пътища са един позор, когато хората там плащат същия данък, същите винетки и същия акциз? Питам си го от намсикогаси, ама глас в пустиня!
Мърфи е оптимист!султана глаушева
Рейтинг: 340 НеутралноA какво става с данъка, кого да питат? Нали трябваше да отива за пътища? И винетките, и акцизите от бензина - всичкото за пътища! Е, аз питам! Колко е сума сумарум? И защо междуселищните пътища са един позор, когато хората там плащат същия данък, същите винетки и същия акциз? Питам си го от намсикогаси, ама глас в пустиня!
Мърфи е оптимист!m17
Рейтинг: 1506 НеутралноДо коментар [#42] от "arcanum":
Айде да сме реалисти - от 500лв за нови до 2000лв за таралясници. Аз лично съм готов да гласувам за кандидат който го обещае но за съжаление сис сигурност няма да спечели.
bludniq_sin
Рейтинг: 1288 НеутралноИмам питане - на талона ми не пише какъв е екологичния стандарт. Защо ли е така - не знам. Колата е 2008 зафира - закупена е от официалния вносител на опел за България ..
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlТанас
Рейтинг: 978 НеутралноОпел Комбо - 2002 г. - производство - 1686 кубика Евро 3
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.32.40 лева прогнозен нов данък а старият е към 20 лева.
Ставка на киловат - 0.54 лв.
Коефициент за възраст - 1
Екологичен коефициент - 1.00
wanderer
Рейтинг: 2412 НеутралноДо коментар [#7] от "todor._89":
Доклкото си спомням, шестмесечен Лексус с 600 конски сили.
rapidfire
Рейтинг: 1391 НеутралноА за колите на пропан-бутан и метан, защо няма коефициент?
It is nice to be important, but it's more important to be nice!m17
Рейтинг: 1506 НеутралноДо коментар [#50] от "rapidfire":
Щото такива коли със СЕРТИФИКАЦИЯ се броя на пръсти. Всички таралясници кръстосани с газ/метан са с недоказуемни параметри и съответно не могат да получат отстъпки.
subsonic
Рейтинг: 550 НеутралноДо коментар [#51] от "m17":
Напротив, има едно нещо наречено ГТП и там по прницип трябва да измерват количеството на определени замърсители.
Има доста 5-10 годишни дизелчета, които няма да покрият никакви Еко норми, докато дорипо-стари бензинови автомобили, особено такива на газ, ще вържат поне Евро 2 и Евро 3. А ако са с изправни катализатори може и Евро 4.
Или пък да подлежат на сертифициране от отделна институция - Технотест, Декра или подобни.
В момента определянето на Евро-стандарта става на база талона, а там е взето от годината на производство - което не доказва техническата годност на горивната система и катализаторите и филтрите за твърди частици.
Както е казал Радой Ралин:
Погледнато формално, всичко е нормално.
Погледнато реално, всичко е формално.
За 30-40 години не сме мръднали и йота в развитието си като национално мислене.
m17
Рейтинг: 1506 НеутралноДо коментар [#52] от "subsonic":
Погледнато реално - въобще не съм убеден че един таралясник на 20 години на газ замърсява по-малко от нов (1-3 години ) бензинов двигател.
А погледнато формално - за да има отстъпка, трабва да има документ от сертифицираш орган че преработен по точно точи начин автомобил има еди си какво показатели. Измерването и издаването на такъв сертификат би струвало по-скъпо от повечето таралясници на газ. Иначе има смисъл да има по-ниска ставак за автомобили с фабрична инталация на газ или метан където производителя може да гарантира някакви параметри.
rapidfire
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#53] от "m17":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Нещата слънце, не стават по убеждения а чрез измервания.
Човекът над мен ти го е обяснил достатъчно ясно.
20 години карах коли на пропан, в момента съм на метан от чисто екологически съображения.
Начинът по който се правят т.нар. реформа не е нищо друго, освен лобизъм и поредното стрижене на най-бедните.
Ако толкова се бяха замислили за екологията, щяха да стимулират пропан-бутановите и метанови коли, а не с едната ръка да стимулират ползването на дизеляци а с дугата да въвеждат върху тях данъци, които нищо няма да променят, освен да направят бедните още по-бедни.
dorn
Рейтинг: 1485 Неутралновсичките ни работи все терсене - вместо с всяка година ( или поне от 20 нататък ) данъка за колите да се увеличава, той намалява - е как ще се стимулира купуването на нова кола ( или поне на по малко години )
dorn
Рейтинг: 1485 НеутралноСега да се разберем кое за какво отива - По начало всичко отива в София и от там почват да пускат някакви сумички натам натам, но конкретно по случая - данъка е за общининските пътища, винетките за репубиканската пътна мрежа ( към която спада и тая тангента за която софиянци реват , но ако я искат "безплатна" да си я вземат и подържат със бюджата на София), а акциза и ДДС отиват дитектно в бюджета и там Владко си ги е присметнал за пенсии, заплати, сигурност, здравеопазване, образование и още хиляди неща. Така че ако искаш прозрачност просто данъците от ППС и винетите би трябвало да си отиват по предназначение, но с това демонстративно сиромахомилство на всички досега управляващи едва, ли парите ще стигнат за лъжиците които са приготвени.