
© Велко Ангелов
Росен Желязков
Отдалечените населени места няма да останат без транспорт. Ще има промени в начина на субсидиране на линиите, което в момента не е добре. Това заяви транспортният министър Росен Желязков в ефира на Би Ти Ви.
"Всяка година се отделя сума, за да се компенсира нерентабилният транспорт в малки и отдалечени населени места. Проблемът е, че тя се насочва към кметовете и голяма част от сумите остават в градовете за линии, за които дори не е направен анализ", посочи Желязков. По думите му малка част от сумите отиват по предназначение и затова ще се търси смяна на модела. Една от мерките е да се въведат автомобили вместо бусове. Той подчерта, че тази година за дотиране на автобусни линии, обслужващи малки населени места, са дадени 4 млн. лв. повече.
На 7 февруари министър-председателят Бойко Борисов разпореди на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията да извърши проверка как се отпускат субсидии за превоз на пътници по нерентабилни автобусни линии в слабо населени планински и гранични райони в страната,
Това става, след като в два последователни дни в репортажи БНТ и Би Ти Ви повдигнаха въпроса за поскъпването или липсата на междуселищни превози в Ямболско и Пернишко и предупреждение от страна на превозвачите, че ще протестират на 18 февруари. Според превозвачите причините са в увеличението на заплатите, застраховките и инфлацията, съобщи БНТ.
Тогава стана известно, че 128 линии в страната в момента не функционират, въпреки че държавата покрива 50% от загубите на транспортните фирми, а едно от обясненията е нелоялната конкуренция на превозвачи от сивия сектор.
penetrating
Рейтинг: 5956 Любопитно"Просто ще закрием населените места" :) ?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertchicago514
Рейтинг: 2048 НеутралноПричината не е само липсата на субсидия или неконтролираното харчене ами и качеството на пътищата.
lz2
Рейтинг: 2533 Неутрално"Една от мерките е да се въведат автомобили, вместо бусове."
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Най-добре е да се въведат магарета. Нямат нужда от зареждане с гориво. Зареждат покпай пътя. Само да не види магарица, че губи управление!
Корки
Рейтинг: 2699 НеутралноИма нещо гнило, сивият сектор работи без дотации и е на сметка, а светлият сектор работи на загуба?
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.Лео
Рейтинг: 1189 Неутрално"Всяка година се отделя сума, за да се компенсира нерентабилният транспорт в малки и отдалечени населени места." Затова броят на автомобилите в България постоянно расте, а населението намалява - защото правилно транспортирате хората! А ако някой твърди, че личният транспорт е по-рентабилен от обществения, ще му изсмея гласно! За железопътния няма да коментирам, че ще стане бой.
malart
Рейтинг: 790 НеутралноВъпросът е транспортът да е поне веднъж в деня, а не веднъж в седмицата
malart.blog.bgmoreee
Рейтинг: 1316 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "korc":
"Има нещо гнило, сивият сектор работи без дотации и е на сметка, а светлият сектор работи на загуба?"
Шефа на Биомет в кой сектор е, че кара Бугати Чирон, струващо 5 млн. лева?
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3525 НеутралноС това темпо на закриване на населени места, до няколко години няма да има нужда от транспорт. И правителството ще си изпълни обещанието, без да работи.
Darkman
Рейтинг: 1234 НеутралноДържавата умира както умира замръзващ човек в планината - първо измръзват крайниците, после и останалата част. Скоро и София няма да има естествен прираст, защото раждаемостта дори в столицата пада.
Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинажЧИЧО ПЕШО
Рейтинг: 341 Гневно"Тогава стана известно, че 128 линии в страната в момента не функционират, въпреки че държавата покрива 50% от загубите на транспортните фирми"
А ДРУГИТЕ 50 ПРОЦЕНТА КОЙ ЩЕ ГИ ПОКРИВА ????
Voiko
Рейтинг: 1382 НеутралноДо коментар [#1] от "penetrating":
Няма да ги закрием. Те вече са свършени. Обиколете Странджа и Сакар и ще видите ужасяваща гледка - села с по няколко жители, но не едно или две, а всички.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Желан Данев
Рейтинг: 443 НеутралноКогато пътувам с трамвай през няколко от централните квартали на София, пътувам в компанията на максимум двама човека. Това разбира се е поради ранния час - малко преди 5. И все пак тази линия я има. Аз съм доволен, че я има, защото ми помага да стигна до дома си, но е ясно, че тази линия е на загуба.
В малките градчета или поне в част от тях разстоянията са малки. Хората в трудоспособна възраст или ги минават пеш за по половин час или ползват личните си автомобили. Все пак левче, за да минеш 2 километра е нещо, което повечето решават да си спестят. Има обаче възрастни хора, за които 2 километра са много болки в кратата. Има и деца, а и жени, които не искат да се прибират по неосветени улици и при зимното ранно стъмване ползват градски транспорт.
Така и там има това разминаване - вечер след работния/училищния ден има пътници, но през деня няма. И все пак линиите ги има, заради някой като мен.
Ако приемат микробусчета (надявам се това имат предвид под автомобил) и те не изразходват толкова гориво, колкото автобусите, съм "за" .
Peni Nikol
Рейтинг: 7145 НеутралноВъзрастните от селата се "коалират" и ползват частни таксита и всички доволни.
Peni Nikol
Рейтинг: 7145 НеутралноВъзрастните от селата се "коалират" и ползват частни таксита и всички доволни.
penetrating
Рейтинг: 5956 НеутралноДо коментар [#11] от "Voiko":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertВярвам Ви напълно. Наистина е трагично състояние на малките населени места и за съжаление не виждам светлина в тунела ...