Няма да има населени места без транспорт, увери Росен Желязков

Росен Желязков

© Велко Ангелов

Росен Желязков



Отдалечените населени места няма да останат без транспорт. Ще има промени в начина на субсидиране на линиите, което в момента не е добре. Това заяви транспортният министър Росен Желязков в ефира на Би Ти Ви.


"Всяка година се отделя сума, за да се компенсира нерентабилният транспорт в малки и отдалечени населени места. Проблемът е, че тя се насочва към кметовете и голяма част от сумите остават в градовете за линии, за които дори не е направен анализ", посочи Желязков. По думите му малка част от сумите отиват по предназначение и затова ще се търси смяна на модела. Една от мерките е да се въведат автомобили вместо бусове. Той подчерта, че тази година за дотиране на автобусни линии, обслужващи малки населени места, са дадени 4 млн. лв. повече.


На 7 февруари министър-председателят Бойко Борисов разпореди на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията да извърши проверка как се отпускат субсидии за превоз на пътници по нерентабилни автобусни линии в слабо населени планински и гранични райони в страната,




Това става, след като в два последователни дни в репортажи БНТ и Би Ти Ви повдигнаха въпроса за поскъпването или липсата на междуселищни превози в Ямболско и Пернишко и предупреждение от страна на превозвачите, че ще протестират на 18 февруари. Според превозвачите причините са в увеличението на заплатите, застраховките и инфлацията, съобщи БНТ.


Тогава стана известно, че 128 линии в страната в момента не функционират, въпреки че държавата покрива 50% от загубите на транспортните фирми, а едно от обясненията е нелоялната конкуренция на превозвачи от сивия сектор.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13428 Любопитно

    "Просто ще закрием населените места" :) ?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3842 Неутрално

    Причината не е само липсата на субсидия или неконтролираното харчене ами и качеството на пътищата.

  3. 3 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 4370 Неутрално

    "Една от мерките е да се въведат автомобили, вместо бусове."

    Най-добре е да се въведат магарета. Нямат нужда от зареждане с гориво. Зареждат покпай пътя. Само да не види магарица, че губи управление!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  4. 4 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    Има нещо гнило, сивият сектор работи без дотации и е на сметка, а светлият сектор работи на загуба?

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  5. 5 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    "Всяка година се отделя сума, за да се компенсира нерентабилният транспорт в малки и отдалечени населени места." Затова броят на автомобилите в България постоянно расте, а населението намалява - защото правилно транспортирате хората! А ако някой твърди, че личният транспорт е по-рентабилен от обществения, ще му изсмея гласно! За железопътния няма да коментирам, че ще стане бой.

  6. 6 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Въпросът е транспортът да е поне веднъж в деня, а не веднъж в седмицата

    malart.blog.bg
  7. 7 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 2719 Любопитно

    До коментар [#4] от "korc":

    "Има нещо гнило, сивият сектор работи без дотации и е на сметка, а светлият сектор работи на загуба?"

    Шефа на Биомет в кой сектор е, че кара Бугати Чирон, струващо 5 млн. лева?

  8. 8 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2414 Неутрално

    С това темпо на закриване на населени места, до няколко години няма да има нужда от транспорт. И правителството ще си изпълни обещанието, без да работи.

  9. 9 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Държавата умира както умира замръзващ човек в планината - първо измръзват крайниците, после и останалата част. Скоро и София няма да има естествен прираст, защото раждаемостта дори в столицата пада.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  10. 10 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 423 Гневно

    "Тогава стана известно, че 128 линии в страната в момента не функционират, въпреки че държавата покрива 50% от загубите на транспортните фирми"

    А ДРУГИТЕ 50 ПРОЦЕНТА КОЙ ЩЕ ГИ ПОКРИВА ????

  11. 11 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 3323 Неутрално

    До коментар [#1] от "penetrating":

    Няма да ги закрием. Те вече са свършени. Обиколете Странджа и Сакар и ще видите ужасяваща гледка - села с по няколко жители, но не едно или две, а всички.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13 Профил на Желан Данев
    Желан Данев
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Когато пътувам с трамвай през няколко от централните квартали на София, пътувам в компанията на максимум двама човека. Това разбира се е поради ранния час - малко преди 5. И все пак тази линия я има. Аз съм доволен, че я има, защото ми помага да стигна до дома си, но е ясно, че тази линия е на загуба.
    В малките градчета или поне в част от тях разстоянията са малки. Хората в трудоспособна възраст или ги минават пеш за по половин час или ползват личните си автомобили. Все пак левче, за да минеш 2 километра е нещо, което повечето решават да си спестят. Има обаче възрастни хора, за които 2 километра са много болки в кратата. Има и деца, а и жени, които не искат да се прибират по неосветени улици и при зимното ранно стъмване ползват градски транспорт.
    Така и там има това разминаване - вечер след работния/училищния ден има пътници, но през деня няма. И все пак линиите ги има, заради някой като мен.
    Ако приемат микробусчета (надявам се това имат предвид под автомобил) и те не изразходват толкова гориво, колкото автобусите, съм "за" .

  14. 14 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 12088 Неутрално

    Възрастните от селата се "коалират" и ползват частни таксита и всички доволни.

  15. 15 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 12088 Неутрално

    Възрастните от селата се "коалират" и ползват частни таксита и всички доволни.

  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13428 Неутрално

    До коментар [#11] от "Voiko":

    Вярвам Ви напълно. Наистина е трагично състояние на малките населени места и за съжаление не виждам светлина в тунела ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK