Росен Желязков: "Мобилност 1" разделя Европа

Росен Желязков: "Мобилност 1" разделя Европа

© Велко Ангелов



Според министъра на транспорта Росен Желязков пакетът "Мобилност 1" разделя Европа. "За две години този пакет не може да събере необходимия консенсус в рамките на съюза. Нито един от прокламирани принципа за внасянето на пакета – подобряване на социалните права, на единния пазар и на конкурентноспособността, не е налице. Той разделя Европа", каза Желязков в интервю за Би Ти Ви.


На 10 януари стотици български превозвачи излязоха на протест в Брюксел срещу пакета, наричан още "Макрон". Към тях се присъединиха и техните колеги от Източна Европа. Росен Желязков също ги подкрепи на площада.


"Това е прецедент. За първи път от 10 г. насам българи заедно със свои сподвижници в тази кауза от Румъния, от Полша, от Литва протестират. И то не протест, който е хаотичен, който има за цел да оказва натиск или въздействие, а протест, който има ясно послание за защита на икономическите и социални права на българските превозвачи, както и на превозвачите от периферията на Европа", коментира министърът на транспорта.




По думите му "хората в европейските институции си дават сметка, че подобни небалансирани решения пораждат евроскептицизъм, а това не е добре преди евроизбори".


Днес премиерът Бойко Борисов изпрати благодарствени писма на премиерите на Румъния, Полша, Литва, Унгария и Испания за подкрепата в преговорите по пакета "Мобилност 1". Вчера Борисов предложи на председателя на Европейския парламент Антонио Таяни въпросът с условията на работа на международните превозвачи да се обсъди след предстоящите през май избори за Европейски парламент.

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11387 Неутрално

    Прав е, но какво се прави за да се избегнат предпоставките за такива решения, много работа трябваше да бъде свършена досега. Макрон го обяви много отдавна и си намери поддръжници...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3039 Неутрално

    "не е протест, който е хаотичен, а протест, който има ясно послание за защита на икономическите и социални права на българските превозвачи"

    Може би без да го осъзнава, министър Желязков точно е описал положението - това не е хаотичен протест, а протест организиран от българските фирми-превозвачи! Впрочем, пакетът удря не само по тях, а по техния бизнес-модел (който може да бъде приложен от която и да е компания в ЕС) - да назначават шофьори за минимална заплата в България и да ги пращат да работят в Западната част на Европа с месеци и при мизерни условия за живот!

    Шофьорите ни, ако знаят поне малко чужд език могат да се разберат с транспортните фирми на Запад могат да сключат договор за същата работа на същото място при много по-добри условия:

    https://www.klinklin.bg/paket-mobilnost/

  3. 3 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2187 Неутрално

    Българските и източноевропейските превозвачи да почват да работят на европейски цени. Така няма да правят дъмпинг, да са недолюбвани, а и ще имат разходите за прибиране до страните си.

  4. 4 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8473 Неутрално

    То да беше само това, което ни разделя...

  5. 5 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Цитирам по памет Ангел Джамбазки:

    "Макрон иска французите да ядат хайвер, а българи и поляци - консерви"...

    Ами това е...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  6. 6 Профил на Madmax
    Madmax
    Рейтинг: 461 Любопитно

    Ако пакетът все пак се гласува преди евроизбирите, ББ ще ги загуби.

  7. 7 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 3121 Неутрално

    Министър-председателят Борисов е изпратил писма до премиерите на Румъния, Полша, Литва, Унгария и Испания, в които благодари за подкрепата и сътрудничеството по време на преговорния процес по пакета "Мобилност1", съобщава пресслужбата на Министерския съвет.
    По думите на премиера, цитирани в съобщението, в момента дебатите относно пакет "Мобилност 1" са на кръстопът и все още има шанс да се избегне фрагментацията на единния европейски пазар и да се затвърди разбирането, че "Европа на две скорости" не е решение.
    "Уверен съм, че съвместните ни усилия ще продължат в рамките на всички европейски институции, за да постигнем по-добри решения за сектора",
    пише в заключение министър-председателят.
    Вчера Борисов предложи на председателя на Европейския парламент Антонио Таяни въпросът с условията на работа на международните превозвачи да се обсъди след предстоящите през май избори за Европейски парламент.

    Ето, в последното изречение се "спотайват" прозрачните Бойкови намерения!
    След всичките витиевати ръсения на плява...
    След изборите, я - банкянският тигър е многоопитен ловец на глав..., т.е. на гласове!


  8. 8 Профил на qwerty
    qwerty
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Жалка калинка.
    Този е като кукла - въртят му главата и приказват.

  9. 9 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1394 Неутрално

    До коментар [#5] от "ТНТ":

    Все пак погледнете линка на колегата от пост №2 .
    За шофьорите нещата са малко по различни.

  10. 10 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    Мобилност 1 не разделя,а ще бъде една от причините за разпадането на ЕС. Другите причини са: Европа на две скорости и квотите за икономическите бежанци,а могат да измислят и още някоя глупост. Мисля,че този проблем наречен мобилност не е от компетенцията на ЕК,а направителствата на отделните държави.

  11. 11 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2843 Неутрално

    Ако искаме да сме част от Европа трябва да третираме българските работници включително и шофьорите като европейци. И до е един ден българските министри да са загрижени за всеки български гражданин, не само за плащащите бизнесмени.

  12. 12 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Аз и преди съм го писал, Макрон когато беше финансов министър забрани предлагането на местна (Българска) работна ръка (въпрекики, че плащахме френска минимална заплата (1400 евро)) в строителния сектор. На мен ми е черен, но във френските очи....

    Транспортьорите не са нещо повече от всички други предлагащи местни работници, така че ...

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK