Граждани дариха една минимална заплата на БДЖ

ЖП гара "Царева ливада"

© Надежда Чипева, Капитал

ЖП гара "Царева ливада"



Активисти от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт са направили дарение в размер на 1 минимална работна заплата за БДЖ и НКЖИ. "Решението за даването на тази скромна сума е продиктувано от факта, че управлението на страната ни (Министерски съвет, Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерство на финансите и др.), водят политика за неглижиране на железницата и оставянето й практически без развитие и явното приоритизиране на автомобилния транспорт", споделят от инициативата.


Затова граждани, бивши и настоящи служители на железницата са решили, че трябва да поемат инициативата за помощ на нашата железница като направят този символичен акт в опит да променят обществените и политически нагласи в полза на железопътния транспорт.


"Ясно е, че бъдещето принадлежи на железницата и ако тези, които ни управляват сега не го осъзнаят, ще обрекат страната на бедност и изостаналост", смятат активистите.


"Правителството нарича държавните заеми "безвъзмездни", което не отговаря на истината. Всъщност дарената от нас минимална работна заплата е безвъзмездно финансиране", коментира един от координаторите Веселин Кирев.

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2066 Разстроено

    Поне един нов ред да бяхте сложили от кумова срама. Тая стена от текст е нечетима.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8745 Неутрално

    БДЖ е една от основните части на националната сигурност и трябва да се наказват престъпниците, които го грабят по военния закон, а не да се бъзикат!

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8745 Неутрално

    БДЖ е една от основните части на националната сигурност и трябва да се наказват престъпниците, които го грабят по военния закон, а не да се бъзикат!

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2048 Неутрално

    Ръководствата на БДЖ от началото на прехода досега са безспорно виновни за състоянието на компанията. То не бяха гроздове фирми-доставчици, печелещи на гърба на фирмата, сделки с вагони, ощетяващи БДЖ и всякакви други примери на корупция, за които можете да се сетите.
    За ремонта и обновяването на железния път и сигнализацията се работи на парче, т.е. вместо търг за обновяване на една цяла линия София - Свиленград се правят търгове за отделни участъци, които вместо да се оборудват с една и съща апаратура с цел по-лесна поддръжка и по-малко резервни части. Да не говорим, че системите за сигнализация нямат един и същ интерфейс към централизирана система за управление. За централизирано управление на жп сигнализацията като че ли никой не мисли. Търговете се печелят от фирми на посочени хора, които прибират парите и наемат подизпълнители да им вършат работата, за която нямат никаква компетентност.
    Няма как да се проектира и направи високоскоростна линия на парче и без централизирано управление на ел.захранването и сигнализацията.

  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8745 Неутрално

    Ако стане бедствие или не дай боже някое по-сериозно меле с ...ония - няма да ни оправят никакви изтребители без БДЖ !

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8745 Неутрално

    Ако стане бедствие или не дай боже някое по-сериозно меле с ...ония - няма да ни оправят никакви изтребители без БДЖ !

    karabastun1@abv.bg
  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8745 Любопитно

    ИЗВ . се - !!!! - нещо не е наред с изпращачката !
    Но БДЖ е приоритет, а не повод за подигравка !

    karabastun1@abv.bg
  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11396 Любопитно

    Да дариш на крадци...?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5104 Весело

    До коментар [#8] от "penetrating":

    Моля, моля! Усвоители, усвоители! Да не набеждаваме прибиращите безпризорни средства на сигурно място!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  10. 10 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 169 Любопитно

    "Ясно е, че бъдещето принадлежи на железницата"

    Поради какво?

    Понеже хората ще си изоставят колите ли? Или понеже ще забранят дизеловите коли? Или пък енергийната мафия ще позволи развитието на устойчиви източници на енергия?

    Още повече, Роджър Кемп от Университетът на Ланкастър показва, че влак и кола пътуващи с 200 км/ч консумират същите кВч/седалка.

    Той изчислява, че експресният влак между Лондон и Единбург консумира малко повече енергия за едно заето място, отколкото модерният дизелов автомобил (Волкцваген Пасат 2004 tdi), който прави същото пътуване. Превъзходството на колата се повишава драматично в сравнение с влакът, който пътува с 346 км/ч.

    K., Roger. “Take the Car and Save the Planet.” Power Engineer 18.5 (2004): 12–17.

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  11. 11 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4024 Весело

    Харесва ми! БДЖ са за съжаление, а шефовете - за трепане! Все пак, бъзикът с некадърниците управленци ме размива!

  12. 12 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 4024 Весело
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  14. 14 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    До коментар [#10] от "Kiril":

    Колега, железниците не превозват само пътници.
    По-важната им за обществото дейсност е превоза на товари...

    Модератора е неадекватен!
  15. 15 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2106 Неутрално

    "Ясно е, че бъдещето принадлежи на железницата"Поради какво? Понеже хората ще си изоставят колите ли? Или понеже ще забранят дизеловите коли? Или пък енергийната мафия ще позволи развитието на устойчиви източници на енергия? Още повече, Роджър Кемп от Университетът на Ланкастър показва, че влак и кола пътуващи с 200 км/ч консумират същите кВч/седалка. Той изчислява, че експресният влак между Лондон и Единбург консумира малко повече енергия за едно заето място, отколкото модерният дизелов автомобил (Волкцваген Пасат 2004 tdi), който прави същото пътуване. Превъзходството на колата се повишава драматично в сравнение с влакът, който пътува с 346 км/ч. K., Roger. “Take the Car and Save the Planet.” Power Engineer 18.5 (2004): 12–17.
    —цитат от коментар 10 на Kiril


    Тия с автомобилите, като са тръгнали на път всичките със заети докрай места в автомобилите, стой та гледай...Влаковете не чакат в задръствания...Пък и дори по магистралите в Германия, едва ли има чак толкова много шпорещи таратайките си с 200км/ч средна скорост. Вземи малко помисли за състоятелността на сравнението което си цитирал и пак ела дискусията. Ако не можеш да мислиш, вземи си жена, да го прави вместо теб.

    мурзилка
  16. 16 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 589 Весело

    Сега ГИОРТ остава да кажат откъде ще се вземат парите за идеите им.
    Да се замислим - социализма отдавна свърши. Запитайте частните ж.п.превозвачи, трябва ли НКЖИ и БДЖ да са едно предприятие - НЕ. Поне в момента е ясно че всички оператори са поставени при едни и същи условия.
    Но когато условията са еднакви за всички товарните превози на БДЖ фалират, щото крадците и калинките в него надхвърлят работещите.
    Докато не се реформира БДЖ шанс да се случи нещо няма. Понеже то(поне служителите в него) не желае да се реформира и да заработи на пазарни начала - успешно върви към фалит(даже и с постоянната подкрепа от 20 лв давана от всеки гражданин на РБ).
    Светът се променя, едно време е нямало автомобилен транспорт. Колкото повече се строят магистрали толкова ще намаляват потребителите на ж.п. транспорта. Има златни правила - ж.п. транспорта е ефективен като пътнически на средни разстояния(500-1000 км), а като товарен - постоянни потоци в двете страни на еднородни товари(както едно време за Кремиковци)
    Или вдяваме какви са световните тенденции и си променяме стртегията според тях или БДЖ ще си остане една каца без дъно

  17. 17 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#10] от "Kiril":

    КПДто на железопътния транспорт е най-доброто спрямо др видове транспорт... Учи се на първа лекция по транспортно строителство. Има композиции превозващи 10000-20000 тона товар, обърни си го това в камиони, шофьори и тн.

    I shave with Occam's razor
  18. 18 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 589 Весело

    До коментар [#17] от "Сахаров":

    Остоава и товарът да намериш и то да е такъв че да не му трябва 2-3 претоварване щото това обърква цялата схема
    Това пък се учи по транспортна логистика, която ти май в УАСГ си пропуснал

  19. 19 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 169 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ivan_":

    Това няма нищо общо с "влаковете са бъдещето".

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  20. 20 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 169 Неутрално

    До коментар [#17] от "Сахаров":

    Това няма нищо общо с "влаковете са бъдещето".

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  21. 21 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 802 Неутрално

    [quote#10:"Kiril"]Той изчислява, че експресният влак между Лондон и Единбург консумира малко повече енергия за едно заето място, отколкото модерният дизелов автомобил (Волкцваген Пасат 2004 tdi), който прави същото пътуване./quote]

    Автомобил от 2004-та е всичко друго, но не и модерен.
    Запълняемостта на влаковете може да се управлява, а тази на автомобилите - не.
    Което ще рече, че тези тъпи сметки са не само неверни, но и обществено опасни.

  22. 22 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 169 Неутрално

    До коментар [#21] от "uporit":

    Нали превеждам статията, която (изненада, изненада) е от 2004 година.

    И как запълняемостта на почти празните пътнически влакове ще се управлява?

    БДЖ има над една дузина влакове, с които се придвижат едноцифрено число пътници и в които приходите покриват едва няколко процента от разходите.

    Запълняемостта през 2015: "Стара Загора-Сливен в 4:25 ч. със средно 12 пътници и 4% ефективност; Стара Загора-Горна Оряховица в 19:05 ч. - 16 души, 6% ефективност; Горна Оряховица-Бяла в 20:02 ч. - 2% запълване на местата, средно 7 пътници; Мездра-Враца в 0:55 ч. - средно 9 пътници. Между Габрово и село Царева ливада се движат 22 влака. Общият им капацитет е 7 000 места, дневно се возят само 316 пътници." https://www.mediapool.bg/upravlyavashtite-pratiha-zhp-reformata-v-gluh-kolovoz-news229497.html

    "Според данни от разследването на Европейската комисия от 2011 година, БДЖ има едва 5.5% пазарен дял в пътническите превози и 14% при товарните. Въпреки субсидиите, БДЖ не е конкурентен на пазара.....Субсидирането на "БДЖ - Пътнически превози" през 2014 г. е струвало на данъкоплатците над 205 милиона лева. И въпреки това компанията е на загуба, която се очаква да достигне близо 12 милиона лева," http://m.legalworld.bg/41764.kolko-struva-vlakyt-ot-careva-livada.html

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  23. 23 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2312 Любопитно

    До коментар [#19] от "Kiril":

    Опасявам се,че не мога да направя връзка.

    Какви влакове на бъдещето?

    Модератора е неадекватен!
  24. 24 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2312 Любопитно

    До коментар [#22] от "Kiril":

    Сега за БДЖ ли пишеш или за жп. транспорта по-принцип?

    БДЖ е в състоянието което е поради причини свързани с управлението на транспорта във България и корупцията във държавата.

    Жп. транспорта по принцип и към момента е най-добрия/ефективен начин за превоз на товари по суша.
    По отношение на пътниците има своите предимства и недостатъци, като предимствата са много повече.
    Не зная статията и работата на човека който цитирате каква цел имат, но към настоящия момент е почти невъзмопжно да имате транспорт без да използвате железопътен такъв. Не се е намерил някой който да промени това.

    Модератора е неадекватен!
  25. 25 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 363 Гневно

    Проверки на всички пътници преди качване на влаковете. Да се сложат въртележки като в метрото и който няма билет, да не може да припари до пероните. Само така ще се спре гратисчийството и ще се увеличат приходите.
    Има и голяма част от хората, които като знаят, че е възможно да ги оберат и т.н. нашите мургави съграждани, не желаят да ползват влак за транспорт.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  27. 27 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 169 Неутрално

    До коментар [#23] от "Ivan_":

    Значи, "ГИ за обществен и релсов транспорт" казва: "Ясно е, че бъдещето принадлежи на железницата". Аз твърдя, че релсовият транспорт за пътници не трябва да е бъдещето. Не съм казвал, че не става за пренос на руда или каквото там върши работа. Също така никога не съм твърдял, че трябва да се премахнат железниците. Следователно "Колега, железниците не превозват само пътници. По-важната им за обществото дейсност е превоза на товари..." няма никаква връзка с това, което твърдя.

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  28. 28 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    До коментар [#27] от "Kiril":

    "Аз твърдя, че релсовият транспорт за пътници не трябва да е бъдещето."

    Защо?
    Не става ясно от изложението ти.

    Релсов транспорт е високоскоростен влак, метро, трамвай...
    Изключително широко разпространен и ефективен начин за превоз на хора.
    Не съм чул никой никъде да прави сметки да се изоставя този вид транспорт.
    Напротив има доста разработки да се промени тотално автомобилня транспорт но за железопътния не съм чул.

    Ако има нещо ново и интересно ще е добре да го споделите.

    Модератора е неадекватен!
  29. 29 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3742 Любопитно

    "...(Министерски съвет, Министерство на транспорта, информационнните технологии и съобщенията, Министерство на Финансите и др.), водят политика за неглижиране на железницата и оставянето й практически без развитие и явното приоритизиране на автомобилния транспорт"
    ===========================================================================
    ????????!!!??????? Как точно правят това???!?

    "Ясно е, че бъдещето принадлежи на железницата "
    =======================================================
    ???!??? Нострадамус ли го е предсказал?

    "Отговорността, както винаги бе хвърлена върху ЕС, "
    =======================================================
    Е,че на кого другиго?!? Пропуснали са Сорос и илюминатите,но те се подразбират...:)))))

  30. 30 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 169 Неутрално

    До коментар [#28] от "Ivan_":

    Значи има разлика между изоставяне на релсовият транспорт и релсовият транспорт не е бъдещето.
    В София метрото е ефективно да, но празните БДЖ вагони не. Въпреки че има хора, които биха оспорили и това твърдение на базата на данни, които посочват, че темпът на Софиянци да притежават коли расте. Но и това не е така, защото виждаме замърсяването какво е, липсата на паркоместа и постоянните задръствания.

    То и тоалетната не е променяна откакто е създадена ама Стив Джобс показа, че водата, с която си миеме ръцете може да отиде в казанчето и така да се направи икономия. Според мен бъдещето е да се строят градове, които не изискват никакъв вътрешен транспорт и по този начин заобикалят нуждата от превозно средство въобще. Но това няма да премахне нуждата в държавата от влакове, които ще доставят руда или за каквото ги бива. Нито ще премахне нуждата от тирове.

    Най-много ми харесва идеята за сградата-град или вертикален град на Архитектите Грамацио Кохлер.
    http://gramaziokohler.com/web/e/projekte/209.html

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  31. 31 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 556 Неутрално

    БДЖ от край време е натоварено със социлни функции:

    - раздут щат с електорална и шуробаджанашка цел
    - неефективно управление
    - огромни разходи за всичко и всички
    - некачествена услуга

    Няма какво друго да се очаква от държавна фирма, управлявана на принципа: Каквото и да правим , държавата ще покрие загубите (т.е. ние данъкоплатците)

  32. 32 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9356 Неутрално

    От дълги години се реформира БДЖ така, че администрацията си стои и със високи заплати, а по места съкращават някои нужни длъжности.

  33. 33 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1227 Весело

    от добри железници безспорно има нужда... ма от бедежето файда никаква нема... има си нкжи, да наливат в него кинти... на първо време бедежето требе се изфърли на бунището заедно с гепаджиите и да се пуснат частници по държавните релси... после мое се мисли и за концесия на релсите, че даже и за приватизиране на некой линии...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11396 Весело

    До коментар [#9] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Добре казано :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2312 Неутрално

    До коментар [#30] от "Kiril":

    Вертикалния град е с въжен транспорт, все ми изглежда разновидност на релсовия:)

    И какво предлагаш, че ще се случи с тези вече налични градове?

    Относно тези идеи в Япония поради липсата на място правят водни градове, там транспортната задача е решена различно, но всички разработки минават през транспорт по трасе, сега това трасе дали е релси, въжета, тръби и т.н.

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8681 Неутрално

    Няма развита държава в света, без развит железопътен транспорт. Но ние явно не сме развита.

  37. 37 Профил на Divi filius
    Divi filius
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#19] от "Kiril":Опасявам се,че не мога да направя връзка.Какви влакове на бъдещето?
    —цитат от коментар 23 на Ivan_


    Китайски влак "Стела"? Досега трябваше да имаме поне една скоростна линия- София- Бургас, например.

    Срамно е, наистина! 🚄😒

    reductio ad absurdum...
  38. 38 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2658 Неутрално

    До коментар [#27] от "Kiril":

    Твърдението ти е пълна глупост.Що не го предложиш на кмета на Лондон това..Да спре метро, влакове, трамваи? С увеличаване на населението и урбанизацията, как си представяш всички да се качат на колата и да карат из града?!3 часа задръстване, за 5 км как ти се струват?То трябва и да се мисли малко.Не само да се четат и цитират статии..

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  39. 39 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 169 Неутрално

    До коментар [#38] от "Noise":

    Вярвам, че си способен на повече. Опитай пак.

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  40. 40 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 169 Неутрално

    Ето и жокер за Маршалов, Сахаров и Нойзи, които спорят със сламков аргумент: https://yourlogicalfallacyis.com/strawman

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK