До няколко години от София до Белград ще се пътува за по-малко от два часа с влак

До няколко години от София до Белград ще се пътува за по-малко от два часа с влак

© Надежда Чипева, Капитал



Министърът на външните работи Екатерина Захариева обяви, че до няколко години от София до Белград ще се пътува за по-малко от два часа с влак. По време на парламентарния контрол тя уточни, че изграждането на новите жп линии между двете столици ще стане с финансиране от Европейската комисия, която е заделила допълнителни 190 млн. евро за 11 транспортни проекта.


По думите на вицепремиера ще се изградят изцяло нови 360 км жп линии. Така по тях ще могат да се движат високоскоростни влакове и пътуването на сръбската столица ще продължава по-малко от 2 часа.


Преди близо година министрите на транспорта в Сърбия и Хърватия подписаха меморандум, който предвижда двете страни заедно да възстановят жп линията между Белград и Загреб. Линията е дълга 412 км и с реконструкцията ѝ пътуването с влак по нея ще се намали от сегашните седем и половина часа на малко над три часа. Така, когато двете линии се свържат в Белград, пътуването от София до Загреб с влак ще е около 5 часа.


Захариева каза още, че пак с европейски пари ще се се реновират 400 км пътища, които са част от трансграничните трасета.

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2073 Любопитно

    Брей - брей - брей - да не идват избори нещо?

  2. 2 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2844 Весело

    Всичко звучи прекрасно освен думата ,,ще”.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  3. 3 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 757 Неутрално

    А какво правим с влака София-Пловдив ? ... Или линията до Белград е по-важна ?

  4. 4 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3957 Неутрално

    Ей, много лош тоя ЕС.

    Gunter glieben glauchen globen
  5. 5 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2802 Весело

    Српските граничаромитничари знаят ли ?

    Щото ако се улисат в проверки ...

    ПП. Предполага се , че ЕС няма да ги е приел !

  6. 6 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Не го вярвам това-Цветан Василев вече няколко години го пътува...

  7. 7 Профил на Nikolay Manolov
    Nikolay Manolov
    Рейтинг: 5 Весело

    София - Загреб около 5 часа
    София - Варна, в добрия случай, 7 часа и половина.

  8. 8 Профил на кокошката
    кокошката
    Рейтинг: 1356 Любопитно

    А от Белград за София за колко време?

  9. 9 Профил на krasenoFski
    krasenoFski
    Рейтинг: 600 Неутрално
  10. 10 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1761 Весело

    До няколко години от София до Белград ще се пътува за по-малко от два часа с влак
    —цитат от коментар 0 на заглавие


    Преди повече от двадесет години,
    пуснаха мухата, че до няколко години
    от София до Пловдив ще се пътува за
    около час със влак!
    Сега новата муха е, до Белград!

  11. 11 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 1119 Разстроено

    Джи Пи груп ли ще реновират 400км пътища?
    Защото, ако са те, ще има много жертви...

  12. 12 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 1119 Весело

    И да попитам-Влак до Игуменица кога?

  13. 13 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 741 Неутрално

    А до Видин кога за по-малко от 5 часа за разстояние около 240 километра?

    malart.blog.bg
  14. 14 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2497 Весело

    До коментар [#10] от "vagabond66":

    Преди 15+ години щяха да изграждат супер бърз влак София до Бургас за два часа. Накрая преименуваха експреса в ултрабърз влак.

    I'm back... for now.
  15. 15 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3603 Неутрално

    Поредната порция добри намерения. От ГЕРБ...! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  16. 16 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 956 Неутрално

    До коментар [#3] от "Булаир":

    Обявени са търговете по ЗОП.Има проект в ютуб.
    https://www.youtube.com/watch?v=s_jMoUY-QOo&t=75s

  17. 17 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 853 Неутрално

    400 км за по-малко от 2 часа означава влаковете да се движат с над 200 км/ч. Като вземем предвид прословутата гербаджийска некадърност и половинчатост, силно се съмнявам това да се случи. Нищо не споменават и за високоскоростни линии до Атина, Букурещ и Бургас-Варна.

  18. 18 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#2] от "С Стоянов":

    "Елате при мен не с вашите намерения, а с вашите дела!" (цитат от Джелялеттин Руми - Мевляна, философ-мистик и поет)

  19. 19 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 956 Неутрално

    До коментар [#17] от "izt21595181":

    За да се довърши и реновира линията Бургас-Варна са нужни 430 млн евро. Пътникопоток много нисък, поради това че в момента влакът пътува 6 часа, При вдигане на скоростта ще пътува 2 часа.
    Същевременно за 600 млн евро може да се довърши АМ Черно море и същото разстояние да се преминава за 1 час.
    Икономически неизгодна линия.
    Друга бира е линията Варна -Русе. Но там трябва да се направи добра логистика.
    София-Атина и София-Букурещ имат проблем с 2 дефилета Кресненско и Искърско. За да се премине през тях трябват инвестиции от 1 млрд евро. При наличе на автомагистрали няма да има голяма полза. Единствено ако започне групажни товарни пратки от Солун за Букрещ

  20. 20 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#19] от "ЙЕИ":

    Какво има да се реновира, става въпрос за съвсем различни скорости и съответно нови трасета. От Бургас до Варна не може да се мине без дълъг тунел, както за ЖП-линия, така и за магистрала Черно Море. Всичко друго ще бъде компромис.
    Естествено, тунели требват и в Искърското и Кресненското дефиле, там номерът с полумагистрала Струма нема как да мине. Ако България иска да е транспортен център и да се развива икономически не може вечно да си търси оправдания. В София се кръстосват линиите Белград-Истанбул, Белград-Атина, Букурещ-Атина, и ако не инвестираме ние, други ще инвестират и ще ни заобикалят.

  21. 21 Профил на recurvirostra
    recurvirostra
    Рейтинг: 234 Неутрално

    Със сигурност! Веднага след като прекръстят Драгоман на Белград...

  22. 22 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Да, добре.
    Бойко още преди години от Китай щеше високоскоростни влакове да купува "догодина".

  23. 23 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1345 Любопитно

    С оглед на климатичните промени е кощунство в Европа, която реално е в един климатичен пояс, да не бъдат изградени скоростни железопътни трасета, които да дават възможност на експресните влакове да минават за няколко часа. По този начин немалко самолетни линии ще бъдат закрити, което ще спомогне за намалянето на емисиите от вредни вещества.

  24. 24 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1009 Любопитно

    Тази новина е в сферата на фантастиката, със сигурност. Няма никакъв шанс да се построи това жп трасе за толкова кратко време, да не говорим за скорости над 200 км, абсурд. Това просто е поредното кухо обещание на управляващите към техния електорат, избори идат, ей...

  25. 25 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2073 Неутрално

    До коментар [#17] от "izt21595181":...София-Атина и София-Букурещ имат проблем с 2 дефилета Кресненско и Искърско. За да се премине през тях трябват инвестиции от 1 млрд евро. При наличе на автомагистрали няма да има голяма полза. Единствено ако започне групажни товарни пратки от Солун за Букрещ
    —цитат от коментар 19 на ЙЕИ


    Не знам кой ще праща по скъпия влак през две съседни държави големи карго товари докато има възможност да си ги закара евтинко с кораба до Констанца и оттам да си ги натовари на влак или камион по магистралата до Букурещ.

  26. 26 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 996 Неутрално

    Тая да гледа първо линията София - Скопие ( пътя на копривата) и тогава всичко друго ! Със Сърбия връзки се правят само от зор!

  27. 27 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4266 Неутрално

    "От Белград до Загреб 412 км от сегашните седем и половина часа на малко над три часа"

    А София-Белград 400 км за под 2 часа. Нещо не се вързват нещата

  28. 28 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3210 Неутрално

    Сърбия пътува към Евразия, така че "Сори, в различни посоки сме"!!!

  29. 29 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Залагам си живота, че това няма да стане.

  30. 30 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Скоро до Белград за 2 часа, до Горна Оряховица - за пет.

  31. 31 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3603 Неутрално

    До коментар [#22] от "Killing Joke":

    Аха...! Освен това, колко милиарда докара Бойко, ехе! То не бяха от Катар, от Кувейт, от Иран, от Индия...! Милиарди да искаш...! Инвеститорите, на опашка наредени...! Естествено, за всичко се говореше в бъдеще време, което така и няма да дойде...! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  32. 32 Профил на Боярышник с хлебушком
    Боярышник с хлебушком
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Ние за 30 години не можахме да разширим и да поддържаме 70-80 км шосе до сръбската граница, а сега ще правим скоростен влак до белград.... на баба ми хвърчилото.. ще построим...

    Ах, Александр Сергеевич, милый Ну что же Вы нам ничего не сказали О том, как держали, искали, любили, О том, что в последнюю осень Вы знали
  33. 33 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1176 Весело

    Не го вярвам това.
    Тук СА БАЛКАНИТЕ! (Ако мога да перифразирам Леонид от "300").

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  34. 34 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 858 Неутрално
  35. 35 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Залагам 10000 (десет хиляди) лева, че това няма да се случи. Относно литературното "няколко" години приемам, че са 2.5 - тоест 30 (тридесет) месеца.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  36. 36 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1416 Весело

    Ми да вземе Василев да попътува... От београд до София а?

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  37. 37 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 354 Любопитно

    А Бургас - Видин кога ще падне под 12 часа?

  38. 38 Профил на Петър
    Петър
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Съвсем реалистично е, какво? Един час София -> Границата и после още един час 270-те километра до Белград :)

  39. 39 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Това като обещанието на Плювнелиев до Виена за 5 часа или там каквато глупост беше ръсил.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  40. 40 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 858 Неутрално

    В България високоскоростна е жп линията която позволява движение на влаковете със 160 км/ч. В Китай е високоскоростна е когато е от 250 км/ч и нагоре.

  41. 41 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3604 Любопитно

    Охридското езеро не можа да стане гребна база на СУ, сега да видиме, дали Белград ще стане предградие на София?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  42. 42 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 685 Неутрално

    А да, да питам и за пругата кон Македониjа? Верно макетата ги чакаме да свършат основната работа, но трасето до Кюстендил е много зле, пътуват се 100 км цели 3 часа, а от Кю до Гю е най-бавната отсечка по ж.п. в държавата — не повече от 15 кмч!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  43. 43 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#17] от "izt21595181":

    Спокойно, дотогава твоите любимци ще са на власт и те ще свършат качествено работата. Както винаги досега.

  44. 44 Профил на nikidimi
    nikidimi
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Това за да стане:
    1) Не трябва да има граничен контрол - т.е и двете държави да са в Шенген, което е абсурдно в текущата политическа ситуация.
    2) Високоскоростните влакове са много скъпи и за да може да се издържа този проект, то трябва да има няколко почти пълни влака на ден с пътници, които са платили доста по-скъпо от сегашните цени

  45. 45 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#23] от "rainbou1":

    Никоя отделна държава в Европа няма интерес от това да се случи.

  46. 46 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#25] от "lustmord":

    Високоскоростните влакове се правят на първо место за пътници, не за товари.

  47. 47 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Спокойно, дотогава твоите любимци ще са на власт и те ще свършат качествено работата. Както винаги досега.
    —цитат от коментар 43 на Oggie Petkov


    И кои са моите любимци, форумен щурчо?

  48. 48 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Тая да гледа първо линията София - Скопие ( пътя на копривата) и тогава всичко друго ! Със Сърбия връзки се правят само от зор!
    —цитат от коментар 26 на SSmart


    Линията до Скопие и Тирана да е по-важна от тази до Виена и Европа? Абе и вие сте едни тука ...

  49. 49 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    Глупости на търкалета

  50. 50 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    Съвсем реалистично е, какво? Един час София -> Границата и после още един час 270-те километра до Белград :)
    —цитат от коментар 38 на Петър


    По-скоро ще е - час и половина от София до границата и после още половин час до Белград!

  51. 51 Профил на gullwing
    gullwing
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#48] от "izt21595181":

    "Линията до Скопие и Тирана да е по-важна от тази до Виена и Европа?"

    А бре ти до Виената откъде искаш да се минава? През Букурещ и Солун, за по-направо? Или как?

  52. 52 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    До няколко години няма да останат българи!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  53. 53 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#51] от "gullwing":

    Прочети статията, неадекватно магаре ...

  54. 54 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 1979 Неутрално

    До няколко години от Китай до Белград ще се пътува за по-малко от два часа с влак, да ге.

    Дедо Крум
  55. 55 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 484 Неутрално

    софия-берковица, дето е 75 км се пътува 4 часа и нещо с 1 прекачване (берковица е крайна гара). и НЕМА изгледи да стане по-добре.

    иначе влакът е много удобно нЯщо, но не и в територията

    един приятел сърбин, живеещ в германия от памтивека ми бе казал - на балканите магистрали ще направим по някое време, но влакът да излезе от средните векове няма да е в нашия живот

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  56. 56 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10450 Разстроено

    До няколко години ... ще се проточат като десетки, няма да го доживеем :(.

  57. 57 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2770 Неутрално

    Е то от София до границата е има няма 50 км. :)

    После от границата до Белград е дългото. Та да видим дали сърбите ще си изградят коридора.

  58. 58 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 413 Неутрално
  59. 59 Профил на danubian.whale
    danubian.whale
    Рейтинг: 802 Весело

    Няма да е зле и вътре в България да може да се пътува с влак, ама все е нещо :))

  60. 60 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Захариева май нещо не е разбрала.

    Как е възможно със 190 милиона евро да се построят 360 км нови линии? Та тези пари са колкото само за един лот от линията Пловдив-Бургас. Не става въпрос само за линии, а и за тягови станции, за сигнализация, за внедряване на модерна система за управление на трафика ЕРТМС.

    Ние в нашата си страна не пътуваме с високоскоростни влакове, камо ли за Белград. Във всеки даден ден ще има повече пътници за Бургас отколкото за Белград, та рентабилността е неясна.

    Като знаете какъв е релефа от сръбска страна от Пирот на запад към Ниш, по какво дефиле се минава се сещате че ще трябват тунели, виадукти, тунели, виадукти - скъпа, времеемка работа. Поне десетилетие ще отнеме само строителството.

    А и даже да направят теоретично такава линия, времето за извършване на граничен контрол (изходящ и входящ) ще добави поне 30мин. Така че май всичко е грешно като очаквания в изказването на Захариева.

  61. 61 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#51] от "gullwing":

    Факт е че ЖП линия София-Скопие-Тирана няма, а София-Белград я има.

    По-добре да похарчим тези пари да направим линия София-Тирана за да позволим евтин превоз на товари от Адриатическо море, отколкото да модернизираме София-Белград, която вече превозва товари но няма нужда да е високоскоростна заради малкия пътникопоток.

    Парите и икономическият ефект за икономиката като цяло идват от превоза на товари, не пътници. Затова и БДЖ Товарни превози е печелившо, а БДЖ Пътнически превози е на изкуствено дишане с дотации от бюджета.

    Няма лошо да е високоскоростна линията до Белград, просто по-добре да направим първо София-Тирана, а после да модернизираме до Белград.

  62. 62 Профил на gullwing
    gullwing
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#61] от "skeptichen":

    "Няма лошо да е високоскоростна линията до Белград, просто по-добре да направим първо София-Тирана, а после да модернизираме до Белград."

    Аз тук съм съгласен, само че спорите в случая не с мен, а с глупендера под название izt21595181. Но и с него няма що да се спори, щото он е типичен дневникарски форумист-неграмотник.

  63. 63 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Още малко и ще влезете в ХХ век...

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  64. 64 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4648 Неутрално

    Дано не се забрави след идващите избори !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  65. 65 Профил на Пламен Шомов
    Пламен Шомов
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Сега...забравете за двата часа, нови линии и прочие. Това е обикновено дежа-вю и указание кой е следващия президент. Плевнелиев, в битието си на министър, изтърси колосалната глупост за магистрала, по която от София до Виена ще се стига за 5 часа, тоест средна скорост 200 км в час. Явно паркинзите и скоростите в Германия му бяха помрачили ума, което пък го просветли за мандата малко по-късно. Но за БоБо не е късно, едно обявяване на ремонт на европейския веломаршрут през България и скорост от 200 км за колоездачи е изхода. Тук щастливото число е 200. Помнете - винаги 200!!!

  66. 66 Профил на ddemi
    ddemi
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Путин иска руските любители на църковна архитектура да стигат от Белград до София за 2 часа. Когато се налага, зелените човечета ще идват за 2 часа с по един парфюм Тройной Новичок, ще разгледат Александър Невски и след още 2 часа са обратно в Белград.

  67. 67 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 11741 Неутрално

    Дано има луксозни вагони щото сме претенциозни :-)

  68. 68 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11624 Весело

    "...че до няколко (ДЕСЕТКИ) години от София до Белград ще се пътува за по-малко от два часа с влак..." :)
    Освен това не виждам как ще направят под 2 часа за бъдеща линия по пресечен терен след като Белград Загреб по равен път на почти същото разстояние ще е почти 3 часа, което е реалистично...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  69. 69 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Факт е че ЖП линия София-Скопие-Тирана няма, а София-Белград я има.По-добре да похарчим тези пари да направим линия София-Тирана за да позволим евтин превоз на товари от Адриатическо море, отколкото да модернизираме София-Белград, която вече превозва товари но няма нужда да е високоскоростна заради малкия пътникопоток.
    —цитат от коментар 61 на skeptichen


    Откъде ги измисляте тия? Линията София-Скопие-Драч от наша страна е готова, македонците и албанците да си я правят натам, ние какви пари да влагаме още? Това ще е линия с много ниска скорост по един ялов коридор и ако се ползва ще е само за товари.
    От друга страна, линията София-Белград свързва Европа и Азия по отсечката Истанбул-София-Белград-Будапеща-Виена-Западна Европа и при модернизацията ѝ трафикът по нея ще нарасне значително. При положение, че (1) след Белград и преди София по целото ѝ протежение вече се модернизира и това е възможно най-реалния високоскоростен ЖП-коридор през страната ни, при положение че (2) България иска да изпревари Македония и да отнеме трафика между Атина/Солун и Западна Европа, при положение и че (3) това е връзката ни с развитата част на континента, то линията между София и Белград да я заебем както си е ли? След като на наша територия имаш само 50 км при това, пак се намират дървени философи да вадят причини защо не требва да се прави ...

  70. 70 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 853 Весело

    Но и с него няма що да се спори, щото он е типичен дневникарски форумист-неграмотник
    —цитат от коментар 62 на gullwing


    Ти първо научи посоките на света, неграмотен полуидиот.

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK