Самолет на "България Ер" кацна аварийно във Виена заради спукано стъкло

Снимка: архив

© Надежда Чипева, Капитал

Снимка: архив



Самолет на "България Ер" е кацнал аварийно във Виена, докато изпълнявал полет от Прага за София. Причината е спукано дясно стъкло на пилотската кабина. Очаква се полетът да пристигне след 3-часово закъснение, пише електронното издание zaistinata.com, позовавайки се на един от пътниците.


"След излитането от Прага в посока София в 12.20 ч. усетихме, че самолетът започва да се снижава и да се отклонява от дестинацията си", разказа Снежана Семова от Бургас, която е сред пътниците в самолета.


"Усети се и по поведението на стюардите. Разбрахме, че нещо не е както трябва. След около 5-10 мин. се включи капитанът от кабината, за да ни информира, че поради спукано предно стъкло на пилотската кабина, ще се наложи аварийно да кацнем във Виена", каза още тя.




Според Семова екипът на самолета е реагирал очевидно бързо в създалата се ситуация. От компанията собственик на самолета – "България Ер", потвърдиха причината за аварийното кацане. Пътниците от Прага ще пристигнат с полета на "България Ер" от Виена в 18:45 часа, уточниха от авиокомпанията.


Припомняме, че на 12 декември м.г. самолет на същата авиокомпания, в която е пътувал вицепремиерът и министър на отбраната Красимир Каракачанов, кацна аварийно пак във Виена. Причината отново е била спукано предно стъкло на пилотската кабина.

Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Virginia
    Virginia
    Рейтинг: 246 Неутрално

    :( Твърде често, еднакви повреди..

  2. 2 Профил на Virginia
    Virginia
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Тук определено трябва да се намери Транспортното министерство и контролните органи, за да видят как се поддържат самолетите им.

  3. 3 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1376 Весело

    там нямат ли "Кобра" за 30 мин и е сменен :D:D:D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  4. 4 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2714 Неутрално

    До коментар [#2] от "Virginia":

    Да се намеси? При ТИМ?...

  5. 5 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Никой не е застрахован от такива неща. Добре, че е само това и се е реагирало бързо.

  6. 6 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 5142 Весело

    До коментар [#2] от "Virginia":

    А, а бой !!?

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  7. 7 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9900 Любопитно

    За няма месец време две еднакви повреди, съвпадение ли е що ли е?

  8. 8 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    Два инцидента в рамките на по-малко от месец. Шефът на тази компания би следвало вече да е с написана молба за освобождаване от заемания пост.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  9. 9 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2714 Весело

    До коментар [#6] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Гювеча сигурно още си пази бухалката...

  10. 10 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#4] от "vhv":


    До коментар [#2] от "Virginia":Да се намеси? При ТИМ?...
    —цитат от коментар 4 на vhv


    Бойния авангард на Русия в България е неприкосновен

  11. 11 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    Никой не е застрахован от такива неща. Добре, че е само това и се е реагирало бързо.
    —цитат от коментар 5 на Valeria


    Живеем в 21 век, недопустимо е с развитието на какви ли не високи технологии, да се допусне самолет във въздуха с явно остарели или непроверени за качество стъкла.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  12. 12 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2714 Весело

    До коментар [#8] от "Реми":

    Там шеф е Гювеча. Другите са пионки.

    (Дори твоят шеф - тиквоний - не си и помисля да пипа там...)

  13. 13 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2714 Весело

    До коментар [#10] от "KRAFTWERK":

    Абсолютно! (За съжаление...)

  14. 14 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#12] от "vhv":

    Не знам кого визираш с това "гювеча". Ако ти е направило впечатление, коментаръм ми не е с емоционални окраски.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  15. 15 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 2566 Неутрално

    А можеше да е спукан презерватив.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  16. 16 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    С ТИМ Ер: толкова 👎

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  17. 17 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    Всичко става на път. Не бих търсил под вола теле.
    Една година летя от Амстердам за Атланта по работа. Около час преди полета - съобщение - единият пилот бил с температура, ще има закъснение от 2 часа - карат друг пилот от някъде си. Летим, вече сме минали Гренландия, когато - ново двайсет - ще кацнем в Торонто, за да сменят и другия пилот - и той вдигнал температура, хайде още 4 часа на летището в Торонто. Обадихме се в Атланта на посрещащата страна да им кажем за закъснението от 6 часа - вече знаеха. И други сакатлъци са ми се случвали по международните летища, някои съвсем не забавни. Но не се стягам - летя си и толкова. То чунким по магистралит не е като битка понякога.

    E PLVRIBVS VNVM
  18. 18 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#11] от "Реми":

    Не разбирам кой знае колко от самолети, но все си мисля, че това не е нещо, което може да се предвиди или усатанови от техниците при прегледа на самолет преди полета. А и доколкото знам, самолетите им не са изобщо стари.

  19. 19 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    Рано или късно ще стане голяма беля с тия самолети на "Бългериа Еър" - толкова много малки инциденти се случиха през последните години. Които само подсказват, че въпрос на време е да дойде и големия.....

  20. 20 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    Рано или късно ще стане голяма беля с тия самолети на "Бългериа Еър" - толкова много малки инциденти се случиха през последните години. Които само подсказват, че въпрос на време е да дойде и големия.....

  21. 21 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#20] от "Росен съм аз и голем капут":

    Недейте така погребално. Рано или късно става какво ли не, и трагедии.
    Един американски професор на една своя лекция заяви, че основният рисков фактор за рак на гърдата у жените е самият факт, че жените имат гърди.
    Правят се профилактики, прегледи на машините, упражняват се пилотите и какво ли още не - и пак стават сакатлъци, макар и с по-малка вероятност.

    E PLVRIBVS VNVM
  22. 22 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 2403 Неутрално

    там нямат ли "Кобра" за 30 мин и е сменен :D:D:D
    —цитат от коментар 3 на mititu


    ... а за 5 минути залепено.

  23. 23 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2797 Неутрално

    Много странна повреда.Че и две за месеци.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  24. 24 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Скъпи коментиращи, като ангажиран пряко с авиобизнеса, трябва да изясня две неща, които явно непрофесионалистите не разбират:

    1. Спуканите стъкла въобще не са рядкост. Освен това няма "профилактика" или поддръжка, която да ги предотврати на 100%, поради твърде много причини може да се случи - защо, как, колко често и т.н. - потърсете в Гугъл или тук: https://olivermcgee.org/cracked-aircraft-windshields-are-not-rare/

    2. Макар и да звучи безкрайно зловещо, в модерното аероплаване обикновено екипажът има достатъчно време да предприеме мерки - както и в случая е станало. Има не един случай, в който пътниците дори не са разбрали; тук екипажът е спазвал плътно правилника и не е рискувал да продължи.

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  25. 25 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    До коментар [#21] от "PavelCZ":

    Ще бъде наистина интересно да научим днес колко самолета по света са кацнали аварийно и по какви причини.

  26. 26 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1527 Любопитно

    За много други компании бих подминал тази информация, но ако съм на мястото на ГВД, бих се самосезирал и бих направил една проверчица какво става.
    Иначе Тим Еър разполагат с всякакви самолети - Ембраерите им са сравнително новички, но Еърбасите доколкото си спомням ги гледах, че са на по 20+ години. Последно летях с един от Еърбъсите лятото на 2017 до Бургас - от джоба пред мен стърчаха железа - не беше много приятна гледка. Иначе при избор на стюардеси нямат равни, ама стюардесите не правят авиокомпанията...

  27. 27 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3943 Неутрално

    До коментар [#11] от "Реми":Не разбирам кой знае колко от самолети, но все си мисля, че това не е нещо, което може да се предвиди или усатанови от техниците при прегледа на самолет преди полета. А и доколкото знам, самолетите им не са изобщо стари.
    —цитат от коментар 18 на Valeria


    Средна възраст на самолетите - 9 години.

    Но не е само до възрастта на самолета, ами как се поддържа. Относително новите Ембреър на БГ Ер изглеждат като раздрънкан вагон на БДЖ в сравнение с древните 20 годишни, но отлично поддържани Боинг 747 на КЛМ, например.

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  28. 28 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    До коментар [#15] от "Полковник за европейско развитие на България":

    А можеше да е спукан презерватив.
    —цитат от коментар 15 на Полковник за европейско развитие на България


    Слава Богу, че не е. Резултатът от един такъв ни стига.

  29. 29 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 3943 Неутрално

    До коментар [#11] от "Реми":Не разбирам кой знае колко от самолети, но все си мисля, че това не е нещо, което може да се предвиди или усатанови от техниците при прегледа на самолет преди полета. А и доколкото знам, самолетите им не са изобщо стари.
    —цитат от коментар 18 на Valeria


    https://www.airfleets.net/ageflotte/Bulgaria Air.htm

    Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
  30. 30 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 729 Неутрално

    Как пътничката е разбрала, че самолета сменя курса? 🤔

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  31. 31 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#16] от "aleks ivan":
    До коментар [#20] от "Росен съм аз и голем капут":

    И двамата или сте тролове, или мисленето и проверката на факти не са ви от силните страни. Само за 2018 инциденти със спукани стъкла имаха поне Луфтханза, Бритиш, Катар, Туркиш, Райън и други - това по спомени, не ми се проверява сега, но можете сами да си потърсите "cracked airplane windshield ryanair" примерно. Даже при едни имаше и ранени, или беше по-рано, май 2016-17.

    За тях нещо компетентно да кажете?

    Браво на пилотите и екипажа на България Ер за проявеното хладнокръвие и професионализъм, всеки друг коментар е излишен.

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  32. 32 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 858 Любопитно

    За много други компании бих подминал тази информация, но ако съм на мястото на ГВД, бих се самосезирал и бих направил една проверчица какво става.Иначе Тим Еър разполагат с всякакви самолети - Ембраерите им са сравнително новички, но Еърбасите доколкото си спомням ги гледах, че са на по 20+ години. Последно летях с един от Еърбъсите лятото на 2017 до Бургас - от джоба пред мен стърчаха железа - не беше много приятна гледка. Иначе при избор на стюардеси нямат равни, ама стюардесите не правят авиокомпанията...
    —цитат от коментар 26 на rainbou1


    И какво според теб трябва да проверяват?

  33. 33 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    Случват се такива работи, не е рядкост да се пукат стъкла. Даже и цялото стъкло да се счупи и да го няма даже, пилотите са професионалисти и трябва да могат да кацнат въобще без стъкло. Това си го тренират хората, за това двамата пилоти не трябва никога да си свалят коланите едновременно, единия винаги е закопчан. После ако се наложи се сменят, но единия винаги е с колан.

  34. 34 Профил на insider221
    insider221
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До потърпевшите - потърсете правата си. Обърнете се към КлеймХелп или Аероиск. Те ще успеят да ви помогнат.

  35. 35 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#1] от "Virginia":

    Проследете avherald.com - едни от най-честите повреди...

  36. 36 Профил на Murnat
    Murnat
    Рейтинг: 865 Весело

    ами какво да правим, Windows!

  37. 37 Профил на ei
    ei
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Странното е, че също днес в Швейцария швейцарски самолет е излетял и след дълго кръжене над Бодензе е кацнал обратно. Причината е пукнатина в стъклото на кабината.

  38. 38 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#36] от "Murnat": Свежо :)! Ако трябва да бъдем точни на аеропланите най-често се пукат Windshields, а много по-рядко Windows.

  39. 39 Профил на uktcmtt
    uktcmtt
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Интересното е, че това е същия самолет, който имаше същия проблем през Декемви 2018 (полета на Каракачанов от Брюксел).

    Бърза справка във flightradar24.com показва, че и двата случая са с един и същ самолет -регистрация LZ-SOF.

    Това ме кара да се замисля за нивото на поддръжка при тази компания, щом проблемът не е бил отсранен напълно първия път. Или пък е просто огромна случайност че се повтаря същия проблем със същия самолет след по-малко от месец. Хм.

  40. 40 Профил на uktcmtt
    uktcmtt
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#7] от "Peni Nikol":

    и то с един и същ самолет (LZ-SOF)

  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9211 Неутрално

    Всичко е добре, щом свършва добре.

  42. 42 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#30] от "Антикомунист и антиГЕРП":

    Когато често пътуваш по един маршрут свикваш с изгледа на небето и завоите на самолета, уверявам те. Има и приложения, които във въздуха ти показват височина, скорост и курс. И като знаеш, че трябва да си по курс напр. 180 (юг), а на приложението пише, че си по 270 явно отиваш не на юг, а на запад.

  43. 43 Профил на yardadin
    yardadin
    Рейтинг: 323 Неутрално

    До коментар [#42] от "kritikar":
    Плюс това след като в излетял е започнал да снишава. Не е нужно самолетът да завива за да се досетиш, че нещо не е по план.

  44. 44 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    Летя с ТИМ еър щото нямам алтернатива, но пък досега за живота ми не ме е било страх на полет. А и сандвичите станаха много по-вкусни в сравнение 2 години ago.
    Ако и започнат за скачват пристигащите от Малага на ръкав, вместо разтоварване на скапаните дизелови рейсове на Терминал 2, направо ще им пиша 5. СмЕтай колко са ми паднали критериите брат....

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  45. 45 Профил на KLINGON
    KLINGON
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#30] от "Антикомунист и антиГЕРП":

    при положение че даже не го сменил :)

    "...Срамно е ние да сравняваме силата си с такива гламавци, каквито са турците…"... из дописка на Васил Левски до в. Свобода, публикувана на 13.02.1871 г.
  46. 46 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#30] от "Антикомунист и антиГЕРП":

    Ами гледала е през прозопрчето. Ако не си съвсем бос - знаеш колко е часът, къде ти е слънцето - т.е. знаеш в каква посока летиш, усещаш виража, като завива самолетът - и виждаш и на къде завива. Ако е ясно времето (по-често не е ) виждаш достатъчно точно реките. Аз се ориентирам и по големите градове. От Прага до Виена самолетът не може да набере голяма височина и се ориентирам много добре.
    Коридорът от Прага за София минава над Бърно, леко на изток от Братислава, леко западно от Будапеща и се спуска над Дебрецен, Нови Сад, между Белград и Браничево, после над западните части на Стара Планина, подминава София от юг и прави вираж над Елин-Пелин и се спуска от изток на летището.

    E PLVRIBVS VNVM
  47. 47 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    Ниските тарифи на билетите да не са за сметка на подръжката.

  48. 48 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1617 Неутрално

    До коментар [#44] от "Суджук Герберите":

    Те и цените на билетите паднаха :)

  49. 49 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 920 Неутрално

    И ВСЕ ПАК КАКВА МАРКА Е ХВЪРЧИЛОТО????
    ЖУРНАЛИСТИ?

  50. 50 Профил на есе
    есе
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#44] от "Суджук Герберите":

    То пък при друите щото е по-хубаво. И аз летя с тях, летя и с други и бих казал, че нивото им е добро.

  51. 51 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#17] от "PavelCZ":

    +++++++++++++
    Стъклата на самолетите, както всичко на тая земя има някакъв ПРИБЛИЗИТЕЛЕН срок на експлоатация. Няма как да се предвиди, че на 03.01. ще се случи. Фактът, че се е пукнало, а не счупило е показателен.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK