Наемателят на заслон "Черни връх" го напуска след месец

Наемателят на заслон "Черни връх" го напуска след месец

© Яна Киселова



Наемателят на заслон "Черни връх" е подал официална молба договорът за наем да бъде разтрогнат в едномесечен срок. Решението си Чавдар Евтимов е взел днес след разговор с представителя на Българския туристически съюз (БТС) Мирослав Дачев.


Дачев уточни пред "Дневник", че по време на този месец БТС ще набира заявления от кандидати за бъдещи управители на заслона. Основните критерии ще са осигуряването на денонощен достъп до топлото помещение, спазване на Правилника за вътрешния ред на туристическите хижи на БТС, планинарски дух и "сърце" от страна на домакина.


Причината за разтрогването на договора е спорният случай, при който мъж тича до върха по летни дрехи при -15 градуса по Целзий и последвалият отказа от стопанисващите заслона да отключат отопленото помещение, за да го пуснат вътре (цялата история - тук). След помощ от настигналите го приятели и намесата на Планинската спасителна служба (ПСС), чиито представители се обаждат до заслона и изпращат моторна шейна от базата си на хижа "Алеко", неекипираният турист е допуснат в чайната, а след това извозен до "Алеко".


Това е нарушение на договора за наем на заслон "Черни връх", който изисква от домакините да осигуряват денонощен непрекъснат достъп до сградата, уточни Дачев.

Коментари (301)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Дани Савов
    Дани Савов
    Рейтинг: 423 Любопитно

    На повечето хижи и заслони наемателите са пълни тупани и печелбари!

    HIRO
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2021 Весело

    Браво!
    Довиждане!
    Наздравя!

    🍻

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    До коментар [#3] от "Darulio":

    Това, че някой му е развита физиката, съвсем не значи, че не е малоумник...

  7. 7 Профил на mrslv
    mrslv
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#4] от "хм":

    Не го познавам но постъпката му не отговаря на описанието ти.

  8. 8 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3295 Весело

    До коментар [#3] от "Darulio":


    До коментар [#1] от "BiGman1":Голият малоумник е тичал до Черни връх при -15 градуса. Ти, *утьо, можеш ли да изтичаш до кварталната бакалийка за ракия без яке?
    —цитат от коментар 3 на Darulio


    Може да съм *утьо, но не съм малоумник все пак...а да тичаш гол в планината при минус градуси не ти трябва акъл...ама хич...хижаря явно му е писнало от такива...не го оправдавам...но го разбирам...

  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    До коментар [#4] от "хм":

    Не си е загубил работата, явно им тегли майната.

    И аз го знам, читав човек е.

    Сега като остане горе без хижар, ще цвилят всички... А оня голия бегач, вече е "герой", подобен на оня дето се беше затрил в планината и после като му връчиха сметката питаше - абе що ме спасявате?

  10. 10 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2021 Любопитно

    Дебелата кака от заслона дали сега ще преосмисли живота си 🤔

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  11. 11 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2404 Неутрално

    "Причината за разтрогването на договора е спорният случай, при който мъж тича до върха по летни дрехи при -15 градуса по Целзий и последвалият отказа от стопанисващите заслона да отключат отопленото помещение, за да го пуснат вътре"

    Цялата история ми се стори доста спорна - и на мене ми е правило впечатлени какви киселяци са тия горе на заслона и на мене са ми затръшвали вратата на чайната под носа с изявлението "Сори - частно парти!" ама и аз не съм се изтърсвал там чисто гол на -15С и залагайки живота си на очакването, че някой ми е длъжен да ми поддържа напалена печка, да ми сервира топла супа в 3 часа сутринта и да слуша приказките и песните на компанията ми цяла нощ.

  12. 12 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Е, кирето може да си събуе и шортите вече. И така да притича за Йорданов ден до Мусала.

  13. 13 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Айде, стига ревахте сега за тея! Всички знаем какво се случва по такива места, когато бъдат обсебени от разни хора с користни или собственически мераци. Живеем в Бантустан, виждали сме го хиляди пъти. Напълно ясни са ми подобни хора, дори преди да прочета мнения, които подкрепиха мнението ми за конкретните. Особено са ми интересни такива, които са били същите, но като им намалее работата поради подобно отношение или друга причина, как изведнъж става мазни и отзивчиви. Подобно отношение няма нищо общо с необмислената постъпка на човека в нужда, дори и да беше облечен.

  14. 14 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 935 Неутрално

    Бас хващам, че след този случай и такива перушани БТС няма да намери нов наемател и заслона ще бъде осран отвсякъде.

  15. 15 Профил на wqq07306824
    wqq07306824
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Всички сме били "млади луди",ама ако ги нямаше приятелите на младежа Нова година можеше да почне с една трагедия повече.Преди няколко години младежи загинаха при подобни обстоятелства.Нека ние по -опитните бъдем по снисходителни.А иначе съм съгласен ,че и двете страни заслужават директен "червен картон".

  16. 16 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 4185 Неутрално

    Сега остава и подходящо наказание да сенамериза пишман туриста "Най-обичам гол да тичам", който е написал такива невероятни щуротии във ФБ, че са за рубриката "Предозиране".
    Поне се надявам приятелите, с които е бил, и които според него излизат някакви неврни паникьори, дето викат ПСС напразно, да вземат да му теглят един дружески лобут, за да му държи дълго време влага.

    Доброто е заразно
  17. 17 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    До коментар [#4] от "хм":

    Явно е разочарован, че не му е като бащиния там. От една страна го разбирам, толкова години е служба и да слугува по празниците на някакви авантюристи, но не постъпил човечно. Допускам, че е възможно цялата компания в хижата да са били доста пияни по това време, и тетката да е взела нещата в свои ръце :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  18. 18 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Това че са се правили че ги няма, а са там и си пият и празнуват е силно морално укоримо, истински скандално, нетърпимо, нагло. Не мисля че заслужават да се изкарват жертви на някакви нощни спайдермени - това е заслон, а не механа "Митницата" във Вършец.

    Хижарят е нарушил клаузите на договора който е подписал за стопанисването на чаената, и е застрашил живота на бедстващ. Не могат да казват "затворено е" когато според договора винаги трябва да е отворено. Затова си тръгват оттам.

    Няма значение че бедстващия бедства защото не е взел никакви мерки и излиза гол в планината. Това е укоримо, но реално можеше да е всеки от нас аматьор, стигнал през деня там през деня на 1ви Януари, и не може да не те пускат вътре.

    Според мен арендаторите просто не са чели договора с БТС и си мислят че това е обикновена чаена която могат да затворят за частно парти като си поискат. Ами не е чаена, това е заслон и трябва да е отворен 24/7.

    Дано следващия арендатор вече да спазва договора и да инвестира някой лев за да подобрят и интериора, и кухнята, и обслужването.

  19. 19 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 941 Неутрално

    че някой ми е длъжен да ми поддържа напалена печка, да ми сервира топла супа в 3 часа сутринта
    —цитат от коментар 11 на lustmord


    Е ква е идеята на заслоните тогава? Някой да прави парички от семейства дневни туристи ли? Не може само позитивите на такова място да се ползва наемателя. Поне топло са длъжни да предоставят зимата, без другото ще минат туристите, но къде другаде да отидат, освен в заслона?

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2312 Весело

    До коментар [#8] от "BiGman1":

    Ти явно го разбираш, ама тия, които разбират повече от планина и планинарство (БТС), не са на твоето мнение и затова се разделят по живо, по здраво.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  22. 22 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Не може основната ти дейност да е осигуряване на подслон и да отказваш такъв, защото било празник. Не случайно идеята е хората да имат къде да се подслонят при нужда, а не да ги подслониш когато имаш възможност. Като цяло не разбрах защо не са го пуснали - чакали са да замръзне или просто малко гавра да си направят?! Същевременно след като има договор не трябва ли да го санкционират вместо да го прекратяват. Предполагам, че в нормална държава момчето можеше да си търси по правата и по съдебен ред, но у нас веднага почват реклами - прекратяване на договора и други глупости все едно има опашка от добросъвестни наематели с опит на такива обекти. В крайна сметка съм сигурен, че всички ще загубят от ситуацията и наемателите и ползвателите... Просто ние не гоним обществен или личен интерес - важното е на другия да му е гадно!

  23. 23 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 941 Неутрално

    и заслона ще бъде осран отвсякъде.
    —цитат от коментар 14 на Гарван


    Е той сега какъв, щом те пускат само да умреш в предверието му, докато вътре купонясват? Трябваше ДА УМРЕ този безрасъден човек, за да осъзнаете безумието на наемателите и аверите им от купона?

  24. 24 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 4185 Неутрално

    До коментар [#15] от "wqq07306824":

    Да не забравяме и случая преди по-малко от месец - на онзи, дето щеше да превзема Пирин със запалка и ножче. Дето накрая ПСС пак трябваше да го спасява, но той обяви мисията си за "успешна".
    Не му помня името.
    Дано е жив и здрав и да поумнее, като последното ме съмнява.

    Доброто е заразно
  25. 25 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 9424 Неутрално

    Хижари и планинари обикновено са в симбиоза. Такива предоверявания само между много близки хора случаят е показателен как нещата излизат извън контрол.

  26. 26 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    До коментар [#23] от "Дундурук":

    не е въпрос на осъзнаване, и да е умрял на никой нямаше да му пука, от тези дето и сега не им пука

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  27. 27 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    Не съм сигурен,кой би отворил на някаква откачалка пред вратата.Все пак трябва да мисли и за безопасността си.

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  28. 28 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 862 Неутрално

    "залагайки живота си на очакването, че някой ми е длъжен да ми поддържа напалена печка, да ми сервира топла супа в 3 часа сутринта и да слуша приказките и песните на компанията ми цяла нощ.
    —цитат от коментар 11 на lustmord


    Доколкото ми е известно целта на заслона е именно напалената печка. На който не му се пали печка има вилички, наема си и си прави частни партита или каквото там реши. В крайна сметка това не е бащиния!

  29. 29 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2312 Весело

    До коментар [#11] от "lustmord":

    Ама не е бил по летни дрехи. Изчети публикацията му във Фейсбук, изгледай и приложеното видео, в което обяснява с каква екипировка тръгва и ще видиш, че човекът е бил наясно какво се случва, не го е правил за първи път и единственият проблем е бил, че е бил оставен на студа, вместо да го пуснат да се стопли преди да хукне обратно надолу.

    До коментар [#15] от "wqq07306824":

    Айде бе, че той не е можел да се обади сам на ПСС?

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  30. 30 Профил на kamenof
    kamenof
    Рейтинг: 327 Неутрално

    На повечето хижи и заслони наемателите са пълни тупани и печелбари!
    —цитат от коментар 2 на Савов


    Дай няколко примера. Аз далеч не съм с такива впечатления. Последно на хижа Плевен домакините бяха повече от прекрасни хора. Млади, готини - на никой не са правили забележка за собствена консумация, даже принасяха прибори и чаши на хората за донесените от тях неща.

  31. 31 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3295 Весело

    До коментар [#21] от "Darulio":


    До коментар [#8] от "BiGman1":Ти явно го разбираш, ама тия, които разбират повече от планина и планинарство (БТС), не са на твоето мнение и затова се разделят по живо, по здраво.
    —цитат от коментар 21 на Darulio


    И така трябва...остава да не му приемат оставката и да чака да му изтече договора...а голият планински бегач щеше да сънува кошмари...

  32. 32 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    Скоро ще се види ефекта от действията на голия луд и неговите умнокрасиви приятели! Догодина по това време тук ще четем как някога е имало заслон и чайна на върха!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  33. 33 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2732 Неутрално

    Поне се надявам приятелите, с които е бил, и които според него излизат някакви неврни паникьори, дето викат ПСС напразно, да вземат да му теглят един дружески лобут, за да му държи дълго време влага.
    —цитат от коментар 16 на АзКлавдия

    Абе като гледам, те обикалят медиите да разправят какъв пич е Кирето и какъв боклук бил хижаря.
    И коментарите им във Фейсбук такива.
    Няма да се учудя ако директно или индиректно го поощрят да прави още по-големи малоумщини.
    Като го гледам малко му трябва.

  34. 34 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3375 Неутрално

    Браво! Дадоха право на Арогантното леке , дето СОБСТВЕНОРЪЧНО е написало следното:
    1. Позоваваа се на аркадаша си Кенаров, организатора на новогодишното празненство , който го уверил, че има съгласието на хижаря за посрещане на нова година в хижата. В същото време Кенаров в собственото си писание казва, че това “нелюбезно” му било отказано. Е, кой от двамата лъже?
    2. Не е вярно, че е бил леко облечен. По думите на Кенаров е бил ГОЛ, само по гащи!
    3. При пристигането на хижата, по собствените му думи, ДЪЛГО време не се облича, остава гол и се занимава с щурмуване на чайната! Защо не влиза в коридора, защо не се облича, защо “не слага нито една дреха, а вилнее гол, “погълнат от мисълта как да влезе вътре”(о-тон). Къде “вътре”? Нали е отворено предверието, защо не влезе там да се облече, а стои гол навън? Къде е трупата с него да го вразуми?
    4. А от планинските спасители “научил, че можело даже и застраховка да направи”!
    Аз вярвам на хижаря. След като само двн преди това е отказал да приема гости за нова година, а те му се натрисат и започват да думкат, отказва да ги пусне. След като разбира, че има премръзнал, пуска го. А това, че премръзналият ДЪЛГО ВРЕМЕ след пристигането си вилнее навън гол, без да си хвърли и една дреха, никого не впечатлява! И заради ТОВА с трупата му човекът си губи хляба! Браво! Страхотно!

    Мърфи е оптимист!
  35. 35 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3295 Весело

    До коментар [#20] от "doroteus":

    По-добре сборище от планинари /макар и леко откачени /
    ========
    По принцип планинарите изобщо не са откачени хора...винаги са добре оборудвани и подготвени за всички случаи...ма тука стана заради една бълха да изгорят одеялото...може и да е нарочно търсен ефект...за това писах в първия си пост, сега голия планински бегач да взема заслона и да си посреща такива като него денонощно...

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    До коментар [#3] от "Darulio":

    "Голият малоумник е тичал до Черни връх при -15 градуса. . ."

    Е и? Всеки кон може да тича повече!

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  38. 38 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2404 Неутрално

    Е ква е идеята на заслоните тогава? Някой да прави парички от семейства дневни туристи ли? Не може само позитивите на такова място да се ползва наемателя. Поне топло са длъжни да предоставят зимата, без другото ще минат туристите, но къде другаде да отидат, освен в заслона?
    —цитат от коментар 19 на Дундурук


    Идеята на заслона е да се ЗАСЛОНИШ от вятъра, снега и дъжда. Повечето заслони из планините са неподдържани - примерно на Кобилино бранище в Рила ще запалиш печка ако някой преди тебе е докарал дърва, би следвало да има одеала ама се сърди на себе си ако се окаже, че някой ги е щипнал миналата седмица и няма с какво да се завиеш.

  39. 39 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Има една българска приказка, "Прекален светец и Богу не е драг."
    Та и тук - единият прекалил с мерака си за изява и недооценил особеностите на обстоятелствата (Нова Година на Черни връх), другият прекалил в опита си да запази личното си пространство и недооценил сериозността на положението на пострадалия. В резултат - конфликт, от който никой не печели, а всички губят.
    Ако може да си извлечем поука - нека не прекаляваме.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  40. 40 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 767 Неутрално

    Иска ни се малко човешка топлина и от хихари и лекари,а те на далавера,колкото по бръзо пукнем, християнство в действие.

  41. 41 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#19] от "Дундурук":
    Ха ха, идеята на заслоните била да предоставят топло , през нощта, през зимата. Като за възможността, да правят това, заслонаджиите трябва да плащат солиден наем и поемат всякакви разходи. Драги , ти някога в живота си, слагал ли си поне едно дръвче в кюмбе, да речем.?

  42. 42 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    Трябва да има някакви разумни времеви граници на общуването с природата.Не ми изглежда нормално,забрана за риболов в тъмната част на денонощието,а да се толерира гол,зимен, планински туризъм посред нощ.

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  43. 43 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    Трябва да има някакви разумни времеви граници на общуването с природата.Не ми изглежда нормално,забрана за риболов в тъмната част на денонощието,а да се толерира гол,зимен, планински туризъм посред нощ.

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  44. 44 Профил на tekomashinist
    tekomashinist
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Не разбирам хора, които провокират с егото си .Не може ли малко по-скромно. Кирцата е развалил празника на всички около него с претенциите си за свръхчовек!

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46 Профил на Virginia
    Virginia
    Рейтинг: 273 Неутрално

    Сега благодарение на цървула, който се разхождал гол на Нова Година по Черни връх, много други желаещи/нуждаещи се няма да могат да намерят подслон..

    Как се вадят очи, когато уж се изписват вежди..

  47. 47 Профил на ouk01308652
    ouk01308652
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Целият проблем е в това, че наемателите на заслона смятат , че щом плащат 1000 лева наем заслона става стопански обект и могат да се разпореждат с него както с обикновенно капанче в планината. Явно досега задълженията им по договора за достъп на хората до заслона са били проформа и никой не ги е следил дали се спазват. За техен лош късмет не прецениха ситуацията и се даде гласност на този случай и сега някой трябва да опере пешкира. Явно БТС имат кирливи ризи и искат бързо да се приключи случая.

  48. 48 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#28] от "nqma zna4ka koi":

    На заслон Кончето кой пали печката?
    Хора правете разлика между заслон и хижа, чайна, кръчма....

    Русия- проказата на планетата Земя.
  49. 49 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Претенции за заслони с печки може да има само когато хората си плащат за това нещо.
    Да се въведе такса за изкачване на върха например, тогава да има съответните претенции.
    Никой няма да стои на върха на планината, да чисти, да поддържа, да мие, че и да пуска печка и да сервира топла супа на надрусани вегани хипита в 3 през нощта на нова година, освен ако въпросните не си плащат за това.
    А те не искат. И само да отбележим, че заслона е за да се заслониш, а не за да си пренесеш новогодишната софра там, защото ти е писнало от наркотици и алкохол (по думите на самия автор)

  50. 50 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2702 Весело

    Скоро ще разберем кой от двамата в този конфликт е прав.
    Ако скоро не се намери нов хижяр, но се намерят нови тичащи голи, занчи хижарят е бил прав.
    Обратно ако се намери хижяр но но няма други тичащи голи значи голият е прав.

    подпис
  51. 51 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 11503 Неутрално

    Човека е подал молба и са му я уважили, да дойдат някои по любезни хижари.

  52. 52 Профил на buchermucher
    buchermucher
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Чета коментарите и разбирам, че за повечето хора е напълно нормално (да не кажа задължително) , когато стопанисваш хижа в полунощ, през зимата, при -15, ако някой почука на вратата, да НЕ му отвориш! Желязната логика като ти е в ДНК-то, не мо'иш и избяга .... Евала

  53. 53 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    До коментар [#33] от "Virgin":

    От два дена пиша една простотия: Догодина Кирето-голия бегач пак ще качи Витоша на Нова година, пак гол, но с разпорен корем и влачещи се по снега черва, защото така му харесва и го може! А за страданията му ще сме виновни ние!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  54. 54 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4127 Неутрално

    Кирчо е готов водач на листа за евроизборите, явно има поддръжка, хъс, подходящо облекло и още нещо.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  55. 55 Профил на Virginia
    Virginia
    Рейтинг: 273 Неутрално

    мога да се обзаложа , че цървула кирилчо, е част от умно-красивите - само те са с подобно его.

  56. 56 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Казусът е елементарен. Без да съдя когото и да било, ако аз имах къщурка в планината, (не хижа или заслон) и някой ми почука премръзнал през ноща аз ще го приютя без значение дали е луд, скитник, клошар или принц Чарлз. Иначе как бих се почувствал ако на сутринта го открия мъртъв, премръзнал пред вратата си?!

  57. 57 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    Не е лошо и да го затворят в приют. Видях го по телевизията и не е за учреждения за хора.

  58. 58 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    Казусът е елементарен. Без да съдя когото и да било, ако аз имах къщурка в планината, (не хижа или заслон) и някой ми почука премръзнал през ноща аз ще го приютя без значение дали е луд, скитник, клошар или принц Чарлз. Иначе как бих се почувствал ако на сутринта го открия мъртъв, премръзнал пред вратата си?!
    —цитат от коментар 56 на shule


    Особено ако за това ти плащат, но и защото си човек на първо място. А онова нещо си пиело ракията и не му било на кеф.

  59. 59 Профил на Virginia
    Virginia
    Рейтинг: 273 Неутрално

    Чета коментарите и разбирам, че за повечето хора е напълно нормално (да не кажа задължително) , когато стопанисваш хижа в полунощ, през зимата, при -15, ако някой почука на вратата, да НЕ му отвориш! Желязната логика като ти е в ДНК-то, не мо'иш и избяга .... Евала
    —цитат от коментар 52 на buchermucher


    Ти случайно прочете ли, че голият лумпен е седял в предверието сума ти време, без дори да се облече, но настоявайки да го пуснат вътре.. Вместо да се погрижио за себе си - той настоява хижаря да му е бавачка.

  60. 60 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1779 Любопитно

    егати тъпнятапознавам Чавдар от години - гостоприемен, любезен, дълбоко свързан с планината.много е неприятно, че заради някакъв прекалил с дрогата перко, загуби работата си.
    —цитат от коментар 4 на хм


    Бихте ли обяснили как така един гостоприемен, любезен и дълбоко свързан с планината човек ще откаже помощ на друг човек, който очевидно е в критично състояние и без всякакъв шанс да оцелее, ако някой не му подаде ръка?
    Благодаря предварително за усилието!

  61. 61 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    е хижаря като се е хванал на хорото да си изпълнява договора. може да му се изплюе в чая, ако иска и е заслужил перкото, ама първо да го пусне на топло.

  62. 62 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1779 Любопитно

    мога да се обзаложа , че цървула кирилчо, е част от умно-красивите - само те са с подобно его.
    —цитат от коментар 55 на Virginia


    И дори да е така, това променя ли фундаменталното правило, че на бедстващ човек трябва да се окаже помощ, какъвто и да е той,:умно-красив, грозно-тъп или просто наивник, допуснал /почти/ фатална грешка?

  63. 63 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    [quote#62:"Манчо"][/quote]

    В бантустана такива ценности не важат.

  64. 64 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    е хижаря като се е хванал на хорото да си изпълнява договора. може да му се изплюе в чая, ако иска и е заслужил перкото, ама първо да го пусне на топло.
    —цитат от коментар 61 на karatista


    Какви договори сънувате, друже, та всичко в случая е въпрос на човещина...Бихме били жалки същества, ако добрите ни постъпки се основаваха единствено на договорните ни задължения!

  65. 65 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    [quote#62:"Манчо"]
    —цитат от коментар 63 на zyb18561487
    В бантустана такива ценности не важат.[/quote]

    България не е бантустан, друже, поведението на приятелите на злополучният новогодишен бегач и момчетата от ПКСС го доказват на 100%! Те го спасяват от сигурната смърт / каквито и да ги говори г-н Радев във фейса си!/!
    Почитания за тях, поведението им навръх Нова година ме прави горд, че съм техен сънародник!

  66. 66 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    Не е лошо и да го затворят в приют. Видях го по телевизията и не е за учреждения за хора.
    —цитат от коментар 57 на zyb18561487


    Имам предвид свързания с планината гостоприемен, естествено.

  67. 67 Профил на anlazar
    anlazar
    Рейтинг: 633 Неутрално

    До коментар [#61] от "karatista":
    Така е,само че,ако гонят хижаря,да накарат и хахото да плати разходите на ПСС.Не са длъжни всички българи,внасящи в бюджета,да издържат пияни и дрогирани лумпени.

  68. 68 Профил на OA
    OA
    Рейтинг: 429 Разстроено

    Ende gut, alles gut...

    Явно проблемът идва от това, че интерпретацията на повечето туристи е че това е заслон без работно време. С решението си БТС не оправдава грешката на туриста, а дава интерпретация на статутата на хижата като заслон и отдаване на човешка топлина на хора в нужда (което е смисъла на заслона в по-дълбок план). Интересно също, защо представителят на хората отвътре, не е пуснал компанията след като са дали информация, че имат проблем. Това утежнява тяхното положение.

    Отделно туристът е трябвало да потърси (освен другите етапи на подготовката си, които са интересни и доста подробно описани от него) повече информация за телефон при кризи и как да направи застрахователна полица или да плати за използване на планината при спешни случаи, нещо, което впоследствие научава може би прави. Т.е. той получава статут на турист след като има вече застраховка.

    Но двете неща са съвсем отделни -статута на туриста и статута на хижата!
    Едва ли има в договора на хижата клауза, че ако не си платил застраховка онлайн, не могат да ти предоставят първа помощ!

    И е трябвало да се появи един екстремен случай, за да се доуточни статута на хижата и да се провери човечността на тези, които я стопанисват.



  69. 69 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    На човека му е писнало от кретени, които смятат че целия свят им е длъжен. Какво писах и сутринта, това е края на чайната. Сега заслона ще се превърне в кенеф за отицателно време.

    The best way to predict the future is to invent it.
  70. 70 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1033 Любопитно

    На повечето хижи и заслони наемателите са пълни тупани и печелбари!
    —цитат от коментар 2 на Савов


    що, ти да не работиш за листа от дърветата?

  71. 71 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    [quote#65:"Манчо"][/quote]

    Прав си, свърхреагирах на некои коментари на отделни банту или ме домързя да се изразя по-прецизно.

  72. 72 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    До коментар [#55] от "Virginia":

    мога да се обзаложа че в никакъв случай не си от умните. дано си красива хахаха

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  73. 73 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1033 Любопитно

    До коментар [#1] от "BiGman1":Голият малоумник е тичал до Черни връх при -15 градуса. Ти, *утьо, можеш ли да изтичаш до кварталната бакалийка за ракия без яке?
    —цитат от коментар 3 на Darulio


    пък има клипчета как некви хора пият по 1 литър водка на екс, ти можеш ли?

    бахти глупостите

  74. 74 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    Ти случайно прочете ли, че голият лумпен е седял в предверието сума ти време, без дори да се облече, но настоявайки да го пуснат вътре.. Вместо да се погрижио за себе си - той настоява хижаря да му е бавачка.
    —цитат от коментар 59 на Virginia



    Случайно да сте чували, че в предверието на т.н. "бяла смърт" човек изпада в странни халюцинативни състояния, които по никакъв начин не му позволяват да мисли и действа трезво? Не?
    Жалко, ако бяхте запознати поне малко с това - може би нямаше да бъдете така сурово-осъдителна към "голия лумпен"!

  75. 75 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    Бас хващам, че след този случай и такива перушани БТС няма да намери нов наемател и заслона ще бъде осран отвсякъде.
    —цитат от коментар 14 на Гарван


    Естествено, "клиентите" като Киро вървят с имота.

    The best way to predict the future is to invent it.
  76. 76 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    До коментар [#59] от "Virginia":

    кирето може да е бил много самоуверен и да не си е носил дрехи. казват че като са дошли приятелите му са го облекли :)
    това че е тичал гол явно си е знаел силите, но да разчита че някой ще го пусне да се стопли явно е прекалил с фантазиите си

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  77. 76 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    До коментар [#67] от "anlazar":

    Никакво съмнение - задължителна глоба!

  78. 78 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    що, ти да не работиш за листа от дърветата?
    —цитат от коментар 70 на carmello


    На Кирчо и хипстърската компания не им се плащало по 150 кинта за куверт в ресторант. И решили да минат без пари.

    The best way to predict the future is to invent it.
  79. 79 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Ама не е бил по летни дрехи. Изчети публикацията му във Фейсбук, изгледай и приложеното видео, в което обяснява с каква екипировка тръгва и ще видиш, че човекът е бил наясно какво се случва, не го е правил за първи път и единственият проблем е бил, че е бил оставен на студа, вместо да го пуснат да се стопли преди да хукне обратно надолу.
    —цитат от коментар 29 на Darulio


    Изчетох му безумната публикация и видеото гледах, а видя ли първия коментар на английски под нея от чужденка, която е част от ПСС там тя пише, че е бил по шорти? Също се пита в задачата, ако е бил толкова подготвен и наченет защо от всички само той е имал нужда от спасяванете и стигнал до хипотермия, а приятелите му не?

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  80. 80 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#47] от "ouk01308652":

    " Явно досега задълженията им по договора за достъп на хората до заслона са били проформа и никой не ги е следил дали се спазват."

    Така е било. Имало е оплаквания, че хижарят Чавдар е гонил хора от хижата, които не консумират купена от него храна. От БТС са отговорили, че хижарят е предупреден. Е?

  81. 81 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    До коментар [#79] от "zo":

    злоупотребява се с думата подготвен. той е бил подготвен да тича нагоре-надоло по гол г/з, ама не е бил подготвен да оцелява ако спре да тича :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  82. 82 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    а глупостите че знаел какво става са халюцинации на изпаднал в хипотермия.
    първата работа която се случва е че ставаш неадекватен, има случаи на изпаднали в хипотермия, които решават че умират от жега и се разсъбличат

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  83. 83 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#34] от "султана глаушева":

    Браво! Дадоха право на Арогантното леке

    не, дадоха право на клаузата от договора, която ги задължава да дават подслон на всеки 7/24.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  84. 84 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    а киро ако се е бил подхлъзнал там някъде в снега, сигурно още щяха да го търсят...
    но сигурно е бил подготвен и за това...

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  85. 85 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#28] от "nqma zna4ka koi":На заслон Кончето кой пали печката? Хора правете разлика между заслон и хижа, чайна, кръчма....
    —цитат от коментар 48 на chichka


    На заслон Кончето има ли непрекъснато хора, които да печелят от него?
    Хора, правете именно разлика.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  86. 86 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    До коментар [#83] от "rapidfire":

    И сега заслона остава празен, с 24 часов достъп. Доволен ли си?

    The best way to predict the future is to invent it.
  87. 87 Профил на rw
    rw
    Рейтинг: 304 Неутрално

    [quote#62:"Манчо"][/quote] И дори да е така, това променя ли фундаменталното правило, че на бедстващ човек трябва да се окаже помощ, какъвто и да е той,:умно-красив, грозно-тъп или просто наивник, допуснал /почти/ фатална грешка?

    Пич, на диаметрално противоположни мнения сме по отношение на Русия, Америка, Европа и т.н., но в случая те поздравявам - не си загубил човешкото.
    +++++++++++++++++++

  88. 88 Профил на tedy21
    tedy21
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не съм планинар , но...частно парти в заслон ми звучи като пълно безумие. Не е ли идеята на заслона да има място за почивка на туристите.

  89. 89 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4127 Любопитно

    До коментар [#74] от "Манчо":

    a дали е чувал за елементарни начини да не изпадаш " в предверието на т.н. "бяла смърт" "

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  90. 90 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    Хората в чайната поддържаха и района. Сега Черни връх ще се зарине в боклуци. Защото много ги оставят горе, нали има слуги в чайната.

    The best way to predict the future is to invent it.
  91. 91 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    Хората в чайната поддържаха и района. Сега Черни връх ще се зарине в боклуци. Защото много ги оставят горе, нали има слуги в чайната.
    —цитат от коментар 90 на EU defender


    И въпросните хипстъри ще се възмущават колко е мръсно и как никой не чисти.

    The best way to predict the future is to invent it.
  92. 92 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Малко му е! Не хижар да си,човека ако си ще пуснеш някой на топло, като бедства. Все едно да запалиш пожар и пожарникарите да ти кажат няма са те спасим, защото си тъп и си се подпалил... Не му е това частна вила в планината, това в хижа!

  93. 93 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Не знам защо се забравя, че всичко това се е случило точно на Нова година. Вероятно , през всички други зимни дни или нощи, ако голият бегач беше доприпкал по гащи до сградичката, щяха , да се събудят, да напалят печката, ако е загаснала, и да го наругаят , разбира се. Но, след като са им казали, че точно тогава не трябва да го правят, а този идва гол по гащи ......

  94. 94 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13313 Неутрално

    Това е резултатът от инатът, проявен и от двете страни. Има нещо недоизказано в тази история и така ще си остане.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  95. 95 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    В чайната има няколко масички и пейки. Тоест има материал за печката. Пък после...

    The best way to predict the future is to invent it.
  96. 96 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#85] от "rapidfire":

    А ти правиш ли разлика от местоположението, вида, материалната база, пътникопотока? Отиваш на Кончето и заслона го няма или някой се е затворил вътре и ти вика - "пътувай, днеска заслона е резервиран за мен" и те оставя на -15 да те вее. Като нека отбележим, че това е точка за която ти имаш определи очаквания, че ще може да презаредиш.
    Подвеждаш туристите и ги поставяш в рискова ситуация.
    Знаем, че планината крие рискове, но такива предизвикани от умишлени действия или бездействия на мен ми струват абсурдни.

  97. 97 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    Абе тука има една уловка. Хижаря плаща 1000 лева наем, което не е малко. В този аспект, това, че се разпорежда с чайната като с ресторант е напълно разбираемо. Заслона е бил отворен. След като плаща такъв наем, този човек не е хижар, той е един наемател на търговски обект и няма задължения нито към БТС нито към тичащите голи по планината. Друг е въпросът че не е човешко да оставиш човека да измръзне. Та...в дъното на нещата се оказва желанието на БТС да нагуши

  98. 98 Профил на Virginia
    Virginia
    Рейтинг: 273 Неутрално

    [quote#62:"Манчо"][/quote]

    Той не е допуснал грешка.. Той умишлено е отишъл да се прави на мъж - гол, по шорти на Нова Година на Черни Връх.. Нарича се самонадеяност, безмислен риск и глупост. Типично поведение за умно-красивите, на които всички други са им виновни и длъжни.

    И да очаква всички да му седят диван чапраз и да го обслужват. Другите са му виновни, че той е глупак.

    Да , жижаря е трябвало да го подслони, но не и да го обгрижва.

    И след това- една дебела сметка за 10-20 хиляди да му предоставят спасителите и да видим.

  99. 99 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    До коментар [#95] от "EU defender":

    Абе този явно е някакъв незаменим хижар. Край вече...

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  100. 100 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    Предозиране. Заради някакъв кретен, който решил да тича гол в студа и счел, че някой му е длъжен да компенсира идиотщината му. Аман от комплексари.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK