Работещите в градския транспорт в София искат по-високи заплати

Работещите в градския транспорт в София искат по-високи заплати

© Цветелина Белутова, Капитал



Увеличение на заплатите иска Федерацията на транспортните работници "Подкрепа" в София. В декларация до кмета на София Йорданка Фандъкова и зам.-кмета по транспорта Дончо Барбалов от столичния авто- и електротранспорт настояват за "разумен социален диалог" върху приложена от тях стратегия с искания.


Сред тях са допълнително заплащане за допълнително пропътувани километри, формиране на основните заплати чрез коефициенти към минималната работна заплата, премахване на нощния транспорт, обособяване на бус ленти и въвеждане на система за управление на трафика, получаване на заплати за периода на обучение.


Шофьорите на градския транспорт в София периодично протестират срещу лошите условия на труд, ниското заплащане и недостиг на водачи.

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3183 Неутрално

    "Шофьорите на градския транспорт в София периодично протестират срещу лошите условия на труд, ниското заплащане и недостиг на водачи."

    Пилотите и диспечерите на запад, чиито заплати сигурно са десетки пъти по-големи от тези на нашите шофьори, стачкуват и блокират летища, отменят се полети. В България няма синдикати да организират стачка , която да парализира цяла София. Само така шофьорите могат да накарат общинският работодател да им повиши заплатите.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5524 Гневно

    така е в Мутрогербеландия !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4560 Любопитно

    "Шофьорите на градския транспорт в София периодично протестират срещу лошите условия на труд, ниското заплащане и недостиг на водачи."

    Вчера случайно дочух от един шофьор на тролей в СГТ, че заплатата му е 1200 лева. Изглежда, че най-голямото недоволството от ниските заплати е именно там - в електротранспорта.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  4. 4 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    Заслужават ги хората!
    По цял ден шофират при трудни условия, търпят идиоти в бус лентите и паркиращи по спирките, всякакви неадекватни пътници, говорещи безспирно по телефони, вдигащи скандали за глупости, клошари, помъкнали цялата си покъщнина, пияни, дрогирани, спортни хулигани. Не всеки може да върши тази работа, да осигури безопасност, да издържи извънредни часове. Все повече в новите автобуси цари чистота, шофьорите са спретнати, любезни, имат билети, слушат тихо радио и нормална музика.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  5. 5 Профил на tamolin
    tamolin
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Нека, подкрепям. Но защо да махат нощния транспорт? Просто да го заплащат, както си се полага.

  6. 6 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иво":

    Известно време в един съседен апартамент живееше шофьор на тролейбус, заедно със семейството си.
    Човекът вечно изглеждаше размазан от умора.

  7. 7 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Сакън! Общината ще фалира. После откъде пари за HUBAVOE!

  8. 8 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    Не е трудно, София да бъде оставена без автобуси за един ден. Тогава би имало ефект. Ама не им стиска на шофьорите - никой не би ги защитил, ако го направят. Даже напротив - мат'ряла ще ги изяде с парцалите.

  9. 9 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4560 Любопитно

    До коментар [#6] от "Killing Joke":

    Тежка им е работата, и аз смятам така.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  10. 10 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Под 2500 лв. чисто не трябва да е заплатата им.

  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8788 Неутрално

    Само с напомняне нищо няма да стане. Дават, на който вика най-високо.

  12. 12 Профил на Добромир Генов
    Добромир Генов
    Рейтинг: 269 Неутрално

    А защо да спират нощния транспорт? Те тъкмо го пуснаха..

  13. 13 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2581 Неутрално

    До коментар [#5] от "tamolin":
    До коментар [#12] от "Добромир Генов":

    Защото очевидно няма достатъчно водачи за дневния, та какво остава за нощния транспорт. Както коментира един колега по-горе по преки свои наблюдения, явно натоварването е много голямо, както и умората и при такъв ритъм няма как да се поддържа адекватно мрежата. Да сме благодарни и на малкото, което все още го има, защото и то е на път да изчезне, ако нещо не се промени съществено в този сектор. Макар че демографията е повече от ясна и там и най-прекрасните условия на работа не могат да я променят, предвид и цялостната картина в държавата ни, заради която десетки хиляди млади сънародници всяка година се евакуират в чужбина.

  14. 14 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#10] от "borkar":

    Под 2500 лв. чисто не трябва да е заплатата им.
    —цитат от коментар 10 на borkar


    И билетът да не бъде под 3 лева. Че то нали я знаете за тая, оная, душата в рая и още нещо на слънце.

  15. 15 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 528 Неутрално

    И още нещо да добавя:
    Преди няколко години мой познат се возил на междуградски автобус в Германия. Шофьорът се оказал българин. Човекът си му казал - пич, тук имам права; има си профсъюз, синадикати, ала-бала, те следят да е ток и жица - графици, почивки, бонуси, всичко. За капак и една добра заплата и пей, сърце. Даже често си оставял автобуса отключен в депото. Вика в България ме правеха луд, нелегално взимал разни смени, щото нямало хора и всякакви такива тъпотии.
    Та, с тези заплати не знам как очакват хората да се стичат към СКГТ и въобще транспортните фирми.

  16. 16 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3645 Неутрално

    Докато шофьорите не излязат да стачкуват ефективно и столицата да се изправи на нокти, по-високи заплати няма да видят...! Ефективна стачка, с истински синдикати. Иначе Йорданка ще продължава да си подсмърча и да си прави калпавите ремонти, за които пари винаги се намират...!

    Бивш tww09306483.
  17. 17 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    До коментар [#15] от "Killing Joke":

    ..... Та, с тези заплати не знам как очакват хората да се стичат към СКГТ и въобще транспортните фирми.
    —цитат от коментар 15 на Killing Joke


    За да има пари за заплати трябва да се вдигнат цените на превозите и данъците. Но този, който се опита да го направи не може да очаква хората да го изберат. И така едни чакат шофьори с ниски заплати, други чакат високи заплати с ниски цени и данъци. Въобще - в "Очакване на Годо".

  18. 18 Профил на bobinews
    bobinews
    Рейтинг: 245 Неутрално

    е, преди дни имаше репортаж в новините - заплатите им били около 2 000 лева.. Това малко ли им е? Може ли медицински кадри да не взимат дори и 1000, а тия да имат подобни претенции?

  19. 19 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#10] от "borkar":
    —цитат от коментар 14 на Един препатил


    Това е обществен транспорт, не частно предприятие. Напълно е възможно с данъците НИ да НИ се предоставя качествена услуга с добри заплати за извършващите я без увеличение на билета. Точно това е силата на обществения сектор - обществената услуга за нас, с нашите пари. А така се намаляват и автомобилите и задръстванията и се подобрява и въздуха. Всичко това повишава качеството на живота. И изобщо либертарианските мантри и лозунги вече отекоха в канала, минахме и през този мисловен период.

  20. 20 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Много добра идея да се вдигнат заплатите на шофьорите. Не знам какви са сега, нито какви се очаква да станат, но във Франция учител взима повече от шофьор в градския транспорт. Също и медицинска сестра взима повече. За лекарите изобщо да не говорим. Така че след стачката на шофьорите в София да се готвят за стачка и всички тези, чиито професии изискват по-висока квалификация и умения, но които не получават адекватно заплащане.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  21. 21 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#10] от "borkar":

    А на учител колко трябва да е при това положение? А на лекар?

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  22. 22 Профил на v.surovina
    v.surovina
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#17] от "Един препатил":

    Хайде стига, бюджетът на София в момента е над милиард и половина лева, не ми казвайте, че единственият начин да се плаща достойно на шофьорите е още да се товари потребителя, не стига че си е платил и данъци, и билети.

  23. 23 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3645 Неутрално

    До коментар [#18] от "bobinews":

    Ами, какво чакаш...? Отивай и хващай геврека. Ще получаваш 2000 лева...! Малко ли е...?!

    Бивш tww09306483.
  24. 24 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3645 Неутрално

    До коментар [#22] от "v.surovina":

    Освен всичко друго, градският транспорт в София е на дотации...! И никой не смее да каже, каква е реалната себестойност на билета.Градският транспорт и парното са, двете големи черни дупки, които засмукват неизвестно количество пари...! Даже имаше и години, в които столичните Паркинги и гаражи, работеха на загуба. Сам си представяй, за каква кражба и безхаберие става въпрос...!

    Бивш tww09306483.
  25. 25 Профил на OCTAVIAN
    OCTAVIAN
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Шофьорите сами са си виновни за положението, в което се намират. Единствено масовото подаване на заявлениия за напускане от тяхна страна ще им реши проблема със заплащането. Една седмица след колапса на транспорта столична община ще намери пари за двойни заплати. Апропо, какви ли заплати взимат управленските кадри в СКГТ?

    OCTAVIAN
  26. 26 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 362 Неутрално

    До коментар [#10] от "borkar":

    Не съм против шофьорите, да караш 8 часа в София си е ад. Но, все пак 2500 лева би била заплата около два пъти над средната нетна заплата за София. При това шофьор можеш да станеш със завършено основно образование. Къде отиват натоварващите и отговорни интелектуално професии? По колко хиляди трябва да получават лекари, медицински сестри, учители, съдии, юристи, счетоводители... Списъкът е дълъг. В развитите страни най-платени са висококвалифицираните професии, където се упражнява интелектуален труд, от него умората е много по-голяма и трудна за преборване. А в България най-платени са майстори (поне да бяха майстори), бармани, фризьори, козметици, шофьори. След вездесъщите АйТи-та разбира се.

  27. 27 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    Аз също искам по-високо заплащане!
    Който и да е, не иска ли?
    Питам!

  28. 28 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2224 Неутрално

    Под 2500 лв. чисто не трябва да е заплатата им.
    —цитат от коментар 10 на borkar


    Колкото на лекар? Знам че трудът им е тежък. Но е време и да се отървем от социалистическата нагласа, че добре платен трябва да е само тежкият мръсен труд. На Запад се заплаща КВАЛИФИКАЦИЯТА.

    Минималната заплата на лекар ТАМ е $120,00 годишно а средната към $200,000 хирурзите стигат до $500,000. Същевременно при поредната заплата за стачка си направих труда да потърся какви са заплатите на шофьорите там. За моя голяма изненада се оказаха по $30-40,000 годишно, рядко виждах заплати по $50,000. Т.е. шофьора там получава 4-6 ПЪТИ по-малко от лекаря. И 2-4 пъти по-малко от инженера.

    Вижте заплатите на българските лекари и инженери и ще разберете каква трябва да е заплатата на българските шофьори. А докато го осъзнаете цели ВИПУСКИ току що дипломирани лекари ще напускат България. И никой няма да иска да следва за инженер.

    В обществото трябва да има СОЦИАЛНА СТЪЛБИЦА. Всеки да си знае мястото на нея и че то трябва да бъде постигнато с труд и повишаване на квалификацията. Иначе ако ценим само тежкият мръсен труд завинаги ще си останем страна от Третият свят, там се изнасят такива работни места.

    Знам, че шофьорите с лекота могат да ИЗНУДВАТ властта. Два три дена стачка и всички са на колене. Само че Рейгън лесно се оправи с такива когато летците там се опитаха да изнудват държавата. Обяви извънредно положение и ги замени с военни.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK