Социални предприемачи влизат за поредна година в надпревара за бизнес с кауза

Момент от миналогодишния базар

© Българският център за нестопанско право (БЦНП)

Момент от миналогодишния базар



За поредна година Българският център за нестопанско право (БЦНП) ще избере неправителствени организации с добри бизнес идеи, насочени към подкрепа на благотворителни каузи, които да подкрепи с програмата си "Предприемачество за нестопански организации".


Всички участници в програмата вече са преминали през обучителни срещи, на които са имали възможност да обсъждат с експерти проблемите при подготовката и започването на бизнес, да обменят опит с финалистите от предходни години в програмата, както и да получат индивидуални консултации със специалисти, съобщават организаторите на страницата на програмата.


За конкурса "Най-добър бизнес план на неправителствена организация" вече са излъчени 12 финалисти (списъка можете да прочетете по-надолу в статията - бел. ред.). Жури ще излъчи петимата победители, които ще си поделят награден фонд от 40 хил. лв. за започване на стопанската си дейност, с която да си осигурят устойчиви доходи и да разширят обхвата на благотворителните си каузи. Те ще получат също експертна и менторска подкрепа.




Социални предприемачи влизат за поредна година в надпревара за бизнес с кауза

© Българският център за нестопанско право (БЦНП)


Кога и къде


Традиционно конкурсът ще бъде придружен от Базар на социалните предприятия. Тази година той ще се състои на 16 и 17 февруари в "Сердика Център" под мотото "Малкото е Много - пазарувай с кауза". Свои изделия ще изложат 13 граждански организации. Посетителите могат да си купят ръчно изработени свещи и сапуни,
картички, значки и сувенири, ароматен чай и фермерски продукти, екочанти и ръчно плетени одеяла, произведения от керамика и дърворезба, шалове и бижута. Организаторите ги канят също да се включат в в работилниците за картички, мартеници, значки и др. (повече информация - на страницата на събитието)


В рамките на базара - на 16 февруари, ще се състои и официалната церемония по награждаване на победителите в конкурса "Най-добър бизнес план на НПО".


Финалистите


Сладкарска работилница "БисквиткиТЕ" на Сдружение "Бъдеще за децата", гр. Казанлък, която произвежда ръчно изработени и декорирани бутикови сладки и бисквити, в чието създаване участват младежи с интелектуални затруднения под различни форми на обучения и заетост.


Лятна академия за предприемачи ПРО на Сдружение "Враца софтуер общество", гр. Враца, създава различна среда за предприемчиви млади хора. Тя дава възможност на ученици и студенти да развиват част от ключовите компетентности на хората в 21-ви век, докато се забавляват и решават казуси на реални организации.


Продуктово позициониране във видеоклипове на Фондация "Живот със Синдром на Даун", гр. Варна - представят развитието и живота на дете със Синдром на Даун и ролята на неговото семейство в България, като така насърчават информираността и споделянето на опит сред хора и семейства в подобна ситуация.


ИСИ билкови арт продукти на Фондация "Инициатива за социално израстване" (ISE), гр. София
Продажба на билкови арт продукти от естествени материали, изработени от уязвими групи жени - станали жертва на трафик и насилие, с увреждания, от ромски произход или бежанки. Те преминават през обучения и получават необходимата подкрепа за овластяване и независимост.


МОГАзин на Сдружение Международен съвет на самодейните средища, програма Мрежа Хлебни къщи, София. Магазин, в който организацията ще предлага продукти и услуги на социални предприятия от цялата страна.


"Много специално място" на Фондация "МС-МОГА САМ", в което ще работят хора, диагностицирани с множествена склероза. В него ще се приготвя специално меню, което е подходящо за хора с множествена склероза, и ще бъде предлагано с доставка по домовете.


Семеен Център за недоносени деца на Фондация "Нашите недоносени деца", гр. София. Допълнително оборудване на Семеен център "Малки чудеса" и увеличаване обхвата на услугите чрез осигуряване на постоянна трудова заетост на специалисти.


"Дари бъдеще за таланта" на Сдружение "Операция Плюшено Мече", гр. София. Продажба на рекламни материали и брандирани стоки, приходите от които ще се инвестират в менторската програма на организацията за насърчаване развитието на талантливи деца и младежи. Стоките са брандирани с творби на участници в менторската програма.


Jamba – Кариера за всички на Фондация "Сошъл Фючър", гр. София. Уеб базирана платформа, адаптирана спрямо всички нужди на хората с различни възможности и предоставяща възможности за професионални обучения и информация за подходящи свободни позиции.


Заведение и място за събития ‘’Нинджа Купа’’на Фондация "Стъпка за България", гр. София - комбинация от бистро и място за събития, където ще се осигурява възможност за работа на младежи с нисък образователен ценз или трайно безработни.


TAM – пространство за събития на Сдружение "VT EVENTS", гр. Велико Търново. Пространство за култура и социални инициативи - камерни спектакли, танц, кино прожекции, литературни четения, дебати и обучения. Бизнес идеята включва разширяване на пространството и надграждане на възможностите за събития.


Настолна игра "ЕКО Герои" на WWF България, гр. София - разработване, дизайн, производство и разпространение на настолна игра, която освен интересна и занимателна е и насърчаваща към устойчив начин на живот и бизнес.


Програмата на БЦНП "Предприемачество за нестопански организации" 2018/2019 се реализира с финансовата подкрепа на Фондация "Америка за България" и в партньорство с TELUS InternationalEurope и УниКредит Булбанк.

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3573 Неутрално

    От материала не ми стана ясно що е то социален предприемач, за което се извинявам. В други държави от ЕС съществуват така наречените ”защитени работилници” Това са фирми, където работят предимно хора с физически, психически или други проблеми изискващи специфично оборудване на работните помещения или наблюдение на поведението. Доколкото знам имат някакви данъчни облекчения. Иначе цените на услугите им са си според пазарните. Работят много съвестно и с хъс. Няколко пъти сме ползвали такива фирми за графичен дизайн и печатарски услуги.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  2. 2 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1247 Весело

    Бизнес с кауза е абсурд! Освен ако не вярвате още в Дядо Мраз!
    Единствената кауза е да прави печалба за собственика си!

    В Русия съм! В Русия съм!
  3. 3 Профил на Madmax
    Madmax
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Бизнес с кауза е абсурд! Освен ако не вярвате още в Дядо Мраз!Единствената кауза е да прави печалба за собственика си!
    —цитат от коментар 2 на Веселин Дечев


    Написали са ти как е на практика. Каузата всъщност е бизнеса ти.

    "За конкурса "Най-добър бизнес план на неправителствена организация" вече са излъчени 12 финалисти (списъка можете да прочетете по-надолу в статията - бел. ред.). Жури ще излъчи петимата победители, които ще си поделят награден фонд от 40 хил. лв. за започване на стопанската си дейност, с която да си осигурят устойчиви доходи и да разширят обхвата на благотворителните си каузи."

    А ето как се гарантират устоичиви доходи:

    http://www.strategy.bg/PublicConsultations/View.aspx?lang=bg-BG&Id=4012

  4. 4 Профил на Madmax
    Madmax
    Рейтинг: 11 Любопитно

    [quote#3:"Madmax"][/quote]

    Чудно ми е защо след като си признават бизнес-интересите, някои НПО-та твърдят, че представляват общественото мнение

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11023 Неутрално

    Сещам се за поне няколко такива, ако не бизнеси, то бизнесмени :) за двама от тях сигурно са чували всички - Бил Гейтс и Уорън Бъфет (както и всички други, включили се в тяхната инициатива)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на Мерудия
    Мерудия
    Рейтинг: 308 Неутрално

    Претупана, зле написана статия. Обяснете, че : 1.социален предприемач е различно от НПО 2. благотв. организации имат право на търговска дейност, приходите от която да се използват за дейностите им. 3. този конкурс насърчава някакви форми на стопанска инициатива, но с 2 до 5 хил.лв. няма как да се направи нещо смислено. Тоест, донорът на средства БЦНП отбива номера, а разни сдружения им се хващат на ПР-а.









За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK