С 500 млн. лв. метрото продължава към кв. "Левски" и окръжна болница

С 500 млн. лв. метрото продължава към кв. "Левски" и окръжна болница

© министерство на транспорта



В следващия програмен период, с европейско финансиране от оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" ще бъдат изградени две разширения на метрото, които ще свържат централната градска част с кварталите "Левски" и "Слатина", съобщи транспортният министър Росен Желязков, цитиран от пресцентъра си.


Първият проект предвижда изграждането на 6 нови метростанции от ул. "Шипка" в близост до Военна академия "Г. С. Раковски" до бул. "Цариградско шосе" при УМБАЛ "Света Анна" (бивша Окръжна болница). Второто разширение е с 3 нови метростанции и достига до ж.к. "Левски".


Днес министър Желязков и кметът Йорданка Фъндъкова провериха как се строи третата линия на метрото и в частност - тунелът и релсовият път между станциите "Бул. България" и "Красно село".




Министър Желязков отбеляза, че през настоящия програмен период на оперативната програма се инвестират около 2 млрд. евро в транспортна инфраструктура в страната, и добави, че за следващия период е заложен дори леко увеличен финансов ресурс, но се очаква до края на 2019 г. да има пълна яснота по въпроса . "Ще следваме аналогична логика при разпределянето на средствата след 2020 г., като за метрото предвиждаме приблизително 500 млн. евро", заяви министърът.


Той отбеляза, че е необходима взаимна свързаност между различните видове транспорт и като положителен пример даде връзката на метрото в кв. Горна баня с жп линията София-Перник.

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    Не мога да преценя 500 млн. евро много ли са, малко ли са за тези планове, но метрото е едно от малкото хубави неща в София, направени през последните години.

  2. 2 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 555 Любопитно

    Правят се успоредни лъчи на 500 метра един от друг , в същото време цели квартали на София са лишени от транспорт . И после защо хората не слизали от колите , няма такова безумие .

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5792 Неутрално

    ГЕРБ тотално объркаха генералния план на Метрополитена. Сега се опитват да замажат грандиозния гаф !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4432 Любопитно

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Нищо не е объркано...третият метро диаметър ще свършва в кв.Левски!Ще има отклонение от станцията под вВоенна академия към кв.Слатина,Полигона до Окръжна!Какво не разбра?Или до твоето село пак няма да има метро!!!

    До истината се достига с познание!
  5. 5 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 995 Любопитно

    Толкова ли е трудно да се покаже карта със съответните маршрути?

    В Русия съм! В Русия съм!
  6. 6 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Какво объркаха? Детайлизирай!

    В Русия съм! В Русия съм!
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5792 Гневно

    До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":

    Хайде да не коментираш неща, с които не си запознат. Ти знаеш ли какъв бе планът на Метрополитена ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5792 Неутрално

    До коментар [#6] от "Веселин Дечев":

    По-паметливите софиянци знаем.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":
    До коментар [#6] от "Веселин Дечев":
    До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":

    Хайде малко коментари по същество - ето картата.

    https://www.metropolitan.bg/razshiryavane/istoriya-razvitie-metro/generalna-sxema

    Къде и какво е объркано? На мен собствено ми прави впечатление етап 4, (крайната) част от който е твърде близо до сега действащата линия (между Мусагеница и Младост 1), но може би се цели последващо свързване на синия пунктир от Студентски град с Полигона през Младост 1. Вижда се и "насищане" с метро в източната - свереоизточната част на София, за сметка на т.нар. южни квартали.

    Специално до Кмета в сянка - имаш ли материал, който да онагледява първоначалните проекти? Макар, че все пак и градо бая се е променил от края на '70-те.

  10. 10 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10438 Неутрално

    Метрото е най-доброто да София през последните години, скоро ползвах и за минути стигнах до определена болница от ЖП гарата.

  11. 11 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Специално до Кмета в сянка - имаш ли материал, който да онагледява първоначалните проекти? Макар, че все пак и градо бая се е променил от края на '70-те.
    —цитат от коментар 9 на ХЪ ХЪ ХЪ


    Всъщност ето и една от първите схеми.

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/Metroshema-2.jpg

  12. 12 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1454 Неутрално

    Кога ще бъдат готови тези разширения? Нямам търпение...

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  13. 13 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4585 Неутрално

    До коментар [#1] от "PisnaMi":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Прав сте и това хубаво нещо /метрото/ става благодарение на евро-фондовете!Иначе нашата обрулена държава няма как да финансира такъв мега-проект!

  14. 14 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4585 Любопитно

    Добре ,че са евро-фондовете ,за да се строи метрото!Но интересното е колко от тези милиони се усвояват от "правилните фирми на нашите хора"?

  15. 15 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4432 Весело

    До коментар [#11] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    И сам видя че някой хора във форума пишат само за да мрънкат!!Без грам мисъл,алтернатива или позиция!

    До истината се достига с познание!
  16. 16 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 948 Неутрално

    супер. района около цариградско има голяма нужда от метро. Който купи сега имот в Полигона ще е на кяр май.....

  17. 17 Профил на D
    D
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Има квартали, които увисват яко без метро. Например Борово, Гоце Делчев, Стрелбище,, Манастирски ливади..... След като за 25 години издадоха толкова разрешителни за строеж, вечер и сутрин по бул. България е мазало, а са по три ленти в посока. Детелини така и не направиха и се виси по светофарите. Метрото от бул. България отива на Красно село и Овча купел. По бул. България върви трамвай 7, той е окей ако искаш да отидеш в центъра бързо, после до гарата в пиков час е отврат. Върви автобус 204, но върви по булеварда и виси по светофарите. Ако има метро под бул. България до Околовръстното може да се елиминира другия транспорт. Ако някой седне да брои колите в тази посока може да се окаже, че е най-големия поток в София. Със сигурност има още няколко посоки, които имат голяма нужда.

  18. 18 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кой план? От коя година? Този от 1980-та ли? София тръгна по тотално друг път на развитие през 90-те и началото на 2000-те, и оттам и транспортната схема претърпя изменение. Само като пример - Кремиковци и куп други индустриални гиганти, които по замисъл е трябвало да генерират трафик, отпаднаха от пейзажа. За сметка на това, летището преживя такъв бум, какъвто никой не си е представял докато аз работех там и повече от десетина самолета дневно беше рядкост.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  19. 19 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5954 Неутрално

    До коментар [#17] от "D":

    Цяла отанала България увисва яко без метро.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  20. 20 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    До коментар [#17] от "D":

    за М3 маршрутите бяха Цар Борис III или бул. България. И за да угодят и на двете, сега М3 се гъне като змия между двата булеварда, и има спирки и на двата (или в близост до тях). В добавка, и на двата булеварда има обособени трамвайни маршрути, които съвсем лесно могат да се уплътнят и да се нагодят светофарите, така че да обслужват трамваите с предимство, и скоростните трамваи да поемат 70-80% от пътниците на една метролиния.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  21. 21 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#17] от "D":

    вечер и сутрин по бул. България е мазало, а са по три ленти в посока.
    —цитат от коментар 17 на D


    А на места и по две - да не забравяме новите гениални бусленти.

    Има квартали, които увисват яко без метро. Например Борово, Гоце Делчев, Стрелбище,, Манастирски ливади
    —цитат от коментар 17 на D


    Тая част от метрото, която се строи сега в района следва първоначалните планове (с някои и други отклонения), а за Борово, в посока Бъкстон, Околомръсно шосе, е предвидено бъдещо отклонение (вероятно след спирката на пл. Ручей). Вероятно ще обхване и част от ливадите. Стрелбище обаче увисва без метро.

  22. 22 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    До коментар [#17] от "D":

    Правенето на детелини и многолентови пътища в градовете е подход от 70-те години на 20 век, който вече е отречен, защото просто увеличава задръстванията и трафика - справка - детелината на Цариградско и Алея Яворов сутрин и вечер.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  23. 23 Профил на D
    D
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#22] от "Пипера е много лют":

    Това не е вярно, ако там има светофар ще се пенсионираш до като минеш.

  24. 24 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 974 Неутрално

    ЛЮЛИН ПРОДЪЛЖАВАТЕ ДА ГО ИЗОЛИРАТЕ И ДА ГО ПРЕВРЪЩАТЕ У ГЕТО , СЕЛЯНДУРИ

  25. 25 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Не съм много съгласен с разклоненията. Всяко разклонение води до по-редки разписания. Например сега в час пик, за да се постигне 3 минутен интервал в участъка Младост 1 - Сливница, в участъците Бизнес парк/Летище - Младост 1 интервалът е 6 минути. А това бе е достатъчно за час пик.

  26. 26 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Не съм много съгласен с разклоненията. Всяко разклонение води до по-редки разписания. Например сега в час пик, за да се постигне 3 минутен интервал в участъка Младост 1 - Сливница, в участъците Бизнес парк/Летище - Младост 1 интервалът е 6 минути. А това бе е достатъчно за час пик.

  27. 27 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Не съм много съгласен с разклоненията. Всяко разклонение води до по-редки разписания. Например сега в час пик, за да се постигне 3 минутен интервал в участъка Младост 1 - Сливница, в участъците Бизнес парк/Летище - Младост 1 интервалът е 6 минути. А това бе е достатъчно за час пик.

  28. 28 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Не съм много съгласен с разклоненията. Всяко разклонение води до по-редки разписания. Например сега в час пик, за да се постигне 3 минутен интервал в участъка Младост 1 - Сливница, в участъците Бизнес парк/Летище - Младост 1 интервалът е 6 минути. А това бе е достатъчно за час пик.

  29. 29 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Не съм много съгласен с разклоненията. Всяко разклонение води до по-редки разписания. Например сега в час пик, за да се постигне 3 минутен интервал в участъка Младост 1 - Сливница, в участъците Бизнес парк/Летище - Младост 1 интервалът е 6 минути. А това бе е достатъчно за час пик.

  30. 30 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 841 Неутрално

    До коментар [#17] от "D":

    По Бул. България наистина е много натоварен трафика, обаче вече има Трамвай 7, линията съвсем скоро я обновиха. Трамваят обаче върви през 10 минути, в час пик едвам се качваш. Вечер е през 15-20 минути.
    Според мен би трябвало да го направят през 3 минути, много е удобен и отива за 10 мин. до НДК, откъдето имаш връзка с метрото. С кола за половин час трудно можеш да стигнеш до НДК.
    Добре би било, разбира се, да има и комбиниран билет трамвай/метро.

  31. 31 Профил на jig
    jig
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Извинявам се за повторенията, сайтът блокира.

  32. 32 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 961 Неутрално

    метро с европари а мотрисите руски....а системата не знам каква...тотално объркана

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  33. 33 Профил на D
    D
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#30] от "Камен":

    Не е едно и също, факт, че седмицата стига до НДК бързо, но ако има лъч на метрото ще е съвсем различно. Трафика по България не отговаря на капацитета на трамвая. Живеещите в тези квартали са се увеличили три пъти за 25 години, инфраструктурата е същата. Трябваше да има лъч по България и Борис. Този по Борис до Княжево и евентуално да се направи някаква комбинация с бърза железница до Перник. Така ще се намали трафика през Владая, имам вила на Мърчаево и знам какво говоря.

  34. 34 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1960 Неутрално

    До коментар [#15] от "Willy Messerschmitt":

    Уили, мрънкане ли ще е да попитам тези 500 милиона, това ли им беше най-добрата реализация? Какво правим с Ботевград-видин, а с А8 и Черно Море? Министъра на транспорта, се явява министър за софЕянци. В Пловдив бил ли ти да видиш какъв хаос е транспорта?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  35. 35 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1322 Весело

    по българия нема нужда от метро ако на седмицата се напраи едно обръщало под моста де се качва на витошка и се турат още толку трамваи да бичат само нагоре-надоле по българия... да стане на 3-4 минути с 40-50 км/ч между спирките и ше е като продължение на метрото от ручей до манастирски

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  36. 36 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1811 Неутрално

    До коментар [#9] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Мислено, ама недомислено!!!Например за Етап 4 - този за Слатина и Окръжна болница - откровено е незавършен, ако не се свърже с червената линия някъде.Иначе, ако искаш да стигнеш от Дружба, до Окръжна болница с метро, ще трябва да смениш три линии, да отидеш до центъра и за изгубиш почти час с метро.
    Ама как да е иначе, когато, като строиха червената линия, Борисов промени станциите и сега Дружба 2 реално е без метро, за сметка на Експо центъра.

  37. 37 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    нека се строи - метрото е единственият транспорт в София, в който не се пътува гратис, в автобуси/трамваи/тролеи сигурно 50% са гратисчии

  38. 38 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4716 Неутрално

    До коментар [#17] от "D":за М3 маршрутите бяха Цар Борис III или бул. България. И за да угодят и на двете, сега М3 се гъне като змия между двата булеварда, и има спирки и на двата (или в близост до тях). В добавка, и на двата булеварда има обособени трамвайни маршрути, които съвсем лесно могат да се уплътнят и да се нагодят светофарите, така че да обслужват трамваите с предимство, и скоростните трамваи да поемат 70-80% от пътниците на една метролиния.
    —цитат от коментар 20 на Пипера е много лют


    Разберете, че трамвая и тролеите са предназначени за по-кратки пътувания, докато метрото има за цел да свърже по-отдалечените квартали с центъра. Автобусите са малко по-различно нещо, но в рамките на града те изпълняват ролята на тролеите и трамваите.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  39. 39 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1263 Любопитно

    Метрото си е супер удобен транспорт, няма две мнения. Сега (или по-точно) след някое време му остава да се направи един пръстен, дублиращ околовръстното и свързващ всички лъчи (подобно на Виена), за да стане то по - удобно за повече хора. Ама това не го виждам в плановете за разширение...

  40. 40 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1811 Весело

    До коментар [#11] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Общо взето - почти едно към едно!!!И всичко това - благодарение на незаменимия и единствения - Еднокнижникът Борисов!!!

  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5792 Неутрално




    До коментар [#39] от "Г.Е.М.":

    Това бе една от генералните грешки на ГЕРБ. Имаше го заложено в първия генерален план на Метрополитена.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    До коментар [#23] от "D":

    Светофар има на 300 метра надолу. Просто детелината пренася тапата до следващия светофар.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  43. 43 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2251 Весело

    До коментар [#24] от "reply":

    Ляо-лин си има всичко като транспорт, само на гражданье не е случил.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  44. 44 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2251 Весело

    До коментар [#33] от "D":

    Имаш вила на Мърчаево и живееш около бул. България. Трябваше с това да почнеш 😎😂😉

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  45. 45 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2251 Весело

    До коментар [#38] от "Храбър":

    Има едно нещо, наречено скоростен трамвай, викат му и леко метро. Изглежда точно като N7, само дето върви наистина през 2-3 минути и не чака на светофари.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  46. 46 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2251 Весело

    До коментар [#39] от "Г.Е.М.":

    Туй ще е към 2030-та, ако стане...

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  47. 47 Профил на D
    D
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#33] от "D":Имаш вила на Мърчаево и живееш около бул. България. Трябваше с това да почнеш 😎😂😉
    —цитат от коментар 44 на Пипера е много лют


    Естествено, иначе няма как да имам наблюдения. Не ползвам градския, но бих ползвал ако има по маршрута ми.

  48. 48 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Не бях чувал за квартал "Слатина", но има района с такова име.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK