Екатерина Захариева: Пакетът "Мобилност" нарушава основни принципи на Европа

Екатерина Захариева

© Юлия Лазарова

Екатерина Захариева



Пакетът "Мобилност" разделя Европа чисто георграфски на периферни държави и на такива, които се намират в центъра. Това заяви министърът на външните работи Екатерина Захариева в интервю за "Нова телевизия".


"За съжаление този пакет от законодателни мерки не помага за единението на Европа, дори нарушава основни принципи, с които толкова много се гордеем - за четирите свободи", допълни тя.


"Очевидно нашият транспортен сектор е много конкурентен. Той има доста сериозен дял от транспортния сектор", заяви Захариева и коментира, че българската държава не се занимава с този казус само през последната седмица. "За съжаление все още има различни позиции", каза тя.




Според нея интересите очевидно са мното сериозни и в тях са замесени големите превозвачески компании в страните, които са най-големите поддръжници на пакета - Франция, Германия и Австрия.


По темата с либийския танкер Захариева коментира, че става дума за частноправен спор, който трябва да се реши в съда. Въпреки това Министерството на външните работи работи по изясняването на казуса. Тя се надява той да бъде разрешен скоро и по никакъв начин да не повлияе на двустранните отношения между България и Либия, които тъкмо са започнали плавно да се подобряват след "горчивия привкус" от случая със задържането на медицинските сестри.


Как възникна спорът за собствеността на танкера, какви са позициите на двете страни и как реагираха институциите четете тук.


По думите й от смяната на екипажа в края на декември министерството е в постоянен контакт с либийската страна. В България е пристигнал и либийски представител, който е отрекъл информацията за съществуването на заповед от либийското пристанище за задържането на навлезлите във водите му български кораби. Министерството на външните работи също не е било официално информирано за такава.


По темата с излизането на Великобритания от Европейския съюз Захариева коментира: "Най-доброто за всички страни, въпреки че няма нищо добро в Брекзит според мен, но най-добрият изход е да вървим към плавен Брекзит."

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 4673 Любопитно

    Уффф, ....а фалита на завода на Булгартабак какви принципи нарушава?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    И от упоменатите три страни - Франция, Германия и Австрия - коя според вас най-много държи на двускоростна Европа ?
    Жокер:
    Откъм тази страна се чуха не сдържани мърморения, а крясъци до бога:
    - "Да спасим дизела!"
    - "Да накажем Полша!"
    - "Антируските санкции вредят на бизнеса!"
    - "Вилкомен, драги гости!"

  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11800 Весело

    "...Въпреки това Министерството на външните РАБОТИ РАБОТИ по изясняването на казуса..."
    ...РАБОТИ ли РАБОТИ по изясняване на казуса :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1865 Неутрално

    "Очевидно нашият транспортен сектор е много конкурентен. Той има доста сериозен дял от транспортния сектор"

    За съжаление, българските транспортни фирми са конкурентни само благодарение на тежките условия и ниското заплащане на българските шофьори (спане в кабината на камиона с месеци, минимална заплата + командировъчни на които не се удържат осигуровки). Френски, немски и австрийски компании могат да са точно толкова конкурентни, ако отворят филиали в България и назначат български шофьори при същите условия.

  6. 6 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 3056 Неутрално

    До коментар [#4] от "penetrating":

    И като изясни казусите....

    SHADOWS of SOFIA
  7. 7 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#5] от "plamen_b":

    Ами да отварят филиали и да назначават български шофьори при същите условия тогава, кой им пречи?

  8. 8 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3718 Неутрално

    "За съжаление този пакет от законодателни мерки не помага за единението на Европа, дори нарушава основни принципи........ най-добрият изход е да вървим към плавен Брекзит."

    Тази най-после събра сили и смелост да се изходи. Е, и какво от това? Кво прайм!? На всичко отгоре и попари надеждите на соросоидчетата, че Брекзитът някак си може да се отложи. Къде е тук пламенния оптимизъм и вярата в утрешния ден? Не може така другарко Захариева!

  9. 9 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Ми вий какво правихте от 1.1.2018 до 30.6.2018, уважаеми европредседаващи??? Сливи ли имахте в устите или???

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  10. 10 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Ми вий какво правихте от 1.1.2018 до 30.6.2018, уважаеми европредседаващи??? Сливи ли имахте в устите или???

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  11. 11 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2584 Неутрално

    За либийския танкер:
    "В "Булгаргеомин" недоумяват от клеветите и лъжите около либийския танкер" - https://news.bg/bulgaria/v-bulgargeomin-nedoumyavat-ot-klevetite-i-lazhite-okolo-libiyskiya-tanker.html

    Становище на „Булгаргеомин” относно казуса с паричните взимания, дължими от страна на либийската държава в полза на дружеството и предоставеното обезпечение от тяхна страна под формата на морска ипотека за моторен танкер BADR: - http://bulgargeomin.com/news.htm

    Гледната точка на либийците, представена от Биволъ:
    "ПИРАТСКА АКЦИЯ СРЕЩУ ЛИБИЙСКИ ТАНКЕР В БУРГАСКИЯ ЗАЛИВ" - https://bivol.bg/badr-mafia-burgas.html

  12. 12 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    Гербаджиите като тази едно говорят тук в България, и съвсем друго в Брюксел като се съберат на съвета на министрите да взимат решение.

    Там даже и не смеят да гъкнат, да не би да се разсърди някой европеец и се съгласяват със всичко което ни поискат, тук смело критикуват да не понесат политическата цена.

  13. 13 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2584 Неутрално

    Проблемът на Макрон е, че с пакета Мобилност търси уреждане на отношения МЕЖДУ членове на клуба ЕС, а не уреждане на отношения на клуба с останалия свят. В този смисъл Макрон се оказа не много по-различен от Льо Пен.

  14. 14 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    До коментар [#7] от "izt21595181":


    До коментар [#5] от "plamen_b":Ами да отварят филиали и да назначават български шофьори при същите условия тогава, кой им пречи?
    —цитат от коментар 7 на izt21595181


    Това, че не знаят на кого да бутнат рушвет за съответните разрешителни...а пък и не са свикнали на това.

  15. 15 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    МВнР постепенно излиза от летаргичния си сън...

  16. 16 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#7] от "izt21595181":

    Да и като почнат, ще им изпратят всички държавни институции да им търсят под вола теле.

  17. 17 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5160 Неутрално

    Време е вече и ние да "изокаме" на Брюксел.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  18. 18 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Признавам си , че съм малко лаик по финансови въпроси , ама ако един български камион извършва превоз между Франция и Германия , то данъка го дължи в държавата по регистрация , тоест в България . Предполагам че се издава фактура от българския кочан , собственика на стоката си я заприходява като разход , декларира го пред германския/френски НАП , и с него е ясно . Въпроса ми е : как българският НАП ще прибере 10 % данък , които са дължими от печалбата на дружеството собственик на камиона . Има ли връзка между данъчните служби на страните от ЕС !? Какво му пречи на българския превозвач да не си декларира голяма част от приходите ? А беше споменато в комисията по транспорт на ЕП за наличието на много кухи фирми сред българските превозвачи , които се водят по документи на клошари от ромските гета , и данъци не постъпват абсолютно никъде . Защо никой от управляващите и опозицията не представи точни данни за платените данъци от превозвачите опериращи на запад в България !? За заплати и осигуровки на шофьорите разбрахме че са смешно ниски .

  19. 19 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 287 Неутрално

    С колко свободи може да разполага човек в една кабинка на комион за продължително време?

  20. 20 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    С колко свободи може да разполага човек в една кабинка на комион за продължително време?
    —цитат от коментар 19 на ggot


    Шапка ти свалям за въпроса. В десетката, жалко за Захариева и тя започна да лобира.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  21. 21 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Значи:
    1. Винаги съм се изказвал твърдо против двоийните стандарти на ЕС. Брюксел има пълен набор от способи за системното и ефективно увреждане на интересите на страните от периферията на ЕС, и особено тези на България и Румъния. Което е гнусно и недопустимо.
    2. Заставам зад транспортистите, просто защото съм българин по рождение. Което не променя факата, че от години налагат брутален дъмпинг в ЕС. Просто е- ако искаш да оперираш повече от 20% от времето на чужд за тебе пазар, трябва да се регистрираш там и да плащаш съответните местни заплати, данъци и социални осигуровки.
    3. В резултат на постигнатата сделка, камионите да следва да се връщат веднъж на 3 седмици, българските превозвачи все пак ще могат да оперират на чуждия пазар около 2 седмици от всеки 3. Което, колкото и да се хленчи, продължават да бъдат прекрасни условия.
    4. Превозвачите да вземат каквото им се предлага, и то още по време на мандата на настоящия парламент, и да престанат да хленчат. Ако играят "ва банк" е много вероятно в бъдеще да останат без нищо.

    В дебати от типа "Другарят Този е казал това, другарката Онази е казала онова, те са по-умни/по-образовани/по-известни/по-успели от теб и следователно са прави, така че заставайки зад тяхното мнение, аз също съм прав/а" НЕ участвам!
  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11800 Весело

    До коментар [#6] от "КА2":

    ...ще ги премълчи :)
    Впрочем, мисля, че те отдавна са изяснени

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  23. 23 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 2874 Неутрално
  24. 24 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11800 Весело

    До коментар [#5] от "plamen_b":

    Над 80% от българските шофьори са самонаети - един или двама шофьори най-често семейна фирма , one man show :)
    Та кого казвате, че експлоатират те?
    За второто сте прав и френски фирми откриват филиали в България за да търсят и наемат шофьори. А защо го правят? Защото им е мъчно за тежките социални условия на българските шофьори и ниските им заплати? :)
    Не, защото във Франция, Германия, Белгия СЕ ТЪРСЯТ международни шофьори :) Защо, след като те са защитени, заплатени, имат душ и интернет и се връщат всеки 3 седмици в къщи?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  25. 25 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    Време е вече и ние да "изокаме" на Брюксел.
    —цитат от коментар 17 на Незнайко в Слънчевия град
    На Страсбург.

    Тази разпоредба е в нарушение на правото на ЕС.

    МВнР вместо да рони сълзи просто трябва да сезира Европейския Съд.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  26. 26 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1865 Неутрално

    До коментар [#7] от "izt21595181":

    А защо трябва транспортните фирми от цял ЕС да експлоатират българските шофьори заради бедността им? Не може ли да повишим нивото на българските фирми?

    Изискването шофьорите да се "завръщат в страната си за определено време" трябва да отпадне от този пакет! Вече има правила за безопасно шофиране, които ограничават колко часа шофьора може да работи, примерно, в денонощието или седмицата, колко почивка трябва да има за сън и т.н. Това което трябва да се добави е че между курсовете на шофьорите трябва да се осигурят минимални човешки условия за почива - дали човек ще си е в къщи (пътя да е платен от работодателя), или в хотел или на квартира (не повече от 2 човека в стая с баня и тоалетна) - пак платени от работодателя. Заплащането също трябва да е по минималните стандарти за държавата, в която шофьора работи; ако за денонощието е карал 6 часа през Франция и 6 през Германия - да получи половин минимална френска надница и половин немска - с пенсионни осигуровки и данъци.

    Много ще се радвам и ще приветствам от сърце български фирми, които са конкурентни в ЕС при такива условия!

  27. 27 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 579 Любопитно

    Уффф, ....а фалита на завода на Булгартабак какви принципи нарушава?
    —цитат от коментар 1 на DDR


    Whataboutism?

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8950 Неутрално

    Точно ние да говорим за принципи и правила на Европа, дето си правим, каквото си знае, е малко смешно.

  29. 29 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1865 Неутрално

    Точно ние да говорим за принципи и правила на Европа, дето си правим, каквото си знае, е малко смешно.
    —цитат от коментар 28 на Роси


    Това е вярно, но не бива цяла Европа да пада до "най-ниския общ знаменател". Трябва да има разумни закони, правила и норми които се спазват (с надеждата че някой ден и в България ще е така)!


  30. 30 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 711 Неутрално

    А защо трябва транспортните фирми от цял ЕС да експлоатират българските шофьори заради бедността им?
    —цитат от коментар 26 на plamen_b


    Конкуренцията ще повиши заплатите и ще подобри условията на труд, не виждам нищо лошо.

    Ти виждаш ниските заплати и условията като предимство за българските фирми, но не виждаш предимствата, които имат западните фирми пред нашите. И не само в транспорта, но и във всички останали сектори на икономиката.

  31. 31 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Тази като ходи някъде и се усмихва на тоя и оня. Не може ли да ги пита на пресконференциите, които правят, директно: "Макарон, защо ни дискриминирате?" Хайде, да не сме толкова дипломатични, защото те не са.

  32. 32 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Оффф,и тази се изока накрая!

  33. 33 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 515 Неутрално

    https://www.dnevnik.bg/biznes/finansi/2017/03/04/2928896_kak_korporativnite_danuci_biagat_ot_bulgariia/

    И защо трябва да ми пука за някакви си чорбаджии , дето са намерили нишата "социален дъмпинг" , и си трупат милионите за сметка на шофьорите и цяла България !? Каквито са Лукойл , такива са и западните фирми в страната , такива са и така наречените "превозвачи" . 2 % от данъците в страната били от корпоративен данък , а останалите 98% са от акцизи , мита , данък сгради и автомобили , ДДС , ДОО и др. - все неща които плаща крайният потребител леля Пенка и бай Кольо . Че то е по-добре българския редови шофьор да отива в западна транспортна фирма , да му плащат по-висока заплата , да го осигуряват на реална заплата , да праща повече пари вкъщи , и да получава след време западна пенсия - така ще влязат повече пари в България , отколкото да забогатяват на гърба му разни съмнителни "бизнесмени" с Бугатита и вили на всякакви екзотични места по света .

  34. 34 Профил на inlineonline
    inlineonline
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Предполагам има и коректни транспортни фирми сред българските превозвачи, но като знам, че в по-голямата си част са фирми на мутри и бивши партийни величия ми става ясно за какви меринджей става дума. Спомням си югославската криза, как за другаря комунист и мафиот нямаше нищо свято, нито закони... нищо.... само финикийски знаци.
    В западна Европа правилно са прецинили, че шофьорите трябва да се връщат за почивка на три седмици, а не както до сега като роби да обикалят 6 месеца из Европа на минимално заплащане, да спят, ядът и почиват между задължителните 8 часа шофиране.
    Знам, че никой шофьор няма да си сложи главата в торбата и да тръгне срещу меринджея кожодер, защото от тази работа зависят семейството му, роднините му, но нека ние, които сме отстрани да им помогнем да извоюват някой свободи и почивки от мутреещия се комунист- млад капиталист меринджей!

  35. 35 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Пакетът "Мобилност" нарушава интересите единствено на българските транспортни робовладелци.

  36. 36 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Пакетът "Мобилност" нарушава интересите единствено на българските транспортни робовладелци.

  37. 37 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 760 Неутрално

    БГ явно е единствената страна която все още не е разбрала че на абсолютно никой не му пука на оная работа за принципи, всичко е до национални интереси и възможноста да си ги отстояваш и защитаваш. За съжаление БГ се управлява от брутално некопетентни хора неспособни да защитават интересите на страната. Това е всичко.

  38. 38 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3718 Неутрално

    "Винаги съм се изказвал твърдо против двоийните стандарти на ЕС. Брюксел има пълен набор от способи за системното и ефективно увреждане на интересите на страните от периферията на ЕС, и особено тези на България и Румъния. Което е гнусно и недопустимо."
    До коментар [#21] от "klecho":
    Силни са икономически и имат пари - сами си ги печат, но се харчат по света. Щом безпроблемно купиха една дузина опозиционни депутати в Македония, работата ясна. В България с пари си направиха цяла партия. Е, щом българите се продават, купувач се намира.

  39. 39 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 350 Неутрално

    Много ясно че нарушава основни принципи! В ЕС принципите са само за парлама, за да се радват баламите! Всичко е двойни стандарти и уреждане на нашите хора, точно като в комунизма! Захариева сега ли се сети какво представлява ЕС!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  40. 40 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3058 Неутрално

    Аха, демек българското правителство няма нищо против пиратски действия подкрепени от органите на реда в случая с откраднатия либийски кораб? И има против достойни условия за труд на българските шофьори?

  41. 41 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1450 Любопитно

    Захарчето Катя да не се прави на умряла лисица.Всеки може да провери в мрежата какви транспортни фирми имаме,с по колко камиона и да си направи сметката колко струвеа една композиция или влекач и от там да събере 2+2 и да се сети,че толкова пари не се печелят за 1/2 години,нито пък за 10.Откъде Катенце са париците на големите фирми?Обществена тайна нали.И като е обществена тая тайна,айде да караме направо едно към едно.Това са престъпни,мръсни пари,вкарани в един от най елементарните бизнеси,транспорта,че да бъдат изпрани и да се въртят да правят още пари.И точно това не могат да си позволят западняците.Нелоялна конкуренция идваща от пладнешки разбойници,които в Западна Европа щяха да са затворници,а в БГ са бизнесмени.И ти Зхарче,като си в екип с тези,дето са част от схемата,трябва да се правиш на невденала и да ръсиш умнотии,дето минават за пред 80-те%,но все пак има и едни да кажем 10%,дето са схватливи.Вие като не искате да ставате хора и да си вкарате държавата в ред,Запада ви е виновен,че ви рита по пищялките,барем се присетите че такива не ви искат.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  42. 42 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1997 Любопитно

    До коментар [#7] от "izt21595181":

    Законодателствата на техните държави, може би?

    Модератора е неадекватен!
  43. 43 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1997 Любопитно

    До коментар [#24] от "penetrating":

    Ало "веселия", я разясни как самонаетия във България българин, работи 100% от времето курсове извън България?

    Вие съвсем през просото я подкарахте, я дай да видим как става този фокус, който се опитваш да извъртиш?

    Модератора е неадекватен!
  44. 44 Профил на nikolay.
    nikolay.
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Признавам си , че съм малко лаик по финансови въпроси , ама ако един български камион извършва превоз между Франция и Германия , то данъка го дължи в държавата по регистрация , тоест в България . Предполагам че се издава фактура от българския кочан , собственика на стоката си я заприходява като разход , декларира го пред германския/френски НАП , и с него е ясно . Въпроса ми е : как българският НАП ще прибере 10 % данък , които са дължими от печалбата на дружеството собственик на камиона ...
    —цитат от коментар 18 на Dankol


    Ами като дадеш фактурата от "кочанът", нали имаш приход, да не мислиш, че се плаща на ръка курса и лесно се крие? Българския НАП не го мисли, той ако иска ще си вземе 10% данък печалба (1 път годишно се плаща), ако не го платиш, ще ти вземат камиона.

    След като фирмата ти е българска, няма как да избягаш от данъците, освен ако не е на някоя схема, както е фирмата на границата на Малко Търново на дезинфекцията, дето взимат по 5лв на влизащ авомобил. Работи от над 5 години и още не е регистрирана по ДДС. Явно е, че е на някой и тези пари са чиста лапаница и някой ги покрива.

  45. 45 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#5] от "plamen_b":Ами да отварят филиали и да назначават български шофьори при същите условия тогава, кой им пречи?
    —цитат от коментар 7 на izt21595181


    Как кой им пречи???
    Всеки бранш в България си има феодали, които дърпат конците и се отчитат на властта!
    Не го ли разбрахте???

  46. 46 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11800 Любопитно

    До коментар [#43] от "Ivan_":

    Къде виждате проблем? Няма международен превоз, който да не напуска границите на една държава. В противен случай няма да е международен :)
    Останалото е фирмена и търговска политика, а решение за почивка вземат водачите на фирмата си - обикновено двама и обикновено роднини и да, затова е one man show.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  47. 47 Профил на aramissss
    aramissss
    Рейтинг: 898 Неутрално

    ВЕДНЪЖ КАЛИНКИТЕ ОТ ВЪНШНО ЗАЯВЯВАТ,ЧЕ НЕ МОЖЕЛИ ДА СЕ МЕСЯТ КАЗУСА,ЗАЩОТО ТОЙ БИЛ ЧАСТЕН ПРАВЕН СПОР МЕЖДУ ФИРМИ.ПОСЛЕ ПЪК СЕ ЯВЯВА КИФЛАТА ЗАХАРИЕВА И КАЗВА ,ЧЕ "РАБОТЕЛИ" ПО СЛУЧАЯ.КОЕТО ПАК СИ Е НАМЕСА.КОЕТО ИДВА ДА ДОКАЖЕ ,ЧЕ В ТОВА МИНИСТЕРСТВА НЕ ЗНАЯТ НИТО КВО ДА ПРАВЯТ ,НИТО КВО ДА ГОВОРЯТ....

  48. 48 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Казусът от Бургас е страхотен проблем а наште се правят на ударени а овецете коментурат българските шофьори...

    Умерен толераст
  49. 49 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    До коментар [#46] от "penetrating":

    ?!?

    Аз какво те питам, ти какво ми пишеш...

    Лицата Х и У водачи на камион, българи, "живеещи във България", като въртят 11 месеца в годината курсове Испания - Франция - Германия, вече не се водят живеещи във България, ако ще сме коректни...

    Пък от там, че не са живеещи във България там знаеш ли колко неща се променят?

    Модератора е неадекватен!
  50. 50 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11800 Весело

    До коментар [#49] от "Ivan_":

    Къде се водят живеещи според Вас? Къде имат постоянна адресна регистрация? Или очаквате, че ще си събират часовете прекарани във всяка държава между две нейни виртуални граници (важи само за Шенген)? И където станат 181 дни там ще си плащат данъците, дори и да нямат данъчна регистрация? Смешно...
    Нали сте чувал за експати? А как е с моряци на дълги курсове? Плащат си данъците според флага или според паспорта или изобщо не ги плащат?
    Замислете се и ще си отговорите :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  51. 51 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    До коментар [#50] от "penetrating":

    Примерът с моряците е некоректен, или пък съвсем коректен, само дето няма да ви хареса:)
    Че с моряците има бая международни регулации и ако и с водачите на тежкотоварни направят подобни, ще ви се стъжни:)

    Относно другото, ДА точно така е:
    Имате мобилност на която държите, но тя точно това всключва, като надхвърлят половин година и един ден, стават пребиваващи другаде с всички последици...
    Ако и това не ви харесва, ги правите дългосрочно командировани, което на практика е и предложението което искате да отхвърлите с тези протести...

    Хайде дайте да видим сега, започвате ли да стопляте...

    Модератора е неадекватен!
  52. 52 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11800 Весело

    До коментар [#51] от "Ivan_":

    Аз съм доста топъл по въпроса (макар и да не съм шофьор, моряк или превозвач). Мога да кажа, горещ :)
    Въпросът е КЪДЕ, след като са мобилни?
    КЪДЕ, в коя държава, как ще се регистрира, как ще се докаже уседналост, къде ще бъде? В хотела, в кабината, пред данъчните ?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  53. 53 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11800 Весело

    До коментар [#51] от "Ivan_":

    Впрочем регулациите на моряците на са малоумни като пакета Макрон. Ако бяха добре обмислени отдавна щаха да бъдат приети. Вижте и историята на предложението му, както и предисторията и причините. Прочетете предложенията му и тогава можем да коментираме :)
    В тях няма заплати, няма регистрация, няма и данъци :)
    В тях има опит за извеждане за известно време камиони от пазара (тук 24 часа, там 3-5 дни в месеца) и вкарване на допълнителни разходи за превозвачи от периферни страни с безсмислено движение на празен камион. Това е. Няма нищо друго :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  54. 54 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1997 Весело

    До коментар [#52] от "penetrating":

    Няма въпрос КЪДЕ...
    Точно липсата на КЪДЕ ви подсказва, че нещо не е наред...

    Модератора е неадекватен!
  55. 55 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    До коментар [#53] от "penetrating":

    Щом така смяташ...

    Модератора е неадекватен!
  56. 56 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11800 Неутрално

    До коментар [#54] от "Ivan_":

    За данъчните има значение (къде, в коя държава са били 186 дни в годината) :)
    За Макрон - още повече.
    За държавите, които искат да си приберат данъците, особено България - също :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  57. 57 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11800 Неутрално

    До коментар [#55] от "Ivan_":

    Ето примерни материали както за закона Макрон (за Франция) така и за пакета Макрон (за ЕС). Нещата са от 2015 или от по-рано и причините са социалистическо мислене - натиск на френските работници, защото предполагат, че губят работни места и популистко обещание на Макрон, което той се опитва да наложи вече 3-4 години...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  58. 58 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11800 Весело

    До коментар [#55] от "Ivan_":

    Забравих линковете :)
    http://www.dkv-benelux.com/new-macrons-law-france-what-you-need-to-know/

    https://www.euractiv.com/section/central-europe/opinion/macron-versus-eastern-europe/

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  59. 59 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1997 Весело

    До коментар [#58] от "penetrating":

    Я си прочети линковете и след това си прочети собствения коментар 53...:)

    Пишеш:
    "Прочетете предложенията му и тогава можем да коментираме :)
    В тях няма заплати, няма регистрация, няма и данъци :)"

    И даваш линк:
    "Salary payment for drivers according to the French minimum wage („SMIC“ = 9,67 € per Hour). French minimum wage applies only if it exceeds the driver’s actually paid wages."

    Както се казава: "БЛАГОДАРЯ ТИ ЗА ОПИТА", но се вижда колко си навътре в материята:)

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK