Държави от Западна Европа искат да изтласкат българския транспортен бизнес, смята Желязков

Държави от Западна Европа искат да изтласкат българския транспортен бизнес, смята Желязков

© Велко Ангелов



Държавите от Централна и Западна Европа, дори и скандинавските страни, искат да изтласкат българския транспортен бизнес. Това мнение изрази министърът на транспорта Росен Желязков пред БНТ. Коментарът му идва само два дни преди готвения в Брюксел мащабен протест на превозвачи. Именно на 10 януари транспортната комисия на Европейския парламент ще решава дали да приеме Пакета за мобилност, който поставят в неблагоприятна ситуация превозвачите от източните страни членки спрямо западните.


Между спорните нововъведения е задължителното връщане на шофьорите в страната си за месечната им почивка. Каквото и да реши транспортната комисия обаче, решаващата дума принадлежи на целия парламент, който през юли 2018 г. така и не успя да постигне съгласие по всички промени и върна темата в комисията.


"В България има 60-65 хил. камиона. За нашия пазар са нужни около 5 хиляди. Дискриминационно е на толкова много камиони да не се позволява да работят. В момента разделението е на централни и периферни държави и затова нашите искания се подкрепят от страни като Финландия, Литва, Латвия, Естония, Португалия и др. Сега се налагат два стандарта – от една страна, българските превозвачи купуват модерни камиони, а от друга, им се налагат рестрикции да не се движат с тях", каза още Желязков.


Ремонт на машините и спиране на течовете в БДЖ




По думите му през тази година най-важната задача пред БДЖ е да бъде извършен ремонт на наличния състав от машини. Предвидено е да се ремонтират локомотиви и вагони. Може да се стигне и до наемане на техника и от други държави, но това е крайна мярка.


"Трябва да спрат течовете в компанията. Започнахме от главата и вчера сменихме шефа на пътническите превози в БДЖ. Там нямаше добра реализация на обществени поръчки, имаше и спрени такива. Важно е да се подсигури ремонтната дейност, което не е правено в последните години, както и да се въведе издаване на онлайн билети", добави Желязков.


Проблемът с либийския танкер


Транспортният министър коментира и възникналите проблеми между България и Либия заради танкер на африканската държава. Вчера се разбра, че либийската морска администрация е издала заповед за задържане на всеки кораб, плаващ под български флаг. Инструкциите, които бяха разпространени в арабски медии, са "разпратени до всички търговски, промишлени и нефтени пристанища на Либия" и това са реципрочни мерки "в отговор на действията, предприети от българските власти" спрямо либийския танкер "Бадр".


Освен това началникът на администрацията инж. Омар Абделла Джауши е наредил в същата заповед да се прави обстойна проверка на всички плавателни съдове и да бъдат задържани всички, чиито собственици са български фирми или които са регистрирани в България.


"Това са частноправни отношения между частна българска фирма и държавна либийска компания. Корабът се намира на 20 мили от Созопол в икономическата зона на Черно море. Има направление да отплава за Истанбул за ремонт, но не мога да кажа защо това все още не се случва", обясни Росен Желязков.


Той уточни, че корабът вече е под панамски флаг и вече е вписан в корабния регистър. Държавата е отправила запитване какво е правното състояние на кораба в момента. Според Желязков Либия "иска да ескалира въпроса", тъй като е намесена държавна компания в спора. По думите му няма много кораби под български флаг и заради това не изрази притеснение от заплахите на африканската страна.


"Бадр" е в Бургас от ноември заради претенции на частна българска фирма за стари вземания от Либия, но според либийската държава случилото се напомня на пиратски действия. При акция на 21 декември хора от частна охранителна фирма и частни съдебни изпълнители са били придружени от официални представители на Гранична полиция и "Морска администрация Бургас", отнели кораба и сменили екипажа и флага му.

Коментари (148)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    Макарон и Меркел искат да смачкат българският транспортен бизнес и да ни вземат работниците. Лошото е че го правят през Европейския парламент, което показва колко лобистки е същият. Трябва да се организираме и да ги контрираме за нещо, което е важно за тях. На протеста пък очаквам поне дасе постреснат евробюрократите. За последно...

  2. 2 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    Глупости. Българските спедитори извършват нелоялна дъмпингова конкуренция чрез порочни бизнес практики, отразяващи се негативно върху качеството и условията на труд на шофьорите. Това е като китайския внос на евтини стоки, които подкопават местното производство. Евтини са, защото са произведени с робски труд.
    Българските транспортни услуги имат пазар в Западна Европа поради същите причини, там логиката е абсолютно същата.

    Европа взима мерки срещу това да се балканизира, опитвайки се да европеизира балканите.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  3. 3 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3108 Неутрално

    тези условия, само за българските превозвачи ли са или важат и за френските??

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  4. 4 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#2] от "Боян Таксиров":

    Родоотстъпниците налазиха форума рано рано.
    Ми що Лидъл и Кауфланд не дават по 2500-3000 евро на персонала си в България, като са толкова честни???

  5. 5 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    Къде е вождя, та да понапляска бабата и парле ву франсе. Целувки, усмивки ама на масата. Заради Мутрьо ни наритват отвсекъде

  6. 6 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    Доколкото се разбира, инвестирани са десетки милиони в немалки транспортни фирми единствено с цел да работят в Западна Европа (май най-вече във Франция), без да има регистрирани на място подразделения (затова паралелът с германските хипермаркети не е удачен). Нещо като офшорки, но даже и офшорките плащат някакви данъци по места, не и нашите транспортни фирми. Май няма да останат?

    Има и въпрос - какви са тези фирми, показаха един от собствениците с 350 камиона. И във Франция няма толкова големи транспортни фирми.

  7. 7 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Международния превоз е тежка и неблагодарна работа , но пък храни към 80 000 български семейства. Дано протеста завърши с успех за нашите превозвачи.

  8. 8 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    Да бяхте осугирявали шофьорите си поне на 1500-2000 лв вместо да разчитате само на необлагаеми "комадировъчни" и минимален праг!
    Не може да взимаш 5000 лв заплата, колкото немския шофьор и да плащаш само 200-300 лв данъци и осигуровки!

    Несправедливостите не се толерират дълго. Колкото повече натягате една пружина, толкова по-силно ще ви изпляска при скъсването си.

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  9. 9 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#6] от "historama":

    Какво значение има къде си регистриран?
    Това е свободен пазар.
    Ако трябва да се регистрираш в друга страна от ЕС съгласно ДДС, си има данъчни органи и санкции.
    Свободното движение на хора, стоки и капитали е грубо погазено.

  10. 10 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    До коментар [#2] от "Боян Таксиров":Родоотстъпниците налазиха форума рано рано.Ми що Лидъл и Кауфланд не дават по 2500-3000 евро на персонала си в България, като са толкова честни???
    —цитат от коментар 4 на НеКой


    Лидл и Кауфланд имат на място регистрирани дъщерни фирми по българското законодателство - плащат заплати, данъци, осигуровки, ДДС, корпоративен данък. Транспортните ни фирми нямат подобна регистрация, не плащат никакви данъци, а де факто оперират целогодишно. Не разбирам тази подробност министърОТ не я ли е забелязъл?

  11. 11 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    До коментар [#4] от "НеКой":

    Ако под родоотстъпници имаш предвид тези, които НЕ приемат интересите на чорбаджийските душмани на българите за свои, то това ще рече, че "Родината" е само за чорбаджиите, но не и за останалите българи. В такъв случай приемам определението.

    Какъв е проблемът българските спедитори да спазват европейските стандарти и норми на труд?
    Проблемът е само един.
    По малката печалба, която ще влиза в джоба им.

    Иначе не е работа на Лидъл и Кауфланд да изравняват стандарта между българи и европейци. Те, като всеки бизнес гонят най голямата печалба.

    Стандартът в заплащането и нормите на труд ще се изравни точно вследствие на подобни мерки от страна на политиците и експертите, който поставят стремежа към максимална печалба в едни по поносими рамки.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  12. 12 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#10] от "historama":

    Защо трябва да се регистрират някъде си, като возят из целия ЕС?????
    Ти българин ли си?
    И Защо такава регулация се прави само за транспорта и то международния?
    Ние в някакъв социализъм ли влизаме отново или само защото Франция и Германия искат така го правим?

  13. 13 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    До 9
    Има значение. Това е все едно да дойдат тук французи, с френски персонал, и не за месец-два а за цяла година, да упражняват търговска дейност на място, и нито данъци да плащат, нито ДДС. Е, не става.

  14. 14 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    До коментар [#10] от "historama":

    Има ли някакво нарушение на ЕС закон, че трябва да се въвеждат нови правила, за да стане по-сгодна ситуацийката за някой по-големи и "важни" държави в съюза ? На мен не ми стана ясно.

  15. 15 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Джамбазки, Курумбашев и други евро-недоразумения са против българските шофьори. Защо ли не се учудваме?!

  16. 16 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    До коментар [#9] от "НеКой":

    Проблемът не е толкова в транспортните фирми - те са опортюнисти и се възползват от дупката в закона, както е във всеки свободен пазар.

    Проблемът е в държавата ни, която повишава осигурителният праг на хора с над 2700 лв заплата, а оставя тези шофори със 700 лв заплата и 4300 лв необлагаеми командировъчни, което прави техния труд по-евтин за работодателите им, но не и за работниците.

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  17. 17 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#11] от "Боян Таксиров":

    Кои са тия стандарти бре?
    Да се прибира шофьорът, забележете в България.
    Ми това и Хитлер не би го измислил?
    Ми да се прибират и директорите на западните фирми оттук на всеки три седмици.
    Изморени са, не може така.
    Ще ги заместват български кадри, докато си починат...

  18. 18 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    Да не се окажат тези транспортни фирми все с офшорна регистрация, и само камионите им да са регистрирани у нас?

  19. 19 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2246 Весело

    До коментар [#2] от "Боян Таксиров":
    Полезните идиоти никога не свършват. Значи ерзац шоколади, бира и колбаси на дъмпингови цени в Била, Лидъл и Кауфланд е нормално, а български работници в Западна Европа не е, така ли? Ако един български или румънски или полски шофьор е готов да изпълни курса за Х пари, а френския и или немския му колега 3хХ, то е очевидно кой е по-конкурентен. Сравненията с Китай са малоумни - Китай не е в ЕС, а България е. Имаме свои интереси и шовинизма на ситния бабоеб не е български интерес. Той е обещал на франсетата куп неизпълними неща, няма и да ги изпълни.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  20. 20 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#15] от "krummm":

    Защо говориш глупости?

    Българите, които са пряко заети в транспортния бизнес, са около 150 000 души. Тези хора заработват за себе си около 4000 лв., с които пазаруват, въртят българската икономика - 17% от БВП.
    Това коментира в сутрешния блок на БНТ евродепутатът и заместник-председател на ВМРО Ангел Джамбазки по повод предложенията за промени в пакет „Мобилност“.
    Ангел Джамбазки призова за максимално участие в протеста на превозвачите на 10 януари в Брюксел. Това е български интерес, коментира той.
    Предложенията в пакета „Макрон“ са антиевропейски. Битката сега е на център-периферия, има глад за шофьори в цяла Европа. Не може на 4 седмици задължително да пращаш шофьорите в дома им. Измислиха и другата глупост - да връщат камионите на 4 седмици без шофьора. Но как ще се върне сам, посочи той.



    Понеже не могат да връщат шофьорите на един месец, то те измислиха глупостта да изпратят тировете вкъщи на четири седмици. Тези камиони трябва да се придвижват на празен ход хиляди километри и да замърсяват въздуха, каза още Джамбазки.
    Социалистите в Европейския парламент нанасят най-големите удари срещу нас, допълни евродепутатът.
    Организираме протест в Брюксел на 10 януари, нашите превозвачи и румънските ще протестират на различни места, но групата ще се слее, разкри Джамбазки.
    Този европарламент е изчерпан, имат още 2-3 сесии и затова сега недоброжелатели се опитват да промъкнат лоши идеи. Повечето от тях няма да бъдат преизбрани през май, завърши Ангел Джамбазки.

  21. 21 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    До коментар [#17] от "НеКой":

    "Между спорните нововъведения е задължителното връщане на шофьорите в страната си за месечната им почивка."

    Е, да, пречат на шофьорите да "почиват" в чужбина :)))

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  22. 22 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    Една от причините да бъдем приети в ЕС е целта на ЕС да защити икономическите СИ интереси в България.. Реално погледнато 70% от българската икономика е съставена от чужди корпорации, банки, консорциуми, та дори и медиите, и са почти не облагани и екплоатиращи евтина работна сила и ресурси..
    За сметка на това биват подхвърляни разни огризки под формата на еврофондове усвоявани предимно от мафиотските структури.
    Сега, когато искат да сложат и ръка на чисто национален отрасъл от икономиката идва да покаже колко идентично е това образувание със СССР

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  23. 23 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#18] от "historama":

    Абе, ако искат и на Марс ще се регистрират.
    Има ли нарушение на европейското законодателство или не?
    Малко ли са чуждите офшорки, които печелят поръчки и концесии и в България и в ЕС???

  24. 24 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#4] от "НеКой":

    Лидъл и Кауфланд дават заплати над пазарните за сегмента - търговия на дребно във всички населени места и подлудиха собствениците на малки магазинчета, които протестират че не могат да намерят персонал(щто те предлагат МРЗ+ някакъв % за реаизирани продажби) заради тях.
    Проблемът не е в това с тия вериги, а че цените им са все още над пазарните, а това може би се дължи и на многото прекупвачи по веригата.
    Т.е. има някакъв дистрибутор за България сключил договор с голяма международна компания и само за оформянето на документите получава едни добри комисионни(можеш сам да познаеш около кои политици гравитират собствениците на такива компаниии)

  25. 25 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    До коментар [#13] от "historama":

    Ми, това го има и в момента - правят го онези тарикати от хотелиерския бизнес - работят им украинки, които са уж на специализация (схемата минава през договор с училище/университет) и не плащат стотинка данък или осигуровки, а взимат чисто 600 лв.
    Нямам против украинците, нека идват легално, плащайки осигуровки и данъци тук.

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  26. 26 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3232 Неутрално

    "Добре дошъл в реалността", но май е доста късно...

  27. 27 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    До коментар [#12] от "НеКой":

    Българин съм, и се питам какви са тези еднолични фирми с по над 300 камиона, всеки над 100 000 евро, и дали изобщо става дума за български капитали?

  28. 28 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#24] от "ЙЕИ":

    Над пазарните за България.
    И българските траспортни фирми дават над пазарните за България.

  29. 29 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    Подобни решения като пакета Макрон наливат вода в мелниците на популисти и екзитъри, и рушат ЕС не по-зле от руската хибридна война. Това е двойни стандарти в действие. Сравнимо с това е Източна Европа да наложи мита за френски коли и стоки - принципно френските коли и без това се продават зле, може още да се затормози вноса им. Просто за да видят франсетата, че в тая игра има две страни.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  30. 30 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#16] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    Кой ти каза, че са на 700 лв.
    Или това са опорните точки.

  31. 31 Профил на Moxito
    Moxito
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#2] от "Боян Таксиров":

    100% си руски трол опиващ се на убеди всички в идиотията на Запада и лицемерието на комиксови герои като юнкер, макрон и подобни, минимум полковник в ГРУ.

    Макроня бих го запитал, когато не си играе с Макроница, френските фирми, в които работят българи дали ги пращат веднъж в месецана техни разноски до България , защото тъгуват на близките си.????


  32. 32 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#27] от "historama":

    Българин си, ама мисленето не ти е такова.
    Соро за констатацията.

  33. 33 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2147 Весело

    До коментар [#9] от "НеКой":

    Тука някои реват в защита на правото на Гугъл, Епъл, ФБ да намират начини да плащат по-малко или никакви данъци, даже нЕкъв авторитет цитираха, бранейки с голи гърди офшорките - но сега скачат на нашите превозвачи за същото. Рибата се вмирисва откъм главата - големите в Европа, а и в света, защитават едрите офшорковци за сметка на средния и дребния данъкоплатец, който въпросните офшорковци ограбват; иначе правно офшорките видиш ли били оф шоур юридически, но армията ги пази безплатно с пари от данъците на средната и бедната работеща класа.

  34. 34 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    До коментар [#11] от "Боян Таксиров":

    Точно зад такива "благи" мантри за "правата" на тираджиите се крие и тънката сметка на пакета Макрон - източните компании се регистрират във Франция, Германия и Холандия и започват да плащат данъци там. Т.е. България се лишава от едни приходи за сметка на Франция. Тънки сметки на бабоеб.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  35. 35 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2147 Весело

    Докато има офшорни зони, няма шанс да изчезнат и шефчетата андрешковци у нас.

  36. 36 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    До коментар [#30] от "НеКой":

    Добре, да кажем че са 800, все тая.
    Отделно от техните 5000, максимум 2-3000 лв се връщат в Българската икономика и с тях се плаща ДДС. Другите се харчат там, защото тези шофьори живеят там, а там е скъпо.

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  37. 37 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#33] от "Deaddark":

    Продажници, нали това казвам.
    Забравиха, че Макрон дойде от Уолстрийт с излъскана от либералните медии биография.
    После няма да лобира, нали тези са му платили кампанията...

  38. 38 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    ...Има ли някакво нарушение на ЕС закон, че трябва да се въвеждат нови правила, за да стане по-сгодна ситуацийката за някой по-големи и "важни" държави в съюза ? На мен не ми стана ясно.
    —цитат от коментар 14 на Индиана

    Колега, на нас ни казват половината истина, което е гьорингов похват. Вероятно е имало някаква дупка в законодателството, и наши граждани са конституирали огромни фирми, които оперират само в чужбина (Северна и Западна Европа) с камиони с българска регистрация. И де факто упражняват нелоялна конкуренция, което само по себе е нарушение на закона

  39. 39 Профил на frankfurtski
    frankfurtski
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Някой тираджия да сте чули какви ги мисли,кухи фирми от къде ли не ,регистрирани у нас ,крадлива администрация компрометирани евродепутати ДРЕМЕ МИ ЗА ТЕЗИ ИЗМАМНИЦИ А ТИРАДЖИИТЕ КАТО МЕН ЩЕ СИ НАМЕРЯТ ИЛИ ВЕЧЕ НАМЕРИЛИ ИСТИНСКА ФИРМА Европейско заплащане и отношение

  40. 40 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    До коментар [#10] от "historama":

    Има общ пазар в ЕС и свободно движение на хора, стоки и услуги. Превозът е услуга.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  41. 41 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    До коментар [#31] от "Moxito":

    Защо пък точно руски трол, когато защитавам европейските мерки в защита на условията на труд и тяхното уеднаквяване в целия ЕС, които мерки вредят на спедиторските фирми на българската олигархия, която пък знаем на кого точно симпатизира...

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  42. 42 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    До коментар [#33] от "Deaddark":

    Гугъл, ФБ и другите трябва да плащат данъци и в България и в другите страни от ЕС. Данък се плаща при източника. Особено от фирми извън ЕС.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  43. 43 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#38] от "historama":

    Общи моабети, кухи фрази.
    Питах те конкретнИ въпроси.
    Нарушили ли са европейското законодателство?
    Основен принцип ли е свободното движение на хора, капитали и стоки в рамките на ЕС?
    И не е ли лобизъм, ако го пренебрегваме в някакъв конкретен случай?

  44. 44 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    До коментар [#41] от "Боян Таксиров":

    Защото един от главните принципи на руската пропаганда е Крадецът да вика: "дръжте крадеца" :)

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  45. 45 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    До коментар [#27] от "historama":

    Лошо ли е? Може да са чужди инвестиции в българския транспортен бизнес. Повечето камиони са лизингови.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  46. 46 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    ...Макроня бих го запитал, ... френските фирми, в които работят българи дали ги пращат веднъж в месецана техни разноски до България , защото тъгуват на близките си.????
    —цитат от коментар 31 на Moxito

    Българите, които работят във френски фирми получават френски заплати, за тях се плащат данъци във Франция, както и осигуровки, а фирмите внасят и подобаващото ДДС във Франция. Както и фирмите у нас като си плащат данъците и осигуровките няма проблеми. А дали шофьорите ще пътуват до България на свои разноски, или на фирмени, зависи от договора.

  47. 47 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    До коментар [#15] от "krummm":

    Чул ли си тираджия да каже подобно нещо? Или просто си плямпаш?

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  48. 48 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    До коментар [#11] от "Боян Таксиров":

    Ахъм, според българинът, всеки който има бизнес е чорбаджия и душманин - редно е да бъде заклеймен, като враг.

  49. 49 Профил на Александр Г. Дугин (№55)
    Александр Г. Дугин (№55)
    Рейтинг: 640 Весело

    Ааа, недейте така. В никакъв случай не се цели да бъде изтласкан българския бизнес. Ние всички споделяме в най-висша степен всички евроатлантически ценности, така че каквото и да се реши, то ние трябва безпрекословно да го приемаме и благодарим защото то е в името на светлото бъдеще и дружбата между народите. Ураааааа!!!
    В случая 100% единственият мотив е бил, да се осигури спокоен сън и липса на прекомерен стрес у нашите шофьори. :) :) :)

    Кончита (с) Вурст - Президент на Европейския съюз. ;)
  50. 50 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3108 Неутрално

    Имам близък в такава фирма, човека е доволен, едвам си намери работа защото е на 55.
    Нещо младите не искали там да работят :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  51. 51 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#46] от "historama":

    Френски заплати получават, ама друг път.
    Делени на две може...

  52. 52 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5180 Неутрално

    До коментар [#2] от "Боян Таксиров":

    Точно това е проблема! Никой не им забранява да работят така, както работят французи, белгийци, немци, италианци.

  53. 53 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 3108 Неутрално

    м/у другото, не мисля че е бил за повече от 2 седмици наведнъж

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  54. 54 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    До коментар [#38] от "historama":

    И субсидиите за френски и немски земеделци, които след това продават на дъмпингови цени е изкривяване на пазара, но там Макрон не протестира...

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  55. 55 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    "В България има 60-65 хил. камиона. За нашия пазар са нужни около 5 хиляди. Дискриминационно е на толкова много камиони да не се позволява да работят."

    Това означава само едно. Трябва да има оптимизация на броя на камионите. Не да ги докараме до 5 хиляди, но и 60 хиляди от горе са прекалено много!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  56. 56 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5180 Неутрално

    До коментар [#4] от "НеКой":

    Защото шефовете в Лидл и Кауфланд не са идиотш като НеКой!

  57. 57 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    Бе как само вашият бизнес е изтласкан, а нормалните работят. Може би защото сте малко далавера и незаконни превози, а?

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  58. 58 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#41] от "Боян Таксиров":
    Ти не знаеш разликата между спедиторски фирми и международни превозвачи, за европейски мерки си тръгнал да говориш...

  59. 59 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    Крайно време е да се спрат нетърговските и непазарни ограничения в ЕС. Време е да започне да се мисли за европейската икономика като цяло. Очевидно в тази икономика има сектори, в които българите са по-конкурентни.
    Между другото, ирландските цигани от Райънер са въздушния еквивалент на източните тираджии - и те използват вратички в закона за да изнудват служители, общини и синдикати, и отнемат бизнес от "големите батковци". В това време Ер франс и Луфтханза се задъхват от стачки и се чудят защо губят пазар.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  60. 60 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#56] от "vassilun":

    Либералите освен способността да обиждате всички инакомислещи, имате ли други характерни черти...

  61. 61 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#42] от "Пипера е много лют":

    Прав си, но тук някои наричат социалисти хората, искащи Гугъл и други подобни да си плащат данъците; тоест данъците да за бедните. Лицемерие е френската армия да пази офшорната зона в Антигуа, с парите на френските данъкоплатци - а френската държава да харчи от бюджета заа центъра на Париж, където неплатените и цент офшорковци имат "фирмени" имоти за милиони, които уж са активи на офшорката, та да не плащат и данък имот. За Париж не съм много сигурен за имотите на офшорковците, но в София е така.

  62. 62 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2246 Весело

    До коментар [#55] от "Rim":

    Викаш доброволно да дадем бизнес на други, ей така, без нищо...
    Верно нема такива дебили, и после защо имало популисти и т.н.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  63. 63 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    Под претекст, че българските застрахователи плащали огромни суми за щети на автобуси и камиони зад граница в рамките на ЕС увеличават тарифите у нас за ГО. Казано по друг начин заради тези транспортни бизнесмени, чиито 65 000 камиона препускат из Европа, но плащат ниска ГО у нас. Застрахователите ще го компенсират на наш гръб

  64. 64 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4828 Любопитно

    До коментар [#3] от "Apollo Eight":

    Новите правила ще важат за всички европейски компании и шофьори в транспортния сектор, затова оплакванията от страна на български превозвачи за някаква дискриминация, та даже и транспортния министър звучат нелепо.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  65. 65 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    Шофьорите на таксита в София, които имат издадено разрешение от Столична община, могат да закарат пътник до Пловдив или Варна, но нямат юридическо право да стоят на стоянките там и да чакат пътници обратно за София! Местните ги изритват моментално. Това правило е валидно за всички градове в страната и може да обясни до някъде логиката на превозите в европейски мащаб! Подчертавам - да обясни до някъде...
    А иначе, въпросният Пакет за мобилност се отнася за всички фирми в ЕС, независимо дали са от Франция, Испания, България или Румъния!
    Защото ако човек слуша нашите превозвачи, веднага би си помислил, че това се отнася само за тях... Няма такива работи. Тези правила ще бъдат спазвани от всички в ЕС.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  66. 66 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#64] от "Иво":

    Затова искам да се измете цялото соросоидно братство от ЕП?
    Защото са комунисти и лобисти.
    Ще ги изтърпим до Май...

  67. 67 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#55] от "Rim":
    Правилно. Трябва да има и оптимизация на Лидл-ите и Макдоналдсите. Какво е това нещо във всеки град Лидл. Само в областните. И полетите да оптимизираме предлагам. От къде накъде всеки ден ще има полети до Париж и Лондон. Най-много един път в седмицата. Като едно време.

  68. 68 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 943 Неутрално

    Тия пребоядисали се мутри не искат да разберат, че Европа не е само дойна крава.

  69. 69 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално




    До коментар [#4] от "НеКой":Защото шефовете в Лидл и Кауфланд не са идиотш като НеКой!
    —цитат от коментар 56 на vassilun


    разбира се, че не са идиоти. Интересно ми е в коя държава ще плащат по 2500-3000 евро на работниците в хипермаркетите?

  70. 70 Профил на boyanv
    boyanv
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Абе, къде са победителите?
    Тези дето преди 2 - 3 месеца ни обясняваха за голямата победа в Брюксел...Къде са, нека се покажат, нека ни обяснят какво са искали да кажат тогава. Не ми се вярваше България оглавявана от човек прочел една книга през живота си да успее да се пребори с немската бюрокрация и френската държава...

    Μπόικο δεύτερη βουλγαρική δολοφόνος
  71. 71 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    До коментар [#67] от "encor3":

    И полетите по 15 евро да се забранят.

  72. 72 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 816 Весело

    До коментар [#71] от "НеКой":

    Забрана, лустрация и народен съд!

  73. 73 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    До коментар [#46] от "historama":Френски заплати получават, ама друг път.Делени на две може...
    —цитат от коментар 51 на НеКой


    Получават френски заплати, както у нас български. Не всички френски заплати са като на президента Макрон, както и не всички български РЗ са 16 000 лв (като на Карина Караиванова).

  74. 74 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 3010 Неутрално

    Искат да изтласкат не само българския транспортен бизнес, но и бизнеса на всички страни от Източна Европа, членки на ЕС, защото те успешно конкурират тези от Западна Европа.

  75. 75 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4828 Весело

    До коментар [#66] от "НеКой":

    По скоро еврофоби като теб трябва да бъдат изметени от ЕП и точно това ще се случи май месец тази година. ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  76. 76 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    "Това са частноправни отношения между частна българска фирма и държавна либийска компания. Корабът се намира на 20 мили от Созопол в икономическата зона на Черно море"

    Mилицьонерите участвали в абордажа на държавна служба в работно време ли са били и са били на граждански договор при пиратите?

    Икономическата зона до Созопол на филанкишията ли е, та да не може да се изпълни решението на българския съд и да се арестуват пиратите завладели кораба?

  77. 77 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    Искат да изтласкат не само българския транспортен бизнес, но и бизнеса на всички страни от Източна Европа, членки на ЕС, защото те успешно конкурират тези от Западна Европа.
    —цитат от коментар 74 на Voiko


    Не! Нищо подобно. Пактът за мобилност се отнася за всички превозвачи в ЕС ! Каквито са правилата за нас, такива са и за Западна Европа!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  78. 78 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    ....Малко ли са чуждите офшорки, които печелят поръчки и концесии и в България и в ЕС???
    —цитат от коментар 23 на НеКой

    Не са малко! Най-големите - Виваком, БТ, офшорките на Пеевски, на Дънди - и зад тях все стои ВТБ, руснаци или български комунета

  79. 79 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 3069 Любопитно

    До коментар [#4] от "НеКой":

    "Ми що Лидъл и Кауфланд не дават по 2500-3000 евро на персонала си в България, като са толкова честни???"


    Само да вметна, че наистина дават такива заплати, но осигуряват на минимална заплата.

  80. 80 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3750 Неутрално

    "В България има 60-65 хил. камиона. За нашия пазар са нужни около 5 хиляди"


    Българските тирове в западна Европа са навлеци. Каквито са и емигрантите ни. Не са ги канили и не са им нужни. Затуй ще намерят начин да ги изгонят. Честно, пепел бих ял, но не бих се натрапвал на места, където не съм желан. Как нашите хора се подлагат на такова страшно унижение!? Горките хора! А управниците ни как траят. Нямат ли капчица човешка гордост!? Що за дебили са? Що не отворят руския пазар? Тировете ни няма да имат проблеми в Русия. И Защо Евроатлантика, толкова не ни ще, а е блокирала пътя ни на изток? Това още колко време може да продължава?

  81. 81 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Това категорично е така. Новоприетата регулация директно удря нашите транспортни фирми и отнема техен бизнес в полза на френските такива.

    Това са реалностите и всякакви разсъждаения по-натам по темата са безмислени.

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  82. 82 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    До коментар [#63] от "historama":

    ГО на колите няма общо с камионите. Там случая е друг.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  83. 83 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2246 Весело

    До коментар [#80] от "Judjuk":

    Като говорех за популисти и екзитъри, които черпят аргументи от Макрон, те се появиха точно навреме.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  84. 84 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    Тия пребоядисали се мутри не искат да разберат, че Европа не е само дойна крава.
    —цитат от коментар 68 на ppopov_67


    Фактът, че Джамбазки е начело на протеста ме кара да си мисля, че истинските собственици на тези фирми ще са руски капитали, или руски офшорки. Но на нас няма кой да ни го каже. Иначе 65000 камиона, или малко повече, умножено по 100 000 евро на камион, това прави 6, 5 млрд евро!
    6 500 000 000 евро!

  85. 85 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 3069 Любопитно

    До коментар [#80] от "Judjuk":

    "Що не отворят руския пазар? Тировете ни няма да имат проблеми в Русия.
    И Защо Евроатлантика, толкова не ни ще, а е блокирала пътя ни на изток?"

    Първо, никой не ни е вкарвал в ЕС и НАТО насила. ние сами го пожелахме. Второ, всички знаем, че в Русия нашите камиони няма да имат проблеми, защото корупцията в Русия е повече, отколкото в България.

  86. 86 Профил на fletcherlind
    fletcherlind
    Рейтинг: 590 Неутрално

    "В България има 60-65 хил. камиона. За нашия пазар са нужни около 5 хиляди. Дискриминационно е на толкова много камиони да не се позволява да работят."Това означава само едно. Трябва да има оптимизация на броя на камионите. Не да ги докараме до 5 хиляди, но и 60 хиляди от горе са прекалено много!
    —цитат от коментар 55 на Rim


    Оптимизация, другари! Как някой си позволява да расте икономически без твоето лично одобрение?

  87. 87 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4327 Неутрално

    До 82
    сумите по щетите, които се изплащат са от един кюп.

  88. 88 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#20] от "НеКой":

    "Тези камиони трябва да се придвижват на празен ход хиляди километри и да замърсяват въздуха, каза още Джамбазки."

    Оо! Не думай! А преди как не забелязвахте замърсяването на въздуха?

    В Русия съм! В Русия съм!
  89. 89 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    френската държава да харчи от бюджета заа центъра на Париж, където неплатените и цент офшорковци имат "фирмени" имоти за милиони, които уж са активи на офшорката, та да не плащат и данък имот. За Париж не съм много сигурен за имотите на офшорковците, но в София е така.
    —цитат от коментар 61 на Deaddark


    Не си много сигурен, ама и в Париж било така. Ами там плащат собствениците на имота, пък ако ще да са регистрирани и на Марс. А таксата смет плаща този, който е заемал сградата на 1 януари.

  90. 90 Профил на frankfurtski
    frankfurtski
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#80] от "Judjuk":

    Пътувай немедленно,кой те спира.....

  91. 91 Профил на frankfurtski
    frankfurtski
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#84] от "historama":

    Не са само руски,всякакви има печалба от пестене на данъци и рязане парите на шофьорите

  92. 92 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#75] от "Иво":

    Не си прав, току виж Некой и другарите му след поредното сборище на русофилите с таваришч пасоль, ни осигурят достъп до необятните руски автостради. Нерде курсове Масква-Владивосток, нерде френските сокаци. Да не говорим за Магадан-Колима.

  93. 93 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 4153 Неутрално

    До коментар [#4] от "НеКой":

    Виж сега... Лидъл и Кауфланд не дават по 3000 евро и на продавачите си в Германия. Може да си сигурен. За ръководни длъжности, по-съм съгласен.
    Всеки един инвеститор или търговец, който идва в България, идва за да печели. И печели дотолкова, доколкото му позволява системата на място. За това, че в България стандарта и доходите са мизерни, не е виновен някой друг, ами самите ние. Нашият икономически модел е замислен и управляван от милиционери. Основава се на ниски доходи и мизерен стандарт, за да се държи материала в подчинение. Но, вече започнаха да се появяват пукнатини в модела, понеже материала се усети и започна да се изнася масово там, където му плащат повече.
    Та, като си изберем управляващи, които да сменят икономическият модел, ще ни мръднат стандарта и доходите. Но, както казах, това зависи от самите нас.

    Бивш tww09306483.
  94. 94 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 3328 Весело

    Никой не иска да се занимава с балкански цървули!

  95. 95 Профил на frankfurtski
    frankfurtski
    Рейтинг: 286 Неутрално

    И още за неосведомените тези "родни"превозвачи точно за три дена ще сменят реегистрационните табели на камионите с такива от друга държава,

  96. 96 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4598 Неутрално

    До коментар [#4] от "НеКой":

    Тъпо е родоотстъпник да говори за родоотстъпници. Не разбрахте ли, че този номер вече се изтърка?

    Gunter glieben glauchen globen
  97. 97 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#80] от "Judjuk":

    Какъв ти е проблемът, бре таваршич. Отиваш Мухасранск и правиш фирма за превози. Вместо да се блъскаш с разни Ивеко и Мерцедес купуваш модерни Камази и пайдос по необятна руска шир. Трупаш пачки и се радваш на колхозния живот.

  98. 98 Профил на Jordan J
    Jordan J
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Срамно е министър на транспорта на европейска държава да наговори подобни глупости, за да се хареса на мутрите - собственици на по 300 камиона!

  99. 99 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4598 Неутрално

    До коментар [#19] от "Пипера е много лют":

    Това с ерзац шоколоите и прочее алабализми се доказа, че е абсолютнои невярно. Докога ще повтаряш лъжи?

    Gunter glieben glauchen globen
  100. 100 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2246 Весело

    До коментар [#84] от "historama":

    Нищо не пречи тъпанар като Джамбазки отвреме-навреме да е прав. А това за руските капитали си го измисли току-що. Може да са китайски, индийски, бразилски или дори американски капитали - нарича се преки чуждестранни инвестиции. Помагат за увеличаване на БВП и оттам на данъците които се плащат в България. Учебника по макроикономика за 1-ви курс.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK