Как да се запази здравето при работа на компютър

Актуални предложения за професионалисти в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията и човешките ресурси

Как да се запази здравето при работа на компютър

© Георги Кожухаров



Болки в гърба, изкривявания, шипове, ежедневно главоболие, зачервени и изтощени очи, умора. За работещите на компютър тези симптоми са доста познати.


Работата на компютър не е лесна, а и определено не щади здравето, както на пръв поглед изглежда. Служител със стандартно работно време от 9 до 17 часа прекарва пред компютъра близо 30 часа седмично, 137 часа месечно и 1700 часа за година.


Разбира се, тези числа са доста индивидуални и зависят от много неща, но са далеч от препоръчителните 2 часа на ден пред монитора. Всеки в този момент би си казал "Е, имам ли друг избор?" и ще бъде напълно прав. Но има няколко прости правила при работа с компютър, които могат да спестят много проблеми със здравето.




Подредбата на работното място е ключова. Стремежът трябва да е към това всичко, с което се работи, да е на приблизително еднакво разстояние от очите. В същото време не трябва мониторът да е по-близко от 50-70 см от очите. Добре ще еq ако осветлението не е насочено директно към очите или към екрана.


Важно да се осигури достатъчна осветеност в помещението. Колкото повече се натоварва зрението, толкова по-лесно може то да бъде увредено.


Друго много важно правило е да се използва удобен офис стол с възможност за регулиране на облегалката и подлакътниците. Нужно е стъпалата да са отпуснати, но здраво стъпили на земята. Освен това е добре работещият да е облегнат постоянно, за да намали вероятността от изкривяване на гръбнака.


Ако тези условия за работа не са изпълнени от вашия работодател, можете да се замислите за смяна на работното място, а ето и актуалните обяви за работа на Karieri.bg.


Икономедиа търси:

Event Manager

PHP програмист

Маркетинг специалист


UNICEF Bulgaria търси:

Fundraising Expert - Individual Giving


Банка ДСК търси:

ИТ Специалисти в Дирекция "Функционални тестове"


БНБ търси:

Експерти в дирекция "Регистри"


Още обяви за работа можете да намерите на Karieri.bg.

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1810 Весело

    Доста съм скептичен към подобни твърдения. Ясно е че "да живееш е опасно, защото води до смърт", но чак пък статии да се пишат на подобни теми...

  2. 2 Профил на sparti
    sparti
    Рейтинг: 231 Неутрално

    1. Нагласете си яркостта на екрана долу-горе да съответства на яркостта на това , което е зад екрана.
    2. Периодично се протягайте и си сменяйте леко позата. Дори и най ергономичната поза ще ви вдърви, ако седите постоянно в нея.
    3. Правете си кратки почивки всеки час - за вода, за тоалетна, за цигара, за хапване, за каквото решите.
    4. Настоявайте за качествени и удобни монитор, мишка, клавиатура.
    5. Дръжте бюрото си подредено.

    slivizasmet.blogspot.com
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11247 Весело

    От известни време телефонът ми пуска ежедневни отчети колко време съм гледал екрана му :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 553 Неутрално

    близо 30 часа седмично, 137 часа месечно и 1700 часа за година.


    Нещо не ми излизат сметките: 30 часа на седмица по 52 седмици прави "само" 1560 часа. А ако приемем, че човек си ползва и почивните дни (4 седмици), то 58*30 = 1440.

    "Няма значение", ще каже някой - "все е много". И ще е прав, но за какво тогава са включени тези цифри в статията? Поне да са верни...

  5. 5 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4992 Неутрално

    "Стремежът трябва да е към това всичко, с което се работи, да е на приблизително еднакво разстояние от очите."

    Трудно изпълнимо





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK