Граждани не могат да получат пратки от чужбина заради необучени служители на пощите

Граждани не могат да получат пратки от чужбина заради необучени служители на пощите

© Цветелина Белутова, Капитал



Заради новата митническа информационна система за внос на стоки от страни извън ЕС, вече трета седмица хората не могат да получат пратките си от пощата. Причината е, че служителите на националната компания "Български пощи" не са обучени да работят с новия софтуер и заради бавната обработка на данните се е получило забавяне на колетите, съобщи БНТ.


От дружеството поднасят извинения на своите клиенти и ги молят за търпение и разбиране, докато всички служители се адаптират към новата система, посочва медиата.


Новата митническа система е за внос от страни извън ЕС, въвеждането и е част от процеса по уеднаквяването на митническите декларации в страните от ЕС. Тя беше пусната на 7 януари.




Служителите признават, че не им е проведено специално обучение за работа с новата система и затова обработката на документите все още става много бавно.


Преди въвеждането на системата, всичко се е правело на хартия, обясняват от агенция "Митници" и уверяват, че грешки и бъгове в новата системата не е имало.


Така както в момента "Български пощи" изпитват някои затруднения имаше търговци, които имаха проблеми със системата, но в рамките на няколко дни, това се преодоля, коментират от пресцентъра на митниците.


От средата на минала година във всички митници в страната са открити пощенски гишета. Служителите на пощите на митницата в София имат и друг сериозен проблем - условията на работа. Освен, че в сградата температурата е колкото навън, от покрива в помещението често падат различни боклуци. Засега не е предвиден ремонт, а гишетата са обезопасени с мрежи.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK